Książka w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy techniki przygotowywania biznesplanów. Autor, bazując na bogatych własnych doświadczeniach wyniesionych z wieloletniej praktyki doradczej, jak również znajomości planów finansowych opracowywanych przez najlepsze krajowe i zagraniczne firmy konsultingowe, które wielokrotnie opiniował i recenzował, wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie. Publikacja skierowana jest do tych wszystkich, którzy stoją przed zadaniem przygotowania biznesplanu, wszechstronnej jego oceny oraz podjęcia na tej podstawie ważnych decyzji.
Firma Toyota nie ogranicza się do produkcji samochodów – produkuje także utalentowanych ludzi. W książce Droga Toyoty, która zdobyła status międzynarodowego bestsellera, Jeffrey Liker wyjaśniał, że sukces tej firmy opiera się na czterech podstawach: filozofii, ludziach, umiejętnościach rozwiązywania problemów i procesie (model 4P – Philosophy, People, Problem Solving i Process). We współpracy z Davidem Meierem, Liker przedstawił praktyczne zastosowanie tych zasad w książce The Toyota Way Fieldbook. Teraz ci doskonali znawcy firmy Toyota pokazują, w jaki sposób można rozwijać utalentowanych ludzi i osiągać wyjątkowe rezultaty w każdej firmie.
W niniejszej książce przedstawiono metodologię stosowaną przez tę globalną firmę w celu rozwoju doskonałych pracowników. Zaczynając od analizy podejścia Toyoty do tego zagadnienia, autorzy wyjaśniają znaczenie utworzenia w każdej firmie kultury sprzyjającej nauce i nauczaniu. Przedstawiają konkretne przykłady, które pozwalają szkolić pracowników we wszystkich polach i obszarach – od warsztatu produkcyjnego poprzez inżynierów i pracowników branży usługowej – oraz pokazują, w jaki sposób należy wspierać jednostki w ich dążeniach do wykorzystania całego swojego potencjału.
Toyota Talent to książka, dzięki której zdobędziesz wiedzę umożliwiającą:
• określenie własnych potrzeb w zakresie szkoleń i opracowanie planu szkolenia,
• zrozumienie różnych typów pracy i sposobów podziału skomplikowanych zadań na poszczególne umiejętności, których można uczyć innych,
• określanie oczekiwania wobec zachowań w wyniku właściwego przygotowania stanowiska pracy,
• rozpoznanie wśród załogi potencjalnych instruktorów i rozwijanie ich,
• skuteczne edukowanie pracowników nieprodukcyjnych i członków zespołów,
• rozwijanie wewnętrznych ekspertów do spraw „szczupłej produkcji”.
Wykorzystując swoje dwudziestoletnie badania, Liker i Meier pokazują, w jaki sposób rozwinąć w ludziach, którzy wyznają filozofię firmy, to, co w nich najlepsze i jak zachęcić ich do pracy ku wspólnemu dobru. Autorzy wykorzystują w tym celu przykłady zaczerpnięte z życia i dzielą się swoimi wskazówkami oraz sprawdzonymi pomocami szkoleniowymi.
O AUTORACH
Dr JEFFREY K. LIKER, autor bestselleru Droga Toyoty, jest profesorem na wydziale Industrial and Operations Engineering na University of Michigan, a także współwłaścicielem firmy konsultingowej Optiprise, Inc., zajmującej się szczupłą produkcją. Jego prace, za które otrzymał nagrodę Shingo, są publikowane w „The Harvard Business Review”, „Sloan Business Review” oraz innych wiodących publikacjach.
DAVID P. MEIER jest współautorem (z Likerem) książki The Toyota Way Fieldbook oraz prezesem Lean Associates, Inc. – firmy konsultingowej, której celem jest wspieranie innych firm w ich wysiłkach nauki „drogi Toyoty. David Meier przez 10 lat pracował jako lider grupy w Toyota Motor Manufacturing.
OPINIE
Kolejną publikację z serii Toyota „story” należy przywitać z uznaniem. Jest to pierwsza pozycja literatury biznesu poświęcona prezentacji jednej z najważniejszych zasad zarządzania jakością, tj. szkoleniu pracowników. Książka stanowi niemal instrukcję planowania i realizowania szkolenia własnych pracowników przez ich bezpośrednich przełożonych na stanowisku pracy. Menedżer, który nie potrafi być skutecznym trenerem, nie nadaje się do pełnienia funkcji kierowniczych. Publikację można polecić reprezentantom wszystkich pracodawców, a zwłaszcza tym, którzy organizują i nadzorują procesy produkcji przemysłowej.
- prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk
Książka Jeffreya K. Likera i Davida P. Meiera pt. TOYOTA TALENT zmieniła mój sposób patrzenia na proces szkolenia pracowników i kształcenia studentów. Jest to potężna skarbnica wiedzy, poparta przykładami, umożliwiająca stworzenie w organizacji odpowiednich warunków dla rozwijania talentów pracowników. Teraz muszę nauczyć się stosować tę wiedzę w praktyce pamiętając, że każdego dnia mogę robić to jeszcze lepiej (kaizen).
- dr inż. Robert Ulewicz Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania Katedra Inżynierii Produkcji
Książkę Toyota Talent przeczytałem z dużym zainteresowaniem z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze jestem pasjonatem ciągłego doskonalenia, którego rodowód wywodzi się z doświadczeń i rozwiązań stosowanych od lat w Toyocie. Po drugie od ośmiu lat jestem aktywnym trenerem, który ciągle poszukuje nowych sposobów doskonalenia swojego warsztatu. Książka ta zawiera wiele cennych wskazówek w każdym z tych obszarów zainteresowań, jest cennym poradnikiem zarówno dla praktyków ciągłego doskonalenia, jak i trenerów oraz menedżerów, zastanawiających się nad poprawą skuteczności szkoleń.
Myślę, że po lekturze tej książki na zawsze już zapamiętam jedno z kluczowych twierdzeń ważnych w pracy trenera: „Jeśli student się nie nauczył, to instruktor go nie nauczył”.
- Robert Czech Ekspert Grupa Telekomunikacja Polska
Prawdziwy sekret sukcesu
Bestseller autorstwa Rhondy Byrne The Secret dotyczy potężnych efektów osiąganych dzięki wizualizacji sukcesu i uaktywnieniu Prawa Przyciągania. Wielu ludzi uważa jednak, że tylko myślenie o tym, czego się pragnie, chociaż dobre na początek, nie wystarcza. W Planie lotu Brian Tracy ujawnia prawdziwe czynniki wpływające na osiągnięcie długotrwałego, znaczącego sukcesu.
Wykorzystując podróż samolotem jako metaforę, Plan lotu pomaga ci wytyczyć kurs, którego celem jest osiągnięcie szczęścia i pełne wykorzystanie potencjału.
Brian osobiście dorobił się fortuny, zaczynając od zera i wykorzystując zasady przedstawione w tej książce. Przekazał je 4 mln ludzi w 46 krajach i stał się jednym z najwybitniejszych na świecie nauczycieli i guru osobistego rozwoju. Osoby, które stosują zasady opisane w Planie lotu, doświadczają szybkich, pozytywnych zmian w każdym obszarze życia.
Wspaniałą nowiną jest to, że sukces nie zależy w większym stopniu od szczęścia, przypadku lub sił tajemnych, niż udany lot samolotem. Jeżeli lecimy z wiatrem, podróż jest szybsza, wiatr przeciwny oznacza opóźnienie, jednak pilot osiąga cel podróży dzięki umiejętnemu, zgodnemu z prawami fizyki, kierowaniu maszyną. To te prawa rządzą lotem. Nie inaczej jest z sukcesem. Dzięki nabyciu umiejętności właściwego stosowania w praktyce praw i zasad przedstawionych w Planie lotu, będziesz mógł wykorzystać w pełni swój potencjał i możliwości.
UWOLNIJ PEŁEN POTENCJAŁ, ABY OSIĄGNĄĆ SUKCES
W tej chwili potrafisz osiągnąć znacznie więcej, niż ci się udawało do tej pory. W tej znakomitej, praktycznej książce, Brian Tracy pokazuje, jak wytyczyć kurs na osiąganie wielkich sukcesów. Jak pisze Tracy, życie jest podróżą. Tak jak w przypadku każdej innej podróży, musisz zdobyć się na coś więcej niż tylko na marzenia o tym, dokąd chcesz dotrzeć. Potrzebujesz jasno określonych celów, planów i harmonogramów, aby z obecnego miejsca dotrzeć tam, gdzie chcesz być w przyszłości. Tak jak każdy dobry pilot, potrzebujesz planu lotu, który stworzysz, zanim wyruszysz i który wykorzystasz w trakcie podróży.
Istnieją uniwersalne zasady i ponadczasowe prawdy, które wielokrotnie były odkrywane na przestrzeni dziejów, które są znane i stosowane przez wszystkich ludzi sukcesu. W 12 łatwych w lekturze rozdziałach, nauczysz się jak:
określić, kim jesteś i czego pragniesz,
wybrać jasny, mierzalny cel, na którym możesz się skoncentrować,
opracować szczegółowe plany działania, które zagwarantują sukces,
rozwinąć niezachwianą pewność siebie, która pozwoli ci wystartować,
szczegółowo określić, co musisz zrobić, aby osiągnąć sukces,
pozostać na kursie – mimo nieuniknionych problemów, przeszkód i turbulencji – dopóki nie dotrzesz do celu
Gdy zastosujesz Plan lotu Briana Tracy’ego, możliwości są nieograniczone!
O AUTORZE
Brian Tracy, prezes Brian Tracy International, jest jednym z wiodących na świecie autorów i mówców, specjalizującym się w zagadnieniach z zakresu osiągania sukcesu, zarządzania i przywództwa. Napisał ponad 45 książek i stworzył ponad 350 edukacyjnych programów audio i video. Brian pracował jako konsultant i trener dla ponad 1 tys. korporacji takich jak IBM, Ford, McDonnel Douglas, Xerox, Hewlett-Packard, U.S. Bancorp, Northwestern Mutual, Federal Express i Comcast Communications. Każdego roku przemawia do ponad 250 tys. ludzi i jest jednym z najbardziej znanych na świecie autorów programów audio.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności studentów ekonomii i zarządzania, a także przedstawicieli administracji rządowej i biznesu. W dobie globalizacji zarówno środowiska akademickie, jak i menedżerowie potrzebują odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:
Czym jest konkurencyjność gospodarki?
Dlaczego jest ona ważna z punktu widzenia biznesu i całego społeczeństwa?
Czym jest strategia budowania konkurencyjności gospodarki?
W jaki sposób przystąpić do strategicznego budowania konkurencyjności i co przesądza o skuteczności takiego działania?
Zawarte w książce wnioski dotyczące polskiej gospodarki nadają jej praktyczny wymiar, zachęcając decydentów do odważniejszego formułowania strategii gospodarczych. Motywem przewodnim książki jest zdanie: "Zwiększanie konkurencyjności to maraton - a nie sprint".
Sekrety podejmowania trafnych decyzji to trzecia z naszej serii książka znanego na całym świecie mistrza negocjacji, autora bestsellera Sekrety negocjacji dla biznesmenów.
Autor, Roger Dawson, był dwa razy w Polsce, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu. Jest on światowej sławy negocjatorem praktykiem, jednym z najpopularniejszych prelegentów w USA, wielokrotnie nagradzanym za swoje zdolności krasomówcze. W tym poradniku zajmuje się zagadnieniem podejmowania trafnych decyzji zarówno w życiu prywatnym jak i w zawodowym.
Wszystkie nasze sukcesy i porażki można przypisać decyzjom, które wcześniej podjęliśmy. Dlatego tak ważne jest podejmowanie trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć. Autor omawia różne metody podejmowania decyzji, wyjaśnia sposoby zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, a także omawia zależności między osobowością a stylem podejmowania decyzji.
Poradnik skierowany jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi podejmujących często ważne decyzje, ale wiele z poruszanych w nim tematów będzie przydatnych każdemu, bo proces podejmowania decyzji jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia, że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W części pierwszej rozważane są wszelkie zagadnienia związane z zarządzaniem różnego rodzaju firmami. W części drugiej, autor radzi, jak poznać swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe. Trzecia część koncentruje się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego.
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową.
Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy!
Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem!
Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH
Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii.
Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE
Dla menedżera zarządzanie w praktyce to przede wszystkim realizacja 3-etapowego procesu, na który składają się: wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań. Sztuką jest znaleźć sposoby i zastosować techniki, które pomogą nam w efektywniejszym zarządzaniu tym procesem, w którym najważniejszym ogniwem są ludzie. Warto poświęcić więcej niż pięć minut, aby poznać idee jednominutowego zarządzania w praktyce i w efekcie osiągać ze swoim zespołem lepsze wyniki.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl
Jeśli w tym roku masz czas na przeczytanie tylko dwóch książek... przeczytaj tę dwa razy!
- Robert A. Elliot, były prezes i dyrektor naczelny firmy Shiley, Inc., jednostki zależnej firmy Pfitzer, Inc.
Książka zawiera opisy subtelnych i skutecznych strategii zwiększających wydajność i satysfakcję z pracy wszystkich osób związanych z nowoczesnym środowiskiem biznesowym.
- John Naisbitt, autor bestsellera Megatrendy
Jednominutowy Menedżer i przywództwo w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego – prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób. Dowiesz się z niej, dlaczego indywidualne dostosowywanie stylów kierowania do poszczególnych pracowników jest tak ważne, dlaczego warto wiedzieć, kiedy należy udzielać wskazówek, wspierać, a kiedy krytykować, oraz jak wybrać styl przywództwa najlepszy dla danej osoby. Dowiesz się także, jak konsekwentne stosowanie jednominutowych technik poprawi jakość zarządzania i przyczyni się do wzrostu motywacji wśród pracowników twojej firmy.
Ta godna uwagi, a zarazem łatwa w odbiorze książka zawiera podstawowe wiadomości i wskazówki na temat kreatywnego, spersonalizowanego przywództwa, dzięki którym twoi ludzie zaczną uzyskiwać najlepsze wyniki, a firma osiągnie najwyższe jak dotąd obroty finansowe.
Książka ta stanie się dla ciebie przewodnikiem, do którego będziesz wielokrotnie powracał, dopóki posługiwanie się zróżnicowanymi stylami przywództwa w kierowaniu pracą innych i wspieraniu jej nie stanie się twoją drugą naturą, zarówno w roli menedżera, jak i rodzica.
Kiedy najlepszy przywódca kończy pracę, ludzie mówią: „Zrobiliśmy to sami!”.
Książka Jednominutowy Menedżer i przywództwo jest poświęcona przemyśleniom na temat przywództwa sytuacyjnego, a jej współautorami są Pat i Drea Zigarmi. Państwo Zigarmi od ponad dwudziestu lat uczą koncepcji przywództwa sytuacyjnego, opracowują ją i wdrażają.
Ci z was, którzy znają już przywództwo sytuacyjne, przekonają się, że w modelu wprowadzono kilka zmian – zmian, które odzwierciedlają rozmowy ze współpracownikami z Blanchard Training and Development Inc., a także stanowią odbicie doświadczeń autorów i pomysłów, którymi dzielili się z nimi menedżerowie. Ta książka zapoczątkowuje nowe myślenie o przywództwie sytuacyjnym – dlatego przemianowano je na Przywództwo Sytuacyjne II.
Po raz pierwszy autorzy, wraz z Paulem Herseyem, przedstawili przywództwo sytuacyjne jako teorię cyklu życia przywództwa, później obszernie opisali je w podręczniku Management of Organizational Behavior: Utilizing Human Resources, wydanym przez wydawnictwo Prentice Hall (obecnie dostępne jest już jego siódme wydanie). Od tego czasu przywództwa sytuacyjnego uczono zarówno menedżerów wszystkich stopni w większości firm z listy Fortune 500, jak i kierowników w wielu szybko rozwijających się organizacjach nastawionych na przedsiębiorczość.
OPINIE
Najbardziej efektywni menedżerowie wiedzą, że stosowanie zasad przywództwa sytuacyjnego to niełatwe wyzwanie. Dlatego książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia zasady i zalety takiego stylu przywództwa, jest warta polecenia. Jednominutowy Menedżer i przywództwo to książka, która skłania do refleksji nad doborem stylu przywództwa i sposobu jego realizacji, a także nad celami, jakie chcemy poprzez jego stosowanie osiągnąć.
- Anna Buczyńska Dyrektor serwisu www.qpracy.pl Spis Treści:
Wprowadzenie
Wizyta pani prezes
Osiąganie sukcesów
Inne myślenie o przywództwie
Jednych z włosem, a innych pod włos
Styl przywództwa: postrzeganie przez innych
Elastyczność stylu przywództwa
Cztery podstawowe style przywództwa
Nie ma najlepszego stylu przywództwa!
Zastanów się, co robisz
Elastyczność: podsumowanie
Cztery podstawowe style przywództwa: podsumowanie
Diagnozowanie poziomu rozwoju
Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju
Przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie
Raz z włosem, raz pod włos
Rozwijanie kompetencji i zaangażowania
Radzenie sobie ze słabymi wynikami
Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne: podsumowanie
Mów, co robisz!
Umowa w sprawie stylu przywództwa
Pozytywne założenia dotyczące ludzi
Stawanie się przywódcą sytuacyjnym
Perswazja opiera się na podstawach naukowych, choć często niesłusznie się mówi, że przekonywanie ludzi jest sztuką. Wprawdzie utalentowani artyści mogą, oczywiście, nauczyć się umiejętności pozwalających wykorzystać ich naturalne zdolności, lecz naprawdę wybitni twórcy wykorzystują przede wszystkim talent i kreatywność, których nie można się nauczyć od żadnego instruktora. Na szczęście w przypadku perswazji jest inaczej. Nawet ludzie uważający siebie za amatorów w dziedzinie przekonywania innych - którzy nie potrafiliby przekonać dziecka, by zaczęło się bawić zabawkami - mogą się nauczyć skutecznego przekonywania ludzi dzięki zrozumieniu psychologii perswazji oraz stosowaniu strategii, których efektywność została udowodniona naukowo.
Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, prawnikiem, lekarzem, politykiem, kelnerem, sprzedawcą, nauczycielem czy kimś zupełnie innym, książka TAK 50 sekretów nauki perswazji została napisana po to, by umożliwić ci zostanie mistrzem perswazji. Opiszemy konkretne techniki, omówione szczegółowo w książce jednego z nas (Roberta Cialdiniego), zatytułowanej Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka. Chodzi o sześć uniwersalnych zasad wpływu społecznego:
regułę wzajemności (czujemy się zobowiązani do odwzajemnienia uprzejmości, które nam wyświadczono)
autorytetu (czekamy, aż eksperci wskażą nam drogę)
zaangażowania i konsekwencji (chcemy działać zgodnie z podjętymi zobowiązaniami i wyznawanymi wartościami)
niedostępności (im mniej dostępne jest dane dobro, tym bardziej go pragniemy)
lubienia i sympatii (im bardziej kogoś lubimy, tym chętniej się z nim zgadzamy)
społecznego dowodu słuszności (kształtujemy nasze zachowania, podpatrując działania innych ludzi).
W książce TAK 50 sekretów nauki perswazji napiszemy, co oznaczają te zasady i szczegółowo opiszemy ich działanie, ale nie ograniczymy się do nich. Choć stanowią one podstawę większości skutecznych strategii wpływu społecznego, to istnieje wiele technik przekonywania opartych na innych czynnikach psychologicznych, które również omówimy.
Zwrócimy także uwagę na sposób, w jaki te strategie działają w różnych kontekstach, skupiając się nie tylko na miejscu pracy, ale również na interakcjach osobistych - w roli rodzica, sąsiada lub przyjaciela. Rady, których udzielimy, będą praktyczne, przydatne w działaniu, etyczne i łatwe do zrealizowania, a ich zastosowanie przyniesie duże korzyści przy bardzo niewielkim, dodatkowym wysiłku.
Mamy nadzieję, że Henny Youngman wybaczy nam parafrazę jego dowcipu. Spodziewamy się bowiem, że kiedy skończysz czytać niniejszą książkę TAK 50 sekretów nauki perswazji, twoja skrzynka z narzędziami perswazji będzie tak wypełniona naukowo podbudowanymi strategiami przekonywania ludzi, że ledwie uda ci się ją zamknąć.
Przez wiele lat Kate White prowadziła życie grzecznej dziewczynki - potulnie wsłuchiwała się w czyjeś polecenia i wykonywała je, starała się przypodobać ludziom, pracowała za trzech - do momentu aż pominięto ją w rekrutacji na stanowisko redaktor naczelnej pisma, którym zarządzała od paru miesięcy. W końcu zdała sobie sprawę, że jedyną drogą do sukcesu jest śmiałość i odwaga. Potem poszła jak burza!
Kate White opowiada o tym, jak zmieniła swój styl i wizerunek. Daje ci konkretne, proste rady, jak zacząć prowadzić życie na najwyższych obrotach i spełnić zawodowe marzenia. Dzięki programowi dziewięciu kroków pokazuje, jak przeć do przodu i dostawać to, czego się pragnie.
Na początku musisz sprawdzić, ile jest w tobie grzecznej dziewczynki, a ile kobiety przebojowej, i rozwiązać test. Potem White omawia każdą z obowiązkowych dla przebojowych kobiet dziewięciu strategii, dzieląc się jednocześnie własnym doświadczeniem i opowiadając o śmiałych poczynaniach kobiet, które na swoim polu działania osiągnęły wszystko co możliwe. Oprócz inspiracji dostaniesz też wskazówki i opis technik, dzięki którym odkryjesz:
* trzy niezwykłe korzyści płynące z tego, że stałaś się kobietą przebojową, w tym możliwości rozwoju zawodowego, na których bardzo ci zależy
* dlaczego ograniczenie pracy do wymiaru krótszego niż sześćdziesiąt godzin tygodniowo jest mądrym posunięciem
* jak wprawić szefów w zachwyt pomysłami, dzięki którym twoja firma zdystansuje konkurencję o całe lata świetlne
* pięć słów, których zwycięzcy nigdy nie wypowiadają
* jak zarządzać własnym wizerunkiem - kształtować go, zmieniać, sprawiać, żeby inni postrzegali cię jako dynamicznego lidera
* kiedy i w jaki sposób podejmować ryzyko, łamać zasady gry i słuchać podpowiedzi intuicji... A to jeszcze nie wszystko!
Książka Grzeczne dziewczynki stoją w miejscu... A przebojowe kobiety robią karierę może cię zmotywować, wzmocnić oraz zmienić w kobietę, która nie tylko MA marzenia i pragnienia, ale również je realizuje!
Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze - ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się "ojcem-założycielem" zarządzania (i wręcz - jego "papieżem"). To rzeczywiście "biblia" biznesu - żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć - dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu." Stefan Bratkowski - autor posłowia
Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.
Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.
Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
Czyta Tomasz Kućma
Proste lekcje motywacji, które zapamiętasz na całe życie
Autobus energii sprawi, że:
- odnajdziesz w sobie nowe pokłady życiowej energii i większą chęć do pracy,
- przerwiesz lekturę raz albo dwa razy tylko po to, żeby zadzwonić do swoich bliskich i powiedzieć, jak bardzo ich kochasz,
- pozbędziesz się odruchów, które hamują cię na drodze osiągnięć,
- przestaniesz narzekać, bo uświadomisz sobie, jak wiele już masz,
- polubisz współpracowników, których wcześniej nie znosiłeś.
Autobus energii uczyni cię silniejszym człowiekiem. Naładuje cię pozytywną energią, która uniesie cię w górę i wygra z trudnościami, bo kiedy płoniesz entuzjazmem, wszystko idzie łatwiej i lepiej.
Ta magiczna książka zmieni fundamenty twojego myślenia. Jeśli wcześniej czułeś się ofiarą, to po tej lekturze poczujesz się zwycięzcą. A jeśli przedtem czułeś, że nie jesteś panem swojego życia, znajdziesz w sobie moc, by samemu kształtować świat, w jakim chcesz żyć i pracować. Poczujesz, że jeśli czegoś chcesz, to masz też moc potrzebną, aby to urzeczywistnić.
Wsiądź do Autobusu energii i zapnij pasy. Przeżyjesz coś, czego nie spodziewasz się po małej książce.
Jest poniedziałek rano. Damian wychodzi z domu i widzi, że z opony w samochodzie uszło powietrze. Ale to najmniejszy z jego problemów. Życie rodzinne Damiana leży w gruzach, a jego zespół w pracy jest rozbity. Damian odpowiada za przygotowanie premiery rynkowej nowego produktu, NRG-2000. Ma na to dwa tygodnie. Jeśli mu się nie uda, straci pracę. A jeśli nie zrobi czegoś, co ocali jego małżeństwo, żona go opuści. Damian jest zmuszony jechać do pracy autobusem. Kierowca okazuje się człowiekiem jedynym w swoim rodzaju, podobnie jak pasażerowie tego wyjątkowego autobusu. W ciągu następnych dwóch tygodni kierowca i pasażerowie wpajają Damianowi dziesięć zasad podróży jego życia. Pomagają mu pokonać kryzys: ocalić jego pracę i małżeństwo.
Autobus energii to wciągająca, fabularyzowana książka biznesowa. Zabierze cię w inspirującą podróż, podczas której odkryjesz dziesięć sekretów życia i pracy z pozytywną energią. Pozytywna energia poszerzy horyzonty twojego myślenia i doprowadzi cię do spełnienia, zarówno w pracy, jak i w życiu rodzinnym.
Każdy z nas zmaga się z trudnościami. Każdy człowiek i zespół, każda organizacja i firma ma do pokonania przeszkody, które stoją na drodze do sukcesu. Nie ma wśród nas nikogo, kto w życiu nie przechodził kryzysu. W tym teście życia jest tylko jedna poprawna odpowiedź: pozytywna energia. Składają się na nią: wizja, zaufanie, optymizm, entuzjazm i cel. Bez tych składników żaden przywódca nie stanie się wielki i nie urzeczywistni swoich marzeń.
Jon Gordon ma wieloletnie doświadczenie w pracy z tysiącami przywódców, handlowców, zespołów, organizacji non profit, szkół i sportowców. Fascynującą fabułę tej książki wzbogaca o wnikliwe obserwacje. Podsuwa strategie, które możesz od zaraz wprowadzić w życie. I aplikuje nam wszystkim końską dawkę pozytywnej energii.
Autobus energii to pierwszorzędny plan działania dla menedżerów, liderów zespołów i każdego innego, kto chce wyzbyć się negatywnych postaw na drodze osiągnięć. Ta książka pomoże ci pokonać przeszkody w pracy i w domu. Jon Gordon nauczy cię wydobywać z ciebie i twojego zespołu to, co najlepsze. Wsiądź do Autobusu energii i przeżyj podróż swojego życia.
O AUTORZE
Jon Gordon jest szanowanym autorytetem w dziedzinie motywowania. Pomaga menedżerom, specjalistom i zespołom w firmach, w szkołach, a nawet w organizacjach kościelnych wykrzesywać z życia więcej pozytywnej energii. Jest współtwórcą „Programu pozytywnej energii” (PEP: Positive Energy Program), inicjatywy na rzecz edukacji i poprawy zdrowia dzieci. Jon Gordon zaraża pozytywną energią miliony ludzi na całym świecie, występując w telewizji i udzielając licznych wywiadów dla prasy. Wystąpił między innymi w znanych programach: American Morning na kanale CNN i w Today na NBC. Wywiady z nim ukazywały się na łamach czasopism „Men’s Health”, „Fo
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?
I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.
W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn „Fast Company” nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.
OPINIE
Punktem wyjścia dobrych książek biznesowych jest zawsze dobre pytanie. James Collins ma talent do takich pytań. Efektem pytania o to, czym wielkie przedsiębiorstwa różnią się od przeciętnych, była napisana w 1994 roku z Jerrym I. Porrasem znana książka Built to Last (Wizjonerskie organizacje). Dwa lata później Collins stawia kolejne pytanie – czy i jak przeciętne organizacje mogą stać się wielkie, doskonałe i osiągnąć trwały sukces. Wiele książek biznesowych zaczyna od dosyć trywialnej recepty na sukces, następnie podpiera tę receptę przykładami firm. Ta książka jest inna i dlatego warto ją przeczytać.
— profesor Krzysztof Obłój, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, WSPiZ im. L. Koźmińskiego
Dzięki tej książce "geny" światowych firm osiągających sukcesy można rzeczywiście przeszczepić obecnym i przyszłym przedsiębiorcom i przedsiębiorstwom w Polsce.
— profesor Adam Noga, prorektor WSPiZ im. L. Koźmińskiego
13 sekretów ludzi sukcesu to nie jest tylko zbiór wskazówek określających, jak dzięki wprowadzeniu radykalnych zmian w swoim życiu i zmianie pewnych zachowań można dołączyć do grupy ludzi zwanych potocznie ludźmi sukcesu, ale również zbiór ciekawych obserwacji o życiu ludzi znanych na całym świecie i uważanych z różnych powodów za godnych podziwu.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje zdolności krasomówcze, jeżdżąc z prelekcjami po całym świecie, miał możliwość poznania wielu ludzi, którzy jak to określa, są „prawdziwymi zwycięzcami w grze zwanej życiem”. Każdemu zadawał to samo pytanie: „W czym tkwi twój sekret? Jak to się dzieje, że wygrywasz tam, gdzie tak wielu przegrywa?”. Odpowiedzi, które otrzymywał, stały się podwaliną zagadnień, jakie porusza. Duża liczba przykładów i anegdot zamieszczonych w książce sprawia, że czyta się ją jak dobrą beletrystykę.
Książka 13 sekretów ludzi sukcesu skierowana jest przede wszystkim do ludzi, którzy nie chcą stać w miejscu i mają ambicję osiągnięcia sukcesu, ale niewątpliwie przydatna też będzie osobom, które już są go blisko. Przytoczmy zresztą słowa autora: „Książka ta pomoże ci zidentyfikować i pokonać przeszkody, które ograniczały cię w przeszłości. Gdy doczytasz ją do końca, zrozumiesz lepiej, co się dzieje z twoim życiem. Poczujesz przypływ energii koniecznej do tego, by stanąć w jednym szeregu z ludźmi sukcesu. Obiecuję!”.
Sekrety negocjacji dla biznesmenów to nowa, uaktualniona i tematycznie częściowo zmieniona wersja wydanych w latach dziewięćdziesiątych Sekretów udanych negocjacji. Poprzedni poradnik spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i przyczynił do spopularyzowania sztuki negocjacji w Polsce.
Autor, światowej sławy negocjator praktyk, jeden z najpopularniejszych prelegentów w USA, nagrodzony wielokrotnie za swoje zdolności krasomówcze, był dwa razy zaproszony do Polski, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu.
Niniejsza książka skierowana jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi prowadzących negocjacje zawodowo, ale wiele z poruszanych w niej tematów będzie przydatnych każdemu, bo nawet nie zdając sobie z tego sprawy, niemal bez przerwy prowadzimy jakieś negocjacje: czy to w zakładzie pracy, podczas zakupów, spotkań towarzyskich, czy to w domu rodzinnym. Jeśli nawet niektóre techniki negocjacyjne mogą nam się wydać nieetyczne lub nie fair, to warto je poznać, aby nie być bezbronnym, gdy ktoś użyje ich przeciwko nam.
Poradnik zawiera szereg cennych rad, które mogą wydawać się oczywiste, ale których zastosowanie w praktyce nie zawsze jest łatwe, jeżeli nie zostanie uprzednio przećwiczone zgodnie ze wskazówkami podanymi przez autora. Omawia on taktyki stosowane przez doświadczonych negocjatorów oraz metody ich kontrowania. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, powoduje, że nie czyta się jej jak
podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego
Wprowadzenie
I Znaczenie negocjacji
1 Sprzedaż w nowym milenium
2 Negocjacje „win-win"
3 Reguły gry
II Otwarcie
4 Żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać
5 Odpowiedni przedział żądań
6 Nigdy nie akceptuj pierwszej oferty
7 Okazuj zaskoczenie
8 Udawaj niezdecydowanego sprzedawcę
9 Koncentruj się na sprawach zasadniczych
10 Technika imadła
III Gra środkowa — rozwinięcie
11 Wyższa instancja
12 Unikaj konfliktowego prowadzenia negocjacji
13 Malejąca wartość przysług
14 Nigdy nie proponuj dzielenia się różnicą po połowie
15 Kukułcze jajo
16 Coś za coś
IV Gra końcowa
17 Taktyka dobry - zły
18 Oskubywanie
19 Wielkość kolejnych ustępstw
20 Wycofywanie oferty
21 Atmosfera ułatwiająca negocjacje
22 Spisywanie umowy
V Dlaczego cena nie jest tak ważna, jak się nam wydaje
23 Klienci chcą płacić więcej
24 Sprawy ważniejsze niż pieniądze
25 Jak ustalić, ile klient jest skłonny zapłacić
VI Techniki przyspieszania i kończenia negocjacji
26 Cztery etapy sprzedaży
27 24 sposoby udanego kończenia negocjacji
28 Chwyty poniżej pasa
VII Kontrolowanie negocjacji
29 Motywacje negocjatorów
30 Chwyty poniżej pasa — jak im przeciwdziałać
31 Jak negocjować z cudzoziemcami
32 Metody nacisku w negocjacjach
33 Rozwiązywanie problemów w trakcie negocjacji
34 Jak sobie radzić z niezadowolonym klientem
VIII Zrozumieć drugiego negocjatora
35 Źródła władzy i zdobywanie przewagi w negocjacjach
36 Zrozumieć osobowość klienta
37 Negocjacje typu „win-win"
Gemba Kaizen wprowadza nowy termin do zachodniej kultury zarządzania. Gemba oznacza miejsce pracy, a ta książka wyjaśnia jak można używać podejścia bazującego na zdrowym rozsądku i niskich kosztach do zarządzania tym miejscem - miejscem, w którym zostaje dodana wartość – niezależnie od tego, czy jest to linia produkcyjna, dział ubezpieczeń, czy biuro rachunkowe. Kaizen angażuje każdego – zaczynając od Przewodniczącego Zarządu w danej organizacji – we wspólne planowanie i pracę na sukces. Ta książka pokaże jak poprzez Kaizen można osiągnąć znaczące sukcesy, które stanowią podstawę przygotowania firmy do naprawdę wielkich dokonań.
Książka ta jest wynikiem 15 lat doświadczeń jej autora, które zdobył zajmując się sprzedażą i zarządzając zespołami sprzedażowymi w firmach z różnych branż i różnej wielkości. Zostały w niej opisane doświadczenia, które pozwalają korporacjom takim jak Centertel, IBM, Siemens, France Telecom, Orange odnosić sukcesy na rynku i być motorami napędowymi zmian zachodzących w biznesie.
Książka jest poniekąd zapisem procesu tworzenia przez Centertel strategii dla najbardziej wymagającego segmentu rynku – klientów korporacyjnych. Traktuje ona w sposób bardzo kompleksowy wszystkie aspekty związane ze sprzedażą, budowaniem wartościowych relacji z klientami i profesjonalnymi negocjacjami handlowymi. Ponadto zawiera praktyczne rady, jak budować skuteczny zespół sprzedawców i jak nim zarządzać.
Większość zamieszczonych w książce przykładów, opisów sytuacji biznesowych i proponowanych rozwiązań pochodzi z segmentu zaawansowanych technologii (Hi-Tech), niemniej jednak można je z łatwością zaadaptować do innych branż, uzyskując w ten sposób nowe mechanizmy, które mogą być skuteczniejsze od dotychczas stosowanych.
Podczas lektury tej książki znajdziesz ciekawe połączenia:
- psychologii i analizy biznesowej (programowania neurolingwistycznego i metod analizy okazji biznesowych);
- metod zarządzania stosowanych w najskuteczniej działających na świecie firmach i drużynach odnoszących spektakularne sukcesy sportowe;
- nowoczesności i tradycji – Hi-Tech i chińskiej sztuki odnoszenia zwycięstw.
Ta na pierwszy rzut oka trochę dziwna mieszanka wiedzy pochodzącej z różnych dziedzin nie tylko powinna pozwolić ci zrozumieć, jak to się stało, że Centertel z pozycji outsidera na rynku operatorów telefonii mobilnej został niekwestionowanym liderem tego rynku, jak dziesiątki młodych ludzi pracujących w tej firmie przeszło metamorfozę, zostając najlepszymi sprzedawcami na rynku polskim, ale także pozwoli ci wybrać dla siebie najlepszy, najbardziej pasujący do twoich predyspozycji sposób na osiąganie celów biznesowych – stworzyć swój szczególny, niepowtarzalny sposób na sukces.
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, autorzy twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie ""błękitnych oceanów"" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem innowacji wartości - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. ""Strategia..."" stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia - autorzy prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma, chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej to wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie. Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?