‘The most influential consultant alive.’ Fortune
Have you ever noticed that the best CEOs seem to have a special kind of intelligence, an ability to sense where the opportunities in their industries are and how to take advantage of them? The best have a knack for simplifying the most complex business practices down to the fundamentals – the same fundamentals of the small family business.
In What the CEO Wants You To Know, Ram Charan explains in clear, simple language how to do what great CEOs do instinctively and persistently – understand the basic building blocks of a company and use them to figure out how to make it work as a total business. Being able to decide what to do when, despite the clutter of day-to-day to-do lists and the complexity of the real world, takes the mystery out of business and offers a clear road map of organisational success.
First published in 2001 (with over 300,000 copies sold worldwide) but never before published in the UK, this business classic has been completely rewritten and updated with new stories from today’s market leaders and companies, and the latest insights from the cutting edge of management research.
‘One of the world’s most renowned management consultants and authors.’ Fast Company
Coraz częściej proces sprzedaży staje się wojną o ceny - frustrującą i nieprzyjemną walką, która zabija całą związaną ze sprzedażą przyjemność. Można jednak myśleć o sprzedaży w lepszy sposób, jak podpowiada Ram Charan, znany z wyjaśniania i rozwiązywania trudnych problemów biznesowych. Co chce ci powiedzieć klient? Chce, żebyś wiedział, na czym polega jego działalność i pomógł mu w jej rozwijaniu. Wydaje się to proste, ale tkwi w tym pewien haczyk: nie da się tego osiągnąć stosując tradycyjne podejście do sprzedaży. Zamiast od swojego produktu lub usługi, zacznij od problemów klienta. Skoncentruj się na tym, żeby zostać jego zaufanym partnerem, kimś, do kogo może się zwrócić w poszukiwaniu twórczych, opłacalnych rozwiązań. Opracujesz je w oparciu o dogłębną znajomość jego wartości, celów, problemów i klientów.
Nowe zasady realizacji celów
Menedżerze, przedsiębiorco:
- jak dobrze jesteś przygotowany na kryzys gospodarczy?
- jak zareagujesz, gdy dostawca odmówi kredytu kupieckiego?
- co zrobisz, kiedy firma zwolni ludzi i morale w zespole radykalnie spadnie?
- czy ulegniesz owczemu pędowi i panice?
- Jak będziesz zarządzać firmą i zespołem w czasach niepewności?
Ram Charan, pomaga nam przejść przez prawdziwe pole minowe – kurczące się rynki, braki gotówki i ciągłe poczucie niepewności. „Nie wiemy, czy już wyszliśmy na prostą i nie możemy nawet wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał świat po zakończeniu kryzysu” — pisze Charan. „Jedyne, czego możemy być pewni to fakt, iż jest to czas burzliwych zmian, a każde zmiany wiążą się zarówno z niebezpieczeństwem, jak i okazją.”
Ta książka, oparta na doświadczeniach wielu firm w kryzysowych sytuacjach – takich jak DuPont, Hanesbrands czy Wipro, pomoże ci:
• chronić przepływy pieniężne firmy,
• ustawić firmę w lepszej pozycji przed nadejściem nowego boomu,
• lepiej rozumieć klientów,
• redukować koszty, zweryfikować ceny produktów i zasadność realizowanych inwestycji.
Ram Charan jest współautorem bestsellerów: Realizacja oraz Szósty zmysł w zarządzaniu firmą, a także autorem książki Co klient chce ci powiedzieć i wielu innych. Jako cieszący się ogromnym uznaniem ekspert w zakresie strategii biznesowej, doradzał wielu dyrektorom i pomagał firmom takim, jak GE, Bank of America, Verizon, KLM czy Thomson.
Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających? Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających „szósty zmysł biznesowy” – ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco. Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie, wyjaśniają w tej książce: - dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością, - kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek, - czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów, - dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę konkurencyjną, - czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej. Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej. Autorzy bazując na swoim bogatym doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc – czy można realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę. Szósty zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom. To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla ciebie. Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym instrumentem, wkomponowanym w model biznesu – atrakcyjną propozycję Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu – zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej okazji. - Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A. Wiele firm rozmija się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim. - Radosław Polowy, prezes zarządu Collect Consulting
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?