Książka Wzrost w umiejętny sposób wplata ponadczasowe prawdy o ludzkim zachowaniu i wartościach w praktyczny model biznesowy, który opisuje, w jaki sposób można odkrywać, budować, upowszechniać, tworzyć i oceniać swój ideał. Odwołując się do barwnych historii z własnego doświadczenia, a także przyglądając się z bliska sukcesom marek takich jak Pampers, Discovery Channel, Jack Daniel’s czy Zappos, autor książki Wzrost łamie dla nas szyfr sukcesu w biznesie XXI wieku.
Dziesięcioletnie badanie, które doprowadziło do odkrycia sekretu wzrostu i rentowności
Firmy, które koncentrują się na podnoszeniu jakości życia ludzi, odnotowują wzrost na poziomie trzykrotnie wyższym niż konkurencja i uzyskują wyniki znacznie powyżej średniej rynkowej. Dominują w swoich kategoriach i mogą maksymalizować zyski w długim okresie.
- Na podstawie wyjątkowej dziesięcioletniej analizy wzrostu 50 tysięcy marek Jim Stengel pokazuje, że w przypadku pięćdziesięciu najlepszych firm świata – tak zróżnicowanych jak Method, Red Bull, Lindt, Petrobras, Samsung, Discovery Communications, Visa, Zappos oraz Innovent – występuje zależność przyczynowo-skutkowa pomiędzy umiejętnością odwoływania się do podstawowych ludzkich emocji, nadziei, wartości i poczucia sensu a wynikami finansowymi. Z badania wynika, że w pierwszej dekadzie XXI wieku inwestycja w te firmy – w grupę „Stengel 50” – przyniosłaby czterokrotnie wyższy zwrot niż inwestycja w spółki S&P 500.
- Książka Wzrost opiera się na bezprecedensowych badaniach empirycznych, dla których impulsem stały się obserwacje firm rozwijających się szybciej niż P&G (Stengel prowadził je jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Procter & Gamble). Po odejściu ze stanowiska w 2008 roku Stengel, we współpracy z globalną firmą badawczą i konsultingową Millward Brown Optimor, opracował założenia nowego projektu badawczego. Badanie to miało na celu analizę zależności między zaangażowaniem, lojalnością i skłonnością klientów do promowania marki a wynikami finansowymi firmy w dziesięcioletnim okresie.
Zachwyć swoje dziecko rzeczywistością!
Czy nosisz w sercu wspomnienie tej przejmującej radości, kiedy wreszcie nauczyłeś się jeździć na rowerze?
Czy pamiętasz jak cudowny, wielki i niezbadany był świat, kiedy byliśmy dziećmi?
Czy pragniesz, by twoje dziecko wspominało swoje dzieciństwo jeszcze lepiej?
Niestety – dziś nasze dzieci są przytłoczone, zestresowane i nadmiernie pobudzone. Wiele z nich zmaga się z depresją i innymi problemami psychicznymi.
Potrzeba rozwiązań umożliwiających jednoczesne rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych.
Wieloletnie zainteresowanie praktykowaniem świadomej troski oraz zaangażowanie na rzecz dobrostanu dzieci skłoniło Goldie Hawn do założenia Hawn Foundation, która wspiera badania naukowe służące rozwijaniu sposobów pomagania dzieciom w odnajdywaniu szczęścia i poprawianiu wyników w nauce oraz wykorzystywaniu własnego potencjału. Opracowany przez fundację program MindUP, realizowany przez nauczycieli z całego świata, służy przekazywaniu dzieciom wiedzy na temat funkcjonowania mózgu oraz tego, jak myśli i uczucia wpływają na zachowanie. Program ten daje dzieciom narzędzia społeczne i emocjonalne ułatwiające radzenie sobie ze stresem i negatywnymi uczuciami, umożliwiające wyciszenie umysłu, utrzymanie skupienia oraz rozwijanie współczucia i empatii – a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie szczęścia.
Książka 10 minut uważności jest równie praktyczna, jak inspirująca. Stanowi odzwierciedlenie niezwykłego sukcesu programu MindUP, który:
- promuje proste techniki, takie jak świadome oddychanie, odczuwanie i myślenie,
- w łatwych krokach pokazuje rodzicom i dzieciom, jak skupiać się na wdzięczności, uprzejmości i optymizmie w celu poprawy relacji międzyludzkich,
- pokazuje, jak zwiększyć wydajność dzięki lepszej koncentracji
- oraz prowadzić zdrowe emocjonalnie, szczęśliwe życie!
O AUTORKACH
Goldie Hawn jest założycielką Hawn Foundation oraz międzynarodową działaczką na rzecz praw dzieci, a także entuzjastyczną promotorką świadomego życia. Ta nagrodzona Oscarem aktorka, producentka i reżyserka jest także spełnioną matką i szczęśliwą babcią. Jej bestsellerowa autobiografia ukazała się w 2005 roku pod tytułem A Lotus Grows in the Mud („Lotos wyrasta w błocie”).
Wendy Holden jest dziennikarką i autorką ponad 25 książek, w tym powieści The Sense of Paper, opublikowanej w 2006 roku. Była także
współautorką wspomnień Goldie Hawn, zatytułowanych A Lotus Grows in the Mud.
OPINIE
10 minut uważności to mistrzowskie połączenie wyników najnowszych badań naukowych i prostych, zrozumiałych rad z rzadkimi retrospekcjami dotyczącymi olśnień, które sprawiły, że Goldie zajęła się kwestią szczęścia wśród dzieci. To frapująca lektura obowiązkowa dla wszystkich rodziców pragnących wychować skupione, zrównoważone i szczęśliwe dzieci.
Dan Buettner, „New York Times”, autor bestselerów The Blue Zone i Thrive
Książka [Goldie] może pomóc wszystkim dorosłym – rodzicom, dziadkom i nauczycielom – podwójnie wykorzystać chwile spędzane z ukochanymi dziećmi i wspaniale przeżywać czas poświęcany na kształtowanie ich umysłów w taki sposób, by mogły przez całe życie być szczęśliwe i odporne na stres.
Daniel Goleman, autor książki Inteligencja emocjonalna
Goldie wspaniale łączy osobiste refleksje i praktyczne wskazówki z przystępnym wyjaśnieniem mechanizmu funkcjonowania układów mózgu odpowiedzialnych za skupianie uwagi i emocje. Korzystając z dorobku neurologii, promuje ważną kulturową zmianę w dziedzinie rodzicielstwa i edukacji.
dr Amishi Jha, neurolog i wykładowca psychologii na Uniwersytecie Miami
Konsekwencje zapaści finansowej z 2008 roku coraz bardziej dają się we znaki, afirmy, branże i całe rynki albo jeszcze z trudem walczą o przetrwanie, albo już poległy w walce. I nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miał nastąpić koniec tych turbulencji.
W książce Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji znani stratedzy gospodarczy, Philip Kotler i John Caslione, przedstawiają intrygującą choć niepokojącą tezę, że burzliwe czasy nie są żadną aberracją, lecz stanowią nowe oblicze normalności. Obecna zapaść gospodarcza należy do elementów niestabilnej epoki turbulencji, w której globalizacja i technologia całemu światu dają ogromne szanse, ale także stwarzają gigantyczne ryzyko. Ten świat rozciera na miazgę nieprzygotowanych, a wynagradza zapobiegliwych, czyli te dziarskie firmy, które potrafiły przewidzieć potencjalne zagrożenia i szybko na nie zareagować.
Praktyczna, interesująca i aktualna książka Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji stanowi nieodzowny przewodnik dla wszystkich liderów, którzy teraz chcą przetrwać burze gospodarcze, a w przyszłości prosperować pomimo nieuniknionych zawirowań.
O AUTORACH
PHILIP KOTLER to jeden z najlepszych na świecie ekspertów od praktycznych strategii marketingowych. Stowarzyszenie American Marketing Association uznało go za Lidera Filozofii Marketingu. Jest wyróżnionym przez S.C.Johnson profesorem międzynarodowego marketingu w Kellog School of Managemment na Northwestern University, a także autorem klasycznego dzieła Marketing oraz innych wpływowych książek. Mieszka w Illinois.
JOHN A. CASLIONE to jeden z najskuteczniejszych na świecie strategów biznesu, doradzał licznym dużym i średnim firmom oraz realizował globalne strategie gospodarcze w 88 krajach na sześciu kontynentach. Jest założycielem, prezesem i dyrektorem GSC Business Capital LLC, ogólnoświatowej firmy zajmującej się doradztwem w spawach fuzji i przejęć. Mieszka w Lake Forest w Illinoi.
Każdego dnia organizacje na całym świecie podejmują decyzje o wprowadzeniu – bywa, że dużych i kosztownych – zmian, w celu poprawienia istniejącego status quo. Jednak 50 do 70 procent tych prób jest nieudanych. Niektóre zmiany giną nagle, ale wiele umiera w cierpieniu przedłużającej się agonii rujnującej zasoby organizacji oraz morale i energię jej członków.
Kto zabija zmianę lub co przyczynia się do jej śmierci? W tym pasjonującym kryminale znajdziesz odpowiedź na to pytanie. Głównym bohaterem jest agent Mike McNally – detektyw o stylu działania inspektora Colombo – który prowadzi śledztwo w sprawie śmierci kolejnej zmiany. Agent McNally po kolei przesłuchuje trzynastu głównych podejrzanych, między innymi krótkowzroczną menadżerkę Wiktorię Wizję, stale opieszałego kierownika Piotra Prioryteta, dyrektorkę Klarę Komunikację, której zapalenie krtani uniemożliwia porozumiewanie się oraz kilka innych szemranych postaci.
Podejrzani zapewne wydają ci się znajomi i niewątpliwie znajdziesz podobne osoby w swojej firmie. Metoda rozwiązania zagadki przez McNally’ego zainspiruje cię do stania się skutecznym Agentem Zmiany w twojej organizacji.
W przewodniku na końcu książki znajdują się wskazania, jak krok po kroku wcielić w życie nauki płynące z tej historii. Kluczowe pytania pomogą ci ocenić jakość zmian wprowadzanych w twojej organizacji. Dowiesz się również jakie najlepsze działania możesz podjąć, by umożliwić dokonanie pożądanej zmiany i utrzymać jej rezultaty.
OPINIE
„Wyjątkowy sposób spojrzenia na problem zmiany. Tego teraz potrzeba światu – zmiany, która będzie skutecznie przeprowadzona”.
– Spencer Johnson, autor książek Kto zabrał mój ser? i Peaks and Valleys
„Zarządzanie zmianą nie jest łatwe. Wymaga zaangażowania, silnego przywództwa i gotowości do zmierzenia się z oporem. Pomocne w zarządzaniu zmianą są humor i plan działania. Kto uśmiercił Zmianę? zapewnia jedno i drugie”.
– Betsy Myers, była dyrektor wykonawcza w Harvard’s Center for Public Leadership i dyrektor ds. operacyjnych kampanii wyborczej Baracka Obamy.
„Inteligentny kryminał pełen trafnych spostrzeżeń. Książkę Kto uśmiercił Zmianę? czyta się szybko – można ją skończyć w czasie dwugodzinnego lotu – ale zawarta w niej mądrość zostaje z nami o wiele dłużej”.
– John Assaraf współautor książki Odpowiedź : rozwiń dowolną działalność, osiągnij niezależność finansową, przeżyj niezwykłe życie, jeden z ekspertów występujących w filmie The Secret
Chet Holmes został nazwany „najznakomitszym fachowcem Ameryki w dziedzinie rozwoju biznesu”. Jego pierwsza i podstawowa rada to: skup się! Zamiast próbować osiągnąć mistrzostwo w czterech tysiącach strategii, skoncentruj się na garstce niezbędnych umiejętności, które silnie wpłyną na przekształcenie twojej firmy.
Zbyt wielu menedżerów łapie się każdej nowej tendencji, lecz nie potrafi przy żadnej wytrwać. Zamiast tego, mówi Holmes, skup się na dwunastu istotnych dziedzinach doskonałości – po jednej na raz – i ćwicz się w nich nieustannie z żelazną dyscypliną.
Zarządzanie sprzedażą pokazuje, jak zharmonizować i wyszlifować właściwie każdy aspekt działalności biznesowej, poświęcając zaledwie godzinę tygodniowo każdej znaczącej dziedzinie, którą chcesz udoskonalić. Tak jak zawodnik tenisa, który ćwiczy kilka godzin tygodniowo same bekhendy, aby osiągnąć mistrzostwo w grze, tak i ty możesz dzięki systematycznej pracy poprawić stan każdej kluczowej dziedziny interesów. Holmes proponuje sprawdzone strategie:
• Zarządzania: naucz ludzi, jak pracować mądrzej, nie ciężej
• Marketingu: uzyskaj większy oddźwięk za sprawą strony internetowej, reklamy, targów i public relations
• Sprzedaży: doprowadź do doskonałości każdą akcję sprzedaży pracując nad sprzedażą, nie tylko w sprzedaży
OPINIE
Chet Holmes jest jednym z najwspanialszych nauczycieli marketingu, sprzedaży oraz biznesowego sukcesu we współczesnym świecie. Ta niewiarygodna książka zwielokrotni wyniki w każdej dziedzinie twojej działalności biznesowej.
Brian Tracy, autor Jak przewodzą najlepsi liderzy
Wszystkie opowieści składające się na] Zarządzanie sprzedażą tworzą spójną całość, która pomoże twojej firmie istotnie zwiększyć sprzedaż, jeśli tylko jesteś dość rozsądny, by zastosować się do zawartych w książce wskazówek.
Michael Gerber, bestsellerowy autor książek: E-Mit oraz Mit przedsiębiorczości
Czy masz już dość porażek i nieosiągniętych celów?,
Czy pragniesz wreszcie zdobyć szczyt?
Wybierz się na Obóz Treningowy wraz ze swoja drużyną (z pracy, kościoła, szkoły, rodziny) i odkryj, co to znaczy być najlepszym. Nie musisz nigdzie jechać, wystarczy, że przeczytasz tą inspirującą książkę, napisaną w duchu bestselleru Autobus Energii.
Jon Gordon w swej karierze współpracował z najlepszymi drużynami sportowymi, międzynarodowymi organizacjami oraz ludźmi sukcesu związanymi z różnymi dziedzinami życia. Zaobserwował, że ci ludzie – najlepsi z najlepszych – mają pewne cechy wspólne, których brak innym. Robią proste rzeczy trochę inaczej, niż cała reszta. Są to niewielkie różnice, które dają wielkie rezultaty.
W czasie lektury Obozu Treningowego poznasz formułę, którą Gordon stworzył na podstawie swoich obserwacji. Jest ona prosta, skuteczna i łatwa do zapamiętania. Jest to jednak proces, który wymaga cierpliwości, inicjatywy, skupienia oraz dużo pozytywnej energii.
Wpadnij na obóz treningowy Jona Gordona i odkryj w sobie pokłady energii, by stać się najlepszym, bez względu na dziedzinę życia, którą chcesz udoskonalić. Obóz treningowy pomoże wam:
- Przezwyciężyć strach.
- Wzmocnić siłę woli.
- Skupić się, na prostych ale bardzo ważnych aspektach życia zespołu, które mogą znacznie podwyższyć wasze wyniki.
- Dowiedzieć się, czego naprawdę chcecie.
- Pragnąć więcej i otrzymywać więcej.
- Pozostawić po sobie trwałe dziedzictwo.
Nie macie nic do stracenia! Do zyskania cały świat.
O AUTORZE
Jon Gordon jest szanowanym autorytetem w dziedzinie motywowania. Pomaga menedżerom, specjalistom i zespołom w firmach, w szkołach, a nawet w organizacjach kościelnych wykrzesywać z życia więcej pozytywnej energii. Jest współtwórcą „Programu pozytywnej energii” (PEP: Positive Energy Program), inicjatywy na rzecz edukacji i poprawy zdrowia dzieci. Jon Gordon zaraża pozytywną energią miliony ludzi na całym świecie, występując w telewizji i udzielając licznych wywiadów dla prasy. Wystąpił między innymi w znanych programach: American Morning na kanale CNN i w Today na NBC. Wywiady z nim ukazywały się na łamach czasopism „Men’s Health”, „Forbes” oraz „Positive Thinking”. Jest autorem książek: Autobus Energii: Zatankuj swój bak paliwem radości, Przepis: Jak tchnąć energię w zespół oraz organizację, The 10-Minute Energy Solution oraz Energy Addict: 101 Physical, Mental, and Spiritual Ways to Energize Your Life. Jon Gordon ukończył Uniwersytet Cornella oraz Uniwersytet Emory.
OPINIE
Książka Obóz treningowy to zwycięzca, jej lektura zainspirowała mnie, bym pracował ciężej, przewodził lepiej i pozostawił po sobie dziedzictwo. Po raz kolejny Jon przesyła nam wiadomość, która będzie miała znaczący wpływ na tych, którzy ją przeczytają"
Todd Gothberg, Wicedyrektor Volvo Construction Equipment
Opowieść dla każdego, kto chce być najlepszy i kto chce wydobywać to, co najlepsze, z innych Obóz treningowy Jona Gordona to poruszająca historia człowieka, który na drodze do sukcesu musi zmierzyć się ze swoimi lękami. Poznaje przy tym wielką prawdę o tym, kto tak naprawdę sprawuje nad wszystkim kontrolę. Zacznij wierzyć. Przeczytaj Obóz treningowy.
Ken Blanchard, współautor Jednominutowego menedżera i Lead Like Jesus
Świetna lektura. Zgadzam się z Jonem, że do perfekcji trzeba dążyć nie tylko na boisku, ale również w życiu. Uważam, że książkę tę powinien przeczytać każdy trener, zawodnik, człowiek, przedsiębiorca czy zespół, który chce być najlepszy w swojej dziedzinie.
Mike Smith, główny trener Atlanta Falcons
Przez całe życie przyglądałam się najlepszym i przekonałam się, że wybitne jednostki potrzebują wybitnych trenerów. Obóz treningowy opowiada nie tylko o uczniu, ale też o mentorze. Jon opisał fascynującą historię dwóch ludzi, którzy wspólnie podjęli życiową podróż, dążyli do doskonałości i pozostawili innym przykład do naśladowania. W trakcie lektury zorientowałam się, że kibicuję głównym bohaterom z linii bocznej. Dzięki, Jon, za ważne nauki płynące z tej książki.
Kimberly K. Rath, prezes Talent Plus
Obóz treningowy to świetna lektura dla każdego lidera, bez względu na wiek – trenerów, nauczycieli, pastorów i prezesów. To inspiracja, by stać się inspiracją dla innych i na co dzień dążyć do doskonałości.
Brad Lomenick, wiceprezes i dyrektor wykonawczy Catalyst, organizacji zrzeszającej liderów nowej generacji
Jon Gordon stworzył przejmującą i przekonującą historię, która pomaga wydobyć z siebie i z innych to, co najlepsze. To książka, która odmienia życie.
Jeffrey Zaslow, współautor Ostatniego wykładu
Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, co jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.
W 2010 r. światowej sławy ekspert zajmujący się innowacyjnością Clayton M. Christensen wygłosił inspirujące przemówienie dla studentów ostatniego roku Harvard Business School. Opierając się na prowadzonych analizach sytuacji przedsiębiorstw, zaoferował szereg wskazówek, które mogą pomóc w odnalezieniu znaczenia i szczęścia w życiu. Posłużył się przykładami z własnego doświadczenia, aby wyjaśnić, dlaczego ludzie sukcesu aż nazbyt często wpadają w pułapki prowadzące do nieszczęścia.
Przemówienie zapadło słuchaczom w pamięć nie tylko dlatego, że było bardzo treściwe, lecz również dlatego, że Christensen wygłaszał je wkrótce po tym, jak życie zmusiło go do poważnej, osobistej refleksji – właśnie przezwyciężył takiego samego raka, jaki odebrał życie jego ojcu. Gdy zmagał się z chorobą, pytanie „Co będzie miarą twojego życia?” stawało się coraz bardziej naglące i dokuczliwe – w pewnym momencie zaczął dzielić się przemyśleniami z rodziną, przyjaciółmi i studentami.
W tej przełomowej książce Christensen stawia szereg pytań:
- Jak mogę się upewnić, że moja droga zawodowa przyniesie mi satysfakcję?
- Skąd będę wiedzieć, że moje osobiste relacje staną się trwałymi źródłami szczęścia?
- Jak mogę uniknąć nieuczciwego postępowania i nie dać się wtrącić do więzienia?
Posługując się przykładami z najwspanialszych firm świata, autor przedstawia niezwykle trafne odpowiedzi na te trudne pytania.
Co będzie miarą twojego życia? to pełna inspiracji i mądrości książka, która pomoże studentom, pnącym się po szczeblach kariery profesjonalistom i rodzicom w znalezieniu własnych ścieżek do życiowego spełnienia.
Czytelniku!
Ta książka nie oferuje łatwych odpowiedzi. Zamiast tego zachęca do zastanowienia się nad najważniejszymi pytaniami w życiu.
Z tej książki nie dowiesz się, co masz myśleć. Zamierzeniem jej autora jest co innego: nauczyć cię, jak myśleć o swoim życiowym celu i życiu w ogóle, przedstawiając opracowane w Harvard Business School i innych instytucjach sprawdzone badania i teorie dotyczące sukcesu i porażki.
Nie znajdziesz tu też sprawdzonego przepisu na szczęście. Zamiast tego jednak zdobędziesz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć w życiu spełnienie – te same, które wielu menedżerom pomogły prowadzić zmieniające świat firmy.
Potraktuj tę książkę jako przewodnik po przyszłości. Podsumowane tu teorie i okoliczności pomogą ci zrozumieć krytyczne decyzje, które mogą doprowadzić cię do życiowego szczęścia i powodzenia – zamiast smutku i rozczarowania.
Mamy nadzieję, że uda ci się efektywnie powiązać proponowane przez nas wnioski z osobistymi zamierzeniami – pamiętaj, że tylko ty jesteś w stanie rzetelnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie co będzie miarą twojego życia?
Odkryj korzyści płynące z pozytywnego nastawienia! Jeśli jesteś zmartwiony, zapracowany, zagubiony lub masz kogoś takiego wśród rodziny lub znajomych, koniecznie przeczytaj tę książkę.
Każdy z nas ma w sobie dwa psy. Jeden jest pozytywny, szczęśliwy, optymistyczny i pełen nadziei. Drugi zaś jest negatywny, zły, smutny, pesymistyczny i strachliwy. Te dwa psy często w nas walczą – i zgadnij, który z nich w końcu zwycięża? Ten, którego częściej karmisz.
Tak zaczyna się historia o negatywnie nastawionym do świata kundlu, który wabi się Matt, oraz o dużym psie o imieniu Bubba, który uczy swojego kolegę, w jaki sposób każdego dnia karmić się pozytywnym nastawieniem… i w rezultacie Matt zmienia całe swoje życie i schronisko, które nazywa domem.
Pozytywny pies to inspirująca, podnosząca na duchu opowieść przedstawiająca strategie i korzyści pozytywnego nastawienia oraz zasadnicze prawdy życia: pozytywne nastawienie sprawia, że nie tylko ty stajesz się lepszy. Lepsi stają się też wszyscy wokół.
Jon Gordon przekazywał proste strategie przedstawione w tej książce wielu firmom z listy Fortune 500, zawodowym drużynom sportowym, sportowcom, władzom oświatowym i organizacjom typu non-profit. Dowodami skuteczności tych zasad są niezliczone historie opowiadane przez klientów Jona.
Okazuje się, iż strategie te pozwoliły:
- zwiększyć zyski,
- zmotywować sprzedawców,
- poprawić skuteczność zespołów,
- wychować pozytywne dzieci,
- rozwinąć kariery i poprawić małżeństwa,
- a także doprowadzić do licznych sukcesów indywidualnych i zespołowych.
Każdy, kto chce pokonać swoją negatywną stronę i stać się bardziej pozytywnym człowiekiem, powinien sięgnąć po tę książkę, która zapewnia inspirację i konkretny plan działania, pozwalający nakarmić siebie i swój zespół pozytywnymi emocjami. A gdy nakarmisz pozytywnego psa – tkwiącego w tobie i w innych – wygrywają na tym wszyscy!
Każdy z nas ma problemy. Każdy z nas narzeka i pragnie, by było lepiej.
Nieważne, czy jesteś biznesmenem, matką, czy studentem. A może właśnie na twojej drodze życiowej nastąpiły nagłe zmiany i nie masz pojęcia, jak się odnaleźć w nowej sytuacji?
Ta prosta, a jednocześnie błyskotliwa opowieść potrafi wskazać drogę nawet w beznadziejnych chwilach.
Gdy jesteśmy zestresowani, w naszych mózgach uaktywnia się ośrodek odpowiedzialny za stres i lęk, przez co zaczynamy koncentrować się na kwestii przetrwania. Włącza się nam poczucie terytorializmu i myślimy wyłącznie o naszym bezpieczeństwie. Zamiast zaprzyjaźniać się z innymi i zadbać o nawiązanie pozytywnych relacji, postrzegamy ich jako zagrożenie i wpadamy w tryb złego psa.
– fragment książki
O Autorze
JON GORDON inspiruje ludzi na całym świecie swoimi bestsellerowymi książkami i prelekcjami. Opracowane przez niego zasady zostały sprawdzone w praktyce przez wielu trenerów i wiele zespołów NFL, NBA, drużyny szkolne, zespoły, firmy z listy Fortune 500, władze oświatowe, szpitale i organizacje typu non-profit. Jon Gordon jest autorem bestsellera z listy „Wall Street Journal” zatytułowanego Autobus energii, a także The No Complaining Rule, Obóz treningowy, The Shark and the Goldfish, Soup oraz The Seed. Jon zachęca do odwiedzenia jego strony internetowej www.JonGordon.com.
Niezależnie od posiadanych przez ciebie zdolności, inteligencji czy doświadczenia 85 procent twoich szans na odniesienie sukcesu zależy wyłącznie od umiejętności zjednywania sobie ludzi i przekonywania ich – czyli od twojego uroku osobistego. Jeśli dziś uważasz się za osobę pozbawioną tej cechy, przeczytaj książkę Potęga osobistego uroku, a sam się przekonasz, do czego jesteś zdolny!
Ta książka jest nadzieją dla wszystkich, którzy uważają, że brak im „tego czegoś” w kontaktach z innymi.
W Potędze osobistego uroku przedstawiono sprawdzone, łatwe do opanowania techniki pomagające być bardziej czarującym w każdej sytuacji. Jeśli zastosujesz te wszystkie sekrety w swoim życiu, wkrótce otworzą się przed tobą drzwi, o których uchyleniu nawet nie śniłeś, a ty będziesz dostawał to, czego pragniesz – za każdym razem.
Jaka jest najważniejsza cecha charakteru, której potrzebujemy, gdy chcemy sobie kogoś zjednać, czy to w życiu zawodowym, czy osobistym?
To urok osobisty – umiejętność stworzenia specjalnej więzi z każdą osobą i sprawienia, że poczuje się ona w naszym towarzystwie jak ktoś naprawdę wyjątkowy.
Być może myślisz, że z urokiem osobistym trzeba się „urodzić”, ale jest on czymś, czego można się nauczyć, nawet jeśli niektórzy zostali nim naturalnie obdarzeni.
Brian Tracy i Ron Arden – autorytety w dziedzinie sukcesu osobistego i zawodowego – pomogli tysiącom ludzi osiągnąć rzeczy, o których ci nawet nie śmieli marzyć: bogactwo, karierę, udane związki i jeszcze więcej – wszystko to, co możemy zyskać dzięki urokowi osobistemu. W tym fantastycznym poradniku Tracy i Arden odkrywają przed nami tajemnice uroku osobistego i pokazują, co sami możemy zrobić, żeby stać się bardziej czarujący – w jednej chwili!
Potęga osobistego uroku zmieni twoje życie, bo dzięki tej książce nauczysz się, jak:
- przykuć uwagę i zdobyć zaufanie każdego już w ciągu kilku pierwszych sekund spotkania,
- uzyskać wsparcie ludzi, którzy pomogą ci osiągnąć twój cel,
- udoskonalić mowę ciała oraz techniki słuchania, które dadzą odczuć innym, że jesteś na nich skupiony,
- układać lepsze i ciekawsze przemówienia i prezentacje,
- radykalnie poprawić twoje zdolności negocjacyjne,
- rozkręcić interes i dostać awans w pracy,
- i wiele, wiele więcej!
W Potędze osobistego uroku znajdziesz szczegółowe objaśnienia, jak najbardziej czarujący ludzie udoskonalili swoje umiejętności, od prowadzenia rozmów z klientami po wejście na głębsze poziomy empatii dla swoich przyjaciół i bliskich oraz zrozumienia ich. Znajdziesz tu konkretne metody, które należy zastosować, żeby oczarować i mężczyznę, i kobietę.
O Autorach
BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych trenerów sukcesu na świecie. Pracuje jako konsultant, trener i mówca dla ponad tysiąca firm. Ponad milion przedsiębiorców nauczyło się od niego sprzedaży, marketingu, negocjacji i perswazji. Jest autorem wielu bestsellerów na temat sukcesu osobistego i zawodowego, między innymi Focal Point, Eat That Frog! (Zjedz tę żabę!) oraz Goals. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
RON ARDEN, były aktor i reżyser, jest dzisiaj czołowym trenerem profesjonalnych mówców. Jego klienci to między innymi wielkie korporacje; urzędy miejskie, stanowe oraz agencje rządowe; politycy; dyrektorzy; postacie medialne oraz wiele innych osób i instytucji. Mieszka w San Diego w Kalifornii.
Opinie
Ta niezwykła książka nauczy cię, jak odkryć „urok”, który jest schowany w twoim wnętrzu (...) oraz jak obrócić go w bogactwo.
Robert G. Allen, autor bestsellera „New York Timesa” Multiple Streams of Income
Tylko Tracy i Arden potrafią tak naładować mocą każde słowo. Udowodnili, że w sukcesie chodzi przede wszystkim o urok osobisty.
Charles T. Jones, autor Life is Tremendous, prezes Executive Books
W dzisiejszym świecie, w którym wszystko zdobywamy błyskawicznie, łatwo zapomnieć o najważniejszych filarach sukcesu. Jednym z nich jest Twoja reputacja. To, co ludzie o Tobie myślą, jest wynikiem Twojego uroku osobistego, który roztaczasz nie tylko wtedy, gdy przebywasz w ich towarzystwie, ale w każdej sytuacji w Twoim życiu. Czytaj i czerp korzyści ze wszystkich lekcji opisanych w tej książce, aby udoskonalić moc swojego uroku osobistego!
Tom Hopkins, mistrz trenerów sprzedaży, autor How to Master the Art of Selling
Dobra strategia – zła strategia wykorzystuje fascynujące przykłady z pola biznesu, organizacji non-profit i wojskowości, ożywiając w ten sposób oryginalne i pragmatyczne idee.
Autor przedstawia dobre i złe elementy strategii, począwszy od lokalnego targu, okręgu szkół publicznych LAUSD (Los Angeles Unified School District), filantropijnej organizacji Getty Trust, poprzez takie wielkie firmy jak Apple, General Motors, Wal-Mart, Nvidia, Silicon Graphics, Cisco Systems, PACCAR, Global, na wojnach w Iraku i w Afganistanie oraz kryzysie finansowym z lat 2007–2008 skończywszy.
O AUTORZE
RICHARD P. RUMELT to jedna z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem. „The Economist” przedstawił go jako jedną z dwudziestu pięciu żyjących osób o największym wkładzie w myśl zarządzania i praktykę korporacji. „McKinsey Quarterly” opisał go jako „stratega strategii” i „wielki umysł na polu strategii”. Całą swoją karierę poświęcił rozwijaniu wiedzy na temat strategii, inicjując systematyczne badania tego obszaru i dowodząc, iż najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a ponadprzeciętna wydajność nie jest kwestią znalezienia się w odpowiedniej branży, ale wynika z indywidualnej perfekcji przedsiębiorstwa. Richarda Rumelta uważa się za jednego z prekursorów spojrzenia na strategię opartego na zasobach – perspektywy, która zrywa z liberalną tradycją „siły rynku” i tłumaczy wydajność przez pryzmat unikalnych i wyspecjalizowanych zasobów.
Richard Rumelt uzyskał tytuł doktora w Harvard Business School, jest związany z UCLA Anderson School of Management i pracuje w roli konsultanta dla licznych organizacji o charakterze edukacyjnym i non-profit, niewielkich firm, np. Samuel Goldwyn Company, czy też takich gigantów jak Shell International.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów ""New York Timesa"" i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera i jego praktycznym technikom zarządzania. W zestawie znajdują się książki: ""Jednominutowy Menedżer i przywództwo"", ""Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce"", ""Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły"", ""Jednominutowy Menedżer spotyka małpę"", ""Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy"", ""Wiesz, możesz - działaj!"".
Pakiet książka i audiobook to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą mieć książkę ze sobą zawsze i wszędzie! Zjedz tę żabę to książka dla ludzi biznesu. Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekał, jeśli nie zajmiesz się nim od razu.
A teraz... stwórz wielką firmę!. 7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku Znajdziesz w niej podstawową wiedzę o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch biznesowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy.A teraz... stwórz wielką firmę!. 7 sposobów maksymalizacji zysków na każdym rynku Znajdziesz w niej podstawową wiedzę o tym, jak osiągnąć sukces, pochodzącą od dwóch biznesowych guru i uznanych publicystów – Marka Thompsona i Briana Tracy. Autorzy zapoznają czytelnika z prostymi i skutecznymi strategiami służącymi rozwojowi przedsiębiorstwa. Książka pełna jest przemyśleń zaczerpniętych z bezpośrednich – twarzą w twarz – wywiadów ze światowymi liderami biznesu. Przemiana. Jak sprawić, by reszta twojego życia była jeszcze lepsza Perspektywa zmian jest z jednej strony ekscytująca, z drugiej strony budzi pewne obawy. Ale to właśnie one stanowią klucz do sukcesu, bogactwa i prawdziwej satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym. W Przemianie Brian Tracy pokazuje, jak dosłownie stworzyć siebie na nowo – odkreślić przeszłość grubą kreską i zacząć od nowa budować karierę i życie, o którym zawsze marzyłeś. Pełną parą! Inspiruj, motywuj i wydobywaj z ludzi to, co w nich najlepsze W swoim świetnym poradniku Brian Tracy, mistrz motywacji, podpowiada, jak rozbudzić gwiazdorski potencjał w każdym z członków zespołu roboczego. Odwołując się do wieloletnich badań i tysięcy godzin przepracowanych nad maksymalizacją wyników osobistych i organizacyjnych, formułuje proste i zwięzłe wskazówki dotyczące działań, które należy podejmować aby inspirować pracowników do wybitnych osiągnięć.
Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, czy jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.Jeśli jesteś studentem zarządzania i nauk pokrewnych, ekonomistą, biznesmenem lub teoretykiem biznesu, ta książka pozwoli ci spojrzeć z innej strony na bezduszna wiedzę i teorie. Przeczytaj uważnie to, co jeden z największych specjalistów w branży ma do powiedzenia i przekonaj się, że na życie też trzeba mieć strategię.
Jeden z wiodących światowych teoretyków innowacyjności, autor bestsellera Przełomowe innowacje, proponuje niekonwencjonalną książkę o inspiracji i mądrości, które mogą stać się fundamentami spełnionego życia.
W 2010 r. światowej sławy ekspert zajmujący się innowacyjnością Clayton M. Christensen wygłosił inspirujące przemówienie dla studentów ostatniego roku Harvard Business School. Opierając się na prowadzonych analizach sytuacji przedsiębiorstw, zaoferował szereg wskazówek, które mogą pomóc w odnalezieniu znaczenia i szczęścia w życiu. Posłużył się przykładami z własnego doświadczenia, aby wyjaśnić, dlaczego ludzie sukcesu aż nazbyt często wpadają w pułapki prowadzące do nieszczęścia.
Przemówienie zapadło słuchaczom w pamięć nie tylko dlatego, że było bardzo treściwe, lecz również dlatego, że Christensen wygłaszał je wkrótce po tym, jak życie zmusiło go do poważnej, osobistej refleksji – właśnie przezwyciężył takiego samego raka, jaki odebrał życie jego ojcu. Gdy zmagał się z chorobą, pytanie „Co będzie miarą twojego życia?” stawało się coraz bardziej naglące i dokuczliwe – w pewnym momencie zaczął dzielić się przemyśleniami z rodziną, przyjaciółmi i studentami.
W tej przełomowej książce Christensen stawia szereg pytań:
- Jak mogę się upewnić, że moja droga zawodowa przyniesie mi satysfakcję?
- Skąd będę wiedzieć, że moje osobiste relacje staną się trwałymi źródłami szczęścia?
- Jak mogę uniknąć nieuczciwego postępowania i nie dać się wtrącić do więzienia?
Posługując się przykładami z najwspanialszych firm świata, autor przedstawia niezwykle trafne odpowiedzi na te trudne pytania.
Co będzie miarą twojego życia? to pełna inspiracji i mądrości książka, która pomoże studentom, pnącym się po szczeblach kariery profesjonalistom i rodzicom w znalezieniu własnych ścieżek do życiowego spełnienia.
Czytelniku!
Ta książka nie oferuje łatwych odpowiedzi. Zamiast tego zachęca do zastanowienia się nad najważniejszymi pytaniami w życiu.
Z tej książki nie dowiesz się, co masz myśleć. Zamierzeniem jej autora jest co innego: nauczyć cię, jak myśleć o swoim życiowym celu i życiu w ogóle, przedstawiając opracowane w Harvard Business School i innych instytucjach sprawdzone badania i teorie dotyczące sukcesu i porażki.
Nie znajdziesz tu też sprawdzonego przepisu na szczęście. Zamiast tego jednak zdobędziesz narzędzia, które pomogą Ci osiągnąć w życiu spełnienie – te same, które wielu menedżerom pomogły prowadzić zmieniające świat firmy.
Potraktuj tę książkę jako przewodnik po przyszłości. Podsumowane tu teorie i okoliczności pomogą ci zrozumieć krytyczne decyzje, które mogą doprowadzić cię do życiowego szczęścia i powodzenia – zamiast smutku i rozczarowania.
Mamy nadzieję, że uda ci się efektywnie powiązać proponowane przez nas wnioski z osobistymi zamierzeniami – pamiętaj, że tylko ty jesteś w stanie rzetelnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie co będzie miarą twojego życia?
Obiecujemy, że podróż będzie interesująca. – CLAY, JAMES I KAREN
O AUTORACH
CLAYTON M. CHRISTENSEN jest profesorem administracji biznesowej w Harvard Business School, autorem siedmiu książek i pięciokrotnym laureatem nagrody McKinsey Award za najlepszy artykuł Harvard Business Review, a także współzałożycielem czterech przedsiębiorstw, w tym zajmującej się innowacyjnością firmy doradczej Innosight. W 2011 r. w przeprowadzanym raz na dwa lata przez portal Thinkers50 konkursie uznano go za najbardziej wpływowego na świecie teoretyka biznesu.
Pochodzący z Australii JAMES ALLWORTH jest absolwentem Harvard Business School, którą ukończył z wyróżnieniem, a także Australian National University. Pracował też w Booz & Company oraz Apple.
KAREN DILLON do 2011 r. była redaktorką Harvard Business Review. Ukończyła Cornell University wchodzącą w skład Northwestern University's szkołę Medill School of Journalism. Również w 2011 r. organizacja Ashoka uznała ją za jedną z najbardziej wpływowych i inspirujących kobiet świata.
Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść dla menedżerów Autor podejmuje tu najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, menedżerem, czy pracownikiem, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę – i nadzieję. Trzy oznaki pracy, która nie daje szczęścia. Opowieść dla menedżerów
Autor podejmuje tu najbardziej uniwersalny temat: brak poczucia szczęścia w pracy i prezentuje rewolucyjny model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, menedżerem, czy pracownikiem, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę – i nadzieję.
Cztery obsesje wyjątkowego szefa. Opowieść o przywództwie
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu. Bohater opowieści- fikcyjny dyrektor naczelny, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać wszystkim, co uważa on za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie
To wciągająca i pouczająca opowieść o przywództwie. Autor koncentruje swój żywy intelekt i umiejętność opowiadania na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej. Praktyczny przewodnik dla liderów, menedżerów, moderatorów
Cel tej książki jest prosty: dać menedżerom, liderom zespołów, konsultantom i praktykom zarządzania narzędzie pomagające wdrożyć koncepcje opisane w Pięciu dysfunkcjach pracy zespołowej. Książka jest napisana w taki sposób, by była łatwa w lekturze jako całość, lecz również by można byłow niej łatwo odnaleźć interesujące danego czytelnika zagadnienie.
Żaby w naszym zyciu...
Pocałuj tę żabę to książka dla wszystkich. Nawiązując tytułem do swojego międzynarodowego bestselleru Zjedz tę żabę, w którym Żaba personifikowała wszelkiego rodzaju skłonności do zwlekania, Brian Tracy wraz z córką Christiną Tracy-Stein, wziętą psychoterapeutką z Kalifornii, piszą o „Żabach naszego życia”. Tym razem chodzi jednak o inny rodzaj Żab, o te mianowicie, które tkwią w nas i które trzeba wyeliminować, jeśli chcemy, aby nasze życie miało sens, było udane i szczęśliwe.
Punktem wyjścia jest znana bajka o Księciu zamienionym w Żabę przez złośliwą czarownicę i o Księżniczce, która całując Żabę, przywraca Księcia do jego pierwotnej postaci. Żaba uosabia tu wszelkie negatywne myśli, emocje i postawy, które utrudniają nam albo zupełnie uniemożliwiają osiągnięcie szczęścia, spokoju oraz sukcesów w pracy i w życiu prywatnym. Tak jak Księżniczka musiała wyzwolić w sobie dużo odwagi, aby zdobyć się na pocałowanie brzydkiej, oślizgłej Żaby, tak i my musimy zdobyć się na wysiłek zastosowania odpowiednich strategii, aby raz na zawsze wyzbyć się negatywnych myśli i emocji.
Autorzy analizują przyczyny negatywnych cech, myśli, emocji i kontaktów, które są zmorą wielu ludzi i które utrudniają nam osiągnięcie tego, co każdy z nas mógłby osiągnąć. Poszczególne rozdziały pomagają w odkryciu przyczyn tych kłopotów i podają konkretne rozwiązania. Brian Tracy opiera się na doświadczeniu zdobytym w czasie swoich spotkań z milionami słuchaczy i odbytych seminariach, a jego córka – na tysiącach godzin zajęć terapeutycznych. Razem tworzą doskonały duet. Krok po kroku prowadzą Czytelnika przez obszary zakłóceń w relacjach z innymi ludźmi, proponując szereg prostych ćwiczeń, które można od razu wprowadzić w życie i które warto zastosować, aby raz na zawsze zostawić za sobą „Żaby naszego życia” i osiągnąć szczęście i równowagę duchową.
Naturalny stan każdego zdrowego człowieka charakteryzuje się uczuciem szczęścia, spokoju, radości i pozytywnego napięcia, wynikającego z faktu, że się żyje. W tym naturalnym stanie budzisz się każdego dnia gotowy do działania. Myślisz pozytywnie zarówno o sobie, jak i o ludziach z twojego otoczenia. Cieszysz się ze swojej pracy i daje ci ona wiele satysfakcji; czujesz, że dzięki niej robisz w życiu coś pozytywnego. Warto – i to może być twoim zasadniczym celem – tak zorganizować życie, aby odczuwać ten stan jak najczęściej.
- fragment książki
O AUTORACH
Brian Tracy jest jednym z najpopularniejszych amerykańskich prelegentów, od 30 lat prowadzi odczyty na całym świecie. W jego 5000 seminariów uczestniczyło ponad 5 milionów słuchaczy w 58 krajach. Ten charyzmatyczny mówca zajmuje się tematyką zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach, organizacji czasu, doskonalenia technik sprzedaży i planowania strategicznego.
Brian Tracy jest też autorem ponad pięćdziesięciu książek. Jedną z najpopularniejszych jest „ZJEDZ TĘ ŻABĘ”, prawdziwe vademecum podnoszenia wydajności w pracy i osiągania z niej zadowolenia. Książka ta sprzedała się w 3 milionach egzemplarzy w 38 krajach.
Christina Tracy-Stein ukończyła studia na University of Southern California i Antioch University; gdzie specjalizowała się w psychologii klinicznej. Jest członkiem specjalistycznych organizacji naukowych. Obecnie prowadzi prywatną praktykę w Santa Monica w Kalifornii. Przed rozpoczęciem prywatnej praktyki zajmowała się poradnictwem dla dorosłych i opracowywaniem programów grupowych. Spędziła ponad pięć tysięcy godzin jako psychoterapeuta i doradca osobisty.
Spis treści:
Wprowadzenie: Żaba i Księżniczka
1. Siedem prawd o tobie
2. Wyobraź sobie piękną Księżniczkę
albo przystojnego Księcia
3. Spójrz swojej Żabie prosto w oczy
4. Oczyść sadzawkę z Żab
5. Osusz bagno
6. Zmień wodę w swojej sadzawce
7. Szukaj piękna w Żabach
8. Skacz śmiało!
9. Pocałuj swoje paskudne Żaby i pożegnaj się z nimi
10. Oczekuj od swojej Żaby tego, co najlepsze
11. Uwolnij się od bólu
12. Siedem kluczy do osiągnięcia pozytywnej osobowości
Zakończenie: Działanie jest wszystkim
TOYOTA. Nazwa tożsama z wielkością – światowej klasy samochody i myślenie zmieniające reguły gry w biznesie. Toyota ponosi ogromne nakłady inwestycyjne, aby uważnie wyselekcjonować, a następnie wykształcić przywódców, którzy wpiszą się w jej unikalną filozofię i kulturę.
Czy jesteś dobrym szefem… czy złym szefem?
Czy twoi pracownicy – gdyby mieli wybór – chcieliby jeszcze kiedykolwiek dla ciebie pracować?
A co najważniejsze – czy masz pojęcie o tym, jak to jest dla ciebie pracować?
Dobro popłaca! to czerpiący garściami z życia przewodnik dla rzesz ludzi, którzy w jak najlepszej wierze usiłują jednocześnie zarabiać i dawać coś światu.Zaangażowanie na rzecz szczytnego celu bynajmniej nie gwarantuje sukcesu na rynku, niemniej w ciągu ostatnich 30 lat wiele firm pokazało, że można przyczyniać się do tworzenia lepszego świata i jednocześnie zwiększać zyski. Doświadczenie uczy również, że skuteczna realizacja marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych wymaga błyskotliwości, zaangażowania i finezji. Zarówno przedstawiciele gigantów z listy Fortune 500, jak i właściciele startupów muszą dążyć do wypracowania delikatnej równowagi między generowaniem zysków finansowych i wypracowywaniem korzyści społecznych. Wielu biznesmenów upatruje w tym aspekcie swojej działalności jednego ze źródeł największej satysfakcji.
Skoro czytasz ten wstęp, to prawdopodobnie pracujesz w dziale, który zajmuje się utrzymywaniem relacji ze społecznością, komunikacją, sprawami publicznymi, PR-em, troską o środowisko, społeczną odpowiedzialnością biznesu bądź kształtowaniem postaw obywatelskich korporacji. Możliwe też, że jako menedżer ds. marketingu lub produktu ponosisz odpowiedzialność za pewne aspekty korporacyjnej działalności filantropijnej albo że kierujesz firmową fundacją. A być może pracujesz w agencji PR-owej czy marketingowej i klienci oczekują od ciebie porad dotyczących marketingowych i korporacyjnych inicjatyw społecznych. Być może założyłeś zupełnie nową firmę, a być może pełnisz funkcję dyrektora generalnego dużej i złożonej organizacji.
Jeżeli zmagasz się z podobnymi wyzwaniami jak inni ludzie pełniący tego rodzaju funkcje, to prawdopodobnie szukasz możliwości, by sprostać wymaganiom i oczekiwaniom związanym z modnym hasłem społecznej odpowiedzialności biznesu. Być może musisz rozstrzygać, jakim inicjatywom i sprawom należy zapewnić wsparcie (a jakie należy odrzucić). Prawdopodobnie przyglądasz się potencjalnym partnerom i starasz się wypracować finansowe, organizacyjne i umowne założenia waszej współpracy. Niewykluczone, że borykasz się z koniecznością wypromowania danej inicjatywy na forum wewnętrznym, usiłujesz wyznaczyć przekonujące, ale przy tym realistyczne oczekiwania co do jej rezultatów lub zabiegasz o interdyscyplinarne wsparcie w celu uruchomienia konkretnych projektów. Możliwe również, że właśnie zaczynasz się zastanawiać, jak zostały wykorzystane wszystkie te środki i zasoby, które przeznaczono na realizację tego typu programów w poprzednim okresie.
Jeśli faktycznie zmagasz się z tego typu problemami, to niniejsza książka powstała właśnie z myślą o tobie. Dziesiątki twoich kolegów po fachu z firm z całego świata, takich jak Allstate, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co., Marks & Spencer, Patagonia, PepsiCo, Starbucks, Subaru, TELUS czy TOMS, znalazło czas, aby opowiedzieć swoje historie i przedstawić własne sugestie co do tego, jak można łączyć działalność na rzecz sprawy z działalnością na rzecz firmy.
Lata doświadczeń i miesiące badań utwierdziły nas w przekonaniu, że czyniąc dobro, faktycznie można sobie zapewnić powodzenie. Firmy, które w sposób zdyscyplinowany podchodzą do marketingowych i korporacyjnych inicjatyw, przyczyniają się do tworzenia nowego świata, jednocześnie poprawiając swoje wyniki finansowe.
Niniejsza książka powstała głównie z myślą o przedstawicielach firm prowadzących działalność komercyjną, niemniej cenne wskazówki znajdą w niej również przedstawiciele organizacji non profit oraz instytucji sektora publicznego, którzy zabiegają o wsparcie partnerów w zakresie realizacji swojej misji. Książka ta bowiem zapewnia im wyjątkową możliwość zapoznania się z oczekiwaniami i potrzebami korporacji, w ten sposób ułatwiając im udzielenie odpowiedzi na pytanie, do jakich firm należy się zwrócić i w jaki sposób należy to zrobić. W ostatnim rozdziale, napisanym specjalnie z myślą o nich, pojawią się wskazówki, dzięki którym można zwiększyć swoje szansę na skuteczne budowanie międzysektorowych sojuszy.
Zależałoby nam na tym, aby ta książka pomogła menedżerom i pracownikom korporacji lepiej przygotować się do dokonywania wyboru najbardziej odpowiednich spraw, najlepszych partnerów i najbardziej wartościowych inicjatyw. Chcielibyśmy pomóc im wzbudzać i wzmacniać wewnętrzny entuzjazm względem wybranych spraw i wspierać ich w tworzeniu programów, które mogłyby się później stać przedmiotem kolejnych analiz przypadków. Co chyba jednak najważniejsze, liczymy na to, że dzięki tej książce ostateczne sprawozdanie z realizacji inicjatywy będzie zawierać same dobre wieści -zarówno dla firmy, jak i dla sprawy.
Dobro popłaca!
Spis treści:
CZĘŚĆ l Wprowadzenie
Rozdział 1 Dobre intencje to za mało, czyli dlaczego niektóre marketingowe i korporacyjne inicjatywy społeczne kończą się sukcesem, a inne fiaskiem
Rozdział 2 Sześć typów inicjatyw społecznych, które pozwalają czerpać korzyści z czynienia dobra
CZĘŚĆ II
Inicjatywy o charakterze marketingowym:
zwiększanie sprzedaży i angażowanie klientów
Rozdział 3 Promocja sprawy Jak przekonać klientów, żeby się
przyłączyli do ważnej sprawy?
Rozdział 4 Marketing sprawy Dotacje uzależnione od sprzedaży produktu lub aktywności konsumentów
Rozdział 5 Korporacyjny marketing społeczny
Kampanie wspierające zmianę zachowań
CZĘŚĆ III
Inicjatywy o charakterze korporacyjnym: wyrażanie i pogłębianie wartości oraz założeń firmy
Rozdział 6 Filantropia korporacyjna Bezpośrednie finansowanie sprawy społecznej
Rozdział 7 Wolontariat: pracownicy dzielą się swoim czasem i talentami
Rozdział 8 Społecznie odpowiedzialne praktyki biznesowe Zmiana podejścia do biznesu jako sposób na osiągnięcie celów społecznych
Podziękowania
CZĘŚĆ IV Atak i obrona
Rozdział 9 Atak Wybór problemu społecznego
Rozdział 10 Atak Wybór inicjatywy społecznej
wspierającej sprawę
Rozdziałll Atak Kształtowanie programu inicjatywy
o charakterze społecznym
Rozdział 12 Atak Ocena wysiłków
Rozdział13 Najlepsze praktyki - podsumowanie
Rozdział 14 Nie ma tego dobrego, co by na złe nie wyszło
Jak sobie radzić z cynikami i krytykami?
CZĘŚĆ V Tylko dla organizacji non profit i instytucji publicznych
Rozdział 15 Podejście marketingowe do pozyskiwania
od przedsiębiorstw środków finansowych oraz wsparcia dla inicjatyw społecznych Dziesięć zaleceń
Nierównowaga jest stanem jak najbardziej naturalnym...
Problem polega na tym, żeby właściwie ją wykorzystać.
W Życiu na linie autor kilku książek z listy bestsellerów New York Timesa, Todd Duncan, rzuca wyzwanie naszemu status quo, wyruszając na poszukiwanie takiego sposobu życia i pracy, który byłby dla nas jeszcze lepszy i ciekawszy.Nierównowaga jest stanem jak najbardziej naturalnym... Problem polega na tym, żeby właściwie ją wykorzystać. W Życiu na linie autor kilku książek z listy bestsellerów New York Timesa, Todd Duncan, rzuca wyzwanie naszemu status quo, wyruszając na poszukiwanie takiego sposobu życia i pracy, który byłby dla nas jeszcze lepszy i ciekawszy. Przedstawia nam sylwetki kilku osób, które starają się za wszelką cenę odnaleźć w życiu „równowagę”. Poznacie między innymi historie przedsiębiorcy, barmanki i finansisty. Dowiecie się o ich problemach, sposobach radzenia sobie z przeciwnościami losu oraz o pouczających lekcjach, jakich udzieliło im życie. Jak to jest, że pewne osoby w środku dnia pracy chodzą ponurkować sobie z rurką, inne zaś kilka razy w tygodniu urządzają sobie trzygodzinne przejażdżki na rowerze? I czy ktoś może mi wyjaśnić, po co ten menager pewnej dużej firmy w każdy poniedziałek wozi kajak na dachu swojego Jeepa? W jaki sposób udaje im się – albo raczej, w jaki sposób mnie samemu mogłoby się udać – z powodzeniem podążać drogą kariery zawodowej i jednocześnie nie rezygnować z największych przyjemności w życiu prywatnym? Czy osoby, o których mowa, przedkładają po prostu ryzyko nad pewność stałego zatrudnienia, starając się osiągnąć tę magiczną równowagę między pracą zawodową a życiem prywatnym? A może chodzi tylko o szefów wielkich firm i dzieci bogatych rodziców? Ależ skąd. Todd Duncan, autor bestsellerów na liście New York Timesa, twierdzi, że osoby te w rzeczywistości odkryły coś znacznie ważniejszego; coś, co może zakwestionować sens dążenia do celu, który tak wielu z nas stara się za wszelką cenę osiągnąć, a który określamy mianem równowagi miedzy pracą zawodową a życiem prywatnym. Zamiast gorzknieć z zawiści czy też szydzić z takich osób i gubić się w domysłach na ich temat, Duncan proponuje czytelnikowi pogłębioną analizę historii kilku z nich – oraz podejmowanych przez nie decyzji – która pokazuje, w jaki sposób ludzie tacy jak ty i ja osiągnęli harmonię w pracy i w życiu. Lektura Życia na linie będzie dla ciebie rodzajem przewodnika, który pozwoli ci poznać dziesięć najczęściej występujących w życiu „punktów napięcia” i tym samym nauczyć się prawidłowo harmonizować ze sobą pracę zawodową i życie osobiste. Tak więc przygotuj się na krytyczną analizę twoich aktualnych przekonań na temat tego, co jest naprawdę ważne w życiu i dokąd w jego trakcie właściwie zmierzasz. Bądź gotów na odkrycie swoich własnych indywidualnych „punktów napięcia”, dzięki wykonywaniu szeregu inspirujących ćwiczeń, które pomogą ci oczyścić percepcję oraz przewartościować sądy na temat zarządzania czasem, zdobywania prestiżu i uznania, osiągania sukcesu, wzbogacania osobowości, zdrowia, związków i relacji międzyludzkich, samodyscypliny, czerpania radości i zadowolenia z pracy, pozostawiania po sobie trwałej i wartościowej spuścizny.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?