W wieku kilkunastu lat uciekł z domu i zaczął stawiać pierwsze samodzielne kroki - na ścieżkach zła. Poruszał się na nich coraz szybciej i pewniej, przekraczając wkrótce granice mrocznego świata przestępczości zorganizowanej. Stał się człowiekiem o wielu twarzach. Był złodziejem, przemytnikiem, oszustem, sutenerem. W końcu piekło, które sam stworzył, zaczęło się o niego upominać. Bywają sytuacje, gdy nie ma już drogi powrotnej.
Na pewno?
BANDYTA w więziennej celi po raz pierwszy w życiu postanowił stoczyć dobrą walkę w obronie więzi łączącej go z córką. W czasie tych zmagań wkroczył na drogę odmienną od tych, którymi podążał dotychczas.
Dokąd go zaprowadzi?
BANDYTA to powieść autobiograficzna.
Dedykuję ją wszystkim, którzy nie zgadzają się na osądzanie drugiego człowieka bez poznania tajemnic, które w sobie kryje.
GABRIEL GLINKA
Najzimniejszy s...syn jakiego ścigałem
Podinspektor w stanie spoczynku
IRENEUSZ GALANCIAK
Centralne Biuro Śledcze Komendy Głównej Policji
Wstrząsające, bo prawdziwe. Naprawdę polecam!
ARTUR DZIURMAN
Pakiet edukacyjny nauczania religii serii: „DROGI PRZYJACIÓŁ PANA JEZUSA" obejmuje pierwszy etap edukacji szkolnej - klasy I-III. Aktualnie przedkładamy część pierwszą pakietu. Są w nim realizowane wszystkie wymagania „Programu nauczania religii dla klas I-III szkoły podstawowej", AZ-1-01/10 Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski. Zgodnie z jego założeniami pakiet został tak zaprojektowany, by w poszczególnych częściach prowadzić wychowanków do inicjacji w sakramenty pokuty i pojednania oraz Eucharystii.
Do klasy pierwszej szkoły podstawowej proponujemy „Elementarz dziecka Bożego" pt. „Jezus prowadzi". Zgodnie z przyjętą metodyką pracy z uczniem w klasie I, w skład pakietu wchodzą: materiały dla ucznia w wersji papierowej - „Elementarz dziecka Bożego", e-Elementarz oraz „Podręcznik metodyczny" z materiałami multimedialnymi dla katechety.
„Podręcznik metodyczny" zawiera adresowane do katechety propozycje scenariuszy każdej z jednostek lekcyjnych wraz z przygotowanymi do ich przeprowadzenia materiałami medialnymi zredagowanymi w zapisie elektronicznym.
„Elementarz Dziecka Bożego" (w zapisie tradycyjnym) i towarzyszący mu e-Elementarz (w zapisie elektronicznym) są drugą częścią pakietu. Jego adresatami są uczniowie.
„Elementarz dziecka Bożego" oraz „e-Elementarz" stanowią dwa odrębne i wzajemnie uzupełniające się elementy procesu edukacji religijnej. Ich zadaniem jest rozbudzanie wielorakiej aktywności ucznia zarówno podczas zajęć szkolnych, jak też przy wykonywaniu pracy domowej. O formie ich wykorzystania rozstrzyga katecheta.
Kulinarna wiosna z Siostrą Anastazją! Sałatki i surówki, zdrowe obiady, lekkie desery i przepyszne ciasta. Przepisy Siostry Anastazji sprawdzają się w każdej polskiej kuchni! Od 15 lat korzystają z nich miliony czytelników. Siostra Anastazja przedstawia wyłącznie przepisy, które sama sprawdziła. Jej dania są oparte na tradycyjnych polskich produktach - dostępnych w każdym sklepie - a potrawy są proste w przygotowaniu i zawsze się udają. Gotowanie i pieczenie z Siostrą Anastazją to gwarancja kulinarnego sukcesu!
Książka przedstawia doktrynę pryscyliańską, ukazuje jej ortodoksyjny i heterodoksyjny wymiar z uwzględnieniem kontekstu filologicznego, historyczno-politycznego, religijnego i historiograficznego. Pominięcie tych wymiarów w analizie nauki pryscyliańskiej, zdaniem autora rozprawy, prowadzi do jej uproszczenia, wedle podziału, że jest ona albo ortodoksyjna, albo heretycka, do uniewinnienia lub potępienia Pryscyliana i jego zwolenników.
Mimo wielu szczegółowo opracowanych wątków doktryny pryscyliańskiej, w opublikowanych dotychczas analizach naukowych nie ma refleksji, która próbowałaby podjąć ten temat bez przyjęcia a priori określonej perspektywy - pryscyliańskiej lub antypryscyliańskiej. Okazuje się, że podjęcie studium doktryny pryscyliańskiej nawet tylko z teologicznego punktu widzenia nie może zostać zrealizowane bez badania interdyscyplinarnego, to znaczy z uwzględnieniem różnorodnego kontekstu.
Monografia ks. Krzysztofa Sordyla próbuje wziąć pod uwagę powyższy aspekt poruszanego zagadnienia. Przedstawia teologię i praktyki życia grup pryscyliańskich w zestawieniu z różnymi postawami światopoglądowymi starożytności, co wydaje się ważne dla współczesnej teologii, a także z perspektywy obecności człowieka we wspólnocie Kościoła.
Ks. Krzysztof Sordyl, kapłan diecezji bielsko-żywieckiej, absolwent Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Dotychczasowe prace: "Bóg i tajem-nica człowieka. Studium Wykładu wiary prawdziwej Jana z Damaszku"; "Wczesnochrześcijańskie pojęcie Boga. Polemiczne aspekty teologii Nowacjana w De Trinitate". W latach 2008-2014 kontynuował specjalistyczne studia w Instytucie Patrystycznym "Augustinianum" w Rzymie. Autor artykułów z teologii patrystycznej dotyczących historii dogmatu. Obecnie przygotowuje kolejne publikacje o początkach chrześcijaństwa w starożytnej Hiszpanii oraz wydania związanych z nimi tekstów źródłowych.
Nowe technologie stały się nieodzowna częścią naszej codzienności. Bez względu na to, czy nam - dorosłym - ten fakt się podoba czy nie, na naszych oczach dorasta pokolenie, dla którego świat bez Internetu nie istnieje. Nie jest wiec nasza rola odwodzenie młodych od technologii czy tez pouczanie ich, ze świat bez Internetu jest lepszy. Możemy jedynie pomóc uczniom pojąć jak najlepiej zróżnicowaną problematykę nowych mediów i technologii.
Książka z filmem edukacyjnym "Życie w sieci. Jestem tu, obok" pozwala na przeprowadzenie w interesujący sposób dyskusji z młodzieżą na temat roli technologii w codziennym życiu, a przede wszystkim w komunikacji z bliskimi.
Książka zawiera wprowadzenie do tematu oraz szczegółowy scenariusz lekcji wraz z materiałami dydaktycznymi. Nowoczesna pomoc dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Do wykorzystania m. in. na lekcjach oraz spotkaniach z rodzicami.
Seria: Uwaga życie! to materiały i filmy edukacyjne adresowane do nauczycieli i wychowawców dzieci i młodzieży szkół gimnazjalnych i średnich. To doskonała pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, ale także interesujący materiał dla rodziców i wszystkich tych, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące problemy codziennego życia.
Biblia naszych dzieci jest niezastąpioną pomocą w przekazywaniu wiary dzieciom. Przedstawia wydarzenia ze Starego i Nowego Testamentu tak, jakby działy się tu i teraz. Dzięki temu dzieci uczestniczą w dialogu biblijnych postaci z Bogiem i bez trudu potrafią odpowiedzieć na proste pytania do tekstów. Rozwija to inteligencję emocjonalną maluchów i, co bardziej istotne, zwraca ich uwagę na fakt, że Bóg towarzyszy każdemu, zarówno w smutkach, jak i radościach. Dwieście znakomitych, przygotowanych z wielką starannością ilustracji, przyciągnie dziecięcą uwagę i będzie sprawdzianem ze spostrzegawczości i poczucia humoru dla dorosłych.Poznając różne postaci biblijne oraz dzieje, jakie Bóg im przygotował, dzieci nabiorą pewności, że Bóg nawet z najtrudniejszych sytuacji potrafi wyprowadzić dobro i realizuje w ten sposób plan zbawienia człowieka. Wprowadzając w taką postawę wiary dzieci będą odkrywać i żywić przekonanie, że Bóg czuwa nad ich życiem, że Bóg jest mocny i kocha. Będą czuły się bezpieczne, szczęśliwe, będą rozumiały siebie, innych ludzi i otaczający świat.Niech kontakt ze słowem Bożym pomoże wszystkim dostrzegać, że Słowo jest skutecznym narzędziem mocy Pana Boga, który w ten sposób czyni lepszym nasze życie, oświeca nasz rozum, umacnia naszą wolę i zdolności oraz przyczynia się do tego, by Boża miłość zamieszkiwała w naszych sercach.Z błogosławieństwembp Zbigniew Kiernikowski
Niniejsze nagranie to zapis skupienia rekolekcyjnego przeprowadzonego przez ojca Józefa Augustyna SJ w klasztorze Sióstr Kanosjanek w Gosławicach. Analizując Dzienniczek Siostry Faustyny, Autor ukazuje historię życia Mistyczki oraz historię kultu miłosierdzia Bożego, które Jezus objawił światu za jej pośrednictwem. W sposób szczególny rekolekcjonista podkreślił heroiczną wierność św. Faustyny wewnętrznym natchnieniom oraz jej trud i zmaganie, by żądania Chrystusa zostały wcielone w życie Kościoła. Cała sesja, zapisana w sześciu medytacjach, ukazuje św. Faustynę jako prawdziwą mistrzynię życia duchowego prowadzonego pośród szarości dnia codziennego.
Procesy integracji kulturowej nie mogą nie interesować szkoły. Stają się one - jako część etnopedagogiki - szczególnym przedmiotem refleksji dydaktycznej i wychowawczej, ponieważ kształtują rozwój i procesy świadomości oraz tożsamości ucznia, wcześniej - przedszkolaka. W literaturze przedmiotu zakłada się kreowanie kilku nurtów rozwoju człowieka i jego kultury, od przedszkola i szkoły poczynając: nurt tradycji i kultury regionalnej, związany z nabywaniem tożsamości rodzinno-lokalno-parafialnej, nurt kultury narodowej materialnej i duchowej, bazujący na wybitnych osobistościach historii i dziejach narodowych, jednoczących wydarzeniach i wspólnych losach, nurt kultury państwowej, oparty na historii i wkładzie Polski w historię państwa i prawa oraz nurt międzykulturowy, nurt dialogu kulturowego i cywilizacyjnego, kreujący właśnie tożsamość pogranicza - wielopłaszczyznową i wielopoziomową. Nie trzeba nikogo przekonywać, iż wszystkie te nurty podejmowane są przez współczesną szkołę w Polsce, Czechach, Słowacji i Niemczech, a wymiary poszczególnych aspektów tych zagadnień podjęte zostały w niniejszym tomie.
Klasyka duchowości, najpopularniejszy - po Biblii - tekst chrześcijański, niezastąpiona pomoc w drodze do świętości, ulubiona lektura wielu spośród tych, którzy osiągnęli szczyty duchowego rozwoju i przyjaźni z Bogiem, m.in. św. Ignacego Loyoli, św. Teresy z Lisieux, św. Josemaríi Escrivy. Tłumaczona z łaciny na dziesiątki języków, również kilkukrotnie na polski. Teraz dostępna w świeżym, nieafektowanym, przystępnym, a zarazem oryginalnym i subtelnym przekładzie autorstwa ks. Jana Ożoga SI, znanego czytelnikom m.in. z tłumaczenia ""Ćwiczeń duchownych"" św. Ignacego.
„Problematyka wartości od kilkudziesięciu lat stanowi jeden z głównych nurtów analiz w naukach społecznych i humanistycznych. O ile jeszcze w okresie międzywojennym znajdowało to wyraz przede wszystkim w pogłębionych teoretycznych, o tyle w ostatnich dziesięcioleciach są one często dopełniane przez różnorodne publikacje prezentujące wyniki badań empirycznych. Wynika to z dużego znaczenia problematyki aksjologicznej w codziennym życiu. Badania empiryczne są tym bardziej potrzebne, że w związku z gwałtownymi zmianami we współczesnym świecie, intensyfikacją procesów globalizacji i bardzo szybkim postępem naukowo-technicznym mamy do czynienia z bardzo szybkimi przemianami społecznymi i kulturowymi. (…) Autorka przeprowadziła badania wśród członków różnych subkultur młodzieżowych: szalikowców, hip-hopowców i fanów muzyki techno. Pozwalają one poznać cechy wspólne stosunku do wartości przedstawicieli różnych subkultur, jak i specyfikę świadomości aksjologicznej przedstawicieli poszczególnych grup. (…) Autorka podjęła ważny, niewystarczająco rozpoznany temat. Przeprowadziła interesujące poznawczo badania, które prowadzą do ważnych wniosków dla teorii i praktyki pedagogicznej. Dlatego książka Ewy Sowa-Behtane może zainteresować teoretyków i praktyków zajmujących się wychowaniem współczesnej młodzieży”.
Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Mirosława J. Szymańskiego
Lektura pracy zbiorowej przygotowanej przez dr E. Dybowską i dr A. Błasiak z pewnością przyniesie korzyść i nie będzie bez pożytku, jeżeli przystąpi się do niej z uwzględnieniem następującego założenia: dzieciństwo jest nieznane i musi pozostać takim z tego względu, że otwarta i nieznana jest przyszłość każdego dziecka. To założenie nie powinno jednak zniechęcać do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, kim jest dziecko, lecz wręcz przeciwnie – niewiedza w tym względzie stanowi główną przesłanką do studiowania dziecka i dzieciństwa. Tak samo jak poprzednie epoki, również nasze czasy mają swój sposób patrzenia na ten – jak zgodnie podkreślają pedagodzy i psychologowie – najistotniejszy etap rozwoju człowieka. Omawiany zbiór artykułów odzwierciedla to spojrzenie w wybranych zakresach, którymi są z jednej strony przestrzenie, czy lepiej: środowiska praktycznej działalności wychowawczej, takie jak rodzina, przedszkole, grupa rówieśnicza i szkoła, z drugiej natomiast charakterystyczne zjawiska współczesnego życia, a mianowicie: globalizacja, komputeryzacja i seksualizacji. Nie należy oczekiwać, że podjęte w poszczególnych rozdziałach próby uchwycenia i opisania fenomenu dzieciństwa doprowadzą do uzyskania pełnego jego obrazu. Dzieciństwo pozostanie na zawsze nierozpoznawalne w swej istocie. W niczym nie pomniejsza to faktu, że warto jest je rekonstruować po to, żeby we właściwym kierunku rozwijać troskę o dobro współczesnego dziecka.
z recenzji dr. hab. Dariusza Stępkowskiego prof. UKSW
Alexi Lubomirski
RADY DLA MŁODEGO DŻENTELMENA
Jeśli jest się księciem w dzisiejszym świecie,
trzeba być też księciem w swoim sercu i w swoich działaniach.
Słowa matki zainspirowały Alexiego do napisania książki w formie listu do swojego syna. Kiedy po raz pierwszy wziął go na ręce, pomyślał, że chciałby przekazać mu, jak żyć godnie i pięknie.
Alexi radzi, by podchodzić do pracy, własnego rozwoju, świata i rodziny z jednakową pieczołowitością. Bycie dżentelmenem oznacza bycie szarmanckim, romantycznym, odważnym. To ideał człowieka, który wypełnia wszystkie swoje powinności, posiada wdzięk, honor i jest pełen miłości.
Jeśli ja sam zrobię wszystko, co jest w tej książce, będę dużo lepszym człowiekiem. Więc to również książka dla mnie.
Alexi Lubomirski – polski książę, fotograf najważniejszych magazynów na świecie, m.in. „Vogue’a”, „GQ” i „Harper’s Bazaar”. Jego książka to zbiór aforyzmów – porad zebranych dla jego synów dotyczących tego, jak być dżentelmenem w dzisiejszym świecie.
Pełna świadomość, brak władzy nad ciałem
Skazany na śmierć przez lekarzy i rodzinę
Miał 24h, aby udowodnić, że żyje
Kiedy własne ciało staje się śmiertelną pułapką...
Praktycznie rzecz biorąc, on już nie żyje - ocenili lekarze, wnioskując o odłączenie Richarda Marsha od aparatury podtrzymującej życie. Jego żona Lili poprosiła o jeszcze jeden dzień do namysłu…
Lekarze byli w błędzie - Richard żył i był w pełni świadomy wszystkiego, co się działo. W wyniku udaru utracił jednak zupełnie władzę nad własnym ciałem i możliwość jakiejkolwiek komunikacji ze światem zewnętrznym. W beznadziejnej sytuacji, skazany na śmierć, rozpoczął desperacką walkę o życie…
Trzymająca za gardło prawdziwa historia, którą czyta się jak thriller. Mocny głos w debacie nad granicami współczesnej medycyny. Budujące świadectwo niepojętej siły przetrwania.
Historia, która nigdy nie pozwoli o sobie zapomnieć!
Pośród gonitwy tego świata wielu ludzi szuka prostej modlitwy i życia wypełnionego wewnętrznym pokojem, właściwych dla drogi kontemplacji.
Im bardziej świat przyspiesza, tym bardziej potrzebujemy równowagi i spokoju, którymi obdarza nas modlitwa. Im bardziej złożony staje się świat, tym bardziej potrzebujemy prostoty kontemplacji. W tej krótkiej książeczce Franz Jalics udowadnia, że doświadczenie obecności Boga jest dostępne wierzącym już w tym życiu. Prowadzi do niego modlitwa kontemplacyjna, proste wpatrywanie się w oblicze Boga, które jest odpowiedzią na najgłębsze pragnienie ludzkiego serca.
W przystępny, lecz precyzyjny sposób Autor opisuje, czym jest kontemplacja i jakie miejsce zajmuje na drodze rozwoju chrześcijańskiej modlitwy. Jej praktykowanie pogłębia i przemienia całe życie człowieka, a większa znajomość mogłaby by drogą odnowy Kościoła w XXI w.
Franz Jalics, jezuita, doktor teologii, ur. w 1927 r. na Węgrzech. Od dawna zajmuje się formacją jezuitów, prowadzi kursy rekolekcyjne w Europie i w Ameryce Południowej. Autor książek Uczmy się modlić, Rekolekcje kontemplatywne i W szkole Jezusa.
Ksiądz dr Jerzy Niestępski, wychodząc naprzeciw słuchaczom, przygotował zbiór homilii do publikacji w postaci książkowej. Sądzę, że jego wykształcenie homiletyczne i wieloletnia posługa słowa Bożego w duszpasterstwie oraz w pracy rekolekcyjnej miały znaczący wpływ na treść homilii zawartych w tej publikacji. Jestem przekonany, że to opracowanie będzie pomocne duszpasterzom w głoszeniu słowa Bożego we wspólnotach parafialnych, a być może stanie się także dobrą lekturą dla wiernych.
Janusz Stepnowski, Biskup Łomżyński
Autor homilii wiernie przybliża słowo Boże czytane w liturgii na określony dzień i aktualizuje je w konkretnych warunkach egzystencjalnych. Prawdę Bożą przekazuje pięknym, jasnym i zrozumiałym językiem, przystępnym dla słuchaczy i tworzy ciepłą atmosferę. Biorąc pod uwagę objętość homilii zawartych w zbiorze, należy zauważyć, że są one w miarę krótkie, na około kilkanaście minut, a czas ich wygłoszenia będzie zależny od tempa mowy i wielkości przestrzeni sakralnej. Homilista sprawia, że głoszone przez niego słowo rzeczywiście jest bliskie słuchaczom, którzy szukają Boga, pragną ciągle z Nim się jednoczyć, trwać w bliskości duchowej ze Stwórcą i Zbawicielem. Istotna jest bowiem gruntowność i prostota wykładu kerygmatu oraz głęboka motywacja, która pobudza do naśladowania Chrystusa, wypełniania Jego Ewangelii.
Ks. prof. dr hab. Jan Twardy
Chrystus nie po to wziął krzyż na ramiona, aby cierpieć dla cierpienia, lecz po to, aby wszelkie człowiecze krzyże ocalić od bezsensu. Tadeusz Żychiewicz
W cierpieniu może człowiek powoli odkryć, przyjąć i zaakceptować prawdę o rzeczywistości w ogóle - prawdę o tym, że świat jest ze swej istoty niedoskonały, a zło jest w nim obecne, chociaż nie wiemy dlaczego. Ale również prawdę o człowieczeństwie: do istoty człowieka należy niedoskonałość, ułomność, również podatność na cierpienie.
Autor, unikając łatwych pocieszeń, stara się w swojej książce zrozumieć źródła i sens cierpienia widzianego z perspektywy chrześcijańskiej. Z wielkim wyczuciem i delikatnością pokazuje, jak mierzyć się z poczuciem bezradności i rozpaczy, by nie ulec największemu zagrożeniu w sytuacji cierpienia - utracie nadziei. Książka napisana w imieniu ludzi cierpiących skierowana jest do osób, które na co dzień się z nimi stykają, ich rodzin, lekarzy, terapeutów i duszpasterzy.
Dr Jan Galarowicz (ur. 1949), krakowski filozof i nauczyciel akademicki, uczeń Józefa Tischnera i Władysława Stróżewskiego. Autor licznych publikacji, m.in. Zrozumieć człowieka cierpiącego i Martin Heidegger. Genialny myśliciel czy szaman?
Autor w swoich badaniach podjął niezwykle ważną dla współczesnego świata problematykę zagrożeń, poruszając zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa tak jednostkowego, jak i społecznego. Aktualność tej problematyki badawczej wiąże się z coraz większym zapotrzebowaniem na obejmowanie kuratelą sądową dzieci i młodzieży w związku z pojawieniem się różnych zagrożeń przestępczością zorganizowaną, patologiami społecznymi w życiu współczesnej rodziny czy też kryzysem współczesnej szkoły.Książka prezentuje, w jaki sposób w przeszłości i współcześnie konstytuował się status prawny kuratorów sądowych i jaki był ich udział w stwarzaniu warunków do bezpiecznego życia dzieci i młodzieży; przedstawia ewolucję kurateli sądowej od XVII wieku aż do chwili obecnej i ukazuje wpływ pracy kuratorów sądowych na kształtowanie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. (Prof. dr hab. Bożena Muchacka)Lektura niniejszej pracy pozwala na stwierdzenie, że badania nad udziałem kurateli sądowej w kształtowaniu warunków bezpieczeństwa dzieci i młodzieży nie były dotychczas podejmowane i realizowane - to po pierwsze. Po drugie, problematyka ta wpisuje się w społeczne i niezwykle ważne zagadnienie bezpieczeństwa personalnego i strukturalnego, albowiem jest to dziś wymóg czasu, ponieważ faktem jest też zwiększanie się liczby dzieci oraz młodzieży objętych kuratelą sądową. Po trzecie, jeśli mamy brać pod uwagę współczesne warunki poczucia bezpieczeństwa każdego obywatela RP, to nie bez znaczenia jest kształtowanie ich u źródła zagrożeń. (Prof. dr hab. Jerzy Kunikowski)
Podróż, w tym również droga, jak przyjmują niektórzy badacze, była i jest nośnikiem kultury. Podróżnik - duchowny, wybierający się na wędrówkę, nie był tylko zwykłym turystą podziwiającym zabytki oraz piękno natury.Wyróżnić można kilka powodów skłaniających go do zaplanowania i zrealizowania wędrówki, a to: religijny, dyplomatyczny, naukowo-poznawczy oraz artystyczny. Chcąc przybliżyć i opisać podjętą podróż, autorzy artykułów niniejszego tomu, zatrzymali się na trzech podstawowych jej aspektach. Pierwszym był niewątpliwie sam podróżnik, decydujący się dobrowolnie i z ochotą, ale także pod przymusem, na rozkaz władzy zwierzchniej lub na zasadzie skazującego go wyroku sądowego, podjąć wędrówkę.Droga z wszystkimi jej konsekwencjami, a więc ryzykiem i niebezpieczeństwami czyhającymi na lądzie, morzu i w górach, to drugi aspekt podjętego problemu. Trzecim elementem było osiągnięcie zamierzonego rezultatu. A więc dyplomata wypełni podjęte zadanie, pielgrzym dotrze do miejsca uznanego za święte, duchowni artyści zrealizują zaplanowane dzieło sztuki, studiujący zakonnicy wzbogacą swą wiedzę, a wszyscy podróżujący z ciekawością turysty i z wiarą pielgrzyma odkryją nowy i nieznany świat.
Kanony Ojców Greckich stanowią zbiór powstały z pism i listów adresowanych najczęściej przez biskupów wielkich metropolii do różnych osób w najrozmaitszych sprawach dotyczących wspólnoty chrześcijańskiej i jej życia. Prawdopodobnie w VI wieku kanoniści wschodni zebrali w jedną kolekcję kanonów wskazania dyscyplinarne Ojców Kościoła. Na synodzie Quinisexta (692-692) w kanonie 2 wymieniono je wszystkie, nadając im moc obowiązującego prawa. Nawiązuje do nich także Sobór Nicejski II (787).
Kanony prezentowane są w tradycyjnym układzie chronologicznym. Są to w zasadzie kanony powstałe przed Soborem w Chalcedonie w 451 roku. Późniejsze są tylko dwa kanony biskupów Konstantynopola zamieszczone na końcu: pierwszy Gennadiusza działającego w drugiej połowie V wieku; drugi zaś Tarazjusza z przełomu VIII i IX wieku. Kanony przedchalcedońskie w ogromnej większości wywodzą się od biskupów Aleksandrii oraz biskupów Kapadocji, z których kanony Bazylego Wielkiego są najliczniejsze w całym zbiorze.
Zbiór zawiera kanony Dionizego biskupa Aleksandrii, Grzegorza Cudotwórcy biskupa Neocezarei, Piotra biskupa Aleksandrii, Atanazego Wielkiego, Bazylego Wielkiego, Grzegorza z Nyssy, Grzegorza z Nazjanzu, Amfilocha z Ikonium, Tymoteusza biskupa Aleksandrii, Cyryla biskupa Aleksandrii, Gennadiusza patriarchy Konstantynopola, Cypriana z Kartaginy i rozbudowany kanon Tarazjusza patriarchy Konstantynopola. Zbiór ten uzupełniają kanony arabskie Hipolita i Atanazego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?