Z każdej strony. Rozmowy o polskim komiksie to 26 wywiadów z artystami, naukowcami, działaczami, wydawcami, kuratorami, marszandami i księgarzami, które w holistyczny sposób pokazują komiks w Polsce jako zjawisko artystyczne, naukowe, biznesowe ikulturowo-społeczne. Łukasz Chmielewski rozmawia między innymi z Grzegorzem Rosińskim (rysownikiem Thorgala), Marzeną Sową (scenarzystka Marzi), Katarzyną Niemczyk (pierwszą Polką w Marvelu), Karolem Kalinowskim (autorem Łaumy i Kościska), Przemysławem Truścińskim (twórcą konceptu Wiedźmina do gry The Wicher) czy Tomkiem Kołodziejczakiem (wydawcą i pisarzem sci-fi). Wywiady z jednej strony pokazują specyfikę medium i jego wpływ na kulturę i codzienność, z drugiej obalają mity gorszej sztuki czy medium na dzieci.
Autor komiksów Simon Muchat cierpi na kryzys twórczy, a jego życie traci sens. Właśnie wtedy zostaje zaproszony do Portugalii, a tam przypadkiem odnajduje to, czego nawet nie szukał: zapach dzieciństwa, melodię wakacyjnych śmiechów, ciepło płynące ze strony zapomnianej, a może nawet utraconej rodziny. Dlaczego Simon nie czuje się związany z żadnym miejscem?Dlaczego kompletnie nie rozumiejąc obcego dla siebie języka portugalskiego, tak mocno reaguje na jego brzmienie? Podczas tej ożywczej podróży czekają na niego odpowiedzi i kolejne pytania. Poznając swoje korzenie, Simon dostaje szanse, by móc wreszcie wyznaczyć własną trajektorię. Jego życie nabiera kolorów.Cyril Pedrosa tworzy z malarskich barw i czystych emocji mądrą i pełną siły opowieść o poszukiwaniu tożsamości.wydanie II
Żydzi nie przepadają za psami.
Pies gryzie, goni, szczeka.
A Żydów gryzą, gonią i obszczekują od tak dawna, że w rezultacie wolą koty.
Zresztą, nie wiem, jak jest z innymi Żydami, ale tak mówi mój pan.
Jestem kotem rabina.
Komiks o niezwykłym kocie, który dzięki pożarciu papugi zaczyna mówić. Wykorzystując nową umiejętność postanawia zmierzyć swojego pana z bolesnymi prawdami, które są oczywiste dla kota, ale niekoniecznie dla rabina.
Kot Rabina to jeden z najważniejszych komiksowych traktatów o religii, społeczeństwie i kulturze.
Wydany już w kilkunastu krajach, do Polski trafia ponownie, tym razem w postaci jednotomowego zbioru wszystkich pięciu części.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
Poznaj ojca Alison, specjalistę od konserwacji i obsesyjnego renowatora rodzinnego, wiktoriańskiego domu, prowadzącego - podobnie jak jego przodkowie - dom pogrzebowy, nauczyciela języka angielskiego, lodowato zdystansowanego rodzica i nieujawnionego homoseksualistę, który - jak wychodzi na jaw - przez wiele lat romansował z mężczyznami. Przez czasem wzruszającą, a czasem bezwzględnie zabawną narrację, odkrywamy tęsknotę za ojcem, o której opowiada córka. I mimo leżących w oddali zakurzonych trumien, ich relacje nabierają bardzo intymnego wyrazu dzięki ukrytym w książce kodom. Kiedy Alison wychodzi z szafy i oświadcza, że jest lesbijką, rozwiązanie jest błyskawiczne, drastyczne i zbawcze.
Oryginalne i wspaniale opowiedziane wspomnienia kultowej autorki komiksów, których szczególnymi wyróżnikami są gotyckie łuki, rodzinny dom pogrzebowy,erotyczne niespełnienie i wielka literatura.
Ta niesamowita książka autorstwa Alison Bechdel jest śmieszno-straszną rodzinną opowieścią, perfekcyjnie skomponowaną z charakterystycznych, gotycyzujących rysunków Bechdel. Obok Persepolis Marjane Satrapi to jeden z najodważniejszych i najważniejszych pamiętników graficznych.
Hajp: nasze wiecznie najebane i zaćpane kochane patusy, Megg i Mogg snują się przez życie pełne jazgotliwych błazeństw i pozbawione jakichkolwiek konsekwencji. Ale ćpuństwo, które niegdyś wzbudzało w nich ducha przygody, w końcu zaczyna się odbijać na ich psychice. Megg musi zwrócić się ku swej przeszłości i odkryć źródło autodestrukcyjnych zachowań, które pchnęły ją na tę mroczną ścieżkę.
W katalogach bibliotecznych pod: plugastwo, sprośności, bagatele
Ocena w skali Bechdel 5+ (obliczenia własne).
Joanna Karpowicz rozpoczęła swój malarski cykl z Anubisem w roku 2011. Egipskie bóstwo o głowie szakala, psychopomp o rodowodzie starożytnym pojawia się na płótnach Karpowicz w kontekstach współczesnych. Postać Anubisa nie jest personifikacją śmierci. Jest przewodnikiem dusz, „akuszerem odchodzących”, w ujęciu Jungowskim: „End of Life Doula”. Jest tym, który towarzyszy nam w przejściu między jednym światem a drugim. Spotykamy go na końcu swojej drogi, ale dostrzec możemy w ciągu całego życia - w miejscach gdzie granica, pomiędzy dwoma światami jest szczególnie cienka - w “Thin Places”.
“Anubis.Thin Places” to 117 wysokiej jakości reprodukcji wybranych prac malarskich i krótkich form komiksowych autorstwa Karpowicz, realizowanych w latach 2012 - 2020.
Jest to pierwsza, tak przekrojowa prezentacja serii z Anubisem. Czytelnicy znajdą w albumie zarówno wybór obrazów prezentowanych wcześniej, jak i nowe prace, w tym wiele dotąd niepublikowanych. Słowo wstępne, autorstwa Imogen Osborne, pochodzi z prowadzonego przez (Kya Bouller) / Aurelia Magazine.
Całość mistrzowsko zaprojektował Jarek Obważanek (Dymkołamacze).
Na pokładzie tureckiej szebeki jest skrzynia, w skrzyni pudełko z biżuterią, w pudełku z biżuterią butelka, w butelce mapa, a na mapie... lokalizacja bajecznego skarbu na Wyspach Mandarynkowych!
Dwaj dumni arystokraci, utalentowani szermierze, awanturnicy i poeci, nie potrzebują niczego więcej, aby rozpocząć przygodę, która - od lochów przez galery - zaprowadzi ich na krańce świata.
Jean-Luc Masbou i Alain Ayroles, zmieniają konwencję literatury płaszcza i szpady w tej niezwykłej opowieści przygodowej, pełnej pomysłowych rozwiązań i przedziwnych sytuacji.
To trochę komiks marynistyczny, choć bardziej awanturniczo-przygodowy, ale też fantastyczny - w każdym znaczeniu tego słowa.
Góry szaleństwa to komiks oparty na motywach słynnej powieści H. P. Lovecrafta At the Mountains of Madness.
W 1932 roku śladami tajemniczej wyprawy sprzed dwóch lat wyrusza kolejna antarktyczna ekspedycja. Tuż przed wypłynięciem jej kierownik, profesor uniwersytetu w Miskatonic Howard Pym, otrzymuje notatnik od nieznajomego z prośbą, aby przeczytał go zanim dotrą do celu wyprawy. Jednak zajęty codziennymi obowiązkami zapomina o nim. O tajemniczym podarunku przypomina sobie dopiero wtedy, gdy statek przekracza krąg polarny. Okazuje się, że jest to dziennik poprzedniej wyprawy. Czytając go, Pym stopniowo odkrywa przerażające fakty i tajemnicę, od której nie ma już odwrotu, a która czeka na niego i jego towarzyszy na biegunie południowym.
„W górach szaleństwa to moja ulubiona opowieść mistrza z Providence. Od samego początku mojej pracy nad komiksem chciałem, aby był on pełen kolorów – nawet jeśli duża część tej historii dzieje się w podziemnych korytarzach. Głównym zamysłem było pokazanie opowieści Lovecrafta inaczej niż to się zwykle nam kojarzy – nie jako mroczne obrazy pełne przerażających potworów (jak choćby genialnie przedstawił to Alberto Breccia), ale bardziej jako opowieść o zagubieniu w pięknym, choć niebezpiecznym i obcym dla człowieka świecie. Oczywiście nie pomijając jednak Lovecraftowego bestiariusza! Wyzwaniem było pokazanie epoki tamtego czasu, wszystkich szczegółów, takich jak zwykłe latarki lub ubrania używane podczas wypraw na Antarktydę, nie mówiąc o statkach czy samolotach.” Adam Fyda
Adam Fyda -absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na wydziale malarstwa. Od ponad 20 lat zajmuje się szeroko pojętą grafiką i ilustracją. Kompozytor i producent muzyczny. Góry szaleństwa to jego pierwszy, ale nie ostatni komiks.
W odległej przyszłości, za kilkaset lat, ludzie będą mieszkać na stacji kosmicznej, daleko od zdewastowanej Ziemi. Stacja jest zarządzana nie przez rząd, ale przez międzynarodową korporację, która jest otoczona prawdziwym konsumpcyjnym kultem. Na pierwszy rzut oka wszyscy wydają się zadowoleni z tego „idealnego społeczeństwa”. Ludzkość chcą przekraczać własne granice i stać się równa bogom. Aby to osiągnąć grupa zbuntowanych naukowców wdraża programu tworzenia życia na Shangri-La, jednym z najbardziej terraformowanych rejonów Tytana. Zamierzają opowiedzieć „Genesis” na swój własny sposób.
Tymczasem główny bohater, Scott, bada dla korporacji Tianzhu, serię dziwnych wybuchów, które niszczą sprzęt badawczy i stanowią zagrożenie dla całej kolonii. Tianzhu bagatelizuje jednak jego odkrycia.
Na stacji kipią i rodzą się nowe konflikty i bunty społeczne, których jednak wszechwładna korporacja Tianzhu nie tłumi w zarodku. Opowieść rodzi wiele pytań, wśród nich to najważniejsze o przetrwanie ludzkości.
Matieu Bablet to francuski twórca komiksów urodzony w 1987 roku. Zadebiutował albumem La Belle Mort w 2011 roku. Tworzy głównie komiksy SF.
Shangri-La znalazła się na liście komiksów nominowanych do nagród na festiwalu w Angouleme w 2017 roku.
Życie Naczelnika królestwa wydaje się ponure i Ralph ma już go dość. Zerwał z dziewczyną, jego ojciec został zamordowany, jego siostra uważa, że jest mordercą i uciekła, jego najlepszy przyjaciel go opuścił. Kiedy więc jego największy wróg, Tilda Ponns, wpada mu w ramiona, a król powraca, podejmuje decyzję o przekazaniu władzy. Niestety król nie rozumie jego przesłanek i postanawia go zabić. Nasz Wybraniec woli pozostać przy życiu i decyduje się zemścić.Ale zabicie nieśmiertelnego nie jest takie proste. Zwłaszcza, gdy ma 1000 lat przewagi.Odkryj wielki finał średniowiecznej sagi fantasy Lewisa Trondheima: po 11 tomach znajdujemy odpowiedzi na ostateczne pytania, a poszukiwania Wybrańca kończą się prawdziwą apoteozą!
Planeta Ziemia przestała nadawać się do życia.
Potomkowie Ziemian przemierzają kosmos na pokładzie „statku-świata” poszukując nowej, gościnnej planety. Sądzą, że znaleźli ją w gwiazdozbiorze Centaura. Ale na miejscu czekają ich tajemnicze widma i groźne pułapki...
Ostatni tom cyklu.
LEO
Rysownik i scenarzysta komiksowy Luiz Eduardo de Oliveira urodził się w roku 1944 w Rio de Janeiro, w Brazylii.
W 1981 LEO przeniósł się do Paryża aby spełnić swoje odwieczne marzenie, zostać twórcą komiksów. W 1988 nawiązał współpracę z Rodolphe; zaowocowała ona popularną we Francji serią Trent, dziejącą się w scenerii Dzikiego Zachodu.
W Polsce ukazały się jego komiksy z cyklu Aldebaran.
RODOLPHE
Urodzony w 1948 roku we Francji, naprawdę Rodolphe D. Jacquette.
Był profesorem literatury, bibliotekarzem, autorem i dziennikarzem, zanim w 1975 r. poświęcił się komiksom. Jest autorem scenariuszy do ponad 70 albumów. Współpracował z Ferrnandezem, Michelem Rouge, Julliardem, Leo, Le Tendre czy Florencem Magnin.
ZORAN JANJETOV
Urodzony w 1961 roku w Suboticy, w byłej Jugosławii.
Zrealizował w zastępstwie Moebiusa sześciotomowy cykl Przed Incalem. Rysował również cykl Technokapłani
Plemię Sów to fantastyczno-przygodowa opowieść stanowiąca połączenie elementów mitów i legend skandynawskich i północnoamerykańskich. Arosenen musi stoczyć walkę z demonem, który nęka Indian. Czarownik Lox jest złem nękającym Plemię sów. Czy kobiety Skenchetoa poradzą sobie z wszechogarniającą przemocą i magią?
Łukasz Wnuczek (rocznik 1981) – scenarzysta, ilustrator i rysownik komiksów, twórca Plemienia Sów. Obecnie pracuje nad trzecim tomem serii oraz dwiema powieściami graficznymi.
„Rita” to druga część futurystycznej antyutopii z cyklu „Bardo”. W komiksie ponownie zanurzamy się w rzeczywistość miasta „bez końca”, gdzie wymarła roślinność, giną ostatnie gatunki zwierząt, a jedzenie zastąpiły chemiczne pigułki.
Czy jest szansa na ocalenie świata skażonego przekleństwem bezpłodności? Czy despotyczne rządy Naczelnego mają rację bytu, a eksperymenty doktora Majnda zmierzają ku życiodajnym rezultatom? Wreszcie czy Stolp wyjaśni trapiącą go zagadkę?
Jeśli chcecie znaleźć odpowiedź na te i inne pytania, sięgnijcie po „Ritę”, która jest kontynuacją „Stolpa”.
Wojciech Stefaniec jest specjalistą od barwy i konturu – światy, które buduje, cechuje niezwykła plastyczność, a tetralogia „Bardo” to dzieło, w którym popuścił wodze wyobraźni jak nigdy dotąd. Dla miłośników komiksu – lektura obowiązkowa.
Daniel Odija do tej pory był kojarzony z powieściami na wskroś realistycznymi, opowiadającymi o problemach z transformacją ustrojową. Tetralogia „Bardo” to radykalne odejście od tej tematyki. Dwukrotnie nominowany do Literackiej Nagrody „Nike”, jeden z najważniejszych polskich pisarzy w komiksie? To trzeba przeczytać.
W 1998 roku Joann Sfar i Lewis Trondheim rozpoczęli serię Donżon— sagę, która pod przykrywką parodii heroicznego fantasy skrywa bogate i złożone uniwersum porównywalne z dokonaniami wielkich klasyków literatury spod tego samego znaku.
Wydawnictwo timof comics w kolekcji wydań zbiorczych publikuje wszystkie odcinki kultowej serii, bez której prawdopodobnie nie powstałyby takie dzieła jak Pora na przygodę. To pełne wydanie, zredagowane pod auspicjami obu autorów, pozwoli w najlepszy z możliwych sposobów odkryć czytelnikom jedno najdoskonalszych dzieł w swym gatunku.
Podzielony na trzy cykle narracyjne Donżon to jeden z najbardziej wpływowych i oryginalnych komiksów europejskich. Na jego stronach pokazali się tak ważni autorzy, jak Christophe Blain, Blutch, Manu Larcenet czy Andreas, którzy wraz z Trondheimem i Sfarem stworzyli serię kipiącą energią, talentem i wyobraźnią.
Książkę wydano dzięki dofinansowaniu Instytutu Francuskiego w Polsce w ramach Programu Wsparcia Wydawniczego Boy-Żeleński.
LEWIS TRONDHEIM (ur. w Fontainebleau w 1964 roku), to jeden z najbardziej rozpoznawalnych reprezentantów francuskiego Nouvelle BD oraz członek założyciel kolektywu L’Association. Jego twórczość zrewolucjonizowała komiks frankofoński lat 90. XX w. W 1992 roku przedstawił światu Lapinota, a serię Donżon umiędzynarodowił w 1998 roku. Sam oraz we współpracy stworzył łącznie ponad 150 tytułów, które oscylują między niesamowitością i niezwykłością. Jego najnowszą serią jest Ralph Azham.
JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angouleme, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.
BOULET (ur. w Meaux w 1975 roku) studiował sztukę w Strasburgu. Od początku wieku tworzy komiksy. Jego pierwsza seria to Raghnarok. Ale sławę przyniósł mu jego komiksowy blog, na którym publikuje od 2004 roku. W 2006 roku zastąpił Trondheima jako rysownik serii Donżon Zenit.
Lata 80. XX w. Odmowna decyzja władz nie zniechęciła proboszcza małej wsi Szumno na Podlasiu. Miast kościoła postanowił zbudować kaplicę, na którą zgodę szczęśliwie otrzymał.
Kaplica, droga krzyżowa, aż w końcu na jej miejsce kościół, który zbierał będzie ludność okolicznych wiosek. To wypróbowany sposób na obejście przepisów. Pozostało tylko własnymi siłami oczyścić z drzew drogę i miejsce. Postawić świątynię.
Na kaplicę wybrali miejsce w lesie. Na wzgórzu. Wybrali nieszczęśliwie.
Odczyt z czarnej skrzynki: Lot 713 do Belize nigdy nie dotarł do miejsca przeznaczenia. Samolot znaleziono po dwóch dniach, lekko tylko uszkodzony, w gęstwinie lasu równikowego na Jukatanie, w pobliżu Uxmal. Po załodze i pasażerach nie było ani śladu. Zawartość czarnych skrzynek wprawiła specjalistów od aeronautyki w osłupienie: zamiast zapisu rozmów załogi z kontrolą lotu na taśmach znajdowały się niezwykłe historie, pozornie ze sobą niepowiązane, opowiadane monotonnym i zmęczonym głos, który z całą pewnością nie należał do żadnego z członków załogi
Habibi to opowieść snująca się pośród bezkresnego krajobrazu pustyń, haremów oraz zamętu świata nowoczesnego przemysłu; to historia Dodoli i Zama, dwójki zbiegłych dzieci-niewolników, które połączył przypadek, zbieg okoliczności oraz miłość, jaka zakwitła między nimi. Zarazem współczesne i ponadczasowe, Habibi przynosi historię miłosną o zadziwiającej mocy: przypowieść o naszych związkach ze światem naturalnym, o kulturowych granicach dzielących pierwszy i trzeci świat, o wspólnym dziedzictwie chrześcijaństwa i islamu, a także przede wszystkim o magii opowiadania.
Blankets jest wielkim komiksem. Bynajmniej nie dlatego, że ma niemal 600 stron i waży ponad kilogram. Jest wielki, bo Craig Thompson rewelacyjnie opowiedział historię swojego dzieciństwa, swojej pierwszej miłości i swojej wiary. Opowiedział oczywiście nie wszystko i specyficznie, ale za to jak!
To komiks niezwykle precyzyjnie pomyślany, subtelnie opowiedziany, poruszający. Pozostaje po przeczytaniu, niczym historia z własnego dzieciństwa, z własnego życia, bo tak ludzka, że chce się ją przywłaszczyć, przeżyć samemu. O czym opowiada Thompson?
Craig wychował się wraz z bratem w purytańskiej rodzinie, w małym miasteczku w Central Wisconsin. Ta część historii, zwłaszcza jego wspólne przygody z bratem przewija się przez całą fabułę, często w formie retrospekcji. Te opowieści z dzieciństwa są proste, ale cholernie ujmujące, autentyczne i często niepowtarzalne. Znowu potwierdza się fakt, że życie wymyśla najlepsze historie. Dzięki mistrzowskiej subtelności w narracji Thompsona czyta się je znakomicie. I nie ma znaczenia czy dzieciaki bawią się w sztorm wokół łóżka, czy sikają na siebie czy próbują śnieżną pokrywę. Nie ma znaczenia, bo Thompson wszystko zamienia w magiczna treść o dzieciństwie.
Craig zakochuje się też pierwszy raz. Ten proces, cały związek jest dokładnie przedstawiony. On nie jest tylko zarysowany w komiksie, on się w nim dzieje, zaczyna, rozwija, trwa, nie ma tu niedopowiedzeń fabularnych. Thompsonowi nic nie umyka, świetnie wszystko przelał na karty swojej opowieści. Zostajemy doskonale zaspokojeni fabularnie. Romantycy będą zachwyceni, cynicy przynajmniej zaciekawieni.
Craig zmaga się też z wiarą w Boga. To istotny element Blankets, jego życia. Kiedy jest dzieckiem przyjmuje ją niemal mistycznie, bezkrytycznie i dosłownie. Postacie jego rodziców strażników wiary i miejscowego przewodnika duchowego ciekawie komponują się z jego przeżyciami, katalizują to co nieuchronnie wybucha, bo Craig z czasem dorasta. Thompsonowi udało się połączyć rozwój duchowy wpleciony w dzieciństwo i lata młodzieńcze z fabularnym wątkiem miłosnym. Wszystko co dzieje się w jego duszy, w jego rodzinie, w jego życiu na przestrzeni lat buduje jego postać, osobowość, jego emocje, wreszcie buduje jego związek z kobietą.
Thompson zręcznie opowiada też o rodzinie, właściwie o dwóch - własnej i swojej dziewczyny. Stosunki, rozpad, trwanie. Cała galeria postaci i zachowań rodzinnych.
Blankets narracyjnie i rysunkowo płynie, czytelnik razem z nim. Trwają rozmowy, spotkania, wspólne chwile, rodzinne przypadki, pocałunki, spacer po śniegu, sztorm wokół łóżka… Świetne kadrowanie, bardzo sprawna, delikatna choć często gruba kreska. W tym komiksie jest życie, utrwalone ulotne chwile płyną prowadzone finezyjnie i kiedy nagle wszystko się kończy, chcemy więcej. Thompson potrafi pokazać życie tak, że jesteśmy w stanie świetnie się w nie wczuć, poznać, zatęsknić.
Postacie są kompleksowe, pełnowymiarowe niczym wydarte misternej powieści o dzieciństwie i dojrzewaniu. Można je polubić, niemal się z nimi zżyć. To zasługa precyzyjnej narracji i objętości historii. Chociaż gdyby Blankets miało i 1000 stron, to nadal miałbym ochotę na jeszcze.
Thompson świetnie poradził sobie w Blankets z czasem, wszystkie elementy fabularne tworzą spójną opowieść. Retrospekcje dopełniają akcję, tajemne kręgi dzieciństwa zakreślają swym subtelnym wymiarem kolejne punkty w rozwoju fabuły, w miłosnej historii jego pierwszego związku.
Mam problem z pełnym oddaniem tego wszystkiego co prezentuje Blankets. Po prostu sami przeczytajcie jeden z najlepszych komiksów 2003 roku, jeśli nie najlepszy. Jest w nim wiele ciszy, smutku, dobroci i miłości.
Adam Gawęda
Bestseller „New York Timesa”.
Kontynuacja bestsellerowej serii, obejmująca lata 1981-1983, kiedy to hip hop przeniósł się z parków i mieszkań do śródmiejskich klubów i wytwórni płytowych.
Wykonawcy starają się odróżnić od odbiorców, przywdziewając królewskie szaty, aż nadchodzi młoda załoga z Hollis zwana Run-DMC, która przywraca scenie uliczny klimat.
W tym tomie znajdziecie takie przeboje jak „Planet rock” Afriki Bambaaty, „The message” Grandmastera Flasha & the Furious Five, kultowy film „Wild Style” oraz pierwsze kroki takich gwiazd jak Niva, Beastie Boys, Doug E. Fresh, KRS-One, Ice-T i Public Enemy.
Wypatrujcie też Dolemite’a, ll Cool J, Notoriousa B.I.G. i New Kids on the Block (!).
Jedna z 10 najlepszych powieści graficznych 2013 roku według „Washington Post”.
Planeta Ziemia przestała nadawać się do życia.
Przodkowie Ziemian przemierzają kosmos na pokładzie „statku-świata” poszukując nowej, gościnnej planety. Sądzą, że znaleźli ją w gwiazdozbiorze Centaura. Ale na miejscu czekają ich tajemnicze widma i groźne pułapki dzikiego
Tom 4 serii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?