Poetyka telewizyjnych programów porannych
między inforamcją, tabloidem i autopromocją
-
Autor: Sankiewicz Marcin
- ISBN: 9788373836174
- EAN: 9788373836174
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Scholar
- Format: 15.0x21.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 136
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
19,65złCena detaliczna: 27,30 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,50 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Niesłabnąca od lat popularność telewizji śniadaniowej skłania do analizy programów porannych i przyczyn ich wysokiej oglądalności. Telewizja śniadaniowa w Polsce reprezentuje nową erę w historii telewizji: przenikanie się kultur, symboliczne uproszczenie dyskursu społecznego, mediatyzację wydarzeń i ludzi, współistnienie z reklamą. Jej konstrukcja formalna oraz poetyka stoją w sprzeczności z tradycyjnym wykorzystaniem gatunkowości jako podstawy kreowania przekazu telewizyjnego. Równocześnie klasyczne teorie oddziaływania mediów tracą na znaczeniu na rzecz teorii krytycznych zarówno w odniesieniu do telewizji, jak i samej widowni.
Autor twierdzi, że telewizja śniadaniowa jest postgatunkiem, czyli nową formą współczesnych mediów. Potwierdzenie tej tezy jest głównym celem książki.