KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Nieoczywiste

Okładka książki Analiza Decyzji

89,00 zł 80,17 zł


Analiza decyzji jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień – omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak: - technika oceny wieloatrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej, metoda równych zmian i technika MACBETH), - podejmowanie decyzji w warunkach niepewności, - drzewa decyzyjne i diagramy wpływu, - metody szacowania prawdopodobieństwa, - metoda delficka, rynki prognostyczne i debaty decyzyjne, - modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów, - planowanie scenariuszowe, - systemy eksperckie. Proces podejmowania decyzji częstokroć przebiega niewłaściwie – i to zazwyczaj bez naszej wiedzy. W tej książce pokazano, jak stosować analizę decyzyjną, aby podejmowane decyzje byty skuteczne. Atrakcyjność tej książki polega na przedstawieniu wielu ujęć analizy decyzyjnej w formie przystępnej dla zapracowanych dyrektorów i zarządzających firmami. prof. Lawrence D. Phillips London School of Economics and Political Science Książka opisuje sposoby podejmowania decyzji tak, aby decyzje te były racjonalne i trafne. Chodzi tu przede wszystkim o decyzje podejmowane przez dyrektorów i inne osoby zarządzające instytucjami państwowymi, firmami czy pojedynczymi projektami, ale autorzy chętnie odwołują się też do decyzji osobistych – np. czy zmienić niesatysfakcjonujące miejsce zatrudnienia, jak wynająć lokal na biuro. prof. Tadeusz Tyszka Kierownik Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji Akademia Leona Koźmińskiego Adresaci Książka jest przeznaczana nie tylko dla uczestników kursów MBA oraz studentów zarządzania i kierunków ekonomicznych, lecz także samych zarządzających, od tych prowadzących pojedyncze projekty po szefów dużych przedsiębiorstw.
Okładka książki Praktyczny marketing miast i regionów

49,00 zł 32,27 zł


„Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem” – to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym. Robert Stępowski ekspert marketingu miejsc, redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca, a przy tym książka, która po prostu wciąga. Piotr Lutek Kancelaria Doradcza Synergia
Okładka książki Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów

69,00 zł 47,71 zł


Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że standard obsługi klienta jest tak samo ważny jak jakość oferowanych produktów: wzmacnia relację z klientem, wzbudza w nim zaufanie, buduje dobrą reputację firmy i stwarza przewagę nad konkurencją. W dobie internetu i mediów społecznościowych jest to szczególnie istotne, ponieważ informacja o każdym potknięciu firmy szybko dociera do szerokiego grona odbiorców. „Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów” to najnowsze wydanie światowego bestsellera, który od 20 lat inspiruje wszystkich zajmujących się sprzedażą oraz wyznacza nowe standardy obsługi klienta. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: – oczarować klientów jakością obsługi, – kreatywnie i skutecznie rozwiązywać problemy, – postępować w obliczu różnic kulturowych i pokoleniowych, – zbierać i analizować informacje od klientów w celu polepszenia jakości obsługi, – radzić sobie z kłopotliwymi klientami. Performance Research Associates – od 40 lat prowadzi działalność konsultingową i szkoleniową w zakresie jakości obsługi, lojalności klienta oraz tworzenia kultury skoncentrowanej na kliencie. Do klientów firmy należą m.in. PricewaterhouseCoopers, Microsoft, Harley-Davidson, Glaxo-SmithKline, Motorola.
Okładka książki Zarządzanie

79,00 zł 57,68 zł


Henry Mintzberg to jeden z najwybitniejszych współczesnych badaczy i znawców problematyki zarządzania, naukowiec wyróżniony kilkunastoma honorowymi tytułami przez uniwersytety z całego świata, laureat wielu nagród przyznanych przez znane ośrodki akademickie i instytucje branżowe. W książce tej proponuje nowy model zarządzania rozumianego jako dynamiczny proces, w którym menedżerowie osiągają swoje cele za pośrednictwem informacji, ludzi oraz – rzadziej – w bezpośrednim działaniu. Autor prezentuje model skutecznego zarządzania silnie zorientowanego na praktykę, uzupełniając go obserwacją dwudziestu dziewięciu menedżerów z różnorodnych organizacji i branż w czasie jednego typowego dnia ich pracy. Wyciągając wnioski z tych obserwacji i zestawiając je z własnym rozumieniem istoty zarządzania, Mintzberg przedstawia między innymi: – czynniki, nieraz zaskakujące, które jego zdaniem są naprawdę istotne w procesie zarządzania, – typologię różnych postaw wobec zarządzania, – najważniejsze problemy, z którymi musi się zmierzyć każdy menedżer, i sposoby ich rozstrzygania, – charakterystykę skutecznego zarządzania, które nazywa zarządzaniem zaangażowanym. Książka ta będzie cennym źródłem wiedzy i wskazówek dla kadry zarządzającej i menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów personalnych dokonujących rekrutacji i oceny, szkoleniowców, a także kadry naukowej, studentów kierunków związanych z zarządzaniem i wszystkich osób zainteresowanych praktyką zarządzania oraz nowoczesnym i niekonwencjonalnym podejściem do opisywanych tu zagadnień.
Okładka książki Rynek i katedra

49,00 zł 32,32 zł


Od przełomu politycznego w 1989 roku trwają spory o media publiczne. Juliusz Braun – odwołując się do bogatej literatury i własnych doświadczeń związanych z wieloletnią aktywnością na rynku mediów, a także do historii radiofonii i telewizji w Polsce oraz informacji o kształtowaniu się modelu mediów publicznych w Europie i w USA – podjął zadanie uporządkowania wiedzy na temat problemów związanych z funkcjonowaniem publicznej radiofonii i telewizji. Analizuje główne obszary sporów dotyczące: – formalnych gwarancji i faktycznego zakresu niezależności mediów publicznych od władz administracyjnych i politycznych, roli ciał regulacyjnych, w tym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oraz przyczyn i konsekwencji przyjęcia dla polskich mediów publicznych ustawowej formy spółek Skarbu Państwa; – niezależnych źródeł finansowania, roli abonamentu lub podobnych danin publicznych i zakresu finansowania komercyjnego; – definicji, praktycznego rozumienia i sposobów egzekwowania obowiązków związanych z realizacją misji publicznej. W końcowej części książki, krytycznie oceniając obecną sytuację polskich mediów publicznych, autor przedstawia możliwe scenariusze przemian Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. „Juliusz Braun jest być może jedyną w Polsce osobą, która w sprawach związanych z mediami publicznymi ma unikalne doświadczenie uczestnika prac legislacyjnych (jako parlamentarzysta i przewodniczący właściwej komisji sejmowej), regulatora (jako przewodniczący KRRiT) oraz zarządzającego (jako prezes TVP). Podjęcie tematu mediów publicznych przez kogoś z takimi kompetencjami tworzy przesłanki dla oczekiwania lektury ciekawej i na dodatek bardzo potrzebnej wobec niewątpliwego kryzysu mediów publicznych w Polsce. W wielu środowiskach toczy się dyskusja na temat przyszłości mediów, które z założenia mają służyć całemu społeczeństwu, wszystkim obywatelom niezależnie od ich przekonań, systemu wartości i pozycji społecznej. Książka wpisuje się w tę debatę nie tylko poprzez ocenę stanu realizacji zadań publicznych radia i telewizji w dłuższym czasie, ale także poprzez zaoferowanie szerszej perspektywy historycznej i międzynarodowej. Publikacja ma istotne walory poznawcze i może zainteresować medioznawców, ekspertów prawnych i ekonomicznych, studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, polityków oraz wszystkich zaciekawionych mediami, w szczególności publicznymi.” dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem w organizacjach non profit

59,00 zł 38,85 zł


Tematem książki są stosowane współcześnie rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem w organizacjach non profit. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na ważne pytania: – W jaki sposób pojmują ryzyko osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi? – Z jakimi kategoriami ryzyka spotykają się w swojej działalności? – Jakiego rodzaju działania związane z zarządzaniem ryzykiem podejmują polskie organizacje non profit? Autor porusza również problematykę ubezpieczeń jako narzędzia zarządzania ryzykiem. Przedstawia dane dotyczące stosowanych na świecie produktów ubezpieczeniowych przeznaczonych dla organizacji non profit i konfrontuje je z potrzebami i zwyczajami podmiotów działających w Polsce. Monografia zawiera też autorską propozycję modelu zarządzania ryzykiem w tym sektorze. Publikacja skierowana jest do dwóch grup odbiorców. Pierwszą z nich są założyciele, fundatorzy, członkowie organów statutowych organizacji pozarządowych i osoby kierujące organizacjami – menedżerowie trzeciego sektora, którzy znajdą w niej cenne wskazówki do zastosowania w swojej działalności. Drugą grupę odbiorców stanowią studenci nauk o zarządzaniu i pracownicy naukowi, dla których zaprezentowane wyniki badań mogą stać się inspiracją do naukowej aktywności.
Okładka książki Controlling

99,00 zł 73,63 zł


Celem książki jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia controllingu i wskazanie możliwości jego realizacji w przedsiębiorstwie. Autor omawia w niej cele i zadania controllingu w ujęciu międzynarodowym, określa, czym jest controlling, a także prezentuje rolę i zadania controllera. Opisuje metody projektowania i wdrażania systemu controllingu w celu wsparcia zarządzania strategicznego i operacyjnego oraz poszczególnych funkcji i obszarów działalności przedsiębiorstwa. Cennym uzupełnieniem prezentowanych rozważań są przykłady praktycznej realizacji controllingu oraz studia przypadków. „Książka, która w codziennej pracy współczesnego finansisty pomaga rozwiać wątpliwości związane z zagadnieniami controllingu. Użyteczny podręcznik dla decydentów na różnych poziomach zarządzania. Kompendium wiedzy dla tych, którzy zaczynają swoją zawodową przygodę z controllingiem”. Edyta Szarska Controlling Partner, międzynarodowy ekspert cortrollingu na liście ICV, członek ICV, CIMA Advanced Diploma in Management Accountancy „Bardzo udane przedstawienie controllingu i pozycji controllera jako kluczowych elementów nowocześnie zarządzanego przedsiębiorstwa. Zbilansowany udział teorii oraz praktycznych ilustracji zagadnień ułatwia czytelnikowi zrozumienie poszczególnych aspektów controllingu oraz jego roli w firmie. Gorąco polecam controllerom, menedżerom oraz osobom, które są zainteresowane wprowadzeniem controllingu lub zrozumieniem jego aspektów, korzyści oraz poszerzeniem wiedzy na ten temat”. Jarosław Wichowski dyrektor finansowy Europa Centralna, Pepsico „Książka przedstawia kompleksowe i usystematyzowane podejście do controllingu. Opisuje przyczyny istnienia działów controllingu w różnych typach organizacji, jak również praktyczne zagadnienia, z którymi stykają się controllerzy. Polecam wszystkim zainteresowanym tą tematyką!” Krzysztof Zarzeczny Country Controller, Shell Polska Sp. z o.o.
Opakowanie Alianse marketingowe

69,00 zł 45,44 zł


Książka jest pierwszą w Polsce publikacją dotyczącą szybko rozwijających się ostatnio aliansów marketingowych przedsiębiorstw i innych organizacji. Przedstawiono tu charakterystykę aliansów marketingowych i sposobów zarządzania nimi w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Zaprezentowano również przypadki ich zastosowania w praktyce gospodarczej i rezultaty badań ankietowych prowadzonych przez autorów w dużych polskich przedsiębiorstwach. W książce szczegółowo omówiono: – cechy aliansów marketingowych, ich rodzaje i przyczyny rozwoju, – zarządzanie aliansami marketingowymi – wraz z analizą ich skuteczności i efektywności oraz koncepcją aliansu jako projektu, – tworzenie sojuszy marek, multipartnerskie programy lojalnościowe, licencjonowanie i franczyzę, współczesne porozumienia sponsoringowe, – alianse marketingowe różnych podmiotów – przedsiębiorstw różnych branż, organizacji kultury, sportu i jednostek samorządu terytorialnego, właścicieli mediów. Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla kadry zarządzającej i menedżerów przedsiębiorstw i instytucji, które zamierzają tworzyć porozumienia kooperacyjne. Będzie także cennym źródłem wiedzy dla kadry naukowej i studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki E-konsumenci jutra

59,00 zł 41,86 zł


Pokolenie Z to młode osoby, w 2018 r. w wieku 6–23 lat, dla których podłączenie do internetu stanowi nieodłączny element codzienności. Celem publikacji jest charakterystyka wykorzystania technologii mobilnych przez reprezentantów tego pokolenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy i jak działania marketingowe przedsiębiorstw w środowisku technologii mobilnych wpływają na przebieg tego procesu wśród młodych konsumentów. W książce przedstawiono odpowiedzi na następujące pytania: – Czy pokolenie Z jest jednorodne? Czy w ramach pokolenia Z można wyróżnić segmenty konsumentów ze względu na wiek, określone wzorce zachowań, kryteria psycho- i socjograficzne? – W jaki sposób pokolenie Z korzysta z technologii mobilnych? – Jak przebiegają poszczególne etapy procesu podejmowania decyzji zakupowych z wykorzystaniem technologii mobilnych? – Jakie preferencje w procesie podejmowania decyzji zakupowych wykazują przedstawiciele pokolenia Z w związku z używaniem technologii sieciowych i mobilnych? – Czy i w jaki sposób komunikaty marketingowe wysyłane przez firmy na urządzenia mobilne wpływają na zachowania konsumenckie reprezentantów pokolenia Z? – Jak i w jakim celu przedstawiciele pokolenia Z komunikują się z markami? – Czy i w jaki sposób reprezentanci pokolenia Z reagują na komunikaty marketingowe na urządzeniach mobilnych? – W jaki sposób firmy mogą wykorzystać technologie mobilne do komunikacji z konsumentami pokolenia Z?
Okładka książki Przedsiębiorcy, którzy zmieniają świat

39,90 zł 31,94 zł


Czy firma może jednocześnie mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo i przynosić zyski? Coraz więcej mówi się o przedsiębiorczości społecznej lub o społecznym biznesie, ale czy ta tendencja się utrzyma, czy to tylko chwilowa moda? Czy trzeba poznać mechanizmy tradycyjnej przedsiębiorczości zanim rzucimy się w wir przedsiębiorczości społecznej? Gdzie działać, żeby najlepiej pomóc? Jak zbudować swoją karierę tak, aby na poziomie jednostki zmaksymalizować oddziaływanie społeczne? Jesteśmy przekonani, że te pytania odnoszą się do pokolenia poszukującego sensu, wyników i niezależności. Nasza książka jest swego rodzaju odpowiedzią, będąc owocem spotkań z przedsiębiorcami społecznymi oraz współpracy z rozmaitymi „zaangażowanymi” menedżerami w dużych firmach. Nie aspirujemy do tego, by wyczerpująco odpowiedzieć na powyższe pytania. Próbujemy raczej dostarczyć konkretne przykłady działań przedsiębiorców, którzy wprowadzają innowacje z korzyścią dla społeczeństwa po to, by pokazać, że każdy może zostać inicjatorem zmian. Niewielu młodych ludzi kwestionuje dominujące modele ekonomiczne, a jeszcze mniej przechodzi do działania. Tą książką chcielibyśmy ich do tego zachęcić. Autorzy
Okładka książki Rachunkowość zarządcza w sektorze usług

49,00 zł 34,62 zł


Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności usługowej, w szczególności marketingowej, turystycznej i leczniczej. Działalność usługowa jest ważnym filarem funkcjonowania współczesnych gospodarek. W Polsce ten rodzaj działalności jest przyporządkowany do trzeciego sektora gospodarki, czyli sektora usług, który obejmuje różne rodzaje aktywności, m.in. transport, handel, turystykę, ochronę zdrowia czy szkolnictwo wyższe. Jednak taka heterogeniczność usług wpływa na złożoność tego rodzaju działalności oraz wzrost konkurencyjności. W związku z tym podmioty świadczące usługi potrzebują odpowiedniego instrumentarium wspierającego zarządzanie oraz proces podejmowania decyzji, aby w efekcie maksymalizować zyski (w krótkim okresie) czy wartość (w długim okresie). W praktyce gospodarczej taką rolę pełni rachunkowość zarządcza z jej określonymi narzędziami i metodami. W książce zaprezentowano ogólne spojrzenie na rachunkowość zarządczą, omawiając źródła jej powstania, etapy ewolucji oraz jej oddziaływanie na inne obszary biznesowe, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu o implementacji rachunkowości zarządczej w usługach. Wśród wybranych zagadnień rachunkowości zarządczej szczególną uwagę skupiono na instrumentarium w działalności marketingowej. W części dotyczącej aspektów działalności turystycznej opisano kategorię usługi turystycznej oraz scharakteryzowano rynek usług turystycznych, a także zaprezentowano dwa instrumenty rachunkowości zarządczej przydatne do wspierania zarządzania działalnością turystyczną – rachunek kosztów docelowych i rachunek cyklu życia usługi turystycznej. Omawiając z kolei zagadnienia rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych, wskazano rolę, jaką odgrywa ona w procesie zarządzania jednostkami gospodarczymi działającymi na rynku usług medycznych, jak również jej cele, zadania oraz wybrane narzędzia. Autorzy monografii mają nadzieję, że treści w niej zawarte będą skłaniać do dalszych badań empirycznych i dyskursu naukowego, a przy tym dostarczają przydatnych informacji dla praktyków.
Okładka książki Rachunkowość w Polsce w okresie międzywojennym 1918-1939

49,00 zł 39,21 zł


Przypadająca w 2018 roku setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach zaborów stanowiła dla autorów monografii szczególną okazję do podjęcia próby ukazania znaczenia dorobku w zakresie regulacji, praktyki i teorii rachunkowości w Polsce w latach 1918–1939, w okresie tak bardzo ważnym z punktu widzenia tworzenia instytucji państwa i rozwoju gospodarki rynkowej w naszym kraju. Książka opisuje stan regulacji prawnych i kształtowanie się praktyki rachunkowości, zawiera też interpretację piśmiennictwa dotyczącego rachunkowości w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce w świetle uwarunkowań historycznych oraz przemian społeczno-gospodarczych w tym okresie. W czterech rozdziałach monografii autorzy przedstawiają następujące zagadnienia: (1) historyczny i społeczno-ekonomiczny kontekst rozwoju rachunkowości w Polsce, (2) ustawodawstwo w dziedzinie rachunkowości i podatków, (3) rachunkowość finansowa oraz (4) rachunek kosztów w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym. Praca prezentuje zatem najważniejsze elementy rozwoju rachunkowości w Polsce w badanym okresie, tj. aspekty prawne, teoretyczne, dydaktyczne oraz praktyczne w zakresie prowadzenia ewidencji księgowej, sporządzania sprawozdań finansowych, rachunku kosztów i budżetowania. Niniejsza monografia wypełnia w znacznym stopniu lukę badawczą w obszarze historiografii rachunkowości w Polsce. Podjęta w niej problematyka była wcześniej przedmiotem zainteresowania niewielu badaczy, a wyniki ich badań są rozproszone w artykułach i referatach konferencyjnych. Monografia ta może być źródłem wiedzy zarówno dla pracowników naukowych, jak i studentów oraz doktorantów zainteresowanych historią rachunkowości. Autorzy ukazują w niej istotny wkład prawodawstwa i piśmiennictwa rachunkowości w Polsce w okresie międzywojennym w postrzeganie rachunkowości finansowej i rachunku kosztów w następnych dziesięcioleciach w naszym kraju.
Okładka książki Model biznesu jako wyzwanie dla rachunkowości

49,00 zł 39,21 zł


Głównym celem monografii jest wskazanie miejsca modelu biznesu w systemie rachunkowości. Przełom w technologii, przemiany społeczne i zmiany ekonomiczne (konkurencja na światową skalę, swobodny przepływ towarów i kapitału, transformacja zarządzania) oraz środowiskowe (zanieczyszczenie środowiska naturalnego) doprowadziły do nasilenia się dyskusji nad sposobem generowania wartości przez przedsiębiorstwa i zmieniającymi się modelami biznesu. Model biznesu jest najczęściej rozumiany jako sposób generowania przychodów lub kreowania wartości. Wyczerpywanie się istniejących sposobów generowania przychodów i kreowania wartości, na przykład w przypadku wydawnictw wydających prasę papierową czy firm wytwarzających energię elektryczną z paliw kopalnych, doprowadziło do poszukiwania nowych modeli biznesu i ożywionej dyskusji wśród praktyków i środowiska naukowego zarządzania od lat 90. XX wieku. Rachunkowość jako działalność praktyczna i dziedzina naukowa ściśle związana z zarządzaniem organizacjami stanęła przed wyborem – czy włączyć koncepcję modelu biznesu w swój aparat pojęciowy, czy stwierdzić, że pozostaje ona poza zakresem jej zainteresowań. Stanowi to niewątpliwe wyzwanie dla teoretyków i praktyków rachunkowości. „Opracowanie poświęcone jest zagadnieniu ważnemu w obszarze rachunkowości, w szczególności w kontekście tzw. sprawozdawczości zintegrowanej. To jest pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl po zapoznaniu się z jego tytułem. Zawartość opracowania jest jednak daleko szersza. […] Koncepcja opracowania jest przejrzysta, obejmuje kilka płaszczyzn, na których charakteryzowana jest kwestia modelu biznesowego. Takie uporządkowane podejście podoba mi się, ponieważ daje czytelnikowi wyobrażenie o stopniu złożoności kontekstów ważnych nie tylko dla dobrego rozumienia modelu biznesowego. Uzmysławia także kierunki jego oddziaływania. W obszarze nauki rachunkowości recenzowana pozycja może być przyjęta jako jedna z pierwszych prac podejmujących próbę w miarę kompleksowego spojrzenia na model biznesowy z perspektywy rachunkowości”. Prof. zw. dr hab. Anna Karmańska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Okładka książki Książki z dobrej półki

29,00 zł 19,10 zł


„Marzy mi się, by ten zbiór tekstów o książkach, tych z dobrej półki, ważnych, mądrych, ale i po prostu sprawiających radość czytania, trafiał w różne ręce. Nauczycieli i wychowawców, którzy ciągle wierzą, że literatura to najlepszy klucz do zrozumienia świata i innych ludzi. Rodziców, którzy chcieliby namówić swoje dorastające pociechy do zadumy i refleksji nad otaczającą rzeczywistością, młodych ludzi szukających odpowiedzi na pytania, które w miarę dojrzewania do pełnej dorosłości coraz uporczywiej zaprzątają ich myśli, wreszcie wszystkich, którzy szukają dobrego pretekstu do nawiązania rozmowy o sprawach najważniejszych, niezależnie od tego, kim są i kim chcieliby być…”. Z Postscriptum – od autora „Książki z dobrej półki należałoby dedykować wszystkim, którzy chcą czytać, którzy lubią czytać i chcą rozumieć swoje lektury. Paszyński proponuje krótkie eseje, poświęcone różnym lekturom; nie układa ich chronologicznie, ani geograficzne. Jego praca staje się swoistym ogrodem, w którym czytelnik może swobodnie dobierać książki. Nie jest to jednak ogród nieplewiony, przeciwnie, wszystkie lektury dobrane są starannie, z namysłem, każda z nich jest jakimś wymownym znakiem czasu, w którym powstała i każda z nich wpisuje się w wielki dialog pomiędzy dawnymi i nowymi latami. Istotnym wyróżnikiem większości lektur jest to, iż przez wiele nieraz lat, a nawet dziesięcioleci bywały one książkami kultowymi, traktowanymi jako głos wielkich wspólnot ludzkich, czy pokoleniowe wyznanie wiary lub też stanowiły wyraz dramatycznych, zmiennych, niełatwych losów człowieka”. Ze wstępu Tomasza Wroczyńskiego
Okładka książki Informacje niefinansowe w sprawozdawczości biznesowej przedsiębiorstw

49,00 zł 32,27 zł


Celem opracowania jest przedstawienie problematyki raportowania informacji niefinansowych w szerokim kontekście jego rozwoju oraz podkreślenie znaczenia ujawniania informacji niefinansowych we współczesnych raportach biznesowych przedsiębiorstw, ze wskazaniem na potrzebę zmian modelu sprawozdawczości finansowej i niefinansowej jako podstawowego nośnika informacji o przedsiębiorstwie. Z rozważań zawartych w monografii wynika, że wraz z turbulentnymi przeobrażeniami w otoczeniu przedsiębiorstw i rosnącym ryzykiem ich działalności nastąpiły istotne zmiany w sposobie ich funkcjonowania. Postępująca degradacja środowiska naturalnego, konflikty społeczne i szereg innych globalnych zagrożeń współczesnej ludzkości doprowadziły do refleksji nad społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw. Kompleksowy raport biznesowy powinien zatem zawierać informacje pozwalające na ocenę warunków działania spółki, dotyczące kluczowych czynników kształtujących jej wartość (finansowych i niefinansowych), strategii, planów i zamierzeń oraz głównych czynników ryzyka, a także wpływu na społeczeństwo i środowisko. Staje się on tym samym wynikiem połączenia informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym z raportem o aktywności środowiskowej i społecznej. Przeprowadzona w monografii analiza praktyki raportowania niefinansowego przedsiębiorstw pozwoliła zauważyć zróżnicowany zakres, formę i jakość dokonywanych ujawnień. Działaniem, które nie poprawia wiarygodności informacji niefinansowych i budzi kontrowersje, jest opisane również w niniejszym opracowaniu zjawisko greenwashingu. Podjęto także problem raportowania zintegrowanego. Prowadząc rozważania na ten temat, podkreślono, że koncepcja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony przedstawicieli środowiska akademickiego, jest ona także coraz szerzej praktykowana przez przedsiębiorstwa dostrzegające korzyści z wdrożenia tego innowacyjnego podejścia w zakresie polityki informacyjnej. Zmiany w zakresie sprawozdawczości przedsiębiorstw zaprezentowane w niniejszej monografii należy oceniać pozytywnie i traktować jako naturalną konsekwencję procesów zachodzących w otaczającym nas świecie. Jednak proces ich wdrażania nie przebiega bez wątpliwości, kontrowersji i barier. W najbliższej przyszłości można się więc spodziewać dalszego dynamicznego rozwoju poświęconego im nurtu badawczego w rachunkowości.
Okładka książki Internet ludzi

49,00 zł 35,33 zł


Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach. Obecne czasy są zwykle określane jako „okres zmiany i pośpiechu”. Zmienia się świat, w którym funkcjonujemy. Sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość, blockchain, machine learning, druk 3D, big data i inne wymuszają potrzebę zmiany, dostosowania się, a tym samym poszukiwania nowych koncepcji i metod konkurowania. Idee organizacji wirtualnych, turkusowych czy tzw. zwinnych z jednej strony, a lean startup, design thinking, ekonomia współdzielenia z drugiej są przykładami eksplozji, z jaką mamy do czynienia na całym świecie, w szczególności w świecie biznesu. Książka poprzez pokazanie kilku narzędzi, które są oparte na nowych technologiach, i ich zastosowaniu w biznesie podejmuje temat wyzwań, korzyści i ograniczeń związanych z adaptacją nowych technologii. Strach może być bowiem zastąpiony przez radość poznawania, lęk przez ciekawość. To zaś może zmieniać nie tylko ludzi, ale i całą organizację. Zapraszamy do wspólnej podróży do świata organizacji jutra. Autorzy „Internet ludzi” to książka bardzo nietypowa. Łączy elementy fikcji literackiej, przedstawionej w postaci przyszłościowych narracji, opartych na uprawdopodobnionych jej scenariuszach, z naukową analizą społeczno-ekonomiczną. Książkę zdecydowanie polecam osobom, które myślą o przyszłości sięgającej odrobinę dalej, niż koniec nosa – czyli de facto wszystkim myślącym. Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego, Harvard Business School Kiedy wziąłem tę książkę do ręki, pomyślałem: kolejna nudna lektura o prawach rządzących światem biznesu. Tymczasem już pierwsze akapity przeniosły mnie w świat fantazji i przyszłości. To zgrabne połączenie literatury popularno-naukowej oraz podręcznika biznesowego z odrobiną akcji, futurologii i humoru. Michał Urbaniak muzyk jazzowy, kompozytor i aranżer Gratuluję autorom społeczno-biznesowej refleksji, skłaniającej do namysłu wielowymiarowego. Warto przeczytać, aby poznać syntetyczną wizję przyszłości. Dr Henryk Siodmok Prezes Grupy Atlas
Okładka książki Rachunek efektywności inwestycji

89,00 zł 70,85 zł


Książka umożliwia zrozumienie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji, poznanie zakresu i metodyki oceny efektywności inwestycji, założeń, algorytmów, interpretacji oraz kryteriów decyzyjnych metod oceny opłacalności, a także metod analizy ryzyka inwestycji. Wskazuje zalety i wady metod oceny opłacalności oraz metod analizy ryzyka inwestycji. Trzecie wydanie zostało wzbogacone o charakterystykę, wyceny elastyczności zarówno decyzyjnej, jak i wynikającej z cech ocenianej inwestycji (elastyczności inwestycji), kompleksową prezentację metody skorygowanej NPV – ANPV, opis metodyki ekonomicznego (społecznego) rachunku efektywności inwestycji, zagadnienia związane z podejmowaniem decyzji finansowej dotyczącej inwestycji, a także o prezentację wielokryterialnego podejścia do oceny atrakcyjności inwestycji. W publikacji szczegółowo omówiono: – koncepcję prowadzenia współczesnego rachunku efektywności inwestycji, – identyfikację, pomiar i wycenę korzyści oraz kosztów inwestycji, – konstrukcję algorytmów i formuł przepływów pieniężnych netto, – formułowanie zasad prowadzenia rachunku efektywności inwestycji, – wykorzystywanie określonych metod oceny opłacalności i analizy ryzyka inwestycji, – zakres stosowalności poszczególnych metod rachunku efektywności inwestycji w polskiej i światowej praktyce gospodarczej, – adaptację metodyki do nowych uwarunkowań i wymagań. Książka jest przeznaczona dla potencjalnych inwestorów, menedżerów dokonujących oceny efektywności inwestycji (projektów), analityków finansowych i decydentów z różnych branż, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki Komunikacja marketingowa

69,00 zł 49,05 zł


Książka dotyczy tematyki komunikacji marketingowej, która stanowi element komunikacji społecznej, a jednocześnie część systemu działań przedsiębiorstwa zmierzających do identyfkowania i kształtowania zachowań uczestników rynku: konsumentów, pośredników handlowych i konkurentów. Autorka opisuje w niej sposoby wykorzystania mechanizmów perswazyjnych związanych z kształtowaniem opinii, postaw i zachowań klientów wobec przedsiębiorstw i ich ofert. Wskazuje na funkcję konkurencyjną komunikacji marketingowej będącej ważnym elementem rywalizacji podmiotów rynkowych o uwagę, wybory i lojalność konsumentów. Szczegółowo przedstawia m.in.: – istotę komunikacji marketingowej, jej cechy i funkcje, – zadania komunikacji marketingowej oraz wykorzystywanych do ich realizacji narzędzi i kanałów przekazu, – specyfkę komunikacji marketingowej wybranych kategorii dóbr oferowanych na rynku, – uwarunkowania projektowania i realizacji komunikacji marketingowej, – czynniki wpływające na osiąganie zakładanych przez przedsiębiorstwo celów komunikacji marketingowej, – modele ujmowania i pomiaru efektów komunikacji marketingowej, – rezultaty komunikacji marketingowej w czasie (m.in. mediowe, komunikacyjne i biznesowe, kapitał marki i kapitał relacyjny). O nowatorskim charakterze tej publikacji stanowią szerokie i wieloaspektowe analizy uwarunkowań realizacji komunikacji marketingowej. „Ze względu na duże walory merytoryczne oraz oryginalny sposób ujęcia problematyki książka pani profesor Teresy Taranko z pewnością zainteresuje pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami komunikacji marketingowej, studentów różnych kierunków studiów ekonomicznych i społecznych, właścicieli i pracowników agencji reklamy i komunikacji zintegrowanej, a także menedżerów poszukujących atrakcyjnych i skutecznych form komunikowania się swoich frm i organizacji z rynkiem i otoczeniem”. Prof. dr hab. Jan W. Wiktor
Okładka książki Zarządzanie projektami

69,00 zł 53,30 zł


Książka stanowi kompendium wiedzy na temat złożonych problemów związanych z zarządzaniem projektami. Jest zarówno podręcznikiem akademickim, jak i poradnikiem dla praktyków poruszających się w tym obszarze. Główne zagadnienia to: – projekt i jego charakterystyka, ocena jego skuteczności i efektywności oraz analiza jego otoczenia, – zarządzanie projektem – cykl projektowy, organizacja procesu, wdrażanie projektu, – podstawowe procesy – zarządzanie jakością, ryzykiem, zmianami oraz wiedzą, – monitorowanie projektu, – ZZL w prowadzeniu projektów – role i style zarządzania, – budowanie zespołu projektowego i rola menedżera projektu, – tradycyjne i nowoczesne narzędzia wspomagające procesy projektowe, – projekt jako narzędzie pozyskiwania funduszy unijnych: teoria i praktyka przygotowania projektu współfinansowanego ze środków strukturalnych UE. Zaprezentowana tu wiedza będzie przydatna dla studentów kierunków: ekonomicznych, zarządzania, inżynierii produkcji oraz słuchaczy studiów MBA i innych studiów podyplomowych, a także dla menedżerów i wszystkich osób, które uczestniczą w projektach różnego typu lub będą ubiegały się o ich realizację.
Okładka książki Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi

79,00 zł 59,48 zł


Działania w sektorze badawczo-rozwojowym mają za zadanie tworzenie unikatowych produktów, usług, procesów, w celu zapewnienia innowacyjności organizacji, sektora lub kraju. Książka stanowi źródło kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania takimi projektami. W publikacji poruszono m.in. zagadnienia dotyczące: – charakterystyki projektów badawczo-rozwojowych, ich roli i znaczenia, – formułowania koncepcji, realizacji projektów, procedury i ryzyka, – modelowania projektów badawczo-rozwojowych – modeli podstawowych, złożonych, hybrydowych, – modeli definiowania i realizacji projektów, – realizatorów projektów i narzędzi wspomagania, – kontroli zarządczej, audytu i ewaluacji projektów badawczo-rozwojowych. Opracowanie przeznaczone jest zarówno dla osób realizujących projekty badawczo-rozwojowe, jak i odbiorców wyników tych projektów. Przydatne będzie także dla studentów, którzy uczestniczą w zajęciach z przedmiotów dotyczących projektowania systemów zarządzania, jak i samego zarządzania. Powinno również zainteresować pracowników naukowych uczelni oraz jednostek zaplecza badawczego przedsiębiorstw, które prowadzą lub wdrażają prace badawczo-rozwojowe. „Książka Jerzego Kisielnickiego bardzo dobrze wpisuje się w zapotrzebowanie rynku wydawniczego na tego rodzaju pozycje. Stanowi ona przewodnik dla wszystkich osób pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi”. Prof. dr hab. inż. Henryk Rybiński, Instytut Informatyki Politechniki Warszawskiej „Jerzy Kisielnicki w swej książce nie tylko udowadnia, że zarządzanie projektami jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, co w dzisiejszych czasach jest przyjmowane już przez wielu jako aksjomat, ale pokusił się też o coś znacznie trudniejszego. Autor stworzył unikalne, obszerne i cenne kompendium wiedzy z zarządzania projektami z zakresu badań stosowanych i rozwoju, a także komercjalizacji wyników badań". Leszek Staśto, PMP, Prezes International Project Management Association Polska

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj