W 10 rocznicę śmierci Papieża i w roku Jego kanonizacji psychologowie różnych specjalności i ośrodków postanowili uczcić Jana Pawła II, pisząc teksty na temat tego, jak zrozumieli Jego myśl i jaki tkwi w niej potencjał dla zrozumienia człowieka. Zbiór zawiera artykuły naukowe i popularno-naukowe oraz wypowiedzi – narracje o wpływie Karola Wojtyły na życie autorów i ich bliskich.
Książka podpowiada w jaki sposób pokonać trudności związane z przysawjaniem wiedzy oraz jak "nauczyc się uczyć". Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytanie: jak wykorzystać drzemiące w nas możliwości, by uczyć się lepiej, szybciej, efektywniej. Pozna też sposoby przysawajania wiedzy z zakresu nauk ścisłych, jezyków obcych, nauczy jak lepiej wykorzystywać pracę własnego umysłu. Autorki proponują wiele ćwiczeń, dają wiele przykładów zastosowania okreslonych metod uczenia się, a wszystko po to, aby zdobywanie wiedzy mogło sprawiać przyjemność i przynosić zamierzone efekty.
Monografia przedstawia efekty serii badań prowadzonych nad związkami pomiędzy temperamentem a procesami poznawczymi, takimi jak: uwaga, pamięć robocza, inteligencja poznawcza i emocjonalna oraz metapoznanie. Po raz pierwszy do analizy procesów poznawczych zastosowano uznaną na świecie Regulacyjną Teorię Temperamentu Jana Strelaua. Prezentowane w książce oryginalne, w większości autorskie metody badawcze opierają się na pomiarze komputerowym, wspomaganym klasycznymi metodami kwestionariuszowymi. Wyniki badań pokazują znaczenie temperamentu dla aktywności umysłowej i odpowiadają na pytania, jakie konfiguracje cech temperamentu (np. wytrzymałość, wrażliwość sensoryczna, reaktywność) i inteligencji sprzyjają przebiegowi różnych procesów umysłowych.
Inspirację do napisania książki stanowiły zainteresowania Autorki przemianami ogólnoświatowymi. W monografii znajdziemy zarówno treści dotyczące uporządkowania refleksji teoretycznej, jak i dokumentację empiryczną. Ta ostatnia zawiera, oprócz danych pochodzących z różnych źródeł, także wyniki prac własnych Autorki oraz tych wykonanych pod jej kierunkiem. Są to w wielu przypadkach badania o zdecydowanie rozpoznawczym charakterze. Czynnikiem hamującym podjęcie systematycznych badań jest niewątpliwie nieobecność teorii, stanowiącej ? w naukach empirycznych ? jedno z głównych źródeł hipotez. Z tego powodu wiedza teoretyczna oraz wyniki badań empirycznych przywoływane w niniejszej monografii bliższe są, w niektórych punktach, eseistyce naukowej niż opracowaniom stricte naukowym. Słowo szkice w podtytule uwypukla z kolei selektywność w doborze i sposobie prezentacji zagadnień poświęconych relacjom człowiek (młody dorosły) i świat (zmieniający się).
Książka podpowiada w jaki sposób pokonać trudności związane z przyswajaniem wiedzy oraz jak "nauczyć się uczyć". Czytelnik znajdzie w niej odpowiedź na pytanie: jak wykorzystać drzemiące w nas możliwości, by uczyć się lepiej, szybciej, efektywniej. Pozna też sposoby przyswajania wiedzy z zakresu nauk ścisłych, języków obcych, nauczy jak lepiej wykorzystywać pracę własnego umysłu. Autorki proponują wiele ćwiczeń, dają wiele przykładów zastosowania określonych metod uczenia się, a wszystko po to, aby zdobywanie wiedzy mogło sprawiać przyjemność i przynosić zamierzone efekty.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?