W sierpniu i we wrześniu 2021 roku wprowadzono kilka istotnych zmian w funkcjonowaniu systemu BDO, m.in. z zakresu modułu ewidencjonowania odpadów. rejestr funkcjonuje już od 23 stycznia 2018 r., jednak nadal daleko mu do doskonałości. Od 1 stycznia 2020 roku wpisy do rejestru dokonuje się tylko na wniosek elektroniczny. Wszystkie papierowe wnioski są odrzucane. Podmiotem odpowiedzialnym za prowadzenie BDO jest właściwy miejscowo marszałek województwa.
Jest wiele kwestii, które specjalista d.s kadr i płac musi często sprawdzać. Jest też wiele takich, które sprawdza rzadziej, ale i tak warto je mieć pod ręką. A najlepiej połączyć je z kalendarzem na biurko, aby stworzyć praktyczne narzędzie, z którego można stale korzystać w bieżącej pracy. Właśnie z myślą o tym powstał Kalendarz kadrowo-płacowy. Zawiera on kilkadziesiąt tabel i zestawień: od obliczeń czasu pracy i urlopów, po zawieranie umów, pracowników chronionych, badania, szkolenia i wskaźniki płacowe. Duża porcja gotowej, łatwej do zastosowania i odpowiednio usystematyzowanej wiedzy.
Przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę i posiadać stosowną wiedzę na temat obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska. Specjalista ds. OŚ jest odpowiedzialny za organizowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstwa związanej z ochroną środowiska. Do jego obowiązków należy przygotowywanie dokumentacji, sporządzanie raportów i sprawozdań, kontrolowanie przestrzegania przepisów, w tym weryfikowanie i składanie wniosków o uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń, zezwoleń czy zgłoszeń. W publikacji przeczytasz w jaki sposób prawidłowo wywiązywać się z tych obowiązków.
Tabele, zestawienia, schematy i wskazówki krok po kroku, które są prawdziwym dobrodziejstwem dla działu kadr. „Informator kadrowego 2022” to tabele, schematy i wskaźniki. Ale nie tylko. To prawdziwa kopalnia przydatnych informacji. Jeżeli na przykład pracodawca:- nie wie, czy podana przyczyna wypowiedzenia jest „w porządku”,- zastanawia się, jaki tryb zwolnienia wpisać w świadectwie pracy, - nie jest pewien do której części akt osobowych wpiąć dany dokument- chce sprawdzić czy w dobrej kolejności liczy urlop proporcjonalny niepełnoetatowca, to „Informator" pozwoli szybko to znaleźć.
Przedstawiamy obowiązujące zasady prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej. Wskazujemy okresy przechowywania dokumentacji (i dylematy typu: czy kopiować dokumenty, gdy ktoś ma nowe i stare okresy przechowywania). Wyjaśniamy nowy obowiązek informacyjny. Wskazujemy, co przechowywać w poszczególnych częściach akt i jak obecnie numerować dokumenty. Wyjaśniamy też zmienione zasady ewidencjonowania czasu pracy (m.in. oddzielne prowadzenie, wskazywanie godzin i dni wolnych, dyżur itp). Pokazujemy też, jak przejść na elektroniczne akta osobowe.
NIEZBĘDNY, NIEZAWODNY KALENDARZ DYREKTORA - OD 10 LAT NA RYNKU!
Dlaczego „Kalendarz oświatowy”:
• Gwarancja jakości - Terminy opracowane przez najlepszych ekspertów oświatowych, wieloletnich praktyków
• Gwarancja aktualności - Uwzględnione najnowsze zmiany prawne, wytyczne, przepisy (stan prawny: sierpień 2021)
• Gwarancja satysfakcji - 10 lat na rynku, pozytywne komentarze klientów
• Gwarancja przejrzystości - Łatwo, szybko, przystępnie podane obowiązki i zadania w każdym miesiącu
Starzeć się wcale nie oznacza działać automatycznie, chaotycznie, być roztargnionym i zapominalskim. Współczesna nauka, w tym najnowsze badania z dziedziny neurologii pokazują nam, że w każdym wieku człowiek może osiągać nadal fascynujące rezultaty w umiejętnościach poznawania, zapamiętywania czy kreowania. Uświadamiają one, że sposób w jaki się starzejemy i jak tracimy lub rozwijamy swoją kondycję psychiczną, jest w dużej mierze zależny od nas samych: od trybu życia i stosunku do wszystkiego, co nowe i co jest w naszym otoczeniu. W książce publikujemy najnowszą wiedzę o procesach zachodzących w mózgu, popartą badaniami oraz przede wszystkim liczne praktyczne ćwiczenia, które będą nieocenioną pomocą w codziennej pracy nad zachowaniem sprawnego umysłu i doskonałej koncentracji na całe życie!
Książka porusza najważniejsze aspekty związane m.in. z zawieraniem umów z kierowcami, kierowaniem osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy na badania lekarskie i psychologiczne, rozliczanie należności za czas podróży służbowej, prowadzeniem ewidencji i czasu pracy. Najnowsze wydanie książki uwzględnia zmiany przewidziane w Pakiecie Mobilności m.in. w zakresie odpoczynku czy też przedłużenia czasu jazdy w związku z powrotem do bazy.
Dzięki publikacji "Vademecum dokumentacji kadrowej 2021 cz. II - urlopy, czas pracy, wynagrodzenia" ułatwisz sobie pracę przy planowaniu i udzielaniu urlopów pracowniczych dowiesz się jak możesz pozbyć się problemu zaległych urlopów. Poznasz też przydatne zapisy w zakresie urlopu na żądanie czy podróży służbowych, które warto wprowadzić do regulaminu pracy i wynagradzania. Dowiesz się również, jak postępować, gdy pracownik składa wniosek o czas pracy w innym systemie niż reszta pracowników albo w sytuacji gdy wynagrodzenie pracownika zostało zajęte przez komornika. Sprawdź, jak usprawnić procedury związane z dokumentowaniem czasu pracy, urlopów czy wynagrodzeń w Twojej firmie.
Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawców wiele obowiązków związanych z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej. Aby pomóc zatrudniającym w prawidłowym wywiązaniu się z tych powinności, przygotowaliśmy "Vademecum dokumentacji kadrowej 2021 – od zatrudnienia do zwolnienia pracownika” z płytą CD, która zawiera szablony wybranych dokumentów kadrowych.
Poradnik oraz gotowe materiały do pracy z uczniami na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Poznaj praktyczne wskazówki, które pozwolą uczniom skutecznie się uczyć! Młodsze dzieci, zwłaszcza w okresie nauczania początkowego, potrzebują w tym zakresie pomocy dorosłych. W obszarze rozwijania umiejętności samodzielnej nauki wiele zależy więc od nauczyciela, który będzie odpowiednie ćwiczenia wprowadzał podczas lekcji.
Komentarz do przepisów kodeksowych "Czas pracy" to publikacja, polecana osobom zajmującym się prawem pracy w praktyce. W książce są szczegółowo omówione następujące zagadnienia: wliczanie różnych aktywności do czasu pracy; czas pracy a delegacje, szkolenia, dyżur; okresy odpoczynku; systemy i rozkłady czasu pracy; godziny nadliczbowe; dni wolne; niepełny etat.
Pakiet składa się z trzech książek:
- Pracownicze plany kapitałowe – kompendium dla skarbników jednostek sektora finansów publicznych,
- Pracownicze plany kapitałowe w jednostce sektora finansów publicznych – przewodnik dla samorządowców
- Pracownicze plany kapitałowe w jednostce sektora finansów publicznych – poradnik dla kadr.
W których autorzy odpowiadają na nurtujące Czytelników pytania oraz podają liczne przykłady, jak wdrożyć PPK, aby uniknąć sankcji.
Publikacja " PPK w firmie bez korekt i błędów. Rozwiązania 55 kluczowych problemów związanych z wdrożeniem i prowadzeniem PPK" skierowana jest do podmiotów zatrudniających, na których ciąży obowiązek wdrożenia oraz prawidłowej obsługi w zakresie pracowniczych planów kapitałowych. Autorzy ukazują wyzwania związane z uruchomieniem PPK, a także wskazują, jak rozwiązywać problemy pojawiające się w praktyce prowadzenia PPK.
Informator kadrowego to zbiór praktycznych tabel, zestawień i wykresów, które ułatwiają pracę działu kadr. Pozwalają szybko sprawdzić dane zagadnienie, uniknąć obliczeń (np. czasu pracy czy wymiaru urlopu), a także upewnić się, czy dobrze postępujemy (np. dzięki tabeli pracowników chronionych, zestawienia przykładowych przyczyn wypowiedzenia, czy listy wpisów w pkt 4 świadectwa pracy), wskazują także na przepisy antykryzysowe
Koronawirus jest obecny w Polsce i dlatego poprosiliśmy lekarzy oraz specjalistów o wytyczne, mające pomóc każdemu w walce z epidemią. Przeczytaj, jak uniknąć cierpienia seniorów i nie doprowadzić do tragedii. Sprawdź listę 7 skutecznych sposobów na podniesienie odporności i ochronę przed wirusem. Poznaj ważne informacje - choroby przewlekłe, a infekcje wirusowe – 9 rzeczy, które obowiązkowo musisz wiedzieć w trakcie epidemii. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w trakcie epidemii!
Prowadzenie działalności gospodarczej zwłaszcza w zakładach produkcyjnych wiąże się z wieloma obowiązkami pod kątem ochrony środowiska. W ostatnich czasach najwięcej mówi się o sporządzaniu sprawozdań w bazie BDO. Z tego też względu książka została poświęcona właśnie tej tematyce. Zawiera praktyczne wskazówki wypełniania dwóch najpowszechniejszych sprawozdań, tj. o rodzajach i ilości wytwarzanych odpadów oraz o gospodarowaniu nimi oraz o realizacji zadań z zakresu produktów, opakowań i gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi.
Korzystając z Excela, nie warto ograniczać się jedynie do analizowania informacji z przeszłości. Arkusz idealnie nadaje się do tworzenia planów, harmonogramów i prognozowania przyszłych wyników czy zdarzeń. Nie trzeba przy tym mieć specjalistycznej wiedzy analitycznej lub statystycznej. Przydatne informacje, które pomogą w firmie w podjęciu trafnych decyzji, będziesz mógł uzyskać za pomocą kombinacji prostych funkcji arkuszowych.
Publikacja (wydanie II) przedstawia kluczowe zagadnienia związane z tworzeniem, a następnie funkcjonowaniem pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w jednostkach sektora finansów publicznych. Omówione zostały podstawy prawne i zasady uczestnictwa w PPK, a także proces wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych z perspektywy jednostek publicznych. W publikacji przestawiono również reguły gromadzenia i wykorzystania środków gromadzonych w ramach PPK.
Koronawirus jest już obecny w Polsce i dlatego poprosiliśmy lekarzy oraz specjalistów o wytyczne, mające pomóc każdemu w walce z epidemią. Przeczytaj, jak uniknąć cierpienia seniorów i nie doprowadzić do tragedii. Sprawdź listę 7 skutecznych sposobów na podniesienie odporności i ochronę przed wirusem. Poznaj ważne informacje - choroby przewlekłe, a infekcje wirusowe – 9 rzeczy, które obowiązkowo musisz wiedzieć w trakcie epidemii. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w trakcie epidemii!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?