All too often, getting important things done at work is hard, soul crushing and convoluted. Too much precious time is spent wading through corporate gunk.
Friction eats away at our energy, creativity and productivity and makes business slow and unproductive. And yet so frequently, organisations make the wrong things easier to do, taking down guardrails when they should in fact hit the brakes. Over the past decade, Stanford professors Robert Sutton and Huggy Rao have made it their mission to understand this phenomenon.
Now, in this no-nonsense guide, they have assembled the very best of their collective wisdom. They show how to cut down unnecessary bureaucracy, overcome obstacles and banish the unhelpful systems that avert real progress. The Friction Project is essential reading, whether you're the CEO of a multinational, an employee dealing with difficult colleagues, or a freelancer seeking to streamline the way you operate.
Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?
Do napisania Dobrego szefa, złego szefa zainspirowały dr. Roberta Suttona tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy będące odzewem na jego bestseller The No Asshole Rule. Zastosował on swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni.
Przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, Sutton przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Pokazuje sposób myślenia, środki działania i postępowanie najlepszych szefów oraz wyciąga wnioski z błędów, jakie ci najgorsi popełniają raz po raz. Zestawia dobre i złe posunięcia szefów w czasie pełnienia podstawowych obowiązków: obejmowania kierownictwa, podejmowania mądrych decyzji, potwierdzania słów czynami czy wykonywania „brudnej roboty”.
Jego książka Dobry szef, zły szef to ostateczny plan działania dla każdego, kto jest liderem, menedżerem lub kierownikiem, kto ma bezpośredni i częsty kontakt z podwładnymi i jest osobiście odpowiedzialny za kierowanie nimi oraz ocenę ich pracy, a także droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
***
Poradnik na czasie, jak stać się lepszym menedżerem.
- „Financial Times”
Pełna kapitalnych spostrzeżeń... materiał do przemyśleń w organizacjach dużych i małych.
- Agencja Reutera
Przeczytanie i zrozumienie tej książki powinno należeć do obowiązków każdego szefa.
- John Lilly, dyrektor generalny Mozilla Corporation
Sutton czerpie z bogactwa anegdotycznych doświadczeń oraz badań naukowych, aby wyjaśnić, co liderzy i menedżerowie powinni robić każdego dnia.
- magazyn „Inc.”
Sutton to świetny pisarz. (...) Jego prosty język sprawia, że niektóre z opisanych co skrajniejszych przypadków dobrych i złych szefów stają się tym bardziej wiarygodne, a nawet przejmujące. Książka wzbudza niesłabnące zainteresowanie, gdyż [Sutton] zarówno przekazuje informacje, jak i po trosze uczy.
- „Miami Herald”
***
Robert Sutton jest profesorem teorii i techniki zarządzania na Uniwersytecie Stanforda oraz profesorem honorowym w dziedzinie zachowań organizacyjnych w Podyplomowej Szkole Biznesu Stanforda. Prowadzi także warsztaty dla dyrektorów i menedżerów z dziesiątków branż i z ponad 25 krajów. Szczególnie bliska jest mu uczelnia Hasso Plattner Institute of Design, powszechnie nazywana „szkołą myślenia projektowego na Stanfordzie”. Sutton jest współtwórcą jej wielokierunkowego programu edukacyjnego, który pozwala stosować w praktyce i rozpowszechniać „myślenie projektowe”.
From the international bestselling expert on dealing with assholes'With cutting-edge research and real-life examples that are thought-provoking and often hilarious, thisis an indispensable resource'Gretchen Rubin, author of The Happiness Project'At last someone has provided clear steps for rejecting, deflecting, and deflating the jerks who blight our lives. Better still, that someone is the great Bob Sutton, which ensures that the information is useful, evidence-based, and fun to read'Robert Cialdini, author of Influence and Pre-Suasion'If only Bob Sutton's book had been available to help me deal with the full complement of 1st-class assholes I've encountered in my 50-year professional life. No names shall be mentioned'Tom Peters, co-author of In Search of ExcellenceBeing around assholes, whether at work or elsewhere, can damage performance and affect wellbeing: having one asshole in a team has been shown to reduce performance by 30 to 40%. And social media has only given rise to further incivility -- 40% of people have experienced harassment online.In The Asshole Survival Guide, Stanford professor Robert Sutton offers practical advice on identifying and tackling any kind of asshole -- based on research into groups from uncivil civil servants to French bus drivers, and 8,000 emails that he has received on asshole behaviour.With expertise and humour, he provides a cogent and methodical game-plan. First, he sets out the asshole audit, to find out what kind of asshole needs dealing with, and asshole detection strategies. Then he reveals field-tested, sometimes surprising techniques, from asshole avoidance and asshole taxes to mind-tricks and the art of love bombing. Finally, he explains the dangers of asshole blindness -- when the problem might be yours truly.Readers will learn how to handle assholes - in the workplace and beyond - once and for all!
Czy jesteś dobrym szefem?Czy złym szefem?Czy twoi pracownicy - gdyby mieli wybór - chcieliby jeszcze kiedykolwiek dla Ciebie pracować?A co najważniejsze - czy masz pojęcie o tym, jak to jest dla Ciebie pracować?Trzy pytania:Jeżeli chcesz być Dobrym Szefem, o co musisz dzień w dzień dbać?Jeśli masz Złego Szefa, to co możesz z tym zrobić?Krótko mówiąc, czym charakteryzuje się Dobry Szef ... a jakie są najgorsze wady Złego Szefa?Dr Robert Sutton napisał Dobrego szefa, złego szefa, aby odpowiedzieć na powyższe trzy pytania. Zainspirowały go tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy, jakie stanowiły odzew na jego bestseller ""The No Asshole Rule"". Dr Sutton zastosował swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni. Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?Sutton, przeplatając przykłady z życia ze stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Dobry szef, zły szef to ostateczny plan działania dla każdego, kto kiedykolwiek został wyniesiony na stanowisko władzy oraz droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
Finanse, Marketing i PR, Zarządzanie i strategiaMBA w dziesięć dniMBA w dziesięć dni? To jest możliwe!Z książką Stevena Silbigera opanujesz wiedzę wykładaną w najlepszych szkołach biznesu w Stanach Zjednoczonych. Dowiesz się, jak:- czytać i interpretować sprawozdania finansowe;- opracowywać i wdrażać skuteczne i przejrzyste plany marketingowe;- rozumieć zasady i metody rachunkowości;- zarządzać relacjami z szefem;- opracowywać strategie;- wyceniać akcje, obligacje i opcje.Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym... i uczyć się od najgorszychJeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali? Sutton, przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie.Czas wypłatyZadbaj o godną emeryturę dla siebie. Już dziś zaplanuj swój własny CZAS WYPŁATY. Z tą książką nauczysz się podstawowych zasad długofalowego inwestowania. Phil Town rekomenduje wolną od ryzyka strategię, którą nazywa kumulowaniem akcji. Dowiedz się, jak:- obliczyć kwotę pozwalającą na godziwe życie na emeryturze;- myśleć i inwestować jak Warren Buffett i podobni do niego inwestorzy, którzy nie tracą pieniędzy;- uniknąć utraty połowy pieniędzy, które mógłbyś wykorzystać na emeryturze, na rzecz menedżera funduszu wzajemnego;- zarabiać DUŻE pieniądze bez ryzyka;- osiągać skumulowane roczne stopy zwrotu rzędu 35%.
Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali? Sutton, przeplatając przykłady z życia ze stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. „Dobry szef, zły szef” to ostateczny plan działania dla każdego, kto kiedykolwiek został wyniesiony na stanowisko władzy oraz droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu. Robert Sutton jest profesorem teorii i techniki zarządzania na Uniwersytecie Stanforda oraz profesorem honorowym w dziedzinie zachowań organizacyjnych w Podyplomowej Szkole Biznesu Stanforda. Sutton prowadzi badania nad liderami i szefami, innowacyjnością, zajmuje się zarządzaniem opartym na dowodach naukowych oraz szczegółowymi zagadnieniami życia organizacyjnego. Napisał wiele książek, między innymi a „The No Asshole Rule”. Profesor Sutton spotkał się z wieloma wyróżnieniami i otrzymał liczne nagrody. W 2002 roku został wybrany przez magazyn Business 2.0 na wiodącego „guru zarządzania”, a w 2005 roku nagrodzono go za najlepszy artykuł opublikowany w Academy of Management Review. „Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense” została uznana za najlepszą książkę biznesową 2006 roku przez magazyn Toronto Globe and Mail, a „The No Asshole Rule” zdobyła Quill Award za najlepszą książkę biznesową 2007 roku. W 2007 roku Sutton wszedł do grona dziesięciu „największych gwiazd szkół handlowych” według BusinessWeek, które to grono zrzesza „profesorów wywierających wpływ na współczesny biznes wykraczając w swoim myśleniu daleko poza akademicką naukę”. Profesor Sutton wygłasza wykłady i prowadzi warsztaty dla dyrektorów i menedżerów z dziesiątków branż i z ponad 25 różnych krajów. Szczególnie bliska jest mu uczelnia Hasso Plattner Institute of Design, powszechnie nazywana „szkołą myślenia projektowego na Stanfordzie”. Sutton jest współtwórcą jej wielokierunkowego programu edukacyjnego, który pozwala stosować w praktyce i rozpowszechniać „myślenie projektowe”.
Czy jesteś dobrym szefem… czy złym szefem?
Czy twoi pracownicy – gdyby mieli wybór – chcieliby jeszcze kiedykolwiek dla ciebie pracować?
A co najważniejsze – czy masz pojęcie o tym, jak to jest dla ciebie pracować?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?