Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi – podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś – spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. Autorka pokazuje trudności, ale przedstawia je jako normalne i rozwojowe, wyjaśnia, obala mity. Pisze w sposób wyważony, nie posługuje się stereotypami, nie straszy, lecz uspokaja, buduje zrozumienie, co nadaje całości konstruktywny, pozytywny wydźwięk.
Praca łączy w sobie wysokie walory merytoryczne dobrej książki naukowej z przystępnością formy i lekkością pióra książki popularnej. Co więcej, zawiera jasne i cenne wskazówki dotyczące postępowania. To połączenie wiedzy, mądrości i dobrego stylu czyni z niej pozycję ze wszech miar wartą polecenia.
Z recenzji prof. dr. hab. Piotra K. Olesia
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży.
Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
Obok problemów dotykających samych niepełnosprawnych autorka stara się przybliżyć czytelnikowi również trudności ich najbliższych, którzy stają przed trudnym zadaniem opieki i wychowywania dziecka upośledzonego umysłowo.
Żaneta Stelter obala także mity dotyczące zachowania niepełnosprawnych, m.in. mit „wiecznego dziecka” i mit „bezczynności”.
Czy w świecie, w którym nowoczesna technologia ułatwia nam życie, media elektroniczne dostarczają rozmaitych atrakcji, a Internet jest kopalnią wszelkiego rodzaju tekstów, słowo drukowane może jeszcze zafascynować młodego czytelnika i mieć na niego jakikolwiek wpływ?
Autorka analizuje lubiane przez dzieci i młodzież powieści fantastyczne. Przedstawia biografie bohaterów kształtowane przez lekturę niezwykłych ksiąg, przygląda się intrygującym okolicznościom, w jakich te księgi powstają, pokazuje magiczne biblioteki.
To propozycja dla rodziców, nauczycieli i bibliotekarzy, którzy szukają inspiracji do dyskusji z młodymi czytelnikami na temat książek i przyjemności czytania, oraz dla wszystkich, którzy lubią wędrówki po baśniowym świecie literatury dziecięcej i młodzieżowej.
Weronika Kostecka, doktorantka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, zajmuje się literaturą dziecięcą i młodzieżową. Autorka wierszy i opowiadań dla dzieci publikowanych w podręcznikach szkolnych. Członkini Polskiej Sekcji IBBY.
Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem ?bardziej pracownikiem niż człowiekiem?. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja ? instytucja. Autorka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik ? instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy ?charakteru narodowego? bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.
This publication seeks to inform the Polish reader of the newest trends in international negotiations. It contains the speeches presented at a conference organized on December 11th, 2008, by the Institute of International Relations (University of Warsaw) in cooperation with the Processes of International Negotiation Program, International Institute of Applied Systems Analysis (PIN/IIASA) and the International Security Department (Warsaw School of Economics). The texts are written by the leading international experts in the field, members of the prestigious PIN Steering Committee, as well as Polish experts. The aim of the publication is to present the complexity and the multidimensionalism surrounding multilateral bargaining. By covering a broad spectrum of topics, this publication aspires to help the reader to develop a better understanding of the art of international negotiations. An issue which becomes of a special significance to Poland, as it is preparing for its EU presidency in the year 2011.
Być politykiem to mówić. Być obywatelem, to umieć usłyszeć, co i jak zostało powiedziane. Celem tej pracy jest opis strategii i środków perswazyjnych używanych przez polskich polityków. Perswazja – umiejętność skutecznego przekonywania – polega na znajdowaniu właściwych słów we właściwym czasie.
Analiza exposés polskich premierów i sejmowych debat nad programem rządu pokazuje zmiany języka polityki po 1989 roku. Przedstawia argumenty i wartości, do jakich odwołują się politycy, by przekonać słuchaczy do swoich idei. Elitaryzm i populizm, patos i agresja, polityczny teatr i demokratyczny rytuał – wszystko to decyduje o kształcie współczesnej debaty publicznej. Jak politycy mówią o sobie i swoich przeciwnikach? Co wpływa na styl komunikacji: przynależność partyjna, czy miejsce na scenie politycznej? Poselskie wystąpienia po exposé to spór o wizję państwa, rolę elit i model rządów. Czy jest to spór rzeczywisty czy tylko odegrany?
O demokratyczności systemu świadczy między innymi rola perswazji w procesie politycznym. Nie bez powodu demokracja bywa nazywana rządzeniem przez dyskusję. Znajomość retorycznych środków perswazji może pomóc obywatelom w rozpoznawaniu cynicznej manipulacji. To zaś może ich uchronić przed biernością płynącą z założenia, że „politycy i tak zawsze kłamią”.
Agnieszka Kampka – doktor socjologii, absolwentka polonistyki i historii sztuki KUL. Pracuje w Katedrze Socjologii Wydziału Nauk Humanistycznych SGGW. Jej zainteresowania badawcze dotyczą socjologii polityki, retoryki politycznej, debaty publicznej, dyskursu demokratycznego.
Książka zawiera wyniki kilkuletnich prac interdyscyplinarnego zespołu badaczy z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, dotyczących związków pomiędzy aktywnością zawodową i rodzinną kobiet w Polsce a sferą regulacyjną systemu zabezpieczenia społecznego, usług społecznych, edukacji oraz rynku pracy, z uwzględnieniem kulturowych uwarunkowań uczestnictwa kobiet w tych formach aktywności. Podstawą badań jest wyjątkowa baza danych powstała z połączenia zbiorów danych trzech reprezentatywnych badań ankietowych, w tym dwóch badań autorskich członków zespołu. Jest to pierwsza tak wszechstronna diagnoza aktywności zawodowej kobiet i perspektyw jej wzrostu uwzględniająca dokonujące się przemiany demograficzne oraz pożądane zmiany dzietności oparta na wynikach prac własnych Autorek.
W pracy przedstawiono podstawy teoretyczne oraz wymiar praktyczny polityki wiedzy i jej związku z procesami innowacyjnymi. Zaprezentowano politykę wiedzy jako politykę realizowaną zarówno na różnych poziomach sprawowania władzy, jak i w skali mikro-w przedsiębiorstwach.
Książka obejmuje 18 prac, przygotowanych przez wybitnych polskich i zagranicznych Autorów, dotyczących kwestii psychologicznych następstw różnego rodzaju traumatycznych wydarzeń. Obok opracowań teoretycznych, prezentujących stan współczesnej wiedzy o konsekwencjach traumatycznego stresu, znajdują się w niej także prace empiryczne, przedstawiające wyniki oryginalnych badań własnych. Szczególny akcent został położony na indywidualny i społeczny kontekst zaburzeń potraumatycznych oraz aspekt interwencji i terapii.
W efekcie książka ta stanowi dobre wprowadzenie do problematyki konsekwencji traumatycznego stresu i jest adresowana nie tylko do studentów, lecz także szerzej – do wszystkich osób, zarówno teoretyków, jak i praktyków, prowadzących badania w tej dziedzinie oraz niosących pomoc psychologiczną ofiarom traumatycznych wydarzeń.
W niniejszym zbiorze proponujemy różne perspektywy ujmowania ciała, z jednej strony jako biologicznego organizmu rządzonego fizjologią i popędami, z drugiej - jako organizmu społecznego modelowanego przez kulturę.
Badania terenowe są differentia specifica antropologii, zarazem jedną z podstaw etosu antropologicznego, jak i tym elementem dyscypliny, który jest najchętniej przejmowany przez nauki społeczne.
Książka przybliża historię antropologicznych badań terenowych oraz konsekwencje wynikające z przedłużonego i intensywnego kontaktu z polem badawczym. Autor, unikając metodologicznego i filozoficznego żargonu, pokazuje omawiane zagadnienia na przykładzie doświadczeń antropologów. Ukazane w książce antropologiczne going native to fascynujące relacje, w których nauka styka się z przygodą. Zarazem znajomość historii metody i jej immanentnych ograniczeń to kluczowe elementy przygotowania przyszłych badaczy terenowych.
Celem niniejszej książki jest wprowadzenie Czytelnika w świat szariatu – prawa muzułmańskiego. Szariat jest dla muzułmanina zbiorem reguł przekazanych przez Boga, który powinien się kierować w całym swoim życiu. Opiera się na odmiennych założeniach filozoficznych niż system prawny w Polsce, co jest źródłem wielu błędnych wyobrażeń dotyczących muzułmanów. Publikacja ta pozwoli poznać podstawowe reguły szariatu, a przez to lepiej zrozumieć kulturę muzułmańską.
Książka Cofałki to całe kompedium śląskości w Warszawie, porządnie udokumentowane i napisane. Ma smak schludnego dokumentu "emigracyjnego". Z wielką życzliwością ukazuje dziwaczność Ślązaków i ich heroizm w miłości do Polski. Ślązacy w Warszawie mają świetne motto wyjęte z ust Stefana Bratkowskiego: Są w Polsce ludzie, których nikt nie rozumie. Nie rozumie ich ogół narodu i nie rozumieją ich najbliżsi sąsiedzi. To Ślązacy.
Ta smutna konstatacja, jakże prawdziwa, dodaje wartości książce. Jest kroplą w możliwości zrozumienia odmienności Śląska i Ślązaków. Jan Cofałka usiłuje rzewnie swoją skromną książkę, jak ta kropla w chińskiej torturze, zmiękczyć twardy granit obojętności.
Kazimierz Kutz
W książce przedstawiono wybrane ujęcia teoretyczne - perspektywy socjologii i psychologii ewolucyjnej, orientacji społecznych, motywacyjno-osobowościową i makrospołeczną - oraz związane z nimi wyniki badań dotyczące altruizmu i prospołeczności. Wśród autorów są zarówno uznani badacze, jak i młodzi specjaliści psychologii. Intencją autorek było przybliżenie teoretycznego kontekstu przedstawionych podejść, a także najnowszych ustaleń empirycznych.
Jeszcze czterdzieści lat temu opis sfery publicznej odwołuje się przede wszystkim do instytucji, praw, partii, związków zawodowych, ideologii, interesów i wyborców, a politykę kojarzono ze sprawowaniem władzy. Dziś scena zapełniła się nowymi aktorami, takimi jak ruchy społeczne, grupy nacisku, organizacje pozarządowe i inicjatywy obywatelskie, których podstawowym celem działania jest reprezentacja tożsamości i wartości danej grupy oraz wprowadzanie nowych problemów do dyskursu publicznego; konflikt polityczny dotyczy bardziej sfery wpływu na władzę niż mechanizmów jej sprawowania. W odpowiedzi na te zmiany politolodzy zwrócili się ku innym dziedzinom nauki, takim jak kulturoznawstwo, psychologia czy językoznawstwo.
Antropologia i politologia bez wątpienia dzielą pola zainteresowań i wrażliwość, a powiązania między nimi zasługują na dalsze studia, do których ? mam nadzieję ? przyczyni się niniejszy tom. Znajdziecie w nim Państwo analizy przypominające, że życie społeczne i publiczne, tam gdzie chodzi o ciągłość i trwanie instytucji i reguł, ewoluuje wokół reprezentacji wspólnych wartości ? poprzez symbole, mity i rytuały. Prześledzenie ich centralnej i konstytutywnej roli w różnych systemach politycznych i w różnych czasach pokazuje, że antropologia polityki może być podejściem, które pozwala uzupełnić naszą wiedzę na temat współczesnego świata.
O potrzebie wspólnego języka w psychopatologii rozwojowej i rehabilitacji
Rehabilitacja osób z uszkodzeniami lewostronnymi mózgu
Rehabilitacja osób z akalkulią w neuropsychologii poznawczej
Terapia wspomagana komputerowo w rehabilitacji neuropsychologicznej. Studium przypadku chorego z afazją kinestetyczną
Małgorzata Zabłocka prezentuje autorski program wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nieśmiałych oraz wyników badania jego skuteczności. Program ten adresowany jest do dzieci w wieku 10–12 lat. Jego podstawę stanowi poznawcze podejście do rozwoju i zmiany rozwojowej. Opiera się na założeniu, że przyczyny nieśmiałości tkwią zazwyczaj w specyficznym ukształtowaniu struktur poznawczych, co oznacza, że u podstaw nieśmiałości leżą niewłaściwe nawyki myślenia o sobie, o innych, o zadaniach. Pokonywanie nieśmiałości jest możliwe dzięki stworzeniu dzieciom nieśmiałym warunków umożliwiających nabywanie odmiennych od dotychczasowych doświadczeń.
Autorka przedstawia teoretyczne podstawy programu, cele i sposoby ich osiągania, wykorzystywane w trakcie zajęć metody pracy, scenariusze zajęć, jak również wskazówki metodyczne dla realizatorów programu. Książkę adresuje do pedagogów, socjoterapeutów, nauczycieli i wychowawców poszukujących sposobów pracy z tymi właśnie dziećmi.
Żaden gest nie przysporzył więcej nieszczęść, żaden inny polityczny reżim na świecie nie posunął się tak daleko w użyciu gestu do przebudowy społeczeństwa. ?Niemieckie? pozdrowienie uwidaczniało bowiem, jak kto się odnosił do faszyzmu ? na ulicy, w biurze, w kręgu przyjaciół, a także w domu.
Autor prześledził ten fatalny gest i zbadał, jak go wynaleziono i upowszechniono, co właściwie oznaczał i jak pomysłowo poczynał z nim sobie duch oporu. Pokazał społeczne podłoże, na którym ów gest wyrósł, i długi cień, jaki rzucał na późniejszą Republikę Federalną Niemiec.
Tilman Allert (ur. 1948), profesor socjologii na Uniwersytecie we Frankfurcie nad Menem. Prowadzi badania w dziedzinie mikrosocjologii i socjologii rodziny.
Ksiażka zawiera analizę najróżniejszych technik używanych przez ludzi po to, aby efektywnie wpływać na innych. Dariusz Doliński nie ogranicza się do ich opisu oraz przedstawienia badań eksperymentalnych, w których weryfikowano skuteczność owych technik. Rozważa też problem mechanizmów psychologicznych, które sprawiają, że ludzie stają się ulegli wobec kierowanych do nich próśb.
Większość omawianych badań została zrealizowana w naturalnym kontekście społecznym: na ulicach, w bibliotekach, hipermarketach, restauracjach czy na parkingach samochodowych. Spora ich część przeprowadzona została w Polsce – przez samego Autora i liczne grono jego współpracowników.
Książka adresowana jest głównie do psychologów, socjologów i specjalistów z zakresu innych nauk społecznych, a także do osób zajmujących się zawodowo marketingiem i reklamą.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?