KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Procesy logistyczne i aktywa obrotowe w kształtowaniu sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw. Wybór tekstów opublikowanych w latach 2000-2024
nowość

89,90 zł 60,85 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,63 zł

Funkcjonowanie procesów logistycznych zarówno w pojedynczym przedsiębiorstwie, jak też w skali całej gospodarki ma istotne znaczenie dla zachowania ciągłości i stabilności procesów gospodarczych. Procesy logistyczne traktujemy jako integrację trzech podstawowych strumieni: produktów, strumieni informacyjno-decyzyjnych, strumieni pieniężnych. Już w I wydaniu książki Logistyka w przedsiębiorstwie" w 1995 r. przytoczyłem pogląd przewodniczącego Europejskiego Stowarzyszenia Logistycznego P.W. Bolta , który logistykę traktuje jako zintegrowany system trzech wymienionych wyżej strumieni. Kolejne wydania książki Logistyka w przedsiębiorstwie", której współautorem był mój przyjaciel dr Z. Sarjusz-Wolski, pojęcie logistyki, jej istotę, główne procesy oraz znaczenie w procesach gospodarowania zostały rozwinięte z przywołaniem poglądów innych autorów. Od początku moich badań procesów logistycznych uważałem, że procesy te w sposób bezpośredni kształtują poziom i strukturę aktywów obrotowych przedsiębiorstw, a więc zapasów, należności krótkoterminowych, środków pieniężnych, a także zobowiązań przedsiębiorstw z tytułu dostaw produktów i usług. Rozpatrując funkcjonowanie procesów logistycznych, a także kształtowanie aktywów obrotowych starałem się ukazać ich wzajemne związki i uwarunkowania. Kształtują one wiele elementów sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Podstawową przesłanką przygotowania i wydania tej książki było integralne przedstawienie funkcjonowania procesów logistycznych oraz kształtowania poziomu i struktury aktywów obrotowych przedsiębiorstw. Temu celowi podporządkowany został dobór tekstów opublikowanych w latach 2000-2024, a zawartych w dwu książkach oraz w kilku artykułach. Całość tekstów i rozważań zawartych w prezentowanej książce traktuje procesy logistyczne jako istotny składnik procesów gospodarczych mających wpływ na kształtowanie ekonomiki przedsiębiorstw, w tym także na poziom i strukturę aktywów obrotowych. Sądzę, że treść książki jest małym przyczynkiem do traktowania logistyki i jej procesów jako istotnego składnika kształtowania ekonomiki przedsiębiorstw.
Okładka książki Transparentność wynagradzania. Aspekty zarządcze, metodyczne i prawne
nowość

89,90 zł 63,63 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,85 zł

Wynagrodzenia należą do najważniejszych instrumentów kształtowania relacji między pracodawcą a pracownikiem. Są ważnym wyznacznikiem jakości zarządzania kapitałem ludzkim. Współczesna dynamika otoczenia, obejmująca transformację rynku pracy, wzrost znaczenia wartości społecznych, zmiany pokoleniowe oraz nowe regulacje prawne, stawia przed organizacjami wyzwanie stworzenia systemów wynagradzania, które nie tylko będą efektywne kosztowo, ale również spójne, zrozumiałe i sprawiedliwe. Odpowiedzią na to wyzwanie jest transparentność wynagradzania. Monografia, opierając się na wynikach badań empirycznych, analizie literatury oraz obowiązujących i nadchodzących regulacjach, ukazuje wielowymiarowość problemu transparentności wynagradzania.
Okładka książki Transformacja rynku mediów elektronicznych w perspektywie innowacji technologicznych

99,90 zł 67,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,61 zł

Monografia osadzana została w obszarze nauk o komunikacji społecznej i mediach, i z tego też względu dorobek teoretyków i badaczy mediów stanowi jej zasadniczy trzon, ale w celu nakreślenia szerszej perspektywy badawczej zaprezentowano również ustalenia i opracowania autorów reprezentujących nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomię. Biorąc pod uwagę, że niniejsze opracowanie ma charakter teoriopoznawczy jego podstawę stanowi systematyczny przegląd literatury. Dokonano zatem ekspozycji aktualnej wiedzy z zakresu transformacji rynku mediów elektronicznych w perspektywie innowacji technologicznych, zidentyfikowane zostały kluczowe obszary zainteresowań badaczy przedmiotu, jak również możliwe stało się wskazanie możliwych do naukowej eksploracji przestrzeni badawczych. Niniejsza praca, jakkolwiek mająca charakter teoriopoznawczy wpisuje się w nurt badań odnoszących się do dyskusji na temat trendów na rynku medialnym w perspektywie transformacji w kontekście innowacji technologicznych. Książka składa się z pięciu rozdziałów, w obrębie których przyjęto następującą logikę wywodu: rozdział pierwszy zawiera ustalenia o charakterze generalnym i określa ramy koncepcyjne pracy, natomiast kolejne trzy rozdziały prezentują w perspektywie wskazanych koncepcji badawczych i trendów rynkowych przebieg procesu transformacji na rynku mediów. Ostatni, piąty rozdział poświęcony został zagadnieniu wpływu sztucznej inteligencji na rynek mediów, co nadaje mu w znacznej mierze charakter predykcyjny. Zaprezentowane w monografii podejście badawcze stanowi głos w toczącej się dyskusji o przyszłości rynku mediów, kierunku oraz istocie zachodzących w jego ramach przeobrażeń. Książka skierowana jest zarówno do badaczy zainteresowanych problematyką przeobrażeń zachodzących na rynku mediów, jak i do praktyków, którzy na co dzień zajmują się zarządzaniem przedsiębiorstwami medialnymi, a także decydentów mających wpływ na istotę regulacji prawnych dotyczących mediów.
Okładka książki Elastyczne budowanie kapitału relacyjnego a konkurencyjność firmy rodzinnej

89,90 zł 59,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,97 zł

Elastyczność struktur organizacyjnych przedsiębiorstwa stanowi jeden z kluczowych czynników warunkujących sukces na współczesnych rynkach. Szeroki dostęp do informacji, turbulentność otoczenia biznesowego oraz globalizacja determinują konieczność szybkiego reagowania na potrzeby interesariuszy w warunkach konkurencji rynkowej. Zarządzanie relacjami staje się więc kluczowym elementem w tworzeniu strategii i filozofii biznesowej również w przedsiębiorstwach rodzinnych. Elastyczne ukształtowanie relacji daje możliwość efektywnego zagospodarowania posiadanych zasobów, a co za tym idzie wykorzystania pojawiających się szans rynkowych oraz osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Specyfika kapitału relacyjnego w firmach rodzinnych wynika z silnych więzi, lojalności i zaufania członków organizacji, co bezpośrednio wpływa na jego unikatowy charakter. Głównym celem badawczym monografii było zidentyfikowanie wpływu elastycznego kreowania kapitału relacyjnego na poziom konkurencyjności firmy rodzinnej. Całość monografii składa się z rozdziałów teoretycznych oraz empirycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono istotę i definicje elastyczności organizacyjnej przedsiębiorstw. Następnie na podstawie przeglądu literatury wskazano rodzaje i typy elastyczności organizacyjnej w działalności przedsiębiorstw. W dalszej części rozdziału opisano pojęcie oraz strukturę kapitału relacyjnego, a także systemowe i procesowe podejście do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Dokonano również opisu elastyczności w zarządzaniu relacjami z interesariuszami. W drugim rozdziale monografii dokonano analizy istoty oraz specyfiki firm rodzinnych. Następnie zamieszczono przegląd definicji konkurencyjności przedsiębiorstw oraz wskazano czynniki, które ją kształtują, a także scharakteryzowano determinanty wpływające na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Opisano również kryteria budowania strategii konkurencyjnej w małych przedsiębiorstwach rodzinnych, a także potencjał zasobowy tych podmiotów mający bezpośredni wpływ na kształtowanie strategii konkurowania. Trzeci rozdział obejmuje opis metodyki badawczej zastosowanej do osiągnięcia postawionego w monografii celu badawczego. W rozdziale czwartym scharakteryzowano próbę badawczą biorącą udział w badaniu jakościowym oraz przedstawiono diagnozę stanu elastycznego budowania kapitału relacyjnego w firmach rodzinnych. W rozdziale piątym znalazły się wyniki badania ilościowego. Scharakteryzowano ankietowane przedsiębiorstwa rodzinne, a następnie przedstawiono analizę badawczą przewagi konkurencyjnej badanych przedsiębiorstw pod względem strategicznym, zgromadzonych zasobów, finansowym oraz posiadanych kompetencji. W kolejnej części rozdziału zweryfikowano hipotezy badawcze oraz podsumowano przeprowadzone badania ilościowe. Wnioski wynikające z dokonanego przeglądu literatury krajowej oraz zagranicznej, jak również wnioski wynikające z przeprowadzonych badań własnych przedstawiono w zakończeniu monografii.
Okładka książki Ekoprojektowanie opakowań i jego rola w realizacji założeń cyrkularności: uwarunkowania i implikacje

89,90 zł 59,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,97 zł

Jednym z kluczowych elementów transformacji w kierunku cyrkularności jest ekoprojektowanie, które odgrywa istotną rolę w zmniejszaniu negatywnego wpływu produktów na środowisko. Ze względu na fakt, że opakowania stanowią istotną część globalnej produkcji odpadów, ekoprojektowanie opakowań staje się nieodzownym narzędziem w dążeniu do realizacji podejścia cyrkularnego. Proces ten wymaga uwzględnienia nie tylko aspektów ekologicznych, lecz także społecznych i ekonomicznych, co wiąże się z koniecznością podejmowania strategicznych decyzji przez przedsiębiorstwa już na etapie projektowania wyrobów. Celem głównym monografii jest teoretyczna eksploracja oraz empiryczne wyjaśnienie roli i znaczenia ekoprojektowania opakowań w kontekście cyrkularności wraz z konsekwencjami dla przedsiębiorstw wprowadzających produkty w opakowaniach. Celem praktycznym jest sformułowanie i przedstawienie rekomendacji w zakresie prowadzenia efektywnego i zgodnego z założeniami podejścia cyrkularnego procesu ekoprojektowania opakowań przez producentów opakowań oraz przedsiębiorców wprowadzających do obrotu produkty w opakowaniach. W monografii podjęto próbę usystematyzowania koncepcji, genezy, kluczowych założeń oraz ewolucji gospodarki o obiegu zamkniętym, prezentując istotę cyrkularności, opisano proces ekoprojektowania opakowań, jego istoty i znaczeniu w implementacji podejścia cyrkularnego. Przeprowadzono analizę procesu ekoprojektowania opakowań oraz podejścia cyrkularnego z perspektywy przedsiębiorstw oraz zaprezentowano kierunki doskonalenia procesu ekoprojektowania opakowań oraz rekomendacje mające na celu wspieranie przedsiębiorstw w przejściu na model cyrkularny.
Okładka książki Wpływ ekosystemu przedsiębiorczości na innowacyjność przedsiębiorstw logistycznych regionu Małopolski

109,90 zł 72,30 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 72,08 zł

W książce podjęto ważny problem związany z czynnikami ekosystemu przedsiębiorczości i ich wpływem na innowacyjność przedsiębiorstw logistycznych regionu Małopolski. Głównym celem naukowym niniejszej pracy było znalezienie odpowiedzi na pytanie, które czynniki ekosystemu przedsiębiorczości determinują innowacyjność przedsiębiorstw logistycznych regionu Małopolski. Dlatego działania podjęte w celu rozwiązania przedstawionego problemu teoretycznego skoncentrowały się na identyfikacji czynników ekosystemu przedsiębiorczości w odniesieniu do tych przedsiębiorstw.
Okładka książki Metodyka ewaluacji wsparcia publicznego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Koncepcja i pomiar

99,90 zł 67,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,61 zł

Opracowanie stanowi cenny i oryginalny wkład w dyskusję nad pomocą publiczną dla sektora MSP w Polsce, oferując wielowątkową analizę. Autor z powodzeniem wnika w szczegóły ewaluacji wpływu pomocy publicznej na efektywność finansową małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystując przy tym zaawansowany warsztat metodologiczny. Z recenzji dr hab. Agnieszki Kurczewskiej, prof. UŁ Tematyka i problem naukowy są rzadko podejmowane w literaturze polskiej i reprezentują niszę badawczą w literaturze międzynarodowej. Ze względu na aktualność i istotność tej problematyki publikacja książki będzie wydarzeniem oczekiwanym w kręgach akademickich, jednak ważnym także dla decydentów z zakresu polityki gospodarczej. Z recenzji prof. dr hab. Marty Gancarczyk
Okładka książki Podatki i system podatkowy. Teoria i praktyka
nowość

129,90 zł 91,96 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 87,93 zł

W ramach toczącej się od dłuższego czasu dyskusji na temat potrzeby przeprowadzenia reformy systemu podatkowego w Polsce szczególnie dużo miejsca poświęca się koniecznym zmianom w systemie podatków bezpośrednich (dochodowych i majątkowych). Obecny system podatkowy w Polsce jest przedmiotem krytyki z różnych stron. Wśród jego wad wskazuje się niestabilność, duży fiskalizm oraz skomplikowaną konstrukcję większości podatków. Przedstawiciele nauki i praktyki są zgodni co do konieczności reformy systemu podatkowego w Polsce. Problemem jest, jak to zrobić, czyli według jakich teoretycznych podstaw, m.in. zasad racjonalizacji systemu podatkowego, wynikających z ogromnego dorobku teorii opodatkowania. Ponadto istotne jest uzyskanie akceptacji społecznej. Z większości badań wynika bowiem, że problematyka podatkowa jest odbierana przez społeczeństwo z dużą nieufnością oraz przekonaniem, iż nakładany na nie ciężar jest nieustannie powiększany. Monografia dotyczy wyzwań podatkowych związanych z funkcjonowaniem (aspekt aktualny) i budową polskiego systemu podatkowego (aspekt przyszłościowy), ważnych z perspektywy teoretyków, jak również praktyków. Jej celem jest przedstawienie gospodarczych i społecznych skutków podatków w kontekście funkcjonujących systemów podatkowych i alternatywnych jego koncepcji. Ważne miejsce zajmują również rozważania dotyczące perspektyw rozwoju systemu podatkowego. Monografia ma z założenia charakter wielowątkowy, a realizacji tak postawionych celów podporządkowana jest logika układu treści. Wskazane problemy i próby ich rozwiązania zostały usystematyzowane w ośmiu rozdziałach książki. W rozdziale pierwszym przedstawiono zarys teorii podatków i systemu podatkowego, uwzględniając dorobek nauk społecznych (ekonomii i finansów). W rozdziale drugim uwypuklono gospodarcze i społeczne konsekwencje opodatkowania. W rozdziale trzecim przybliżono teorię optymalnego opodatkowania, przede wszystkim w odniesieniu do poszczególnych rodzajów podatków. W rozdziale czwartym przedstawiono, wynikające z ogólnych zasad racjonalizacji systemu podatkowego, alternatywne koncepcje systemu podatkowego. W piątym rozdziale scharakteryzowano współczesne systemy podatkowe. W rozdziale szóstym zaproponowano nowatorską analizę polskiego systemu podatkowego, uwzględniającą: opodatkowanie pracy, kapitału, działalności gospodarczej, obrotu, nieruchomości oraz opodatkowanie międzynarodowe. W rozdziale siódmym zgłębiono behawioralny aspekt opodatkowania. W rozdziale ósmym natomiast nakreślono perspektywy rozwoju systemu podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień przyszłościowych (m.in. opodatkowania gospodarki cyfrowej, robotyzacji, technologii blockchain). Autorami monografii są praktycy i teoretycy prawa podatkowego. Reprezentują oni różne ośrodki naukowe i różne dyscypliny naukowe ekonomię i finanse, nauki prawne, nauki o polityce i administracji. Taki dobór autorów gwarantuje nie tylko pogłębioną ocenę obecnych rozwiązań, różnorodność spojrzeń na różne aspekty systemu podatkowego, ale także oparcie propozycji zmian na podstawach naukowych oraz doświadczeniach zawodowych.
Okładka książki Zarządzanie w XXI wieku według teorii integralnej i paralelnych

89,90 zł 59,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,97 zł

Monografia czerpie inspiracje z prac K. Wilbera i J. Wade?a, w których sformułowano teorię integralną. Podstawowy model objaśniający tę teorię to model AQAL. W monografii autor proponuje zaś własny model czterech sekwencji zarządzania, który jego zdaniem odpowiada kolejnym ćwiartkom modelu AQAL i pozwala zakotwiczyć proces zarządzania w obiektywnej rzeczywistości. Pozwala to przedstawić pewną procedurę zarządzania o charakterze teorii - integralną teorię zarządzania. Teoria zawiera osiem podstawowych twierdzeń udowadnianych w kolejnych rozdziałach monografii:1. Wraz z rozwojem epoki przemysłowej coraz większe znaczenie ma rozwój normalizacji i instytucjonalizacji zarządzania, sprzyjający rozwojowi różnych rodzajów organizacji i władzy będącej przejawem obiektywizacji zarządzania, co zmienia się w toku procesu globalizacji (rozdz. 1). 2. W toku globalizacji znaczenia nabiera zarządzanie międzyorganizacyjne sprzyjające rozwojowi specjalizacji i innowacyjności, co poprawia konkurencyjność organizacji (rozdz. 2). 3. Proces zarządzania nierozerwalnie związany jest z ciągłą obiektywizacją, pozwalającą na zakotwiczenie zarządzania w rzeczywistości i weryfikację jej poprawności (rozdz. 3). 4. Proces organizacji w toku rozwoju globalizacji ma tendencje do decentralizacji i rozwoju struktur horyzontalnych, rozwoju zarządzania procesowego i samozarządzania (rozdz. 4). 5. Rozwój procesu globalizacji sprzyja wzrostowi roli i znaczenia miękkich czynników zarządzania (rozdz. 5). 6. Proces globalizacji i decentralizacji struktur organizacyjnych sprzyja powstawaniu i rozwojowi relacji międzyorganizacyjnych, co wzbogaca relacje międzyorganizacyjne o czynniki miękkie, sprzyja rozwojowi nowych rodzajów wyspecjalizowanych organizacji współpracujących w sieciach, rozwija relację czynników miękkich i instytucjonalizację relacji międzyorganizacyjnych sprzyjających rozwojowi samozarządzania, a osłabiających struktury wertykalne, hierarchiczne, scentralizowane - jako mniej efektywne w tych warunkach (rozdz. 6). 7. Rozwój współpracy międzyorganizacyjnej sprzyja powstawaniu struktur międzyorganizacyjnych, takich jak sieci współpracujących organizacji i klastry, co sprzyja ich instytucjonalizacji (rozdz. 7). 8. Współpraca międzyorganizacyjna sprzyja kreacji relacji międzyorganizacyjnych umożliwiających swobodne włączanie i wyłączanie procesów globalizacji i dostarcza instrumentów do stymulowania globalizacji (rozdz. 8).
Okładka książki Zarządzanie informacją a RODO w małych i średnich przedsiębiorstwach

79,91 zł 52,56 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,56 zł

Zarządzanie informacją jest obecnie rozumiane jako odrębna sfera zarządzania organizacjami. Od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się posiadania umiejętności dostosowania zadań i funkcji oraz metod organizacji i zarządzania do radykalnie zmieniających się uwarunkowań działalności w kontekście procesów transformacji gospodarek oraz wyzwań technologicznych i informacyjnych wynikających z tych procesów. Jest to szczególne ważne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Racjonalne działania w sferze informacyjnej wśród małych i średnich przedsiębiorstw wymagają stworzenia odpowiednio zorganizowanych struktur i systemów zarządzania na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym. Problemy związane z zarządzaniem informacją mogą być rozpatrywane w dwóch podstawowych ujęciach: statycznym związanym z zarządzaniem zasobami informacyjnymi, dynamicznym związanym z zarządzaniem procesami informacyjnymi, przy czym oba ujęcia wzajemnie się uzupełniają. W monografii podjęto problem badawczy, ujęty w postaci następującego pytania: Czy, a jeśli tak, to w jaki sposób, małe i średnie przedsiębiorstwa zarządzają informacją w zakresie danych osobowych, z uwzględnieniem ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych, których dane są przetwarzane?. Głównym celem monografii jest opracowanie modelu koncepcyjnego zarządzania informacją w zakresie danych osobowych w małych i średnich przedsiębiorstwach, a także zweryfikowanie empirycznych ścieżek realizacji tego procesu w ramach poznania naukowego.
Okładka książki Inżynieria zarządzania. Cyfryzacja produkcji. Aktualności badawcze 7

119,90 zł 78,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 78,88 zł

Niniejsza książka jest kontynuacją rozpoczętego w 2019 r. cyklu wydawniczego Inżynieria Zarządzania. Cyfryzacja Produkcji. Książka zawiera 40 raportów z badań przeprowadzonych w kilkudziesięciu ośrodkach naukowych w Polsce w 2024 r. w dziesięciu obszarach tematycznych: cyfryzacja produkcji i przedsiębiorstw, inżynieria procesów wytwarzania, logistyka i łańcuchy dostaw, inżynieria jakości produkcji i usług, zarządzanie organizacjami i zespołami ludzkimi, efektywność i produktywność przedsiębiorstw, organizacja i zarządzanie produkcją, harmonogramowanie zleceń produkcyjnych, zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi, kształtowanie środowiska i bezpieczeństwo pracy oraz zrównoważony rozwój i ochrona środowiska. Wszystkie prezentowane prace uzyskały pozytywne merytoryczne recenzje szerokiego grona wybitnych ekspertów. Książka jest przeznaczona dla dyplomantów, doktorantów oraz ludzi nauki i przemysłu. W 2026 r. ukaże się ósma edycja tego cyklu z raportami z obecnie prowadzonych badań
Okładka książki Integracja europejska w teorii i w praktyce

119,90 zł 84,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 84,88 zł

Pomysł wydania jubileuszowej monografii powstał w Katedrze Ekonomii i Zarządzania Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie, która w 2024 r. obchodziła 25-lecie działalności. Zaczął się on konkretyzować, gdy okazało się, że może zostać stworzony zespół autorów, który podejmie się tak odpowiedzialnego zadania, jakim jest przygotowanie książki tematycznie związanej z dwoma innymi jubileuszami – 75-lecia integracji europejskiej i 20-lecia członkostwa Polski w Unii Europejskiej (UE). Jubileusze przesądziły, że opracowanie powinno składać się z dwóch części: poświęconej integracji europejskiej i zawierającej ocenę wyników gospodarczych Polski w okresie jej członkostwa w Unii Europejskiej. Na treść monografii składa się osiem rozdziałów, trzy w części pierwszej i pięć w części drugiej. Okolicznością sprzyjającą realizacji inicjatywy przygotowania pracy podsumowującej osiągnięcia Europy na wszystkich etapach integracji, ale także wskazującej mechanizmy prowadzące do przejściowych i długookresowych sytuacji kryzysowych jest współpraca prof. dr hab. Elżbiety Kaweckiej-Wyrzykowskiej i prof. dr hab. Bogumiły Muchy-Leszko w Akademii Nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem personalnym w szpitalach

89,90 zł 59,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,15 zł

W polskim systemie ochrony zdrowia kluczową rolę odgrywają szpitale należące głównie do sektora publicznego. Zatem niezwykle ważną kwestią jest podnoszenie skuteczności ich działania z uwzględnieniem misji społecznej dotyczącej udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia. W kontradykcji do tej misji stoi jednak efektywność ekonomiczna, która może powodować liczne trudności w funkcjonowaniu szpitali de facto zwiększać ryzyko zarządzania nimi. Zasadniczym celem autorek niniejszej monografii jest identyfikacja ryzyka personalnego w szpitalach ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki szpitali publicznych oraz opracowanie zaleceń w tym zakresie.
Okładka książki Znaczenie interesariuszy zewnętrznych w kształtowaniu doświadczeń organizacji

79,91 zł 52,56 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,56 zł

Doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami odgrywają fundamentalną rolę w wyznaczaniu kierunków działania i rozwoju na rynku. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że doświadczenia interesariuszy są kreowane na różnorodne sposoby, a ich intensyfikacja zależy od poziomu zaangażowania poszczególnych podmiotów. Parki naukowo-technologiczne oraz muzea skansenowskie wspierają kreowanie doświadczeń poprzez organizację różnorodnych wydarzeń, szkoleń oraz spotkań networkingowych. W branży hotelarskiej wskazano, że narzędziem intensyfikującym doświadczenia z interesariuszami, kreującym zaufanie i lojalność, są standardy, które gwarantują jakość, oraz poszanowanie wartości, jaką jest ochrona środowiska. Technologie również odgrywają istotną rolę we wspomaganiu doświadczeń, przyczyniając się do budowania zaufania, dzielenia się wiedzą oraz kształtowania reputacji. Uzyskane wyniki sugerują, że działania w zakresie budowania relacji doświadczeń nie są przypadkowe, a raczej zaplanowane i ujęte, najczęściej ujęte w strategiach czy innych dokumentach operacyjnych. Ponadto przedsiębiorstwa, które wykazują ograniczone działania w zakresie budowania relacji z interesariuszami (np. branża spożywcza), często borykają się z brakiem odpowiednich strategii, które mogłyby je opisywać i kierować organizacjami w tworzeniu wartościowych doświadczeń i relacji z interesariuszami. Doświadczenia wynikające ze współpracy z interesariuszami prowadzą także do wielu pozytywnych efektów, takich jak rozwój, pozyskanie finansowania, podniesienie poziomu innowacyjności i konkurencyjności, wymiana zasobów, zmiany w strategiach organizacyjnych oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Pozytywne doświadczenia wzmacniają reputację przedsiębiorstwa, czyniąc ją bardziej wiarygodną, stabilną organizacyjnie i odpowiedzialną społecznie. Mogą prowadzić do większej wzrostu lojalności i lepszych wyników biznesowych. Co więcej, doświadczenia również te o zabarwieniu negatywnym mogą konstruktywnie wpłynąć na politykę, decyzje czy strategie organizacyjne. Przykładem takich doświadczeń posłużono się w rozdziale omawiającym przemysł ciężki, w którym krytyka ze strony innego kraju, czy organizacji ekologicznych doprowadziła do zmiany polityki środowiskowej i kierunków działania. Podsumowując, należy stwierdzić, że doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami są nie tylko kluczowe dla bieżącego sukcesu organizacji, ale także wyznaczają kierunki jej przyszłego rozwoju, wpływając na wszystkie aspekty jej funkcjonowania, również w kontekście koncepcji ESG. To wskazuje, że doświadczenia wzbogacają organizacje o wiedzę, dzięki czemu mogą one uczestniczyć w procesie ciągłego uczenia się i doskonalenia, co jest cechą charakterystyczną współczesnych organizacji funkcjonujących w gospodarkach opartych na wiedzy. Ponadto te doświadczenia sprzyjają innowacyjności i adaptacyjności, umożliwiając organizacjom utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Wykorzystując wgląd interesariuszy, organizacje mogą lepiej przewidywać przyszłe trendy i wyzwania, zapewniając sobie długoterminową stabilność i rozwój. Jednocześnie należy również pamiętać, że doświadczenia wynikające ze współpracy mają charakter dwukierunkowy, a decyzje podejmowane przez organizacje w odpowiedzi na doświadczenia mogą mieć dalekosiężne konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, dlatego wymagają one szczególnej uwagi.
Okładka książki Zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi w warunkach społeczno-gospodarczych XXI wieku

89,90 zł 59,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,15 zł

Przedsiębiorstwa rodzinne stanowią najstarszą, a jednocześnie najbardziej powszechną formę działalności gospodarczej. Pomimo bogatych dziejów oraz powszechności przedsiębiorstw rodzinnych historia ich badań jest stosunkowo krótka. Ważne publikacje na ten temat pojawiły się w USA dopiero w latach 70., a zakrojone na dużą skalę badania ich funkcjonowania – w latach 90. XX w. W Polsce pierwsze artykuły poświęcone temu zagadnieniu ukazały się niewiele później. W ciągu ostatniej dekady w Polsce wydano wiele prac dotyczących zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi oraz ich roli w gospodarce i społeczeństwie. Mimo to nadal występują znaczne rozbieżności w definiowaniu przedsiębiorstw rodzinnych oraz w ocenie ich udziału w zatrudnieniu i tworzeniu dochodu narodowego. Prezentowana publikacja ma na celu nie tylko zdefiniowanie kluczowych cech i funkcji przedsiębiorstw rodzinnych, lecz także przedstawienie wyzwań menedżerskich, z którymi obecnie się borykają. Autorka analizuje najnowsze trendy w rozwoju tych firm wynikające z czwartej rewolucji przemysłowej, czyli rewolucji informacyjnej i cyfrowej. Ponadto omawia wyzwania związane z wdrożeniem koncepcji Przemysłu 4.0 oraz prognozowanymi zmianami w ramach idei Przemysłu i Społeczeństwa 5.0. W książce przedstawiono zarówno typowe, lecz zmieniające się problemy ekonomiczne przedsiębiorstw, jak i mniej znane, specyficzne zagadnienia dotyczące zarządzania firmami rodzinnymi. Analizując standardowe i niestandardowe praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych, autorka formułuje praktyczne rekomendacje dla przedsiębiorców. Opierając się na wynikach najnowszych badań przeprowadzonych w Polsce i poza granicą, analizuje obecne wyzwania i trendy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych. Podejmuje się weryfikacji lub uzupełnienia dotychczasowych ocen, wskazując na pojawienie się nowych tendencji lub zmian nieoczekiwanych przez wcześniejszych autorów. Monografia jest przeznaczona dla kilku grup czytelników. Pracownicy naukowi znajdą w niej przegląd literatury i wyniki badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwami rodzinnymi. Studenci mogą używać jej jako podstawowego podręcznika na kierunkach związanych z przedsiębiorczością rodzinną i zarządzaniem małymi oraz średnimi przedsiębiorstwami. Osoby zainteresowane problematyką prowadzenia firmy rodzinnej znajdą w książce użyteczne informacje na temat zasad jej tworzenia, sposobów funkcjonowania, możliwości wzrostu, restrukturyzacji, finansowania oraz wyzwań dotyczących sukcesji. Monografia może ponadto zainteresować pracowników instytucji centralnych i samorządowych, odpowiedzialnych za politykę wobec przedsiębiorczości rodzinnej oraz programy jej wspierania.
Okładka książki Ścieżki kariery kadr kultury w instytucjach publicznych. Uwarunkowania i logiki zarządzania

99,90 zł 65,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,71 zł

Autorka omawia uwarunkowania i mechanizmy kształtujące ścieżki kariery kadr kultury pracujących w publicznych instytucjach kultury w Polsce. Złożoność tego zjawiska organizacyjnego pokazuje dzięki zastosowanej strategii badawczej instrumentalnemu studium przypadku. W procesie interpretacji danych empirycznych autorka sięga do teorii neoinstytucjonalnej i zjawiska konkurujących logik instytucjonalnych. Pokazuje, że w dziedzinie zarządzania ścieżkami kariery kadr kultury dochodzi do spotkania co najmniej trzech logik instytucjonalnych: logiki kultury, profesjonalizmu oraz menedżeryzmu, które konkurują ze sobą w praktyce zarządzania karierą w publicznych instytucjach kultury. Każda z tych logik wnosi do codzienności pracy w publicznych instytucjach kultury nie tylko różne praktyki i metody działania, lecz także odmienne sposoby myślenia, wartościowania i postrzegania rzeczywistości, w istotny sposób wpływając na kształt ścieżek kariery kadr kultury.
Okładka książki Cyfryzacja zarządzania zmianami organizacyjnymi i technicznymi

99,90 zł 65,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,71 zł

Książka stanowi kolejną publikację w serii wydawniczej prezentującej stan zastosowań technologii informatycznych w istotnych obszarach zarządzania. W sposób kompleksowy przedstawiono w niej zagadnienia i koncepcje związane z zarządzaniem zmianami organizacyjnymi i technicznymi, takie jak: istota zmiany w organizacji, potrzeby i możliwości cyfryzacji zarządzania zmianami (z uwzględnieniem aspektów organizacyjnych i technicznych) oraz teoria zarządzania zmianą techniczną produktów materialnych i niematerialnych. Znaczącą część pracy poświęcono gruntownej analizie teoretycznej metod cyfryzacji zmian technicznych oraz analizie trzech przykładów ilustrujących praktyczne zastosowania cyfryzacji procesu zarządzania zmianami organizacyjnymi i technicznymi. Zwieńczeniem pracy jest przegląd trendów oraz zestaw dobrych praktyk i rekomendacji dotyczących cyfryzacji procesu zarządzania zmianami organizacyjnymi i technicznymi. Książka skierowana jest do szerokiego grona odbiorców naukowców zajmujących się zarządzaniem i informatyką, studentów, doktorantów oraz praktyków wdrażających cyfrowe technologie w organizacjach. Może jednak również służyć jako podręcznik akademicki oraz źródło inspiracji dla przedstawicieli przedsiębiorstw wdrażających i planujących transformację cyfrową. Może także stanowić inspirację w poszukiwaniu innowacji i dalszych usprawnień procesów cyfryzacji i zarządzania zmianami we współczesnych organizacjach.
Okładka książki Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw

99,90 zł 67,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,61 zł

U źródeł koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw leżą szlachetne pobudki. Jest to przekonanie, że misja podmiotów gospodarujących polega nie tylko na maksymalizacji zysku, ale również na uczestnictwie w rozwiązywaniu istotnych problemów społecznych i środowiskowych. Praktyka gospodarcza dostarcza coraz większej liczby przykładów pożytecznych i godnych pochwały odpowiedzialnych praktyk. Również w tej dziedzinie nie brak jednak oportunistów, którzy mimo składanych deklaracji nie biorą na siebie odpowiedzialności, tylko cedują ją na inne podmioty. Zjawisko to jest coraz powszechniejsze wraz z postępującą globalizacją i wydłużaniem łańcuchów dostaw. Autor zwraca w książce uwagę na konieczność zmiany perspektywy rozważania społecznej odpowiedzialności – z poziomu indywidualnego na wymiar łańcucha dostaw. Podejmuje także próbę kwantyfikacji zjawisk związanych ze społeczną odpowiedzialnością. Zaprezentowane wyniki wieloetapowych badań empirycznych umożliwiły konstrukcję teoretycznego modelu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Okładka książki Ocena sukcesu w zarządzaniu programem

99,90 zł 67,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,61 zł

Prezentowana monografia składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział stanowi wyjaśnienie istoty zarządzania programem, w którego ramach zawarto wprowadzenie do kluczowych koncepcji i typologii w zarządzaniu programem, podkreślając jego rolę jako narzędzia do realizacji celów strategicznych organizacji. Ponadto w rozdziale omówiono jego cykl życia oraz wybrane aspekty, takie jak strukturę organizacyjną programu, zarządzanie korzyściami oraz monitorowanie i kontrolę realizacji programu. W rozdziale drugim zwrócono uwagę na pojęcie sukcesu programu, omawiając jego definicje i kontekst. Co więcej, przedstawiono czynniki sukces programu zarówno z perspektywy kompleksowej, jak i w kontekście różnych nurtów badawczych. Rozdział kończy się prezentacją modeli oceny sukcesu, takich jak IPMA Project Excellence Baseline (IPMA PEB), P3M3: Portfolio, Programme and Project Management Maturity Model oraz badanie kondycji w ramach MSP(R) Skuteczne Zarządzanie Programami. W trzecim rozdziale, dotyczącym problematyki i organizacji badań własnych, zawarto uzasadnienie problemu badawczego na podstawie analizy literatury, hipotezy i pytania badawcze, jak również cel pracy oraz cele szczegółowe w odniesieniu do badań empirycznych. Ponadto zaprezentowano model badawczy oraz szczegółową procedurę przeprowadzanych badań. W rozdziale tym przedstawiono również szczegółowy opis podmiotu badań, użytych metod badawczych oraz analizę rzetelności. Czwarty rozdział poświęcono prezentacji i omówieniu wyników badań . W pierwszej kolejności skupiono się na opracowaniu listy czynników wpływających na powodzenie programu, które kolejno poddano badaniom ilościowym. Następnie określono krytyczne czynniki sukcesu zarówno na poziomie ogólnym, jak i poszczególnych ról występujących w zarządzaniu programem. W dalszych krokach wyodrębniono kategorie oraz obszary sukcesu programu. Rozdział piąty szczegółowo omawia opracowany model oceny sukcesu w zarządzaniu programem, prezentując kompleksowo jego strukturę. W dalszej części rozdziału zaprezentowano proces przeprowadzenia oceny za pomocą opracowanego modelu oraz jego walidację przeprowadzoną na podstawie zebranych opinii asesorów IPMA biorących udział w ocenie projektów z wykorzystaniem modelu IPMA PEB. Przeprowadzone wywiady standaryzowane pozwoliły na weryfikację aplikacyjności modelu w praktyce zarządczej. Monografię zakończono podsumowaniem i wnioskami.
Okładka książki Cyfrowy marketing

99,90 zł 67,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,61 zł

W erze cyfrowej marketing uległ głębokim przemianom, zmieniając się pod wpływem dynamicznego rozwoju technologii, internetu i nowych modeli komunikacji. Cyfryzacja nie tylko wpłynęła na sposób, w jaki przedsiębiorstwa promują swoje produkty i usługi, ale również na samą naturę ich relacji z klientami. Marketing cyfrowy stał się kluczowym elementem strategii biznesowych, integrując tradycyjne rozwiązania z innowacyjnymi technologiami, które pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, personalizację ofert oraz budowanie długotrwałych relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Równolegle do transformacji technologicznej społeczne oczekiwania wobec ofert przedsiębiorstw również uległy zmianie. Dzisiejszy konsument, dzięki dostępowi do ogromnej ilości informacji oraz możliwościom interakcji z firmami w czasie rzeczywistym, przyjął bardziej aktywną postawę w procesach zakupowych. Współczesne strategie marketingowe muszą więc uwzględniać nie tylko charakterystyki produktów i usług, ale także wartości, które marki komunikują. Konsumenci coraz częściej wybierają firmy, które wykazują odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, co zmusza przedsiębiorstwa do włączania zrównoważonych praktyk do swoich działań. Cyfrowy marketing przekształca się w narzędzie nie tylko sprzedażowe, ale także komunikacyjne i edukacyjne, budując szeroki most między biznesem a społeczeństwem. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników obejmuje szeroką problematykę marketingu cyfrowego. Rozważania zawarte w książce dotyczą zarówno rynku konsumpcyjnego, jak i przemysłowego, tak więc mają charakter uniwersalny. Autorzy wybrali najistotniejsze ich zdaniem zagadnienia z omawianej tematyki, które przedstawili w dwunastu rozdziałach.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Okładka książki Sól

22,31 zł
39,30 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,63 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,48 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj