Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców oraz środowiska naturalnego?
Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna. W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie zawsze kończą jako ostatni. (…) W rzeczywistości jednak prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, ale także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów. Tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i odporność.
(…) Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą.
[fragment]
***
W tym wspaniałym antidotum na mnogość ostatnio wydanych książek na temat kapitalizmu w kryzysie Mackey i Sisodia roztaczają przekonującą i inspirującą wizję nowej formy kapitalizmu opartego na wartościach i wyższym celu. Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, iż stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne.
Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera
Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje zarówno pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i tradycyjne miary biznesowe.
Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera
Od dawna wierzę, że firmy mają obowiązek łączenia dążenia do jak najwyższych zysków ze świadomością społeczną, jednak niewielu jest liderów, którzy instynktownie rozumieją, jak to zrobić. W Świadomym kapitalizmie John Mackey i Raj Sisodia przedstawiają realistyczny model, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły lepiej służyć różnym interesariuszom. Z całego serca polecam wysłuchanie tego, co mają do powiedzenia.
Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa
***
John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.
Jako zagorzały zwolennik gospodarki wolnorynkowej Mackey współzałożył ruch świadomego kapitalizmu (consciouscapitalism.org). Za cel stawia sobie obronę i zmianę obrazu kapitalizmu, a także zachęcenie do nowego sposobu prowadzenia interesów – sposobu zakorzenionego w świadomości etycznej.
Raj Sisodia, współzałożyciel ruchu świadomego kapitalizmu, jest profesorem marektingu na Uniwersytecie Bentley oraz współzałożycielem Conscious Capitalism Institute. Tytuł MBA uzyskał w Bajaj Institute of Management Studies w Bombaju, a doktorat z zakresu marketingu na Uniwersytecie Columbia. W 2003 roku był cytowany jako jeden z 50 „wiodących teoretyków marketingu”, a brytyjski Chartered Institute of Marketing włączył go do galerii „guru marketingu”. Good Business International nazwało go jednym z „Dziesięciu wybitnych pionierów 2010 roku”, a Trust Across America uhonorowało go tytułem jednego ze „Stu Liderów Godnego Zaufania Zachowania Firm” w 2010 oraz 2011 roku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?