Większość książek zaczyna się od wprowadzenia - krótkiego wstępu poprzedzającego właściwą część książki. My chcielibyśmy, aby nasze wprowadzenie wprowadzało cię w twoją przyszłość.
Wyobraź sobie, jak będziesz się czuł, czytając ostatnią stronę książki Jednominutowa gotówka. Jeżeli w chwili obecnej nie narzekasz na stan swojego konta, w ciągu dziewięćdziesięciu dni możesz znaleźć się na najlepszej drodze do wolności finansowej. Jeżeli jednak, podobnie jak miliony innych ludzi w okresie słabej koniunktury gospodarczej, borykasz się z problemami finansowymi, stworzysz plan przywrócenia finansowego ładu w swoim życiu i dowiesz się, jak pozbyć się finansowych zmartwień raz na zawsze. Wystarczy, że będziesz ten plan realizował. Jakie to uczucie?
Przenieś się teraz myślami w przyszłość o dziewięćdziesiąt dni. Wyobraź sobie, że twoja finansowa przygoda zakończyła się powodzeniem. Zrzucasz z ramion kolejne finansowe ciężary W twoim życiu pojawiły się dodatkowe strumienie dochodów - to niewielkie strumyki, które nawadniają i użyźniają twoją wysuszoną finansową glebę. Zima się skończyła, przyszła wiosna. Już niedługo będziesz mógł dokonać obfitych zbiorów pieniędzy.
A teraz wybiegnij w przyszłość o cały rok. Po zadłużeniu na karcie kredytowej i innych obciążeniach finansowych pozostały już tylko wspomnienia. To przeszłość. Twój styl życia wyraźnie się ustabilizował, masz teraz większe szanse na dostatnie życie. Wokół ciebie pojawia się coraz więcej oznak bogactwa - rosnące saldo na rachunku, powiększający się portfel inwestycji, zyskujące na wartości aktywa.
Musisz się uszczypnąć. Czy ja śnię? Czy to wszystko dzieje się naprawdę?
Owszem.
Istnieją setki przepisów na to, jak powoli i bez wysiłku upichcić sobie finansową ucztę. Spójrzmy jednak prawdzie w oczy - w dzisiejszych czasach większość z nas potrzebuje dodatkowej gotówki w krótkim czasie. Z tego względu w książce Jednominutowa gotówka skoncentrujemy się na przepisach na dania do odgrzania w kuchence mikrofalowej, dzięki którym zapewnisz sobie przypływ gotówki w czasie nie dłuższym niż dziewięćdziesiąt dni. Pokażemy ci, jak wyposażyć finansową kuchnię, jakie przybory kuchenne nabyć oraz jak się zorganizować, by w możliwie najkrótszym czasie wieść pełne i dostatnie życie.
Książka Jednominutowa gotówka ma na celu przedstawić ci kilka podstawowych niestandardowych przepisów na generowanie niekończących się comiesięcznych strumieni gotówki. Jak byś zareagował, gdybyśmy powiedzieli ci, że już za rok będziesz mógł przestać pracować, jeśli tylko poświęcisz temu godzinę dziennie? Nawet nie musiałbyś wstawać w tym celu od kuchennego stołu. Jeżeli kusi cię taka perspektywa, zachęcamy do dalszej lektury, ponieważ w kolejnych rozdziałach przedstawimy przepisy na tego rodzaju życie.
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym - o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem.
Spełniaj swoje marzenia
Największe wyzwanie: być lepszym niż dobrym!
Nie zaliczam się do ludzi, którzy unikają wstępów i wprowadzeń, pozwól zatem, że ci wyjaśnię i opowiem, co znajdziesz w tej książce.
Urodziłem się w 1926 roku w Alabamie. Rodzice nadali mi imiona Hilary Hinton, ale już od czasów szkolnych przyjaciele - mam nadzieję, że ty również nim jesteś lub zostaniesz — nazywali mnie Zig. Przez całe dziesięciolecia podróżowałem po świecie i opowiadałem ludziom, jak czerpać z życia to, co najlepsze, dając to samo od siebie. Powtarzałem milionom ludzi, że w realiach zawodowych, osobistych, rodzinnych, a także w sprawach związanych z życiem społeczności lokalnej, mogą osiągać wszystko, czego tylko zapragną — pod warunkiem, że będą pomagać innym w spełnianiu ich marzeń.
Przez siedemdziesiąt dziewięć lat swojego życia napisałem ponad dwadzieścia książek o tematyce motywacyjnej, zorganizowałem niezliczoną liczbę wykładów i seminariów na temat dostatniego i owocnego życia — dziś mam zatem do powiedzenia więcej niż kiedykolwiek wcześniej. W zasadzie mam wrażenie, jakbym się dopiero rozpędzał. Właśnie dlatego napisałem niniejszą książkę — chciałbym podzielić się z tobą kilkoma uwagami, które, jak sądzę, zmotywują cię w takim samym stopniu, w jakim zmotywowały mnie. Zestawiłem ze sobą kilka zagadnień, którymi się zajmowałem przez te wszystkie lata, i w ten sposób odkryłem zupełnie nowy poziom motywacji. Chciałbym, abyś również i ty mógł go odkryć.
Nie pamiętam już dokładnie, kiedy po raz pierwszy użyłem sformułowania „lepiej niż dobrze", ale z pewnością było to dawno temu. Wychowałem się na południu Stanów Zjednoczonych, a konkretne w Teksasie, w związku z czym bardzo często zdarzało mi się uczestniczyć w takiej oto wymianie zdań:
„Cześć, Zig! Co tam u ciebie?"
„A dobrze, dobrze. A u ciebie?"
Zapewne dobrze to znasz. W takiej wymianie zdań nie ma oczywiście nic złego - to zwykły, codzienny sposób pozdrawiania i witania znajomych.
W pewnym momencie doszedłem jednak do wniosku, że słowo „dobrze" nie oddaje w pełni mojego samopoczucia — nie opisuje dostatecznie dobrze tego, co wszyscy powinniśmy czuć. Skoro chcemy się cieszyć pełnią życia, to powinniśmy się czuć „lepiej niż dobrze". Właśnie dlatego na pytanie: „Co u ciebie, Zig?" odpowiadam: „U mnie wszystko lepiej niż dobrze".
Odpowiedź ta przynosi zadziwiające efekty. Ludzie przystają na chwilę, aby jakoś się do tego ustosunkować. Niektórzy dziękują mi, że podniosłem ich na duchu, inni przejmują ode mnie ten rodzaj powitania. Nie wolno lekceważyć potęgi słów! Stwierdzając: „U mnie wszystko lepiej niż dobrze" - mówiąc o własnym stanie w czasie teraźniejszym — wyrażasz afirmację dla tego, kim jesteś i jak się czujesz. Oczywiście, samo stwierdzenie: „lepiej niż dobrze" na niewiele się zdaje. Wystarczy jednak zrozumieć, czym jest życie „lepsze niż dobre" i naprawdę się o nie postarać, aby faktycznie poczuć się lepiej niż dobrze.
Można wskazać trzy filary życia, które jest „lepsze niż dobre": pasję, doskonałe wyniki oraz poczucie sensu życia. Nie sądzę, aby bez zrozumienia każdego z tych trzech elementów ktokolwiek mógł przez dłuższy czas zachować wysoki poziom motywacji. Nie wydaje mi się też możliwe, aby ktokolwiek mógł prowadzić życie „lepsze niż dobre" bez odpowiedniej motywacji...
163 sposoby osiągania doskonałości w biznesie
Najnowsza książka Petersa, pełna błyskotliwych i formułowanych z pasją spostrzeżeń o współczesnym biznesie i zarządzaniu, jest zarazem wyznaniem wiary w kreatywność przedsiębiorców i krytyką korporacyjnego zbiurokratyzowania. Już od pierwszej strony książki czytelnik wyrusza wraz z Petersem na krucjatę, której celem jest stworzenie świata pełnego dynamicznych i dążących do doskonałości firm, świata doskonałej obsługi klienta, innowacyjnego myślenia o wszystkich aspektach zarządzania i obsesyjnego dążenia do doskonałości. Peters radzi, nakazuje, motywuje, wyszydza, zachęca i nie odpuszcza: albo firma będzie doskonała w tym co robi, albo skazana jest na zagładę. Peters to biznesowy guru, obdarzony wielkim talentem przekonywania, wypowiadający wojnę biurokratycznemu i zidiociałemu światowi Dilberta. Tom Peters jest osobą fascynującą, obdarzoną intelektem najwyższej próby, a jednocześnie znakomitym autorem.
O AUTORZE
Tom Peters to guru zarządzania epoki postkorporacyjnej, „über-guru zarządzania” według „Fortune” i „The Economist”, od lat prowadzi na całym świecie słynne seminaria przyciągające tysiące uczestników, wraz z P. Druckerem i M. Porterem na zawsze zmienił myślenie o biznesie i zarządzaniu. Zdobył sławę jako współautor książki W poszukiwaniu doskonałości w biznesie, uznanej w rankingu wydawnictwa Bloomsbury Publishing za „najwspanialszą książkę o biznesie wszechczasów”. Napisał ją jako partner słynnej firmy doradczej McKinsey & Company. Z wykształcenia jest inżynierem (ukończył Uniwersytet Cornella), MBA i doktorat uzyskał na Uniwersytecie Stanforda, był doradcą w Białym Domu. Od wielu lat prowadzi firmę szkoleniową i doradczą Tom Peters Company. Mieszka na farmie w stanie Vermont. Tom Peters wygłasza ok.. 80 wykładów rocznie, większość poza USA.
OPINIE
Jeśli szczerze wierzysz, że „doskonałość” jest tożsama z Tomem Petersem, kupisz tę książkę, przeczytasz ją, wiele się z niej dowiesz i utwierdzisz się w swojej wierze. Każdy ze 163 sposóbów osiągania doskonałości w biznesie podanych przez Toma potwierdza każdego dnia praktyka.
- Stephen R. Covey, autor 7 nawyków skutecznego działania
Ten „czarodziej hu, hu, hu!”, ten „imperator doskonałości”, zyskuje twoją sympatię dzięki swojej niepohamowanej energii i zapałowi.
- „Financial Times”
Małe wielkie sprawy to bez cienia przesady najlepsza książka o zarządzaniu, jaką kiedykolwiek przeczytałem.
- Warren G. Bennis, pionier studiów nad przywództwem, profesor zarządzania na Uniwersytecie Południowej Kalifornii
Tom Peters to największy przyjaciel i największa zmora biznesu.
- „BusinessWeek”
Jak General Electric i inne przedsiębiorstwa zmieniły proces w zyski
Dzięki programowi Six Sigma zwiększono wydajność i zyski w takich firmach jak General Electric, AlliedSignal czy Motorola. To kierunek dla menedżerów, którzy pragną stworzyć organizacje najwyższej światowej klasy. Jego ilościowe podejście podnosi efektywność i skuteczność organizacji – i sprawiło, że stał się najpopularniejszą metodyką usprawnień w historii.
W jaki sposób możesz wykorzystać program Six Sigma w swojej organizacji?
Rewolucja Six Sigma pokazuje menedżerom i osobom odpowiedzialnym za wdrożenie tego programu, jak rozpocząć i utrzymać inicjatywę Six Sigma w swojej organizacji. Pomaga w przejściu od zarządzania intuicyjnego do takiego, w którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Wyjaśnia, w jaki sposób i dlaczego Six Sigma jest lepsza od innych metod poprawy jakości. Przedstawia kluczowe elementy programu Six Sigma i pokazuje, jak utworzyć odpowiednią infrastrukturę niezbędną do pomyślnego wdrożenia go w firmie każdej wielkości.
Proste, lecz szczegółowo przedstawione narzędzia metodyki Six Sigma pozwalają osiągnąć lepszą efektywność, skuteczność i wyższe zyski. Ta książka to łatwy w użyciu przewodnik, opisujący krok po kroku poszczególne fazy metodyki DMAIC i pokazujący menedżerom, w jaki sposób:
budować zespoły, które zajmą się procesami bezpośrednio wpływającymi na strategiczne cele biznesowe firmy,
pokonywać opór przed zmianą,
obliczać wartość sigma na poziomie procesu,
tworzyć konkretne opisy wymiernych problemów, którymi zająć się mają zespoły projektowe,
stosować narzędzia analizy i usprawniania procesów,
osiągać i utrzymywać najwyższe standardy funkcjonowania procesów,
unikać błędów, które mogą doprowadzić do klęski programu Six Sigma.
Ten praktyczny przewodnik, pełen studiów przypadków ilustrujących prawidłowe i błędne sposoby wdrażania Six Sigma, ma jeszcze jedną zaletę: łatwo się go czyta.
O AUTORZE
GEORGE ECKES jest założycielem Eckes and Associates, Inc. (EAI), firmy konsultingowej specjalizującej się we wdrażaniu usprawnień, prowadzeniu szkoleń i wdrożeń Six Sigma, rozwijaniu organizacji i zarządzaniu zmianą. W roku 1996 EAI została wybrana na główną firmę konsultingową z zakresu wdrażania programu Six Sigma dla General Electric.
OPINIE
Rewolucja Six Sigma to wspaniałe kompendium wiedzy i doświadczeń, ukazujących pełne spektrum możliwości Programu Six Sigma. Dostarcza nie tylko gotowych przykładów rozwiązań ale prowokuje do tworzenia własnych, przełomowych. Autor nadaje programowi Six Sigma charakter narzędzia, wspierającego realizację celów strategicznych i podnoszącego efektywność działań doskonalących. To pierwsza tak kompletna i uniwersalna książka o Six Sigma, wydana w języku polskim. George Eckes łamie wiele stereotypów powstałych na temat Programu i ukazuje jego prawdziwy fenomen – skupienie na realizacji celów strategicznych, rozwoju i motywacji pracowników oraz budowaniu kultury organizacji.
- Jarosław Siarkiewicz, Prezes Zarządu Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Ile razy zdarzyło ci się przechodzić na dietę i tracić kilka kilogramów tylko po to, aby po raz kolejny dojść do momentu, w którym wskazówka wagi ani drgnie? Wielu osobom udaje się schudnąć pierwsze 4, 6 czy 8 kilogramów. Potem, bez względu na to, jak bardzo się starały, nie potrafią zmusić upartych wskazówek wagi do przesunięcia się w lewo; często też powracają do wyjściowej masy ciała. Na szczęście jednak udało się opracować bezpieczne dla zdrowia rozwiązanie, które pomaga uzyskać trwałą redukcję masy ciała. Rozwiązanie to uchroni cię przed frustrującym efektem jo-jo, który często stanowi konsekwencję stosowania diet cud. Dr George L. Blackburn przedstawia rozsądne podejście do kwestii trwałej redukcji masy ciała, które na zawsze zmieni sposób myślenia o odchudzaniu.
Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach.
John Maxwell chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu potencjału, dzieląc się z tobą Złotymi myślami przywództwa. Po prawie czterdziestu latach bycia liderem odkrył on złotą żyłę, wobec czego ty nie musisz już tego robić. W każdym z dwudziestu sześciu rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu. Razem składają się na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa.
W książce tej poruszono między innymi takie oto tematy:
• Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów
• Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy
• Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj
• Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie
• Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie
Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz „Czas mentoringu” – część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki.
Zdobywanie wiedzy na temat przywództwa przypomina odkrywanie złotej żyły. Nie chodzi jednak o gromadzenie nic niewartych kamieni, tylko szlachetnego kruszcu. Znajdziesz go właśnie tutaj.
Każdego roku niezliczone rzesze ludzi proszą o radę międzynarodowego eksperta w dziedzinie przywództwa, Johna C. Maxwella. Jak jeden człowiek może uczyć tak wiele osób rozproszonych po całym świecie? Odpowiedzią jest właśnie ta książka.
Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też „złote bryłki” mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa.
„Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki – mówi Maxwell. – Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota”.
Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości.
O AUTORZE
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services.
Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League.
Jego książki zostały uznane za bestsellery przez „New York Times”, „Wall Street Journal” i „Business Week”. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy.
jak zdobyć przewagę na rynku
Książka łączy najnowszą wiedzę na temat zarządzania marką z nowatorskim i nigdzie jeszcze nie publikowanym modelem zarządzania potencjałem marki. Główne wątki dotyczą istoty kapitału marki, działań i mechanizmów jego kreowania, tożsamości i potencjału konkurencyjnego marki, a także mierzenia siły marki. Bazując na swoich wieloletnich doświadczeniach biznesowych, Autor odpowiada na kluczowe pytania: jak wykreować wartość firmy poprzez markę, jak budować przewagę konkurencyjną w oparciu o markę, jak skuteczne zarządzać potencjałem konkurencyjnym marki. Publikacja napisana jest w sposób przejrzysty i przystępny, ma praktyczny, poradnikowy charakter. Omawiane trendy, procesy i zjawiska ilustrowane są przykładami z firm krajowych i zagranicznych.
O AUTORZE
Paweł Patkowski – absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion, doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca menedżerskich studiów podyplomowych w Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Praktyk z bogatym doświadczeniem. W agencji reklamowej Lintas zajmował się obsługą takich klientów, jak: Unilever, Polkomtel, Casio, Bank Śląski, Telekomunikacja Polska, Castrol. Następnie dyrektor marketingu Browarów Brok S.A. W latach 2001-2007 szef marketingu Adidas Poland. Obecnie wicedyrektor komunikacji marketingowej Polkomtel S.A.
OPINIE
Ta interesująca i inspirująca książka wnosi nowe spojrzenie i wzbogaca wiedzę na temat zasad, mechanizmów, narzędzi budowania potencjału konkurencyjnego marki i zarządzania nim. Sposób ujęcia tematu, wartka narracja, przejrzystość i przystępność tekstu czyni z niej atrakcyjną pozycję dla wielu odbiorców – właścicieli firm, menedżerów poszukujących skutecznych i efektywnych sposobów budowania strategii konkurencji; specjalistów public relations, promocji i marketingu; osób działających na rynkach i w sektorach finansowych; wreszcie dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania. Pasja Autora, jego głęboka wiedza teoretyczna, praktyczna i dydaktyczna przebija z kart książki i udziela się Czytelnikom.
- Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki, Szkoła Główna Handlowa
Na tle wielu publikacji na temat wykorzystania marki produktu jako skutecznego narzędzia konkurowania, książkę Pawła Patkowskiego wyróżnia przedstawienie innowacyjnego sposobu budowy potencjału konkurencyjnego marek. Mechanizmy skutecznego konkurowania oraz osiągania sukcesu na współczesnych rynkach Autor ukazuje z perspektywy działań związanych z kształtowaniem marki. Komunikatywny sposób przekazu, liczne przykłady oraz interesująca treść sprawia, że warto ją polecić szerokim kręgom Czytelnikom, a zwłaszcza praktykom z przedsiębiorstw.
- Prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Szkoła Główna Handlowa, Akademia Leona Koźmińskiego
Wykorzystaj każdą sekundę to nie jest kolejna książka na temat organizacji czasu. Jej autor Robert. W. Bly, dyrektor Centrum Komunikacji Technicznej i autor 40 książek na temat biznesu wychodzi poza utarte schematy dobrej organizacji czasu i proponuje szeroki wybór strategii i taktyk pozwalających na osiągnięcie sukcesu bez stresu i wykonanie więcej pracy w krótszym czasie. Autor objaśnia metody maksymalizacji wykorzystania czasu i produktywności poprzez właściwe ustalenie priorytetów, tworzenie odpowiednich schematów czasowych i przezwyciężenie chęci do odkładania czekających nas zadań na później. Porusza kwestie właściwego wykorzystania zasobów energii i dbania o zdrowie poprzez stosowanie odpowiedniej diety, ćwiczeń fizycznych i planowanie odpoczynku. Omawia też najnowsze metody zbierania informacji i efektywnego przekazywania wiadomości we współczesnym świecie. Jego rady poparte są przykładami z własnej działalności i osiągnięciami uznanych autorytetów na polu biznesu. Rady dotyczące organizacji czasu obejmują: - Sposoby eliminacji złych nawyków i działań, które nas opóźniają. - Trzy rodzaje list pozwalające na właściwe zorganizowanie priorytetów. - Metody skutecznego radzenia sobie z nadmiarem pracy biurowej. - Opanowanie sztuki mówienia "nie". - Radzenie sobie z nadmiarem informacji. Wprowadzenie technik proponowanych przez autora zapewni wykonanie wszystkich zadań w terminie, poprawi jakość kontaktów z klientami, zredukuje napięcie i stres w pracy, w wyniku czego będziemy mieli więcej czasu dla siebie, domu i rodziny, co z kolei zaowocuje lepszym samopoczuciem, a przecież to właśnie ono jest głównym - choć tak zaniedbywanym - celem naszych codziennych wysiłków. Książka Wykorzystaj każdą sekundę uczy, jak zamienić czas z pełnego stresu WROGA w spokojnego PRZYJACIELA. Nie zwlekaj! Rozpocznij tę metamorfozę NATYCHMIAST.
Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.
Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu.
Ta książka jest poradnikiem, który traktuje:
? o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna;
? o złożoności procesu komunikacji;
? o podstawowych błędach w komunikacji;
? o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian;
? o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu;
? o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych.
Jeśli jesteś:
* mężem bądź żoną;
* dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny;
* rodzicem bądź dzieckiem;
* nauczycielem lub uczniem;
* szefem bądź pracownikiem?
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak:
* prowadzić właściwie rozmowę,
* budować pozytywne relacje z rozmówcą,
* przekonywać do swojego zdania,
* interpretować zachowania innych,
* radzić sobie z trudnymi rozmówcami,
* panować nad swoimi emocjami,
* mówić tak, aby być zrozumianym,
* zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP).
OPINIE
Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: ?Po co było tracić na nie czas??. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi?
- Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska
Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (?) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji.
- Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie
Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (?)
Przez wiele lat Kate White prowadziła życie grzecznej dziewczynki – potulnie wsłuchiwała się w czyjeś polecenia i wykonywała je, starała się przypodobać ludziom, pracowała za trzech – do momentu aż pominięto ją w rekrutacji na stanowisko redaktor naczelnej pisma, którym zarządzała od paru miesięcy. W końcu zdała sobie sprawę, że jedyną drogą do sukcesu jest śmiałość i odwaga. Potem poszła jak burza!
Kate White opowiada o tym, jak zmieniła swój styl i wizerunek. Daje ci konkretne, proste rady, jak zacząć prowadzić życie na najwyższych obrotach i spełnić zawodowe marzenia. Dzięki programowi dziewięciu kroków pokazuje, jak przeć do przodu i dostawać to, czego się pragnie.
Na początku musisz sprawdzić, ile jest w tobie grzecznej dziewczynki, a ile kobiety przebojowej, i rozwiązać test. Potem White omawia każdą z obowiązkowych dla przebojowych kobiet dziewięciu strategii, dzieląc się jednocześnie własnym doświadczeniem i opowiadając o śmiałych poczynaniach kobiet, które na swoim polu działania osiągnęły wszystko co możliwe. Oprócz inspiracji dostaniesz też wskazówki i opis technik, dzięki którym odkryjesz:
• trzy niezwykłe korzyści płynące z tego, że stałaś się kobietą przebojową, w tym możliwości rozwoju zawodowego, na których bardzo ci zależy
• dlaczego ograniczenie pracy do wymiaru krótszego niż sześćdziesiąt godzin tygodniowo jest mądrym posunięciem
• jak wprawić szefów w zachwyt pomysłami, dzięki którym twoja firma zdystansuje konkurencję o całe lata świetlne
• pięć słów, których zwycięzcy nigdy nie wypowiadają
• jak zarządzać własnym wizerunkiem – kształtować go, zmieniać, sprawiać, żeby inni postrzegali cię jako dynamicznego lidera
• kiedy i w jaki sposób podejmować ryzyko, łamać zasady gry i słuchać podpowiedzi intuicji… A to jeszcze nie wszystko!
Książka Grzeczne dziewczynki stoją w miejscu... A przebojowe kobiety robią karierę może cię zmotywować, wzmocnić oraz zmienić w kobietę, która nie tylko MA marzenia i pragnienia, ale również je realizuje!
KATE WHITE zaczęła karierę w branży wydawniczej od magazynu „Glamour”, wygrywając konkurs na 10 Najlepszych Studentek. Potem została redaktor naczelną „Family Weekly” i „Mademoiselle”. Następnie zajmowała kluczowe stanowiska redakcyjne w magazynach „Child”, „Working Woman” oraz „McCalls”. Obecnie jest naczelną czasopisma „Redbook”. Kate White mieszka w Nowym Jorku z mężem, prowadzącym programy informacyjne Bradem Holbrookiem, i dwójką dzieci.
Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania
Przyszłość zarządzania nurtuje rzesze naukowców i praktyków. Ustosunkowując się do tej kwestii, Autorzy książki proponują nowe paradygmaty, formułują nowe interpretacje teorii i praktyki zarządzania, zwracają uwagę na konsekwencje rewolucyjnych zmian w nauce dla zarządzania. Jednak przede wszystkim podążają w kierunku nowej interpretacji przedsiębiorstwa przyszłości – sustainable enterprise, które na ogół kojarzone jest z ideą zrównoważonego rozwoju, tymczasem może mieć zupełnie nową, dopełniającą racjonalność. Jaką? Sustainablity to nowatorski pomysł na biznes trwały, odnawialny, zdolny przetrwać różne okoliczności, biznes, którego procesy zapewniają mu witalność w nieprzewidywalnym i turbulentnym otoczeniu.
Książka odpowiada w szczególności na następujące pytania:
• Jak wyglądać będzie przedsiębiorstwo przyszłości?
• Co stanowi główne czynniki krytyczne jego sukcesu?
• Na czym polegają nowe paradygmaty w zarządzaniu?
• Jakie są konsekwencje teorii chaosu dla zarządzania?
• Na czym polega zarządzanie kluczowymi obszarami w przedsiębiorstwie, takimi jak: zmiana, zaufanie, innowacje, ekologia, wiedza, wirtualizacja, przywództwo, wartość ...
Te i wiele innych istotnych zagadnień wyjaśnia ta publikacja, którą odróżnia od innych pozycji na rynku kompleksowe, odważne i przyszłościowe spojrzenie na problemy zarządzania. Jest więc ona niezbędną pozycją dla Czytelników, którzy pragną być na bieżąco w nowych realiach zarządzania.
Jak poradzić sobie ze złamanymi obietnicami, zawiedzionymi oczekiwaniami i niewłaściwym zachowaniem
Już nigdy więcej nie będziesz uciekał przed żadnym konfliktem!
Za wszystkimi problemami, z którymi borykać się muszą rodziny, zespoły i organizacje, stoją osoby, które nie mogą lub nie chcą zajmować się przypadkami niedotrzymania obietnic. Czasem ludzie łamią zasady, nie dotrzymują terminów lub po prostu zachowują się niewłaściwie. Jeśli nawet ktoś zajmie się tym problemem, często robi to nieodpowiednio i przyczynia się do powstania całej serii nowych problemów.
Ostatnie badania dowodzą, że wszystko to jest nie tylko irytujące, ale również kosztowne. Ocenia się, że powoduje spadek wydajności firm o 20 do 50 procent i jest przyczyną nawet do 90 procent rozwodów. Na podstawie ponad 10 tysięcy godzin bezpośredniej obserwacji autorzy niniejszej książki wyizolowali umiejętności, które zwiększają szanse osiągnięcia sukcesu przy rozwiązywaniu trudnych problemów.
Naucz się zapobiegać przypadkom niedotrzymania obietnic i terminów.
Dowiedz się, w jaki sposób łamanie zasad i niewłaściwe zachowanie można zastąpić poczuciem odpowiedzialności
Naucz się rozwiązywać problemy, wzmacniając przy tym relacje.
Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie Autobus energii sprawi, że: - odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy, - przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz, - pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć, - przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz, - polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś. Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej. Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić. Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce. Jest poniedziałek rano. Damian wychodzi z domu i widzi, że z opony w samochodzie uszło powietrze. Ale to najmniejszy z jego problemów. Życie rodzinne Damiana leży w gruzach, a jego zespół w pracy jest rozbity. Damian odpowiada za przygotowanie premiery rynkowej nowego produktu, NRG-2000. Ma na to dwa tygodnie. Jeśli mu się nie uda, straci pracę. A jeśli nie zrobi czegoś, co ocali jego małżeństwo, żona go opuści. Damian jest zmuszony jechać do pracy autobusem. Kierowca okazuje się człowiekiem jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak pasażerowie tego wyjątkowego autobusu. W ciągu następnych dwóch tygodni kierowca i pasażerowie wpajają Damianowi dziesięć zasad podróży jego życia. Pomagają mu pokonać kryzys: ocalić jego pracę i małżeństwo. Autobus energii to wciągająca, fabularyzowana książka biznesowa. Zabierze cię w inspirującą podróż, podczas której odkryjesz dziesięć sekretów życia i pracy z pozytywną energią. Pozytywna energia poszerzy horyzonty twojego myślenia i doprowadzi cię do spełnienia, zarówno w pracy, jak i w życiu rodzinnym. Każdy z nas zmaga się z trudnościami. Każdy człowiek i zespół, każda organizacja i firma ma do pokonania przeszkody, które stoją na drodze do sukcesu. Nie ma wśród nas nikogo, kto w życiu nie przechodził kryzysu. W tym teście życia jest tylko jedna poprawna odpowiedź: pozytywna energia. Składają się na nią: wizja, zaufanie, optymizm, entuzjazm i cel. Bez tych składników żaden przywódca nie stanie się wielki i nie urzeczywistni swoich marzeń. Jon Gordon ma wieloletnie doświadczenie w pracy z tysiącami przywódców, handlowców, zespołów, organizacji non profit, szkół i sportowców. Fascynującą fabułę tej książki wzbogaca o wnikliwe obserwacje. Podsuwa strategie, które możesz od zaraz wprowadzić w życie. I aplikuje nam wszystkim końską dawkę pozytywnej energii. Autobus energii to pierwszorzędny plan działania dla menedżerów, liderów zespołów i każdego innego, kto chce wyzbyć się negatywnych postaw na drodze osiągnięć. Ta książka pomoże ci pokonać przeszkody w pracy i w domu. Jon Gordon nauczy cię wydobywać z ciebie i twojego zespołu to, co najlepsze. Wsiądź do Autobusu energii i przeżyj podróż swojego życia. O AUTORZE Jon Gordon jest szanowanym autorytetem w dziedzinie motywowania. Pomaga menedżerom, specjalistom i zespołom w firmach, w szkołach, a nawet w organizacjach kościelnych wykrzesywać z życia więcej pozytywnej energii. Jest współtwórcą „Programu pozytywnej energii” (PEP: Positive Energy Program), inicjatywy na rzecz edukacji i poprawy zdrowia dzieci. Jon Gordon zaraża pozytywną energią miliony ludzi na całym świecie, występując w telewizji i udzielając licznych wywiadów dla prasy. Wystąpił między innymi w znanych programach: American Morning na kanale CNN i w Today na NBC.SPIS TREŚCI
Rozdział 1. Złapałem gumę!
Rozdział 2. Dobra i zła wiadomość
Rozdział 3- Długi spacer do domu
Rozdział 4. Następny poranek
Rozdział 5. Autobus bez Radosnej
Rozdział 6. Zasady
Rozdział 7. To ty jesteś kierowcą
Rozdział 8. Chodzi o energię
Rozdział 9. Damian opowiada o swojej wizji
Rozdział 10. Koncentracja
Rozdział 11. Siła pozytywnej energii
Rozdział 12. Spacer dziękczynny
Rozdział 13- Golfowa teoria jednego
świetnego strzału
Rozdział 14. Bilety autobusowe
Rozdział 15. Bardzo długi weekend
Rozdział 16. Kto wsiada do autobusu?
Rozdział 17. Negatywne nastawienie to wróg
Rozdział 18. Wampirom energetycznym
wstęp wzbroniony
Rozdział 19. Uniwersalna zasada pozytywnej energii
Rozdział 20. Damian przejmuje kontrolę
nad swoim autobusem
Rozdział 21. Sen Damiana
Rozdział 22. Dziś lepiej niż wczoraj
Rozdział 23- Dobre samopoczucie
Rozdział 24. Przewodzić z sercem
Rozdział 25. Dyrektor „energetyczny"
Rozdział 26. Pokochaj swoich pasażerów
Rozdział 27. Pięć strategii budowania miłości
Rozdział 28. Strach i zaufanie
Rozdział 29. Poczucie celu
Rozdział 30. Inspirowanie zespołu
Rozdział 31. Dzień meczu
Rozdział 32. Prezentacja
Rozdział 33- Radosna
Rozdział 34. W autobusie jest weselej!
Twój energetyczny plan działania
Przyszłość jest tylko nadchodzącym ciągiem krótkich chwil dziejących się w "teraźniejszości". W każdej z tych chwil decydujemy o tym, jak będą wyglądać następne "momenty teraźniejszości". Zatem decyzje podjęte w danej chwili mają zasadniczy wpływ na nasze dalsze poczynania w przyszłości i sposób, w jaki zatroszczymy się o każdą z chwil, w których aktualnie się znajdujemy, decyduje o naszych osiągnięciach w dalszym życiu. Oczywiście myśl ta nie jest nowa, ale jakże często zapominamy o niej i marnujemy kolejną szansę dokonania w naszym życiu czegoś znaczącego, lub odważnego zmierzenia się z nowym, mogącym zapewnić nam pozytywne efekty wyzwaniem. Każdy z nas jest sumą dokonanych przez siebie wyborów. Jeśli nasze decyzje są trafne, wywiera to istotny wpływ na jakość naszego życia. Stosując rady podane w tej książce, możesz dołączyć do osób, którym się w życiu powiodło. Nikt nie rodzi się człowiekiem sukcesu, ale każdy może się nim stać. Tytuł "Carpe diem" to znany cytat z pieśni Horacego i w luźnym tłumaczeniu oznacza "Używaj dnia" lub "Korzystaj z każdego dnia, nie marnuj mijających chwil". Autorowi chodzi jednak nie o "korzystanie", ale o "pełne wykorzystanie" tych chwil, jakie każdy z nas ma przed sobą. Danny Cox, były pilot samolotów odrzutowych armii USA, wytrawny biznesmen, autor książek z dziedziny psychologii motywacyjnej i cieszący się ogromną popularnością prelegent, proponuje nowe, dynamiczne metody osiągania sukcesu w życiu, polegające nie tylko na pokonywaniu napotykanych w nim problemów i trudności, lecz - co ważniejsze - na przełamywaniu równie uciążliwych i krępujących nasze poczynania barier wewnętrznych. Autor ilustruje swoje przesłanie licznymi przykładami z życia nieprzeciętnych ludzi.
Serce i dusza filozofii Toyoty
Uroczysta polska premiera książki odbędzie się podczas VI Kongresu GEMBA KAIZEN w dniach 24-25 listopada 2009 we Wrocławiu
Przedmowę do polskiego wydania książki napisał Masaaki Imai - światowy ekspert kaizen, natomiast wprowadzenie jest autorstwa Mariusza Bryke - Country Managera KAIZEN Institute Polska.
W międzynarodowym bestsellerze, Droga Toyoty tłumaczono sukces tej firmy rewolucyjnym modelem 4P, którego elementami składowymi jest filozofia, ludzie, proces i rozwiązywanie problemów. Teraz, w książce Kultura Toyoty, autorytety w zakresie Toyoty, Jeffrey Liker i Michael Hoseus ujawniają, w jaki sposób Toyota wybiera, rozwija i motywuje swoich ludzi, aby zaangażowali się w proces wytwarzania produktów o najwyższej jakości. Z tej książki możesz dowiedzieć się, jak zrobić to w swojej firmie.
Kultura Toyoty poświęcona jest „systemom ludzkim”, które Toyota wprowadziła po to, by wzmocnić zasady zaufania, obopólnego dobrobytu i perfekcji w swoich zakładach, salonach dilerskich i biurach na całym świecie. Autorzy zaczynają od przyjrzenia się procesowi ewolucji kultury Toyoty i zastanawiają się, dlaczego to właśnie ludzie są „sercem i duszą” Drogi Toyoty. Firma stosuje czteroetapowy proces rozwijania i zatrzymywania doskonale przygotowanych pracowników. Oto te etapy: przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie.
Na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z długoletnich badań Likera oraz osobistego doświadczenia Hoseusa jako kierownika Toyoty, książka ta zapewnia narzędzia, które pozwalają:
• znaleźć kompetentnych, zdolnych i chętnych pracowników,
• rozpocząć proces szkolenia i „uspołeczniania” zatrudnianych pracowników,
• ustalać i komunikować kluczowe wskaźniki efektywności na każdym poziomie organizacji,
• szkolić pracowników tak, aby byli w stanie rozwiązywać problemy i nieustannie usprawniali wykonywane przez siebie procesy,
• rozwijać liderów, którzy żyją filozofią firmy i uczą jej innych,
• nagradzać doskonałą pracę i zapewniać pomoc tym, którzy zostają z tyłu
Kultura Toyoty, która obejmuje całą firmę, stanowi podstawę jej sukcesu jako globalnego lidera pod względem doskonałości operacyjnej. Aby pomóc innym firmom stać się „Toyotą” w ich branży, autorytety w zakresie Toyoty – Jeffrey Liker oraz Michael Hoseus – przedstawiają tajniki tworzenia i utrzymywania kultury nakierowanej na ludzi, która zapewnia spójny rozwój, innowację, zyskowność i doskonałość. Dzięki pełnemu dostępowi do dyrektorów, menedżerów i fabryk na całym świecie, autorzy mogą pokazać, w jaki sposób każda firma może zbudować kulturę ciągłego doskonalenia, poprzez:
przyciąganie, rozwijanie i angażowanie wyjątkowych osób
zachęcanie do rozwiązywania problemów na wszystkich poziomach organizacji
sprawianie, by kierownictwo stawało się odpowiedzialne przed pracownikami
inspirowanie pracowników do tego, by angażowali się na rzecz firmy, rodziny i społeczeństwa
zmianę działu HR w arbitrów uczciwego i spójnego postępowania
wykorzystywanie odgórnego i oddolnego procesu planowania w celu angażowania wszystkich w proces osiągania przełomowych celów.
Książka oferuje wgląd w fascynującą kulturę Toyoty ze zwróceniem szczególnej uwagi na niuanse procesu przenoszenia i odtwarzania tej kultury w różnych zakładach i biurach na całym świecie. Te wyjątkowe szczegóły są właśnie tym, czego potrzebuje Twoja firma, aby móc skorzystać z doświadczeń Toyoty.
O AUTORACH
JEFFREY K. LIKER, autor bestsellera Droga Toyoty, jest profesorem inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan, a także współwłaścicielem firmy konsultingowej Optiprise.
MICHAEL HOSEUS jest dyrektorem wykonawczym organizacji typu non-profit Center for Quality People and Organizations. Wcześniej przez 12 lat pracował w zakładzie Toyoty w Georgetown w stanie Kentucky jako lider grupy, kierownik montażowni oraz dyrektor działu HR.
OPINIE
Toyota pokazuje jak wykorzystać swój potencjał, aby być organizacją uczącą się, jak kroczyć codziennie drogą Kaizen. Toyota jest wzorcem i źródłem inspiracji dla wielu z nas. Książka KULTURA TOYOTY. SERCE I DUSZA FILOZOFII TOYOTY to ważna pozycja, dzięki której mamy
szansę lepiej zrozumieć fenomen Toyoty i zainspirować się do poszukiwania własnej drogi.
- Mariusz Bryke, KAIZEN Institute Polska
Fragment książki
WPROWADZENIE
Mam niewątpliwą przyjemność w bardzo krótkim czasie pisać już drugie wprowadzenie do książki, która traktuje o japońskim podejściu do zarządzania. Asystowałem przy „polskich narodzinach" dwóch książek: GEMBA Kaizen i Kaizen: Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii, autorstwa uznanego autorytetu w obszarze kaizen, pana Masaakiego Imai. Z niezwykłym szacunkiem odnoszę się również do książek Jeffreya Likera: Droga Toyoty i Toyota Talent. Wszystkie te pozycje charakteryzuje jedna wspólna cecha - odniosły niezwykły sukces na rynku światowym, znajdując odbiorców we wszystkich kręgach kulturowych.
Mój dylemat, o którym pisałem parę lat temu w innym wprowadzeniu do książki — czy polski rynek zaaprobuje japońską filozofię zarządzania — nie jest już aktualny. To bardzo dobra wiadomość. Droga kaizen, którą kroczy Toyota, a za nią niezliczona rzesza innych firm, obroniła się sama.
Jednakże nie wystarcza sama filozofia, potrzebne są również narzędzia. Toyota od samego początku, czyli od roku 1926 (moment narodzin firmy produkującej automatyczne krosna) narzędzia te wymyśla i rozwija. Zostały one zebrane i są znane pod nazwą „system produkcyjny Toyoty" (TPS). System ten jest wzorcem dla każdej firmy, która podejmuje działania w obszarze doskonalenia procesów produkcyjnych i administracyjnych. Okazuje się jednak, że wzór jest niedościgły. Prosta próba kopiowania TPS jest daremnym zabiegiem. Nikomu na świecie nie udało się jeszcze dokonać operacji kopiowania i uzyskać 100% skuteczności oryginału.
Filozofia i narzędzia to jednak tylko część kultury Toyoty. Trzecim brakującym ogniwem są ludzie. „Ludzie są sercem i duszą drogi Toyoty" — ten cytat z książki jest kluczem do zrozumienia, czym naprawdę jest TPS i którędy naprawdę wiedzie droga Toyoty.
Ta książka jest próbą przedstawienia podejścia firmy do jednego z trzech najważniejszych czynników sukcesu Toyoty — do ludzi, czyli pracowników tej firmy. To czynnik złożony i nie można go skopiować. Stąd autorzy starają się, aby ich czytelnicy zrozumieli podejście Toyoty i na tej podstawie opracowali własne rozwiązania. To ważne, by zrozumieć, dlaczego zasadniczym strumieniem wartości w firmie jest strumień wartości kapitału ludzkiego, a także zobaczyć i pojąć, jak przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie pracowników wspomaga proces produkcji na najwyższym poziomie.
Książka traktuje o kulturze, a ona nie bardzo da się zmierzyć czy uchwycić w całej rozciągłości. Żeby dogłębnie zrozumieć tę materię, należałoby wniknąć w umysły pracowników Toyoty, postawić się w roli pracownika linii, który korzysta z możliwości użycia andon, czyli zatrzymuje linię produkcyjną, bo dostrzegł nieprawidłowość. Jak bardzo złożona musi być argumentacja wewnętrzna pracownika, pchająca go do takiego kroku? Autorzy podjęli się niezwykle karkołomnego i odpowiedzialnego zadania, aby w sposób czytelny i przejrzysty pokazać czytelnikowi kulturę firmy, stanowiącą przedmiot „westchnień" naśladowców. W jaki sposób to zrobili?
W pięciu odsłonach konsekwentnie wyprowadzają oni pewien „model" kultury.
Sam początek, czyli rozważania na temat teorii kultury, zakończyli istotną konkluzją. Łamanie konwencjonalnych sposobów myślenia w Toyocie nie jest rezultatem wprowadzenia programu szczupłej produkcji czy sześć sigma. Proces ten odbywa się dzięki pracownikom, którzy przez całą swoją karierę szkolą się i doskonalą.
Autorzy przedstawiają dwa kluczowe strumienie wartości w firmie: strumień wartości produktu i strumień wartości kapitału ludzkiego. Przyrównują je do DNA drogi Toyoty. Bodaj najważniejszą konkluzją jest tutaj to, że obydwa te strumienie spotykają się w procesie rozwiązywania problemów, który w Toyocie jest doprowadzony do perfekcji. Wszyscy pracownicy koncernu doskonale rozumieją, że proces ten jest jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy i kluczowym elementem decydującym o wyjątkowości Toyoty.
W kolejnej odsłonie autorzy zwracają uwagę czytelnika na sposób, w jaki Toyota wspiera strumień wartości kapitału ludzkiego. Główny nacisk kładą na sferę komunikacji. Dowodzą, że jednym z kluczowych czynników sukcesu firmy są przemyślane systemy komunikacji (formalnej i nieformalnej), stanowiące podstawę otwartej i szczerej dyskusji pracowników. Stąd już tylko krok do efektywnego systemu sugestii i ciągłego kaizen w firmie. Pozwolicie państwo, że przytoczę tylko dwa wskaźniki z jednego z zakładów Toyoty: 90 000 sugestii, 90% wdrożonych... w ciągu roku.
Jednym z obszarów, w których szczególnie uwydatniają się różnice między kulturą Wschodu i Zachodu, jest obszar działań Toyoty na rzecz bezpiecznego i sprawiedliwego miejsca pracy, czy nagród i uznania. Autorzy przybliżają czytelnikowi posunięcia działu HR, skutkujące bardzo niskimi współczynnikami rotacji i absencji pracowników. Jednym z ważniejszych spostrzeżeń jest to, że pracownicy tego działu spędzają znacznie więcej czasu na poziomie gemba (czyli z pracownikami liniowymi) niż w swoich biurach, przez co znacznie lepiej rozumieją potrzeby i motywacje pracowników. Dużo miejsca Liker i Hoseus poświęcają również systemowi hoshin kanri, czyli procesowi planowania celów firmy. Proces, który pozwala wszystkim poziomom organizacji — od roboczego po najwyższe kierownictwo — na uczestnictwo w kształtowaniu celów korporacyjnych, odzwierciedla jednoznacznie jedną z kluczowych wartości Toyoty, jaką jest szacunek wobec wszystkich ludzi w firmie.
Jaka główna konkluzja przychodzi mi na myśl po przeczytaniu tej książki? Z pewnością to, że próba skopiowania wszystkich aspektów kultury Toyoty jest zadaniem niewykonalnym, ale też niepotrzebnym. Każda firma działa w innych warunkach i powinna skupić się na solidnym zbudowaniu podstaw własnej kultury. Toyota pokazuje, jak wykorzystać swój potencjał, aby zostać organizacją uczącą się i kroczyć codziennie drogą kaizen. Toyota jest wzorcem i źródłem inspiracji dla wielu z nas. Książka Jeffreya Likera i Michaela Hoseusa to ważna pozycja, dzięki której mamy szansę lepiej zrozumieć fenomen Toyoty i zacząć poszukiwanie własnej drogi.
Mariusz Brykę KAIZEN Institute Polska
Wrocław, 01.09-2009
Kultura ToyotySpis treści
Podziękowania 7
Przedmowa do wydania polskiego 12
Wprowadzenie 15
Słowo wstępne 18
Od drogi Toyoty po kulturę Toyoty 21
CZĘŚĆ I
Na czym polega kultura Toyoty? 27
ROZDZIAŁ l. Tajemnica sukcesu Toyoty kryje się w jej kulturze
- DNA firmy 29
ROZDZIAŁ 2. Model systemu ludzkiego
(ang. human system model) 66
ROZDZIAŁ 3. Droga Toyoty + środowisko lokalne + cel = sukces__ 85
CZĘŚĆ II
Strumień wartości kapitału ludzkiego 115
ROZDZIAŁ 4. Przyciąganie kompetentnych i zdolnych
pracowników 117
ROZDZIAŁ 5. Rozwijanie kompetentnych i zdolnych
pracowników 151
ROZDZIAŁ 6. Angażowanie kompetentnych i chętnych
pracowników w proces ciągłego doskonalenia 203
ROZDZIAŁ 7. Inspirowanie ludzi w taki sposób, by
byli zaangażowani na rzecz firmy, rodziny i społeczeństwa 252
CZĘŚĆ III
Procesy wspierające ludzi 295
ROZDZIAŁ 8. Grupy robocze i zespołowe rozwiązywanie
problemów 298
ROZDZIAŁ 9. Czyste i bezpieczne miejsce pracy 337
ROZDZIAŁ 10. Dwustronna komunikacja i zarządzanie wizualne 371
ROZDZIAŁ 11. Przywództwo służebne 404
CZĘŚĆ IV
Organizacyjne procesy wspierające 431
ROZDZIAŁ 12. Zaangażowanie i narzędzia służące utrzymaniu
stabilnego zatrudnienia 434
ROZDZIAŁ 13. Sprawiedliwe i spójne zasady oraz praktyki
działu HR 461
ROZDZIAŁ 14. Powolny proces awansowania i nagradzanie
członków zespołu 491
ROZDZIAŁ 15. Hoshin kanri i system zarządzania rozwojem
obszaru produkcyjnego 538
CZĘŚĆ V
Czego można nauczyć się od Toyoty na temat
rozwoju szczupłej kultury 577
ROZDZIAŁ 16. Ulepszanie kultury firmy w Toyota Motor Sales __ 581
ROZDZIAŁ 17. Historie marek Lexus i Scion 602
ROZDZIAŁ 18. Rozwijanie kultury firmy i pracowników
w celu zapewnienia długofalowego, obopólnego dobrobytu 626
Autor bestsellera Selling to VITO powraca, prezentując strategię pozwalającą odszukać VITO i zwrócić jego uwagę.
Kim jest VITO?
VITO to bardzo ważny członek firmy, który posiada zwierzchnictwo nad wszystkimi jej pracownikami. To on decyduje, czy proponowana przez ciebie transakcja zostanie zawarta. Jeśli nie przekonasz VITO, sprzedaż nie dojdzie do skutku, bez względu na to ilu szeregowych pracowników, stażystów i ekspertów twierdzi, że to znakomity pomysł. Czy kiedykolwiek w tajemniczy sposób straciłeś "pewnego" klienta? Stało się tak najprawdopodobniej dlatego, że VITO, którego nigdy wcześniej nie widziałeś wspomniał komuś, że twoja oferta nie wydaje się atrakcyjna. W ten sposób w ciągu dziesięciu sekund stałeś się radioaktywny dla pozostałych pracowników przedsiębiorstwa.
Jeśli VITO dojdzie do wniosku, że warto zainteresować się tym co masz do zaproponowania, transakcja będzie miała miejsce. Nie ma tu znaczenia ilu vice prezesów, stałych dostawców czy krewnych aktualnego partnera handlowego firmy uważa to za fatalną decyzję. VITO musi być po twojej stronie. Z tej książki dowiesz się jak to osiągnąć.
O AUTORZE
Anthony Parinello w roku 1995 rozpoczął rewolucję w świecie handlu, tworząc własną markę o nazwie VITO Selling™. Została ona wdrożona przez większość przedsiębiorstw znajdujących się na liście Fortune 100 oraz ponad półtora miliona handlowców, pozwalając im w krótszym czasie zawierać większą liczbę transakcji.
OPINIE
Bez względu na to ile obecnie zarabiasz na dokonywanych transakcjach, z tej książki dowiesz się jak zarobić dwa razy więcej, błyskawicznie docierając do VITO.
- Brian Tracy, autor książki Droga do bogactwa.
Jeśli, podobnie jak ja, uważasz że kluczowym elementem handlu jest dotarcie do najważniejszego decydenta, powinieneś przeczytać tę książkę. Anthony Parinello opanował tę technikę do perfekcji i jest znakomitym nauczycielem.
- Warren Greshes, międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie handlu i rozwoju osobistego, gospodarz programu radiowego So Who’s Stopping You? w radiu World Talk.
Tony Parinello osiągnął kolejny sukces! Zdobądź wiedzę, która pozwoli ci zostać profesjonalistą. Zrób dziesięć kroków do biura VITO.
- Tom Hopkins, autor książki Sztuka sprzedawania.
Tony hojnie obdarowuje czytelnika swą bogatą wiedzą, nie pomijając żadnych szczegółów. Wykazuje się ogromnym poczuciem humoru, empatią oraz głębokim zrozumieniem specyfiki pracy w dziedzinie handlu. Nie polecam tej książki jedynie tym, którzy już teraz nie są w stanie obsłużyć wszystkich otrzymywanych zamówień.
- Dave Stein, autor książki How Winners Sell.
W tej książce Drucker rozważa, jakie prognozy przyszłości biznesu i zarządzania są racjonalne, a jakie nie. Pisze, na co menedżerowie muszą przygotować się w XXI wieku. Omawia sprawy najważniejsze, które stanowią "być albo nie być" organizacji w obecnym stuleciu. Dziś potrzebne są nowe paradygmaty zarządzania, ponieważ świat przechodzi zmiany dużo bardziej radykalne niż te w wieku dziewiętnastym i dwudziestym.
Jak pisze sam Drucker:
„Każda organizacja działa w oparciu o własną Teorię Biznesu, czyli zbiór podstawowych założeń. (..) Strategia służy przekształceniu owej własnej Teorii Biznesu w wydajność (...) w wysoce nieprzewidywalnym środowisku. (...) Ale na czym oprzeć strategię w XXI wieku, w epoce gwałtownych zmian i całkowitej nieprzewidywalności? Czy istnieją jeszcze jakieś założenia, na których można spokojnie budować strategię organizacji, zwłaszcza biznesowej? Czy są jeszcze jakieś pewniki?
Owszem. Wydaje się, że istnieje co najmniej pięć zjawisk, które można uznać za pewniki. Kłopot w tym, że są one zdecydowanie odmienne od tych, na których przywykliśmy do niedawna budować strategie”.
— Fragment książki
O AUTORZE
Urodzony w Wiedniu w roku 1909, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005 w Claremont.
OPINIE
Odpowiedzialność za podejmowanie decyzji to codzienność współczesnego menedżera. Warto mieć pewność, że będą one właściwe. Pewność tę zyskasz tylko dzięki doświadczeniu lub zdobytej wiedzy. Przekonaj się więc, jak podejmować trafne decyzje, korzystając z cennych i praktycznych wskazówek Petera Druckera. Autor pisze o nowych paradygmatach zarządzania, rewolucji informacyjnej, liderach zmian i wyzwaniach przed nimi stojących. O trudnych pytaniach i niełatwych odpowiedziach, o zasadach, które dadzą ci siłę, pewność siebie i przewagę nad konkurencją. Zarządzanie XXI wieku. Wyzwania to obowiązkowa lektura w szybko zmieniającym się świecie biznesu.
- Jarosław Waśkiewicz, dyrektor generalny Pomorski-Biznes.pl
Ten wielki myśliciel i wizjoner jeszcze raz udowodnił, że potrafi dostrzec i objaśnić złożone relacje we wszechogarniającym chaosie nowych zjawisk i trendów. Lektura obowiązkowa.
- Library Journal
Peter F. Drucker opisuje nowe paradygmaty zarządzania oraz zmiany w podstawowych założeniach na temat praktyki i teorii zarządzania. Zarządzanie.XXI wieku - wyzwania to wnikliwe i błyskotliwe spojrzenie na bieżące trendy gospodarcze, społeczne i kulturowe, które już niebawem zaczną kształtować nasze rozumienie organizacji i jednostki jako części tej struktury. Głęboka wiedza, bogate doświadczenie, uważna analiza i trafny osąd – te cechy pisarstwa Druckera znamy i cenimy od lat.
- Harvard Business Review
Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym
Księga mądrości, która pomoże ci wygrywać w biznesie i w życiu prywatnym.
Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film Piękny umysł i zacząłeś się zastanawiac, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia. Ta książka powie, jak to zrobić.
• Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać?
• A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja firma powinna zareagować na cięcie cen rywala?
• Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych?
Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szcześcia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać, takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.
Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier. Dzięki wieloletnim doświadczeniom w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów. Sztuka strategii pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o filmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na e-Bay’u, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń.
Dzięki lekcjom zawartym w książce, dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom.
Dzięki teorii gier nauczysz się strategicznego myślenia i zaczniesz je z powodzeniem stosować w swoim życiu. To sztuka przechytrzenia przeciwnika, gdy wiemy, że on próbuje zrobić to samo. To sztuka rozpoznania prawdziwych intencji innych na podstawie tego, co robią, a nie tylko mówią. To sztuka przewidywania, jak postąpią inni, pozwalająca ci z wyprzedzeniem wybrać najlepsze działanie. W ten sposób nikt cię nie zaskoczy. I wreszcie, równie ważne, to sztuka współpracy z innymi, nawet gdy ich pobudki są czysto egoistyczne.
O AUTORACH
Avinash Dixit wykłada ekonomię na Uniwersytetcie Princeton. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Johna J.F. Sherrerda.
Barry Nalebuff wykłada ekonomię w Yale School of Management. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Miltona Steinabacha.
.Dixit jest jednym z najwybitniejszych naukowców i wykładowców wśród ekonomistów. Nalebuff wykorzystuje teorię gier w pracy konsultanta. Jest również współzałożycielem jednej z najprężniej rozwijających się firm w Stanach Zjednoczonych – Honest Tea.
OPINIE
Gdy już przeczytasz tę fantastyczną książkę, będziesz znał całkowicie nowe i wielce przebiegłe sposoby podejmowania decyzji. Anegdoty i przykłady w niej zawarte zadziwią cię.
– Sylvia Nasar, autorka Pięknego umysłu
Przez lata zadawano mi te same pytania – co przeczytać, aby nauczyć się lub choć poznać teorię gier. Wreszcie wybrałem Myślenie strategiczne Dixita i Nalebuffa. Teraz mogę polecić z jeszcze większym entuzjazmem ich cudownie genialną nową książkę. A jeśli już znacie teorię gier, po prostu się nią cieszcie.
– Thomas C. Shelling, laureat nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii w roku 2005
SPRZEDAWAJ JAK ZAWODOWIEC!
W najnowszym wydaniu swojej klasycznej już książki, Deszcz zamówień, Ford Harding pokazuje krok po kroku, jak możesz prawdziwym asem w sprzedaży usług twojej firmy – nawet jeśli nigdy w życiu nie zajmowałeś się sprzedażą żadnych produktów. Ten przejrzysty, pełen łatwych do zastosowania strategii i wskazówek podręcznik podpowiada ci, jak:
• Pisać artykuły do pism branżowych
• Odbywać wizyty akwizycyjne i dzwonić „w ciemno” jak zawodowy sprzedawca
• Prowadzić networking, by zbudować trwałą bazę klientów
• Opracować skuteczną strategię sprzedaży
Dzięki tej książce opanujesz umiejętności z zakresu marketingu i sprzedaży, potrzebne, by przetrwać i świetnie prosperować – transakcja po transakcji.
Profesjonalistę, który znakomicie radzi sobie ze zdobywaniem nowych zleceń i klientów, uważa się za więcej niż tylko sprzedawcę. Jego specjalne zdolności mają wpływ na styl życia firmy, tego małego społeczeństwa, którego jest on częścią. Rainmaker - ten, który sprowadza do firmy deszcz zamówień i pozwala jej kwitnąć - to trafny tytuł dla osoby wnoszącej tak istotny wkład.
Jeśli rozwiniesz odpowiednie umiejętności; jeśli potrafisz zrozumieć, że marketing to gra liczbowa, w której trzeba zaliczyć wiele drobnych porażek, żeby później wygrać; jeśli umiesz narzucić sobie dyscyplinę potrzebną do utrzymania się na rynku; jeśli potrafisz dopingować siebie aż do osiągnięcia sukcesu - to ty także możesz zostać rainmakerem.
O AUTORZE
Ford Harding jest prezesem firmy Harding & Company, która zajmuje się szkoleniem profesjonalistów w zdobywaniu nowych klientów. Jego książki to lektura obowiązkowa niezbędna do uzyskania certyfikatu Society for Marketing Professional Services. Publikował m. in. w „Harvard Business Review” i „Wall Street Journal”. Mieszka w Maplewood, w stanie New Jersey.
OPINIE
Koncepcje Forda Hardinga są innowacyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne i wykonalne. Przedstawia bardzo przejrzystą formułę przyciągania nowych klientów. Ta książka to ważne źródło informacji dla każdego profesjonalisty, który chce rozwinąć swoje w tym zakresie umiejętności.
– David Nadler, wiceprezes Marsh & McLennan Companies
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?