KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Sedno

Okładka książki Wpływ klimatu na stan zdrowia w Polsce stan aktualny oraz prognoza do 2100 roku

45,00 zł 24,75 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tematyka książki "Wpływ klimatu na stan zdrowia w Polsce: stan aktualny oraz prognoza do 2100 roku" jest bardzo ważna z punktu widzenia poznania związku między stanem zdrowia populacji Polski, a klimatem i jego zmianami, które występowały w przeszłości i które przewidywane są w nadchodzącym stuleciu. Na uwagę zasługuje powiązanie różnych cech klimatu z występowaniem chorób klimatozależnych. Zostały do nich zaliczone choroby układu krążenia, które stanowią ciągle jeden z głównych problemów zdrowotnych polskiej populacji. Poznanie czynników, które wpływają na powstanie i rozwój tych chorób ma bardzo duże znaczenie dla profilaktyki. Ukierunkowanie jej tylko na klasyczne czynniki ryzyka (nadciśnienie, zaburzenia gospodarki lipidowej i węglowodanowej, nadwaga, brak aktywności fizycznej, palenie tytoniu) jest niewystarczające, co potwierdza fakt, że choroby te wciąż stanowią prawie połowę przyczyn zgonów w Polsce. Autorzy uwzględnili w opracowaniu także choroby układu oddechowego, choroby sezonowe (grypa, zatrucia pokarmowe, choroby odkleszczowe), choroby alergiczne, nowotwory skóry związane z promieniowaniem słonecznym. Analizowano wiele parametrów opisujących cechy klimatu, np. temperaturę średnią (miesięczną, sezonową i roczną), temperaturę minimalną i maksymalną (średnią i absolutną w przedziale miesięcznym, sezonowym i rocznym) oraz liczbę dni z temperaturą maksymalną <0oC (dni mroźne), z temperaturą minimalną <-10oC (dni bardzo mroźne), z temperaturą maksymalną >25oC (dni gorące). Istotne jest też zwrócenie uwagi na statystykę dni parnych, gdyż tolerancja takich warunków, zwłaszcza u osób starszych i chorych jest mniejsza. Tak kompleksowe podejście do tematu stanowi novum w literaturze naukowej. Szczególną zaletą opracowania jest też uwzględnienie regionalnych różnic zarówno w odniesieniu do klimatu, jak i występowania chorób klimatozależnych.
Okładka książki Kultura narcyzmu

45,00 zł 31,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka amerykańskiego historyka ukazała się w 1979 roku i w następnym roku przyniosła autorowi prestiżową nagrodę U.S. National Book Award. Stała się bestsellerem dziennika „New York Times”. Odwołując się do teorii psychoanalitycznych i analizy historycznej, Lasch wyraża zatroskanie stanem społeczeństwa amerykańskiego (polityki, gospodarki i kultury) i ogólniej, cywilizacji zachodniej: „Przyszłość jawi się jako niespokojna i niepewna [a] społeczeństwo burżuazyjne wszędzie zużywa nagromadzony zasób twórczych koncepcji – współczesny świat staje w obliczu przyszłości pozbawionej nadziei”. Lasch dostrzega powszechny sprzeciw wobec polityki postrzeganej jako organizowany spektakl, zauważa pierwsze próby samoorganizacji obywateli w lokalnych wspólnotach w celu obrony swoich praw wobec organów państwa i korporacji. Dotychczasowy kult liberalizmu utożsamianego z indywidualizmem doprowadził do powstania osobowości narcystycznej oznaczającej niepohamowaną pogoń za szczęściem, chorobliwe skupienie na własnym „ja”. Narcyz żyje dniem codziennym a jednocześnie odczuwa stałe niezaspokojenie pragnień. Lasch uważa, że współczesny człowiek, zdany na ekspertów, stracił zdolność do odwoływania się do własnego doświadczenia, do samodzielnego określania własnych potrzeb, co powoduje niemożność ich zaspokojenia. Wyparcie się przeszłości prowadzi do rozpaczy, kryzys kulturowy wynika z deprecjacji przeszłości – diagnozy i analizy Lascha odnoszą się do określonego w historii czasu z życia społeczeństwa amerykańskiego, niemniej zaskakują przenikliwością i aktualnością. W czasie kiedy książka powstała, problemy w niej opisane były dla polskiego czytelnika abstrakcją, obecnie jej lektura może być ważną inspiracją w refleksji nad stanem spraw w Polsce AD 2015.
Okładka książki Telefonem w klienta

49,00 zł 26,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Telefonem w klienta. Wstęp do telemarketingu jest praktycznym przewodnikiem po jednostkach organizacyjnych obsługi telefonicznej (call center). Telefon, jako narzędzie wspomagania biznesu, stał się najbardziej powszechnym urządzeniem do kontaktu z klientami. Wiedza o efektywnej pracy z nim jest coraz większa, jednak nadal niepełna. Ta publikacja pomoże zrozumieć czytelnikowi, dlaczego tak wiele czynników ma wpływ na skuteczne tworzenie sprawnie działających struktur telemarketingowych.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w organizacjach typu born global

45,00 zł 31,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja jest poświęcona problematyce zarządzania wiedzą w organizacjach born global, czyli takich, w których przychody z eksportu stanowią znaczącą część sprzedaży. Firmy typu born global przeczą klasycznym teoriom internacjonalizacji, które mówią o procesie stopniowego, wieloetapowego angażowania się na rynkach zagranicznych. Mimo wielu lat badań, temat zarządzania wiedzą w tych organizacjach pozostaje nadal słabo zbadany, zwłaszcza przy wykorzystaniu pogłębionych metod jakościowych. Książka zatem przedstawia próbą uzupełnienia luki badawczej. W publikacji zostały opisane wybrane firmy z sektora polskich producentów gier elektronicznych. Branża gier rozwija się dynamicznie, zarówno w skali globalnej, jak i w Polsce. Fenomen grania nie dotyczy jedynie młodych ludzi z kręgów kultury zachodniej, lecz dociera do wszystkich, niezależnie od wieku, płci czy też pochodzenia etnicznego. Branża gier, będąca częścią sektora rozrywki, jest niezwykle ryzykowna i nieprzewidywalna, stąd też analiza procesów zarządzania wiedzą firm działających w niej jest intrygującym zagadnieniem.
Okładka książki Zmiana kadru

38,00 zł 20,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Barbary Czarniawskiej "Zmiana kadru. Jak zarządzano Warszawą w okresie przemian" jest z jednej strony fascynującą opowieścią o Warszawie – kształtowaniu się i postrzeganiu w niej instytucji społecznych, takich jak metro, bezdomni, ciepłownictwo czy percepcja własności, a z drugiej – dogłębną, rzetelną naukową analizą tych fenomenów. Nieczęsto zdarza się, aby pozycja wyraźnie naukowa miała jednocześnie tak przystępny charakter. Autorka pokazuje, jak problematyka zarządzania dużym miastem, czyli tworem stanowiącym hybrydową organizację publiczno-prywatną, stanowi źródło użytecznych inspiracji dla nauki o organizacji i zarządzaniu w ogóle. Barbara Czarniawska jest uczoną światowej sławy, której prace z uwagi na oryginalność i odkrywczość są wykorzystywane przez największych tuzów nauki (nie przypadkiem Czarniawska jest, obok socjologa Zygmunta Baumana, najczęściej cytowanym polskim autorem w publikacjach z zakresu teorii organizacji i zarządzania). Publikacja dofinansowana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Okładka książki Europa i Niedźwiedź

49,90 zł 27,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niedźwiedź jako symbol Rosji jest zachodnim osiemnastowiecznym wynalazkiem. Zawarło się w nim barbarzyństwo, agresja, okrucieństwo, lenistwo. Wizerunek Rosji-niedźwiedzia określał i określa granice „świata cywilizowanego”, sprzyja kształtowaniu świadomości „europejskiej”. Budząc strach, pomaga uzasadnić określoną politykę zagraniczną wobec ZSRS i Rosji. Celem książki jest zbadanie semiotyki wizerunku rosyjskiego niedźwiedzia w Rosji i kulturach europejskich oraz etapów jego rozwoju. Autorzy spróbowali prześledzić wpływ niedźwiedziej metafory na postrzeganie Rosji w świecie, a także sposób, w jaki wykorzystuje się go do legitymizacji lub delegitymizacji rosyjskiej władzy oraz w polityce rosyjskiego nacjonalizmu. Staranne wydanie na papierze kredowym i w twardej oprawie zawiera niemal 300 kolorowych ilustracji przedstawiających wizerunek rosyjskiego niedźwiedzia od czasów najdawniejszych aż po współczesne.
Okładka książki Miejsce i rola ludzi młodych w regionie

45,00 zł 31,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka Miejsce i rola ludzi młodych w regionie w sposób kompleksowy przedstawia diagnozę sytuacji bytowej, społecznej i zawodowej ludzi młodych żyjących w różnych regionach Polski. Diagnoza ta jest wynikiem przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz wtórnych danych źródłowych. Szczególnie istotne jest przedstawienie zarówno potencjału ludzi młodych, jak i ich oczekiwań, szans i ograniczeń w kształtowaniu rzeczywistości społeczno-ekonomicznej regionów, w których mieszkają. Autorzy przedstawiają również analizę związków zachowań ludzi młodych z sytuacją społeczno-ekonomiczną regionów oraz ocenę czynników sprzyjających i ograniczających aktywizowanie się młodych mieszkańców w procesie rozwoju regionów i kształtowania społeczeństwa wiedzy.
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji

59,00 zł 47,76 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym w procesie konwergencji ? książka skierowana jest do osób praktycznie zainteresowanych zakładaniem lub wspieraniem przedsiębiorstw ekonomii społecznej (PES) w lokalnych środowiskach: do władz i instytucji samorządowych, lokalnych organizacji pozarządowych, liderów społeczności lokalnej, a także do przedsiębiorców i menedżerów zainteresowanych takim ?robieniem biznesu?, by jednocześnie rozwiązywać problemy społeczne. Równocześnie praca wykracza poza ścisłą tematykę ekonomii społecznej, przedstawiając kontekst instytucjonalny, kompleksową infrastrukturę i otoczenie PES, w tym współzależności między nimi. Temu celowi służy obszerny opis pojęcia i rodzajów konwergencji w Unii Europejskiej, rozumianej przede wszystkim (chociaż nie tyko) jako polityka regionalna, ze szczególnym uwzględnieniem polityki spójności oraz polityki integracji społecznej i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. prof. dr hab. Włodzimierz Szpringer Szkoła Główna Handlowa

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj