Celem książki jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia controllingu i wskazanie możliwości jego realizacji w przedsiębiorstwie. Autor omawia w niej cele i zadania controllingu w ujęciu międzynarodowym, określa, czym jest controlling, a także prezentuje rolę i zadania controllera. Opisuje metody projektowania i wdrażania systemu controllingu w celu wsparcia zarządzania strategicznego i operacyjnego oraz poszczególnych funkcji i obszarów działalności przedsiębiorstwa. Cennym uzupełnieniem prezentowanych rozważań są przykłady praktycznej realizacji controllingu oraz studia przypadków.
„Książka, która w codziennej pracy współczesnego finansisty pomaga rozwiać wątpliwości związane z zagadnieniami controllingu. Użyteczny podręcznik dla decydentów na różnych poziomach zarządzania. Kompendium wiedzy dla tych, którzy zaczynają swoją zawodową przygodę z controllingiem”.
Edyta Szarska
Controlling Partner, międzynarodowy ekspert cortrollingu na liście ICV, członek ICV, CIMA Advanced Diploma in Management Accountancy
„Bardzo udane przedstawienie controllingu i pozycji controllera jako kluczowych elementów nowocześnie zarządzanego przedsiębiorstwa. Zbilansowany udział teorii oraz praktycznych ilustracji zagadnień ułatwia czytelnikowi zrozumienie poszczególnych aspektów controllingu oraz jego roli w firmie. Gorąco polecam controllerom, menedżerom oraz osobom, które są zainteresowane wprowadzeniem controllingu lub zrozumieniem jego aspektów, korzyści oraz poszerzeniem wiedzy na ten temat”.
Jarosław Wichowski
dyrektor finansowy Europa Centralna, Pepsico
„Książka przedstawia kompleksowe i usystematyzowane podejście do controllingu. Opisuje przyczyny istnienia działów controllingu w różnych typach organizacji, jak również praktyczne zagadnienia, z którymi stykają się controllerzy. Polecam wszystkim zainteresowanym tą tematyką!”
Krzysztof Zarzeczny
Country Controller, Shell Polska Sp. z o.o.
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich przedsiębiorstwach.
W książce szczegółowo omówiono:
– cechy aliansów marketingowych, ich rodzaje i przyczyny rozwoju,
– zarządzanie aliansami marketingowymi – wraz z analizą ich skuteczności i efektywności oraz koncepcją aliansu jako projektu,
– tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe, licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe,
– alianse marketingowe różnych podmiotów – przedsiębiorstw różnych branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego, właścicieli mediów.
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry zarządzającej i menedżerów przedsiębiorstw i instytucji, które zamierzają tworzyć porozumienia kooperacyjne. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla kadry naukowej i studentów kierunków ekonomicznych.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu „nauka o organizacji”. Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia.
Lektura publikacji dostarczy wiedzy na temat:
– ewolucji sposobów postrzegania organizacji,
– typologii organizacji, ich cech i form,
– istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim,
– czynników i faz rozwoju organizacji,
– zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjność,
– procesów organizacyjnych – istoty, rodzajów, zarządzania procesowego,
– form współpracy organizacyjnej.
Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
Znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnych instytucji – nie tylko przedsiębiorstw, ale także m.in. pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non profit, szkół wyższych – wciąż rośnie. Marka staje się też ważnym narzędziem konkurowania miast, regionów czy krajów. Skutkuje to wzrostem zainteresowania tematem kształtowania strategii dla danej marki, ukierunkowanej na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości.
Celem książki jest analiza wybranych czynników determinujących rozwój marek oraz strategie markowe, a także charakterystyka różnych aspektów zarządzania marką, w tym planowania i realizacji strategii marki i portfela marek instytucji, oraz identyfikacja atrybutów silnej marki. Szczegółowo omówiono m.in. następujące zagadnienia:
– definicja marki, ewolucja jej znaczenia i zastosowania w działalności organizacji,
– elementy zarządzania marką, podejmowanie decyzji strategicznych z nią związanych,
– prawne aspekty zarządzania marką, w tym międzynarodowy i polski system ochrony znaków towarowych oraz inne regulacje prawne,
– narzędzia marketingu mix służące kształtowaniu silnej marki,
– proces kształtowania programu Iojalnościowego marki, rodzaje funkcjonujących programów,
– semiotyczne i antropologiczne aspekty kreowania marki,
– najważniejsze problemy zarządzania marką w sytuacji kryzysowej.
Książka została napisana przez wykładowców Podyplomowego Studium Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej SGH w Warszawie. Jest przydatnym źródłem wiedzy dla kadry zarządzającej wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw i instytucji, pracowników działów marketingu, a także studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem.
W książce „Oblicza zarządzania różnorodnością w Polsce” poddano analizie wiele aspektów zarządzania różnorodnością zarówno na poziomie teoretycznym, jak i praktycznym, uzupełniając tę analizę szczegółowym opisem najciekawszych kazusów z polskiego rynku. Wiedza w tym zakresie może zdecydowanie przyczynić się do podniesienia poziomu społecznej innowacyjności w miejscu pracy. Zbyt rzadko bowiem wykorzystuje się u nas potencjał pomysłów, umiejętności i zgromadzonej przez doświadczenie wiedzy różnych grup pracowników – często dlatego, że nie potrafimy budować włączającej, niedyskryminującej kultury organizacyjnej. Lepsze wykorzystanie tego potencjału może przynosić szereg korzyści, a wzrost poziomu innowacyjności jest nie tylko kluczowym wyzwaniem z punktu widzenia konkurencyjności gospodarki, ale również z punktu widzenia podejmowania największych wyzwań stojących przed społeczeństwem, w tym tworzenia i utrzymywania wartościowych miejsc pracy.
Prof. ALK dr hab. Bolesław Rok
Akademia Leona Koźmińskiego
Globalne ocieplenie to temat bardzo „gorący”, wywołujący emocje i ożywione dyskusje: od rozmów w gronie znajomych po wystąpienia polityków w ogólnopolskich mediach. W dyskusjach tych napotkać można wiele niezrozumienia, wyobrażeń odległych od stanu wiedzy naukowej i mitów klimatycznych, wypowiadanych z niezmąconą pewnością siebie na zasadzie „na czym jak na czym, ale na klimacie to każdy się zna”. Nauka o klimacie – jak każda dziedzina współczesnej nauki – jest bardzo rozbudowana i kompetentne wypowiadanie się w jej zakresie wymaga sporej wiedzy. Znajdziemy ją w „Nauce o klimacie”, zgrabnie łączącej przystępną formę książki popularnonaukowej z poziomem merytorycznym podręcznika akademickiego.
Values are the core of every society; they determine its function, effectiveness and development, as well as the life-satisfaction and success of its citizens. But the meaning of the concept is far from clear. The aim of this book is to discuss and specify the idea of social values from the perspective of two disciplines of the social sciences: sociology and economics. In some areas congruent, in others disparate, both approaches are helpful in understanding the current events and processes in social and economic domains.
Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów.
W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania:
– Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne?
– W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych?
– Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych?
– Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych?
– Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z?
– Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami?
– Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych?
– W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Czy firma może jednocześnie mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo i przynosić zyski? Coraz więcej mówi się o przedsiębiorczości społecznej lub o społecznym biznesie, ale czy ta tendencja się utrzyma, czy to tylko chwilowa moda? Czy trzeba poznać mechanizmy tradycyjnej przedsiębiorczości zanim rzucimy się w wir przedsiębiorczości społecznej? Gdzie działać, żeby najlepiej pomóc? Jak zbudować swoją karierę tak, aby na poziomie jednostki zmaksymalizować oddziaływanie społeczne? Jesteśmy przekonani, że te pytania odnoszą się do pokolenia poszukującego sensu, wyników i niezależności. Nasza książka jest swego rodzaju odpowiedzią, będąc owocem spotkań z przedsiębiorcami społecznymi oraz współpracy z rozmaitymi „zaangażowanymi” menedżerami w dużych firmach. Nie aspirujemy do tego, by wyczerpująco odpowiedzieć na powyższe pytania. Próbujemy raczej dostarczyć konkretne przykłady działań przedsiębiorców, którzy wprowadzają innowacje z korzyścią dla społeczeństwa po to, by pokazać, że każdy może zostać inicjatorem zmian. Niewielu młodych ludzi kwestionuje dominujące modele ekonomiczne, a jeszcze mniej przechodzi do działania. Tą książką chcielibyśmy ich do tego zachęcić.
Autorzy
Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności usługowej, w szczególności marketingowej, turystycznej i leczniczej.
Działalność usługowa jest ważnym filarem funkcjonowania współczesnych gospodarek. W Polsce ten rodzaj działalności jest przyporządkowany do trzeciego sektora gospodarki, czyli sektora usług, który obejmuje różne rodzaje aktywności, m.in. transport, handel, turystykę, ochronę zdrowia czy szkolnictwo wyższe. Jednak taka heterogeniczność usług wpływa na złożoność tego rodzaju działalności oraz wzrost konkurencyjności. W związku z tym podmioty świadczące usługi potrzebują odpowiedniego instrumentarium wspierającego zarządzanie oraz proces podejmowania decyzji, aby w efekcie maksymalizować zyski (w krótkim okresie) czy wartość (w długim okresie). W praktyce gospodarczej taką rolę pełni rachunkowość zarządcza z jej określonymi narzędziami i metodami.
W książce zaprezentowano ogólne spojrzenie na rachunkowość zarządczą, omawiając źródła jej powstania, etapy ewolucji oraz jej oddziaływanie na inne obszary biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu o implementacji rachunkowości zarządczej w usługach. Wśród wybranych zagadnień rachunkowości zarządczej szczególną uwagę skupiono na instrumentarium w działalności marketingowej. W części dotyczącej aspektów działalności turystycznej opisano kategorię usługi turystycznej oraz scharakteryzowano rynek usług turystycznych, a także zaprezentowano dwa instrumenty rachunkowości zarządczej przydatne do wspierania zarządzania działalnością turystyczną – rachunek kosztów docelowych i rachunek cyklu życia usługi turystycznej. Omawiając z kolei zagadnienia rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych, wskazano rolę, jaką odgrywa ona w procesie zarządzania jednostkami gospodarczymi działającymi na rynku usług medycznych, jak również jej cele, zadania oraz wybrane narzędzia.
Autorzy monografii mają nadzieję, że treści w niej zawarte będą skłaniać do dalszych badań empirycznych i dyskursu naukowego, a przy tym dostarczają przydatnych informacji dla praktyków.
Przypadająca w 2018 roku setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów stanowiła dla autorów monografii szczególną okazję do podjęcia próby ukazania znaczenia dorobku w zakresie regulacji, praktyki i teorii rachunkowości w Polsce w latach 1918–1939, w okresie tak bardzo ważnym z punktu widzenia tworzenia instytucji państwa i rozwoju gospodarki rynkowej w naszym kraju.
Książka opisuje stan regulacji prawnych i kształtowanie się praktyki rachunkowości, zawiera też interpretację piśmiennictwa dotyczącego rachunkowości w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce w świetle uwarunkowań historycznych oraz przemian społeczno-gospodarczych w tym okresie. W czterech rozdziałach monografii autorzy przedstawiają następujące zagadnienia: (1) historyczny i społeczno-ekonomiczny kontekst rozwoju rachunkowości w Polsce, (2) ustawodawstwo w dziedzinie rachunkowości i podatków, (3) rachunkowość finansowa oraz (4) rachunek kosztów w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym. Praca prezentuje zatem najważniejsze elementy rozwoju rachunkowości w Polsce w badanym okresie, tj. aspekty prawne, teoretyczne, dydaktyczne oraz praktyczne w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej, sporządzania sprawozdań finansowych, rachunku kosztów i budżetowania.
Niniejsza monografia wypełnia w znacznym stopniu lukę badawczą w obszarze historiografii rachunkowości w Polsce. Podjęta w niej problematyka była wcześniej przedmiotem zainteresowania niewielu badaczy, a wyniki ich badań są rozproszone w artykułach i referatach konferencyjnych. Monografia ta może być źródłem wiedzy zarówno dla pracowników naukowych, jak i studentów oraz doktorantów zainteresowanych historią rachunkowości. Autorzy ukazują w niej istotny wkład prawodawstwa i piśmiennictwa rachunkowości w Polsce w okresie międzywojennym w postrzeganie rachunkowości finansowej i rachunku kosztów w następnych dziesięcioleciach w naszym kraju.
Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości.
Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu.
Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku.
Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem – czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości.
„Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. […] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości”.
Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
„Marzy mi się, by ten zbiór tekstów o książkach, tych z dobrej półki, ważnych, mądrych, ale i po prostu sprawiających radość czytania, trafiał w różne ręce. Nauczycieli i wychowawców, którzy ciągle wierzą, że literatura to najlepszy klucz do zrozumienia świata i innych ludzi. Rodziców, którzy chcieliby namówić swoje dorastające pociechy do zadumy i refleksji nad otaczającą rzeczywistością, młodych ludzi szukających odpowiedzi na pytania, które w miarę dojrzewania do pełnej dorosłości coraz uporczywiej zaprzątają ich myśli, wreszcie wszystkich, którzy szukają dobrego pretekstu do nawiązania rozmowy o sprawach najważniejszych, niezależnie od tego, kim są i kim chcieliby być…”.
Z Postscriptum – od autora
„Książki z dobrej półki należałoby dedykować wszystkim, którzy chcą czytać, którzy lubią czytać i chcą rozumieć swoje lektury.
Paszyński proponuje krótkie eseje, poświęcone różnym lekturom; nie układa ich chronologicznie, ani geograficzne. Jego praca staje się swoistym ogrodem, w którym czytelnik może swobodnie dobierać książki. Nie jest to jednak ogród nieplewiony, przeciwnie, wszystkie lektury dobrane są starannie, z namysłem, każda z nich jest jakimś wymownym znakiem czasu, w którym powstała i każda z nich wpisuje się w wielki dialog pomiędzy dawnymi i nowymi latami. Istotnym wyróżnikiem większości lektur jest to, iż przez wiele nieraz lat, a nawet dziesięcioleci bywały one książkami kultowymi, traktowanymi jako głos wielkich wspólnot ludzkich, czy pokoleniowe wyznanie wiary lub też stanowiły wyraz dramatycznych, zmiennych, niełatwych losów człowieka”.
Ze wstępu Tomasza Wroczyńskiego
Celem opracowania jest przedstawienie problematyki raportowania informacji niefinansowych w szerokim kontekście jego rozwoju oraz podkreślenie znaczenia ujawniania informacji niefinansowych we współczesnych raportach biznesowych przedsiębiorstw, ze wskazaniem na potrzebę zmian modelu sprawozdawczości finansowej i niefinansowej jako podstawowego nośnika informacji o przedsiębiorstwie.
Z rozważań zawartych w monografii wynika, że wraz z turbulentnymi przeobrażeniami w otoczeniu przedsiębiorstw i rosnącym ryzykiem ich działalności nastąpiły istotne zmiany w sposobie ich funkcjonowania. Postępująca degradacja środowiska naturalnego, konflikty społeczne i szereg innych globalnych zagrożeń współczesnej ludzkości doprowadziły do refleksji nad społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw. Kompleksowy raport biznesowy powinien zatem zawierać informacje pozwalające na ocenę warunków działania spółki, dotyczące kluczowych czynników kształtujących jej wartość (finansowych i niefinansowych), strategii, planów i zamierzeń oraz głównych czynników ryzyka, a także wpływu na społeczeństwo i środowisko. Staje się on tym samym wynikiem połączenia informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym z raportem o aktywności środowiskowej i społecznej.
Przeprowadzona w monografii analiza praktyki raportowania niefinansowego przedsiębiorstw pozwoliła zauważyć zróżnicowany zakres, formę i jakość dokonywanych ujawnień. Działaniem, które nie poprawia wiarygodności informacji niefinansowych i budzi kontrowersje, jest opisane również w niniejszym opracowaniu zjawisko greenwashingu.
Podjęto także problem raportowania zintegrowanego. Prowadząc rozważania na ten temat, podkreślono, że koncepcja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony przedstawicieli środowiska akademickiego, jest ona także coraz szerzej praktykowana przez przedsiębiorstwa dostrzegające korzyści z wdrożenia tego innowacyjnego podejścia w zakresie polityki informacyjnej.
Zmiany w zakresie sprawozdawczości przedsiębiorstw zaprezentowane w niniejszej monografii należy oceniać pozytywnie i traktować jako naturalną konsekwencję procesów zachodzących w otaczającym nas świecie. Jednak proces ich wdrażania nie przebiega bez wątpliwości, kontrowersji i barier. W najbliższej przyszłości można się więc spodziewać dalszego dynamicznego rozwoju poświęconego im nurtu badawczego w rachunkowości.
Celem tej książki jest wydobycie celnych, ważnych, pouczających myśli, zarówno myślicieli minionych wieków, jak i współczesnych, na temat ważnych spraw i problemów, m.in. takich jak: ambicja, człowiek, kłamstwo, prawda, polityka, sława, sprawiedliwość, władza, zawiść. Są one zapiskami z moich własnych lektur, zapiskami, jak w takim przypadku, subiektywnymi. Można by oczywiście znaleźć też inne myśli i innych myślicieli. Można by ich wskazać więcej. To, co je łączy poprzez wieki, to uderzająca zbieżność. Dowodzi ona, że pod wieloma względami natura ludzka jest niezmienna. Dlatego na nasze wciąż aktualne pytania możemy szukać odpowiedzi u myślicieli przeszłości.
Stwierdził kiedyś Luc de Clapiers, Marquis de Vauvenargues: „nową i oryginalną byłaby książka, która uczyłaby kochać stare prawdy”. Nie wiem, czy sprostałem jego postulatowi. To oceni sam czytelnik. Moim zamiarem jest dać możliwość konfrontacji własnych doświadczeń i przemyśleń czytelników z myślami klasyków. Pozostaje mi nadzieja, że książka stanie się inspiracją do myślenia i stawiania pytań, a także radzenia sobie w naszych trudnych czasach.
(fragment wstępu)
Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach. Obecne czasy są zwykle określane jako „okres zmiany i pośpiechu”. Zmienia się świat, w którym funkcjonujemy. Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość, blockchain, machine learning, druk 3D, big data i inne wymuszają potrzebę zmiany, dostosowania się, a tym samym poszukiwania nowych koncepcji i metod konkurowania. Idee organizacji wirtualnych, turkusowych czy tzw. zwinnych z jednej strony, a lean startup, design thinking, ekonomia współdzielenia z drugiej są przykładami eksplozji, z jaką mamy do czynienia na całym świecie, w szczególności w świecie biznesu. Książka poprzez pokazanie kilku narzędzi, które są oparte na nowych technologiach, i ich zastosowaniu w biznesie podejmuje temat wyzwań, korzyści i ograniczeń związanych z adaptacją nowych technologii. Strach może być bowiem zastąpiony przez radość poznawania, lęk przez ciekawość. To zaś może zmieniać nie tylko ludzi, ale i całą organizację. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata organizacji jutra.
Autorzy
„Internet ludzi” to książka bardzo nietypowa. Łączy elementy fikcji literackiej, przedstawionej w postaci przyszłościowych narracji, opartych na uprawdopodobnionych jej scenariuszach, z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Książkę zdecydowanie polecam osobom, które myślą o przyszłości sięgającej odrobinę dalej, niż koniec nosa – czyli de facto wszystkim myślącym.
Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard Business School
Kiedy wziąłem tę książkę do ręki, pomyślałem: kolejna nudna lektura o prawach rządzących światem biznesu. Tymczasem już pierwsze akapity przeniosły mnie w świat fantazji i przyszłości. To zgrabne połączenie literatury popularno-naukowej oraz podręcznika biznesowego z odrobiną akcji, futurologii i humoru.
Michał Urbaniak
muzyk jazzowy, kompozytor i aranżer
Gratuluję autorom społeczno-biznesowej refleksji, skłaniającej do namysłu wielowymiarowego. Warto przeczytać, aby poznać syntetyczną wizję przyszłości.
Dr Henryk Siodmok
Prezes Grupy Atlas
Książka umożliwia zrozumienie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji, poznanie zakresu i metodyki oceny efektywności inwestycji, założeń, algorytmów, interpretacji oraz kryteriów decyzyjnych metod oceny opłacalności, a także metod analizy ryzyka inwestycji. Wskazuje zalety i wady metod oceny opłacalności oraz metod analizy ryzyka inwestycji.
Trzecie wydanie zostało wzbogacone o charakterystykę, wyceny elastyczności zarówno decyzyjnej, jak i wynikającej z cech ocenianej inwestycji (elastyczności inwestycji), kompleksową prezentację metody skorygowanej NPV – ANPV, opis metodyki ekonomicznego (społecznego) rachunku efektywności inwestycji, zagadnienia związane z podejmowaniem decyzji finansowej dotyczącej inwestycji, a także o prezentację wielokryterialnego podejścia do oceny atrakcyjności inwestycji.
W publikacji szczegółowo omówiono:
– koncepcję prowadzenia współczesnego rachunku efektywności inwestycji,
– identyfikację, pomiar i wycenę korzyści oraz kosztów inwestycji,
– konstrukcję algorytmów i formuł przepływów pieniężnych netto,
– formułowanie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji,
– wykorzystywanie określonych metod oceny opłacalności i analizy ryzyka inwestycji,
– zakres stosowalności poszczególnych metod rachunku efektywności inwestycji w polskiej i światowej praktyce gospodarczej,
– adaptację metodyki do nowych uwarunkowań i wymagań.
Książka jest przeznaczona dla potencjalnych inwestorów, menedżerów dokonujących oceny efektywności inwestycji (projektów), analityków finansowych i decydentów z różnych branż, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.
Książka dotyczy tematyki komunikacji marketingowej, która stanowi element komunikacji społecznej, a jednocześnie część systemu działań przedsiębiorstwa zmierzających do identyfkowania i kształtowania zachowań uczestników rynku: konsumentów, pośredników handlowych i konkurentów. Autorka opisuje w niej sposoby wykorzystania mechanizmów perswazyjnych związanych z kształtowaniem opinii, postaw i zachowań klientów wobec przedsiębiorstw i ich ofert. Wskazuje na funkcję konkurencyjną komunikacji marketingowej będącej ważnym elementem rywalizacji podmiotów rynkowych o uwagę, wybory i lojalność konsumentów.
Szczegółowo przedstawia m.in.:
– istotę komunikacji marketingowej, jej cechy i funkcje,
– zadania komunikacji marketingowej oraz wykorzystywanych do ich realizacji narzędzi i kanałów przekazu,
– specyfkę komunikacji marketingowej wybranych kategorii dóbr oferowanych na rynku,
– uwarunkowania projektowania i realizacji komunikacji marketingowej,
– czynniki wpływające na osiąganie zakładanych przez przedsiębiorstwo celów komunikacji marketingowej,
– modele ujmowania i pomiaru efektów komunikacji marketingowej,
– rezultaty komunikacji marketingowej w czasie (m.in. mediowe, komunikacyjne i biznesowe, kapitał marki i kapitał relacyjny).
O nowatorskim charakterze tej publikacji stanowią szerokie i wieloaspektowe analizy uwarunkowań realizacji komunikacji marketingowej.
„Ze względu na duże walory merytoryczne oraz oryginalny sposób ujęcia problematyki książka pani profesor Teresy Taranko z pewnością zainteresuje pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami komunikacji marketingowej, studentów różnych kierunków studiów ekonomicznych i społecznych, właścicieli i pracowników agencji reklamy i komunikacji zintegrowanej, a także menedżerów poszukujących atrakcyjnych i skutecznych form komunikowania się swoich frm i organizacji z rynkiem i otoczeniem”.
Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
Książka stanowi kompendium z zakresu analiz i badań dotyczących sprzedaży i marketingu na rynku business-to-business. Autorzy, z myślą o obecnych oraz przyszłych praktykach biznesu, opisali w niej ponad 100 sprawdzonych technik, narzędzi i mierników, ograniczając naukową dyskusję do minimum i skupiając się na przedstawianiu działań, jakie należy podjąć, by uzyskać potrzebne dane.
„Zawartość książki jest efektem rozmów z pracownikami działów marketingu i sprzedaży. To ich pytaliśmy o potrzeby informacyjne, prowadzone analizy i badania oraz projekty, które chcieliby podjąć w przyszłości. Pracując nad książką, opieraliśmy się także na własnych doświadczeniach ze współpracy badawczej i doradczej z przedsiębiorstwami funkcjonującymi na rynku business-to-business. Inspiracji szukaliśmy również w innych publikacjach, zwłaszcza metodycznych”.
(fragment wstępu)
„Dobór wskaźników omówionych w książce dowodzi znaczącej wiedzy autorów w zakresie specyfiki marketingu i sprzedaży w polskich przedsiębiorstwach działających na rynku business-to-business. Wieloletnie doświadczenia autorów, wyniesione w toku realizacji projektów na rzecz praktyki biznesu, zaowocowały opracowaniem, które dobrze się czyta, jest aktualne i może wzbudzić zainteresowanie nie tylko wąskiego grona specjalistów, lecz także szerokiego kręgu marketerów i handlowców, którzy na co dzień stykają się z problemami opisywanymi w tej książce”.
dr hab. Maciej Mitręga, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
„Publikacja z jednej strony odpowiada na potrzebę uporządkowania wiedzy przekazywanej studentom, z drugiej zaś podsumowuje praktyczne doświadczenia autorów z zakresu badań i analiz sprzedaży i marketingu na rynku business-to-business. Niewątpliwie takiej książki na polskim rynku brakowało – z pewnością stanie się ona obowiązkową pozycją dla wielu przedmiotów i kursów. Jestem również przekonany, że praktyczne podejście i doświadczenie autorów spotka się z uznaniem praktyków i książka stanie się wartościową pozycją w biblioteczkach menedżerów firm z sektora business-to-business”.
dr hab. Sylwester Białowąs, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Hannah Arendt często przywoływana jest jako orędowniczka obywatelskiej partycypacji w polityce. Warto sobie jednak uświadomić, że jej wizja zakłada ograniczenie zaangażowanych tak, aby ich czyny i słowa nie dosięgały kwestii społeczno-ekonomicznych, bo „w centrum polityki leży troska o ten świat, a nie o człowieka”. Muszą się więc pilnować, aby nie wspominać o jakości życia mieszkańców, lecz „brać udział w rządzeniu dla samego tylko publicznego szczęścia [...] ostro oddzielonego od szczęścia prywatnego”. Polityka staje się beztreściowa, a rozróżnienie na dobro jednostki i lekceważące ją szlachetno-mgliste dobro wspólne zbliża Arendt do cierpiętniczej narracji konserwatystów. Studia u Husserla zainspirowały jednak filozofkę do stworzenia koncepcji „prawa do posiadania praw”, przezwyciężającej beztreściowość polityki. Motyw ulotności szczęścia w twórczości Arendt tłumaczy, dlaczego kładła tak duży nacisk na sferę „szczęścia publicznego”, niezależnego od wzlotów i upadków w życiu osobistym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?