W swojej klasycznej książce zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Patrick Lencioni przedstawił przełomowe rozwiązanie problemu zachowań szkodliwych dla funkcjonowania grupy. Teraz postanowił zaś zająć się jednostką i omówić trzy najważniejsze cechy idealnego gracza zespołowego.
Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu to opowieść, której bohaterem jest Jeff Shanley, lider podejmujący rozpaczliwą próbę odbudowy firmy swojego wuja na gruncie wartości związanych z pracą zespołową. Musi w tym celu zdefiniować najważniejsze cechy prawdziwego gracza zespołowego, a następnie na ich podstawie stworzyć odpowiednią kulturę rekrutacji i rozwoju firmy.
Opierając się na tej opowieści, Lencioni kreśli przekonujący model, który staje się jednocześnie praktycznym narzędziem przydatnym przy identyfikacji, rekrutacji i doskonaleniu idealnych członków zespołu w każdej organizacji. W intrygujący sposób przedstawia praktyczne rady, które przydadzą się każdemu – zarówno liderowi, który stara się budować kulturę współpracy, jak i pracownikowi działu kadr skupionemu na rekrutacji wartościowych członków do zespołu czy pracownikowi, który pragnie się takim wartościowym członkiem zespołu stać.
***
Żaden inny ze współczesnych autorów książek biznesowych nie jest w stanie zawrzeć na jednej stronie tyle cennych treści co Patrick Lencioni. Ta książka jest zachwycająco prosta, a przy tym zasadniczo zmienia nasze spojrzenie na kwestię cech dobrego członka zespołu.
Travis Bradberry, współautor książki Inteligencja emocjonalna 2.0
Stosuję ten model w pracy z moim zespołem kierowniczym i on się po prostu sprawdza.
Steve Smith, dyrektor naczelny firmy Equinix, Inc.
Dobór członków do zespołu to kwestia, która ma zasadniczy wpływ na po-ziom konkurencyjności organizacji. W swojej książce Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu Pat Lencioni maksymalnie ten proces upraszcza, istotnie ułatwiając liderom podejmowanie trafnych decyzji kadrowych.
Dee Ann Turner, wieloletnia wiceprezes ds. talentów w firmie Chick-fil-A, Inc.
*****
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy konsultingowej, która specjalizuje się we wspieraniu rozwoju kadry menedżerskiej oraz zdrowych organizacji. Jako konsultant i prelegent miał okazję współpracować z tysiącami menedżerów i zespołami z przeróżnych organizacji, zarówno tych ujmowanych na liście Fortune 500, jak i startupów technologicznych, uniwersytetów oraz instytucji non profit. Jest autorem jedenastu bestsellerowych książek, w tym Pięć dysfunkcji pracy zespołowej oraz Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej.
Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie.
Książę to nieśmiertelne lekcje, które do dziś kształtują myślenie liderów na całym świecie. Mądrość Machiavellego wykracza dalece poza tak zwany makiawelizm. Machiavelli był znakomitym psychologiem rozpracowującym przeciwników na wiele ruchów do przodu. Dostrzegał złożoność podejmowania strategicznych decyzji. Widział wielowymiarowość potęgi organizacji i państw. Wychwytywał wczesne sygnały oznaczające umacnianie albo osłabianie się władzy swojej lub przeciwników. A oprócz tego był piekielnie skuteczny.
W Księciu Machiavelli przedstawił zasady przywództwa i filozofię sprawowania władzy, a jego przemyślenia wciąż są zadziwiająco aktualne i skłaniają do refleksji nad dzisiejszą polityką. Składając to dzieło w Państwa ręce, wierzymy, że współcześni liderzy zrobią dobry użytek z mądrości Machiavellego.
Czy chciałbyś poznać tajemnicę, która pozwoli ci zdobyć pieniądze, o jakich zawsze marzyłeś? Dwaj autorzy światowych bestsellerów, bazując na swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniu w nauczaniu ludzi sztuki osiągania niezwykłego bogactwa i sukcesu, ujawniają swoje sekrety. Mark Victor Hansen, współtwórca fantastycznej serii książkowej Balsam dla Duszy (Chicken Soup for the Soul), oraz Robert G. Allen, jeden z czołowych na świecie ekspertów finansowych, pomogli tysiącom ludzi zostać milionerami. Dziś twoja kolej. Czy da się „zrobić” milion dolarów w ciągu zaledwie jednej minuty? Odpowiedź może być zaskakująca.
Jednominutowy milioner przedstawia całkowicie nową metodę „program milionera”, który może zmienić twoje życie, ucząc cię, w jaki sposób:
- stworzyć bogactwo, mając na początku niewiele albo nic;
- wykorzystywać siłę dźwigni do szybkiego pomnażania bogactwa;
- pokonywać obawy, by móc podejmować rozsądne ryzyko;
- wykorzystywać „jednominutowe” nawyki w celu długoterminowego tworzenia bogactwa.
Jednominutowy milioner to rewolucyjna metoda tworzenia bogactwa, a zarazem potężny program odkrywania samego siebie. Są to w istocie dwie książki: powieść i podręcznik biznesu. Każda z nich jest pomyślana w taki sposób, by umożliwić innego rodzaju uczenie się, a czytelnik może w pełni zintegrować oba te procesy w naukę, która odmieni jego życie. Strony nieparzyste książki przedstawiają fikcyjną historię kobiety, która musi zarobić milion dolarów w ciągu 90 dni, jeśli nie chce na zawsze stracić dwojga swoich dzieci. Na stronach parzystych przedstawione są praktyczne, szczegółowo wyłożone strategie i techniki sprawdzające się w rzeczywistości. Znaleźć tam można ponad 100 „minut milionera”, z których każda stanowi zwięzłą i bezcenną lekcję zawierającą konkretne techniki tworzenia bogactwa. Lekcje te jednak nie ograniczają się do tego, jak zostać milionerem – traktują o tym, jak stać się milionerem światłym, który zgodnie z etycznymi zasadami tworzy swoje bogactwo, utrzymuje je i dzieli się nim. Bez względu na to, czy twoim celem jest mniej niż milion dolarów, czy może wiele razy więcej, zawsze można osiągnąć więcej. Jednominutowy milioner pokaże ci,
jak to zrobić.
Zapanuj nad chaosem codziennych zajęć i osiągnij stan wewnętrznej równowagi.
Codziennie korzystamy z urządzeń i wynalazków technicznych, których istnienia jeszcze dwadzieścia lat temu nawet się nie domyślaliśmy i które miały zaoszczędzić nam czas. Pomimo tych wynalazków – a może właśnie z ich powodu – niemal wszyscy czujemy się przytłoczeni obowiązkami w pracy i w życiu prywatnym, narzekamy na brak czasu i zbyt wielką ilość spraw do załatwienia. Wielu ludzi coraz częściej mówi o braku kontroli nad własnym życiem.
W książce Osiągnij wewnętrzną równowagę Brian Tracy i Christina Tracy Stein oferują pomoc w uproszczeniu życia – tak aby mieć więcej czasu na sprawy najważniejsze, a mniej poświęcać go na te, które nie są istotne. Analizują przyczyny pojawiania się negatywnych myśli, emocji i działań, które utrudniają nam osiągnięcie harmonii wewnętrznej.
W kolejnych rozdziałach omawiają przeszkody na drodze do osiągnięcia szczęścia oraz określenia celu i misji życia,
a także podpowiadają metody planowania przyszłości i pobudzenia aktywności. Każdy z rozdziałów kończy się ćwiczeniami, które zachęcają do samodzielnej analizy dotychczasowego życia i do osiągnięcia wewnętrznej harmonii, zapewniającej sukcesy w życiu prywatnym i w pracy.
Co robić inaczej, by nie było tak jak zawsze
Planujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia?
Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo.
Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces?
Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór?
Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli?
Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań – ta książka jest właśnie dla Ciebie.
To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian.
Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.
Zarządzanie – Organizacja pracy – HR
Kultura Toyoty poświęcona jest „systemom ludzkim”, które Toyota wprowadziła po to, by wzmocnić zasady zaufania, obopólnego dobrobytu i perfekcji w swoich zakładach, salonach dilerskich i biurach na całym świecie.
Autorzy zaczynają od przyjrzenia się procesowi ewolucji kultury Toyoty i zastanawiają się, dlaczego to właśnie ludzie są „sercem i duszą” Drogi Toyoty. Firma stosuje czteroetapowy proces rozwijania i zatrzymywania doskonale przygotowanych pracowników. Oto te etapy: przyciąganie, rozwijanie, angażowanie i inspirowanie.
Na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z długoletnich badań Likera oraz osobistego doświadczenia Hoseusa jako kierownika Toyoty, książka ta zapewnia narzędzia, które pozwalają:
• znaleźć kompetentnych, zdolnych i chętnych pracowników,
• rozpocząć proces szkolenia i „uspołeczniania” zatrudnianych pracowników,
• ustalać i komunikować kluczowe wskaźniki efektywności na każdym poziomie organizacji,
• szkolić pracowników tak, aby byli w stanie rozwiązywać problemy i nieustannie usprawniali wykonywane przez siebie procesy,
• rozwijać liderów, którzy żyją filozofią firmy i uczą jej innych,
• nagradzać doskonałą pracę i zapewniać pomoc tym, którzy zostają z tyłu
Książka oferuje wgląd w fascynującą kulturę Toyoty ze zwróceniem szczególnej uwagi na niuanse procesu przenoszenia i odtwarzania tej kultury w różnych zakładach i biurach na całym świecie. Te wyjątkowe szczegóły są właśnie tym, czego potrzebuje Twoja firma, aby móc skorzystać z doświadczeń Toyoty.
Po raz pierwszy w historii możesz poznać sekrety Trumpa, jak myśleć śmiało, w WIELKIM FORMACIE, i jak osiągać to, na co naprawdę cię stać!
Donald J. Trump to człowiek symbol: to czysta definicja amerykańskiej historii sukcesu. Gwiazda telewizyjnego programu The Apprentice i deweloper, twórca najbardziej prestiżowych obiektów na naszym globie. Był na dnie i powstał, by stać się jednym z najbogatszych ludzi na świecie oraz zostać 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych.
Razem z Billem Zankerem, założycielem The Learning Annex, są żywym przykładem, jak śmiałe, WIELKOFORMATOWE myślenie i wyczucie, kiedy agresywnie forsować swoje zdanie – bez względu na to, co powiedzą krytycy czy oponenci – może pomóc w osiąganiu maksimum w życiu osobistym i zawodowym.
Autorzy omawiają między innymi:
• Wielki impet – jak go zyskać i jak wykorzystać.
• Rewanż – jak i kiedy się zemścić (i dlaczego zemsta jest taka słodka).
• Zasadę „Kocham cię, a teraz to podpisz!” – dlaczego kontrakty w biznesie i w życiu osobistym mają aż takie znaczenie.
• Historie zaczerpnięte z życia ludzi, którzy sami zaczęli stosować formułę śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia.
Przedstawione w książce strategie zostały sprawdzone przez tych, którzy nauczyli się od Donalda Trumpa śmiałego, WIELKOFORMATOWEGO myślenia i osiągnęli życiowe sukcesy. Bill Zanker zastosował strategię Trumpa i w niespełna trzy lata dwudziestokrotnie zwiększył przychody The Learning Annex. Obaj mieli swoje lepsze i gorsze czasy i wiedzą, jak to jest, kiedy ma się cały świat przeciw sobie – i obaj podnieśli się i wspięli na niewyobrażalne wyżyny sukcesu dzięki odważnemu myśleniu i śmiałemu wykorzystywaniu pełni swoich możliwości. Pokazali, na co ich stać. To podejście, którego łatwo można się nauczyć.
Stosuj podejście Trumpa i pozwalaj, by inspirowało cię do pokonywania twoich własnych ograniczeń. Zawsze masz dwie możliwości: możesz myśleć skromnie, w małym formacie, lub śmiało – w wielkim. Jak mówi Trump: „Jeśli już w ogóle myślisz, możesz myśleć śmiało. Wybór należy do ciebie. Bez względu na uwarunkowania, w jakich się znajdujesz, nikt nie może powstrzymać cię od śmiałego myślenia”.
Gdy już poczujesz smak śmiałego myślenia i nauczysz się, jak pokazywać, na co cię stać, nigdy nie będziesz chciał przestać. I spotka cię hojna nagroda. To sekret Donalda, jak myśleć śmiało, jak pokazywać, na co nas stać; praktykuj ten sposób, a tobie również powiedzie się w biznesie i w życiu. Zadziałało to w moim przypadku, więc gwarantuję, że zadziała i w twoim.
- Bill Zanker
Dzięki programowi Six Sigma zwiększono wydajność i zyski w takich firmach jak General Electric, AlliedSignal czy Motorola. To kierunek dla menedżerów, którzy pragną stworzyć organizacje najwyższej światowej klasy. Jego ilościowe podejście podnosi efektywność i skuteczność organizacji – i sprawiło, że stał się najpopularniejszą metodyką usprawnień w historii.
W jaki sposób możesz wykorzystać program Six Sigma w swojej organizacji?
Rewolucja Six Sigma pokazuje menedżerom i osobom odpowiedzialnym za wdrożenie tego programu, jak rozpocząć i utrzymać inicjatywę Six Sigma w swojej organizacji. Pomaga w przejściu od zarządzania intuicyjnego do takiego, w którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o liczby, dane i fakty. Wyjaśnia, w jaki sposób i dlaczego Six Sigma jest lepsza od innych metod poprawy jakości. Przedstawia kluczowe elementy programu Six Sigma i pokazuje, jak utworzyć odpowiednią infrastrukturę niezbędną do pomyślnego wdrożenia go w firmie każdej wielkości.
Proste, lecz szczegółowo przedstawione narzędzia metodyki Six Sigma pozwalają osiągnąć lepszą efektywność, skuteczność i wyższe zyski. Ta książka to łatwy w użyciu przewodnik, opisujący krok po kroku poszczególne fazy metodyki DMAIC i pokazujący menedżerom, w jaki sposób:
budować zespoły, które zajmą się procesami bezpośrednio wpływającymi na strategiczne cele biznesowe firmy,
pokonywać opór przed zmianą,
obliczać wartość sigma na poziomie procesu,
tworzyć konkretne opisy wymiernych problemów, którymi zająć się mają zespoły projektowe,
stosować narzędzia analizy i usprawniania procesów,
osiągać i utrzymywać najwyższe standardy funkcjonowania procesów,
unikać błędów, które mogą doprowadzić do klęski programu Six Sigma.
Ten praktyczny przewodnik, pełen studiów przypadków ilustrujących prawidłowe i błędne sposoby wdrażania Six Sigma, ma jeszcze jedną zaletę: łatwo się go czyta.
Czego można nauczyć się od Toyoty?
Jak podwoić lub potroić szybkość każdego procesu. Jak wbudować jakość w systemy miejsca pracy. Jak zminimalizować olbrzymie koszty ukrytych strat. Jak zrobić z każdego pracownika kontrolera jakości. Przy kapitalizacji rynkowej większej od wartości General Motors, Forda i Chryslera razem wziętych, Toyota jest również (jak dotąd), najrentowniejszym na świecie producentem samochodów. Dobrze znaną "tajną bronią" Toyoty jest szczupła produkcja - rewolucyjne podejście do procesów, wynalezione w tej firmie w latach 50. i doskonalone przez całe dziesięciolecia. Mniej wiadomo o zasadach zarządzania leżących u podstaw szczuplej produkcji, szczupłych prac rozwojowych i wszystkich procesów produkcyjnych i usługowych tego przedsiębiorstwa. Firmy na całym świecie starają się dziś wdrażać radykalny system Toyoty, aby przyśpieszyć procesy, ograniczyć straty i poprawić jakość. Czy jednak ich kierownictwa zaglądają dostatecznie głęboko pod powierzchnię narzędzi i technik, by dojrzeć rzeczywiste podstawy sukcesu Toyoty?
DROGA TOYOTY wyjaśnia swoiste podejście Toyoty do szczupłego zarządzania - 14 zasad ożywiających charakterystyczną dla tej firmy kulturę obsesji na punkcie jakości i wydajności. Czytelnik uzyska dzięki tej książce cenną wiedzę, którą można wykorzystać w odniesieniu do każdej firmy i każdego procesu gospodarczego - zarówno w dziedzinie usług, jak i wytwarzania. Dowie się w jaki sposób właściwa kombinacja dalekosiężnej ogólnej koncepcji, procesów, ludzi i rozwiązywania problemów może przekształcić jego firmę w szczupłą, uczącą się organizację - jak wkroczyć na "drogę Toyoty"
Jestem przekonany, że wielu miłośników ciągłego doskonalenia ucieszy fakt ponownego pojawienia się na naszym rynku kultowej książki J.K. Likera Droga Toyoty. Od jej pierwszej edycji pojawiło się na rynku kilka kolejnych pozycji tego samego autora, opisujących praktyki zarządzania stosowane w firmie Toyota i jej zmagania w czasie kilku następujących po sobie kryzysów. Mimo że Toyota konsekwentnie przestrzegała zasad szczupłej produkcji, nie uchroniło to jej przed problemami ani nie pomogło ich rozwiązać. Dzisiaj, bogatsi o ponad 10 lat doświadczeń Toyoty i naszych własnych, będziemy mogli znowu sięgnąć do korzeni, patrząc na prawdy zawarte w książce z nowej perspektywy. I przekonamy się, że książka nadal utrzymuje swój status ponadczasowego kanonu dla menedżerów chcących wdrażać u siebie szczupłe rozwiązania na wzór Toyoty, akceptujących swoistą drogę i zasady omówione w książce, gotowych poddać się kulturze, której nie da się skopiować, choć wielu próbowało… Warto bowiem pamiętać, że kluczem do sukcesu jest oparcie się na swoich korzeniach i tożsamości, które wskażą tę właściwą drogę do zbudowania własnej kultury ciągłego doskonalenia.
Mariusz Bryke
Kaizen Institute Poland Logo Profesu
Wyjątkowy słownik pojęć, które składają się na sukces.
Bob Proctor to postać, która milionom czytelników kojarzy się z sukcesem. Doskonalił się pod skrzydłami pioniera w dziedzinie rozwoju osobistego, Earla Nightingale’a. Najpierw z wielkim powodzeniem próbował swoich sił w biznesie, a następnie skupił się na prowadzeniu wykładów i rozwijaniu myśli i zasad sformułowanych przez Napoleona Hilla. W dziedzinie motywacji biznesowej Proctor osiągnął ten sam poziom co Stephen Covey czy Og Mandino, tyle że jego książki nie były dotychczas dostępne dla szerszej publiczności. Teraz się to zmieniło!
Książka Alfabet sukcesu to pierwsza taka publikacja stworzona przez mistrza w dziedzinie motywacji. Zawiera coś więcej niż tylko opis prostych praw sukcesu i przyciągania – mieści w sobie mądrość kilku pokoleń ludzi, którzy w ubiegłym stuleciu zastanawiali się nad zagadnieniem sukcesu. Jest to zbiór krótkich esejów, do których można wielokrotnie wracać. Bob Proctor porusza w nich sześćdziesiąt siedem różnych tematów, które zainteresują każdego, kto chciałby przekuć swoje marzenia w czyn.
„Można usłyszeć to samo sto razy od stu wybitnych postaci. Z jakiegoś jednak powodu, gdy powie to Bob, nagle to do człowieka dociera. Człowiek nagle zaczyna w to wierzyć”.
Audiobook zawiera 17 opowiadań pisanych przez prof. Witolda Kieżuna podczas wielu lat pobytu poza Polską. Czasowo obejmują one okres od roku 1938 do 1989.Etyczny i moralny wymiar opowiadań znakomicie wpisuje się w toczące się dzisiaj dyskusje o polskości, przyzwoitości, honorze i etosie. Zbigniew Herbert tak pisał o tym zbiorze opowiadań: „Proza Witolda Kieżuna, nasycona wszystkimi zapachami, smakami, kolorami tej ziemi, mimo szczupłej objętości sprawia wrażenie ogromnego, apokaliptycznego fresku z narodowej Kaplicy Sykstyńskiej. Z Kieżunem łączy mnie nierozerwalnie prawie wszystko, bo i pasje młodości, i naukowe zacięcie, precyzja obserwacji, wreszcie spokojna ekspresja tej wiernej rzeki słów. Powiedzcie, czyż nie jest to doprawdy wszystko, albo prawie wszystko? Ze spokojnym sumieniem polecam Niezapomniane twarze każdemu, niezależnie od tego, z jakiej warstwy społecznej pochodzi czy też jaką szkołę pięknego pisania ceni najbardziej. Nigdy dotąd nie zdarzyło mi się pisać w poczuciu, że oto dotykam prawdy, że uczestniczę niejako w wielkim spisku Historii”. Opowiadania Witolda Kieżuna czyta znany aktor - Jerzy Zelnik.
Co zrobić, żeby trafiać w dziesiątkę? Jak zwiększyć swoją siłę osiągania tego, czego pragniemy? Niektórym nabycie wiedzy, jak to robić, zajmuje całe życie, a wystarczy tylko wzmocnić kilka ważnych cech, żeby uruchomić cały proces. Brian Tracy pomógł milionom ludzi przejść w życiu od frustracji i podrzędnych wyników do prosperity i wielkich osiągnięć. Z książki Strzał w dziesiątkę dowiesz się, jak wykorzystać swój potencjał i w nadchodzących kilku miesiącach osiągnąć więcej, niż wielu ludziom udaje się osiągnąć w ciągu całego życia. Tracy wskazuje trzy niezbędne umiejętności praktykowane na przestrzeni wieków przez wszystkich ludzi odnoszących sukcesy, które zapewniają wybitne wyniki i nadzwyczajne osiągnięcia – to jasność, skupienie i koncentracja. Na szczęście każdej z nich można się nauczyć dzięki ćwiczeniom i powtórzeniom. Podobnie jak można wyćwiczyć swoje fizyczne mięśnie poprzez pracę i koncentrację, można również wykształcić w sobie trwały nawyk dążenia do wielkich osiągnięć.
Dlaczego jedni odnoszą większe sukcesy niż inni?
Brian Tracy, światowej sławy ekspert od zwiększania efektywności, przez dziesięciolecia badał życiorysy i zachowania ludzi sukcesu. Na tej podstawie wyciągnął zaskakujący wniosek: nawet niewielkie korekty nastawienia i zachowań mogą przełożyć się na istotny wzrost osiąganych wyników. W tej krótkiej, acz inspirującej książce autor wyjaśnia, w jaki sposób wszyscy możemy:
- wyznaczać jasne cele (bo nie da się osiągnąć celu, którego się nie widzi),
- zmienić nastawienie pod kątem przyciągania nowych możliwości,
- wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy;
- wzmacniać pewność siebie,
- ćwiczyć się w sztuce odwagi (ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka),
- wykorzystywać każdą okazję do nauki i rozwoju,
- nawykowo prowadzić działania networkingowe,
- opanować umiejętność planowania strategicznego.
Książka jest pełna prostych, lecz jednocześnie rewolucyjnych technik, dzięki którym nauczysz się przekuwać marzenia w konkretne efekty.
Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami
z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji. Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako „inspirujące, zabawne, informujące i motywujące”. Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.
Niezależnie od tego, czy lubimy swoją pracę, czy nie, wymiar zadań, którym na co dzień musimy sprostać, osiągnął doprawdy abstrakcyjne rozmiary. Codziennie budzimy się z niepokojem, czy uda nam się ze wszystkim zdążyć. Które niecierpiące zwłoki sprawy będziemy musieli – znowu – poświęcić, żeby nie utonąć w morzu pracy? W reakcji na nieustannie wydłużające się listy rzeczy do zrobienia intuicyjnie skupiamy się na zwiększeniu wydajności – próbujemy robić coraz więcej w coraz krótszym czasie.
Dr Josh Davis twierdzi jednak, że nie tędy droga. Nie chodzi bowiem o to, by robić więcej i szybciej, lecz o stworzenie warunków, które zagwarantują nam przynajmniej dwie niezwykłe godziny szczytowej produktywności każdego dnia.
Davis ujawnia pięć niepozornych strategii, dzięki którym możemy stworzyć warunki sprzyjające niezwykłej produktywności, a także odzyskać zdrowie psychiczne i przywrócić życiu równowagę. Z książki dowiadujemy się, jak:
- maksymalnie wydłużyć czas między poszczególnymi zadaniami i świadomie decydować, czym zajmiemy się w następnej kolejności;
- planować zadania zgodnie z tym, jakich nakładów kognitywnych i emocjonalnych one od nas wymagają;
- posiąść umiejętność kierowania uwagą;
- ruszać się i odżywiać nasze ciała, by uzyskać natychmiastowe korzyści;
- rozpoznawać wpływ środowiska na nasz poziom czujności i skupienia.
Jesteśmy zdolni do imponujących przejawów zrozumienia, motywacji i skuteczności, jeśli tylko zapewnimy naszemu ciału i psychice optymalne warunki. Dwie niezwykłe godziny to lekcja, jak każdego dnia wspinać się na wyżyny produktywności.
Dr Josh Davis jest dyrektorem ds. badań naukowych i głównym wykładowcą Instytutu Neuroprzywództwa, globalnej organizacji, która zajmuje się wdrażaniem wyników badań naukowych i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu do praktyki biznesowej i obszarów rozwoju przywództwa. Wykładał na Uniwersytecie Columbia, Uniwersytecie Nowojorskim oraz w Barnard College. Pisuje dla HBR.org, „strategy+business”, „Psychology Today” oraz „People & Strategy”. Mieszka w Nowym Jorku.
Od każdego przywódcy oczekuje się konkretnych wyników: zrealizowania budżetu, dochowania terminów i zręcznego zarządzania ludźmi, które sprawią, że firma będzie sprawnie funkcjonowała z dnia na dzień. W tym jednak kryje się niebezpieczeństwo: codzienne zmagania biorą górę nad długookresowymi celami, a przecież osiąganie wyników w niepewnym otoczeniu wymaga wybiegania wzrokiem w przyszłość, perspektywicznego myślenia i umiejętnego pokonywania nieuniknionych ostrych zakrętów. Steven Krupp i Paul J.H. Schoemaker zasypują przepaść między dwiema dziedzinami: przywództwem i myśleniem strategicznym i stapiają ją w jedną dyscyplinę.
Książka Zwycięskie strategie pokazuje w jaki sposób można rozwijać przywództwo strategiczne w świecie charakteryzującym się coraz większą niepewnością. Zawiera mnóstwo cennych spostrzeżeń na temat przywództwa strategicznego, będących wynikiem analizy sylwetek najlepszych liderów biznesu, ludzi sukcesu i uznanych autorytetów. Prezentuje osiągnięcia takich osób jak Elon Musk, Richard Branson i Sara Blakely, a także papieża Franciszka, Oprah Winfray, Nelsona Mandeli. Ich sukcesy są dla kontrastu zestawione z wynikami pracy przeciętnych, a nawet zupełnie nieskutecznych liderów. Kanwą dla książki stały się trwające ponad 20 lat badania nad stosowaniem strategicznych technik zarządzania. Dane użyte przez autorów pochodzą od ponad 20 000 menedżerów wyższego szczebla z różnorodnych branż i tworzą niezwykle wciągające studium na temat przywództwa strategicznego.
Zwycięskie strategie to mistrzowska synteza oparta na realnych przykładach, która ułatwia rozwijanie nawyków myślowych i odruchów będących podstawą wizjonerskiego przywództwa.
– David J. Teece, prezes i dyrektor generalny Berkeley Research Group LLC oraz wykładowca na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley
Skupiasz się na tym, aby cały czas żyć „pełnią” życia. Tylko czy to twoje życie faktycznie jest takie pełne? Czy aby przypadkiem za bardzo się nie rozdrabniasz?
Posłuchaj, co ma ci do powiedzenia Stew Friedman, profesor Wharton School, który doradza liderom z całego świata. Friedman walczy z błędną koncepcją równowagi między pracą a życiem, szukając dla niej bardziej realistycznej, zrównoważonej i sensownej alternatywy. Twierdzi, że przeciwstawianie sobie pracy i życia świadczy o niezrozumieniu jednego z bardzo ważnych aspektów naszego człowieczeństwa, a mianowicie związków i zależności występujących między czterema głównymi sferami naszej egzystencji. Te sfery to życie zawodowe, życie rodzinne, życie społeczne oraz życie prywatne.
Friedman uważa, że aktywności w tych sferach nie należy postrzegać jako wzajemnie wykluczających się, lecz należy dążyć do ich harmonijnej integracji. Na potwierdzenie swoich tez przytacza życiorysy sześciu wyjątkowych osób: byłego dyrektora generalnego Bain & Company oraz współzałożyciela Bridgespan Group, Toma Thierneya, dyrektor operacyjnej i bestsellerowej autorki Sheryl Sandberg, znanej osobistości świata non profit, a zarazem komandosa US Navy SEAL, Erica Greitensa, Pierwszej Damy Stanów Zjednoczonych, Michelle Obamy, piłkarki i eksperta telewizyjnego, Julie Foudy, oraz znanego muzyka Bruce’a Springsteena. Każda z tych wyjątkowych – choć pod wieloma względami również niedoskonałych – postaci posiada zbiór pewnych konkretnych umiejętności, którym zawdzięcza swój autentyzm i innowacyjność.
Książka zawiera dziesiątki ćwiczeń opracowanych na podstawie wyników badań w zakresie psychologii organizacji i dziedzin pokrewnych, które mogą stać się źródłem inspiracji, wiedzy i wniosków, dzięki którym stworzysz sobie takie życie, jakiego faktycznie chcesz.
Niezależnie od tego, czy lubimy swoją pracę, czy nie, wymiar zadań, którym na co dzień musimy sprostać, osiągnął doprawdy abstrakcyjne rozmiary. Codziennie budzimy się z niepokojem, czy uda nam się ze wszystkim zdążyć. Które niecierpiące zwłoki sprawy będziemy musieli – znowu – poświęcić, żeby nie utonąć w morzu pracy? W reakcji na nieustannie wydłużające się listy rzeczy do zrobienia intuicyjnie skupiamy się na zwiększeniu wydajności – próbujemy robić coraz więcej w coraz krótszym czasie.
Dr Josh Davis twierdzi jednak, że nie tędy droga. Nie chodzi bowiem o to, by robić więcej i szybciej, lecz o stworzenie warunków, które zagwarantują nam przynajmniej dwie bezcenne godziny szczytowej produktywności każdego dnia.
Davis ujawnia pięć niepozornych strategii, dzięki którym możemy stworzyć warunki sprzyjające niezwykłej produktywności, a także odzyskać zdrowie psychiczne i przywrócić życiu równowagę. Z książki dowiadujemy się, jak:
- maksymalnie wydłużyć czas między poszczególnymi zadaniami i świadomie decydować, czym zajmiemy się w następnej kolejności;
- planować zadania zgodnie z tym, jakich nakładów kognitywnych i emocjonalnych one od nas wymagają;
- posiąść umiejętność kierowania uwagą;
- ruszać się i odżywiać nasze ciała, by uzyskać natychmiastowe korzyści;
- rozpoznawać wpływ środowiska na nasz poziom czujności i skupienia.
Jesteśmy zdolni do imponujących przejawów zrozumienia, motywacji i skuteczności, jeśli tylko zapewnimy naszemu ciału i psychice optymalne warunki. Dwie bezcenne godziny to lekcja, jak każdego dnia wspinać się na wyżyny produktywności.
Dr Josh Davis jest dyrektorem ds. badań naukowych i głównym wykładowcą Instytutu Neuroprzywództwa, globalnej organizacji, która zajmuje się wdrażaniem wyników badań naukowych i wiedzy o funkcjonowaniu mózgu do praktyki biznesowej i obszarów rozwoju przywództwa. Wykładał na Uniwersytecie Columbia, Uniwersytecie Nowojorskim oraz w Barnard College. Pisuje dla HBR.org, „strategy+business”, „Psychology Today” oraz „People & Strategy”. Mieszka w Nowym Jorku.
Koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian Petera Druckera stanowią fundament współczesnej wiedzy biznesowej. Był on także mentorem wielu ważnych postaci w świecie biznesu, władz państwowych oraz organizacji pozarządowych i bardzo to sobie cenił.
Dzięki książce Rok coachingu z Peterem Druckerem będziesz mógł doświadczyć jego mądrości, gdy wieloletni współpracownik Druckera, Joseph A. Maciariello, będzie cię prowadził z tygodnia w tydzień, od lekcji do lekcji, prezentując niepublikowane dotąd materiały oraz wypisy z klasycznych dzieł Mistrza, zawierające cenne spostrzeżenia na temat przywództwa, osobistej efektywności i strategii opartej na misji. Książka zawiera też przykłady z praktyki osób i organizacji, którym Drucker pomagał w osiągnięciu sukcesu, zaczynając od byłego dyrektora generalnego firmy General Electric Jacka Welcha, kończąc na Ricku Warrenie, założycielu kościoła Saddleback w kalifornijskim mieście Lake Forest.
Rok z Peterem Druckerem to 366 klejnotów mądrości wyselekcjonowanych z najlepszych tekstów o zarządzaniu z ostatnich kilkudziesięciu lat. To kompletny 52-tygodniowy kurs przedstawiający istotę programu mentorskiego Druckera, pełny cennych spostrzeżeń, ambitnych celów i prowokacyjnych pytań.
W dzisiejszych czasach oczekuje się od nas wszystkich w pracy coraz większej skuteczności zespołowej. Czy jednak wiemy, jak zbudować zespół, który naprawdę potrafi wykorzystać wiedzę, doświadczenie i motywację swoich członków? Większość z nas nie wie, szybko popada we frustrację, poddaje się i skłania ku samodzielnemu działaniu, ale w dzisiejszym środowisku biznesowym nie jest to dobre rozwiązanie. Na szczęście jest lepszy sposób. Trzej eksperci, Ken Blanchard, Alan Randolph i Peter Grazier, przedstawiają nam w tej książce trzyetapowy proces, dzięki któremu potrafimy przekształcić każdy zespół w tzw. zespół na wyższym poziomie, czyli zespół wykorzystujący efektywnie pomysły i motywację wszystkich swoich członków oraz czas swoich przywódców, proces przynoszący korzyści każdemu członkowi zespołu z osobna i całej organizacji.
Dyskusje, analizy przykładów i pytania pomogą czytelnikowi i jego kolegom z zespołu nauczyć się dzielenia informacjami, by budować większe zaufanie i poczucie odpowiedzialności, jasnego wyznaczania granic, by dać członkom zespołu wolność do odpowiedzialnego działania, oraz zarządzania samym sobą, by zespołowo podejmować dobre decyzje. Jeśli wprowadzisz w życie rady zawarte w tej książce, przekonasz się, że praca zespołowa sprawia przyjemność, daje satysfakcję i zapewnia wysoką wydajność.
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation – wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze".
Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna.
Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?