Papież Franciszek już po kilku minutach piastowania swojego urzędu podbił serca milionów ludzi na całym świecie. Wielu dziwiło się, że jest taki otwarty, taki odważny i taki... bliski.
A jaki jest naprawdę?
Rozmowa, którą z Ojcem Świętym przeprowadził Antonio Spadaro SJ, redaktor naczelny Civilta Cattolica, odsłania nie tylko poglądy Papieża, ale także wpływ, jaki na jego myślenie i postawy wywarła duchowość ignacjańska. Dzięki tej książce lepiej poznamy kryteria fundamentalnych i codziennych decyzji Franciszka, zrozumiemy jego hierarchię wartości i styl bycia.
Cennym uzupełnieniem są jezuickie komentarze oraz ilustracje. Nawiązują one do niektórych wypowiedzi Papieża Franciszka, by bardziej wyjaśnić te fragmenty wywiadu, które odnoszą się do zakonu jezuitów i duchowości św. Ignacego Loyoli.
13 marca 2013 r. kardynał Jorge Mario Bergoglio, jezuita i dotychczasowy arcybiskup Buenos Aires, został wybrany na papieża. Przybrał imię świętego z Asyżu. Nieprzypadkowo. Franciszek, skromny, rozumiejący biednych i doświadczonych przez los, stał blisko ludzi. Podobnie czynił i czynić nadal chce obecny papież.
Książka układa się w opowieść nie tylko o człowieku, ale także o Kościele i jego reformie. A to przecież najważniejsze zadanie, przed którym stoi biskup Rzymu. Ojciec Zdzisław Kijas rozważa możliwe scenariusze tej reformy, odnosząc się do charyzmy świętego Franciszka i świętego Ignacego Loyoli.
Materiał treściowy podzielony został na osiem rozdziałów (grup tematycznych). Przyporządkowane im treści mają udzielać katechizowanym odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania o Boga i wypełnianie Jego zbawczych zamiarów.
Zeszyt ucznia do katechezy w klasie 5 szkoły podstawowej wypełnia wszystkie wytyczne "Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach" Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 2010 r., nr programu AZ-2-01/10.
Zgodnie w wytycznymi Programu treści przekazywane w zeszycie ucznia skoncentrowane są wokół chrześcijańskiego "Credo". Wyjaśnianie treści wiary oparto na ukazaniu wypełnionego miłością dialogu Boga z człowiekiem.
Zeszyt ucznia koreluje proces katechetyczny, w którym biorą udział katecheta i uczeń.
Całość pakietu tworzą: podręcznik i zeszyt dla ucznia oraz podręcznik metodyczny dla katechety. Katecheta znajdzie w nich scenariusze kolejnych katechez oraz materiały multimedialne do wykorzystania przy przeprowadzeniu katechezy. W podręczniku dla ucznia można także znaleźć słownik ważniejszych pojęć oraz biografie świętych.
Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem" nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.
Treści skoncentrowane są wokół chrześcijańskiego rozumienia wolności oraz uczenia się, jak z niej należy korzystać. Za podstawę kształcenia takich postaw przyjęto wezwanie do naśladowania Jezusa w codziennym życiu, które On kieruje do ludzi w Kazaniu na Górze.
Materiał treściowy podzielony został na siedem rozdziałów (grup tematycznych). Przyporządkowane im treści mają udzielać katechizowanym odpowiedzi na ludzkie pytania o szczęście, miłość, życie, których udziela Bóg.
Nr Imprimatur - dopuszczenia do druku: 674/2013
Podręcznik do katechezy dla ucznia w klasie 5 szkoły podstawowej wypełnia wszystkie wytyczne "Programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach" Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 2010 r., nr programu AZ-2-01/10.
Zgodnie w wytycznymi Programu treści przekazywane w podręczniku skoncentrowane są wokół chrześcijańskiego "Credo". Wyjaśnianie treści wiary oparto na ukazaniu wypełnionego miłością dialogu Boga z człowiekiem.
Uzupełnieniem podręcznika jest zeszyt dla ucznia oraz podręcznik metodyczny dla katechety. Katecheta znajdzie w nich scenariusze kolejnych katechez oraz materiały multimedialne do wykorzystania przy przeprowadzeniu katechezy. W podręczniku dla ucznia można także znaleźć słownik ważniejszych pojęć oraz biografie świętych.
Podręcznik koreluje proces katechetyczny, w którym biorą udział katecheta i uczeń.
Materiał treściowy podzielony został na osiem rozdziałów (grup tematycznych). Przyporządkowane im treści mają udzielać katechizowanym odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania o Boga i wypełnianie Jego zbawczych zamiarów.
Numer dopuszczenia podręcznika: AZ-22-01/10-KR-5/13
Data dopuszczenia: 8.05.2013 r.
Nr Imprimatur - dopuszczenia do druku: 675/2013
Jak Józef żyje swoim powołaniem opiekuna Maryi, Jezusa, Kościoła? Nieustannie słucha Boga, jest otwarty na Jego znaki, gotowy wypełniać nie tyle swój, ile Jego plan. Józef jest "opiekunem", bo umie słuchać Boga, pozwala, by go prowadziła Jego wola i właśnie z tego względu jeszcze bardziej troszczy się o powierzone mu osoby, potrafi z realizmem interpretować wydarzenia, jest wrażliwy na to, co go otacza i potrafi podjąć najmądrzejsze decyzje. W nim widzimy, drodzy przyjaciele, jak się odpowiada na Boże powołanie - dyspozycyjnością, gotowością, ale widzimy też, co stanowi centrum powołania chrześcijańskiego: Chrystus!
papież Franciszek, homilia z Mszy św. na rozpoczęcie pontyfikatu, 19 marca 2013 r.
Książka zawiera pięćdziesiąt autentycznych świadectw oraz modlitwy. Różnorodność uzyskanych łask od nawróceń, uzdrowień, poprzez znalezienie pracy, współmałżonka, domu... aż po naprawę komputera potwierdza misję św. Józefa jako opiekuna. Książka umacnia w wierze i nadziei, że Pan Bóg nikogo nie zostawia w potrzebie bez pomocy. Dołączone dokumenty papieskie - encyklika Leona XIII Quamquam pluries oraz adhortacja apostolska Jana Pawła II Redemptoris custos przybliżają osobę i misję św. Józefa.
Kto był najważniejszym człowiekiem w życiu papieża Franciszka?
Co to jest milonga i dlaczego uwielbiał ją młody Jorge?
Co stało się 21 września 1953 r.?
Jakie są ulubione książki i filmy Franciszka?
Skąd wzięły się oskarżenia o kolaborację podczas dyktatury wojskowej w Argentynie?
Franciszek, pierwszy papież o tym imieniu, jest także pierwszym w historii papieżem spoza Europy i Bliskiego Wschodu oraz pierwszym papieżem jezuitą. Mówi się, że jego wybór oznacza dla Kościoła przełom. Zrozumiałe więc, że cały świat, chce się dowiedzieć o nim jak najwięcej.
Dzięki tej książce poznasz życie Franciszka, odkryjesz fakty, o których do tej pory pisano niewiele lub nie pisano wcale.
Zapaleni kaznodzieje głoszą, że chrześcijanin powinien spalać się w miłości. Tylko ile człowiek może dać miłości, jeśli wpierw nie rozpozna w sobie wewnętrznego bogactwa i nie pokocha samego siebie? Robert Wicks z poczuciem humoru i mądrością twierdzi, że najgłębszym fundamentem życia duchowego nie jest dawanie, lecz przyjmowanie. Jedynie serce, które ciągle czerpie ze źródła, może dzielić się dalej z innymi.
Ten prosty przewodnik odkrywania obecności Boga w nas, opiera się na mądrości dawnych i współczesnych chrześcijan oraz nawiązuje do bogatego doświadczenia autora, który jest rodzicem, nauczycielem i terapeutą.
Modlitwa jest naturalną potrzebą człowieka, jak pragnienie jedzenia i picia. Znają ją wszystkie religie świata. Prosimy Boga o przebaczenie win oraz o spełnienie potrzeb. Prosimy także w intencji innych ludzi, wstawiamy się za nimi u Boga. Radość, trud, różne potrzeby, wszystko to może być przedmiotem modlitwy i dziękczynienia. Możemy wreszcie wielbić Boga całkiem bezinteresownie, wysławiać Go i oddawać Mu chwałę.
Modlitewnik ten, obok najczęściej praktykowanych modlitw i pieśni, zawiera bogaty wybór psalmów proponowanych w modlitwach porannych, wieczornych, wiele modlitw wstawienniczych i okolicznościowych. Umieszczono w nim również, bogatszy niż w innych modlitewnikach "mały katechizm".
Inicjatywa zorganizowania konferencji zrodziła się w okresie trwania medialnej dyskusji związanej ze wzmożonym zainteresowaniem udostępnianymi przez IPN materiałami wytworzonymi przez aparat represji Polski "ludowej". W wielu diecezjach powołano wówczas komisje, które miały zbadać problem inwigilacji Kościoła przez Służbę Bezpieczeństwa i kontakty z nią części duchowieństwa. Idea, która legła u podstaw zorganizowania konferencji, wpisywała się w nurt tych zainteresowań.
ze Wstępu ks. prof. dr. hab. Bogdana Stanaszka
Od czasów św. Ignacego Loyoli jezuici modlą się słowami Pisma Świętego, które rozpalają ich serca.
Dzielą się swymi przemyśleniami i problemami ze współbraćmi i przyjaciółmi. Uczą w szkołach, głoszą kazania, udzielają rekolekcji. W książkach, czasopismach i dziennikach duchowych przekazują innym własne doświadczenie walki oraz swoje refleksje.
Modlitwy zawarte w tej książce zostały zebrane z tych źródeł. Część z nich jest parafrazą "Ćwiczeń duchownych", inne zaś praktycznym ich zastosowaniem. Niech modlitwy te ubogacą cię swą mądrością.
Przekraczając progi urzędów widać formularze, druki, okienka i twarde miny ludzi siedziących za biurkami. Często wydaje się, że urzędowe spotkanie nie dotyczy człowieka, tylko numeru sprawy zapisanej czarną czcionką na śnieżnobiałej kartce papieru. Dlaczego zetknięcie z biurokracją "bywa tak często nieprzyjemne i uciążliwe, że spotkanie kogoś, kto spokojnie wytłumaczy, doprecyzuje niejasne terminy, podprowadzi pod właściwe okienko, przyjmowane jest zwykle ze zdziwieniem i stwierdzeniem: "to ludzki urzędnik"?
Rozwój przywilejów, standaryzacja procedur oraz kary za odchylenia od norm sukcesywnie prowadziły do dehumanizacji osób pracujących w urzędach i do bezosobowego traktowania petentów.
Zanim jednak urzędnik "straci duszę", ks. Andrzej Zwoliński wskazuje mu zasady etyki i Katolicką Naukę Społeczną jako drogę do zachowania człowieczeństwa. Poszanowanie wolności i godności osoby ludzkiej, troska o dobro wspólne i zasada pomocniczości zdają się być skutecznym lekarstwem na bezduszność spotykaną w urzędach. Z tych zasad wypływa również rozumienie pracy w administracji jako służby drugiemu człowiekowi.
"Zostałam otoczona przewidującą miłością Ojca, który posłał swe Słowo nie po to, aby ocalić sprawiedliwych, ale grzesznych. On chce, bym kochała Go nie dlatego, że mi odpuścił dużo, lecz dlatego, że odpuścił mi wszystko".
św. Teresa z Lisieux
Krótkiemu życiu Teresy zabrakło wielkich wydarzeń. Nie piastowała ważnych funkcji, nie pisała traktatów teologicznych, nie zakładała klasztorów, nie zabłysnęła bohaterskimi czynami. Natomiast życie nie szczędziło jej smutku i rozczarowań. Niepozornie jednak rozpoczęła cichą rewolucję w Kościele. W czasach, które wyolbrzymiały rolę ludzkiego wysiłku w drodze do Boga, dopominała się rezygnacji z doskonalenia się o własnych siłach. Gdy wszędzie straszono surowym sądem sprawiedliwego Stwórcy, Teresa widziała w Bogu czułego ojca i matkę.
Jako prekursorka orędzia o Bożym Miłosierdziu, zasłynęła z "małej drogi ufności", bo sądziła, że miłość Boga wyprzedza ludzkie zasługi i obejmuje wszystkich grzeszników. Także chwiejących się w wierze, ateistów i agnostyków.
Kierowana do młodszych czytelników, ujęta w rymowaną opowieść historia o niezwykłym życiu bł. Jana Beyzyma i jego misji na Madagaskarze. Ta barwnie ilustrowana, pełna ciepła opowieść niesie wiele wartościowych treści. Obok walorów poznawczych (opisy afrykańskiej przyrody, problemy mieszkańców Madagaskaru, działalność misji i jej założyciela) posiada także walory wychowawcze. Uczy wrażliwości na potrzeby innych, wskazuje na wartość, jaką jest niesienie pomocy chorym, biednym i opuszczonym.
1 tom jest wyborem 16 artykułów. W tekstach tych pojawia się wiele tematów charakterystycznych dla teologii tego wybitnego myśliciela. Problem metody i sposób uprawiania teologii, zagadnienia z historii dogmatu, problem niepojętości Boga oraz pytanie człowieka o sens własnej egzystencji - oto niektóre tylko argumenty poruszone w tej antologii.
Co to są wartości? Gdzie się ich szuka? Jak się je zdobywa? To pytania, które stają przed nami w różnych okresach naszego życia. Autorka szuka odpowiedzi na nie prowadząc badania wśród studentów wybranych uczelni krakowskich. Analizuje jakie wartości życiowe cenią najbardziej i jakie zachodzą różnice i podobieństwa w uznawaniu ich hierarchii.
W sześciu rozdziałach pierwszej części książki Kościoły partykularne w Kościele powszechnym ojciec de Lubac daje zakorzeniony w nauce apostolskiej i całej tradycji wykład kluczowych rzeczywistości Kościoła, zwłaszcza w jego wymiarze hierarchicznym, m.in.: posługa biskupia, Kolegium Biskupów, Konferencje Biskupów, posługa Piotrowa. W drugiej części książki Macierzyństwo Kościoła wcześniejsze wątki powracają w ujęciu personalistycznym, z bogactwem przejmujących świadectw od pierwszych wieków kościoła po czasy współczesne. Dopełnieniem książki jest wywiad o. de Lubaca dla pisma France catholique na temat Kapłaństwa według Pisma Świętego i Tradycji.
Założenia programowe klasy II gimnazjum skupiają się na zagadnieniach pragnienia szczęścia, potrzeby wspólnoty (rozdz. 1), Wcielenia i dzieła paschalnego Chrystusa oraz Jego obecności i działania w Kościele (liturgia) (rozdz. 2), sakramentów (rozdz. 3), wolności, sumienia, prawa naturalnego, Ośmiu Błogosławieństw (dział 4), Dekalogu, wydarzeń z historii Kościoła powszechnego i polskiego w XVI i XVII w. (rozdz. 5) oraz roku liturgicznego (rozdz. 6).
Pytania problemowe zaproponowane w każdej jednostce lekcyjnej pomogą gimnazjalistom zdobywać umiejętność krytycznego myślenia, a także kształtować światopogląd w świetle wiary Kościoła katolickiego.
Teksty i zadania o różnym stopniu trudności pozwolą katechecie dostosować wymagania do poziomu klasy.
Strona graficzna podręcznika składa się z kolorowych zdjęć, reprodukcji dzieł sztuki oraz żartobliwych rysunków komiksowych nawiązujących do sytuacji z życia codziennego.
Rozważania i modlitwy, zamieszczone pod tytułem "Refleksja i modlitwa", nawiązują do aktualnych problemów młodych ludzi. Zawierają także wiele cennych tekstów ze skarbca Kościoła.
Praktyczne wskazówki dla uczniów pragnących pogłębiać swoją przyjaźń z Jezusem, pomocne w pracy nad sobą, ujęte zostały pod hasłem "Jeśli chcesz?".
Synteza treści każdej jednostki znajduje się formie notatki w rubryce "Masz wiadomość!", a nowo poznane pojęcia w słowniku.
Podręcznik zgodny z programem nauczania "Pójść za Jezusem Chrystusem? nr AZ-3-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.
Numer dopuszczenia podręcznika: AZ-32-01/10-KR-3/12
Data dopuszczenia: 11.06.2012 r.
Treści podręcznika skupione są wokół tematu odkrywania miłości Bożej w Piśmie świętym, osobie Jezusa Chrystusa, przeżywaniu roku liturgicznego oraz doświadczeniu życia codziennego (słuchanie, odpowiadanie, dziękowanie, przepraszanie, przebaczanie, przyjmowanie darów i obdarowywanie).
W książce znajdują się również nowe jednostki tematyczne, np. o Chrystusie Królu, Dobrym Pasterzu, Wniebowstąpieniu, Nawiedzeniu NMP , św. Józefie, św. Dominiku Savio.
Treści związane z przygotowaniem do Pierwszej Komunii Świętej w kl. 2 dotyczą sakramentów, pojęcia grzechu i nawrócenia, sumienia, miłosierdzia Bożego, warunków i formuły spowiedzi, gestów związanych z przyjęciem sakramentu pojednania i Eucharystii.
Teksty PRZECZYTAJMY RAZEM! zostały dostosowane do obniżonego wieku uczniów.
Szatę graficzną tworzy wiele nowych ilustracji.
Podręcznik zgodny z programem nauczania "W drodze do Wieczernika? nr AZ-1-01/10 autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z dnia 9.06.2010 r.
Numer dopuszczenia podręcznika: AZ-21-01/10-KR-1/12
Data dopuszczenia: 7.05.2012 r.
Numer dopuszczenia podręcznika: AZ-41-01/10-KR-1/12
W zeszycie ucznia przygotowane zostały najważniejsze informacje dotyczące treści katechez m.in. w formie myśli, cytatów oraz schematów ułatwiających ich zapamiętanie. Ponadto w książce znajdują się tytuły książek, piosenek i filmów, które mogą być poszerzeniem tematu oraz wolne miejsca do dyspozycji ucznia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?