Najbardziej poszukiwanym skarbem w zarządzaniu projektami jest wiedza, w jakim miejscu znajdujemy się pod względem realizacji harmonogramu i wykorzystania budżetu, Tego celu nie osiąga prawie żaden z systemów zarządzania projektami.
Joe Knight (współautor bestsellera Inteligencja finansowa), Roger Thomas i Brad Angus mają rozwiązanie: łatwy do wdrożenia system rozwijany i sprawdzany w praktyce przez prawie dwadzieścia lat, który pokaże ci, jak:
- Co tydzień śledzić postępy pod kątem budżetu i terminów
- Motywować zespół do naprawianie tego, co idzie w złą stronę
- Rozpoznawać rzeczywisty wpływ finansowy, jaki mają składane przez klientów wnioski o wprowadzenie zmian oraz dokładnie uwzględniać każdą zmianę w ogólnych kosztach projektu
- Tworzyć szczegółową bazę danych projektów archiwalnych, aby do przyszłych budżetów jak najprecyzyjniej kalkulować koszty i czas.
G. Richard Shell i Mario Moussa wiedzą, na czym polega problem trudnego szefa i jakiego wysiłku wymaga przeforsowanie inicjatywy w hierarchicznej organizacji. Doradzali tysiącom menedżerów i przestudiowali dzieje najsłynniejszych osób posiadających wybitną umiejętność perswazji ? od Abrahama Lincolna, Johna D. Rockefellera Jr. O do Andy?ego Grave, Sama Waltona i Bono. Ich czterostopniowy proces zwany ?Woo? jest systematyczną, powtarzalną strategią sprzedawania pomysłów. ?Woo? to zdolność zyskiwania przychylności ludzi bez przymuszania, przy użyciu jedynie inteligentnej perswazji opartej na wzajemnej zależności. Jest to sekret sukcesu w relacjach z współpracownikami i klientami.
Pokazuje także, jak menedżerowie korzystają z tej strategii do osiągania celów w swojej codziennej pracy.
Shell i Moussa zaczynają podróż od dwóch technik samooceny, które pomogą ci odnaleźć w sobie talent do perswazji. Następnie pokażą, jak zastosować swoje wyjątkowe zdolności w interakcjach z innymi. Twoje ?Woo IQ? wynika ze znajomości swoich mocnych stron i korzystania z nich we właściwym czasie z właściwymi ludźmi.
Nieważne, czy jesteś introwertykiem czy ekstrawertykiem, lubisz konkurować czy współpracować, jesteś bardziej intelektualistą czy praktykiem, odkryjesz, że Woo poprawi twoje umiejętności perswazji w każdym obszarze życia. Być może wolałbyś korzystać z książki Sun Tzu The Art.?. Of War (Sztuka Wojenna) aby pokonać swoich wrogów. Jednak jeżeli wolisz przeciągnąć ich na swoją stronę, wybierz The Art.?. Of Woo.
OPINIE
Zastanów się, jaką potężną mocą będziesz władać, jeżeli nauczysz się używać inteligentnej perswazji w biznesie. Tą mocą jest wiedza o tym, w jaki sposób, zachowując się etycznie, wpływać na ludzi, którzy nas otaczają. Właśnie w tej książce znalazłem praktyczne wskazówki, które zwiększyły moją efektywność menedżerską.
- Daniel Jan Kubach, prezes zarządu 4Media Publisher wydawca ?Network Magazyn?
Dawno nie spotkałem się z książką, która w sposób tak przystępny i obfity w przykłady z życia wybitnych osobistości przedstawia odkrycia psychologów w zakresie perswazji i wywierania wpływu. Richard Shell i Mario Moussa odsłaniają przed czytelnikami cały proces perswazji ? od wyznaczenia celów poprzez analizę swoich mocnych stron aż po zabezpieczenie podjętych zobowiązań. Autorzy przyrównują perswazję do procesu sprzedaży idei i osadzają ją w kontekście wielu przełomów w historii przedsiębiorczości i polityki. Dlatego też Inteligentna perswazja w biznesie powinna trafić do biblioteczki każdego menedżera i polityka, który chce efektywnie realizować swoje plany, ale także do każdego, kto na co dzień pragnie skutecznie przekonywać innych ludzi do swoich pomysłów.
- Jarosław Świątek, Polski Portal Psychologii Społecznej
Podróż trwa...
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to inspirująca i motywująca historia młodego lidera napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak Kto zabrał mój ser? oraz Jednominutowy Menedżer) przeznaczona jest dla przywódców ? także przyszłych, coachów, i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest drugą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówek z Gandalfem, gdy zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. Tym razem Tom nieoczekiwanie dostaje awans.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone, w przejrzysty sposób, w każdym rozdziale, oraz materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
Gratulacje! ? powiedział, wciąż szczerząc się w serdecznym uśmiechu. Uścisnął mi rękę i poklepał po plecach. Coś mi się zdaje, że zaczynamy nową przygodę i będziemy się od tej chwili znowu częściej spotykali. - fragment książki
Skuteczne techniki prezentacji, przekonywania i przekazu swoich idei
Komunikacja werbalna to podstawowa forma kontaktów między ludźmi. Może ona przebiegać w różny sposób, jednakże, bez względu na rodzaj przekazu, jeśli wiadomość nie dotrze do odbiorcy zgodnie z zamierzeniem nadawcy, to nastąpi całkowity lub częściowy brak porozumienia.
Książka ta oparta jest na prostym założeniu, że za każdym razem, kiedy otwierasz usta, aby coś przekazać, musisz umieć sprzedać siebie, czyli przekonać do siebie innych. Jeśli nie potrafisz tego dokonać, twoje przesłanie może nie osiągnąć swego celu.
Jak się sprzedać zawiera rady, które można wykorzystać zarówno w kontaktach prywatnych, jak i w sytuacjach bardziej oficjalnych, gdy musimy przemawiać do grupy słuchaczy.
Autor udziela czytelnikowi wielu praktycznych wskazówek dotyczących prowadzenia dyskusji, przygotowania przemówień, sposobu prezentacji faktów, zachowania się w trakcie prezentacji itp.
Szczególnie ciekawe są rady związane z występowaniem w mediach. Chociaż autor nie zna polskiej sceny politycznej, błędy, jakie omawia w książce, oglądamy na co dzień w telewizyjnych dyskusjach prowadzonych przez polityków i dziennikarzy. Chciałoby się niejako zawołać: Panowie, przeczytajcie Lustberga, zanim pójdziecie dyskutować przed kamerami
Jak się sprzedać
Spis treści:
Podziękowanie
Wstęp
Sprzedawanie siebie
Sprzedawanie swoich kompetencji
Sprzedawanie swojej sympatyczności
Sprzedawanie swojej pewności siebie
Sprzedawanie z zastosowaniem właściwych sygnałów Sprzedawanie siebie jako mówcy
Sprzedawanie siebie w potyczkach słownych i wywiadach medialnych
Sprzedawanie siebie w klasie
Sprzedawanie swego produktu
Sprzedawanie siebie na rozmowie kwalifikacyjnej
Sprzedawanie siebie podczas składania zeznań
Sprzedawanie siebie na spotkaniach
Inspiruj, motywuj i wydobywaj z ludzi to, co w nich najlepsze
Odkryj ogromne pokłady energii w każdym pracowniku.
Twoje zadanie jako menedżera polega na tym, by osiągnąć jak najwyższy zwrot z fizycznych, emocjonalnych i intelektualnych wysiłków swoich ludzi. W tym przypadku nie chodzi o zwrot z inwestycji, lecz o zwrot z energii. Jak jednak rozpalić ogień w każdym z pracowników, skoro z badań wynika, że większość z nich wykorzystuje zaledwie ułamek swojego potencjału?
W swoim świetnym poradniku Brian Tracy, mistrz motywacji, podpowiada, jak rozbudzić gwiazdorski potencjał w każdym z członków zespołu roboczego. Odwołując się do wieloletnich badań i tysięcy godzin przepracowanych nad maksymalizacją wyników osobistych i organizacyjnych, formułuje proste i zwięzłe wskazówki dotyczące działań, które należy podejmować (lub których należy zaprzestać), aby inspirować pracowników do wybitnych osiągnięć. Książka Pełną parą! zawiera liczne sprawdzone oraz skuteczne pomysły i strategie, dzięki którym możesz:
• stworzyć atmosferę pracy opartą na zaufaniu,
• wyzbyć się obaw, które powstrzymują ludzi przed działaniem,
• wyznaczać precyzyjne cele i założenia,
• wyzwolić potencjał poszczególnych osób,
• motywować i inspirować pracowników do dokonań, które wydawały im się nieosiągalne,
• aktywować „czynnik X” w celu osiągnięcia maksymalnej produktywności,
• wyrażać uznanie, nagradzać i wzmacniać pozytywne zachowania, by ludzi wkładali większą energię w działanie.
„Genialna! Pełną parą! może zrewolucjonizować firmę od podstaw, ponieważ wyjawia tajemnice szczytowej produktywności i maksymalnych wyników każdego z pracowników. To najwybitniejsza i najważniejsza książka biznesowa roku!”.
Ivan Misner, autor bestsellerów „New York Timesa” oraz założyciel BNI® i Referral Institute®
O AUTORZE:
BRIAN TRACY to jeden z najwybitniejszych prelegentów i autorytetów dzisiejszego świata biznesu. Przemawiał chyba w każdym większym mieście w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a także w 58 innych krajach. Każdego roku zwraca się ze swoim przesłaniem do 250 tysięcy osób na całym świecie. Napisał 50 książek i opracował ponad 500 programów audio i wideo poświęconych zapadniom zarządzania, motywacji oraz sukcesu osobistego. Jest prezesem Brian Tracy International, a także Business Growth Strategies, jednego z najlepiej znanych portali internetowych poświęconych edukacji biznesowej. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
Tym razem Patrick Lencioni mierzy się z tematem kosztownych i przyprawiających o obłęd silosów, czyli barier, które tworzy polityka organizacyjna. Silosy wyniszczają przedsiębiorstwa, zabijają wydajność, wystawiają dobrych pracowników za drzwi i narażają na szwank realizację korporacyjnych celów. Walka o wewnętrzne wpływy w firmie, podobnie jak inne książki Lencioniego, to fikcyjna, ale niesamowicie realistyczna opowieść.
Jest to historia Jude’a Cousinsa, pełnego zapału młodego konsultanta do spraw zarządzania, który rozpoczyna własną działalność i poszukuje rozwiązania jednego z najpowszechniejszych i najbardziej frustrujących problemów, z jakim stykają się jego klienci. Drogą prób i błędów opracowuje prostą, a jednocześnie przełomową metodę, która pomoże klientom przekształcić zamęt i wewnętrzne konflikty w przejrzystość i współpracę.
TYDZIEŃ. Właśnie tyle czasu Jude miał na przygotowanie się do kolejnego seminarium, które tym razem miał poprowadzić w szpitalu dziecięcym. Obsesyjnie pragnął dowiedzieć się, czym jest silos, więc czytał wszystko na temat polityki organizacyjnej, co tylko wpadło mu w ręce.
Ale bez względu na to, ile by przeczytał, nie udałoby mu się znaleźć odpowiedzi w żadnej książce. Miał ją poznać w dużo bardziej zdumiewający sposób, niż kiedykolwiek mógłby sobie wyobrazić.
– fragment książki
Najnowsza opowieść Lencioniego jest zarówno praktyczna, jak i wciągająca. Walka o wewnętrzne wpływy w firmie to nieocenione źródło wiedzy dla każdego, kto przeżył korporacyjne wojny lub doświadczył na własnej skórze absurdalnej polityki instytucjonalnej.
O AUTORZE
PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem The Table Group – firmy doradczej do spraw zarządzania specjalizującej się w rozwoju zespołów zarządzających oraz kulturze organizacyjnej. Lencioni, konsultant i prelegent, pracował z tysiącami menedżerów wysokiego szczebla zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500, jak i w młodych firmach zajmujących się zaawansowanymi technologiami, a także z kierownikami wydziałów na uniwersytetach i w organizacjach non profit. Napisał pięć znanych w USA książek, w tym Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, bestseller „New York Timesa”.
OPINIE
Przenikliwe i odkrywcze spojrzenie na to, jak w przedsiębiorstwach można zlokalizować wewnętrzne konflikty i im zaradzić. Styl pisania Patricka jest ciepły i przystępny, a prezentowane porady rozsądne.
- Michael A. George, dyrektor do spraw marketingu w Dell Inc.
Teoria Lencioniego na temat współdziałania jest prosta i skuteczna. Odnosi się do każdej instytucji i dużej, i małej.
- Gary C. Kelly, wiceprezes i dyrektor generalny Southwest Airlines Co.
Lencioni to mistrz budowania autentycznej i rzeczowej współpracy w ramach firmy. Stosujemy się do jego zasad, aby zmobilizować ludzi do tworzenia globalnej marki. Wielkie brawa od całego naszego zespołu.
- Brian Scudamore, założyciel i dyrektor generalny I-800-GOT-JUNK
W serii Instytutu Zarządzania Wartością Szkoły Głównej Handlowej i Wydawnictwa Poltext prezentowane są najnowsze wyniki badań nad wartością ekonomiczną. Jest ona rozpatrywana w szerokim kontekście naukowym, biznesowym, technologicznym, społecznym i globalnym.
Redaktorami naukowymi serii są prof. Andrzej Herman i dr Andrzej Szablewski.
Do badań nad znaczeniem efektów migracji zarobkowych dla sektora mikroprzedsiębiorstw w Polsce skłoniły autorkę z jednej strony wzrost międzynarodowej migracji zarobkowej Polaków notowany w ostatnim dziesięcioleciu i znacząca wartość transferów pieniężnych migrantów przesyłanych do Polski, a z drugiej – brak badań pokazujących wpływ kapitału polskich migrantów zarobkowych na tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw.
Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu i w jaki sposób różne formy kapitału polskich migrantów zarobkowych (kapitał finansowy, ludzki i społeczny) wpływają na rozwój zakładanych przez nich mikroprzedsiębiorstw. Podjęto próbę weryfikacji hipotezy, że kapitał migracyjny przyczynia się do rozwoju tych najmniejszych firm pod względem zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Książka wypełnia lukę w dotychczasowych badaniach nad efektami migracji zarobkowej Polaków oraz stanowi wkład do wiedzy na temat źródeł innowacyjności i rozwoju polskich mikroprzedsiębiorstw.
OPINIE
Może powinniśmy się skupić na przyciąganiu do kraju „rodzynków”, a więc Polaków, którzy osiągnęli autentyczny sukces za granicą, w celu uruchomienia przez nich w kraju zaawansowanych technologicznie przedsięwzięć, o wysokim potencjale eksportowym? To z powodzeniem robi wiele krajów wschodzących, a zwłaszcza Chiny i Indie.
z recenzji dra hab. Jerzego Cieślika, Akademia Leona Koźmińskiego
(…) Praca jest liczącym się przyczynkiem do poszerzającej się wiedzy na temat polskiej zarobkowej migracji międzynarodowej, źródeł oswajania się z ryzykiem i przyswajania nowych wzorców organizacji pracy i kultury zarządzania.
z recenzji prof. dra hab. Jana Klimka, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Od czasów Fenicjan pieniądze stawały się stopniowo nieodzowną częścią życia człowieka. Dziś ich ciągła obecność jest jak powietrze. Nie da się bez nich żyć, a ich niedostatek nie zwiastuje niczego dobrego. Dlatego - tak samo jak o powietrzu - o pieniądzach każdy z nas powinien wiedzieć jak najwięcej. Ale skąd czerpać wiarygodne informacje na tak delikatny temat, jakim są pieniądze? W wielu przypadkach jest to temat tabu. Niektórzy twierdzą, że o pieniądzach nie wypada rozmawiać w pracy, przy stole, w podróży. Wiele osób czerpie swoją wiedzę z doświadczeń rodziców. Jednak nasi rodzice żyli w zupełnie innych czasach, często w zupełnie innych warunkach ekonomicznych. Dlatego tak ważne jest, by swoją wiedzę na temat finansów czerpać z odpowiednich źródeł. Ta książka jest takim źródłem. Możesz jej zaufać w sprawach związanych z pieniędzmi, ponieważ ta książka nie jest ani bankierem, ani rodzicem, ani nauczycielem biologii. Ta książka to praktyczny poradnik, który ma na celu pomóc odnaleźć się każdemu z nas w zielonym gąszczu pieniędzy.
Naucz się sprzedawać — i to dobrze — od najlepszych ludzi w branży
Brian Tracy jest dziś jednym z najlepszych zawodowych mówców na świecie. Jego seria audiobooków treningowych pod tytułem The Psychology of Sales jest najlepiej sprzedającym się programem szkoleń audio w historii sprzedaży. Książka Psychologia sprzedaży jest rozwinięciem klasycznego programu treningowego Briana Tracy. To lektura obowiązkowa każdego handlowca, który na poważnie myśli o karierze.
Od 22 lat Tracy jest jednym z najlepszych handlowców na świecie. Doszedł do wniosku, że jego największym przełomem w dążeniu do sukcesu było odkrycie „psychologii sprzedaży”. Poznaj ludzkie myślenie, prawdziwe motywy kupowania oraz sprawdzone, najskuteczniejsze techniki sprzedaży i perswazji. Tracy zapewnia, że kiedy posiądziesz tę wiedzę i wprowadzisz ją w życie, „podwoisz, potroisz i poczworzysz swoją sprzedaż i zysk w kilka miesięcy albo w kilka tygodni”.
W tej książce Tracy oferuje praktyczne metody i techniki sprzedaży, w tym warsztatowe „działania do przećwiczenia”. Nie ma prostszej ani bardziej bezpośredniej metody sukcesu. Po prostu zrób, co radzi Tracy, a zobaczysz, co stanie się z twoją sprzedażą.
O AUTORZE
Brian Tracy jest dziś jednym z najlepszych zawodowych mówców i trenerów z technik sprzedaży. Osobiście przeszkolił ponad 500 tysięcy handlowców na całym świecie. Z jego treningów korzystają ludzie w prawie każdej branży i osiągają dzięki temu znakomite rezultaty. Tracy napisał 36 książek i wyprodukował ponad 300 programów treningowych audio oraz wideo. Prowadzi inspirujące szkolenia i seminaria w dziedzinach takich jak sprzedaż, zarządzanie, przywództwo i osobista produktywność. Jego najgłośniejsze bestsellery to: Focal Point, Goals!, Create Your Own Future oraz Million Dollar Habits.
OPINIE
Doskonały program, którego słuchanie pomoże ci stać się supersprzedawcą – i to bez względu na to, jakie produkty czy usługi oferujesz. Tak też stało się ze mną: sprzedaję nieruchomości warte dziesiątki milionów złotych. Program audio jest niesłychanie praktyczny i pozwoli ci zamienić twój samochów w "uniwersytet na kółkach". Wspaniałą wiadomością jest również to, że techniki i wskazówki Briana Tracy można już ugruntowywać na szkoleniach oferowanych przez Brian Tracy International Sp. z o.o. – firmę założoną przez Briana w
Polsce.
- Marek Stelmaszak przewodniczący rady nadzorczej Brian Tracy International Sp. z o.o. www.briantracy.pl
Spis treści
01. Wprowadzenie 02. Psychologiczna gra sprzedaży
03. Wyznacz i osiągnij wszystkie swoje cele w sprzedaży
04. Dlaczego ludzie kupują
05. Kreatywna sprzedaż
06. Umawiać więcej spotkań
07. Sita sugestii
08. Zamykanie sprzedaży
09.10 sposobów na sukces w sprzedaży
Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż to inspirująca i motywująca historia handlowca napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak Kto zabrał mój ser? Oraz Jednominutowy Menedżer) przeznaczona jest dla osób zarządzających sprzedażą, coachów, sprzedawców i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest pierwszą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, który zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. W pierwszych dniach pracy spotyka w firmie mentora Sama Portlanda, dzięki któremu rozwija się w roli sprzedawcy. Sam rozmawia z Tomem o jego wyzwaniach i udziela mu wskazówek dotyczących różnych aspektów sprzedaży, radzenia sobie z kryzysami i osobistym rozwojem.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w sprzedaży.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do zamieszczonego na końcu książki „Skryptu dla sprzedawców”. Książkę uzupełnia test osobowości, dzięki któremu będziesz mógł poznać swoje własne preferencje i temperament.
O AUTORACH
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
Robert Kozak jest Prezesem Zarządu oraz Partnerem w Brian Tracy International w Polsce. Większość życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Był szefem "Wiadomości" i "Teleexpressu w TVP. Wykłada i prowadzi zajęcia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest certyfikowanym coachem, doradza wysokiej kadrze menedżerskiej w zakresie przywództwa, zarządzania zmianą i tworzenia strategii. Jest współautorem "Biblii Dziennikarstwa" Wydawnictwo ZNAK. Pełnił funkcję Executive Director w jednej ze światowych firm headhunterskich tzw. Wielkiej Piątki, gdzie poszukiwał członków zarządów na poziomie Europy Środkowej i Wschodniej. Zasiada w Radach Nadzorczych kilku firm i prowadzi projekty z zakresu interim management.
OPINIE
Polecamy tę książkę wszystkim tym, którzy stale dążą do rozwoju swoich kompetencji. Uczestnicy dotychczasowych spotkań w Akademii Przedsiębiorcy Kredyt Banku znają obu autorów i wiedzą, jak ich wiedza i doświadczenie pomagają w rozwoju biznesu. Sami też dobrze znamy jakość i efektywność programów rozwojowych oferowanych w Polsce przez Brian Tracy International.
Kredyt Bank S.A. – oficjalny partner książki
Jak uwolnić się z pułapki uprzedzeń?
Czym jest oszukiwanie samego siebie?
W jaki sposób zabija możliwość OSIĄGANIA?
Co można z tym ZROBIĆ?
Od czasu pierwszego amerykańskiego wydania w roku 2000 Przywództwo i oszukiwanie samego siebie jest fenomenem, o którym mówią ludzie wszyscy ludzie. Z roku na rok sprzedaż rośnie, a książka cieszy się niesłabnącą popularnością – została wydana w ponad dwudziestu językach.
Przez opowieść o człowieku stawiającym czoło wyzwaniom w życiu zawodowym i rodzinnym – którą każdy może odnieść do siebie – autorzy pokazują, jak sami czynimy siebie ślepymi na prawdziwe motywy oraz nieświadomie sabotujemy skuteczność własnych dążeń do sukcesu i szczęścia. Zawarta w niniejszym, poprawionym wydaniu historia jest jeszcze bardziej fascynująca. Autorzy, wykorzystując obszerną korespondencję, jaką poprzez lata otrzymywali od indywidualnych czytelników, wzbogacili książkę o nowy rozdział. Prezentują w nim, jak na kilka rozmaitych sposobów czytelnicy wykorzystywali Przywództwo i oszukiwanie samego siebie w doskonaleniu własnego życia , a ponadto miejsca pracy – w dziedzinach takich jak:
- budowa zespołów,
- rozwiązywanie konfliktów,
- rozwój osobisty.
Przeczytaj tę niezwykłą książkę i odkryj to, czego nauczyły się już miliony – jak nieustannie wykorzystywać nasze wrodzone zdolności do wyraźnej poprawy osiąganych przez nas wyników i naszych relacji.
The Arbinger Institute pomaga organizacjom, rodzinom, osobom i społecznościom na całym świecie w radzeniu sobie z niedużo znanym, ale bardzo zwyczajnym problemem samooszukiwania się. Instytut, obejmujący swoją działalnością cały świat, prowadzony jest przez spersonalizowanych założycieli: Jamesa Ferrella, Duane’a Boyce’a, Paula Smitha i Terry’ego Warnera. Jego siedziba znajduje się w Stanach Zjednoczonych, jednakże Arbinger działa w obu Amerykach, w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Oceanii i Azji.
Przewodnik po zasadach szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym
Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza raport zasadniczych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu głównych pomysłu szczupłego kontrolowania w środowisku biurowym i usługowym. Książka zaczyna się od analizy administrowania strumieniem wartości, a następnie przechodzi do takich zagadnień jak: praca standardowa, obieg, zrównoważony system ssący oraz dodatkowo zarządzanie wizualne.
W książce znajdziemy omówienie priorytetowych narzędzi Lean, włączając w to 5S oraz poka-yoke, czyli zapobieganie defektom. Autor rozkłada koncepcje Lean na części pierwsze, opisuje je w kontekście pozaprodukcyjnym i objaśnia czytelnikom, jak się je wykorzystuje. Podając kilka przykładów, omawia komórki funkcyjne większości firm (przedsiębiorstw, działalności jednoosobowych, spółek) usługowych , a oprócz tego grunty administracyjne zakładów produkcyjnych.
Używając ponad dwudziestoletniego doświadczenia, autor przedstawia strategie wdrożeniowe oddzielnie dla każdej funkcji i działu w firmie. Przygląda się najczęstszym przeszkodom, na jakie mogą się natknąć czytelnicy wprowadzający Lean i podpowiada, jak sobie z nimi poradzić. Ponadto książka zawiera kolekcja formularzy, tabel, list kontrolnych, wzorów i arkuszy, które pomogą każdemu zaczynającemu pracę z Lean.
Drew Locher w książce „Lean w biurze i usługach” pokazuje praktyczne sposoby, jak doskonalić procesy administracyjne i usługowe, by zwiększać ich skuteczność i użyteczność. Proponuje zestaw prostych i sprawdzonych narzędzi przy jednoczesnym kształtowaniu w organizacji kultury „Lean Thinking“. Wykorzystanie innowacyjnego „szczupłego“ spojrzenia na procesy administracyjne i usługowe to na dzień obecny istotny element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku, a kontrolowanie strumieniami wartości jest nie tylko możliwe, ale też konieczne. Polecam książkę, w której Drew Locher przedstawia sprawdzone poprzez wiele organizacji rozwiązania.
Jarosław Siarkiewicz
Prezes Zarządu
Akademia Białego Kruka Sp. z o.o.
Lean w biurze i usługach
Spis treści:
Wstęp
1 Organizowanie strumienia wartości
Wielofunkcyjne zespoły obsługujące strumienie wartości
Definiowanie ról według strumienia wartości wewnątrz działu
Organizowanie działań dla jednostki zgodnie ze strumieniem wartości
Podsumowanie
2 Standaryzacja pracy w biurze i usługach
Czym jest praca standaryzowana i jaki jest jej cel
Elementy składowe pracy standaryzowanej
„Co"
Punkty kluczowe — „jak" i „dlaczego"
Czas trwania i moment wykonania czynności
Wizualizacja pracy standaryzowanej
Korzyści
Tworzenie standardów pracy krok po kroku
Podsumowanie
3 Tworzenie przepływu w procesach biurowych i usługowych
Warianty przepływu w procesach biurowych i usługach Łączenie zadań
Przepływ ciągły przez różne komórki Przetwarzanie równoległe
Projektowanie przepływu dla procesów biurowych i usług
Identyfikacja działań
Określenie zapotrzebowania
Określenie wymaganych zasobów
Identyfikacja ról i zakresu odpowiedzialności, włączając w prace standaryzowaną
Określenie potrzeb szkoleniowych
Opracowanie technik zarządzania wizualnego
Typowe rezultaty
Podsumowanie
Stworzenie zrównoważonego systemu ssącego w biurze
Typy systemu ssącego
Widoczność kolejki
Ustalanie limitów dla kolejek
Ustalenie zasad decyzyjnych
Sygnały wizualne
Równoważenie systemu
Wdrażanie systemu ssącego krok po kroku
Krok l. Identyfikacja miejsc, w których tworzą się kolejki
Krok 2. Zapewnienie widoczności kolejki
Krok 3. Ustalenie limitów dla kolejki
Krok 4. Ustalenie zasad decyzyjnych dla kolejki
Krok 5. Szkolenie pracowników
Krok 6. Monitorowanie systemu
Korzyści płynące z systemu ssącego w biurze i usługach
Podsumowanie
Zarządzanie wizualne w biurze i usługach
Tło
Metody zarządzania wizualnego
Elementy zarządzania wizualnego
Jaki jest cel i funkcja danego obszaru?
Jakie zadania są tam wykonywane?
Skąd pracownicy wiedzą, co robić?
Skąd pracownicy wiedzą, jak wykonywać prace?
Skąd pracownicy wiedzą, jak sobie radzą?
Co się dzieje, jeśli wyniki nie spełniają wymogów?
Uwzględnienie ciągłego doskonalenia w zarządzaniu
wizualnym
Podsumowanie
Wstęp do wydania polskiego.
Narzędzia Lean w procesach biurowych i usługowych.
Organizacja miejsca pracy albo 5S
Zapobieganie błędom
Pojc-cia i definicje
Techniki zapobiegania błędom
Metody zapobiegania błędom i przykłady ich zastosowania
System naprowadzania
Szablon/lista kontrolna
Czytniki i czujniki optyczne
Narzędzia liczące
System wykrywania niewłaściwego miejsca
Definiowanie sekwencji
Standaryzacja i poprawianie
Wskaźnik istotnych warunków
System wykrywania dostaw
B ram ka/bariera
Czujniki
„Uodpornienie" systemu zapobiegania błędom Szybkie przezbrojenie
7 Zastosowanie Lean w różnych komórkach funkcyjnych
Dział sprzedaży i marketingu
Stabilizacja w dziale sprzedaży i marketingu
Standaryzacja procesów sprzedaży i marketingu
Wizualizacja procesów sprzedaży i marketingu
Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu
Dział zakupów
Stabilizacja w dziale zakupów
Standaryzacja procesów zakupów
Wizualizacja procesów zakupów
Doskonalenie procesów zakupów
Dział rachunkowości
Stabilizacja w dziale rachunkowości
Standaryzacja procesów rachunkowości ,
Wizualizacja procesów rachunkowości
Doskonalenie procesów rachunkowości
Dział obsługi klienta
Stabilizacja w dziale obsługi klienta
Standaryzacja procesów obsługi klienta
Wizualizacja obsługi klienta
Doskonalenie procesów obsługi klienta Dział kadr (HR)
Stabilizacja w dziale kadr
Standaryzacja procesów kadrowych
Wizualizacja procesów kadrowych
Doskonalenie procesów kadrowych
Podsumowanie
8 Przywództwo w szczupłej organizacji
Kierowanie procesem ciągłego doskonalenia (PDCA),
Mentoring
Spacer po zakładzie (gemba walk)
Pom iary wyników
Uznanie
Podsumowanie
Zbiór narzędzi jakości
Formularze
Indeks
O autorze
Zasady klasyków psychologii przeniesione na grunt binzesu
Jedną z najpotężniejszych sił w dzisiejszym zakładzie usługowym jest ruch pozytywnej psychologii – pokonywanie postaw prowadzących do porażek na własne życzenie oraz rozwijanie naszych talentów i cech pozytywnych. Wiele z zasad tego nowego myślenia wywodzi się wprost z koncepcji zawartych w klasycznym bestsellerze Normana Vincenta Peale’a Moc pozytywnego myślenia, który przetłumaczono na czterdzieści dwa języki i sprzedano w ponad 22 milionach egzemplarzy.
Współcześnie, po latach intensywnych badań teoretycznych i terenowych, we współpracy z Peale Center i najważniejszymi korporacjami Stany Zjednoczone, Scott Ventrella zaadaptował znacząca większość tych myśli, tworząc uporządkowany program dla osób biznesu/działalności/przedsiębiorstwa/korporacji, pozwalający im osiągnąć wyższe poziomy rezultatów w życiu osobistym i zawodowym. Moc pozytywnego myślenia w przedsiębiorstwie dostarcza każdemu z nas praktycznych sposobów rozwinięcia i faktycznego wzmocnienia dziesięciu cech osoby myślącej pozytywnie. Nasze wyniki niechybnie osiągną nowe poziomy, kiedy dowiemy się, w jaki metodę pokonać negatywne bariery powiązane z naszymi postawami, tj. strach, brak pewności siebie i niska samoocena, a w zamian rozwijać cechy, które charakteryzują osobę myślącą pozytywnie: optymizm, entuzjazm, wiarę, prawość, odwagę, zapewnienie siebie, determinację, cierpliwość, spokój i skupienie.
Moc pozytywnego myślenia w zakładzie produkcyjnym zachęca nas do skoncentrowania się na obiektywnym, racjonalnym myśleniu. W rezultacie zwiększa się zdolność skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i trudnymi ludźmi, zarówno w środowisku korporacyjnym, jak i w życiu osobistym.
SCOTT VENTRELLA współpracuje z Peale Center, jest także dyrektorem Positive Dynamics, korporacji zajmującej się opracowaniem i wdrażaniem skryptów poprawy wyników pracy przez użytkowanie wrodzonego potencjału czynnika ludzkiego. Scott Ventrella jest wykładowcą w Graduate School of Business na Uniwersytecie Fordhama, wykładał też na uniwersytetach w Columbia, Darthmouth, Nowym Jorku , a ponadto na Uniwersytecie Connecticut.
Opowieść o przywództwie
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której właściwie każdy szczegół jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni koncentruje się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
Wszystko, co robił Rich O’Connor, wiązało się w jakiś sposób przynajmniej z jedną z dyscyplin zapisanych na „żółtej karcie”. Niektórzy kierownicy w fifi rmie droczyli się z nim, zarzucając mu obsesję na punkcie tej listy. Co ciekawe, tylko garstka osób wiedziała, co znajdowało się na tej kartce, więc była ona ciągle swego typu tajemnicą. Richowi to odpowiadało, ponieważ tak de facto ani jedna osoba poza nim nie musiał tego rozumieć. Z pewnością przenigdy nawet nie podejrzewał, że stanie się ona szkicem do planu zniszczenia fifi rmy przez jej pracownika.
- fragment książki
Patrick Lencioni jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy doradztwa w zakresie kontrolowania, specjalizującej się w rozwoju zespołów zarządzających i zdrowiu organizacji. Jako konsultant i priorytetowy wykładowca pracował z tysiącami zarządzających najwyższych szczebli w różnorakich organizacjach, od tych z listy Fortune 500 i nowo powstających fi rm z branży wysokich technice, po wyższe uczelnie i organizacje charytatywne. Jest autorem pięciu wysoko cenionych w Ameryce książek, w tym bestsellera „New York Timesa” 5 dysfunkcji pracy zespołowej.
Co najwięksi menadżerowie na świecie robią inaczej
Książka podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych od Financial Times po Amazon.com. Oparta na obszernym materiale empirycznym, jaki zebrali autorzy prowadząc badania w organizacji Gallupa, pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukces menedżerów - jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi, przekraczanie i łamanie utartych zasad. Książka proponuje model zarządzania, który pozwoli na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i zadowolenia klientów oraz osiągnięcie lepszych zysków. MARCUS BUCKINGHAM jest liderem realizowanego przez Insytut Gallupa przez dwadzieścia lat projektu mającego na celu zidentyfikowanie najważniejszych cech wielkich menedżerów i wspaniałych miejsc pracy. Jest też starszym wykładowcą w Gallup's Leadership Institute (Instytucie Przywództwa przy Instytucie Gallupa). CURT COFFMAN jest światowym liderem praktycznych rozwiązań oferowanych przez The Gallup Organization Workplace Management Practice (Instytut Zarządzania Miejscem Pracy przy Instytucie Gallupa). Jest stałym konsultantem do spraw tworzenia wydajnych miejsc pracy nastawionych na klienta. Spośród setek książek o poprawie funkcjonowania organizacji ta jedna jest oparta na obszernym materiale empirycznym i koncentruje się na szczególnych działaniach, które powinni podjąć menedżerowie, aby już dziś ulepszyć swoją organizację. W świecie, w którym zarządzanie ludźmi pozwala wykorzystać występujące wśród nich zróżnicowanie, książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to lektura obowiązkowa. Jeffrey Pfeffer, profesor w Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Stanforda Ta książka to wyzwanie dla powszechnych przekonań o wielkim zarządzaniu, wyzwanie poparte faktami i argumentami nie do odparcia. Bradbury H. Anderson, prezes i dyrektor operacyjny, Best Buy To jest to! Opierając się na przekonujących wnioskach i poważnych wynikach badań Gallupa, Buckingham i Coffman stworzyli mocne fundamenty skutecznego zarządzania. Po raz pierwszy opisano w jasny sposób drogę do pozyskania zaangażowanych pracowników i stworzenia świetnie prosperujących zespołów roboczych. To zmieniło moje podejście do zarządzania menedżerami. Po pierwsze: Złam wszelkie zasady to ważne narzędzie dla każdego kierownika na linii frontu, dla każdego menedżera średniego szczebla i dla każdego lidera. Michael W. Morrison, dziekan na Uniwersytecie Toyota Racjonalne, oparte na doświadczeniu podejście, z jakiego od lat słynął Gallup, uczyniło jeszcze bardziej mierzalnymi niemierzalne aktywa i poprawiło naszą zdolność do zarządzania nimi. Książka Po pierwsze: Złam wszelkie zasady pokazuje jak to zrobić. David Norton, prezes The Balanced Scorecard Collaborative,Inc. Jak określili to sami autorzy, znaczna część wartości firmy znajduje się pomiędzy uszami jej pracowników. Kluczem do sukcesu jest pomnażanie tej wartości przez słuchanie i rozumienie tego, co znajduje się w ich sercach. Panowie Buckingham i Coffman znaleźli prosty sposób pomiaru i tworzenia tego niezwykle istotnego związku. U nas, w Carlson Companies, ich umiejętności pomagają nam stać się firmą naprawdę dbałą o swoich pracowników, firmą, która w przyszłości odniesie na rynku wielki sukces. Marylin Carlson, prezes i dyrektor generalny, Carlson Companies
Jak osiągać sukces i harmonijny dobrobyt dzięki efektywnym zasadom i prawom. James Arthur Ray przedstawia krok po kroku efektywną metodę osiągania szczęścia i harmonii w życiu, opartą na ponadczasowych prawach i zasadach. Dzieląc się z nami niezwykle trafnymi spostrzeżeniami i klarownymi koncepcjami, autor przekazuje nam narzędzia niezbędne do wykorzystania duchowego centrum energii. Nauka sukcesu jest łatwą w odbiorze, ale jednocześnie głęboką książką, w której znajdziemy wiele zabawnych przykładów i zapadających w pamięć anegdot. Dzięki niej zyskamy siłę i mądrość, by żyć w sposób, o jakim do tej pory mogliśmy tylko marzyć.
DLACZEGO PRAKTYCZNY PRZEWODNIK?
Rok po wydaniu książki zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej otrzymałem wiadomość, że poziom sprzedaży przekroczył oczekiwania. Było to bardzo miłe. Ostrzeżono mnie jednak, że w ciągu roku lub dwóch sytuacja może się zmienić, więc jak większość autorów miałem nadzieję, że spadek nie będzie zbyt duży.
Możesz sobie wyobrazić, jak byłem przyjemnie zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że w okresie kolejnych dwunastu miesięcy sprzedaż zamiast spaść, wzrosła. Wspaniale!
Stało się jednak jeszcze coś, czego nie przewidywałem. Zwiększyła się liczba zleceń dla mojej firmy konsultingowej, The Table Group, która rozwijała się szybciej, niż mogłem to sobie wyobrazić. Czytelnicy dzwonili, by się dowiedzieć, jak mogą lepiej zrozumieć i wdrożyć koncepcje opisane w mojej książce.
Chociaż brzmi to zaskakująco, szybko okazało się, że jesteśmy w stanie pomóc jedynie niewielkiej części osób, które zwracały się do nas z zapytaniami. W rezultacie część z nich mogła mieć problemy z doskonaleniem pracy zespołów bez naszego wsparcia. Doszliśmy do wniosku, że nie jest to dobra sytuacja i stąd narodził się pomysł opracowania praktycznego przewodnika. Cel tej książki jest prosty: dać menedżerom, liderom zespołów, konsultantom i praktykom zarządzania narzędzie pomagające wdrożyć koncepcje opisane w Pięciu dysfunkcjach pracy zespołowej.
Podobnie jak w przypadku innych moich książek doszedłem do wniosku, że i ta powinna być relatywnie krótka, gdyż uważam, że najcenniejszym zasobem dla większości liderów jest czas. Uważam również, że nauka budowania zespołu, mimo że jest niezwykle istotna, nie powinna być zbyt absorbująca czy skomplikowana. Próbowałem napisać tę książkę w taki sposób, by była łatwa w lekturze jako całość, a jednocześnie by można było w niej łatwo odnaleźć interesujące danego czytelnika zagadnienie.
Mam szczerą nadzieję, że ta pozycja pomoże zarówno tobie, jak i twojemu zespołowi. Życzę powodzenia!
PATRICK LENCIONI
Lafayette, Kalifornia, styczeń 2005
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej - fragment książki
KRóTKI PRZEGLĄD MODELU
Chociaż wysoka efektywność pracy zespołowej nie jest łatwa do osiągnięcia, trudność nie polega na skomplikowaniu całego procesu. Gdyby tak było, nie udałoby mi się go zapewne opisać na stronie lub dwóch.
Prawdziwym miernikiem efektywności pracy zespołu jest to, czy osiąga on zakładane rezultaty. By tak się działo, musi on stale przezwyciężać pięć dysfunkcji charakteryzujących się zachowaniami opisanymi poniżej.
• Dysfunkcja nr 1: brak zaufania. Członkowie efektywnych zespołów ufają sobie nawzajem na podstawowym emocjonalnym poziomie. Nie obawiają się dyskutować na temat własnych słabości, błędów, obaw i zachowań. Są całkowicie otwarci wobec innych, nie stosują barier ochronnych. Jest to niezbędne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 2: strach przed konfliktem. ...członkowie zespołów, którzy sobie ufają, nie obawiają się prowadzić gorących dyskusji dotyczących kwestii kluczowych dla osiągnięcia sukcesu przez organizację. Nie wahają się nie zgadzać się z innymi, podawać w wątpliwość ich punkt widzenia, a wszystko to w duchu znalezienia najlepszych rozwiązań, odkrycia prawdy i podejmowania najlepszych decyzji. Jest to ważne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 3: brak zaangażowania... .członkowie zespołu, którzy angażują się w konflikt, są w stanie osiągnąć konsensus dotyczący podjęcia ważnej decyzji nawet w sytuacji, gdy na po-
czątku część z nich ma inne zdanie. Dzieje się tak dlatego, że wszyscy mają pewność, że przedstawiono wszelkie wątpliwości, idee i pomysły i że nic nie zostało zamiecione pod dywan. Ma to decydujące znaczenie, gdyż...
• Dysfunkcja nr 4: unikanie odpowiedzialności. ...członkowie zespołów, którzy angażują się w proces podejmowania decyzji i postępowanie zgodne z ustalonymi standardami, jeżeli chodzi o efektywność, nie obawiają się wymagać od innych, by cechowali się taką samą postawą. Ponadto tacy członkowie zespołu uważają, że odpowiedzialność za wyniki dotyczy nie tylko lidera, lecz wszystkich. Jest to istotne, gdyż...
• Dysfunkcja nr 5: brak przywiązywania wagi do rezultatów. ...jest bardziej prawdopodobne, że członkowie zespołów, którzy nawzajem sobie ufają, angażują się w konflikt, nie unikają przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane decyzje i wymagają tego od innych, odłożą na bok indywidualne priorytety i skoncentrują się na tym, co jest najlepsze dla ogółu. Tacy ludzie nie ulegają pokusie, by na plan pierwszy wysuwać interesy własnych działów, rozwój indywidualnej kariery, czy też własne ego, a nie to, od czego uzależnione jest osiągnięcie sukcesu przez zespół.
I to tyle, jeżeli chodzi o model osiągania efektywności pracy zespołu.
Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Spis treści:
Dlaczego praktyczny przewodnik?
Część pierwsza. Doprecyzowanie pojęć
Efektywność pracy zespołowej
Krótki przegląd modelu
Dwa ważne pytania
Część druga. Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 1.
Budowanie zaufania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 2.
Doskonalenie zarządzania konfliktem
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 3.
Kreowanie zaangażowania
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 4.
Przyjmowanie odpowiedzialności
Przezwyciężanie dysfunkcji nr 5.
Koncentracja na rezultatach
Część trzecia. Odpowiadanie na pytania i przewidywanie mogących pojawić się problemów
Typowe pytania
Podróż trwa...
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to inspirująca i motywująca historia młodego lidera napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak Kto zabrał mój ser? oraz Jednominutowy Menedżer) przeznaczona jest dla przywódców – także przyszłych, coachów, i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest drugą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówek z Gandalfem, gdy zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. Tym razem Tom nieoczekiwanie dostaje awans.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone, w przejrzysty sposób, w każdym rozdziale, oraz materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
Gratulacje! – powiedział, wciąż szczerząc się w serdecznym uśmiechu. Uścisnął mi rękę i poklepał po plecach. Coś mi się zdaje, że zaczynamy nową przygodę i będziemy się od tej chwili znowu częściej spotykali.
- Fragment książki
O AUTORACH
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
Robert Kozak jest Prezesem Zarządu oraz Partnerem w Brian Tracy International w Polsce. Większość życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Był szefem "Wiadomości" i "Teleexpressu w TVP. Wykłada i prowadzi zajęcia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest certfikowanym coachem, doradza wysokiej kadrze menedżerskiej w zakresie przywództwa, zarządzania zmianą i tworzenia strategii. Jest współautorem "Biblii Dziennikarstwa" Wydawnictwo ZNAK. Pełnił funkcję Executive Director w jednej ze światowych firm headhunterskich tzw. Wielkiej Piątki, gdzie poszukiwał członków zarządów na poziomie Europy Środkowej i Wschodniej. Zasiada w Radach Nadzorczych kilku firm i prowadzi projekty z zakresu interim management.
Fragment książki Wędrówki z Gandalfem Przywództwo
PIERWSZE KROKI LIDERA
Mój szef Robert dostał awans – został członkiem zarządu odpowiedzialnym za sprzedaż. Gratulowaliśmy mu bardzo tego awansu, ale był to dla nas trudny moment, bo byliśmy przyzwyczajeni do jego sposobu zarządzania zespołem, ufaliśmy mu, a on dawał nam dużo swobody. Jak będzie dalej? – zastanawiałem się i byłem ciekaw, kto obejmie tę funkcję po Robercie. Tymczasowo obowiązki po nim przejął Mike, ale Monika też od dawna szykowała się na to stanowisko. Któregoś dnia Robert zadzwonił do mnie i poprosił o spotkanie. Pojechałem do niego windą na 40. piętro, gdzie mieści się cały zarząd firmy, zastanawiając się, o co może chodzić. Jak zwykle pokoje członków zarządu w większości były pootwierane, a siedzący za biurkami ludzie kiwali głowami, bądź machali ręką w geście przywitania. Nie wiedziałem, skąd się to bierze, ale zawsze miałem poczucie, że gdy ktoś tu wchodzi, jest przyjaźnie witany. Robert też przyjął mnie wyjątkowo serdecznie, ale mia- łem wrażenie, że nieco o# cjalnie. Zastanawiałem się, czy to wynik awansu, czy tak jak dotąd, zapowiedź trudnej rozmowy. Usiedliśmy w fotelach w rogu gabinetu. Ze swojego miejsca miałem widok na miasto. Była piękna słoneczna pogoda i błękitne niebo odbijało się w szklanych wieżowcach. Znałem tę perspektywww.mtbiznes.pl WędróWki z Gandalfem. PrzyWództWo8 Wõdrówki z Gandalfem. Przywództwo wę ze spotkań z moim coachem i mentorem, Samuelem Portlandem, nazywanym przeze mnie Gandalfem, ze względu na jego siwą brodę, włosy, podeszły wiek oraz zamiłowanie do fajki – jego gabinet był na tym samym piętrze i w tym samym skrzydle budynku. Sekretarka wniosła kawę – zauważyłem, że Robert zatrzymał serwis kawowy przywieziony z podróży do Indii – ten sam serwis, którego używał, gdy był jeszcze naszym bezpośrednim szefem. Było w tym coś swojskiego, ale spowodowało, że już byłem prawie pewien, że to będzie ważna rozmowa, bo Robert nigdy nie proponował kawy, gdy chodziło o załatwienie bieżących spraw.
– Jak ci jest w nowym miejscu? – zapytałem, przerywając milczenie, które nastąpiło po wyjściu sekretarki.
– Jeszcze trochę jestem zagubiony i cały czas próbuję się zorientować, co jest najważniejsze – odparł Robert.
– A jak tam u was beze mnie na dwudziestym trzecim piętrze? – zapytał.
– W porządku. Czekamy z niepokojem na nowego szefa. Najbardziej byśmy chcieli, żeby został nim Mike, jako najbardziej doświadczony i osoba pełniąca tymczasowo obowiązki szefa działu. Chyba nie bardzo jesteśmy gotowi na to, żeby przyszedł ktoś z zewnątrz, chociaż…
W tym momencie ugryzłem się w język, bo nie chciałem Robertowi opowiadać o napięciach, jakie pojawiły się ostatnio między Mike’em a Moniką. Monika od dawna liczyła na awans i spodziewała się, że to ona obejmie schedę po Robercie. Tymczasem Robert wskazał na Mike’a jako swojego tymczasowego następcę do momentu powołania nowego szefa.
– Co...? Domyślam się, że iskrzy między Moniką a Mike’em? –
zapytał wprost Robert. – Zresztą nieważne – dodał natychmiast, a mnie spadł kamień z serca, bo nie chciałem o tym rozmawiać.
– Kiedy będzie wiadomo, kto zostanie szefem działu? – zapytałem.
– Już wiadomo. I właśnie o tym chcę z tobą porozmawiać. To nie będzie Mike, bo on za miesiąc jedzie na 2 lata do naszego działu za granicą. Chciałem prosić ciebie, żebyś podjął się tego zadania – żebyś to ty objął stanowisko po mnie. Co ty na to? –
powiedział to jednym tchem i tak spokojnie, że zastanawiałem się, czy dobrze usłyszałem. – Ja? – zapytałem z niedowierzaniem.
Byłem zszokowany. W życiu bym się nie spodziewał takiej propozycji. Byłem wprawdzie w puli telentów, tzw. High Potentials, wobec których firma planuje karierę menedżerską, ale nie byłem jeszcze gotowy. Byłem najmłodszym członkiem zespołu, z najmniejszym doświadczeniem i stażem. To prawda, że miałem jedne z lepszych wyników, ale zarządzanie portfelem klientów to zupełnie co innego niż zarządzanie ludźmi. Poza tym Monika mnie rozszarpie – ona nigdy nie zgodzi się na to, żebym był jej szefem.
– Robert, to poroniony pomysł pod każdym względem – powiedziałem wreszcie. – Nie jestem gotowy, nie mam doświadczenia i jestem najmłodszy z zespołu.
– Co to znaczy, że nie masz doświadczenia? – zapytał Robert.
– No, nigdy nie zarządzałem ludźmi.
– A kto z tego zespołu już zarządzał? – słusznie zauważył Robert.
– No jeszcze nikt, ale…
– Ale powiedziałeś przecież, że chcielibyście, aby szefem został ktoś z was.
– To prawda, ale myślałem o Mike’u albo o Monice.
– Wiesz co? Mam do ciebie proste pytanie i proszę o szczerą odpowiedź. Naprawdę nie chcesz tego awansu? Rzeczywiście uważasz, że nie podołasz temu zadaniu?
– Robert, odpowiedź nie jest prosta – odparłem, zdając sobie sprawę, że unikam jednoznacznej odpowiedzi. Myśli kłębiły mi się w głowie. Nie wiedziałem w sumie, czy bardziej się cieszę, że zostałem doceniony i zauważony, czy bardziej jestem przerażony perspektywą, że sobie nie poradzę. – Myśląc o swojej przyszłości, biorę pod uwagę, że będę podejmował wyzwania menedżerskie, między innymi dlatego zgodziłem się uczestniczyć w programie High Potentials. Jednak nie spodziewałem się, że nastąpi to tak szybko. Uważam, że nie jestem jeszcze gotowy – powtórzyłem. – A po czym byś poznał, że jesteś gotowy? Co musiałoby się stać, żebyś uznał, że już jesteś gotowy do podjęcia się funkcji menedżera? W tym momencie zdałem sobie sprawę, że Robert dotknął bardzo ważnej kwestii. W zasadzie to chyba nigdy nie będę wiedział, że już jestem gotowy. Jeżeli się nie zmierzę z tym zadaniem, nigdy nie będę wiedział, czy to już jest ten moment. Oznacza to, że muszę zacząć i zrobić wszystko, by się sprawdzić. Im szybciej to zrobię, tym lepiej. W głębi duszy czuję, że chciałbym i mógłbym zarządzać innymi, ale boję się, że rzeczywistość udowodni, że się do tego nie nadaję.
– Szczerze mówiąc, nie wiem, po czym bym poznał – odpowiedziałem na pytanie Roberta.
– To skąd wiesz, że to nie jest odpowiedni moment?
– Właściwie to nie wiem. Powstrzymuje mnie obawa, że nie dam rady, że się nie sprawdzę.
– Tom, każdy z nas ma obawy, każdy stając przed nowym zadaniem boi się, że mu nie podoła. Jeżeli jednak nie podejmiemy się tego zadania, nigdy się nie dowiemy, że sobie z nim poradzimy. Ludzie odważni to ci, którzy mimo strachu, mimo obaw podejmują się stających przed nimi wyzwań.
– Ja jednak czuję, że jestem na początku drogi. Nie mam wystarczającej wiedzy i umiejętności. Nie mówię tym samym, że nie chciałbym podjąć się tej funkcji. Czuję jednak, że gdybym był lepiej przygotowany, byłbym spokojniejszy.
– Sam jednak stwierdziłeś, że nie potrafiłbyś powiedzieć, po czym poznasz, że jesteś już gotowy. – No dobrze – wygrałeś. Chyba muszę się zgodzić i zobaczyć, czy się do tego nadaję. – I to jest postawa prawdziwego lidera, który odważnie podejmuje się zadania, mimo że nie wie, jaka będzie przyszłość.
Twoja decyzja to twoja pierwsza lekcja w szkole przywództwa. Prawdziwi liderzy podejmują się różnych zadań bez gwarancji sukcesu. Ty właśnie to zrobiłeś, udowadniając, że masz zadatki na prawdziwego przywódcę. Dziękuję ci i życzę powodzenia. Nie mam wątpliwości, że dasz sobie radę. Jutro ogłosimy twoją nominację. Zaczynasz nowy etap w swojej karierze – to duża odpowiedzialność, ale i ogromna szansa. Jeszcze raz dziękuję, że się zgodziłeś – powiedział Robert, wstając z fotela i wyciągając do mnie rękę na pożegnanie.
– Dzięki, Robert – odpowiedziałem, choć jeszcze nie byłem pewien, czy mu dziękować, czy złościć się, że uległem jego namowom. Wsiadłem do windy i chyba byłem szczęśliwy, bo w sumie to poważny awans i niejeden chciałby dostać taką szansę. Bałem się jednak, że nie dam rady. Bałem się, czy podołam i czy się sprawdzę. Nauczony już, że zamiast martwić się i ulegać lękom, trzeba podjąć działanie i zaplanować sukces, zacząłem się zastanawiać, jaki powinien być mój pierwszy ruch. Od czego zależy sukces w zarządzaniu – zastanawiałem się – co jest najważniejsze, od czego powinienem zacząć? Podchodząc do swojego biurka patrzyłem na zespół i zdałem sobie sprawę, że wiem coś, o czym oni jeszcze nie wiedzą. Zapewne często już teraz tak będzie, że przygotowując plany z Robertem i zarządem, będę posiadał wiedzę strategiczną, która zostanie ujawniona dopiero za jakiś czas. Poczułem dreszczyk emocji. W końcu częścią władzy jest wiedza i dostęp do informacji. Ja po raz pierwszy wiem coś, o czym pozostali członkowie zespołu nie mają pojęcia – co więcej, jest to coś, co ich dotyczy. Jutro dowiedzą się, kto jest ich nowym szefem. Bawiła mnie ta sytuacja, choć gdzieś w głębi poczułem się osamotniony. Czułem, że już nigdy nie będę dla tych ludzi kolegą z pracy. Będę ich szefem, będę decydował o nich, a oni będą musieli podporządkować się moim decyzjom. Nigdy bym nie przypuszczał, że tak poważny awans wywoła we mnie tak bardzo ambiwalentne uczucia. Pomyślałem przez chwilę o Monice. Nie było jej przy biurku, bo miała spotkanie z klientem. Jaka będzie jej reakcja? Wiedziałem, że ułożenie z nią stosunków jest jednym z najważniejszych zadań na samym początku. Monika jest naturalnym liderem w zespole, ludzie liczą się z jej zdaniem, bo ma ogromne doświadczenie i jest wyjątkowo inteligentna. Jestem dużo mniej inteligentny od niej, a teraz mam być jej szefem. Te myśli wzbudziły na powrót mój niepokój i ścisk w dołku. Znowu zacząłem myśleć o tym, czy sobie poradzę. Jestem najmłodszy i mam najmniejsze doświadczenie. Tymczasem w zespole mam kogoś, kto przerasta mnie pod każdym względem. Jak sobie z tym poradzić? Pomyślałem o Gandalfoie, moim coachu i mentorze, który zwykle wspierał mnie w trudnych momentach i pomagał rozwijać się w firmie. Ze względu na jego wygląd i mądrość od dawna wyobrażam go sobie jako czarodzieja z „Władcy Pierścieni” Tolkiena. Dzięki rozmowom z nim i tekstom, które mi przysyła, wciąż rozwijam swoje kompetencje. Zadzwoniłem do niego. Był u siebie i – jak to miał w zwyczaju – odparł, że właśnie na mnie czeka. Najwyraźniej wiedział już o moim awansie. Po chwili wsiadłem do windy i znowu nacisnąłem przycisk oznaczony numerem 40. Pokój Sama Portlanda był tuż obok pokoju prezesa firmy. Sam siedział przy biurku i czytał książkę. Gdy wszedłem, podniósł wzrok i uśmiechnął się szeroko. Jego młodzieńcze, niebieskie, przenikliwe oczy, nie pasujące do wiekowego już mężczyzny, płonęły blaskiem. Wstał z krzesła i podszedł do mnie.
Wędrówki z Gandalfem Przywództwo
Spis Treści
Rozdział I
Pierwsze kroki lidera
Rozdział II
Samoświadomość lidera – styl zarządzania
Rozdział III
Komunikacja i delegowanie
Rozdział IV
Lider, menedżer, coach
Rozdział V
Motywacja twojego zespołu
Rozdział VI
Osobista motywacja lidera
Rozdział VII
Networking
Rozdział VIII
Rekrutacja i trudne decyzje
Rozdział IX
Mapowanie zespołu i negatywna informacja zwrotna
Rozdział X
Epilog
Bądź przedsiębiorczy i zbuduj swoją niezależność finansową
Zdobądź bogactwo i świadomie nim zarządzaj
Dziś większość milionerów to ludzie, którzy doszli do bogactwa własną pracą. Większość zamożnych przedsiębiorców zaczęła bez kapitału. Skoro im się powiodło, to dlaczego ty nie miałbyś zrobić tego samego?
Droga do bogactwa wiedzie przez zmianę myślenia. Bogactwo zdobywają ludzie przedsiębiorczy, którzy mają dyscyplinę wewnętrzną i finansową. To postawa, która odróżnia biednych od bogatych. To dobro deficytowe w czasach, kiedy większość ludzi uzależnia się od kredytów i odkłada konstruktywne plany na daleką przyszłość.
W tej książce profesor Henryk Bieniok, autorytet w dziedzinie zarządzania i samodoskonalenia, uświadamia, jakie błędy większość z nas popełnia w myśleniu o finansach. Wskazuje ścieżki do samorealizacji w życiu i w pracy. Przestrzega przed pułapkami zgubnych postaw. Uczy i podpowiada:
jakie drogi do bogactwa wybieramy najczęściej,
jak status materialny zmienia naszą świadomość,
jak pomnażać kapitał w czasach rozkwitu i chronić go w kryzysie,
jak świadomie korzystać z produktów i rynków finansowych,
jak zmienia się nastawienie polskiego społeczeństwa do bogactwa i pracy,
jak kształtować w dzieciach dyscyplinę i przedsiębiorczość finansową.
O AUTORZE
Prof. dr hab.Henryk Bieniok jest znanym wykładowcą i autorem 430 publikacji na temat zarządzania. Uczy menedżerów i studentów zarządzać samym sobą, skutecznie się komunikować, motywować pracowników, zarządzać czasem, usprawniać procesy w organizacjach i utrzymywać równowagę pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Jest autorem wielu cenionych publikacji, w tym książek: Zarządzanie czasem, Metody sprawnego zarządzania, Elementarz twórczego myślenia i Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, Zarządzanie własnym zdrowiem oraz Sekrety długowieczności.
OPINIE
Znam wiele książek i opracowań Henryka Bienioka i wiem, że należy on do ludzi posiadających wyjątkowe zdolności pisania o sprawach trudnych w sposób pasjonujący. Potrafi o rzeczach bardzo skomplikowanych mówić wyjątkowo prosto, zajmująco i oryginalnie. Książka inspiruje przykładami i wskazówkami, z których może skorzystać każdy. Jest kierowana do młodych ludzi stojących na progu kariery, jak i do tych z nas, którzy stoją na rozdrożu życia zawodowego. Jestem przekonany, że książka ułatwi wielu ludziom wybór dalszej drogi życiowej i ustrzeże ich przed poważnymi błędami.
- Prof. zw. dr hab. Adam Stabryła Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków
Przełomowy sukces osiąga się dzięki samonapędzającym się zespołom!
Adrian Gostick oraz Chester Elton, bestsellerowi autorzy i znani konsultanci specjalizujący się w dziedzinie przywództwa, napisali przełomowy poradnik na temat tworzenia wysoce efektywnych zespołów.
Badania wskazują, że zaledwie 20 procent zespołów choćby zbliża się do pełnego wykorzystywania własnego potencjału.
W jaki sposób twój zespół może znaleźć się w tym gronie?
Na podstawie przełomowych danych zgromadzonych przez Best Companies Group podczas wywiadów z udziałem 350 tysięcy osób, a także na podstawie niezwykłych analiz wyjątkowych zespołów funkcjonujących w wiodących firmach, takich jak Zappos.com, Pepsi Beverages Company czy Madison Square Garden, autorzy zidentyfikowali kluczowe cechy charakterystyczne dla członków przełomowych zespołów. Wskazali również zestaw zasad obowiązujących w wybitnych zespołach – zasad kształtujących kulturę pozytywnej pracy zespołowej i umożliwiających osiąganie nadzwyczajnych rezultatów.
Odwołując się do licznych, konkretnych historii zaczerpniętych ze zgromadzonych materiałów, autorzy objaśniają szczegółowo, w jaki sposób funkcjonują badane przez nich wybitne zespoły. Wskazują przy tym, że menedżer może doprowadzić do przeobrażenia swojego zespołu w grupę wybitnych pracowników, zabiegając o:
Większą precyzję w wyznaczaniu celów
Większe zaufanie wśród członków zespołu
Bardziej otwarty i szczery dialog
Większe poczucie odpowiedzialności wśród członków zespołu
Wyrażanie adekwatnego uznania dla wkładu wnoszonego przez poszczególnych członków zespołu
Niezwykłe historie o funkcjonowaniu tych zespołów stanowią prosty, ale przemawiający do wyobraźni opis kroków, które należy podjąć, aby wprowadzić swój zespół na poziom przełomowych osiągnięć, aby rozpalić w nim pasję i wizję niezbędną do przeprowadzenia pomarańczowej rewolucji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?