Wznowienie wielce poszukiwanej publikacji Włodzimierza Kotońskiego. II zmienione wydanie Muzyki elektronicznej ukazuje się 14 lat od pierwszej edycji. Książka miała być przede wszystkim podręcznikiem instrumentacji elektronicznej, miała uczyć posługiwania się instrumentami oraz łączenia ich w grupy i w orkiestrę. Jako uboczne cele stawiałem sobie zorientowanie czytelnika w historii, rozwoju i zmieniających się modach w tej dziedzinie, a także umożliwienie mu przyswojenia pewnej dawki wiedzy technicznej, nieodzownej do swobodnego poruszania się w tym terenie. [Włodzimierz Kotoński]
Obszerna monografia najsłynniejszego polskiego kompozytora przedstawia szczegółowy opis życia i dorobku twórczego Fryderyka Chopina. T. A. Zieliński rozwija w biografii dwa równoległe wątki. Pierwszy z nich to barwna opowieść o życiu i postaci Chopina, drugi wątek tworzą omówienia wszystkich utworów kompozytora. Autor zwraca uwagę na cechy twórczości Chopina oraz przeprowadza analizę jej ewolucji stylistycznej.
Książka uczy grać na fortepianie rozwijając równocześnie wrażliwość muzyczną dziecka. Przeprowadzam to na kolejnych utworach, przy których umieściłam uwagi dla dziecka, tak jakbym prowadziła z nim lekcje. Spodziewam się, że ten sposób ułatwi niejednemu pedagogowi nauczanie, a równocześnie będzie ostrzeżeniem przed wadliwym sposobem nauczania. Autorka.
Kolejny podręcznik dla przyszłych muzyków jazzowych. Autor omawia poszczególne elementy sztuki improwizacji jazzowej, m.in. pulsację rytmiczną i metrum w kompozycjach jazzowych, harmonię i jej zależności skalowe, zastosowanie efektów specjalnych, charakterystycznych dla różnych grup instrumentów, umiejętne wprowadzanie cytatów muzycznych, riffów etc. Objaśnia rolę poszczególnych instrumentów w zespole w ujęciu rytmicznym, harmonicznym i melodycznym. Podaje przydatne uwagi, dotyczące przygotowania występu od wyboru programu i ustalenia kolejności grania solówek do komunikacji z publicznością podczas koncertu. Płyta CD zawiera zaprezentowane w tekście skale oraz krótkie fragmenty improwizacji.
Mając na celu wzbogacenie repertuaru nauczania, autorki wybrały i opracowały w niniejszym zeszycie etiudy, które ze względu na ich walory instruktywne w pełni zasługują na włączenie do programów nauczania. Odpowiednio dobrane zeszyty „Etiud" zostały opracowane na poszczególne lata nauczania w niższych szkołach muzycznych, uwzględniając różnorodne problemy techniczne oraz stopniowanie trudności. Z uwagi na pedagogiczny charakter zbiorku, niejednokrotnie zostały wprowadzone zmiany w określeniu tempa, w łukowaniu, dynamice i artykulacji.
Bajka o Mozarcie jest adresowana do starszych przedszkolaków oraz do czytelników rozpoczynających szkolną edukację. W żartobliwy sposób przybliża ona przyszłym melomanom (i nie tylko) postać jednego z największych kompozytorów w dziejach muzyki Wolfganga Amadeusza Mozarta (1756-1791). Opowiada o perypetiach artysty, począwszy od jego dzieciństwa aż do czasów, kiedy jako kompozytor i wirtuoz osiągnął największe sukcesy. Zadaniem Słowniczka wyrazów nie zawsze zrozumiałych, umieszczonego na końcu książeczki, jest wprowadzenie młodego czytelnika w realia epoki, w której dorastał Mozart. Dołączona do książki płyta CD z nagraniem oprawionej muzycznie Bajki sprawi, że jej treść stanie się dla dzieci jeszcze bardziej interesująca.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Najbardziej znana i najpopularniejsza seria wydań utworów Fryderyka Chopina przygotowana przez I. J. Paderewskiego, L. Bronarskiego i J. Turczyńskiego. Zamiarem Komitetu redakcyjnego było jak najwierniejsze oddanie zamysłu kompozytora poprzez silne oparcie wydania na rękopisach, kopiach zatwierdzonych przez samego Chopina oraz na pierwszych wydaniach. Całość składa się z 21 tomów.
Wybór najpiękniejszych kolęd w łatwym opracowaniu na fortepian i towarzyszący głos sprawi, że święta staną się radosne i pełne muzycznych wzruszeń.
Utwory w publikacji:
Wśród nocnej ciszy
Gdy się Chrystus rodzi
Bóg się rodzi
Lulajże Jezuniu
W żłobie leży
Jezus malusieńki
Anioł pasterzom mówił
Przybieżeli do Betlejem
Hej, w dzień narodzenia
Dzisiaj w Betlejem
Gdy śliczna Panna
Tryumfy
Mędrcy świata
Krótki zarys dziejów tańca i baletu pozostaje nadal w swym drugim, poprawionym i rozszerzonym wydaniu próbą zebrania rozproszonego po licznych publikacjach materiału historycznego i opracowania go w formie podręcznika. Forma ta dyktowała konieczność wybrania tylko najważniejszych faktów i zjawisk z uwzględnieniem elementów o mniejszym znaczeniu, tych, których znajomość konieczna jest dla zrozumienia całokształtu rozwoju historycznego sztuki tanecznej. Do elementów tego rodzaju zaliczam też, pominięte w pierwszym wydaniu, krótkie informacje o początkach baletu w Ameryce, Niemczech, Austrii, Czechach i na Węgrzech jego rozwój w tych krajach w XX w. wymaga wyjaśnienia narodowego tła historycznego tych zjawisk. Mimo selekcji materiału treściowego jego obfitość zmusza do ujęcia w bardzo skondensowanej formie, nie pozwalającej na urozmaicenie anegdotą czy bardziej swobodną impresją literacką. Celem moim było jedynie przygotowanie zwięzłego kompendium wiadomości historycznych o tańcu i balecie, w nadziei, że zarówno treść podręcznika, jak i zamieszczona na końcu bibliografia przedmiotu rozbudzą zainteresowanie czytelników i staną się wskazówką do dalszego samodzielnego uzupełniania wiedzy o tej gałęzi sztuki.
"W mojej muzyce dużo się dzieje, jest ona drapieżna, a jednocześnie liryczna" - wyznała kiedyś Grażyna Bacewicz. Ta wybitna kompozytorka i skrzypaczka twierdziła również: "Muzyka musi być dobrze skonstruowana, dlatego dbam w swoich kompozycjach o formę". W latach, gdy właśnie owa "dobrze skonstruowana" forma wydawała się przeżytkiem, to podejście uznano za tradycjonalistyczne. Dlatego muzykę Grażyny Bacewicz odstawiono do lamusa. Aż nagle przyszedł prawdziwy boom - w koncertach, sonatach, symfoniach, nawet drobnych utworach polskiej kompozytorki dostrzeżono wiele fascynujących rozwiązań brzmieniowych. Do dziś mnożą się nagrania, liczne utwory pojawiają się na estradach koncertowych całego świata. Ta muzyka jest częścią swojej epoki - odwrotu od wybujałego romantyzmu, poszukiwania piękna w równowadze klasycznej formy, ale też niezasklepiania się w sidłach utartych schematów. Sidła odnajdziemy jedynie w tytule błyskotliwego kryminału Grażyny Bacewicz (bo przecież była także pisarką). W muzyce zaś, mimo narzuconej dyscypliny, poszukiwała wciąż nowych środków wyrazu.
Magdalena Dziadek w niniejszej monografii nakreśliła sylwetkę jednego z najciekawszych współczesnych kompozytorów, Krzysztofa Meyera. Trudno oddać specyfikę jego twórczości jednym słowem, wszak dossier artysty jest niebywale różnorodne i obejmuje zarówno oszczędne utwory solowe, jak i monumentalne kompozycje na orkiestry symfoniczne oraz opery; nawet tytułowe określenia "nowoczesny i romantyczny" nie oddadzą w pełni zakresu jego muzycznych zainteresowań. Meyer bowiem od początku swej kompozytorskiej działalności wykracza poza utarte schematy, a jednocześnie, mądrze i z szacunkiem czerpiąc z najlepszych tradycji muzyki, wytycza własne ścieżki, bada nowe formy wyrazu i eksploruje niewykorzystane dotąd możliwości sztuki kompozytorskiej. Dziadek pieczołowicie uporządkowała dotychczasowe osiągnięcia Meyera, przeplatając je frapującymi historiami z życia artysty i okraszając fotografiami prywatnymi. Z właściwym sobie zacięciem zadbała o to, by szczegółowa warstwa faktograficzna była równocześnie zajmująca i przystępna. Przedstawiła Meyera jako twórcę nietuzinkowego, który choć uznawany za wirtuoza kompozycji, jest ciągle poszukującym, złaknionym świata artystą niespoczywającym na laurach.
Zbiór piosenek Alicji Majewskiej to drugi tom z serii "Klasycy polskiej piosenki" wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Znalazło się tu 21 utworów opracowanych na fortepian, głos i gitarę (tzw. układ PVG) przez Włodzimierza Korcza - kompozytora, pianistę, aranżera i jednocześnie autora większości piosenek artystki, tworzącego z nią od wielu lat artystyczny duet.Wśród piosenek opublikowanych w tomie znajdziemy ponadczasowe przeboje, m.in. "Bywają takie dni", "Jeszcze się tam żagiel bieli", "Odkryjemy miłość nieznaną" czy "Być kobietą", jak również nieco mniej znane piosenki - "Szalona krewetka", "Panie Wasowski, panie Przybora". O bogactwie treści utworów Majewskiej stanowi m.in. różnorodność tekstów pochodzących od tak znakomitych autorów, jak Jacek Cygan, Wojciech Młynarski, Jeremi Przybora, Artur Andrus czy Konstanty Ildefons Gałczyński.Pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników piosenek Alicji Majewskiej, którzy chcieliby sami zagrać ulubione przeboje w domowym zaciszu.
Kolejny pod względem stopnia trudności zbiór utworów, w których kompozytor umiejętnie połączył zagadnienia techniki i rytmu z atrakcyjną stroną melodyczno-wyrazową, dzięki czemu trudności stały się łatwe do pokonania, a utwory przyjemne do grania i do słuchania. Książka dedykowana dzieciom w pierwszych klasach szkoły podstawowej, to głównie propozycja dostosowana do samodzielnego czytania. To opowieść, która otwiera początkującego czytelnika na pełen przygód świat, która bawi, uczy i rozbudza miłość do literatury. Podaruj dziecku książkę zgodną z jego zainteresowaniami. W ten sposób nie tylko wesprzesz rozwój jego umiejętności czytelniczych (taką książkę chętniej przeczyta), ale tej zainspirujesz je do pogłębiania wiedzy. Czytanie książeczek ma same zalety i wspiera rozwój dzieci na wielu płaszczyznach: Książka została podzielona na krótkie rozdziały. To ułatwi odbiór tekstu i zachęci dziecko do podjęcia próby samodzielnego czytania. Obrazy uzupełniające treść pomagają im poznać historię i ją zrozumieć. Mogą być również fantastycznym narzędziem wspomagania rozwoju kreatywności dzieci. Publikacja została skonstruowana tak, żeby inspirować dziecko do samodzielnego czytania. Posiada krótkie rozdziały, czytelne ilustracje i jest napisana przystępnym językiem. Bohaterowie książek dla dzieci w wieku 6-8 lat mają cechy i doświadczenia, z którymi mali czytelnicy bez trudu się utożsamią. To rozwija empatię i pomaga wczuć się w opowiedzianą historię. Ze względu na to, że w książce poruszane są tematy, które mały czytelnik być może zna z własnego doświadczenia, łatwiej będzie mu zrozumieć opowieść i wyciągnąć z niej pewne nauki. Ważnym elementem tej książki są wartości edukacyjne. Książka z jednej strony kształtuje umiejętność samodzielnego czytania i rozwija wyobraźnię. Z drugiej dostarcza wiedzy o świecie, rozwija empatię i umiejętności związane z rozpoznawaniem uczuć i emocji. Dzięki czytaniu dziecko uczy się tego, jak skupiać uwagę. To bardzo ważne w świecie, w którym jest coraz więcej rozpraszaczy. Czytelnik mimochodem poznaje nowe słowa i ich znaczenia, tym samym powiększa zasób słownictwa. Autorem historyjki "Album dla dzieci na fortepian" jest Gąsieniec Mirosław. Jest to dość krótka lektura - ma 36 str. Każde dziecko jest inne i ich tempo czytania może się różnić. Niektóre dzieci mogą mieć problem z dłuższym skupieniem uwagi, podczas gdy inne mogą pochłaniać lekutrę przez długi czas. "Album dla dzieci na fortepian" wydało Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Jeśli ta książeczka przypadnie do gustu dziecku, to wybierz też pozostałe publikacje tego wydawcy.
Poodręcznik opracowany w sposób łatwy i przystępny dla samouków, jest też odpowiedni dla uczniów szkół i ognisk muzycznych. Zawiera szereg etiud i utworów oryginalnych na akordeon, a także transkrypcje najbardziej wartościowych pozycji z literatury muzycznej, głównie fortepianowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?