Przedmowa
Skuteczność menedżerska zainteresowała mnie po raz pierwszy we wczesnych latach II wojny światowej. Niektórym z ludzi ściąganych podczas wojny z cywilnych stanowisk w biznesie do rządowych agend Waszyngtonu wiodło się jako administratorom doskonale. Innych, w założeniu nie mniej zdolnych czy doświadczonych, frustrowały niepowodzenia. Nikt nie potrafił wyjaśnić, dlaczego się tak działo. I nikt nic o tym problemie nie wiedział. Od owego czasu, świadom już istnienia menedżerów skutecznych, obserwowałem tych, których zdarzyło mi się spotkać, żeby dowiedzieć się, co też menedżerską efektywność określa.
Dopiero w długie lata później miałem okazję zsumować te obserwacje. W roku 1959 czy 1960 mój stary przyjaciel, Thomas D. Morris (wówczas jeden z wicedyrektorów budżetu, a od 1961 roku wysoce skuteczny zastępca Sekretarza Obrony), zaprosił mnie, bym mówił o efektywności do grupy wyższych urzędników administracji w rządzie federalnym. Przyjąłem to zaproszenie z niemałym oporem. To, co miałem do powiedzenia na ten temat, wydawało mi się oczywiste, jeśli nie wręcz banalne. Aliści ku mojemu zdziwieniu audytorium złożone z doświadczonych menedżerów najwyższego szczebla odebrało te moje oczywistości jak rewelacyjne odkrycia. I ciągle jeszcze otrzymuję prośby o kopie tej prelekcji.
Od owego czasu starałem się systematycznie studiować, co też robią takiego skuteczni menedżerowie, czego my, reszta (włącznie z niżej podpisanym), nie robimy, i czego unikają z tego, co my jesteśmy skłonni robić. W tej książce przedstawiam, do czego doszedłem. Najważniejsze w niej jest to, że efektywności można się nauczyć, oraz to, że trzeba się jej uczyć. Nie przychodzi sama z siebie. To pewna praktyka, którą można opanować. Za cel mojej książki przyjąłem ukazanie w prostej formie elementów tej praktyki.
Ta książka stanowi „pierwsze słowo" na ten temat. A przynajmniej nie potrafiłem znaleźć, szeroko przeszukując literaturę, żadnych innych rozważań na temat skuteczności menedżera. Wierzę jednak głęboko, że nie będzie to „słowo ostatnie". Potrzebujemy o menedżerskiej skuteczności wszelkiej wiedzy, jaką możemy uzyskać. Od tego zależy przyszłość instytucji naszego społeczeństwa - równie dobrze agend administracji państwowej, jak korporacji biznesu, laboratoriów badawczych, wielkich wyższych uczelni, nowoczesnych szpitali czy też nowoczesnych sił zbrojnych lub lotnictwa. Od skuteczności menedżerów zależy więc nasz osobisty dobrobyt, w ostat-
niej zaś instancji - nasza zdolność przeżycia. A choć efektywności można się nauczyć, daleko nam do tego, by skuteczni menedżerowie byli czymś powszechnym. Ta książka, mam nieśmiałą nadzieję, spowoduje, że zdolni ludzie zajmujący się kierowaniem zechcą stać się w pełni na tym polu skuteczni.
Peter F. Drucker Montclair, New JerseySpis Treści:
Rozdział l
Efektywności można się nauczyć
Rozdział 2 Poznaj swój czas
Rozdział 3
Co mogę wnieść do tej organizacji?
Rozdział 4
Jak wydobyć produktywność z sił ludzkich
Rozdział 5
Najpierw to, co pierwsze
Rozdział 6
Co się składa na podejmowanie decyzji
Rozdział 7 Decyzje skuteczne
Wnioski:
Efektywności trzeba się nauczyć
Odkryj je w sobie i rozwijaj
Książka, dzięki której ludziom łatwiej będzie odkryć i uwolnić swój intelektualny potencjał.
Howard Gardner, Ph.D., autor książki Inteligencje wielorakie
7 rodzajów inteligencji to książka, która wprowadzając cię w tajniki pionierskiej teorii inteligencji wielorakich, zmieni twoje postrzeganie inteligencji. Wersja zaktualizowana i rozszerzona zawiera także informacje na temat dwóch nowych typów inteligencji. Dzięki lekturze tego niezwykłego opracowania przekonasz się, że mądrym można być na wiele różnych sposóbów. Dowiesz się również, jak możesz wykorzystać swoje kompetencje w codziennym życiu.
• Inteligencja słów, czyli wyrażanie własnej inteligencji językowej
• Inteligencja obrazów, czyli myślenie za pomocą oczu
• Inteligencja dźwięków, czyli maksymalne wykorzystanie talentu muzycznego
• Inteligencja ciała, czyli wykorzystanie kompetencji kinestetycznych
• Inteligencja logiczna, czyli oszacowanie kompetencji matematycznych i naukowych
• Inteligencja społeczna, czyli korzystanie z wyczucia relacji międzyludzkich
• Inteligencja własnego ja, czyli rozwijanie potencjału intrapersonalnego
• Inteligencja przyrodnicza, czyli bliskość z naturą
• Inteligencja egzystencjalna, czyli określenie własnego stosunku do spraw ostatecznych
W tej książce znajdziesz:
• Listy, za pomocą których zidentyfikujesz swoje najsilniej i najsłabiej rozwinięte inteligencje
• Analizy, które pozwolą ci dopasować inteligencje do celów zawodowych
• Techniki i narzędzia, dzięki którym będziesz mógł rozwijać swoje wyjątkowe zdolności
• Strategie przezwyciężania trudności w uczeniu się
O AUTORZE
THOMAS ARMSTRONG, Ph.D., jest autorem siedmiu książek, w tym The Myth of the ADD Child, In Their Own Way oraz Awakening Your Child’s Natural Genius. Pracując jako nauczyciel edukacji specjalnej, opublikował na łamach takich czasopism jak „Ladies’ Home Journal” czy „Family Circle” liczne artykuły na temat wychowania i edukacji. Mieszka w Sonoma County w Kalifornii.
G. Richard Shell i Mario Moussa wiedzą, na czym polega problem trudnego szefa i jakiego wysiłku wymaga przeforsowanie inicjatywy w hierarchicznej organizacji. Doradzali tysiącom menedżerów i przestudiowali dzieje najsłynniejszych osób posiadających wybitną umiejętność perswazji – od Abrahama Lincolna, Johna D. Rockefellera Jr. o do Andy’ego Grave, Sama Waltona i Bono. Ich czterostopniowy proces zwany „Woo” jest systematyczną, powtarzalną strategią sprzedawania pomysłów. „Woo” to zdolność zyskiwania przychylności ludzi bez przymuszania, przy użyciu jedynie inteligentnej perswazji opartej na wzajemnej zależności. Jest to sekret sukcesu w relacjach z współpracownikami i klientami.
Pokazuje także, jak menedżerowie korzystają z tej strategii do osiągania celów w swojej codziennej pracy.
Shell i Moussa zaczynają podróż od dwóch technik samooceny, które pomogą ci odnaleźć w sobie talent do perswazji. Następnie pokażą, jak zastosować swoje wyjątkowe zdolności w interakcjach z innymi. Twoje „Woo IQ” wynika ze znajomości swoich mocnych stron i korzystania z nich we właściwym czasie z właściwymi ludźmi.
Nieważne, czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem, lubisz konkurować czy współpracować, jesteś bardziej intelektualistą czy praktykiem, odkryjesz, że Woo poprawi twoje umiejętności perswazji w każdym obszarze życia. Być może wolałbyś korzystać z książki Sun Tzu The Art Of War (Sztuka Wojenna) aby pokonać swoich wrogów. Jednak jeżeli wolisz przeciągnąć ich na swoją stronę, wybierz The Art Of Woo.
szczerość, zaufanie, jasne zasady
W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze.
W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie.
Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą.
O AUTORACH
Warren Bennis jest autorem książek Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwa oraz Organizing Genius (napisanej wspólnie z Pat Ward Biederman). Jest profesorem zarządzania na University of Southern California oraz prezesem rady Center for Public Leadership przy Uniwersytecie Harvarda. Pracował jako konsultant dla wielu firm z listy najlepszych magazynu „Fortune”, współpracując z wieloma światowej klasy liderami. Mieszka w Santa Monica w stanie Kalifornia.
Psycholog Daniel Goleman jest autorem wielu opracowań, między innymi przełomowych i bestsellerowych książek Inteligencja emocjonalna oraz Inteligencja społeczna. Jest jednym z dyrektorów Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations, działającej przy Rutgers University.
James O’Toole jest profesorem etyki biznesu w Daniels College of Business na University of Denver. Jest autorem siedemnastu książek, między innymi Leading Change, The Executive’s Compass czy Creating the Good Life.
Patricia Ward Biederman pracowała dla „Los Angeles Times”, zdobywając nagrody za reportaże i felietony. Od wielu lat współpracuje z Warrenem Bennisem, z którym napisała książkę Organizing Genius: The Secrets of Creative Collaboration.
OPINIE
Dziś, kiedy struktury organizacji stają się coraz bardziej płaskie, a dostęp do wiedzy dla szeregowych pracowników jest podstawą motywowania i spajania ich z firmą, coraz częściej pojawia się temat przejrzystości organizacji. Obecnie informacje przebiegają wieloma kanałami w zawrotnym tempie w wymiarze globalnym. Praca nad otwartą komunikacją i szczerością w organizacji to ważne zadanie współczesnych przywódców i liderów. Jak sobie z tym radzą i jakie mogą napotkać trudności – o tym właśnie traktują eseje zawarte w tej książce.
- Katarzyna Berenda-Ratajczyk, członek zarządu BIGRAM SA
„W ciągu całego swojego życia zawodowego nigdy nie byłem w stanie opracować zbioru reguł na gwarantowany sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, nie mówiąc już o tak dynamicznej i zmiennej sferze, jaką jest biznes. Jednak mogę spokojnie opowiedzieć o tym, co robić, aby ponieść porażkę. Zapewniam, że każdy, kto zastosuje moje rady, z pewnością będzie wybitnym nieudacznikiem”
Dziesięć przykazań w biznesie to lekka i humorystyczna książka, która ma być ostrzeżeniem dla każdego lidera. Tę swoistą biblię napisał szanowany i podziwiany biznesmen i doradca, z którego słowami liczą się szerokie kręgi wybitnych ludzi.
Wielu mówców i pisarzy chętnie dzieli się swoimi radami, jak odnieść sukces w biznesie. Guru sukcesu są wszędzie, jednak żaden z nich nie może dać gwarancji, gdyż nie ma prostej instrukcji, która zapewni sukces.
Tego samego nie można jednak powiedzieć o porażce. Porażkę ponieść łatwo. Istnieje dziesięć podstawowych błędów, ciągle popełnianych przez firmy i osoby. Ponieważ dają one całkowitą gwarancję porażki, powinny zostać wyryte w kamieniu.
Don Keough, który wiele widział i słyszał w czasie swojej sześćdziesięcioletniej kariery, nazywa je dziesięcioma przykazaniami nieudacznika. Można wśród nich znaleźć takie oto rady: nie podejmuj ryzyka, bądź nieelastyczny, uwierz w swoją nieomylność, całkowicie zawierz ekspertom, obawiaj się przyszłości.
Jeśli chcesz uniknąć pułapek, w które wpada wiele firm i osób na różnych stanowiskach, koniecznie przeczytaj tę książkę. Nauczysz się, czego robić nie powinieneś.
„Don posiada zdolność upraszczania drogi, przedzierania się szybko przez biurokratyczną mgłę. Jego zasada brzmi: Ma być prosto. To również moja zasada” – z przedmowy Warrena Buffetta.
NIEZBĘDNE RADY, JAKICH POTRZEBOWAŁEŚ, BY DOBRZE SIĘ ZORGANIZOWAĆ I DZIAŁAĆ!
Przeczytaj tę książkę od początku do końca lub skup się na konkretnych zagadnieniach, by uzyskać poprawę. Zmodyfikuj swój obecny system lub zaprojektuj coś zupełnie nowego. Każdy znajdzie tu coś, co pomoże mu odnieść sukces.
Dowiesz się:
Na co naprawdę poświęcasz swój czas (i rozstaniesz się ze złudzeniami).
Jak zastosować 5 łatwych metod, by uwolnić się od nadmiaru rzeczy.
Jak w sposób natychmiastowy zbudować silną samodyscyplinę.
Dlaczego odkładanie spraw na później nie zawsze jest rzeczą złą
Jak poradzić sobie z 10 największymi „złodziejami czasu”.
O AUTORACH
PAMELA DODD jest psychologiem organizacyjnym, posiada doświadczenie związane z zagadnieniami rozwoju przywództwa uzyskane w jednej z firm z listy Fortune 500. Była także redaktorem American Society for Training and Development, zajmując się organizacjami uczącymi się.
DOUG SUNDHEIM jest coachem kadry zarządzającej, z doświadczeniem w rozwoju biznesu w branży reklamowej i konsultingowej. To przedsiębiorca z krwi i kości, założył 100-osobową firmę cateringową, mając 21 lat.
Spis Treści
Część I. Skup się
1. Napisz to
2. Odkryj, co dla ciebie znaczy czas
3. Określ swoje wartości
4. Stwórz wizję
Część II. Planuj
5. Zastosuj Osobisty System Planowania
6. Wyznacz cele
7. Planuj wstecz
8. Nadaj priorytety
Część III. Organizuj
9. Znajdź miejsce na wszystko
10. Utrzymuj porządek na biurku
Część IV. Podejmij działanie
11. Pokonaj odkładanie spraw na później
12. Naucz się mówić „nie"
13. Bądź punktualny
14. Ogranicz przeciążenie informacjami
15. Ogranicz zakłócenia do minimum
16. Rób jedną rzecz, nie kilka naraz
17. Podejmuj ryzyko
18. Deleguj więcej/lepiej
19. Organizuj lepsze spotkania
20. Komunikuj się strategicznie
Część V. Ucz się
21. Eksperymentuj
22. Analizuj i zastanów się
23. Udzielaj i przyjmuj informacje zwrotne
24. Mierz wyniki
25. Zarządzaj stresem i dobrym samopoczuciem
W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze.
W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie.
Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą.
Prosta Historia Freda - człowieka, który zmienił na lepsze życie wielu ludzi
W swojej nowej, inspirującej książce Radość życia mówca motywacyjny Mark Sanborn przytacza prawdziwą historię Freda – listonosza, który wykonuje swoją pracę z pasją i autentycznie troszczy się o swoich klientów. Z tego powodu stale „nadkłada drogi” dostarczając ludziom pocztę – a czasem i czuwając nad ich domami – i traktując każdego napotkanego człowieka jak przyjaciela. Tam, w czym inni widzą być może wyłącznie monotonną harówkę, Fred dostrzega okazję, by wnieść w życie tych, którym służy, coś pozytywnego.
Wszyscy spotykamy w naszym życiu ludzi takich jak Fred. W Radości życia Mark Sanborn wskazuje proste kroki, które każdy z nas może podjąć, aby przemienić własne życie ze zwykłego – w niezwykłe. Sanborn, poprzez historie o Fredzie i innych jemu podobnych ludziach, przedstawia cztery podstawowe zasady, które pomogą ci wnieść świeżą energię i kreatywność do twojego życia i pracy:
• codziennie dokonywać pozytywnych zmian,
• odnosić większe sukcesy poprzez budowę silnych więzi,
• tworzyć prawdziwą wartość dla innych osób, nie wydając przy tym ani grosza,
• nieustannie wymyślać siebie na nowo.
Postępując zgodnie z tymi zasadami oraz ucząc się od innych „Fredów”, a także nauczając innych ludzi, jak nimi być, i ty możesz odnieść sukces w pracy i uczynić swoje życie nadzwyczajnym. Jak wyjaśnia Mark Sanborn, każdy z nas ma potencjał do bycia Fredem. Z Radości życia dowiesz się, jak go wykorzystać.
O AUTORZE
MARK SANBORN, autor książki I Ty możesz zostać liderem, jest cieszącym się uznaniem na arenie międzynarodowej autorem książek, mówcą motywacyjnym oraz prezesem Sanborn Associates, Inc. – studia pomysłów zajmującego się szkoleniem przywódców.
OPINIE
Radość życia to inspirująca, przejmująca przypowieść o sukcesie. Opowiada o dawaniu z siebie więcej, niż się tego od nas oczekuje. Jest rewolucyjna, lecz prosta. Potrafi odmienić ludzkie życie.
- Brian Tracy, autor Zjedz tę żabę oraz Psychologia sprzedaży
Czy jesteś zadowolony z ceny, za jaką sprzedajesz czas swego życia?
Czy twoje zarobki odpowiadają twoim oczekiwaniom, gdy weźmiesz pod uwagę swoje kompetencje, wykształcenie i praktykę zawodową?
A co na to twój pracodawca? Jak uwzględnić jego interesy i jego punkt widzenia?
Jak osiągnąć kompromis, w wyniku którego podwyższysz swoje zarobki, nie okazując się przy tym niemoralnym, agresywnym i samolubnym członkiem zespołu, w którym pracujesz? Jak pozostawisz swojego szefa z poczuciem wygranej, a równocześnie zyskasz jego podziw i uznanie? Jak przejmiesz kontrolę nad swoją karierą i zapewnisz sobie lepsze warunki i przyszłość?
O tym wszystkim dowiesz się z tej książki. Poradnik skierowany jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki na szczeblach kariery zawodowej, jak i do tych, które mają już za sobą lata pracy i chciałyby wynegocjować lepsze warunki zatrudnienia i osiągnąć sukces zawodowy.
Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia. że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
Zarządzanie projektami. Sztuka przetrwania to praktyczny poradnik dla menedżerów, chcących specjalizować się w zarządzaniu projektami biznesowymi. Jeśli powierzono ci tego typu projekt i zastanawiasz się w jaki sposób wywiązać się ze swoich obowiązków, nie ryzykując zwolnienia – ta książka jest dla ciebie.
Jeżeli jesteś odpowiedzialny za duże projekty, wymagające dotrzymania określonych terminów i zarządzania budżetem, zdecydowanie powinieneś zapoznać się z tą publikacją. Tematyka zarządzania projektami jest w niej ujęta od strony praktycznej, a opisane techniki, porady oraz strategie oparte są na wieloletnim doświadczeniu autora.
Niniejsza publikacja obejmuje następujące zagadnienia:
• czym są projekty i dlaczego czasem kończą się fiaskiem,
• wyszukiwanie problematycznych obszarów w przejętych projektach,
• opracowywanie nowych projektów od podstaw oraz przebudowywanie już istniejących,
• tworzenie realistycznych planów,
• zarządzanie projektami zespołowymi i kontrolowanie kierunku, w którym zmierza projekt.
Mając pięćdziesiąt lat Michael Gates Gill miał wszystko: duży dom na przedmieściach, kochającą rodzinę i pracę na kierowniczym stanowisku, która przynosiła mu sześciocyfrowy przychód. Jeszcze przed skończeniem sześćdziesiątki stracił to wszystko, poza wykształceniem na prestiżowym uniwersytecie i poczuciu, że wszystko mu się w życiu należy. Zaczęło się od utraty pracy. Następnie romans przekreślił dwadzieścia-cztery lata małżeństwa. A na koniec zdiagnozowano u niego wolno rosnący guz mózgu. W tym samym czasie ze związku pozamałżeńskiego urodził mu się syn. Gill nie miał pieniędzy, ubezpieczenia zdrowotnego i żadnych perspektyw.
Pewnego dnia znalazł się w kawiarni Starbucksa na Manhattanie. Pijąc kawę latte – ostatni luksus, jaki pozostał mu w życiu – zastanawiał się nad swoim nieszczęściem i rozważał możliwości, które nie były zbyt optymistyczne. I wtedy spotkał dwudziesto-ośmioletnią kierowniczkę kawiarni Starbucksa, Crystal Thompson, która pół-żartem, pół-serio zaproponowała mu pracę. Ponieważ nie miał nic do stracenia, przyjął ją i w ten sposób przeszedł od picia kawy w garniturze Brooks Brothers do serwowania jej w firmowym, zielonym fartuchu. Po raz pierwszy w swoim życiu Gill należał w swoim środowisku do mniejszości – był jedynym starszym i białym facetem, pracującym w zespole młodych Afro-Amerykanów. Musiał pozbyć się wszystkich uprzedzeń, które wpajano w niego od najmłodszych lat życia i przyznać przed samym sobą, że praca, którą teraz wykonywał, była naprawdę ciężka. Praca, z którą młodzi współpracownicy, chociaż mieli o połowę gorsze wykształcanie i dwa razy więcej problemów niż on, świetnie sobie radzili.
szanse i zagrożenia
Książka poświęcona roli pomocy publicznej w osiąganiu przewagi konkurencyjnej na rynku. Jest to temat szczególnie ważny i aktualny z racji wielu realizowanych obecnie programów wspieranych pomocą publiczną. Autorzy przedstawiają możliwości, jakie dają przedsiębiorcom środki pomocy publicznej w różnych dziedzinach. Charakteryzują szczegółowo rodzaje, formy i zasady udzielania pomocy publicznej, aktualne programy pomocowe, z których można skorzystać, jak również mechanizmy przyznawania pomocy publicznej oraz sposoby jej obliczania. Dodatkowym walorem tej pozycji jest ukazanie konkretnych obszarów działalności gospodarczej, w których pomoc publiczna może być użytecznym narzędziem wspierającym szybszy rozwój przedsiębiorstwa.
Książka adresowana jest głównie do praktyków – przedsiębiorców, którzy szukają sposobów zewnętrznego wsparcia swojej działalności gospodarczej, może również zainteresować podmioty udzielające pomocy publicznej i nadzorujące rezultaty wydatkowania środków, a także studentów kierunków biznesowych, uczelni ekonomicznych i technicznych.
Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.
Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu.
Ta książka jest poradnikiem, który traktuje:
• o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna;
• o złożoności procesu komunikacji;
• o podstawowych błędach w komunikacji;
• o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian;
• o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu;
• o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych.
Jeśli jesteś:
mężem bądź żoną;
dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny;
rodzicem bądź dzieckiem;
nauczycielem lub uczniem;
szefem bądź pracownikiem…
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak:
prowadzić właściwie rozmowę,
budować pozytywne relacje z rozmówcą,
przekonywać do swojego zdania,
interpretować zachowania innych,
radzić sobie z trudnymi rozmówcami,
panować nad swoimi emocjami,
mówić tak, aby być zrozumianym,
zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP).
OPINIE
Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: „Po co było tracić na nie czas?”. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi?
- Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska
Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (…) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji.
- Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie
Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (…) Jeśli myślisz, że komunikacja to tylko kompetencja menedżerów, a sam nie musisz nic w tej materii robić i chcesz, by to inni wpływali na twoje życie, nawet nie otwieraj tej książki. Po jej lekturze już nic nie będzie takie jak przedtem. Ale jeśli zaryzykujesz…
- Zbigniew Brzeziński, CEO, Interim Manager, Executive Coach, ZB Corp.
Komunikowanie się to jedna z tych umiejętności, z którymi stykamy od dziecka. Czy to czyni nas mistrzami komunikacji? Autorka przybliża nam w lekki, dowcipny i przejrzysty sposób to zagadnienie. Osobiste przykłady, ćwiczenia, sentencje ułatwiają poznanie sposobów skutecznej komunikacji i pomagają porzucić nieefektywne i niszczące relacje zawodowe i prywatne. Rekomenduję.
- Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska
Książka w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy techniki przygotowywania biznesplanów. Autor, bazując na bogatych własnych doświadczeniach wyniesionych z wieloletniej praktyki doradczej, jak również znajomości planów finansowych opracowywanych przez najlepsze krajowe i zagraniczne firmy konsultingowe, które wielokrotnie opiniował i recenzował, wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie. Publikacja skierowana jest do tych wszystkich, którzy stoją przed zadaniem przygotowania biznesplanu, wszechstronnej jego oceny oraz podjęcia na tej podstawie ważnych decyzji.
Firma Toyota nie ogranicza się do produkcji samochodów – produkuje także utalentowanych ludzi. W książce Droga Toyoty, która zdobyła status międzynarodowego bestsellera, Jeffrey Liker wyjaśniał, że sukces tej firmy opiera się na czterech podstawach: filozofii, ludziach, umiejętnościach rozwiązywania problemów i procesie (model 4P – Philosophy, People, Problem Solving i Process). We współpracy z Davidem Meierem, Liker przedstawił praktyczne zastosowanie tych zasad w książce The Toyota Way Fieldbook. Teraz ci doskonali znawcy firmy Toyota pokazują, w jaki sposób można rozwijać utalentowanych ludzi i osiągać wyjątkowe rezultaty w każdej firmie.
W niniejszej książce przedstawiono metodologię stosowaną przez tę globalną firmę w celu rozwoju doskonałych pracowników. Zaczynając od analizy podejścia Toyoty do tego zagadnienia, autorzy wyjaśniają znaczenie utworzenia w każdej firmie kultury sprzyjającej nauce i nauczaniu. Przedstawiają konkretne przykłady, które pozwalają szkolić pracowników we wszystkich polach i obszarach – od warsztatu produkcyjnego poprzez inżynierów i pracowników branży usługowej – oraz pokazują, w jaki sposób należy wspierać jednostki w ich dążeniach do wykorzystania całego swojego potencjału.
Toyota Talent to książka, dzięki której zdobędziesz wiedzę umożliwiającą:
• określenie własnych potrzeb w zakresie szkoleń i opracowanie planu szkolenia,
• zrozumienie różnych typów pracy i sposobów podziału skomplikowanych zadań na poszczególne umiejętności, których można uczyć innych,
• określanie oczekiwania wobec zachowań w wyniku właściwego przygotowania stanowiska pracy,
• rozpoznanie wśród załogi potencjalnych instruktorów i rozwijanie ich,
• skuteczne edukowanie pracowników nieprodukcyjnych i członków zespołów,
• rozwijanie wewnętrznych ekspertów do spraw „szczupłej produkcji”.
Wykorzystując swoje dwudziestoletnie badania, Liker i Meier pokazują, w jaki sposób rozwinąć w ludziach, którzy wyznają filozofię firmy, to, co w nich najlepsze i jak zachęcić ich do pracy ku wspólnemu dobru. Autorzy wykorzystują w tym celu przykłady zaczerpnięte z życia i dzielą się swoimi wskazówkami oraz sprawdzonymi pomocami szkoleniowymi.
O AUTORACH
Dr JEFFREY K. LIKER, autor bestselleru Droga Toyoty, jest profesorem na wydziale Industrial and Operations Engineering na University of Michigan, a także współwłaścicielem firmy konsultingowej Optiprise, Inc., zajmującej się szczupłą produkcją. Jego prace, za które otrzymał nagrodę Shingo, są publikowane w „The Harvard Business Review”, „Sloan Business Review” oraz innych wiodących publikacjach.
DAVID P. MEIER jest współautorem (z Likerem) książki The Toyota Way Fieldbook oraz prezesem Lean Associates, Inc. – firmy konsultingowej, której celem jest wspieranie innych firm w ich wysiłkach nauki „drogi Toyoty. David Meier przez 10 lat pracował jako lider grupy w Toyota Motor Manufacturing.
OPINIE
Kolejną publikację z serii Toyota „story” należy przywitać z uznaniem. Jest to pierwsza pozycja literatury biznesu poświęcona prezentacji jednej z najważniejszych zasad zarządzania jakością, tj. szkoleniu pracowników. Książka stanowi niemal instrukcję planowania i realizowania szkolenia własnych pracowników przez ich bezpośrednich przełożonych na stanowisku pracy. Menedżer, który nie potrafi być skutecznym trenerem, nie nadaje się do pełnienia funkcji kierowniczych. Publikację można polecić reprezentantom wszystkich pracodawców, a zwłaszcza tym, którzy organizują i nadzorują procesy produkcji przemysłowej.
- prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk
Książka Jeffreya K. Likera i Davida P. Meiera pt. TOYOTA TALENT zmieniła mój sposób patrzenia na proces szkolenia pracowników i kształcenia studentów. Jest to potężna skarbnica wiedzy, poparta przykładami, umożliwiająca stworzenie w organizacji odpowiednich warunków dla rozwijania talentów pracowników. Teraz muszę nauczyć się stosować tę wiedzę w praktyce pamiętając, że każdego dnia mogę robić to jeszcze lepiej (kaizen).
- dr inż. Robert Ulewicz Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania Katedra Inżynierii Produkcji
Książkę Toyota Talent przeczytałem z dużym zainteresowaniem z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze jestem pasjonatem ciągłego doskonalenia, którego rodowód wywodzi się z doświadczeń i rozwiązań stosowanych od lat w Toyocie. Po drugie od ośmiu lat jestem aktywnym trenerem, który ciągle poszukuje nowych sposobów doskonalenia swojego warsztatu. Książka ta zawiera wiele cennych wskazówek w każdym z tych obszarów zainteresowań, jest cennym poradnikiem zarówno dla praktyków ciągłego doskonalenia, jak i trenerów oraz menedżerów, zastanawiających się nad poprawą skuteczności szkoleń.
Myślę, że po lekturze tej książki na zawsze już zapamiętam jedno z kluczowych twierdzeń ważnych w pracy trenera: „Jeśli student się nie nauczył, to instruktor go nie nauczył”.
- Robert Czech Ekspert Grupa Telekomunikacja Polska
Prawdziwy sekret sukcesu
Bestseller autorstwa Rhondy Byrne The Secret dotyczy potężnych efektów osiąganych dzięki wizualizacji sukcesu i uaktywnieniu Prawa Przyciągania. Wielu ludzi uważa jednak, że tylko myślenie o tym, czego się pragnie, chociaż dobre na początek, nie wystarcza. W Planie lotu Brian Tracy ujawnia prawdziwe czynniki wpływające na osiągnięcie długotrwałego, znaczącego sukcesu.
Wykorzystując podróż samolotem jako metaforę, Plan lotu pomaga ci wytyczyć kurs, którego celem jest osiągnięcie szczęścia i pełne wykorzystanie potencjału.
Brian osobiście dorobił się fortuny, zaczynając od zera i wykorzystując zasady przedstawione w tej książce. Przekazał je 4 mln ludzi w 46 krajach i stał się jednym z najwybitniejszych na świecie nauczycieli i guru osobistego rozwoju. Osoby, które stosują zasady opisane w Planie lotu, doświadczają szybkich, pozytywnych zmian w każdym obszarze życia.
Wspaniałą nowiną jest to, że sukces nie zależy w większym stopniu od szczęścia, przypadku lub sił tajemnych, niż udany lot samolotem. Jeżeli lecimy z wiatrem, podróż jest szybsza, wiatr przeciwny oznacza opóźnienie, jednak pilot osiąga cel podróży dzięki umiejętnemu, zgodnemu z prawami fizyki, kierowaniu maszyną. To te prawa rządzą lotem. Nie inaczej jest z sukcesem. Dzięki nabyciu umiejętności właściwego stosowania w praktyce praw i zasad przedstawionych w Planie lotu, będziesz mógł wykorzystać w pełni swój potencjał i możliwości.
UWOLNIJ PEŁEN POTENCJAŁ, ABY OSIĄGNĄĆ SUKCES
W tej chwili potrafisz osiągnąć znacznie więcej, niż ci się udawało do tej pory. W tej znakomitej, praktycznej książce, Brian Tracy pokazuje, jak wytyczyć kurs na osiąganie wielkich sukcesów. Jak pisze Tracy, życie jest podróżą. Tak jak w przypadku każdej innej podróży, musisz zdobyć się na coś więcej niż tylko na marzenia o tym, dokąd chcesz dotrzeć. Potrzebujesz jasno określonych celów, planów i harmonogramów, aby z obecnego miejsca dotrzeć tam, gdzie chcesz być w przyszłości. Tak jak każdy dobry pilot, potrzebujesz planu lotu, który stworzysz, zanim wyruszysz i który wykorzystasz w trakcie podróży.
Istnieją uniwersalne zasady i ponadczasowe prawdy, które wielokrotnie były odkrywane na przestrzeni dziejów, które są znane i stosowane przez wszystkich ludzi sukcesu. W 12 łatwych w lekturze rozdziałach, nauczysz się jak:
określić, kim jesteś i czego pragniesz,
wybrać jasny, mierzalny cel, na którym możesz się skoncentrować,
opracować szczegółowe plany działania, które zagwarantują sukces,
rozwinąć niezachwianą pewność siebie, która pozwoli ci wystartować,
szczegółowo określić, co musisz zrobić, aby osiągnąć sukces,
pozostać na kursie – mimo nieuniknionych problemów, przeszkód i turbulencji – dopóki nie dotrzesz do celu
Gdy zastosujesz Plan lotu Briana Tracy’ego, możliwości są nieograniczone!
O AUTORZE
Brian Tracy, prezes Brian Tracy International, jest jednym z wiodących na świecie autorów i mówców, specjalizującym się w zagadnieniach z zakresu osiągania sukcesu, zarządzania i przywództwa. Napisał ponad 45 książek i stworzył ponad 350 edukacyjnych programów audio i video. Brian pracował jako konsultant i trener dla ponad 1 tys. korporacji takich jak IBM, Ford, McDonnel Douglas, Xerox, Hewlett-Packard, U.S. Bancorp, Northwestern Mutual, Federal Express i Comcast Communications. Każdego roku przemawia do ponad 250 tys. ludzi i jest jednym z najbardziej znanych na świecie autorów programów audio.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności studentów ekonomii i zarządzania, a także przedstawicieli administracji rządowej i biznesu. W dobie globalizacji zarówno środowiska akademickie, jak i menedżerowie potrzebują odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:
Czym jest konkurencyjność gospodarki?
Dlaczego jest ona ważna z punktu widzenia biznesu i całego społeczeństwa?
Czym jest strategia budowania konkurencyjności gospodarki?
W jaki sposób przystąpić do strategicznego budowania konkurencyjności i co przesądza o skuteczności takiego działania?
Zawarte w książce wnioski dotyczące polskiej gospodarki nadają jej praktyczny wymiar, zachęcając decydentów do odważniejszego formułowania strategii gospodarczych. Motywem przewodnim książki jest zdanie: "Zwiększanie konkurencyjności to maraton - a nie sprint".
Sekrety podejmowania trafnych decyzji to trzecia z naszej serii książka znanego na całym świecie mistrza negocjacji, autora bestsellera Sekrety negocjacji dla biznesmenów.
Autor, Roger Dawson, był dwa razy w Polsce, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu. Jest on światowej sławy negocjatorem praktykiem, jednym z najpopularniejszych prelegentów w USA, wielokrotnie nagradzanym za swoje zdolności krasomówcze. W tym poradniku zajmuje się zagadnieniem podejmowania trafnych decyzji zarówno w życiu prywatnym jak i w zawodowym.
Wszystkie nasze sukcesy i porażki można przypisać decyzjom, które wcześniej podjęliśmy. Dlatego tak ważne jest podejmowanie trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć. Autor omawia różne metody podejmowania decyzji, wyjaśnia sposoby zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, a także omawia zależności między osobowością a stylem podejmowania decyzji.
Poradnik skierowany jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi podejmujących często ważne decyzje, ale wiele z poruszanych w nim tematów będzie przydatnych każdemu, bo proces podejmowania decyzji jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia, że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W części pierwszej rozważane są wszelkie zagadnienia związane z zarządzaniem różnego rodzaju firmami. W części drugiej, autor radzi, jak poznać swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe. Trzecia część koncentruje się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?