Jak szybko osiągnąć oczekiwane wyniki marketingowe?
W marketingu chodzi przede wszystkim o relacje – relacje z klientami, z marką, z mediami oraz ze współpracownikami. Spośród wszystkich tych relacji największe znaczenie ma nadal relacja z klientem. Prawdziwy sukces marketingowy wykracza poza sam produkt i polega na kształtowaniu więzi łączących klienta z firmą. Osiągnięcie tego celu wymaga spójności między zaangażowaniem ludzi, procesami i obietnicami składanymi przez firmę.
Z książki Marketing. Szybka droga do sukcesu dowiesz się, jakie umiejętności powinieneś doskonalić, aby osiągać znakomite wyniki marketingowe i przyspieszyć rozwój własnej kariery. Książka obejmuje:
Marketing w pigułce – zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, umożliwiający szybkie zapoznanie się z tematem
Dziesięć najważniejszych narzędzi i technik służących rozwijaniu własnego stylu w marketingu
Porady dotyczące kierowania zespołem – dzięki którym określisz własny styl przywództwa i stworzysz dobry zespół
Proste listy kontrolne ułatwiające wskazanie mocnych i słabych stron oraz możliwości twoich i twojego zespołu
Wskazówki dotyczące przyspieszenia rozwoju twojej kariery – bez względu na to, czy dopiero debiutujesz na nowym stanowisku, czy starasz się wejść szczyt
Jeśli nie chcesz zostać z tyłu – już dziś wkrocz na ścieżkę szybkiego rozwoju. Dodatkowe zasoby znajdziesz na stronie internetowej serii, pod adresem www.Fast-Track-Me.com.
WSZYSTKO CZEGO POTRZEBUJESZ, BY PRZYSPIESZYĆ SWOJĄ KARIERĘ
Książki z serii Szybka droga do sukcesu to wyczerpujące poradniki umożliwiające przyspieszenie rozwoju kariery menedżera. Zostały zaprojektowane w taki sposób, aby ułatwić rozwijanie umiejętności niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Każda książka jest podzielona na cztery główne części:
Świadomość – diagnoza obecnego stanu rzeczy oraz wskazanie działań niezbędnych dla jego poprawy
Sprawność biznesowa – narzędzia i techniki wykorzystywane przez najskuteczniejsze zespoły
Rozwój kariery – działania, które należy podjąć już teraz, aby nie dać się nikomu wyprzedzić
Przybornik dyrektora – wskazówki ułatwiające dostanie się na szczyt i utrzymanie się na nim
W książkach z serii Szybka droga do sukcesu znajdziesz:
Pierwszą dziesiątkę „Szybkiej drogi” – czyli podsumowanie najważniejszych informacji
Szybkie wskazówki i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Studia przypadków
Praktyczny przewodnik rozwoju kariery – zawierający zarys celów do zrealizowania w ciągu pierwszych 10 tygodni na nowym stanowisku
Głos eksperta – opinie najlepszych ekspertów od omawianych zagadnień
www.Fast-Track-Me.com to interaktywna strona internetowa, stanowiąca doskonałe uzupełnienie książek z tej serii. Zaloguj się już dziś, żeby od razu znaleźć się na szybkiej drodze do sukcesu!
O AUTORZE
Chris Ritchie zajmuje się marketingiem od prawie dwudziestu pięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenia związane z pełnieniem wielu różnych funkcji sprzedażowych i marketingowych, zajmował się niemal wszystkimi aspektami marketingu. Chociaż znaczną część swoich doświadczeń zgromadził w branży technologicznej, pracował również w wielu innych sektorach – zajmował się marketingiem sportowym, pracował w sektorze publicznym, a także w branżach usług finansowych i profesjonalnych (w tym szkoleń i konsultingu w dziedzinie zarządzania) oraz w branży spożywczej i w sektorze produkcyjnym.
Chris ma za sobą wiele lat korporacyjnego życia, a obecnie pełni funkcję dyrektora dwóch firm marketingowych koncentrujących się na generowaniu przychodu dla swoich klientów i wzmacnianiu relacji w ich imieniu. Sine Qua Non International specjalizuje się w marketingu doświadczeń, w szczególności zaś w działalności sponsorskiej i sportowej, natomiast Collumbell Communications oferuje usługi marketingowe firmom z sektora technologicznego. Obie firmy dysponują kompetencjami w obszarze opracowywania i realizacji przedsięwzięć z zakresu marketingu, PR, a także różnego rodzaju wydarzeń i imprez. Do grona ich klientów zaliczają się SanDisk, Hitachi, Accenture, Imation, Avaya, Nokia, Ducati, Dorna, Attenda, SmartTrust, AOMi oraz Sun Microsystems.
Chris uzyskał (z wyróżnieniem) tytuł BSc na University College of Wales w Aberystwyth w 1984 roku, a następnie tytuł MBA na University of Warwick w 1995 roku.
Podnieś marketing szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe
Naucz się sprzedawać — i to dobrze — od najlepszych osób w biznesie
Brian Tracy jest współcześnie jednym z najlepszych zawodowych mówców na świecie. Jego seria audiobooków treningowych pod tytułem The Psychology of Sales jest najlepiej sprzedającym się programem szkoleń audio w historii sprzedaży. Książka Psychologia dystrybucji jest rozwinięciem klasycznego skryptu treningowego Briana Tracy. To lektura obowiązkowa każdego handlowca, który na serio pomysłu o karierze.
Od 22 lat Tracy jest jednym z najlepszych handlowców na świecie. Doszedł do wniosku, że jego największym przełomem w dążeniu do sukcesu było odkrycie „psychologii dystrybucji”. Poznaj ludzkie myślenie, prawdziwe motywy kupowania oraz dodatkowo a przy tym sprawdzone, najskuteczniejsze technologie sprzedaży i perswazji. Tracy zapewnia, że kiedy posiądziesz tę wiedzę i wprowadzisz ją w życie, „podwoisz, potroisz i poczworzysz swoją sprzedaż i dochód pieniężny w wiele miesięcy albo w kilka tygodni”.
W tej książce Tracy oferuje praktyczne metody i technologie dystrybucji, w tym warsztatowe „działania do przećwiczenia”. Nie ma prostszej ani bardziej bezpośredniej metody sukcesu. Zwyczajnie zrób, co radzi Tracy, a zobaczysz, co stanie się z twoją sprzedażą.
O AUTORZE
Brian Tracy jest obecnie jednym z najlepszych zawodowych mówców i trenerów z technik dystrybucji. Osobiście przeszkolił ponad 500 tysięcy handlowców globalnie. Z jego treningów korzystają Ci w właściwie każdej branży i osiągają dzięki temu znakomite rezultaty. Tracy napisał 36 książek i wyprodukował ponad 300 programów treningowych audio , a ponadto wideo. Prowadzi inspirujące warsztaty i seminaria w dziedzinach takich jak marketing, zarządzanie, przywództwo i osobista produktywność. Jego najgłośniejsze bestsellery to: Focal Point, Goals!, Create Your Own Future , a ponadto dodatkowo Million Dollar Habits.
OPINIE
„Ta książka da ludzie pomysły, metody, strategie i technologie, które natychmiast wprowadzisz w życie. Dzięki nim twoja sprzedaż wzrośnie bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej mogłeś się spodziewać”.
Ta książka jest obietnicą prosperity, którą Brian Tracy, guru od sprzedaży, spełnia raz za razem. Dzięki słuchaniu jego koncepcji i wprowadzaniu ich w życie więcej handlowców stało się milionerami niż dzięki jakimkolwiek innym programom treningowym.
„Powinnaś rozumieć psychologię stojącą za procesem sprzedaży. To absolutnie konieczne, jeśli chcesz osiągnąć sukces, o jakim marzysz. Ta książka to twój klucz do umysłu nabywcy”.
— Tom Hopkins, autor książki How to Master the Art of Selling
„Dzięki tej książce stałem się handlowcem numer jeden w naszej firmie. Wystarczyło, że wprowadziłem w życie pomysły Briana Tracy. Gdziekolwiek, cokolwiek i kiedykolwiek sprzedajesz, pamiętaj, że przetestowane techniki Briana Tracy to pewna droga na szczyt”.
— Todd Duncan, autor bestsellera High Trust Selling
„Brian Tracy po mistrzowsku uczy, jak przekuć jego wiedzę handlową w twój sukces w sprzedaży!”
— Jeffrey Gitomer, autor książki Czerwona Książeczka Sprzedawcy. 12, pięć zasady genialnej dystrybucji
„Psychologia sprzedaży Briana Tracy powinna być lekturą obowiązkową! Każdy coś sprzedaje: produkt, usługę, filozofię, ideę i, co najbardziej istotne, siebie! Ta książka da wszyscy ludzie cenne narzędzia. Dzięki nim nauczysz się opanowywać kilka różnorakich sytuacji handlowych i potęgować własną kreatywność. To ponadczasowa lektura, a Brian Tracy to znakomity trener!”
— Terri L. Sjodin, autorka książki Sales Speak — The Nine Biggest Sales Presantation Mistakes and How to Avoid Them
„Brian Tracy robi to znowu! Ta książka jest wypełniona po brzegi poradami, jak kontrolować własną karierę. Tracy pisze wprost, nazywa rzeczy po imieniu i daje kobiety i mężczyźni dokładnie to, czego potrzebujesz!”
— Beverly Kave, założycielka i dyrektor zarządzająca znanej agencji rozwoju wymarzonej ścieżki zawodowej zawodowego Career Systems International, autorka książki Up Is Not the Only WaySpis treści
WPROWADZENIE
Zostań milionerem! Moja historia
ROZDZIAŁ 1. Psychologiczna gra sprzedaży
Jesteś ważny
Zasada 80/20 w sprzedaży
Twój program nadrzędny
Kluczowe obszary rezultatowe sprzedaży
Reaktywny rdzeń twojej koncepcji siebie
Bariery na drodze do skutecznej sprzedaży
Pięć spotkań do zamknięcia
Podnoś swoją samoocenę i dochody
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 2. Wyznacz i osiągnij wszystkie swoje cele w sprzedaży
Twój roczny cel dochodu
Twój roczny cel sprzedaży
Wyznacz klarowne cele działań
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 3. Dlaczego ludzie kupują?
Motywacja podstawowa
Rozpoznawanie potrzeb
Odwoływanie się do potrzeb klienta
Decyzje zakupowe są emocjonalne
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 4. Kreatywna sprzedaż
Dąż do doskonałości w poszukiwaniu potencjalnych klientów
Cztery klucze sprzedaży strategicznej
Gruntownie przeanalizuj rynek
Najlepsza reklama
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 5. Umawiać więcej spotkań
Proces poszukiwania potencjalnych klientów
Bądź skuteczniejszy w poszukiwaniu potencjalnych klientów przez telefon
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 6. Siła sugestii
Zadbaj o to, by twój ubiór pracował na twój sukces Prezentowanie produktu
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 7. Zamykanie sprzedaży
Typy osobowości kupujących
Sprzedawanie produktów materialnych i niematerialnych Zostań doskonałym słuchaczem
Metody prezentacji
Działania do przećwiczenia
ROZDZIAŁ 8.10 sposobów na sukces w sprzedaży
Sukces jest przewidywalny
Twoja przyszłość jest nieograniczona
Działania do przećwiczenia
Czy twoja firma jest władna odnieść sukces?
Wiesz, że to się dzieje w twoim przedsiębiorstwie – twoi ludzie, dzięki taniej, powszechnie dostępnej technologii, swobodnie porozumiewają się z klientami i opracowują nowe, innowacyjne rozwiązania. Tylko kim są ci pomysłowi twórcy rozwiązujący problemy? Jak można nimi pokierować? Jak ty możesz stać się jednym z nich?
Nazywamy takich ludzi herosami: przedsiębiorczymi pracownikami z szerokimi uprawnieniami (Highly Empowered and Resourceful Operatives). Potrzebujesz herosów, ponieważ w erze Twittera, iPhone’a, Facebooka, YouTube’a i nieustannie rosnącej fali informacji w sieci klienci przychodzą do ciebie uzbrojeni w większą ilość danych i mają większy do nich dostęp niż kiedykolwiek i pod tym względem często prześcigają niektórych pracowników.
W sercu przedsiębiorstwa wspomaganego przez herosów zostaje zawarta nowa umowa między pracownikami, menedżerami spółki i działem IT: herosi tworzą nowe rozwiązania, aby zaspokoić potrzeby klientów, zarząd określa jasne zasady przy jednoczesnym zachęcaniu do eksperymentów, a informatycy wspierają i zabezpieczają nowe rozwiązania biznesowe.
Autorzy Korporacyjnych herosów czerpali z zasobów wiedzy Forrester Research i przedstawili w tej książce ogromną ilość narzędzi biznesowych, informacji i wskazówek potrzebnych do tego, aby wyprzedzać konkurentów o kilka kroków. Oferują na przykład:
statystyczną analizę 16% klientów, którzy w 80% oddziałują na odbiorców w sieci;
katalog herosów: listę branż i instytucji, które dysponują największą i najmniejszą ilością herosów;
nowy plan działania dla działu IT traktowanego jak kluczowy partner w nadaniu uprawnień technologicznych wszystkim pracownikom firmy;
dziesiątki opisów przypadków i przykładów spółek z wielu branż, od handlu detalicznego po usługi biznesowe.
Dzięki arsenałowi cennych nowych technologii twoi pracownicy już przekształcają sposób, w jaki prowadzisz działalność. Możesz pokierować ludźmi albo ich powstrzymać – wybór należy do ciebie. Korporacyjni herosi pomogą ci podjąć właściwą decyzję.
O AUTORACH
JOSH BERNOFF jest współautorem bestsellera magazynu „BusinessWeek”, Marketing technologii społecznych. Groundswell, czyli jak wykorzystać Web 2.0 w twojej firmie, „książki wszechczasów na temat marketingu i mediów” wedle „Advertising Age”. Jest starszym wiceprezesem działu Idea Development w spółce Forrester Research.
TED SCHADLER jest wiceprezesem i głównym analitykiem w IT Research Group w spółce Forrester. Od ponad trzynastu lat pracuje nad przełomowymi technologiami i bada, jak osoby decyzyjne wyższego szczebla powinny je wykorzystywać.
Jak uwolnić się z pułapki uprzedzeń
Jak nieustannie wykorzystywać wrodzone zdolności?
Od czasu pierwszego amerykańskiego wydania w roku 2000 Przywództwo i oszukiwanie samego siebie jest fenomenem, o którym mówią wszyscy. Z roku na rok sprzedaż rośnie, a książka cieszy się niesłabnącą popularnością – została wydana w ponad dwudziestu językach.
Poprzez opowieść o człowieku stawiającym czoło wyzwaniom w życiu zawodowym i rodzinnym – którą każdy może odnieść do siebie – autorzy pokazują, jak sami czynimy siebie ślepymi na prawdziwe motywy oraz nieświadomie sabotujemy skuteczność własnych dążeń do sukcesu i szczęścia.
Zawarta w niniejszym, poprawionym wydaniu historia jest jeszcze bardziej fascynująca. Autorzy, wykorzystując obszerną korespondencję, jaką przez lata otrzymywali od swoich czytelników, wzbogacili książkę o nowy rozdział. Pokazują w nim, jak na wiele rozmaitych sposobów czytelnicy wykorzystywali Przywództwo i oszukiwanie samego siebie w doskonaleniu swojego życia oraz miejsca pracy – w dziedzinach takich jak:
- budowa zespołów,
- rozwiązywanie konfliktów,
- rozwój osobisty.
Przeczytaj tę niezwykłą książkę i odkryj to, czego nauczyły się już miliony – jak nieustannie wykorzystywać nasze wrodzone zdolności do wyraźnej poprawy osiąganych przez nas wyników i naszych relacji.
Czy to w pracy, czy w domu, oszukiwanie samego siebie zaciemnia prawdę o nas, wykrzywia nasze widzenie innych i sytuacji oraz ogranicza naszą zdolność do podejmowania mądrych i pożytecznych decyzji. Gdy oszukujemy samych siebie, nasze poczucie szczęścia i nasze przywództwo słabną z każdym naszym ruchem. – fragment książki
O AUTORZE
The Arbinger Institute pomaga organizacjom, rodzinom, osobom i społecznościom na całym świecie w radzeniu sobie z mało znanym, ale bardzo powszechnym problemem samooszukiwania się. Instytut, obejmujący swoją działalnością cały świat, prowadzony jest przez swoich założycieli: Jamesa Ferrella, Duane’a Boyce’a, Paula Smitha i Terry’ego Warnera. Jego siedziba znajduje się w Stanach Zjednoczonych, jednak Arbinger działa w obu Amerykach, w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Oceanii i Azji.
Jak odnaleźć to, czego naprawdę w życiu pragniesz… i dostać to
Pragniesz czegoś więcej od życia, lecz czujesz, że brak ci mocy potrzebnej do zrealizowania swoich marzeń?
Jeśli tak, ta książka jest dla ciebie! Możesz być tym, kim zawsze chciałeś być, mówi Todd Duncan, ekspert ds. motywacji. Jego praktyczne wskazówki oraz przedstawiane krok po kroku instrukcje pomogą ci zmienić swoje życie dzięki opartym na wartościach decyzjom i stać się panem swojego czasu i robić to, co kochasz Każdy z rozdziałów zawiera ćwiczenia oraz wskazówki pomocne w śledzeniu własnych postępów. Przestań zatem zasłaniać się wymówkami i sięgnij po The Power to Be Your Best!
W tej niesamowitej, naładowanej pozytywną energią książce Todd Duncan nie tylko wprowadza czytelnika na nowy poziom zrozumienia swojej sytuacji życiowej, daje nadzieje, na spełnienie na każdym polu twojego życia, ale również obiecuje wyposażyć w narzędzia do budowania życia o jakim marzysz. Z tej książki dowiesz się, jak:
- Zrozumieć różnicę pomiędzy miejscem, w którym się znajdujesz, a tym, do którego zmierzasz.
- Zbudować kuloodporny plan życia.
- Podtrzymać motywację poprzez codzienne tworzenie listy najważniejszych spraw, które przyczynią się do zwiększenia twojej efektywności.
- Zwiększyć wiarę w siebie.
- Uświadomić sobie, że najlepsi nauczyciele są tuż obok ciebie.
Oraz wiele innych cennych spostrzeżeń, które ostatecznie doprowadzą cię do zadziwiających, ale bardzo konkretnych rezultatów.
O AUTORZE
Todd Duncan, założyciel i dyrektor generalny The Duncan Group z siedzibą w Atlancie w stanie Georgia, jeden z wiodących amerykańskich ekspertów w dziedzinie doskonałości w sprzedaży i w życiu. Jego kasety, seminaria i książki pomogły milionom ludzi na całym świecie lepiej wykorzystywać własny potencjał.
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga - w przypadku menedżera - czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś "wrodzonym". Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera "z natury", który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności - nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej - uczyć się jej trzeba. Peter F. Drucker
zmień swoje życie (i swoją organizację) budując trwałe i szczere relacje z innymi ludźmi
Sukces – zarówno w biznesie, jak i w życiu – jest oparty na relacjach. W swoim znakomitym przewodniku Spaulding przenosi klasyczną filozofię Dale’a Carnegiego na następny poziom – opisuje, jak tworzyć trwałe relacje, które wychodzą poza powszechne powierzchowne kontakty i relacje „drugiego piętra”.
Książka Nie chodzi tylko o to, kogo znasz Tommy’ego Spauldinga – byłego dyrektora generalnego Up with People – to nowa wersja Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Dale’a Carnegiego na dwudziesty pierwszy wiek.
Tommy Spaulding w bardzo młodym wieku zdał sobie sprawę, że nie jest mu dane zostać gwiazdą nauki. Średnią ocen 4,0 uzyskiwał tylko pod warunkiem, że dodał do siebie średnie ze szkoły średniej i college’u. Powodem jego trudności w szkole była, jak odkrył później, dysleksja. Ale dolegliwość ta tak naprawdę nie powstrzymała go, a wręcz przeciwnie – pomogła mu rozwinąć talenty, które rzeczywiście posiadał. Tommy jest naturalnym liderem; bardzo wcześnie uświadomił sobie, że ma unikalną zdolność do nawiązywania kontaktu z ludźmi, bez względu na ich wiek czy pochodzenie. Jako nastolatek dostał od ojca egzemplarz Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi i książka ta szybko stała się jego biblią. W szkole średniej był krajowym finalistą konkursu na Przedsiębiorczą Firmę DECA (Distributive Education Clubs of America) i wygrał wybory na przewodniczącego klasy maturalnej. Jakiś czas później został dyrektorem generalnym Up with People, jednej z największych międzynarodowych organizacji non-profit zajmujących się liderstwem na świecie.
Na każdym kroku Tommy Spaulding uczył się, że sekretem odnoszenia sukcesu jest proszenie o wsparcie, zdanie i wpływ innych ludzi. Nikt z nas nie osiągnął wielkiego sukcesu w pojedynkę. Potrzebujemy pomocy innych osób.
W tej bezstronnej, odkrywczej książce Tommy wzbogaca zasady, które Dale Carnegie naszkicował siedemdziesiąt pięć lat temu, i pokazuje, jak przesunąć je o krok dalej, aby dokonać niemożliwego w życiu i karierze. Aby zaprosić innych ludzi do autentycznego partnerstwa w naszym życiu, tłumaczy Tommy, najpierw trzeba wykazać zainteresowanie innymi ludźmi.
Nie chodzi tylko o to, kogo znasz czy co ktoś może zrobić dla ciebie, ale o to, co ty możesz zrobić dla nich. Ważne są motywy. W ustanawianiu głębszej więzi chodzi o:
autentyczność, nie manipulację;
wzajemność, nie egoizm;
zrozumienie, iż każda relacja jest jak droga prowadząca w dwie strony;
świadomość, że przypadkowo spotkana osoba może zmienić kierunek naszego życia.
W duchu bestsellerowej tradycji klasycznej już publikacji Dale’a Carnegiego książka Nie chodzi tylko o to, kogo znasz pokazuje, jak każdy z nas może wykorzystywać moc netgivingu – pomagania innym – do powiększania swoich światów i osiągania celów oraz zmieniania pracy, kariery i społeczności.
O AUTORZE
Tommy Spaulding jest prezesem Spaulding Companies LLC, organizacji zajmującej się rozwojem liderów w całym kraju, consultingiem, coachingiem i sztuką przemawiania. Był najmłodszym prezesem i dyrektorem generalnym znanej na całym świecie organizacji liderskiej Up with People (2005–2008). W 2000 roku Spaulding założył Leader’s Challenge, która stała się największym obywatelskim i liderskim programem przeznaczonym dla szkół średnich w Kolorado. Jest również prezesem The Spaulding Leadership Institute, założonej przez siebie organizacji non-profit, która realizuje programy Center for Third Sector Competence (Centrum Kompetencyjne Trzeciego Sektora), Globar Challenge (Globalne Wyzwanie), Colorado Close-Up (Bliżej Kolorado), Kid’s Challenge (Dziecięce Wyzwanie) i National Leadership Academy (Krajowa Akademia Liderów). Wcześniej był menedżerem sprzedaży ds. partnerów biznesowych w IBM/Lotus Development i uczestnikiem programu Japan Exchange and Teaching (JET). Spaulding zdobył tytuł licencjata w dziedzinie nauk politycznych na East Carolina University (1992) i dyplom MBA na Bond University w Australii (1998), gdzie był na Stypendium Ambasadorskim Rotary Foundation; oraz tytuł magistra z zarządzania organizacjami non-profit na Regis University (2005), gdzie był stypendystą stanu Kolorado. W 2007 roku otrzymał honorowy doktorat z nauk humanistycznych od Instytutu Sztuki Kolorado. W 2002 roku wygrał nagrodę Czterdziestu poniżej Czterdziestki „Denver Business Journal”. W 2006 roku został nagrodzony tytułem Najwybitniejszego Absolwenta East Carolina University, najwyższym wyróżnieniem przyznawanym absolwentom uniwersytetu. Spaulding jest przewodniczącym Zewnętrznego Zarządu Doradczego ds. Liderów East Carolina University i pierwszym „liderem-rezydentem” uniwersytetu. Jako znany na całym świecie mówca w dziedzinie liderstwa, Spaulding przemawiał do setek organizacji, szkół i korporacji na całym globie. Mieszka w Denver z żoną i dziećmi.
Fragment książki Nie chodzi tylko o to kogo znasz
Nieoczekiwany cud
Każdy ojciec ma nadzieję na cudowne dziecko - kolejnego wielkiego fizyka, muzyka, artystę, sportowca czy uczonego - i jak mi się wydaje, mój ojciec nie stanowił tu wyjątku. Jednak jako mądry człowiek wcześnie zdał sobie sprawę, że mój bilet do sukcesu dotyczy innego pociągu.
Całkiem jasne było dla niego, że nie zapowiadam się na zdobywcę Nagrody Nobla z fizyki, autora arcydzieła malarstwa współczesnego, twórcę uznanego przez krytykę koncertu czy zawodnika w którejś z wielkich lig. jednak dostrzegł we mnie przebłyski innego daru. I dlatego, kiedy wchodziłem w wiek nastolatka, wręczył mi pewna książkę. Wtedy właśnie inni chłopcy zaczęli gwałtownie dorastać, a ja nie. I to wtedy test, który przeprowadzili moi rodzice, potwierdził, że cierpię na zaburzenia uczenia się i jestem aż dwa lata w tyle w stosunku do moich rówieśników w takich sferach jak czytanie ze zrozumieniem. Rzeczywistość podszepnęła mojemu ojcu pomysł. Tata, nauczyciel szkolny, wiedział, jakie lekcje powinienem sobie przyswoić przede wszystkim i miały one niewiele wspólnego z odmianą czasowników, rozwiązywaniem złożonych problemów matematycznych czy zapamiętywaniem historycznych dat.
„Synu - powiedział - twoja matka naciska, abyś przeczytał jedną książkę - Biblię. A ja chcę poprosić cię o przeczytanie tej". I mówiąc to, wręczył mi egzemplarz Dale'a Carnegiego.
Byłem już w college'u, kiedy eksperci dokładnie zdiagnozowali moje problemy jako dysleksję. W związku z tą dolegliwością czytanie każdej książki w gimnazjum prowadziło w moim przypadku do zawrotów głowy. Wątpię, czy przed ukończeniem szkoły średniej przeczytałem więcej niż trzy lub cztery książki. Ponieważ jednak był to prezent i prośba mojego ojca, przeczytałem Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi od odeski do deski, a sugestywne zasady i intuicje zawarte w tym klasycznym poradniku Dale'a Carnegiego dały mi dokładnie to, czego potrzebowałem, przedzierając się przez szkołę średnią i co chwila napotykając nowe przeszkody na naukowej drodze. Książka ta zapewniła mi mapę, która ostatecznie doprowadziła mnie do sukcesu na niewyobrażalnym dla mnie poziomie. Jednak aby zrozumieć znaczenie książki Carnegiego dla mojego życia, musicie pojąć, skąd pochodzę i poznać kilka relacji, które mnie ukształtowały.
Moja podróż - po edukacji, biznesie i życiu - miała kilka interesujących, nietypowych i, szczerze mówiąc, dość bolesnych zwrotów. Zmagałem się (i nadal zmagam) z wieloma rzeczami, które większość ludzi uważa za kluczowe dla odniesienia sukcesu - na samym początku z czytaniem, pisaniem i arytmetyką. Jednak już w młodym wieku nauczyłem się, jak wykorzystywać moje silne strony i przełamywać słabe. Poznałem wartość kluczowego „R" w moim alfabecie - relacji.
Nauczyłem się nie tylko sztuki zdobywania przyjaciół i zjednywania sobie ludzi, lecz również panowania nad relacjami w życiu osobistym i zawodowym. Książka ta jest poświęcona tworzeniu takich relacji, które mogą zmienić wasze życia, wasze firmy i wasz świat. A to dlatego, że w biznesie chodzi o relacje. W sukcesie chodzi o relacje. W byciu liderem chodzi o relacje. W życiu chodzi o relacje.
Miasteczko Suffern w stanie Nowy Jork leży spokojnie u podnóża Gór Ra-mapo, zaledwie 42 kilometry na północny zachód od miasta Nowy Jork. Około jedenastu tysięcy mieszkańców tworzy wspólnotę w mozaice innych ciasno położonych miasteczek i wsi, w których mieszanka pracowników fizycznych i dojeżdżających do pracy w wielkim mieście reprezentuje najlepszą spuściznę kolonializmu i miejskiej wytrwałości.
Moi rodzice wychowali mnie na zrównoważonej diecie tradycyjnych wartości rodzinnych, która wysoko ceniła znaczenie pomagania innym i kładła duży nacisk na ciężką pracę i edukację.
Pomaganie i ciężka praca przychodziły mi łatwo. Jednak edukacja to już zupełnie inna para kaloszy - moje chęci topniały szybciej niż asfalt w upalny sierpniowy dzień.
Bałem się, że zostanę nazwany głupim przez moich nauczycieli i kolegów z klasy - ponieważ wierzyłem, że na to właśnie wskazują moje oceny. Zawalałem klasówki lub zaliczałem je ledwo, ledwo tylko po to, by nie zdać standardowego testu kończącego klasę i musieć uczęszczać na zajęcia szkoły letniej, aby poprawić punktację - a to wszystko mimo że pracowałem nad zadaniami domowymi i nauką równie ciężko co inne dzieciaki, które znałem, a zwykle nawet ciężej.
Moja pewność siebie legła w gruzach. Im bardziej byłem zawstydzony moimi ocenami, tym bardziej starałem się to kompensować poprzez osiągnięcia w sferze pozaedukacyjnej - uczestnicząc w zawodach sportowych, kandydując do szkolnego samorządu, zdobywając odznakę skauta orlego4. Bardzo podobnie do tego, jak niewidomi doświadczają wyostrzania się zmysłów, ja próbowałem radzić sobie z moimi naukowymi ograniczeniami przy pomocy zwiększonej zdolności komunikowania się i nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi. Nie wiem, jak duża część tej umiejętności tkwiła w mojej naturze, a jaka została wyhodowana przez osoby, które mnie otaczały (oraz książkę Dale'a Carnegiego), jednak była ona tak realna jak deszcz.
Wydawało się, że mam zdolność zaprzyjaźnienia się dosłownie z każdym. Nie paliłem, nie piłem (za dużo), nie brałem narkotyków, ale z łatwością gadałem z każdym, kto to robił. Nie interesowałem się grą Dungeons & Dra-gons, ale ci, którzy to robili, traktowali mnie jak brata. (Na zajęciach wyrównawczych można zaprzyjaźnić się z każdym rodzajem dzieciaków). Nie byłem utalentowany fizycznie, ale zostałem kapitanem drużyny narciarskiej oraz grałem w piłkę nożną, bejsbol i futbol amerykański. Byłem w szkolnym zespole wokalno-tanecznym oraz występowałem w musicalach. Równie łatwo nawiązywałem kontakt z członkami klubu szachowego, co ze sportowcami. Każda grupa była moją grupą. Zostałem wybrany na przewodniczącego klasy maturalnej i wygrałem plebiscyt na „najbardziej przyjaznego" oraz „osobę, która zrobiła najwięcej dla szkoły średniej w Suffern".
I lubili mnie nie tylko uczniowie. Wszyscy nauczyciele w szkole średniej w Suffern wiedzieli, jak się nazywam, a ja znałem ich. Znałem dozorców i woźne. Znałem wszystkie sekretarki i pracowników administracji szkoły. Nawet znałem większość członków ich rodzin.
Budowanie tych relacji przychodziło mi w naturalny sposób. Jednak postrzeganie budowania relacji jako daru, a nie jako protezy kompensującej moje szkolne ułomności, było częścią procesu dojrzewania, który zajął wiele lat bolesnych zmagań.
Wcześnie zdałem sobie sprawę, że moja naukowa droga będzie inna niż większości moich przyjaciół. Już w szkole podstawowej zawarłem bliską znajomość z salą zajęć wyrównawczych - miejscem, w którym dzieci ze szczególnymi potrzebami otrzymywały dodatkową pomoc. W rzeczywistości przez trzy lata w którymś momencie szkolnego dnia odbywałem wstydliwy spacer do tej sali, próbując skorygować seplenienie poprzez umieszczanie aparatu pomiędzy koniuszkiem języka a podniebieniem.
A „normalne" lekcje również nie były dla mnie ratunkiem. Pamiętam ściskający za gardło strach, który czułem zawsze, kiedy nasz nauczyciel nakazywał klasie zrobić „rundkę czytania". Otwieraliśmy książki i pierwszy uczeń stawał na środku klasy, aby przeczytać akapit na głos. Potem kolejny czytał następny akapit i tak dalej, aż do ostatniego ucznia i końca fragmentu książki wybranego przez nauczyciela.
Kiedy inne dzieci czytały, czułem, jak pocą mi się ręce, a w żołądku rośnie supeł wielkości piłki nożnej. Wiedziałem, że będę się jąkał i zacinał i wszyscy utwierdzą się w przekonaniu, że jestem jedyną osobą w klasie, która nie potrafi czytać. Z mojego miejsca, blisko końca sali, mogłem doliczyć się szesnastu uczniów, którzy siedzieli przede mną. Następnie znajdowałem siedemnasty akapit, który miałem przeczytać. Wyłączałem się, tak aby nie słyszeć, jak inni czytają, i skupiałem całą uwagę na moim fragmencie, zmuszając się do zapamiętania każdego słowa do momentu, aż nadejdzie moja kolej. Pamięć często okazywała się moim wybawieniem. Kiedy patrzyłem na znajdujące się na kartce słowa, litery wirowały i uciekały z pola ostrości jak obrazki w kalejdoskopie. Ale jeśli miałem dość czasu, aby zapamiętać akapit, byłem w stanie czytać bez trudu i w ten sposób ukryć moją niemożność czytania. Gdy zaś nie znalazłem tyle czasu, czulem głęboki wstyd, patrząc, jak moi rówieśnicy starają się powstrzymać śmiechy, spojrzenia i zakłopotanie.
Dysleksja nie jest czymś, co można naprawić; trzeba z nią żyć każdego dnia. Szczególnie boleśnie uderzyło mnie to na przykład wtedy, kiedy w 2009
roku umarła moja babcia. Około godziny przed pogrzebem jedna z zakon-nic - moja ciotka, siostra Loreen - zapytała, czy nie przeczytałbym jednego z trzech czytań. Kiedy pokazała mi tekst, zobaczyłem tylko gromadę długich, nieznanych słów, a moje ręce natychmiast pokryły się zimnym potem. Popatrzyłem na nią przepraszająco i błagalnie i powiedziałem: „Wolałbym nie".
Zaledwie parę miesięcy przed moimi czternastymi urodzinami ja - znakomity mówca - wciąż byłem owładnięty strachem przez publicznym czytaniem. Jeśli miałbym więcej czasu, zapamiętałbym tekst i „przeczytał" go bez patrzenia na kartki. Zamiast tego straciłem możliwość uczczenia kobiety, którą bardzo kochałem.
Tymczasem z dala od książek rozkwitałem. Jak większość chłopców miałem dużo energii, ale byłem dobrze wychowany i ciężko pracowałem, dlatego moi nauczyciele uwielbiali mnie, a ja dogadywałem się ze wszystkimi w klasie.
W przedostatniej klasie stało się jasne, że przyczyną moich kłopotów z nauką nie jest po prostu opóźnienie. Cyfry i litery wyglądały tak, jakby wysypały się z woreczka do skrabli, a moje wizyty na zajęciach wyrównawczych były jak szkarłatne litery wyszyte na moim plecaku. Kiedy spoglądam na to wstecz, myślę, że prawdopodobnie miałem szczęście, że moi rówieśnicy nie dokuczali mi bardziej. Ale moje własne borykanie się z brakiem pewności siebie w tamtym czasie było dla mnie nie do zniesienia. Nawet kiedy inne dzieciaki nic nie mówiły, wiedziałem, że one wiedzą, i to mi wystarczało.
W dziewiątej, dziesiątej i jedenastej klasie, kiedy moi przyjaciele grali w bejsbol i wyjeżdżali na obozy letnie, tata zawoził mnie do szkoły letniej. Zapisywałem się na te zajęcia, ponieważ musiałem, a poza tym chciałem poprawić wyniki testu końcowego, aby zyskać jakąkolwiek nadzieję na dostanie się do college'u.
Większości ludziom, którzy znali mnie i moje naukowe dokonania, idea college'u wydawała się marzeniem ściętej głowy. Na początku klasy maturalnej znalazłem się w biurze Davida Tiltona, jednego z doradców szkolnych. Ponieważ nigdy nie przychodził on na zajęcia wyrównawcze, a ja nie miałem żadnych kłopotów jako uczeń, spotkaliśmy się po raz pierwszy. [...]
Nie chodzi tylko o to kogo znasz
Spis treści:
Przedmowa
Wstęp. Wspierając się na barkach Carnegiego
CZĘŚĆ PIERWSZA. Relacyjne odkrycia
1. Nieoczekiwany cud
2. Barman
3. Gospodarka relacji
CZĘŚĆ DRUGA. Jak zbudować kapitał relacyjny
4. Pięć pięter relacji
5. To, co robisz
6. Nie strzelaj do łosia
7. Odrabiaj pracę domową
8. Przełamywanie lodów... i ich tworzenie
9. Tylna strona wizytówki
10. Wykorzystywanie filantropii
11. Nigdy nie całuj się na pierwszej randce
12. Nie bądź ćwierkającym ptaszkiem
13. Przepraszam, ale rozmawiam z twoją żoną
14. Bezustanna komunikacja
15. Graj w szachy, a nie monopol
16. Zamiast ubijać interesy, poszukaj rady
17. On po prostu do mnie nie pasuje
CZĘŚĆ TRZECIA. Potęga netgivingu
18. Jak uczynić biznes sprawą osobistą
19. Wyjść poza networking
20. Autentyczność: jak sprawić, aby relacje były prawdziwe
21. Empatia: budowanie podstawy zaufania
22. Wrażliwość: otwieranie okna na swój wewnętrzny świat
23. Poufność: kierowanie się prawem skarbca
24. Ciekawość: potęga zadawania pytań
25. Hojność: wpływanie na świadomość
26. Pokora: dar dystansu
27. Poczucie humoru: beztroskie życie
28. Wdzięczność: sztuka bycia wdzięcznym
CZĘŚĆ CZWARTA. Zmiana relacji: życie w penthausie
29. Wycieczka do penthouse'u
30. Jerry Middel: najlepszy nauczyciel
31. Denver Moore: więcej niż można dostrzec
32. Kolekcjonowanie ważnych rzeczy
33. Dawcy piątego piętra
34. Życie według praw dawania/dostawania i na zewnątrz/w środku
35. Podwyższenie: rozwój, połączenie i wyniesienie
36. Służenie udziałowcom
37. Przestrogi
CZĘŚĆ PIĄTA. Stawianie celu na pierwszym miejscu
38. Relacje + Wizja = Wpływ
39. Pas Oriona
40. Jak sprawić, aby świat kręcił się lepiej
7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku
Nie pozwól, żeby zraziła cię wymagająca gospodarka ani ostra konkurencja. Nowatorskie i osiągające duże dochody gotówki spółki bujnie kwitną dosłownie w skrajnie skomplikowanych postanowieniach.Nie pozwól, żeby zraziła cię wymagająca gospodarka ani ostra konkurencja. Nowatorskie i osiągające duże dochody gotówki spółki bujnie kwitną dosłownie w skrajnie skomplikowanych postanowieniach. Twoje biznes może być jedną z nich dzięki książce A właśnie... stwórz wielką firmę!. Znajdziesz w niej zasadniczą edukację o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch firmowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy. Autorzy zapoznają czytelnika z prostymi i skutecznymi strategiami służącymi rozwojowi przedsiębiorstwa/firmy/działalności jednoosobowych/spółki/działalności jednoosobowych.
Książka pełna jest przemyśleń zaczerpniętych z bezpośrednich – twarzą w twarz – wywiadów ze światowymi liderami biznesu (wśród rozmówców znaleźli się: Tony Hsieh z Zappos, Richard Branson z Virgin Brands, Ingvar Kamprad z IKEI, Charles Schwab i wielu innych). Autorzy eksplorują bogactwo koncepcji i praktycznych rozwiązań, żeby wyodrębnić kluczowe szczegóły tworzące świetnie prosperujące organizacje. Poprzez wskazówki „krok po kroku” , oprócz tego przekonujące zademonstrowanie omawianych zagadnień z szerszej perspektywy wyjaśniają, jak:
Zostać wielkim liderem – i sprawić, by każdy w twoim otoczeniu osiągał nadzwyczajne rezultaty
Opracować doskonały biznesplan – i nadać twojej firmie strukturę, która zmaksymalizuje wszystkie zasoby
Otaczać się wspaniałymi ludźmi, zmotywowanymi, by dawać z siebie to, co najlepsze
Proponować świetne produkty lub usługi – dzięki dokładnemu określeniu potrzeb na rynku
Obmyślić genialny plan marketingowy – i zapewnić firmie pozycję wybitnego usługodawcy
Osiągnąć jeszcze wiele innych sukcesów!
Nie znajdziesz w tej książce żadnej teorii, tylko praktyczne wskazówki, do których możesz się natychmiast zastosować, oraz proste wyjaśnienia, jak oceniać postępy na każdym etapie rozwoju. Jasne strategie, inspirujące przykłady, osobiste wywiady i pouczające lekcje z rzeczywistych sytuacji składają się na jedną z najważniejszych książek na zagadnienie biznesu/firmy/spółki (korporacji, działalności), jaka kiedykolwiek mogła trafić w twoje ręce.
W trakcie gdy twoi konkurenci ratują skórę, tnąc koszty i redukując personel, pamiętajmy, że wielu znakomitych liderów i kilka najlepiej prosperujących firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek)/firm/spółek/korporacji/firmie działało w czasie zredukowania koniunktury i totalnego krachu. Nadeszła idealna pora, aby przemienić twoje przedsiębiorstwo w kwitnącą, wielką firmę, z którą inni będą chcieli ciągle współpracować.
O AUTORACH:
MARK THOMPSON, współautor bestsellera Jak osiągnąć trwały sukces, to przedsiębiorca seryjny, który sprzedał swoją ostatnią spółkę za 100 milionów dolarów i dziś uczy kadry zarządzające, jak kierować rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Thompson jest inwestorem spekulacyjnym, nazwanym poprzez magazyn „Forbes” współczesnym królem Midasem. Pełnił funkcję głównego menedżera ds. doświadczenia kontrahenta w spółce Schwab, podlegając bezpośrednio jej założycielowi, Charlesowi Schwabowi, i był dyrektorem wielu przedsiębiorstw, w tym Best Buy i Korn Ferry. Jest członkiem zarządu Instytutu „Leader to Leader”, założonego przez Petera Druckera, i gościnnym stypendystą Uniwersytetu Standforda. Mieszka na Manhattanie i w Dolinie Krzemowej.
BRIAN TRACY to jeden z wybitnych autorytetów w USA w dziedzinie potencjału ludzkiego i prywatnej wydajności. W dodatku, że odnosi nadzwyczajne sukcesy jako przedsiębiorca, co roku prowadzi dynamiczne i porywające prelekcje dla tysięcy osób w spółkach takich jak iBM, Ford, Federal Express, Hewlett-Packard, Pepsi, Northwestern Mutual i setkach innych na całym świecie. Napisał masowe książki, w tym bestseller Jak przewodzą najlepsi liderzy , przy tym Zjedz tę żabę. Jest też autorem i narratorem wielu popularnych skryptów audio. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
A teraz stwórz wielką firmę – fragment Książki
Stań się wielkim liderem
Wiara polega nie tylko na cierpliwości, dzięki której biernie przeczekujemy
bursy.. To raczej duch, który znosi wszystko — z rezygnacją, owszem,
ale przede wszystkim z Jaśniejącą, pogodną nadzieją.
- corazon aquino
Przywództwo to najważniejszy wymóg na drodze do sukcesu. Mówiąc najprościej, przywództwo to gotowość do odpowiedzialności za rezultaty, a potem do poczuwania się do tej odpowiedzialności, bez względu na okoliczności zewnętrzne lub presję.
Przywódca to ktoś gotowy zrobić wszystko, by urzeczywistnić wspaniałe cele. Nie udaje się ich zrealizować za pierwszym ani za drugim razem. Przywódcy mają świadomość, że wielokrotnie będą ponosić porażki. Nie cieszy ich to, ale nie rezygnują, gdy sprawy się nie układają. Osobowość lidera wyróżnia się najbardziej w trudnych warunkach ekonomicznych i podczas poważnych kryzysów.
Dlaczego? W ciężkich czasach konkurenci walczą o bezpieczeństwo i przetrwanie, zamiast skupiać się na klientach. Mniejszą uwagę poświęcają jakości, rezygnują z dodatkowej obsługi i mniej środków przeznaczają na innowacje. Zwalniają pracowników na wszystkich szczeblach. W rezultacie masz dostęp do większej liczby wspaniałych ludzi, którzy mogą z tobą współpracować.
Zwykle w czasach kryzysu przedsiębiorstwa odwołują się ponownie do tego, co na początku uczyniło je wielkimi. W kryzysie przywódcy muszą podejmować odważniejsze decyzje, które przyniosą im wielkość w przyszłości. Twierdzi się, że „północny wiatr stworzył wikingów". W złych czasach masz okazję do pobudzenia ducha na nowo i do znalezienia lepszych sposobów uszczęśliwienia klientów.
Przywództwo ma znaczenie
Dzisiaj przywództwo jest potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Nadszedł czas, abyś zaczął działać całkiem inaczej. To pora na kontratak, na podążanie naprzód, na wprowadzanie innowacji, na znajdowanie lepszych, szybszych, łatwiejszych i tańszych metod osiągania wyników.
Twój dzisiejszy wybór - teraz, na tym rynku - może mieć większy wpływ na twoją spółkę i karierę niż w jakimkolwiek innym czasie. Epiktet napisał: „Okoliczności nie tworzą człowieka; one go tylko odkrywają przed nim samym".
Zdolność do obejmowania kierownictwa, do podejmowania trudnych decyzji, przyjmowania odpowiedzialności i skutecznego dowodzenia może silniej oddziaływać na sukces zespołu albo organizacji niż jakikolwiek inny czynnik. Wszystko, co robisz, aby stać się skuteczniejszym przywódcą, ma zwielokrotniony wpływ na cale przedsiębiorstwo.
Najlepsze i najgorsze czasy
Ludzie często narzekają na fatalną gospodarkę lub bezwzględną konkurencję, ale wielu z najlepszych liderów zaczynało działalność w najgorszych możliwych czasach albo prowadziło ją w najbardziej niesprzyjających okolicznościach.
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku Ameryka pogrążyła się w stagflacji, przejawiającej się w wysokich stopach procentowych, zawyżonej cenie gazu i beznadziejnej sytuacji na giełdzie i rynku nieruchomości. Uważano, że oto nastała przegrana dekada, przypominająca tę, którą Ameryka dopiero co przetrwała.
A tymczasem lata siedemdziesiąte XX wieku stanowiły czas, w którym wielcy przedsiębiorcy dokonali czegoś niesłychanego. Mimo zagrożeń terrorystycznych, masowych bankructw, wydłużonych przesyłów gazu, prywatyzacji i klęsk na rynku przedsiębiorcy, tacy jak Charles Schwab, Steve Jobs i Herb Kelleher, doszli do nadzwyczajnych wniosków.
Postanowili, że oto nadszedł idealny czas na otwarcie spółki!
Wyczucie czasu jest przereklamowane
Nieważne, czy chodzi o laureata Nagrody Nobla, Muhammada Yunu-sa czy Nelsona Mandelę, albo o przedsiębiorcze jednostki w rodzaju Richarda Bransona lub Oprah Winfrey, nie należy czekać na „właściwą porę", by coś rozpocząć. Alan Mulally nie przyjął zwyczajnie pracy w Fordzie - skorzystał z olbrzymiej okazji, aby przejąć stery i dokonać zmian, gdy firma i jego kraj potrzebowali go najbardziej.
Wizjonerzy przejawiają zaskakujący talent do podejmowania działania w pozornie najmniej korzystnym czasie. Jeśli przyjrzeć się okolicznościom, w jakich otwierali swoje spółki, to często wybierali porę, którą konkurenci uważali za najgorszą z możliwych. Wielu ludzi, patrząc z zewnątrz, sądzi, że wizjonerom rozpoczęcie działalności przychodziło łatwo i bez wpadek. Nic bardziej mylnego.
Możliwości, jakie stwarza kryzys
Walt Disney, Bili Hewlett i David Packard, Tom Watson (od IBM) oraz Thomas Edison (gdy opracował swoją wizję dla General Electric) - wszyscy zaczynali urzeczywistniać marzenia w chwili, gdy rynki znajdowały się w opłakanym stanie. FedEx, Sports Illustrated, Hyatt, Wikipedia, MTV oraz Trader Joe's otworzyły podwoje dokładnie wtedy, kiedy straszne recesje grzebały wiele innych przedsiębiorstw. Nawet spółkę Google zarejestrowano pod koniec ubiegłego stulecia, gdy nastąpił krach na rynku technologicznym. Leon Charney kupił swój pierwszy budynek w 1980 roku, w noc, gdy Jimmy Carter przegrał w ponownych wyborach na rzecz Ronalda Reagana. Stopy procentowe były dwucyfrowe, a branżę nieruchomości dotknął kryzys. Charney zainwestował dochody z wynajmu w dwanaście stojących w sąsiedztwie budynków, kupując ponad dwanaście hektarów gruntu na Times Square. Nigdy nie przyszłoby mu do głowy, że zostanie miliarderem, a dziś jednym z najnowszych potentatów na liście Forbes 400 mimo aktualnej ogromnej bessy na rynku nieruchomości.
Wang Chuanfu założył BYD (Build Your Dream - zrealizuj marzenie) po klęsce firm internetowych typu dot-com i produkował nowoczesne baterie, gdy nikogo nie obchodziły marzenia eksprofesora o ekologicznym, wolnym od spalin samochodzie napędzanym elektrycznością. W 2008 roku Warren Buffett kupił 10% spółki BYD, czyniąc z Chuanfu miliardera i najbogatszego człowieka w Chinach.
Falstarty
Wiele przedsiębiorstw o długoletniej tradycji nie tylko powstało w złych warunkach gospodarczych, lecz na początku oferowało także niepopularne wyroby. Lista krótkotrwałych, nietrafionych produktów wielkich spółek jest bardzo, bardzo długa. Wydaje się, że biznesowy sukces rodzi się na gruncie wcześniejszych porażek.
Można znaleźć mnóstwo legendarnych przykładów. Telefon komórkowy Newton PDA wyprodukowany przez Apple'a w 1993 roku był zbyt nieporęczny i drogi, aby zapewnić firmie sukces, ale utorował drogę firmie Research in Motion, która wypuściła model Blackberry oraz Nokii, która odniosła olbrzymi sukces za sprawą „inteligentnych telefonów" na długo przed iPhone'em spółki Apple.
Hewlett-Packard gra dzisiaj pierwsze skrzypce, rozwijając się w gorączkowym tempie, i dogania swojego rywala Delia, by zająć pierwsze miejsce na rynku komputerów osobistych. Jednak początki spółki wyglądały całkiem inaczej. Wśród jej pierwszych elektronicznych produktów znalazło się urządzenie do automatycznego spłukiwania toalet oraz maszyna „wstrząsowa" dla osób na diecie. Oba wyroby poniosły klęskę.
A teraz stwórz wielką firmę
Spis Treści
PRZEDMOWA
WSTĘP
PODZIĘKOWANIA
WPROWADZENIE
1. Stańsię wielkim liderem
2. Opracuj doskonały biznesplan
3. Otocz się wspaniałymi ludźmi
4. Zaproponuj świetne produkty lub usługi
5. Obmyśl genialny plan marketingowy
6. Wypracuj doskonały proces sprzedaży
7. Zapewnij klientowi wspaniałe doświadczenia
DODATEK
Zbuduj wspaniałe życie!
Przedsprzedaż, realizacja od 9.03.2012
Nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem
Znakomity negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer szybko i z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji. Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z: najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży i komunikacji, własnego doświadczenia w potyczkach z ponad dwustoma mistrzami negocjacji globalnie, historii spraw kontrahentów, których reprezentował tysiące w trakcie prywatnej wieloletniej drogi do sukcesu prawniczej. Rober Mayer podpowie wszyscy ludzie, jakie taktyki sprawdzają się, a jakie nie. Z tej książki dowiesz się, co robić, gdy czujesz, że uderzasz głową w mur, gdy twoje propozycje są odrzucane raz za razem i gdy spotykasz się z wrogością i gniewem. Znajdziesz tu wskazówki i opisane kolejne kroki w 35 powszechnych sytuacjach negocjacyjnych, od kupowania samochodu do wynajmowania apartamentu, ściągania należności, zawierania umowy franczyzy i wychodzenia z długów. Poznasz wymówki dłużników i zagrywki sprzedawców. Dowiesz się, jak dostać duże zniżki tam, gdzie ceny oficjalnie nie są do negocjacji. Spójrz na rzeczywistość oczami oponenta: sprzedawcy, dłużnika, wierzyciela, pracodawcy, kontrahenta czy agenta ubezpieczeniowego. Przekonuj go, mówiąc jego wewnętrznym głosem. Graj twardo, kreując więź sympatii. Nie ulegaj, dosłownie gdy czujesz się bezsilny i spotykasz się z wrogością. Oto filozofia Roberta Mayera, prawnika prawników, który reprezentował Mohammeda Ali, rząd Wenezueli i tysiące innych dużych i nieznacznych, sławnych i niesławnych kontrahentów. Do zagadnień omawianych w tej książce należą:
zakotwiczanie: podawanie treści, które oponent wykorzysta jak swoje indywidualne,
gra pozorów: sterowanie pierwszym wrażeniem i zaspokajanie ego oponenta,
psychologia obniżek, niskich rat i promocji,
perswazyjne słuchanie: pytania nakierowujące i kontrolowanie rozmowy,
taktyczne zalety i wady kanałów komunikacji: telefon, pismo, spotkanie,
dobijanie targu: jak wygrać z kupiecką mentalnością,
rozstrzyganie sporów przez mediację i negocjowanie ugody w sądzie.
O AUTORZE
Larry King nazywa Roberta Mayera „prawnikiem prawników”. Mayer udzielił w radiu i telewizji ponad 130 wywiadów. Prowadzi szkolenia i seminaria z negocjacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, Uniwersytecie Południowej Kalifornii oraz dodatkowo na Uniwersytetach Tulane i Pepperdine. Poza studentów, uczestnikami jego warsztatów są przedstawiciele najwyższych władz, spółce i stowarzyszeń zawodowych. Mieszka w Los Angeles.
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia Opowieść dla menedżerów
W tej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, podejmuje najbardziej uniwersalny zagadnienie: brak poczucia szczęścia w pracy i pokazuje rewolucyjny, a jednakże niebywale łatwy model funkcjonowania, który umożliwia na dostanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niewyobrażalnie intrygującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w własnej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń z gabinetu uznanej korporacji trafia na stok narciarski Lake Tahoe, a stamtąd pod okienko obsługi zmotoryzowanych we włoskiej restauracji. Dzięki tym doświadczeniom Brian odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy i narzędzia pozwalające je pokonać. Próbując przekonać bankiera inwestycyjnego o znaczeniu satysfakcji w pracy i motywując kierowcę w pizzerii do lepszego traktowania nabywców, Brian musi stawić czoła różnym aspektom indywidualnej osobowości , a dodatkowo osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak zwyczajnym w wielu organizacjach.
Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić korporacji kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować indywidualnych pracowników, czy także pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zagwarantuje natychmiastową ulgę – i nadzieję.
O AUTORZE:
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, spółki konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami kierowników wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technice, jak i uniwersytetach i firmach rodzaju non-profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy “New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (wyd. polskie MT Zakład produkcyjny, 2011). Trzy oznaki pracy która nie daje szczęścia Spis Treści
Wprowadzenie
Bajka
Szok
Część pierwsza
Kierownik
Część druga
Emerytura
Część trzecia
Eksperyment
Część czwarta
Działanie w praktyce
Model
Praca, która nie przynosi szczęścia
Koszty braku poczucia szczęścia w pracy
Trzy oznaki
Zarządzanie ludźmi w sposób, który pozwoli im znaleźć
zadowolenie z pracy – korzyści i przeszkody
Badanie i rozwiązywanie przyczyn braku poczucia
szczęścia w pracy
Studia przypadków
Podejmujemy działania
Zarządzanie jako misja
Podziękowania
O autorze
Pięć zasad, które zmienią oblicze outsourcingu
Zmiana jest nowym status quo w dzisiejszym świecie biznesu/korporacji. Powstały nowe, bardziej efektywne metody zwiększania udziału w rynku i przychodów i ich adaptacja stworzy podział na tych, którzy osiągnęli sukces i na tych, którzy ponieśli porażkę.
W książce Zaangażowany Outsourcing Kate Vitasek, innowatorka i główny autor, proponuje nowy model biznesowy, który przekształci outsourcing w taki metodę, w jaki metodyki Six Sigma i Lean Management przekształciły procesy produkcji w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. W oparciu o badania wspierane poprzez Uniwersytet Tennessee i Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych Vitasek zidentyfikowała dziesięć błędów typowych dla prawie że że wszystkich relacji outsourcingowych i pokazuje organizacjom, jak określić na nowo współpracę z partnerami, by zachęcić do innowacyjności, podnieść poziom usług, obniżyć koszty i zwiększyć dochód pieniężny. Vitasek przedstawia 5 zasad budowania strategii pozyskiwania usług w XXI wieku i przekazuje, jak tworzyć wspólnie z partnerami fundamenty zaangażowanego outsourcingu – jedynego modelu wartego wdrożenia.
Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Dla wszystkich, którzy pragną rozwijać zakład usługowy w obecnych realiach.
O AUTORACH
Kate Vitasek jest znanym innowatorem, jeżeli już chodzi o praktykę zarządzania efektywnością. Jej idee wyszukały się w ponad 75 artykułach i wielu książkach branżowych. Vitasek jest wykładowcą w Centrum Edukacji Menedżerskiej na Uniwersytecie Tennessee i założycielką firmie Supply Chain Visions. Otrzymała nagrody „Rainmaker” , ponadto „Woman of International Influence” za innowacyjną postawę.
Mike Ledyard jest menedżerem wysokiego szczebla o olbrzymim doświadczeniu, jeżeli już chodzi o międzynarodowy outsourcing, produkcję i import. Jest współautorem książki Keeping Score: Measuring the Business Value of Logistics In the Supply Chain.
Karl Manrodt jest znanym liderem w obszarze pomiaru efektywności. Opublikował ponad pięćdziesiąt publikacji i jest profesorem nadzwyczajnym na Uniwersytecie Georgia Southern.
Cztery zapomniane potrzeby, które dodają energii do osiągania wspaniałych wyników
Taka praca nie ma sensu! powinno się do tych nielicznych książek, które mają moc dogłębnego zmieniania naszego życia zawodowego i osobistego.
Wymagania przewyższają nasze sposobności. Etyka „więcej, szybciej” stwarza powstawanie niewidzialnych, lecz uciążliwych kosztów, które szkodzą mojej kreatywności, koncentracji, energii i pasji. Dzień w dzień prawie 75 procent pracowników globalnie czuje się nie w pełni zaangażowanych w pracę. Książka przedstawia przełomowe podejście do regeneracji życia w taki sposób, ażeby uzyskiwać większą satysfakcję i wydajność, zarówno w pracy, jak i poza nią.
Zestawiając odkrycia wielu dziedzin wiedzy zajmujących się osiąganiem wysokich rezultatów, Tony Schwartz w przekonujący metodę argumentuje, że ignorujemy cztery podstawowe potrzeby, których zaspokajanie daje nam energię do osiągania wybitnych rezultatów: potrzebę równowagi (fizyczną), bezpieczeństwa (emocjonalną), samorealizacji (umysłową) i znaczenia (duchową). Najlepiej funkcjonujemy nie wtedy, gdy przed długi okres pracujemy na wysokich obrotach, jak komputer, lecz gdy regularnie przechodzimy od zużywania do regenerowania energii związanej z każdą z tych czterech założeń.
Organizacje przeszkadzają w osiąganiu optymalnych wyników, bo stale wymagają coraz więcej. Tymczasem powinny raczej starać się zaspokajać cztery kluczowe potrzeby osób, ażeby codziennie uwalniać i rozniecać w nich wszystko co najlepsze.
W oparciu o wszechstronną współpracę z takimi instytucjami, jak Google, Ford, Sony, Ernst & Young, Shell, IBM, Los Angeles Police Department i Cleveland Clinic, Schwartz kreśli mapę ukazującą drogę do nowych sposobów pracy. Na poziomie osób indywidualnych objaśnia, w jaki metodę wyprodukować codzienne rytuały, które intensywny wysiłek równoważą regularną regeneracją, wyczerpanie emocjonalne niwelują ćwiczeniami zapewniającymi większą odporność, krótkotrwałe skupienie na najpilniejszych sprawach zamieniają w myślenie bardziej kreatywne i strategiczne, a krótkowzroczne zaangażowanie w tymczasowe wyniki zastępują przestrzeganiem wartości prowadzącym do wyższego dobra. Na poziomie organizacyjnym przedstawia nowe praktyki, kierunki działania i prezentacje kulturowe, które z powodzeniem wykorzystują jego kontrahenci.
Książka daje instytucjom, liderom i osobom indywidualnym praktyczne, sprawdzone strategie lepszego radzenia sobie z narastającymi zaleceniami, z jakimi posiadamy do czynienia w tym coraz bardziej trudnym świecie.
O AUTORZE
TONY SCHWARTZ jest założycielem i prezesem firmy Energy Project, która pomaga instytucjom i osobom indywidualnym w wykorzystywaniu znaleźć naukowych do uzyskiwania poprawy zaangażowania, koncentracji, wydajności i rezultatów. Wraz z Jimem Loehrem napisał bestseller The Power of Full Engagement, a również inne książki, między innymi What Really Matters: Searching for Wisdom in America.
Taka praca nie ma sensu, fragment
Rozdział 1 Więcej i więcej, mniej i mniej
Nasze metody pracy są wadliwe. Współczesny etos pracy wymaga od nas
robienia więcej i szybciej. Mamy do dyspozycji coraz więcej informacji
i zawieramy transakcje w coraz szybszym tempie, co sprawia, że cały czas spieszymy się i ciągle coś nas rozprasza. Mamy więcej klientów do obsłużenia,
więcej maili wymagających odpowiedzi, więcej telefonów, więcej zadań, więcej
spotkań, więcej miejsc do odwiedzenia i poczucie, że musimy pracować coraz
więcej godzin, żeby nie pozostać w tyle.
Technologie umożliwiające natychmiastową komunikację z każdego miejsca przyspieszają podejmowanie decyzji, poprawiają skuteczność i napędzają
naprawdę globalny rynek. Ale zbytek dobra zamienia się w zło. Te same technologie bez nadzoru i regulacji mogą nas przytłoczyć. Bezlitosny pośpiech –
cechujący kulturę większości korporacji – szkodzi kreatywności, jakości, zaangażowaniu, głębokim przemyśleniom, a w końcu także wynikom.
Obojętne, ile wartości dzisiaj wypracowujemy – mierzonej w gotówce, liczbie transakcji, towarów albo gadżetów – zawsze jest za mało. Szybciej biegamy,
bardziej się męczymy i dłużej pracujemy. Tak bardzo absorbuje nas dotrzymywanie kroku, że przestajemy zauważać, iż bierzemy udział w syzyfowym wyścigu, którego i tak nie jesteśmy w stanie wygrać.
Cała ta gorączkowa bieganina pociąga za sobą ukryte koszty: utrudnioną
koncentrację, mniej czasu na każde zadanie, rzadsze okazje do refleksji i myślenia w dalszej perspektywie. Gdy w końcu wieczorem wracamy do domu, mamy mniej energii dla rodziny, mniej czasu na relaks i odpoczynek, a także mniej godzin na sen. Rano wracamy do pracy, czujemy się niewypoczęci, nie jesteśmy w stanie w pełni zaangażować się w pracę, mamy trudności z koncentracją. To błędne koło, które kręci się siłą własnej bezwładności. Nawet ci,
którym nadal udaje się osiągać wysoki poziom wyników, płacą osłabieniem
poczucia satysfakcji i spełnienia. Etos „więcej i szybciej” generuje wartość zawężoną, spłyconą i doraźną. Paradoksalnie coraz więcej i więcej daje coraz to
mniej i mniej.
Taką sytuację pokazują wyniki przeprowadzonych przez firmę konsultingową Towers Perrin badań dotyczących pracowników na świecie. Objęły one ok. 90 tys. pracowników z 18 krajów i były prowadzone w latach 2007–2008, jeszcze przed światową recesją. Jedynie 20% badanych czuło się w pełni zaangażowanych w pracę – w tym sensie, że dają z siebie więcej, niż się od nich
wymaga, bo widzą sensowny cel i podchodzą do pracy z pasją. 40% „robiło swoje”, lecz bez pełnego zaangażowania, a 38% było zniechęconych do swojej pracy i niezaangażowanych.
Wszystko to przekłada się na wyniki działalności przedsiębiorstw. Firmy mające najbardziej zaangażowanych pracowników osiągały 19% wzrostu przychodów, a 28% wzrostu zysków na akcję. Te, których pracownicy angażowali się najmniej, notowały spadek wpływów o 32%, a ich zyski kurczyły się o 11%. W przedsiębiorstwach, w których pracownicy wykazywali się zaangażowaniem, 90% z nich nie planowało porzucenia pracy, a tam gdzie zaangażowanie było mniejsze – 50% zastanawiało się nad odejściem. Ponad 100 przeprowadzonych badań wykazało korelację pomiędzy zaangażowaniem pracowników a wynikami działalności firmy.
Pomyśl przez chwilę o swoich doświadczeniach z pracy.
Jak bardzo się angażujesz? Jaką cenę płacisz za swój styl pracy? Jaki to ma
wpływ na twoich podwładnych i najbliższych? Ile wyniosą skumulowane koszty po dziesięciu latach, jeśli nadal będziesz postępować tak, jak do tej pory? Nasze obecne podejście do pracy źle wpływa na życie osobiste, na ludzi, którymi kierujemy, i na organizacje, w których pracujemy. Przyjmujemy fatalne założenie, że najlepszy sposób na osiągnięcie czegoś więcej, to dłuższe godziny nieprzerwanej pracy. Lecz im dłużej pracujemy i im dłużej brakuje nam
prawdziwego odpoczynku, tym bardziej popadamy w przeciętność i redukujemy swoją efektywność, a nasza niecierpliwość, frustracja, rozkojarzenie i brak zaangażowania szkodliwie wpływa na otoczenie.
Rzecz nie w tym, ile godzin spędzamy za biurkiem, lecz ile energii wkładamy w pracę i ile w efekcie generujemy wartości. Coraz więcej badań pokazuje,
że najbardziej produktywni jesteśmy wtedy, gdy okresy silnej koncentracji przeplatamy wypoczynkiem. A my żyjemy w strefie cienia, stale coś robimy, ale
rzadko się w to angażujemy. Czasami nawet nie angażujemy się wcale. Konsekwencje są takie, że osiągamy jedynie ułamek tego, co jesteśmy w stanie.
Dlaczego taka niesprzyjająca wydajności sytuacja trwa tak długo?
Odpowiedź wynika z prostego założenia, które głęboko zakorzeniło się
w kulturach organizacji i naszych własnych przekonaniach, że istota ludzka
najwydajniej działa w taki sam jednowymiarowy sposób, jak komputer: stale,
na wysokich obrotach, przez długi czas i obsługując wiele programów jednocześnie. Już za długo wierzymy w ten mit, który stanowi coś w rodzaju syndromu sztokholmskiego: pilnie usiłujemy naśladować maszyny, którymi mamy
kierować, co kończy się tym, że to one kierują nami.
Nawet najnowszy i najwydajniejszy komputer z czasem traci na wartości.
Ludzie w odróżnieniu od komputerów dysponują potencjałem do rozwoju
i postępu, do pogłębiania swego wnętrza, a także doskonalenia swoich umiejętności. Jednak, aby wykorzystać ten potencjał, muszą postępować znacznie
bardziej umiejętnie niż dotychczas.
Zużywanie i regenerowanie energii to jedna z naszych podstawowych potrzeb, decydująca o przetrwaniu. Jesteśmy zaprogramowani na działanie falowe – czujność w dzień, sen w nocy, intensywna praca, ale przez ograniczony
okres – a coraz bardziej próbujemy działać liniowo. Pracując długo i bez
przerwy, zużywamy zbyt wiele umysłowej i emocjonalnej energii, bo brakuje
nam przerw na regenerację. I nie chodzi tylko o rezygnację z przerw w pracy
w ciągu dnia, ale także o wynikającą z tego utratę niepowtarzalnych korzyści,
jakie dają okresy odpoczynku i regeneracji: kreatywnych pomysłów, spojrzenia z szerszej perspektywy, szans na refleksję i czasu na przemyślenie przeżyć.
W efekcie, siedząc głównie przykuci do biurka, wykorzystujemy za mało
energii fizycznej i stajemy się coraz słabsi. Brak aktywności odbija się nie tylko na naszym organizmie, ale także na tym, jak czujemy i myślimy.
"Zjedz tę żabę" to książka dla ludzi biznesu. Ta przekonująca metafora, "ogromna żaba" czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Rozpoczęcie pracy od połknięcia "żaby" gwarantuje przez cały dzień poczucie zadowolenia wynikającego ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić.
Dwadzieścia jeden opisanych tu metod osiągania sukcesu ma za cel poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienia twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Prezentowane strategie to rodzaj szwedzkiego stołu technik pomocnych w osiągnięciu lepszych wyników i poprawy wydajności, których możesz użyć w każdej chwili, w dowolnej kolejności i sekwencji, jaką uznasz za właściwą. Im szybciej je opanujesz i zaczniesz stosować, tym szybciej zaczniesz osiągać sukcesy w karierze zawodowej.
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i całej reszcie planów odkładania życia na później – nie musisz czekać. Co więcej, jest wiele powodów, by nie czekać, szczególnie w tych nieprzewidywalnych czasach zawirowań gospodarczych. O czymkolwiek byś nie marzył – ucieczce od wyścigu szczurów, wspaniałych podróżach po świecie, miesięcznym pięciocyfrowym dochodzie bez żadnego zaangażowania lub tylko o pełniejszym życiu, w większym stopniu wolnym od pracy – ta książka jest dla ciebie przewodnikiem.
Pokazuje ona, jak krok po kroku zaprojektować sobie luksusowy styl życia. Opowiada o tym:
• jak Tim Ferriss przeszedł od dochodu 40 tysięcy dolarów rocznie przy pracy po 80 godzin tygodniowo do 40 tysięcy MIESIĘCZNIE przy pracy po 4 godziny tygodniowo
• jak zlecić obsługę swojego życia zagranicznym wirtualnym asystentom za pięć dolarów na godzinę i robić to, co się chce
• jak najbardziej rozchwytywani artyści podróżują po świecie, nie porzucając swojej pracy
• jak w ciągu 48 godzin wyeliminować 50% swojej pracy, stosując reguły zapomnianego włoskiego ekonomisty
• jak zamienić długotrwale budowaną karierę na krótkie epizody intensywnej pracy z częstymi „miniemeryturami”
TO NOWE, ROZSZERZONE WYDANIE ZAWIERA:
• ponad pięćdziesiąt praktycznych wskazówek i analiz przypadków podanych przez czytelników (również całe rodziny), którzy podwoili swoje dochody, poradzili sobie z powszechnymi problemami i na nowo odkryli siebie, obierając za punkt wyjścia książkę w jej pierwotnej wersji
• autentyczne wzory, które można kopiować w celu eliminacji e-maili, negocjacji z szefami i klientami lub zdobycia prywatnego kucharza za mniej niż 8 dolarów za posiłek
• wyjaśnienie, jak zasady projektowania stylu życia mogą się sprawdzić w nieprzewidywalnych czasach zawirowań gospodarczych
• najnowsze narzędzia i triki oraz skróty rozwiązań technicznych pozwalających żyć jak dyplomata lub milioner, nie będąc ani jednym, ani drugim
Czym się zajmujesz? Tim Ferriss ma problem z odpowiedzią na tak postawione pytanie. W zależności od tego, kiedy pytasz, ten kontrowersyjny wykładowca gościnny Uniwersytetu Princeton może odpowiedzieć: „Ścigam się na motocyklach w Europie”, „Jeżdżę na nartach w Andach”, „Nurkuję z akwalungiem w Panamie”, „Tańczę tango w Buenos Aires”.
Tim ponad pięć lat poświęcił na zgłębianie sekretów Bogactwa w Zupełnie Nowy Sposób, szybko rosnącej subkultury, odrzucającej „plan życia odłożonego na później” (slave › save › retire, czyli niewolniczo pracuj › oszczędzaj › bądź emerytem) i zamiast tego zdobywającej nową walutę – czas i mobilność – w celu stworzenia luksusowego stylu życia tu i teraz.
Bez względu na to, czy jesteś wciąż zajętym pracownikiem najemnym, czy przedsiębiorcą uwiązanym do swojej firmy, ta książka będzie dla ciebie kompasem wskazującym drogę do nowego, rewolucyjnego świata.
O AUTORZE
Timothy Ferriss, określony przez magazyn „Fast Company” mianem jednego z „najbardziej innowacyjnych biznesmenów w roku 2007”, jest inwestorem typu „angel” i autorem oryginalnej wersji bestsellera numer jeden „New York Timesa”, „Wall Street Journal” i „Business Week”, czyli 4-godzinnego tygodnia pracy, opublikowanego już w trzydziestu pięciu krajach.
Ponad sto razy wypowiadał się w mediach, takich jak „New York Times”, „Economist”, „Time”, „Forbes”, „Fortune”, CNN i CBS. Mówi w sześciu językach, z różnych miejsc na świecie prowadzi międzynarodową firmę za pośrednictwem bezprzewodowego internetu, a od roku 2003 jest popularnym wykładowcą na Uniwersytecie Princeton, gdzie promuje przedsiębiorczość jako narzędzie projektowania idealnego stylu życia i zmieniania świata.
Nazwisko Warrena Buffetta jest w świecie biznesu równoznaczne z sukcesem i pomyślnością. Wiele książek opisuje strategię inwestowania Buffetta, zarazem doradzając, jak każdy może inwestować tak jak on - jednak to nie jest jeszcze jedna książka na ten temat. Książka nie opisuje Buffetta jako inwestora, ale jako skutecznego menedżera, omawiając przy tym jego biznesowe zasady i praktyki. Warren Buffett o biznesie to praktyczny poradnik menedżerski o modelu efektywnego zarządzania każdą firmą, dużą i małą, napisany na podstawie doświadczeń Buffetta w zarządzaniu Berkshire Hathaway. Książka zawiera przedstawione w bezpośredni, jasny i prosty sposób praktyczne informacje o tym, jak efektywnie zarządzać firmą. Przeznaczona jest dla menedżerów wyższego szczebla, menedżerów, przedsiębiorców oraz studentów szkół biznesu. Bogata w informacje i inspirująca, ta jedyna w swoim rodzaju książka pozwala lepiej zrozumieć myślenie o biznesie Warrena Buffetta, a jednocześnie dostarcza ponadczasowych wskazówek o strategiach zarządzaniach, pomagających w zarządzaniu firmą osiągającą sukces.
Pakiet trzech audiobooków, których autorzy to światowej sławy eksperci i liderzy w dziedzinach: rozwoju osobistego, sprzedaży i relacji z klientami oraz komunikacji. Zainwestuj w siebie, a dzięki ich radom osiągniesz sukces i dobrobyt.
Droga do finansowej wolności - Bodo Schäfer.
Czy problemy finansowe spędzają ci sen z powiek? A może dzięki pieniądzom jesteś w stanie urzeczywistnić wszystkie swoje pragnienia? Ta książka pokazuje drogę do dobrobytu, finansowego zabezpieczenia i finansowej wolności – drogę dostępną dla każdego. Bodo Schäfer odkrywa przed nami wypróbowane sekrety budowania bogactwa i przedstawia zdumiewająco proste i jednocześnie bardzo skuteczne techniki przynoszącego zyski obchodzenia się z pieniędzmi. Twoja osobista zamożność – dzięki której staniesz się człowiekiem wolnym i niezależnym – jest w zasięgu ręki, nawet jeśli nie należysz jeszcze do osób dobrze zarabiających.
Sprzedaż przez zaufanie - Todd M. Duncan.
Czy masz poczucie, że twoja kariera rozwija się od jednej transakcji do kolejnej? Nazbyt długo trwałeś w przekonaniu, że praca i życie to dwie zupełnie różne sprawy. Dwadzieścia dwa lata w zawodzie sprzedawcy skłoniły Todda Duncana do wyciągnięcia skrajnie odmiennego wniosku: integracja poczucia własnej tożsamości ze swoimi celami zawodowymi pozwala osiągnąć niesamowite i trwałe efekty. Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz i jakie zajmujesz stanowisko, przyjęcie praktycznych zasad zawartych w tej książce otworzy przed tobą drzwi do nowego spojrzenia na świat i do życia, o jakim nawet nie marzyłeś.
Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć - John. C. Maxwell.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Być może komunikujesz się, ale nie potrafisz się porozumieć? Aby odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może się jej nauczyć. Autor przedstawia pięć zasad i pięć praktycznych porad, które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Gdy je opanujesz, relacje z całym twoim otoczeniem osiągną zupełnie nową jakość.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. Wiesz, możesz - DZIAŁAJ! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się z tak dużym wysiłkiem, jakoś po prostu się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych strategii zapamiętywania wszystkich tych przydatnych informacji i stosowania ich w praktyce. W tej książce autorzy opowiadają historię o pisarzu, którego nurtują pewne pytania, i o przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, dzięki której zaczniesz się skuteczniej uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu wprowadzenia trwałych zmian. Jednominutowy Menedżer spotyka małpę Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! - ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się przekazywać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom i efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji. Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy - wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz czas na kolejną odsłonę światowego bestsellera - praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Ta książka to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
W serii Klasyka zarządzania. Złota kolekcja prezentujemy książki światowych podziwianych autorytetów biznesu, których literatura ekonomiczna o międzynarodowej renomie stworzyła wiedzę przekładającą się na rzeczywiste wyniki finansowe firm i tempo wzrostu gospodarczego wielu państw.
W poszukiwaniu doskonałości w biznesie
W poszukiwaniu doskonałości w biznesie od dawna jest pozycją obowiązkową w szkołach biznesu, jest przywoływana podczas licznych konferencji i trzymana na niejednej szafce nocnej. Opierając się na badaniu czterdziestu trzech najlepiej prowadzonych firm amerykańskich z różnorodnych obszarów biznesu, autorzy opisują w niej osiem podstawowych zasad zarządzania – stymulujących działanie, zorientowanych na ludzi i maksymalizujących zyski – które stanowią źródło sukcesu tych przedsiębiorstw. Ten fenomenalny bestseller przedstawia w dostępny i praktyczny sposób jakże ważne dla współczesnego czytelnika zainteresowanego zarządzaniem zasady.
Menedżer skuteczny
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru czy specjalnych talentów. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Peter Drucker, pracując przez 45 lat z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, nigdy nie natknął się na choćby jednego menedżera „z natury”, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą.
Strategia konkurencji
Oto klasyczne dzieło Michaela E. Portera. Wynosi nas wysoko ponad horyzont znanych od lat wymiarów konkurencyjności, tak że wyraźniej dostrzegamy, dlaczego jedne firmy stają się wschodzącymi gwiazdami swoich sektorów, a inne spadają z rynkowego firmamentu. Tworząc biznesplany, plany strategiczne i plany marketingowe, używamy narzędzi stworzonych przez Michaela E. Portera, nawet jeśli o tym nie wiemy. Pięć sił Portera, konkurencyjność i łańcuch wartości to tylko niektóre z pojęć, które Porter zaproponował, a świat zaakceptował i zastosował. Czas usystematyzować tę wiedzę i używać jej bardziej świadomie.
Pakiet trzech audiobooków prezentujących innowacyjne podejścia do zarządzania i strategii działania firm. To przełomowe publikacje, dzięki którym twoja firma osiągnie jeszcze wyższy poziom swojego rozwoju.
Strategia błękitnego oceanu - W. Chan Kim, Renee Mauborgne.
Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za zyskownym wzrostem. Jednak wynikiem tego jest jedynie ?czerwony ocean? rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. Autorzy opierając się na licznych badaniach działań strategicznych twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję, odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie ?błękitnych oceanów? bezspornej przestrzeni rynkowej ? doskonałego środowiska dla rozwoju. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem ?innowacji wartości? ? prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
Dawaj innym szczęście - Tony Hsieh.
W tej książce dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po założenie LinkExchange, kierowanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu ? i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście.
Marketing 3.0 - Philip Kotler, Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan.
Dzisiejsi konsumenci wybierają produkty i usługi, które spełniają ich głębszą potrzebę kreatywności, idealizmu i integracji ze społecznością. Czołowe firmy zrozumiały, że muszą dotrzeć do tych wysoko świadomych, wykorzystujących zdobycze technologiczne klientów i że stare zasady marketingu na nic się zdadzą. Zamiast tego muszą stworzyć produkty, usługi i kulturę korporacyjną, które będą inspirować konsumentów i odzwierciedlać ich wartości. Legendarny guru marketingu Philip Kotler wraz z Hermawanem Kartajaya i Iwanem Setiawanem określili to ostateczne zerwanie z wcześniejszymi modelami biznesowymi przejściem do Marketingu 3.0.
Niezwykły poradnik jak szybko zrzucić wagę, stać się niedoścignionym kochankiem i superczłowiekiem
4-godzinne ciało to owoc ponaddziesięcioletnich obsesyjnych poszukiwań sposobu na złamanie kodu ludzkiego ciała. Podsumowuje spostrzeżenia setek najwybitniejszych sportowców i dziesiątków lekarzy, a także rezultaty tysięcy godzin zaskakujących osobistych eksperymentów.
W wielu różnych miejscach – w ośrodkach przygotowań olimpijskich, ale również w czarnorynkowych laboratoriach, w Dolinie Krzemowej, ale także w Republice Południowej Afryki – Tim Ferriss, autor bestsellerowej książki 4-godzinny tydzień pracy, szukał odpowiedzi na kluczowe pytanie:
Spośród wszystkich czynników fizycznych, jakie najmniejsze zmiany mogą wywoływać najbardziej zauważalne skutki?
Dowiesz się (na każdy temat wystarczy maksymalnie 30 minut):
Jak schudnąć 10 kilogramów w ciągu 30 dni (bez ćwiczeń) na superprostej diecie Slow-Carb
Jak zapobiec przyrostowi tkanki tłuszczowej w okresach obżarstwa (Boże Narodzenie, święta, weekendy)
Jak zwiększyć redukcję tkanki tłuszczowej o 300% za pomocą kilku worków lodu
Jak Tim zapewnił sobie 15-kilogramowy przyrost mięśni w ciągu 28 dni – nie zażywając sterydów i spędzając w siłowni w sumie 4 godziny
Jak to zrobić, żeby spać tylko 2 godziny na dobę, a mimo to czuć się wypoczętym
Jak zapewnić kobiecie 15-minutowy orgazm
Jak trzykrotnie podnieść poziom testosteronu i podwoić liczbę plemników
Jak w ciągu 12 tygodni zwiększyć pokonywany dystans z 5 kilometrów do 50 kilometrów
Jak wyleczyć „trwałe” urazy
Co zrobić, żeby po upływie 6 miesięcy podnosić nawet 75 kilogramów więcej
Jak sfinansować sobie wakacje na plaży, odbywając jedną wizytę w szpitalu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?