Gdy czytasz tę książkę, po pewnej chwili z lekkim zdumieniem i uśmiechem w kącikach ust stwierdzasz, że przecież to wiesz, że to jest oczywiste. Że do tego, aby sprzedawać, nie są potrzebne egzaltowane rady autorytetów od hipnozy i mowy ciała. Autor połączył ogromne doświadczenie praktyczne z akademickim zacięciem. W efekcie powstała książka o sprzedaży, której można uwierzyć. Praktyczne porady zilustrowane są przykładami oraz poparte badaniami naukowymi nad psychologią perswazji, autoprezentacją i sprzedażą konsultacyjną.
W książce jest blisko trzydzieści ćwiczeń, dwa testy oraz mnóstwo anegdot, w większości zbieranych w polskich realiach biznesowych ostatniego dwudziestopięciolecia. Zarówno tych pozytywnych, które warto naśladować, jak i tych negatywnych, których należy unikać. Autor uczy, jak sprzedawać etycznie, ale jednocześnie część miejsca w książce poświęca na otwarcie nam oczu i naukę samoobrony przed naciągaczami i oszustami.
Są tu perełki, na przykład autor wyjaśnia sekret popularności prezerwatyw w Polsce oraz kpi z różnych współczesnych mód, choćby z takich jak grywalizacja.
Co najważniejsze – z książki naprawdę można się wiele nauczyć, i to niezależnie od tego, czy przez telefon umawiasz spotkania, czy też sprzedajesz skomplikowane projekty, wymagające poważnych inwestycji i zaangażowania sporych zasobów. Dodatkową wartość wnosi księga poświęcona ćwiczeniom i przypadkom negocjacyjnym.
Na wstawieniu tej książki do kanonu podręcznych lektur zyskają sprzedawcy, menedżerowie sprzedaży oraz wszyscy ci, którzy w swojej pracy korzystają z metod perswazji. Dla trenerów sprzedaży i negocjacji inspiracją mogą być liczne ćwiczenia do wykorzystania w scenkach.
Metoda, której uczy autor, jest trochę jak pierścień z powieści Tolkiena – ten jedyny, który rządzi innymi.
***
Robert Grzybek jest partnerem oraz współzałożycielem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Orange. Od 15 lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. Pracował m.in. dla następujących firm: Castrol, Citibank, Danone, Heinz, Media Markt, Nestlé Waters, Samsung.
Przez sześć edycji kierował studiami „Zarządzanie zespołem sprzedaży” w Akademii Leona Koźmińskiego. Należy do grona wykładowców American Management Association oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem Global Sales Science Institute. Publikuje m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży”. Jego pierwsza książka o sprzedaży i zarządzaniu zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
Zapomnij o starej koncepcji emerytury i całej reszcie planów odkładania życia na później - nie musisz czekać. Co więcej, jest wiele powodów, by nie czekać, szczególnie w tych nieprzewidywalnych czasach zawirowań gospodarczych. O czymkolwiek byś nie marzył - ucieczce od wyścigu szczurów, wspaniałych podróżach po świecie, miesięcznym pięciocyfrowym dochodzie bez żadnego zaangażowania lub tylko o pełniejszym życiu, w większym stopniu wolnym od pracy - ta książka jest dla ciebie przewodnikiem.
ZWYCIĘSKIE STRATEGIE SPORTOWE, KTÓRE SPRAWDZAJĄ SIĘ W KAŻDEJ INNEJ DZIEDZINIE!
Mecz wygrywa się w szatni! to zapis bezcennych doświadczeń Mike’a Smi-tha – trenera drużyny NFL Atlanta Falcons i Jona Gordona – wybitnego kon-sultanta wielu uczelnianych i profesjonalnych drużyn sportowych, ukazujący siedem fundamentalnych zasad, dzięki którym liderzy każdej instytucji, fir-my, jednostki oświatowej czy drużyny sportowej mogą zdopingować swój zespół.
Krok po kroku autorzy wprowadzają nas w tajniki budowania dobrze pro-sperującej organizacji, oferując jasną strategię działania oraz praktyczne narzędzia, dzięki którym zwierzchnicy mogą stworzyć doskonałą kulturę organizacyjną, inspirować swoją postawą, wzmacniać relacje, usprawniać pracę zespołową, osiągać imponujące wyniki oraz unikać błędów, które na-zbyt często paraliżują organizacje i niweczą działania ich liderów.
***
Czy to w sporcie, czy w biznesie, niezależnie od dyscypliny czy branży, zawsze szukam sposobów, by zapewnić przewagę sobie i swojemu zespołowi. Mecz wygrywa się w szatni! trafia w samo sedno, prezentując zarówno podstawy, jak i zaawansowane koncepcje kierowania dowolną grupą ludzi. Wielka kultura rodzi się z zaufania, a zaufanie wypływa z więzi, zbudowanej na fundamencie charakteru, współodczuwania, kompetencji i odwagi. Ta książka powinna być lekturą obowiązkową dla rodziców, trenerów i liderów na wszystkich szczeblach.
Carl Liebert, dyrektor ds. operacyjnych amerykańskiego giganta ubezpieczeniowo-inwestycyjnego USAA
***
Jon i Mike napisali niezastąpiony podręcznik o budowaniu jedności w zespole. Wśród drużyn, z którymi miałem szansę pracować, najskuteczniejsze były te, którym udało się stworzyć najsilniejszą więź. Zanim w ogóle zacznie się wertować książkę zagrywek i rozrysowywać taktykę, trzeba dołożyć wszelkich starań, by zespół stanowił w stu procentach spójne i zaangażowane ciało. Przeczytaj ten znakomity przewodnik i poznaj najcenniejsze strategie, dzięki którym wygrywa się w szatni i tworzy niezłomną drużynę.
Erik Spoelstra, główny szkoleniowiec drużyny Miami Heat, występującej w amerykańsko-kanadyjskiej lidze koszykarskiej NBA
***
JON GORDON jest autorem bestsellerów biznesowych i mówcą motywacyjnym, którego wystąpienia inspirują publiczność na całym świecie. Propagowane przez niego zasady zostały przetestowane przez liczne firmy wyróżnione w rankingu Fortune 500, szkoły, szpitale, drużyny sportowe i organizacje non profit. Z autorem można się skontaktować poprzez stronę JonGordon.com lub konto Twitter @JonGordon11.
MIKE SMITH był w latach 2008–2014 głównym szkoleniowcem drużyny NFL Atlanta Falcons. W swoim pierwszym sezonie z Sokołami otrzymał nagrodę dla najlepszego trenera Ligi (NFL Coach of the Year Award), przyznawaną rokrocznie przez agencję Associated Press. Portal Sporting News aż trzykrotnie przyznał mu tytuł Trenera Roku NFL (w 2008, 2010 i 2012 roku).
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation – wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze".
Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna.
Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie.
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której każdy element jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
***
Opowiadając tę historię, Lencioni zręcznie pomaga czytelnikowi zrozumieć rozbrajającą prostotę i potęgę tworzenia zdrowej organizacji i ujawnia cztery kluczowe dyscypliny, których należy przestrzegać, by to osiągnąć.
Po raz kolejny Lencioni przynosi nam naprawdę porywającą opowieść z potężnym i zapadającym w pamięć przesłaniem dla wszystkich, którzy starają się być nadzwyczajnymi przywódcami. Następna wspaniała lektura od Lencioniego! Równie przyjemna w czytaniu, co odkrywcza.
John J. Donahoe, dyrektor zarządzający na cały świat w Bain & Company, Inc.
Patrick Lencioni przedstawia jeszcze jedną opowieść o przywództwie, której każdy element jest równie porywający i pouczający, jak wszystkie poprzednie.
Tym razem Lencioni skupia się na kluczowej roli przywódcy w budowaniu zdrowej organizacji – często pomijanym, a niezwykle istotnym elemencie życia biznesowego, będącym podstawą trwałego sukcesu.
Czytelnicy mogą poznać historię intrygi korporacyjnej, w której Rich O’Connor, fikcyjny dyrektor naczelny firmy konsultingowej z branży technologicznej, Telegraph Partners, napotyka wyzwanie tak wielkie, że może ono zachwiać jego firmą, karierą i wszystkim, co uważa za ważne w byciu wyjątkowym przywódcą.
***
Opowiadając tę historię, Lencioni zręcznie pomaga czytelnikowi zrozumieć rozbrajającą prostotę i potęgę tworzenia zdrowej organizacji i ujawnia cztery kluczowe dyscypliny, których należy przestrzegać, by to osiągnąć.
Po raz kolejny Lencioni przynosi nam naprawdę porywającą opowieść z potężnym i zapadającym w pamięć przesłaniem dla wszystkich, którzy starają się być nadzwyczajnymi przywódcami. Następna wspaniała lektura od Lencioniego! Równie przyjemna w czytaniu, co odkrywcza.
John J. Donahoe, dyrektor zarządzający na cały świat w Bain & Company, Inc.
W swoim najnowszym, niepozwalającym oderwać się od czytania dziele z gatunku business fiction, bestsellerowy autor, Patrick Lencioni, oferuje czytelnikom kolejną interesującą i prowokującą do myślenia książkę. Tym razem koncentruje się on na rozwiązaniu jednego z najboleśniejszych, a jednocześnie najczęściej lekceważonych problemów współczesnego biznesu – źle przeprowadzanych zebraniach. To, co proponuje, jest jednocześnie i proste, i rewolucyjne. Casey McDaniel, założyciel i dyrektor generalny Yip Software, znalazł się w gąszczu problemów, do których sam się przyczynił, a z którymi nie potrafi sobie poradzić. Nie wie także, gdzie lub do kogo ma się zwrócić o radę. Jego podwładni nie mogą mu pomóc. Są równie zdezorientowani wskutek ich nużących zebrań jak on sam.
W świat Caseya wkracza nietypowy doradca, Will Petersen. Kiedy zaproponuje niekonwencjonalne, wręcz radykalne podejście do rozwiązania problemu spotkań, Casey jest już na tyle zdesperowany, by go posłuchać.
Podobnie jak w innych swoich książkach, Lencioni pokazuje schemat przełomowego modelu, pozwalając na jego zastosowanie w praktyce. Efektywne spotkanie biznesowe to szczegółowy plan działania dla przywódców, którzy pragną zwiększyć efektywność, a zmniejszyć frustrację wśród członków swojego zespołu oraz stworzyć atmosferę zaangażowania i pasji.
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ
Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób.
Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.
Peter F. Drucker
Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje - zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.
Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik - choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem „przedmiotem”, lecz kwestią dyscypliny.
***
Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Ale nie wymaga ona jakiegoś specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś „wrodzonym”. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć, a co więcej – uczyć się jej trzeba.
Peter F. Drucker
„Manifest motywacji” to elokwentne, inspirujące, płomienne wezwanie do upominania się o własną, osobistą moc. Światowej sławy trener Brendon Burchard tłumaczy w tej książce, że podstawowym czynnikiem motywującym ludzkość do działania jest dążenie do poszerzania granic wolności osobistej. Wszyscy pragniemy większej swobody – w zakresie dysponowania własnym czasem, w dziedzinie społecznej i finansowej, ale także w sferze duchowej.
Burchard przekonuje, że wolność osobistą można osiągnąć tylko poprzez jasne określenie własnych zamiarów i przedstawienie deklaracji niezależności – że musimy odwołać się do własnej wewnętrznej siły i aż do skutku przeciwstawiać się tkwiącym w nas wątpliwościom oraz wszystkim czynnikom zewnętrznym rozpraszającym naszą uwagę. Nawołuje nas do wyzwolenia się od strachu i przejęcia raz na zawsze kontroli nad własnym życiem.
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to inspirująca i motywująca historia młodego lidera napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak "Kto zabrał mój ser" oraz "Jednominutowy Menedżer") przeznaczona jest dla przywódców – także przyszłych, coachów, i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest drugą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówek z Gandalfem, gdy zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. Tym razem Tom nieoczekiwanie dostaje awans. Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone, w przejrzysty sposób, w każdym rozdziale, oraz materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
Gratulacje! – powiedział, wciąż szczerząc się w serdecznym uśmiechu. Uścisnął mi rękę i poklepał po plecach. Coś mi się zdaje, że zaczynamy nową przygodę i będziemy się od tej chwili znowu częściej spotykali. - Fragment książki
*****
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
Robert Kozak jest Prezesem Zarządu oraz Partnerem w Brian Tracy International w Polsce. Większość życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Był szefem "Wiadomości" i "Teleexpressu w TVP. Wykłada i prowadzi zajęcia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest certfikowanym coachem, doradza wysokiej kadrze menedżerskiej w zakresie przywództwa, zarządzania zmianą i tworzenia strategii. Jest współautorem "Biblii Dziennikarstwa" Wydawnictwo ZNAK. Pełnił funkcję Executive Director w jednej ze światowych firm headhunterskich tzw. Wielkiej Piątki, gdzie poszukiwał członków zarządów na poziomie Europy Środkowej i Wschodniej. Zasiada w Radach Nadzorczych kilku firm i prowadzi projekty z zakresu interim management.
Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż to inspirująca i motywująca historia handlowca napisana przez znanego amerykańskiego szkoleniowca Briana Tracy oraz polskiego dziennikarza, coacha i trenera Roberta Kozaka. Ta książka z gatunku business fiction (którego wybitnymi reprezentantami są takie bestsellery jak "Kto zabrał mój ser" oraz "Jednominutowy Menedżer") przeznaczona jest dla osób zarządzających sprzedażą, coachów, sprzedawców i osób zainteresowanych rozwojem osobistym.
Niniejsza książka jest pierwszą z serii opowieści biznesowych poświęconych różnym aspektom biznesu. Bohaterem historii jest Tom Spencer, który zostaje zatrudniony w dziale sprzedaży firmy FSNS. W pierwszych dniach pracy spotyka w firmie mentora Sama Portlanda, dzięki któremu rozwija się w roli sprzedawcy. Sam rozmawia z Tomem o jego wyzwaniach i udziela mu wskazówek dotyczących różnych aspektów sprzedaży, radzenia sobie z kryzysami i osobistym rozwojem. Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposóbów osiągania wyjątkowych rezultatów w sprzedaży.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do zamieszczonego na końcu książki „Skryptu dla sprzedawców”. Książkę uzupełnia test osobowości, dzięki któremu będziesz mógł poznać swoje własne preferencje i temperament.
"Polecamy tę książkę wszystkim tym, którzy stale dążą do rozwoju swoich kompetencji. Uczestnicy dotychczasowych spotkań w Akademii Przedsiębiorcy Kredyt Banku znają obu autorów i wiedzą, jak ich wiedza i doświadczenie pomagają w rozwoju biznesu. Sami też dobrze znamy jakość i efektywność programów rozwojowych oferowanych w Polsce przez Brian Tracy International". - Kredyt Bank S.A. – oficjalny partner książki
*****
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów amerykańskich w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego wygłasza prelekcje i prowadzi seminaria dla 300 tysięcy osób rocznie. Ponad 500 firm na całym świecie korzystało z jego wykładów. Autor licznych bestsellerów, twórca programów treningowych, multimedialnych systemów szkoleniowych z zakresu doskonalenia osobowości, technik sprzedaży, zarządzania oraz planowania strategicznego.
Robert Kozak jest Prezesem Zarządu oraz Partnerem w Brian Tracy International w Polsce. Większość życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Był szefem "Wiadomości" i "Teleexpressu w TVP. Wykłada i prowadzi zajęcia w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest certfikowanym coachem, doradza wysokiej kadrze menedżerskiej w zakresie przywództwa, zarządzania zmianą i tworzenia strategii. Jest współautorem "Biblii Dziennikarstwa" Wydawnictwo ZNAK. Pełnił funkcję Executive Director w jednej ze światowych firm headhunterskich tzw. Wielkiej Piątki, gdzie poszukiwał członków zarządów na poziomie Europy Środkowej i Wschodniej. Zasiada w Radach Nadzorczych kilku firm i prowadzi projekty z zakresu interim management.
Czy zdarzyło ci się żałować: „dlaczego wtedy tego nie powiedziałem?”, „dlaczego nie zareagowałem w taki sposób?”. Czy zastanawiasz się, co by się stało, gdybyś w pewnych sytuacjach powiedział coś innego bądź w inny sposób? Być może sfinalizowałbyś transakcję, dostał awans lub kupił samochód?
W przełomowych chwilach naszego życia słowa liczą się często w równym stopniu jak czyny. Powiedzieć stosowną rzecz, adekwatnym tonem, w odpowiednim momencie – często to właśnie od tego zależy sukces. Takie chwile zdarzają się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Bill McGowan, wybitny ekspert ds. mediów, w książce Traf w sedno wyjaśnia strategie przekazywania skutecznych komunikatów. Przedstawia w tym celu siedem zasad, a wśród nich:
• Zasadę Scorcese: Wykorzystaj element wizualny, by przykuć uwagę odbiorców. Zostań reżyserem filmu, który będzie się rozgrywać w wyobraźni twojego słuchacza.
• Zasada niesiedzenia na ogonie: Unikaj werbalnych stłuczek i zawodowych katastrof, utrzymując bezpieczną odległość konwersacyjną od rozmówcy. W razie wątpliwości przestań mówić i zacznij słuchać.
• Zasada sosu do makaronu: Walcz z nudą, maksymalnie skracając swoje przesłanie.
Zadbaj o to, aby przekaz był z jednej strony możliwie krótki, z drugiej zaś maksymalnie treściwy.
Dzięki książce Traf w sedno dowiesz się, jak unikać komunikacyjnych pułapek. Siedem zasad przekonywania to bardzo skuteczne rady, które łatwo sobie przyswoić, łatwo wdrożyć i łatwo biegle opanować. Dzięki nim zaczniesz się posługiwać właściwym językiem – zarówno na poziomie werbalnym, jak i niewerbalnym – to natomiast spowoduje, że będziesz bardziej pewny siebie, bardziej zdecydowany i skuteczniejszy. Będziesz potrafił wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i trafić do niego z przesłaniem, które na długo pozostanie w jego pamięci.
***
Bill McGowan jest założycielem i dyrektorem generalnym Clarity Media Group. Dwukrotnie został laureatem reporterskiej Nagrody Emmy. Przeprowadził setki wywiadów ze znanymi osobistościami, dyrektorami generalnymi, celebrytami, pisarzami, redaktorami, prawnikami i sportowcami. Obecnie wykorzystuje swoje doświadczenia w pracy trenerskiej. Służy radą zarówno dyrektorom generalnym, jak i sławom takim jak choćby rozgrywający New York Giants Eli Manning, aktorka Katherine Heigl czy jazzman Wynton Marsalis. Regularnie prowadzi też wykłady dla dużych grup słuchaczy reprezentujących korporacje takie jak Credit Suisse, Condé Nast czy Campbell’s.
Najlepsze praktyki legendarnego trenera sportowego przeniesione na grunt biznesu.
Don Shula, trener mający na swoim koncie największą liczbę zwycięstw, legenda NFL oraz Ken Blanchard, konsultant cieszący się ogromnym uznaniem, autor bestellerowej książki Nowy Jednominutowy Menedżer, połączyli siły, by w książce Coaching przedstawić swoje sekrety dotyczące inspirowania innych do osiągania wielkich rzeczy.
Tworząc zgrany duet pokazują jak:
• wierzyć w to, co się robi i robić to, co się mówi
• dawać zespołowi motywację
• zmieniać kurs, nie tracąc poparcia zespołu
• radzić sobie z niepewnością wobec nieoczekiwanych wydarzeń znajdować w sobie energię do prowadzenia zespołu ścieżką osiągnięć.
Na końcu książki zamieszczony został test umożliwiający dokonanie oceny poziomu własnych kompetencji coachingowych.
Poznaj sekrety Jednominutowego Negocjatora!
Umiejętność negocjowania ma wpływ na każdy aspekt naszego życia, począwszy od kontraktów zawieranych
w pracy poprzez relacje z rodziną i sąsiadami po transakcje, które zawieramy jako klienci. A jednak większość ludzi wszelkimi sposobami wzbrania się przed prowadzeniem negocjacji, które kojarzą im się z poczuciem dyskomfortu, stresem, a nawet napawają lękiem. Don Hutson i George Lucas postanowili zmierzyć się z epidemią negocjofobii.
W formie zajmującej opowieści biznesowej autorzy przedstawiają proste, lecz głęboko przemyślane podejście do negocjacji, które sprawdzi się w każdych okolicznościach, zarówno podczas negocjacji mających charakter rywalizacji
i konfrontacji, jak i tych opartych na współpracy i partnerstwie. Osiągaj najlepsze rezultaty za każdym razem, nie robiąc sobie niepotrzebnie wrogów ani nie fundując sobie dodatkowych stresów.
Don Hutson i George Lucas opowiadają historię Jaya Baxtera, którego wyniki sprzedaży przewyższają te osiągane przez pozostałych handlowców, co jednak nie chroni go od kłopotów, ponieważ generowane przez niego zyski są niezadowalające. Dążąc do jak najszybszej finalizacji umów, nazbyt często ugina się pod żądaniami klientów. Wtedy właśnie wkracza do akcji Jednominutowy negocjator i przedstawia Jayowi trzyetapowy model prowadzenia negocjacji, który pomaga mu osiągać większe zyski z zawieranych transakcji i okazuje się przydatny również poza pracą.
Kluczem do tego procesu jest elastyczność. Większość książek z zakresu negocjacji proponuje albo podejście oparte na rywalizacji, albo podejście oparte na współpracy. Ponieważ jednak poszczególne negocjacje różnią się od siebie, to nie można zawsze stosować jednej uniwersalnej strategii. W książce Jednominutowy negocjator zostały omówione cztery dostępne strategie oraz sposób ich dobierania w zależności od okoliczności, własnych predyspozycji oraz podejścia drugiej strony.
Umiejętne użycie technik negocjacyjnych w codziennym życiu może doprowadzić do wielu zaskakujących efektów. Już nigdy nie odejdziesz od stołu negocjacyjnego z refleksją, że mogłeś poprosić o więcej czy coś więcej uzyskać. Wyposażony w narzędzia przekazane przez Hutsona i Lucasa, będziesz w stanie odważnie i konsekwentnie dążyć do jak najkorzystniejszego zakończenia każdych rozmów.
***
Don Hutson jest prezesem i dyrektorem zarządzającym spółki U.S. Learning, prezesem zarządu firmy Executive Books oraz cenionym mówcą i trenerem biznesu. Jest autorem dwunastu książek, m.in. Jednominutowego przedsiębiorcy (wraz
z Kenem Blanchardem) oraz The Sale.
George H. Lucas jest starszym konsultantem oraz członkiem zarządu spółki U.S. Learning. Prowadził szkolenia
z negocjacji na sześciu kontynentach, jest też autorem lub współautorem kilku książek, m.in. The Contended Achiever oraz Marketing Strategy.
Brak satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa nie tylko na los jednostek, ale także na los całych firm. Niezadowolenie pracowników przekłada się bezpośrednio na wydajność, rotację kadr oraz morale, co w końcu musi odbić się na kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Remedium jest na wyciągnięcie ręki, ale mało kto po nie sięga. W swej szóstej i najbardziej oczekiwanej opowieści autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, Patrick Lencioni, prezentuje rewolucyjny, a jednak bardzo prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy.
Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy oraz narzędzia pozwalające je pokonać. Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach.
Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie kulturową przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników, czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, niniejsza książka zapewni ci natychmiastową ulgę i nadzieję.
***
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami kierowników wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technologii, jak i uniwersytetach i firmach typu non profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy „New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
W swojej klasycznej książce zatytułowanej Pięć dysfunkcji pracy zespołowej Patrick Lencioni przedstawił przełomowe rozwiązanie problemu zachowań szkodliwych dla funkcjonowania grupy. Teraz postanowił zaś zająć się jednostką i omówić trzy najważniejsze cechy idealnego gracza zespołowego.
Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu to opowieść, której bohaterem jest Jeff Shanley, lider podejmujący rozpaczliwą próbę odbudowy firmy swojego wuja na gruncie wartości związanych z pracą zespołową. Musi w tym celu zdefiniować najważniejsze cechy prawdziwego gracza zespołowego, a następnie na ich podstawie stworzyć odpowiednią kulturę rekrutacji i rozwoju firmy.
Opierając się na tej opowieści, Lencioni kreśli przekonujący model, który staje się jednocześnie praktycznym narzędziem przydatnym przy identyfikacji, rekrutacji i doskonaleniu idealnych członków zespołu w każdej organizacji. W intrygujący sposób przedstawia praktyczne rady, które przydadzą się każdemu – zarówno liderowi, który stara się budować kulturę współpracy, jak i pracownikowi działu kadr skupionemu na rekrutacji wartościowych członków do zespołu czy pracownikowi, który pragnie się takim wartościowym członkiem zespołu stać.
***
Żaden inny ze współczesnych autorów książek biznesowych nie jest w stanie zawrzeć na jednej stronie tyle cennych treści co Patrick Lencioni. Ta książka jest zachwycająco prosta, a przy tym zasadniczo zmienia nasze spojrzenie na kwestię cech dobrego członka zespołu.
Travis Bradberry, współautor książki Inteligencja emocjonalna 2.0
Stosuję ten model w pracy z moim zespołem kierowniczym i on się po prostu sprawdza.
Steve Smith, dyrektor naczelny firmy Equinix, Inc.
Dobór członków do zespołu to kwestia, która ma zasadniczy wpływ na po-ziom konkurencyjności organizacji. W swojej książce Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu Pat Lencioni maksymalnie ten proces upraszcza, istotnie ułatwiając liderom podejmowanie trafnych decyzji kadrowych.
Dee Ann Turner, wieloletnia wiceprezes ds. talentów w firmie Chick-fil-A, Inc.
*****
PATRICK M. LENCIONI jest założycielem i prezesem The Table Group, firmy konsultingowej, która specjalizuje się we wspieraniu rozwoju kadry menedżerskiej oraz zdrowych organizacji. Jako konsultant i prelegent miał okazję współpracować z tysiącami menedżerów i zespołami z przeróżnych organizacji, zarówno tych ujmowanych na liście Fortune 500, jak i startupów technologicznych, uniwersytetów oraz instytucji non profit. Jest autorem jedenastu bestsellerowych książek, w tym Pięć dysfunkcji pracy zespołowej oraz Przezwyciężanie pięciu dysfunkcji pracy zespołowej.
Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie.
Książę to nieśmiertelne lekcje, które do dziś kształtują myślenie liderów na całym świecie. Mądrość Machiavellego wykracza dalece poza tak zwany makiawelizm. Machiavelli był znakomitym psychologiem rozpracowującym przeciwników na wiele ruchów do przodu. Dostrzegał złożoność podejmowania strategicznych decyzji. Widział wielowymiarowość potęgi organizacji i państw. Wychwytywał wczesne sygnały oznaczające umacnianie albo osłabianie się władzy swojej lub przeciwników. A oprócz tego był piekielnie skuteczny.
W Księciu Machiavelli przedstawił zasady przywództwa i filozofię sprawowania władzy, a jego przemyślenia wciąż są zadziwiająco aktualne i skłaniają do refleksji nad dzisiejszą polityką. Składając to dzieło w Państwa ręce, wierzymy, że współcześni liderzy zrobią dobry użytek z mądrości Machiavellego.
Czy chciałbyś poznać tajemnicę, która pozwoli ci zdobyć pieniądze, o jakich zawsze marzyłeś? Dwaj autorzy światowych bestsellerów, bazując na swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniu w nauczaniu ludzi sztuki osiągania niezwykłego bogactwa i sukcesu, ujawniają swoje sekrety. Mark Victor Hansen, współtwórca fantastycznej serii książkowej Balsam dla Duszy (Chicken Soup for the Soul), oraz Robert G. Allen, jeden z czołowych na świecie ekspertów finansowych, pomogli tysiącom ludzi zostać milionerami. Dziś twoja kolej. Czy da się „zrobić” milion dolarów w ciągu zaledwie jednej minuty? Odpowiedź może być zaskakująca.
Jednominutowy milioner przedstawia całkowicie nową metodę „program milionera”, który może zmienić twoje życie, ucząc cię, w jaki sposób:
- stworzyć bogactwo, mając na początku niewiele albo nic;
- wykorzystywać siłę dźwigni do szybkiego pomnażania bogactwa;
- pokonywać obawy, by móc podejmować rozsądne ryzyko;
- wykorzystywać „jednominutowe” nawyki w celu długoterminowego tworzenia bogactwa.
Jednominutowy milioner to rewolucyjna metoda tworzenia bogactwa, a zarazem potężny program odkrywania samego siebie. Są to w istocie dwie książki: powieść i podręcznik biznesu. Każda z nich jest pomyślana w taki sposób, by umożliwić innego rodzaju uczenie się, a czytelnik może w pełni zintegrować oba te procesy w naukę, która odmieni jego życie. Strony nieparzyste książki przedstawiają fikcyjną historię kobiety, która musi zarobić milion dolarów w ciągu 90 dni, jeśli nie chce na zawsze stracić dwojga swoich dzieci. Na stronach parzystych przedstawione są praktyczne, szczegółowo wyłożone strategie i techniki sprawdzające się w rzeczywistości. Znaleźć tam można ponad 100 „minut milionera”, z których każda stanowi zwięzłą i bezcenną lekcję zawierającą konkretne techniki tworzenia bogactwa. Lekcje te jednak nie ograniczają się do tego, jak zostać milionerem – traktują o tym, jak stać się milionerem światłym, który zgodnie z etycznymi zasadami tworzy swoje bogactwo, utrzymuje je i dzieli się nim. Bez względu na to, czy twoim celem jest mniej niż milion dolarów, czy może wiele razy więcej, zawsze można osiągnąć więcej. Jednominutowy milioner pokaże ci,
jak to zrobić.
Zapanuj nad chaosem codziennych zajęć i osiągnij stan wewnętrznej równowagi.
Codziennie korzystamy z urządzeń i wynalazków technicznych, których istnienia jeszcze dwadzieścia lat temu nawet się nie domyślaliśmy i które miały zaoszczędzić nam czas. Pomimo tych wynalazków – a może właśnie z ich powodu – niemal wszyscy czujemy się przytłoczeni obowiązkami w pracy i w życiu prywatnym, narzekamy na brak czasu i zbyt wielką ilość spraw do załatwienia. Wielu ludzi coraz częściej mówi o braku kontroli nad własnym życiem.
W książce Osiągnij wewnętrzną równowagę Brian Tracy i Christina Tracy Stein oferują pomoc w uproszczeniu życia – tak aby mieć więcej czasu na sprawy najważniejsze, a mniej poświęcać go na te, które nie są istotne. Analizują przyczyny pojawiania się negatywnych myśli, emocji i działań, które utrudniają nam osiągnięcie harmonii wewnętrznej.
W kolejnych rozdziałach omawiają przeszkody na drodze do osiągnięcia szczęścia oraz określenia celu i misji życia,
a także podpowiadają metody planowania przyszłości i pobudzenia aktywności. Każdy z rozdziałów kończy się ćwiczeniami, które zachęcają do samodzielnej analizy dotychczasowego życia i do osiągnięcia wewnętrznej harmonii, zapewniającej sukcesy w życiu prywatnym i w pracy.
Co robić inaczej, by nie było tak jak zawsze
Planujesz właśnie w tym roku spełnić postanowienia noworoczne, cele czy marzenia?
Już wiesz, że łatwa zmiana w trzech krokach to jak tabletka odchudzająca? Daje złudzenie działania, a potem efekt jo-jo.
Mierzysz się ze zmianą w sytuacji biznesowej i chcesz dobrze zaplanować ten proces?
Potrzebujesz rozwiązań, które angażują zespół, a nie utrwalają opór?
Szukasz książki o zmianie, która opiera się na wynikach badań dotyczących ludzkiego mózgu, nawyków i silnej woli?
Jeśli odpowiedziałeś twierdząco przynajmniej na jedno z powyższych pytań – ta książka jest właśnie dla Ciebie.
To nie jest poradnik łatwej metamorfozy, która kończy się wraz z pierwszymi trudnościami, ale oparte na naukowych badaniach podejście do wprowadzania i utrwalania zmian.
Dla ludzi, którzy doświadczyli pozytywnej siły zmiany, stała się ona stylem życia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?