„Ochrona danych osobowych w marketingu internetowym po zmianie przepisów” to publikacja, która przeprowadzi czytelnika przez kolejne etapy planowania działań marketingowych w Internecie zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Zamieszczone na końcu publikacji akty prawne pozwolą na bieżąco śledzić omawiane przez autora zagadnienia. Publikacja uwzględnia rewolucyjne zmiany, jakie wprowadzi ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych.
Książka "23 sposoby na skuteczną optymalizację kosztów w podmiocie leczniczym. Dobre praktyki menedżerów zdrowia" to treściwy poradnik zawierający praktyczne omówienia ekspertów dotyczące wprowadzenia usprawnień związanych z racjonalizacją wydatków. Przykłady z życia wzięte obrazują sytuacje, z którymi borykają się na co dzień menedżerowie ochrony zdrowia i jakie sposoby na optymalizację znajdują.
W aktualnej wersji „Przewodnika po ochronie danych osobowych” znajduje się kompleksowe omówienie wszystkich zagadnień związanych z ochroną danych osobowych w placówce oświatowej według aktualnego stanu prawnego. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych i obowiązkami dyrektora i nauczyciela w tym zakresie. Omawia konkretne sytuacje związane z ochrona danych osobowych, które mogą zdarzyć się w szkole. Dodatkowo w publikacji znajduje się wiele gotowych wzorów dokumentów gotowych do wykorzystania w codziennej pracy i aktualne akty prawne związane z ochroną danych osobowych.
Książka "Ochrona danych osobowych w praktyce – 180 kluczowych porad z uwzględnieniem rewolucyjnych zmian rozporządzenia UE" przeprowadzi Czytelnika przez najważniejsze kwestie związane z ochroną danych osobowych, tłumacząc trudne zagadnienia w przystępny sposób. Znajdują się w niej odpowiedzi na najważniejsze pytania, które wyjaśnią, jak zorganizować system ochrony danych osobowych w firmie lub urzędzie. Zgłaszanie zbiorów danych do rejestracji, realizacja obowiązków przez ABI, zabezpieczanie danych - to tylko niektóre poruszane w niej tematy. Oddzielny rozdział został poświęcony ogólnemu rozporządzeniu o ochronie danych osobowych. Już teraz warto zaznajomić się ze zmianami, jakie ten akt prawny wprowadzi, by wiedzieć, jak się do nich przygotować.
Książka zawiera 25 dobrych praktyk menedżerów ochrony zdrowia, które powinien wdrożyć każdy zarządzający jeśli chce rozwijać swoją placówkę i generować zyski. Czytelnik pozyska praktyczne informacje, jak zarządzać gabinetem, przychodnią lub szpitalem, aby osiągać lepsze efekty finansowe.
Regulamin premiowania jest wewnątrzzakładowym aktem normatywnym, stanowiącym źródło uprawnień załogi do premii. Przy jego przygotowywaniu i wydawaniu należy kierować się tymi samymi obostrzeniami co w przypadku regulaminu wynagradzania. Sprawdź, jak go poprawnie skonstruować.
Dzięki książce Ochrona środowiska w firmie. Kompendium wiedzy dla przedsiębiorcy specjalista ds. ochrony środowiska pozyska praktyczne informacje, jak organizować i nadzorować działalność przedsiębiorstwa związaną z ochroną środowiska. Z poradnika czytelnik dowie się, jak przygotować odpowiednią dokumentację, sporządzić raport np. do KOBiZE, wyliczyć opłatę np. środowiskową lub produktową, uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Ponadto, w poradniku podpowiadamy, jak kontrolować przestrzeganie w firmie wymagań środowiskowych, w tym pozyskiwać wymagane prawem pozwolenia, zezwolenia, czy zgłoszenia. Podajemy także informację o terminach wykonywania kluczowych czynności, aby ułatwić planowanie codziennej pracy.
Audyt środowiskowy i kontrola WIOŚ w firmie to publikacja dzięki której przedsiębiorcy dowiedzą się jak krok po kroku przeprowadzić audyt środowiskowy w swojej firmie bez konieczności zatrudniania audytorów z zezwnątrz oraz jak przygotować się do kontroli WIOŚ. Podpowiadamy jakie wymagania musi spełnić firma jesli chodzi o przepisy dotyczące ochorny środowiska oraz jaką dokumnetację przygotowac na wypadek ewentualnej wizyty WIOŚ, tym bardziej, że takie kontrole niezawsze są zapowiedziane.
Prowadząc działalność gospodarczą, trzeba spełnić wiele wymogów związanych z ochroną środowiska. Przestrzeganie tych przepisów może być skontrolowane przez inspektorów z Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska. Zanim jednak pojawią się w firmie, warto samemu sprawdzić stan formalny dotyczący ochrony środowiska, przeprowadzając audyt środowiskowy. Jeśli bowiem inspektorzy wykryją nieprawidłowości, firma może zostać surowo ukarana. Każdy przedsiębiorca może też bronić się, jeśli uważa, że został ukarany niesłusznie. W książce "Audyt środowiskowy i kontrola WIOŚ w firmie" podpowiadamy jak przeprowadzić samodzielny audyt w firmie, jak przygotować się do kontroli oraz jak ewentualnie odwołać się od nałożonej przez WIOŚ kary. Omawiamy także przebieg kontroli, by każdy przedsiębiorca wiedział, na co może się zgodzić a na co nie.
Przedsiębiorcy, oprócz obowiązków bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością, muszą sprostać również wielu wymogom związanym z ochroną środowiska. Jeżeli firma korzysta ze środowiska, a w szczególności ma instalacje, których eksploatacja wymaga pozwolenia zintegrowanego albo pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza musi do 28 lutego 2016 r. złożyć raport o emisjach gazów cieplarnianych do KOBiZE. Innym bardzo ważnym obowiązkiem jest uiszczanie i rozliczenie opłat z za korzystanie ze środowiska. Czy istnieją wyjątki o tych zasad? Kto jest zwolniony z obowiązku uiszczania opłat środowiskowych i składania raportu do KOBiZE? Jak wyliczyć wysokość opłaty środowiskowej? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w publikacji!
Głównym celem komentarza jest przybliżenie kwestii uregulowanych rozporządzeniem. Nie należy go traktować jako głosu w trwającej od dłuższego czasu dyskusji nad kierunkami zmian przepisów dotyczących szkoleń bhp.
Szkolenie bhp jest ważnym czynnikiem profilaktyki wypadkowej – umożliwia zrozumienie zagrożeń związanych z przebiegiem procesu pracy i sprzyja poznaniu sposobów postępowania także w sytuacjach odbiegających od normalnego toku pracy.
Komentarz do rozporządzenia ministra gospodarki i pracy z 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 180, poz. 1860 ze zm.) jest adresowany przede wszystkim do organizatorów i prowadzących szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz małych przedsiębiorców, dla których ma być pomocą w zrozumieniu zapisów rozporządzenia.
Publikacja została podzielona na 3 działy: KADRY, PŁACE I ZUS. W dziale KADRY Czytelnik znajdzie: 5 rozdziałów poświęconych najważniejszym zagadnieniom w prawie pracy. Dowie się m.in.:
Jak prawidłowo rozliczać czas pracy?
Jak ustalić wymiar urlopu dla pracowników oraz jak go udzielić?
Czy są sytuacje, kiedy pracodawca może zmusić pracownika do wykorzystania urlopu wypoczynkowego?
W jakim wymiarze udzielić ojcu dziecka urlopu ojcowskiego oraz na podstawie jakich dokumentów?
Kiedy umowa na czas określony staje się umową na czas nieokreślony?
Ile świadectw pracy wystawić pracownikowi zatrudnionemu u pracodawcy na podstawie 3 zwartych umów?
Jak prawidłowo wypłacać świadczenia urlopowe?
Ile wynosi odpis na ZFŚS w 2015 r.?
Przeczyta także o tym, że rozliczenie kosztów podróży zagranicznej może być dokonane w walucie otrzymanej zaliczki, w walucie wymienialnej albo w walucie polskiej. Jak prawidłowo wypełnić dokumenty ubezpieczeniowe? Kiedy występuje zbieg do ubezpieczeń i kto podlega podwójnej składce zdrowotnej?
Wynagrodzenia 2015. 25 list płac z komentarzem, wyjaśnienia ekspertów to praktyczny przewodnik dla pracodawcy. Można dowiedzieć się z niej nie tylko, jak sporządzić listę płac i rozliczyć na niej pracę w godzinach nadliczbowych, nocnych czy wypłacić wynagrodzenie za czas urlopu. Czytelnik znajdzie tu także sposoby naliczania potrąceń, wypłacania odpraw i ekwiwalentów urlopowych czy rozliczania nieobecności pracowniczych.
Publikacja pomaga zrozumieć i wdrożyć w szkole system kontroli zarządczej. Pokazuje, jak wyznaczać cele, określać ryzyko, monitorować i oceniać system kontroli zarządczej. Wskazuje, jakie dokumenty obowiązkowo trzeba sporządzić w związku z kontrolą, a z których można zrezygnować. Przystępnie opisuje zadania, jakie ma do wykonania dyrektor w związku z obowiązkiem przeprowadzenia kontroli. Ułatwia planowanie działań dzięki gotowemu terminarzowi zadań dyrektora i pozwala zaoszczędzić czas dzięki pakietowi wzorów dokumentów dostępnych na CD.
Książka prezentuje orzecznictwo Sądu Najwyższego, Sądu Naczelnego Administracyjnego oraz Sądów Apelacyjnych w zakresie:
* wypadków,
* chorób zawodowych,
* a także świadczeń z nimi związanych.
Obejmuje także dochodzenie roszczeń z ubezpieczenia społecznego, roszczeń uzupełniających.
Na publikację składają się cytowane tezy orzecznictwa sądów, poprzedzone syntetycznym komentarzem wprowadzającym.
Publikacja będzie pomocna nie tylko przy prawidłowym zakwalifikowaniu zdarzeń wypadkowych, lecz również dochodzeniu roszczeń z ubezpieczenia społecznego, a także roszczeń uzupełniających. Wysokość tych ostatnich, obejmująca wyrównanie szkody oraz zadośćuczynienie, nie podlega ustawowym ograniczeniom, jednakże może podlegać miarkowaniu przez sąd, ze względu na stopień przyczynienia się poszkodowanego do zaistniałego zdarzenia wypadkowego.
Spośród szeregu pracodawców publicznych i prywatnych na szczególną uwagę zasługują instytucje kultury. Ta grupa pracodawców, choć niezaliczana bezpośrednio do instytucji publicznoprawnych, ma jednak wiele charakterystycznych cech, wyróżniających ją na tle do innych pracodawców. Autorzy, odpowiadając na pytania pojawiające się w praktyce, w ramach 5 rozdziałów omawiają konkretne zagadnienia wynikające z tej specyfiki.
Publikacja przedstawia m.in.:
• zasady powoływania kadry zarządzającej instytucją kultury,
• podstawy zatrudnienia jej pracowników,
• czas pracy (systemy czasu pracy, ustalanie rozkładów, rekompensowanie pracy nadliczbowej),
• zasady wynagradzania osób zatrudnionych,
• reguły przyznawania nagród i stypendiów.
Całość uzupełniona została wyborem aktów prawnych regulujących kwestie związane z zatrudnianiem i wynagradzaniem w instytucjach kultury.
Niniejsza publikacja kładzie nacisk na praktykę i rozwiązywanie rzeczywistych problemów kadrowo-płacowych w samorządach. Stanowi cenne źródło wiedzy nie tylko dla pracowników kadr, ale dla wszystkich zatrudnionych w jednostkach samorządowych.
Książka jest syntetycznym opracowaniem na temat coraz bardziej popularnej metodologii wdrożeń systemów informatycznych - Agile, pozwalającym znaleźć odpowiedź na pytanie: kiedy i w jakim celu zdecydować się właśnie na nią, a nie na klasyczną metodykę. Książka zawiera szczegółowe porady i praktyczne przykłady. Taka pozycja to dla Czytelników namiastka wieloletniego doświadczenia i streszczenie pogłębionej, niedostępnej gdzie indziej wiedzy z dziedziny IT, organizacji i inżynierii oprogramowania. Jest to również świetne uzupełnienie i pogłębienie szkoleń z obszaru Agile.
Publikacja ta to starannie wyselekcjonowane i zebrane informacje, wskazówki, porady, stanowiska urzędów oraz orzeczenia sądów.
Wszystko w jednym miejscu, łatwo dostępne, kompleksowo omawiające tematykę czasu pracy.
Masz wątpliwości czy to możliwe? Sprawdź to!
Zamów dla swoich pracowników praktyczne kompendium dotyczące możliwości dodatkowego zarobkowania na emeryturze!
Twój pracownik znajdzie w nim wyjaśnienia i porady dotyczące m.in.:
Wymiaru pracy na emeryturze,
Możliwości prowadzenia własnej działalności,
Zasad rozliczania z ZUS,
Świadczeń, które podlegają zawieszeniem.
Prawo pracy nie jest prawem łatwym, wiele w nim przepisów budzących wątpliwości, trudno skonstruowanych i zawierających odesłania do innych regulacji. Dodatkowo, rozbudowane orzecznictwo sądów komplikują różne opinie przedstawicieli wykładni i nauki prawa pracy. Wszystko to powoduje, że bardzo łatwo zgubić się w takim gąszczu informacji. Nie z każdym problemem możesz też zwrócić się do działów kadrowych firmy, zresztą nie zawsze masz na to czas.
Jako szef produkcji czy kierownik zakładu produkcyjnego musisz wiedzieć m.in.:
Za co możesz nałożyć na podwładnego karę porządkową?
Jak opracowywać zgodnie z prawem harmonogramy czasu pracy, aby uniknąć kłopotów w razie kontroli PIP?
Jakie są zasady wprowadzania na produkcji systemu równoważnego czasu pracy?
Co z urlopami wypoczynkowymi, gdy Twoja produkcja jest np. sezonowa?
Pytania można by mnożyć ? sam wiesz najlepiej, ile tej z pozoru ?nieprodukcyjnej? pracy spada na Ciebie każdego dnia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?