Pisząc o jakości życia, a więc o efektach decyzji jednostek, nie sposób pominąć aspektów pozamaterialnych, które oddziałują na kształtowanie się zachowań ludzkich – kwestie wyznawanego systemu wartości, sposoby spędzania czasu wolnego, warunki mieszkaniowe czy poziom zaspokojenia potrzeb intelektualnych oraz społecznych – to jedynie przykłady niektórych z nich. Badanie jakości życia jest problemem trudnym nie tylko ze względu na złożoność samego zjawiska, lecz także z powodu komplikacji pojawiających się podczas definiowania obszaru tego tematu. Warto jednak pamiętać, że ocena skuteczności działań wynikających z badań społecznych, w tym również z ekonomii, jest formułowana w odniesieniu do przemian, jakie generowane są zarówno w sferze materialnej, jak i pozamaterialnej. Niniejsza praca jest więc próbą zwrócenia uwagi na zależności pozamaterialne wynikające z działalności na płaszczyźnie gospodarczej.
z Wprowadzenia
Ze względu na złożoność tytułowego zagadnienia prezentowana monografia dotyczy wybranych elementów, które wpływają na jakość życia. W poszczególnych rozdziałach uwzględniono m.in. takie problemy, jak: poziom dochodów i ich opodatkowanie, postrzegane i rzeczywiste nierówności społeczne, zależności między pracą zawodową a zadowoleniem z życia, […] stosunek Polaków do imigrantów, jakość życia osób niepełnosprawnych oraz problem nieefektywnego zarządzania zasobami wody. […] Pod względem merytorycznym książkę oceniam pozytywnie – jest uporządkowana, logiczna i dostarcza szerokiej wiedzy na temat jakości życia w Polsce.
z recenzji dr hab. inż. Elżbiety J. Szymańskiej, prof. nadzw. SGGW
Publikacja stanowi autorskie opracowanie materiałów i narzędzi ćwiczeniowych przeznaczonych do realizacji programu szkolenia mediatorów rówieśniczych w szkołach podstawowych. Jest to zeszyt przeznaczony dla uczniów, którzy chcieliby się podjąć roli mediatorów. Stanowi uzupełnienie do książki Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje.
„Mam nadzieję, że nauka mediowania stanie się przygodą, która pozwoli na odkrywanie talentów, emocji, wartości i bogactwa, płynących z dobrych relacji z drugim człowiekiem”.
Anna K. Duda
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Zarys pracy mediatora szkolnego jest wielowątkowym opracowaniem przedstawiającym zakres działań, powinności i odpowiedzialności nauczyciela, pedagoga oraz rodziców w procesie wprowadzania mediacji do szkół. Wdrożenie odpowiednich działań przyczyni się do rozwoju mediacji jako elementu kultury polubownego rozwiązywania sporów w przestrzeni szkoły. Kluczem do sukcesu jest nauczyciel mający wiedzę i doświadczenie, pozwalające na skuteczną animację współpracy środowiska szkolnego w promowaniu idei mediacji.
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
Trzydziesta rocznica transformacji ustrojowej to znakomity moment, by dokonać swoistego podsumowania przemian postaw i wartości własnego społeczeństwa. Taką możliwość stworzył wieloletni udział polskiego zespołu w międzynarodowych badaniach europejskich systemów wartości (European Values Study, EVS). Powtarzane co dziewięć lat badania na reprezentatywnych próbach Polaków oferują unikatową możliwość śledzenia przemian zachodzących w ich świadomości.
Stawiamy sobie w tej książce zadanie systematycznej rekonstrukcji procesu ewolucji wartości polskiego społeczeństwa. Pytamy następnie na ile jej kierunek jest zgodny z nadrzędnym celem transformacji systemowej, którym była budowa liberalno-demokratycznego porządku społecznego. Próbujemy w niej również odpowiedzieć na pytanie, jakie są społeczne źródła podziałów politycznych we współczesnej Polsce, analizując argumenty przemawiające na rzecz odmiennych hipotez wyjaśniających zjawisko populizmu i proponując dodatkową hipotezę „banków gniewu”.
W analizie wykorzystujemy nie tylko dane z kwestionariuszowego badania EVS, lecz także informacje pozyskane z zogniskowanych wywiadów grupowych, pogłębionych wywiadów indywidualnych oraz fragmenty analizy treści wybranych mediów społecznościowych.
z Wprowadzenia
Analizy i prezentacja są przeprowadzone porządnie i jasno. A nade wszystko przynoszą interesujące wyniki. Spośród nich wskazać można te, które dotyczą m.in.:
- widocznej sekularyzacji polskiego społeczeństwa na przestrzeni czasu,
- nieustająco relatywnie słabego zainteresowania polityką,
- niewielkiej roli tradycyjnych czynników społeczno-demograficznych w określaniu prawicowości–lewicowości społeczeństwa.
z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Rycharda
Docenić należy wysiłek autorów włożony w to, aby opis wychwyconych zależności statystycznych przeplatać analizą materiału jakościowego. Czasami opisy jakościowe stanowią tylko ilustracje proce-sów rekonstruowanych statystycznie w trendach, innym razem dostarczają rozumienia mechanizmów stojących za nimi, niekiedy podsuwają inne możliwości interpretacyjne.
z recenzji dr. hab. Przemysława Sadury
Książka powstała w ramach systemowego projektu badawczego pt. ,,Ogólnopolskie badanie sytuacji, potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych„. Celem projektu było opracowanie rekomendacji dla ogólnokrajowej strategii na rzecz zwiększenia aktywności społeczno-zawodowej osób z ograniczeniami sprawności. Badania przeprowadzono w 2009 roku w dwóch etapach.
W etapie I zbadano ponad 2 tys. osób. Analizowano różne obszary funkcjonowania dorosłych osób niepełnosprawnych, m.in. podleganie działaniu stereotypów, spostrzeganie swojego życia, orientacja temporalna, tożsamość i poczucie dorosłości, etapy radzenia sobie z utratą sprawności, funkcjonowanie w społecznościach lokalnych i wirtualnych, partycypacja społeczna i obywatelska, komunikacja i funkcjonowanie w grupie, poczucie więzi.
W etapie II pomiarem objęto grupę 100 tys. osób niepełnosprawnych. W badaniach pytano o sytuację gospodarstwa domowego, ograniczenia sprawności i ich przyczyny, sytuację rodzinną, wykształcenie i aktywność zawodową oraz potrzeby i rodzaj otrzymywanego wsparcia.
Ekspertyzy przygotowane na potrzeby projektu dotyczą wybranych obszarów funkcjonowania osób z różnymi ograniczeniami sprawności. Autorzy są specjalistami w różnych dziedzinach nauk społecznych, takich jak psychologia, pedagogika, prawo ifilozofia, oraz przyrodniczych, jak biologia, fizjoterapiai rehabilitacja ruchowa.
Niniejsza publikacja dokonuje oceny dotychczas podejmowanych działań mających sprzyjać integracji obywateli spoza Unii Europejskiej w Polsce. Ocenia inicjatywy podejmowane przez instytucje publiczne i organizacje pozarządowe. Każdy rozdział odnosi się do jednego z istotnych aspektów polityki integracyjnej (edukacja, rynek pracy, kultura i prawa polityczne, bezpieczeństwo) i analizuje działania podejmowane w danym obszarze oraz uznane przez autorów za dobre praktyki. Na tej podstawie sformułowano szereg wniosków odnoszących się do zarządzania polityką integracyjną.
Książka przedstawia całość dorobku intelektualnego Włodzimierza Sołowjowa (1853-1900), powszechnie uważanego za pierwszego profesjonalnego filozofa rosyjskiego. Różnorodna i wielowątkowa twórczość Sołowjowa, obejmująca swoim zakresem metafizykę, teorię poznania, teologię, etykę, estetykę, filozofię społeczną a podejmująca również - w świetnych tekstach publicystycznych - palące zagadnienia społeczne, polityczne i kulturalne, ujęta została jako konsekwentna całość.
Spis treści [Contents]
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu - przegląd badań [Dysfunctional Internet use - Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378-395;
Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396-408;
Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409-421;
Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422-436;
Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437-444;
Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445-454;
Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455-465.
W numerze [Contents]
Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128-143;
Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale - CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144-164;
Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligenceand honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165-178;
Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179-199;
Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200-219;
Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220-240.
Aktualny, 43 numer czasopisma Psychologia Społeczna jest ostatnim wydawanym według dotychczasowej formuły: po polsku i w dystrybucji papierowej.
Wraz z kolejnym numerem Psychologia Społeczna (44, czyli 1/2018) będzie się ukazywać nadal kwartalnie, lecz po angielsku, pod tytułem Social Psychological Bulletin (Psychologia Społeczna),
oraz w formie elektronicznej (Open Access, czyli dostępnej bezpłatnie dla wszystkich osób zainteresowanych). Nowa odsłona pisma będzie wydawana przez nowego wydawcę -
Leibniz-Zentrum für Psychologische Information und Dokumentation (ZPID; psychopen.eu).
Pierwszy numer SPB (PS) ukaże się w marcu 2018 roku.
Liczymy na Państwa zrozumienie oraz dalszą współpracę.
Redakcja
Spis treści [Contents]
Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248-265;
Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266-282;
Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283-295;
Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296-309;
Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310-323;
Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self - construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324-334;
Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335-351.
W numerze [Contents]:
Krystyna Skarżyńska, Piotr Radkiewicz: Co wzmacnia/osłabia społeczny darwinizm? O roli doświadczeń z ludźmi, osobowości, wartości osobistych i przywiązania do wspólnoty [What strengthens/weakens the social darwinism? On the role of social experience, personality, personal values and embeddedness in a community], s. 7-23;
Edyta Sinacka-Kubik: Wpływ wstrętu na uprzedzenia etniczne kobiet i mężczyzn [The influence of disgust on ethnic prejudice of women and men], s. 24-33;
Anna Górecka, Anna Szuster: O pozornej nieuchronności autowaloryzacji w obliczu dylematów moralnych. Rola dostępności standardów poza-Ja i przeciążenia poznawczego [On the spurious nevitability of self-evaluation while facing moral dilemmas: The role of the accessibility of other-focused standards and cognitive overload], s. 34-48;
Romana Kadzikowska-Wrzosek: Subiektywna ocena postępu w realizacji celów. Wpływ implementacji intencji oraz różnic indywidualnych w sposobie formułowania celów i w sile woli [Subjective evaluation of progress in goals attainment: The effect of intention implementation and individual differences in processing of goals manner and strength of volition], s. 49-66;
Irena Dzwonkowska: Współczucie wobec samego siebie (self-compassion) jako moderator wpływu samooceny globalnej na afektywne funkcjonowanie ludzi [Self-compassion as moderator of the effects of global self-esteem on affective functioning of people], s. 67-80.
Książkę otwiera rozdział przedstawiający kluczową zasadę badań systemowych - wybór, jako każdorazowo wybór najlepszego na miarę egzekwowanej wolności i uprawianej praktyki. Drugi rozdział agituje Czytelnika i Słuchacza na rzecz przystępowania do "stronnictwa optymalistów" - zwolenników badań systemowych. Trzeci, obszerny rozdział podzielony został na trzynaście opowieści, a każda osnuta jest wokół haseł wymienionych w jej tytule. Te opowieści, jak pęk płaskich łuków przez środki krzywizny, wyznaczają miejsca szczególne: centralne kategorie światopoglądu analityka systemów i pojęcia bazowe, które są scharakteryzowane w czwartym rozdziale i zestawione w przejrzyste schematy w rozdziale ostatnim, który kończy explicite wyartykułowany paradygmat badań systemowych. Książkę zamyka indeks rzeczowy.
Seria Aktywność Zawodowa Osób z Ograniczeniami Sprawności to 13 tomów prezentujących wyniki badań przeprowadzonych w ramach systemowego projektu badawczego ”Ogólnopolskie badanie sytuacji, potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych„.
Celem projektu było opracowanie rekomendacji dla ogólnokrajowej strategii na rzecz zwiększenia aktywności społeczno-zawodowej osób z ograniczeniami sprawności, szczególnie z rzadko występującymi oraz sprzężonymi (złożonymi). Badania przeprowadzono w 2009 roku w dwóch etapach. Etap I został zrealizowany przez Zespół Badawczy SWPS w Warszawie, etap II przez Instytut Badania Rynku i Opinii Millward Brown SMG/KRC.
W etapie I zbadano ponad 2 tys. osób. Analizowano różne obszary funkcjonowania dorosłych osób niepełnosprawnych, m.in. podleganie działaniu stereotypów społecznych, spostrzeganie swojego życia, orientacja temporalna, tożsamość i poczucie dorosłości, etapy radzenia sobie z utratą sprawności, funkcjonowanie w społecznościach lokalnych i wirtualnych, samoakceptacja, jakość życia, partycypacja społeczna i obywatelska, komunikacjai funkcjonowanie w grupie, poczucie więzi, planowanie swego życia. W etapie II pomiarem objęto grupę 100 tys. osób niepełnosprawnych z różnymi ograniczeniami sprawności. W badaniach kwestionariuszowych pytano o sytuację gospodarstwa domowego, ograniczenia sprawności i ich przyczyny, sytuację rodzinną, wykształcenie i aktywność zawodową oraz potrzeby i rodzaj otrzymywanego wsparcia. Wszystkie tomy w serii kończą się rekomendacjami dotyczącymi warunków koniecznych dla (1) pełniejszej integracji społecznej osób z ograniczeniami sprawności w ich środowisku życia i (2) skuteczniejszej aktywizacji zawodowej, przede wszystkim na otwartym rynku pracy.
Seria Aktywność Zawodowa Osób z Ograniczeniami Sprawności to 13 tomów prezentujących wyniki badań przeprowadzonych w ramach systemowego projektu badawczego ”Ogólnopolskie badanie sytuacji, potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych„.
Celem projektu było opracowanie rekomendacji dla ogólnokrajowej strategii na rzecz zwiększenia aktywności społeczno-zawodowej osób z ograniczeniami sprawności, szczególnie z rzadko występującymi oraz sprzężonymi (złożonymi). Badania przeprowadzono w 2009 roku w dwóch etapach. Etap I został zrealizowany przez Zespół Badawczy SWPS w Warszawie, etap II przez Instytut Badania Rynku i Opinii Millward Brown SMG/KRC.
W etapie I zbadano ponad 2 tys. osób. Analizowano różne obszary funkcjonowania dorosłych osób niepełnosprawnych, m.in. podleganie działaniu stereotypów społecznych, spostrzeganie swojego życia, orientacja temporalna, tożsamość i poczucie dorosłości, etapy radzenia sobie z utratą sprawności, funkcjonowanie w społecznościach lokalnych i wirtualnych, samoakceptacja, jakość życia, partycypacja społeczna i obywatelska, komunikacja i funkcjonowanie w grupie, poczucie więzi, planowanie swego życia. W etapie II pomiarem objęto grupę 100 tys. osób niepełnosprawnych z różnymi ograniczeniami sprawności. W badaniach kwestionariuszowych pytano o sytuację gospodarstwa domowego, ograniczenia sprawności i ich przyczyny, sytuację rodzinną, wykształcenie i aktywność zawodową oraz potrzeby i rodzaj otrzymywanego wsparcia. Wszystkie tomy w serii kończą się rekomendacjami dotyczącymi warunków koniecznych dla (1) pełniejszej integracji społecznej osób z ograniczeniami sprawności w ich środowisku życia i (2) skuteczniejszej aktywizacji zawodowej, przede wszystkim na otwartym rynku pracy.
Program ESPON 2013 pomaga kształtować politykę spójności terytorialnej i harmonijnego rozwoju terytorium ESPON. Dostarcza porównywalnych informacji, wyników badań i scenariuszy dynamiki regionalnej, dających obraz kapitału oraz potencjału rozwojowego poszczególnych regionów oraz większych obszarów współpracy.
- kulturowe aspekty zmiany społecznej- być kobietą, być mężczyzną - czyli o przemianach tożsamości związanej z płcią we współczesnej Polsce- instytucjonalne ramy negocjacji społecznych- praca, kariera, sukces- podziały społeczne - w poszukiwaniu tożsamości- dyskurs publiczny - w poszukiwaniu reguł- społeczne negocjowanie rzeczywistości - w poszukiwaniu sprawiedliwości
Spis treści [Contents]
Anna Strużyńska-Kujałowicz, Michał Kłosowski: Władza, sukces i porażka a szacowanie własnych osiągnięć [Power, success, failure and estimation of own achievements], s. 289-302;
Agnieszka Czerw, Anna Borkowska: Praca zawodowa jako obszar realizowania misji społecznej [Work as a field of social mission accomplishment], s. 303-315;
Eufrozyna Gruszecka, Jarosław Piotrowski: Interpersonalne konsekwencje wybaczenia. Kiedy wybaczenie nie jest mile widziane? [Interpersonal consequences of forgiveness. When forgiveness is not welcome?], s. 316-329;
Romana Kadzikowska-Wrzosek: Wolna wola w świetle badań współczesnej psychologii nad procesami samoregulacji i samokontrol [Free will in the light of contemporary research in self-regulation and self-control], s. 330-344;
Marta Rynda, Marta Białecka-Pikul: Dysfunkcja społeczna w schizofrenii z perspektywy poznania społecznego [Free will in the light of contemporary research in self-regulation and self-control [Social dysfunction in schizophrenia from the perspective of social cognition], s. 345-354;
Andrzej Szmajke: Socjobiologicznego bajkopisarza do Najwybitniejszego Autorytetu w Dziedzinie (psychologii międzykulturowej) o metodach naukowej krytyki i polemiki,a także o konieczności czytania ze zrozumieniem uwag kilka[Some remarks about the methods of scientific criticism and the necessity for reading comprehension by a fable writer to The Most Prominent Authority in the Field (of cross-cultural psychology)], s. 355-361.
Celem niniejszej książki jest przybliżenie Czytelnikowi spraw związanych z grypowym podejmowaniem decyzji, a zwłaszcza z grypowymi decyzjami podejmowanymi za pomocą głosowania, czyli z wyborami.
Niniejsza monografia przedstawia najważniejsze zagadnienia teoretyczne i zastosowania praktyczne związane z grupowym podejmowaniem decyzji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?