Przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę i posiadać stosowną wiedzę na temat obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska. Specjalista ds. OŚ jest odpowiedzialny za organizowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstwa związanej z ochroną środowiska. Do jego obowiązków należy przygotowywanie dokumentacji, sporządzanie raportów i sprawozdań, kontrolowanie przestrzegania przepisów, w tym weryfikowanie i składanie wniosków o uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń, zezwoleń czy zgłoszeń. W publikacji przeczytasz w jaki sposób prawidłowo wywiązywać się z tych obowiązków.
Tabele, zestawienia, schematy i wskazówki krok po kroku, które są prawdziwym dobrodziejstwem dla działu kadr. „Informator kadrowego 2022” to tabele, schematy i wskaźniki. Ale nie tylko. To prawdziwa kopalnia przydatnych informacji. Jeżeli na przykład pracodawca:- nie wie, czy podana przyczyna wypowiedzenia jest „w porządku”,- zastanawia się, jaki tryb zwolnienia wpisać w świadectwie pracy, - nie jest pewien do której części akt osobowych wpiąć dany dokument- chce sprawdzić czy w dobrej kolejności liczy urlop proporcjonalny niepełnoetatowca, to „Informator" pozwoli szybko to znaleźć.
Przedstawiamy obowiązujące zasady prowadzenia akt osobowych i dokumentacji pracowniczej. Wskazujemy okresy przechowywania dokumentacji (i dylematy typu: czy kopiować dokumenty, gdy ktoś ma nowe i stare okresy przechowywania). Wyjaśniamy nowy obowiązek informacyjny. Wskazujemy, co przechowywać w poszczególnych częściach akt i jak obecnie numerować dokumenty. Wyjaśniamy też zmienione zasady ewidencjonowania czasu pracy (m.in. oddzielne prowadzenie, wskazywanie godzin i dni wolnych, dyżur itp). Pokazujemy też, jak przejść na elektroniczne akta osobowe.
NIEZBĘDNY, NIEZAWODNY KALENDARZ DYREKTORA - OD 10 LAT NA RYNKU!
Dlaczego „Kalendarz oświatowy”:
• Gwarancja jakości - Terminy opracowane przez najlepszych ekspertów oświatowych, wieloletnich praktyków
• Gwarancja aktualności - Uwzględnione najnowsze zmiany prawne, wytyczne, przepisy (stan prawny: sierpień 2021)
• Gwarancja satysfakcji - 10 lat na rynku, pozytywne komentarze klientów
• Gwarancja przejrzystości - Łatwo, szybko, przystępnie podane obowiązki i zadania w każdym miesiącu
Książka porusza najważniejsze aspekty związane m.in. z zawieraniem umów z kierowcami, kierowaniem osób zatrudnionych na stanowisku kierowcy na badania lekarskie i psychologiczne, rozliczanie należności za czas podróży służbowej, prowadzeniem ewidencji i czasu pracy. Najnowsze wydanie książki uwzględnia zmiany przewidziane w Pakiecie Mobilności m.in. w zakresie odpoczynku czy też przedłużenia czasu jazdy w związku z powrotem do bazy.
Dzięki publikacji "Vademecum dokumentacji kadrowej 2021 cz. II - urlopy, czas pracy, wynagrodzenia" ułatwisz sobie pracę przy planowaniu i udzielaniu urlopów pracowniczych dowiesz się jak możesz pozbyć się problemu zaległych urlopów. Poznasz też przydatne zapisy w zakresie urlopu na żądanie czy podróży służbowych, które warto wprowadzić do regulaminu pracy i wynagradzania. Dowiesz się również, jak postępować, gdy pracownik składa wniosek o czas pracy w innym systemie niż reszta pracowników albo w sytuacji gdy wynagrodzenie pracownika zostało zajęte przez komornika. Sprawdź, jak usprawnić procedury związane z dokumentowaniem czasu pracy, urlopów czy wynagrodzeń w Twojej firmie.
Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawców wiele obowiązków związanych z prowadzeniem dokumentacji pracowniczej. Aby pomóc zatrudniającym w prawidłowym wywiązaniu się z tych powinności, przygotowaliśmy "Vademecum dokumentacji kadrowej 2021 – od zatrudnienia do zwolnienia pracownika” z płytą CD, która zawiera szablony wybranych dokumentów kadrowych.
Poradnik oraz gotowe materiały do pracy z uczniami na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Poznaj praktyczne wskazówki, które pozwolą uczniom skutecznie się uczyć! Młodsze dzieci, zwłaszcza w okresie nauczania początkowego, potrzebują w tym zakresie pomocy dorosłych. W obszarze rozwijania umiejętności samodzielnej nauki wiele zależy więc od nauczyciela, który będzie odpowiednie ćwiczenia wprowadzał podczas lekcji.
Komentarz do przepisów kodeksowych "Czas pracy" to publikacja, polecana osobom zajmującym się prawem pracy w praktyce. W książce są szczegółowo omówione następujące zagadnienia: wliczanie różnych aktywności do czasu pracy; czas pracy a delegacje, szkolenia, dyżur; okresy odpoczynku; systemy i rozkłady czasu pracy; godziny nadliczbowe; dni wolne; niepełny etat.
Pakiet składa się z trzech książek:
- Pracownicze plany kapitałowe – kompendium dla skarbników jednostek sektora finansów publicznych,
- Pracownicze plany kapitałowe w jednostce sektora finansów publicznych – przewodnik dla samorządowców
- Pracownicze plany kapitałowe w jednostce sektora finansów publicznych – poradnik dla kadr.
W których autorzy odpowiadają na nurtujące Czytelników pytania oraz podają liczne przykłady, jak wdrożyć PPK, aby uniknąć sankcji.
Publikacja " PPK w firmie bez korekt i błędów. Rozwiązania 55 kluczowych problemów związanych z wdrożeniem i prowadzeniem PPK" skierowana jest do podmiotów zatrudniających, na których ciąży obowiązek wdrożenia oraz prawidłowej obsługi w zakresie pracowniczych planów kapitałowych. Autorzy ukazują wyzwania związane z uruchomieniem PPK, a także wskazują, jak rozwiązywać problemy pojawiające się w praktyce prowadzenia PPK.
Informator kadrowego to zbiór praktycznych tabel, zestawień i wykresów, które ułatwiają pracę działu kadr. Pozwalają szybko sprawdzić dane zagadnienie, uniknąć obliczeń (np. czasu pracy czy wymiaru urlopu), a także upewnić się, czy dobrze postępujemy (np. dzięki tabeli pracowników chronionych, zestawienia przykładowych przyczyn wypowiedzenia, czy listy wpisów w pkt 4 świadectwa pracy), wskazują także na przepisy antykryzysowe
Koronawirus jest obecny w Polsce i dlatego poprosiliśmy lekarzy oraz specjalistów o wytyczne, mające pomóc każdemu w walce z epidemią. Przeczytaj, jak uniknąć cierpienia seniorów i nie doprowadzić do tragedii. Sprawdź listę 7 skutecznych sposobów na podniesienie odporności i ochronę przed wirusem. Poznaj ważne informacje - choroby przewlekłe, a infekcje wirusowe – 9 rzeczy, które obowiązkowo musisz wiedzieć w trakcie epidemii. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w trakcie epidemii!
Prowadzenie działalności gospodarczej zwłaszcza w zakładach produkcyjnych wiąże się z wieloma obowiązkami pod kątem ochrony środowiska. W ostatnich czasach najwięcej mówi się o sporządzaniu sprawozdań w bazie BDO. Z tego też względu książka została poświęcona właśnie tej tematyce. Zawiera praktyczne wskazówki wypełniania dwóch najpowszechniejszych sprawozdań, tj. o rodzajach i ilości wytwarzanych odpadów oraz o gospodarowaniu nimi oraz o realizacji zadań z zakresu produktów, opakowań i gospodarowaniu odpadami opakowaniowymi.
Publikacja (wydanie II) przedstawia kluczowe zagadnienia związane z tworzeniem, a następnie funkcjonowaniem pracowniczych planów kapitałowych (PPK) w jednostkach sektora finansów publicznych. Omówione zostały podstawy prawne i zasady uczestnictwa w PPK, a także proces wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych z perspektywy jednostek publicznych. W publikacji przestawiono również reguły gromadzenia i wykorzystania środków gromadzonych w ramach PPK.
Koronawirus jest już obecny w Polsce i dlatego poprosiliśmy lekarzy oraz specjalistów o wytyczne, mające pomóc każdemu w walce z epidemią. Przeczytaj, jak uniknąć cierpienia seniorów i nie doprowadzić do tragedii. Sprawdź listę 7 skutecznych sposobów na podniesienie odporności i ochronę przed wirusem. Poznaj ważne informacje - choroby przewlekłe, a infekcje wirusowe – 9 rzeczy, które obowiązkowo musisz wiedzieć w trakcie epidemii. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w trakcie epidemii!
Z książki „Kontrole sanepidu w ochronie zdrowia w 2020 r. Praktyczne porady i wytyczne do procedur” dowiesz się m.in., jakie uprawnienia ma sanepid, jak sprawnie wdrożyć nowe przepisy/regulacje dotyczące tego obszaru oraz jak zidentyfikować zagrożenia i je wyeliminować. Książkę podzieliliśmy na trzy części: Przygotowanie do kontroli, Wytyczne do procedur, Kary i konsekwencje kontroli. Do książki dołączamy także płytę CD „Kontrole sanepidu w ochronie zdrowia w 2020 r. - instrukcje, listy kontrolne, wzory dokumentów” z 20 wzorami dokumentów, które możesz wykorzystać w postępowaniach kontrolnych.
Książka dostarcza kierującym rejestracjami medycznymi niezbędnej wiedzy dotyczącej dokumentacji medycznej, praw pacjentów, ochrony danych osobowych i udzielania świadczeń medycznych. Zawiera praktyczne porady dotyczące zarządzania pracownikami rejestracji oraz wyjaśnia najczęstsze problemy pojawiające się podczas obsługi pacjentów.
Utworzenie statutu instytucji kultury jest dopiero pierwszym krokiem na drodze właściwego dokumentowania zarówno czasu pracy, jak wynagrodzenia pracowników, a także obowiązków sprawozdawczych wobec organizatora. Skorzystaj z praktycznego komentarza, jak wypełniać różnego rodzaju umowy i formularze w instytucji kultury.
W publikacji prezentujemy: techniki ograniczenia lub minimalizacji emisji lotnych związków organicznych i odorów, przebieg uregulowań emisyjnych, czyli zgłoszenia i pozwolenia oraz dlaczego opłaca się posiadać pozwolenie. W czasach coraz dotkliwszych restrykcji związanych z uchylaniem się od wypełniania przepisów ochrony środowiska wiedza ta może okazać się bardzo cenna.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?