Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym? Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii? W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadły twoje kompetencje przywódcze? Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić? Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji? A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich? Być może po prostu zastanawiasz się: o co chodzi z tym przywództwem – modnym tematem, o którym powstają książki i którym zajmują się rozmaici doradcy zarządzania? A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego? Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?
Jeżeli twoja odpowiedź na któreś z powyższych pytań jest twierdząca, to zapewne jest to książka dla ciebie.
Robert Grzybek po odczarowaniu coachingu i odarciu sprzedaży ze zbędnych oparów magii bierze na warsztat zjawisko przywództwa. I jak zwykle robi to wnikliwie, dogłębnie, z humorem i dystansem, tak do siebie, jak i do opisywanych zjawisk.
Autor, niejako przy okazji:
w sposób ostateczny rozprawia się z przekonaniem, że mężczyźni są lepszymi liderami niż kobiety; rozwiewa mit generacyjny, według którego nowe generacje Y, Z, C itp. są tak odmienne od pokoleń swoich rodziców i dziadków, że wywrócą świat do góry nogami; wyjaśnia, czym jest kultura i jak wpływa na ludzi w organizacji; wyjaśnia, dlaczego mnożenie opisów stylów kierowania nikomu się na nic nie przyda. Jest tu skrót historii zainteresowania zjawiskiem przywództwa, są odniesienia do wyników badań naukowych (i pseudonaukowych). Jest przegląd literatury zagranicznej i polskiej wraz ze wskazaniem gdzie oraz jak szukać. Jest lista ludzkich (czyli liderskich) błędów poznawczych wraz z konsekwencjami wynikającymi z ulegania im. Ale przede wszystkim książka pełna jest anegdot, przykładów oraz praktycznych porad dla liderów każdego szczebla zarządzania – od początkującego adepta kierowania po szefa wszystkich szefów.
Jeśli potrzebujesz jednej książki, jednego przewodnika po przywództwie, nie szukaj więcej!
***
Robert Grzybek na co dzień jest partnerem zarządzającym i prezesem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. W przeszłości studiował literaturę, językoznawstwo oraz nauki społeczne - w Polsce, Wielkiej Brytanii i Pakistanie. Posiada tytuł MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przez 12 lat zarządzał zespołami w organizacjach biznesowych. Największy team jakiemu przewodził liczył blisko 1100 osób.
W 2003 roku dołączył do Greń Communications jako trener i coach. W 2006 wymyślił i założył GM Solutions, gdzie zajmuje się prowadzeniem i realizacją projektów doradczych z zakresu HR oraz dotyczących rozwoju kadr zarządzających, kierownictwa produkcji i działów handlowych.
Poza szkoleniami, konsultingiem i coachingiem pisze oraz wykłada. Przez sześć edycji kierował studiami Zarządzanie zespołem sprzedaży w Akademii im. Leona Koźmińskiego. Poza Koźmińskim współpracował z UJ oraz SGH. W 2010 roku dołączył do stowarzyszenia coachów EMCC. Publikuje m.in. w magazynach Personel i zarządzanie oraz Personel Plus. Jego książka o zarządzaniu zespołami sprzedaży zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Gdy czytasz tę książkę, po pewnej chwili z lekkim zdumieniem i uśmiechem w kącikach ust stwierdzasz, że przecież to wiesz, że to jest oczywiste. Że do tego, aby sprzedawać, nie są potrzebne egzaltowane rady autorytetów od hipnozy i mowy ciała. Autor połączył ogromne doświadczenie praktyczne z akademickim zacięciem. W efekcie powstała książka o sprzedaży, której można uwierzyć. Praktyczne porady zilustrowane są przykładami oraz poparte badaniami naukowymi nad psychologią perswazji, autoprezentacją i sprzedażą konsultacyjną.
W książce jest blisko trzydzieści ćwiczeń, dwa testy oraz mnóstwo anegdot, w większości zbieranych w polskich realiach biznesowych ostatniego dwudziestopięciolecia. Zarówno tych pozytywnych, które warto naśladować, jak i tych negatywnych, których należy unikać. Autor uczy, jak sprzedawać etycznie, ale jednocześnie część miejsca w książce poświęca na otwarcie nam oczu i naukę samoobrony przed naciągaczami i oszustami.
Są tu perełki, na przykład autor wyjaśnia sekret popularności prezerwatyw w Polsce oraz kpi z różnych współczesnych mód, choćby z takich jak grywalizacja.
Co najważniejsze – z książki naprawdę można się wiele nauczyć, i to niezależnie od tego, czy przez telefon umawiasz spotkania, czy też sprzedajesz skomplikowane projekty, wymagające poważnych inwestycji i zaangażowania sporych zasobów. Dodatkową wartość wnosi księga poświęcona ćwiczeniom i przypadkom negocjacyjnym.
Na wstawieniu tej książki do kanonu podręcznych lektur zyskają sprzedawcy, menedżerowie sprzedaży oraz wszyscy ci, którzy w swojej pracy korzystają z metod perswazji. Dla trenerów sprzedaży i negocjacji inspiracją mogą być liczne ćwiczenia do wykorzystania w scenkach.
Metoda, której uczy autor, jest trochę jak pierścień z powieści Tolkiena – ten jedyny, który rządzi innymi.
***
Robert Grzybek jest partnerem oraz współzałożycielem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Orange. Od 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. Pracował m.in. dla następujących firm: Castrol, Citibank, Danone, Heinz, Media Markt, Nestlé Waters, Samsung.
Przez sześć edycji kierował studiami „Zarządzanie zespołem sprzedaży” w Akademii Leona Koźmińskiego. Należy do grona wykładowców American Management Association oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem Global Sales Science Institute. Publikuje m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży”. Jego pierwsza książka o sprzedaży i zarządzaniu zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?