TYLKO JEDNA BARIERA STOI MIĘDZY TOBĄ, A SUKCESEM.
Nie jest nią doświadczenie. Nie jest nią talent.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego inni ludzie szybko robią karierę, podczas gdy twoja utknęła w martwym punkcie? Dlaczego nikt nie zachwyca się twoimi wspaniałymi pomysłami? Czy nie wygląda na to, że nikt nie słucha tego, co masz do powiedzenia? Być może nie, gdyż, mimo że się komunikujesz, nie potrafisz się porozumieć.
John C. Maxwell, światowej sławy ekspert zarządzania twierdzi, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz nauczyć się porozumiewać z ludźmi. Chociaż może się wydawać, że niektórzy rodzą się z tą umiejętnością, prawda jest taka, że każdy może nauczyć się, jak przekształcić kontakt w porozumienie. W książce Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć Maxwell przedstawia pięć zasad i pięć porad praktycznych które pozwolą ci na efektywne porozumiewanie się z indywidualnymi osobami, z grupą i z publicznością. Można do nich zaliczyć:
Znajdowanie wspólnej płaszczyzny; Upraszczanie przekazu; Wzbudzanie zainteresowania; Inspirowanie; Bycie sobą w relacjach z innymi ludźmi. Gdy je opanujesz, relacje z całym otoczeniem – z szefem, z dziećmi, ze współpracownikami, czy z sąsiadami - osiągną zupełnie nową jakość.
Umiejętność porozumiewania się jest podstawą wykorzystania całego potencjału, jaki masz do dyspozycji. Nie ma w tym żadnej tajemnicy! Porozumiewanie się jest umiejętnością, której możesz się nauczyć i którą możesz stosować we wszystkich sytuacjach – osobistych, zawodowych, rodzinnych. Nie zwlekaj, zacznij już teraz!
PRZYWÓDZTWO ROZWIJA SIĘ DZIEŃ W DZIEŃ, A NIE W JEDEN DZIEŃ!
Stawanie się liderem przypomina skuteczne inwestowanie na giełdzie. Jeśli masz nadzieję na zarobienie fortuny w jeden dzień, nie odniesiesz sukcesu. Najbardziej liczy się to, co robisz dzień po dniu w długim okresie. Jeśli nieustannie inwestujesz w swój rozwój jako lidera, pozwalając, by twój „kapitał” zwiększał się, nieuniknionym efektem będzie jego wzrost z upływem czasu. Dlatego właśnie John C. Maxwell stworzył Sięgaj po złoto!, książkę stanowiącą rozpisane dzień po dniu uzupełnienie bestsellera Przywództwo. Złote zasady.
Książka Sięgaj po złoto! podzielona jest na dwadzieścia sześć tygodniowych lekcji pełnych praktycznych ćwiczeń z miejscem na notatki z twojej własnej podróży przywódczej, która pomoże ci – dzięki mądrości i doświadczeniu Johna C. Maxwella – przyspieszyć twój rozwój jako lidera.
Sięgaj po złoto! codziennie, jeśli chcesz, by twoja zdolność przewodzenia stała się niemal automatyczna Nie możesz stać się wspaniałym przywódcą z dnia na dzień, lecz możesz dzień po dniu stawać się lepszym.
„Książka zawiera instrukcję przywództwa w formie zbioru praktycznych ćwiczeń, dopełniającą bestseller Przywództwo. Złote zasady. Dostarczy ci ona dodatkowego wsparcia i zachęty, pochodzących z najlepszych pośród moich książek. Jeśli jesteś silnie zmotywowaną (albo niecierpliwą) osobą, której pragnieniem jest czynienie szybkich postępów, dwadzieścia sześć tygodni może wydawać się długim czasem. Pamiętaj jednak: na to, co warto mieć, warto pracować. Nie możesz stać się wspaniałym przywódcą z dnia na dzień, lecz możesz dzień po dniu stawać się lepszym. Wierzę, że to źródło ci w tym pomoże”.
John C. Maxwell
***
John C. Maxwell jest coachem i mówcą oraz autorem bestsellerów z listy „New York Timesa”, którego książki sprzedały się w nakładzie ponad dwudziestu pięciu milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na pięćdziesiąt języków. W 2014 roku Maxwell został uznany przez American Management Association® za wiodącego lidera w biznesie, a przez magazyny „Business Insider” oraz „Inc.” za najbardziej wpływowego eksperta w dziedzinie przywództwa na świecie.
20 procent najlepszych sprzedawców przeprowadza 80 procent sprzedaży, bez względu na przeszkody. Uzyskują przewidywalne i doskonałe wyniki w zmiennym środowisku. Możesz do nich dołączyć, jeśli tylko opanujesz najlepsze techniki sprzedaży!
Autorem książki jest uznany na całym świecie guru sprzedaży, którego osobista historia „od pucybuta do milionera” motywuje sprzedawców do porzucenia chaotycznych działań i skoncentrowania się na tym, co naprawdę działa.
Nieograniczony sukces w sprzedaży to biblia handlowca profesjonalisty zawierająca najważniejsze i najprzydatniejsze informacje. Brian Tracy, we współpracy z własnym synem, kierownikiem sprzedaży, Michaelem, wyłożył tu fundamenty handlu w dzisiejszym skomplikowanym świecie, w którym najważniejsze są relacje międzyludzkie. Autorzy wskazują najlepsze praktyki zawodowców odnoszących największe sukcesy, między innymi:
- siedem sposobów wykrycia (i uniknięcia) nierokującego powodzenia klienta,
- ćwiczenia umysłowe, które pozwalają przekształcić odrzucenie w iskrę zainteresowania,
- jak połączyć sprzedaż relacyjną, konsultacyjną i edukacyjną,
- jakie jest najpotężniejsze pytanie, które można zadać klientowi,
- praktyczne wskazówki pozwalające ulepszyć prezentację i potroić sprzedaż,
- skuteczne narzędzie, które pozwala natychmiast zmienić obojętnych ludzi w klientów,
- co mówić, gdy klient narzeka na cenę,
- dlaczego „pomyślę o tym” oznacza w języku klienta „żegnam” – i jak unikać tych słów,
- 7 kluczowych technik, które odpowiedzialne są za 90 procent udanych transakcji,
- jak uzyskać powtórne zakupy w naszym „społeczeństwie rekomendacji”,
- prawdziwe powody, dla których klienci nie dokonują zakupu,
- strategie, które pozwolą przejść od działań o niskiej skuteczności do działań o wysokiej skuteczności,
- jak podwoić ilość czasu spędzanego twarzą w twarz z obiecującymi klientami i jak osiągać z tego korzyści,
- i dużo, dużo więcej!
Pytania samooceny, przykładowe dialogi, przykłady pokazujące najlepsze praktyki w działaniu, przydatne ćwiczenia oraz inspiracja, z której słynie Brian Tracy – to wszystko sprawi, że z łatwością opanujesz bezcenne idee i techniki. Naucz się podstaw i ciesz się swoją drogą na szczyt.
***
Książka Nieograniczony sukces w sprzedaży zawiera wszelkie wskazówki, narzędzia i techniki niezbędne do tego, aby przenieść swoje wyniki sprzedaży na wyższy poziom. Jeśli tylko z nich skorzystasz, gwarantuję, że odniesiesz sukces.
– Todd Duncan, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, autor książki Pułapki czasu. Sprawdzone strategie dla zapracowanych handlowców
***
BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju jednostek i organizacji. Jest uznanym na całym świecie szkoleniowcem z zakresu sprzedaży – przeszkolił więcej osób w większej liczbie branż i krajów niż jakikolwiek inny trener. Jest też autorem 55 bestsellerów, które przetłumaczono na 38 języków. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
MICHAEL TRACY jest wiceprezesem Działu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu w Analog Analytics, firmie działającej w branży SaaS (oprogramowanie jako usługa), która w maju 2012 roku została zakupiona przez spółkę akcyjną Barclays. Wcześniej założył internetową firmę marketingową i kierował grupami sprzedaży obwoźnej dla takich firm jak AT&T i Verizon. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców oraz środowiska naturalnego?
Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna. W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie zawsze kończą jako ostatni. (…) W rzeczywistości jednak prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, ale także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów. Tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i odporność.
(…) Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż zapewnia poziom efektywnej wydajności, której tradycyjne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać. Świadome firmy cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, mają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to znaczącą korzyść dla klientów, i nie marnują swoich zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości. Działają świadomie, dzięki czemu mają wszystko pod kontrolą.
[fragment]
***
W tym wspaniałym antidotum na mnogość ostatnio wydanych książek na temat kapitalizmu w kryzysie Mackey i Sisodia roztaczają przekonującą i inspirującą wizję nowej formy kapitalizmu opartego na wartościach i wyższym celu. Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, iż stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne.
Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera
Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców, ale również dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje zarówno pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i tradycyjne miary biznesowe.
Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera
Od dawna wierzę, że firmy mają obowiązek łączenia dążenia do jak najwyższych zysków ze świadomością społeczną, jednak niewielu jest liderów, którzy instynktownie rozumieją, jak to zrobić. W Świadomym kapitalizmie John Mackey i Raj Sisodia przedstawiają realistyczny model, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły lepiej służyć różnym interesariuszom. Z całego serca polecam wysłuchanie tego, co mają do powiedzenia.
Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa
***
John Mackey, współzałożyciel i jeden z dyrektorów generalnych Whole Foods Market, doprowadził tę sieć sklepów z naturalną i organiczną żywnością do miejsca, w którym znajduje się ona obecnie – rozwinął ją do wartego 11 miliardów dolarów przedsiębiorstwa, które należy do 300 największych firm Ameryki według magazynu „Fortune”. Sieć, z ponad 340 sklepami i 70 tysiącami pracowników w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii, od piętnastu lat stale utrzymuje się na liście Stu najlepszych miejsc pracy magazynu „Fortune”.
Jako zagorzały zwolennik gospodarki wolnorynkowej Mackey współzałożył ruch świadomego kapitalizmu (consciouscapitalism.org). Za cel stawia sobie obronę i zmianę obrazu kapitalizmu, a także zachęcenie do nowego sposobu prowadzenia interesów – sposobu zakorzenionego w świadomości etycznej.
Raj Sisodia, współzałożyciel ruchu świadomego kapitalizmu, jest profesorem marektingu na Uniwersytecie Bentley oraz współzałożycielem Conscious Capitalism Institute. Tytuł MBA uzyskał w Bajaj Institute of Management Studies w Bombaju, a doktorat z zakresu marketingu na Uniwersytecie Columbia. W 2003 roku był cytowany jako jeden z 50 „wiodących teoretyków marketingu”, a brytyjski Chartered Institute of Marketing włączył go do galerii „guru marketingu”. Good Business International nazwało go jednym z „Dziesięciu wybitnych pionierów 2010 roku”, a Trust Across America uhonorowało go tytułem jednego ze „Stu Liderów Godnego Zaufania Zachowania Firm” w 2010 oraz 2011 roku.
MOTYWACJA
Negocjacje to gra, podczas której ludzie używają emocji i taktyk, aby przekonać innych, że mają rację.
Dlaczego ludzie negocjują?
Ponieważ jest to najlepszy sposób na uzyskanie tego, czego akurat chcą.
Jak wygrać negocjacje?
Sprawić, aby ci uwierzyli – jeżeli to zrobią, to wygrywasz.
Jak sprawić, aby mi uwierzyli?
Poznaj ich – naucz się z nimi rozmawiać. Uwierz w to, co mówisz – nie udawaj, ale uwierz.
Pamiętaj, że negocjacje to wymiana – coś dostajesz, ale także coś dajesz.
Co wspólnego mają negocjacje z zoo?
Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów.
Dlaczego akurat do zwierząt? Odpowiedzi znajdziesz w książce.
Przeczytaj i zakończ sukcesem każde negocjacje!
***
GRZEGORZ ZAŁUSKI - doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne: osób prywatnych, managerów i właścicieli firm oraz całych organizacji.
Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska managerskie w największych firmach międzynarodowych.
Jako pasjonat procesów negocjacyjnych, w swojej pracy trenerskiej koncentruje się przede wszystkim na efektywności przekazywanej wiedzy, tak aby szybko zamieniała się ona w praktyczne umiejętności.
Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie.
Certyfikowany Coach, współpracujący z managerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm.
Certyfikowany hipno-terapeuta, specjalizujący się w hipnozie konwersacyjnej, wspierającej wysiłki perswazyjne.
Ekspert mowy ciała a także certyfikowany Instruktor Programu “YOU CAN’T LIE TO ME” – Body Language Institute w Waszyngtonie.
Od wielu lat prowadzi szkolenia grupowe oraz wspomaga doskonalenie klientów w relacjach "face to face".
Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny. Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!
O AUTORACH
Kenneth Blanchard jest międzynarodowej sławy autorem i współtwórcą serii książek o Jednominutowym Menedżerze. Wraz z żoną prowadzi zlokalizowaną w Kalifornii firmę Blanchard Training and Developement, Inc., która zajmuje się rozwojem zasobów ludzkich.
William Oncken Jr., pomysłodawca niniejszej książki, założył firmę doradczą w Dallas. Specjalizował się w zarządzaniu czasem dla menedżerów i zorganizował liczne seminaria związane z tą tematyką. Był również autorem książki Managing Management Time.
Hal Burrows jest światowej sławy specjalistą w dziedzinie negocjacji i zarządzania czasem. Kieruje własnym przedsiębiorstwem i pracuje jako konsultant w wielu firmach z listy Fortune 500. Osiągnął również sukces w handlu kalifornijskimi nieruchomościami.
OPINIE
Historia opisana w książce krótka i wymowna, wnioski bardzo praktyczne – do natychmiastowego zastosowania. Słowem o nas dla nas. - Daniel Spica, dyrektor Management Consulting Services, Infovide-Matrix S.A.
Niewiarygodne! Trzech największych specjalistów w dziedzinie literatury biznesowej połączyło siły, by napisać bestseller wszechczasów dla menedżerów na całym świecie. - Charles "Red" Scott, prezes i dyrektor generalny w firmach Intermark Inc oraz The Trident Group Ltd.
Napisany przez Billa Onckena artykuł Managing Management Time – Who's Got The Monkey? Był odkrywczy, wciągający i niezwykle przydatny w codziennym życiu. Niniejsza publikacja rozwija przedstawione w nim idee i nadaje im nowy wymiar. - Jack Linkleter, Prezes Linkleter Enterprises w Costa Mesa, Kalifornia
Żyjemy w dobie prezentacji PowerPoint, które choćby były przepiękne i niezwykle fascynujące pod względem merytorycznym – nie zaskakują formą. Idąc na wykład lub szkolenie, spodziewamy się, że będą nam prezentowane slajdy! Oczekujemy nawet, że po owym szkoleniu lub wykładzie otrzymamy te slajdy, tak by nie musieć notować.
Dotarliśmy więc do momentu, gdzie zaskakuje nas trener, mówca, wykładowca czy menedżer w dużej firmie, który nie przynosi prezentacji z rozszerzeniem .ppt, a narzędzia, jakie ma przy sobie, to jedynie mazaki.
Karolina Jóźwik jako trener biznesu, który 90 procent swojego czasu pracy spędza w sali szkoleniowej, stała się nałogowcem eksperymentowania.
Tym razem zaprasza na przygodę z MYŚLENIEM WIZUALNYM. By w pełni zrozumieć i wykorzystać tę książkę, potrzebne będą:
• dobry humor,
• dystans do świata,
• kilka kolorowych mazaków,
• głowa pełna inspiracji.
BAWCIE SIĘ DOBRZE!
Przed wami mnóstwo inspiracji rysunkowych, trenerskich, prezenterskich… sami zresztą zobaczcie.
Sztuka życia to zbiór najpopularniejszych warsztatów – o nazwie Matrixx – legendarnego mówcy biznesowego Boba Proctora.
Z tych bezcennych lekcji coachingowych nauczysz się między innymi, jak:
poznać swoje twórcze zdolności i je wykorzystywać, osiągnąć to, czego w życiu pragniesz, wymazać negatywne nawyki myślowe i tak wyćwiczyć umysł, aby nakierować go na sukces, tak zorganizować pracę, aby osiągnąć maksimum efektywności. Przeczytaj Sztukę życia i pozwól, by Bob Proctor stał się twoim osobistym mentorem!
***
Mówca, autor książek, konsultant, coach i mentor Bob Proctor jeszcze przed pojawieniem się w niezwykle popularnym filmie Sekret był legendarną postacią na polu rozwoju osobistego. Od ponad czterdziestu lat wygłasza na całym świecie prelekcje, które mają pomóc ludziom osiągnąć sukces i prosperity. Dzięki pracy w Proctor Gallagher Institute, którego jest współzałożycielem, odmienił życie bardzo wielu ludzi.
Sandy Gallagher – ceniony prawnik z zakresu prawa bankowego – regularnie zarządzała miliardami dolarów w czasie fuzji i przejęć, wchodzenia firm na giełdę i innych wielkich transakcji; doradzała zarządom i kadrze dyrektorskiej firm z listy Fortune 500. Mimo to spotkanie z Bobem Proctorem naprowadziło Sandy na inną ścieżkę – która doprowadziła do odmiany nie tylko jej życia, ale również życia niezliczonej liczby innych ludzi. Obecnie jako współzałożycielka, dyrektor zarządzający i prezes Proctor Gallagher Institute dzieli z Bobem Proctorem międzynarodowe podia prelekcyjne i ściśle współpracuje z nim i jego zespołem, aby zapewnić coaching, szkolenia oraz konsulting dotyczące koncepcji i strategii o ogromnej sile transformacyjnej.
W ciągu wielu lat swej kariery Brian Tracy wygłosił ponad 4000 prezentacji i przemawiał osobiście do ponad 5 000 000 osób w 46 krajach. Jego umiejętności wygłoszenia porywającego przemówienia i skutecznego zakomunikowania własnych koncepcji pomogły mu odmienić kształt życia osobistego i kariery zawodowej.
W Mów i zwyciężaj Brian Tracy pokazuje, jak po mistrzowsku opanować sztukę skutecznego przemawiania – i jak wykorzystać ją, by osiągnąć nawet pozornie najbardziej nierealne cele! Odsłania sprawdzone tajniki zawodu, które warto wykorzystać, by prezentować z mocą i mówić przekonująco, czy to na spotkaniu nieformalnym, czy to w obliczu dużej grupy ludzi.
Dowiesz się i nauczysz jak:
• stać się pewnym siebie, pozytywnie nastawionym i rozluźnionym w obliczu dowolnej liczby słuchaczy,
• od pierwszej chwili przykuć uwagę publiczności,
• wykorzystać mowę ciała, pomoce i techniki głosowe, by utrzymać zaangażowanie słuchających,
• przechodzić płynnie od jednego punktu do następnego,
• zręcznie wykorzystać humor, anegdoty, opowieści, cytaty i pytania,
• radzić sobie ze sceptycyzmem publiczności,
• kończyć z mocą, autorytatywnie.
Treść audiobooka wykracza poza podstawowe informacje na temat wystąpień publicznych. Zdradza ona tajniki wywierania maksymalnie skutecznego wpływu własnymi słowami i prezentacjami, które pozwolą ci nie tylko skutecznie się komunikować, ale także w mistrzowski sposób zmieniać zdanie innych osób na tematy o krytycznym znaczeniu dla twojego sukcesu.
Audiobook zawiera specjalny, dodatkowy rozdział o wygłaszaniu przekonujących prezentacji handlowych – pomoże ci przyspieszyć karierę zawodową, zyskać szacunek innych i osiągnąć najważniejsze cele!
***
Jeśli chcesz być świetnym i inspirującym mówcą, twoim celem jest nauka pod kierunkiem najlepszych z najlepszych. Brian Tracy jest megagwiazdą sceny. Należy go słuchać z uwagą, gdy uczy krok po kroku, jak wyjść z niebytu i znaleźć się wśród najlepszych w dziedzinie zawodowego przemawiania. Nikt nie potrafi zrobić tego lepiej niż Brian.
–Mark Victor Hansen, współtwórca bestsellerowej serii Chicken Soup for the Soul®, współautor książki Jednominutowy milioner
***
Jeszcze raz Brian Tracy stworzył przebój. W „Mów i zwyciężaj” ten mistrz sceny pozwala dogłębnie przyjrzeć się tematowi i udziela cennych wskazówek.
– Ken Blanchard, współautor Jednominutowego menedżera
***
Brian Tracy jest jednym z odnoszących największe sukcesy na świecie mówców i konsultantów z dziedziny rozwoju osobistego i zawodowego. Przemawia co roku do ponad 250 000 osób. Jego firma Brian Tracy International, z siedzibą w San Diego, ma przedstawicielstwa działające w całych Stanach Zjednoczonych oraz w 31 innych krajach. Jest autorem bestsellerów, m.in. Zjedz tę żabę! oraz Pocałuj tę żabę!, a także Psychologia sprzedaży i Zamknij się i działaj!. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
Zaufaj swoim silnym stronom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać!
Marcus Buckingham dał początek ruchowi wykorzystywania swoich silnych stron, który obecnie szeroką falą rozlewa się po świecie – od firm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. To ruch, który wypływa między innymi z sukcesu wcześniejszych bestsellerów Marcusa Buckinghama: Po pierwsze: Złam wszystkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony.
W tej książce Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich silnych stron, aby uzyskać jak największy sukces w pracy? Z tej książki dowiesz się:
• Dlaczego twoje silne strony to nie tylko to „w czym jesteś dobry”, a słabe strony to nie tylko to „w czym jesteś kiepski”.
• Jak prawidłowo określić swoje silne strony.
• Co możesz zrobić każdego tygodnia, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które wykorzystują twoje silne strony, a coraz mniej na te zadania, które obniżają twoją skuteczność.
• Jak rozmawiać z szefem i współpracownikami o swoich silnych stronach, aby nie sprawić na nich wrażenia, że chwalisz się albo narzekasz.
• Jak dobrać odpowiedni dla ciebie cotygodniowy 15-minutowy rytuał, który pozwoli ci przez całą karierę wykorzystywać twoje silne strony.
WYKORZYSTAJ SWOJE SILNE STRONY otworzy przed tobą i twoją firmą nowe i niezbadane jeszcze obszary.
Dołącz się do ruchu silnych stron i rozwijaj się.
***
Od kilku lat korzystam z odkryć Marcusa Buckinghama opisanych w jego poprzednich trzech książkach. Dzięki nim porzuciłem fałszywe przekonania i mity, odkryłem swoje talenty i talenty moich współpracowników. Obecnie działamy efektywnie w zespole uzupełniających się osób. Osiągamy sukcesy dzięki świadomości, że prawdziwa praca zespołowa polega na tym, że wszyscy w sposób skoordynowany wykorzystują swoje najsilniejsze strony, wiedzą, w czym mogą na sobie polegać. Aby nie roztrwonić własnych zdolności, wystarczy skorzystać z odkrytych przez autora czterech strategii stosowanych przez ludzi odnoszących sukcesy i systematycznie wykorzystujących swoje silne strony.
- Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska, prezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce
***
Wykorzystaj swoje silne strony to nadzwyczaj praktyczny przewodnik dla każdego menedżera, który chce zbudować zespół osiągający wybitne wyniki. Absolutna rewolucja w podejściu do rozwoju jednostek i zespołów. Marcus Buckingham w bardzo precyzyjny sposób pokazuje, jak w sześć tygodni – przechodząc przez sześć prostych kroków – zwiększyć w sposób niezwykły swoją motywację i podnieść efektywność własnych działań. Dodatkowo daje dokładne wskazówki, jak ukierunkować swoje otoczenie na mistrzostwo. Tę książkę polecam każdemu, kto chce zbudować sukces na tym, że z bardzo dobrego zmieni się w wybitnego. Książkę polecam sportowcom poszukującym sposobu na zdobycie złota, menedżerom szukającym inspiracji do gigantycznego kroku naprzód i każdemu człowiekowi, który chce czerpać radość z pracy opartą na sukcesach w życiu zawodowym i osobistym.
- Wojciech Herra, mówca, trener, specjalizuje się w projektach ukierunkowanych na zwiększanie efektywności sprzedaży
***
MARCUS BUCKINGHAM przez 17 lat pracował w Organizacji Gallupa, w której zajmował się badaniami nad najlepszymi liderami, kierownikami i przedsiębiorstwami. Wyniki tych badań stały się podstawą bestsellerów Po pierwsze: Złam wszystkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony, których Buckingham był współautorem. Jego sylwetkę przedstawiano w „New York Timesie” oraz w czasopismach „Fortune”, „Business Week” i „Fast Company”. Obecnie prowadzi własną firmę, która zajmuje się konsultingiem oraz prowadzeniem szkoleń – tradycyjnych i internetowych.
Więcej informacji na jego temat można znaleźć na stronie marcusbuckingham.com
Jeżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania.Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:- po pierwsze jako biznes, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta;- po drugie jako organizację, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością;- po trzecie jako instytucję społeczną, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.***Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (i wręcz jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu.- Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz***Urodzony w Wiedniu w 1909 roku, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University.Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.
Pokonaj bariery hamujące wzrost!
Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.
Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.
Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:
- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.
Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.
***
Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.
***
Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.
ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group
***
Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.
DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
***
„Mentalność założyciela” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”
To nie książka. To 3 miesięczny projekt, który przyniesie wymierne zmiany. To esencja praktycznego zarządzania.
Lider, menadżer, przedsiębiorca chce zawsze dwóch rzeczy: większych efektów (pieniędzy, sprzedaży, osiągnięć) oraz świętego spokoju (aby mógł zająć się tym co lubi, a nie bzdetami i bezsensownymi sprawami).
Kluczową kompetencją jest podejmowanie decyzji. Im jesteś wyżej w strukturze firmy lub Twoja firma się bardziej rozwija, tym mniej zajmujesz się sprawami operacyjnymi, a coraz bardziej podejmowaniem decyzji. Najlepiej jeśli każda decyzja zajmowałaby 60 sekund: 30 sekund poznajesz sytuację, 29 sekund analizujesz, 1 sekunda podejmujesz decyzję. Aby to było możliwe wszystkie inne procesy, systemy, strategie muszą działać sprawnie, a ludzie muszą być świadomi, kompetentni. Aby to było możliwe potrzebujesz tej książki. Każda strona to konkretna krótka wskazówka, o czym dziś pomyśleć, na co zwrócić uwagę.
Chcesz lepiej zarządzać:
#sobą #zespołem #wynikami #zmianą #ludźmi #firmą #korpo-grami #relacjami #strategią #emocjami #stresem #wizerunkiem i nie chcesz czytać 300 stron teorii i filozofii, ale codziennie inspirować się konkretną myślą? Ta książka jest dla Ciebie. Dwóch liderów, menadżerów spotkało się, aby stworzyć ten 3 miesięczny projekt, który może przynieść realne zmiany. Adam Dębowski - współwłaściciel kilku firm, zatrudniający 10 pracowników robiący w sumie obroty sześciocyfrowe. Grzegorz Skibiński - dyrektor w CITI, zarządzający bezpośrednio 20 osobami w dziale HR, odpowiadający za wielomilionowe budżety w międzynarodowej korporacji o obrotach 1mld dolarów rocznie.
W książce znajdziesz 10 różnic między korporacja? a własna? firma?, 43 Pułapki lidera, 24 Paradoksy biznesu, 16 Korpogier, dylemato´w menedz˙era w korporacji, 5 dylemato´w włas´ciciela firmy, 5 dylemato´w pracownika, 98 wskazo´wek, po jednej na kaz˙dy dzien´.
Książka jest realizowana w ramach Idei: Czytanie 3.0, czyli pozwala wchodzić w interakcje z autorami poprzez stronę 60sekunddziennie.pl - wejdź i zapisz się na bezpłatny kurs menadżerski.
JUŻ CZAS!
Jak osiągnąć przewagę konkurencyjną dzięki Koncepcji Szybkiego Wytwarzania
W ciągu dziesięciu lat, jakie minęły od wydania książki Quick Response Manufacturing (QRM – Koncepcja Szybkiego Wytwarzania), przedstawione w niej innowacyjne zasady udowodniły swoją efektywność w wielu działających w różnych branżach małych i dużych przedsiębiorstwach. I choć zasady te nie zmieniły się, po dekadzie prowadzenia warsztatów dla menedżerów najwyższego szczebla Rajan Suri opracował przejrzystą i spójną metodę prezentowania strategii QRM przy wykorzystaniu następujących czterech kluczowych koncepcji:
Potęga czasu – olbrzymi wpływ, jaki czas wywiera na całą organizację. Struktura organizacyjna – w jaki sposób zorganizować przedsiębiorstwo, by skrócić czas realizacji zleceń. Dynamika systemu – zrozumienie, w jaki sposób współzależności między zleceniami i zasobami wpływają na czas realizacji; dzięki temu można podejmować lepsze decyzje dotyczące mocy przerobowych, wielkości partii produkcyjnych i tym podobnych zagadnień. Kompleksowe wdrożenie – QRM nie dotyczy tylko działu produkcji. Metodykę tę wdraża się w całej organizacji, w tym w takich obszarach jak planowanie materiałowe, zaopatrzenie, zarządzanie łańcuchem dostaw, prace biurowe i rozwój nowych produktów. Przedstawiając przykłady wdrażania QRM, w książce Już czas: Jak osiągnąć przewagę konkurencyjną dzięki Koncepcji Szybkiego Wytwarzania Rajan Suri pokazuje nie tylko, jak skrócić czas realizacji zleceń, lecz również jak podwyższyć jakość i obniżyć koszty operacyjne, zyskując dzięki temu większy udział w rynku. Ten praktyczny podręcznik wyjaśnia, w jaki sposób kraje rozwinięte, wykorzystując strategię QRM, mogą skutecznie konkurować z producentami z państw, w których koszty pracy są niskie. Ponadto znajdują się w nim użyteczne wskazówki pokazujące krok po kroku, jak wdrażać QRM, uwzględniające także takie obszary jak księgowość i zarządzanie kosztami.
Dlaczego niektórzy ludzie odnoszą większy sukces niż inni?
Ponieważ są pewni siebie!
- Jaki jeden wielki cel wyznaczyłbyś sobie, jeślibyś wiedział, że nie może ci się nie udać?
- Jakie wspaniałe rzeczy chciałbyś zrobić ze swoim życiem, gdybyś miał zagwarantowany sukces we wszystkich swoich staraniach?
Poziom pewności siebie determinuje rozmiar celów, jakie sobie wyznaczasz, to, z jaką energią i determinacją koncentrujesz się na ich osiąganiu, oraz jak bardzo będziesz wytrwały w pokonywaniu przeszkód. Z tej wartościowej, praktycznej książki, opartej na pracy z ponad 5 milionami menedżerów, przedsiębiorców, handlowców i ambitnych ludzi z ponad sześćdziesięciu krajów, dowiesz się, jak rozwinąć w sobie niewzruszoną pewność siebie w każdym obszarze życia.
Potęga pewności siebie wyjaśnia, jak można poprawić swoją „mentalną kondycję”, myśląc jak osoby, które osiągnęły szczyt w swoich dziedzinach. Będziesz powoli budować i utrzymywać coraz wyższe poziomy pewności siebie we wszystkim, co robisz. Pewność siebie pozwoli ci wyjść ze swojej strefy komfortu i podejmować ryzyko bez gwarancji sukcesu. Prowadząc cię krok po kroku, Brian Tracy pomoże ci zbudować fundamenty wiary w siebie, która będzie trwała przez całe życie. Odkryjesz, jak możesz ustalić, czego naprawdę chcesz, i uwolnisz osobiste siły, aby to osiągnąć.
Nauczysz się, jak:
- określać swoje wartości, żyć w zgodzie z nimi i w pełni wykorzystywać swój potencjał;
- wyznaczać jasne cele i sporządzać pisemne plany ich zdobycia;
- przez całe życie doskonalić się w wybranej dziedzinie i dbać o osobisty rozwój;
- zaprogramować podświadomość tak, aby odpowiadała w pozytywny i konstruktywny sposób na każdy problem lub trudność;
- zminimalizować swoje słabości i zmaksymalizować siły do większych osiągnięć;
- osiągnąć wyższe poziomy odwagi i niezwykłej wytrwałości.
Stań się niepowstrzymany, niepokonany i nieustraszony w każdym obszarze swojego życia dzięki potędze niewzruszonej pewności siebie. Zostań człowiekiem czynu, pokonaj każdą przeszkodę i zdobądź każdy szczyt. Dzięki swojej nowo odnalezionej niezachwianej pewności siebie osiągniesz każdy cel, jaki sobie wyznaczysz.
O KSIĄŻCE
Brian Tracy jest mistrzem pojmowania i nauczania samorozwoju. W tej bezcennej książce odkrywa przed tobą klucz do drzwi sukcesu i spełnienia – uwierz w swój potencjał. Przyjmij jego nauki, a z pewnością zrealizujesz swoje cele.
Denis Waitley, autor Psychologii sukcesu
Brian wciąż wpływa na życia wszystkich swoich uczniów. Niniejsza książka zapewnia logiczną mapę, której może użyć każdy, aby zmaksymalizować swój prawdziwy potencjał.
Joseph Sherren, autor iLead: Five Insights for Building Sustainable Organizations
Kiedy Brian Tracy pisze nową książkę, rzucam wszystko i zaczyna czytać. Wszyscy potrzebujemy mądrych lekcji na temat rozwijania większej pewności siebie i dążenia do ambitnych celów. Ta książka przyczyni się do znaczącej zy na lepsze w twoim życiu.
Pat Williams, starszy wiceprezes Orlando Magic i autor Leadership Excellence
Brak pewności siebie podkopuje twoje poczucie własnej wartości i paraliżuje produktywność. W tej książce Brian Tracy dzieli się sekretami rozwijania i utrzymywania wysokiego poziomu pewności siebie – abyś mógł prowadzić najwspanialsze życie!
Kristin Arnold, autorka Boring to Bravo: Proven Presentation Techniques to Engage, Involve, and Inspire Your Audience to Action
Psychologia sprzedaży jest rozwinięciem klasycznego programu treningowego Briana Tracy. To lektura obowiązkowa każdego handlowca, który na poważnie myśli o karierze. W tej książce Tracy oferuje praktyczne metody i techniki sprzedaży, w tym warsztatowe "działania do przećwiczenia". Nie ma prostszej ani bardziej bezpośredniej metody do osiągnięcia sukcesu.
Po prostu zrób, co radzi Tracy, a zobaczysz, co stanie się z Twoją sprzedażą.
***
Doskonały program, którego słuchanie pomoże ci stać się supersprzedawcą – i to bez względu na to, jakie produkty czy usługi oferujesz. Tak też stało się ze mną: sprzedaję nieruchomości warte dziesiątki milionów złotych. Program audio jest niesłychanie praktyczny i pozwoli ci zamienić twój samochów w "uniwersytet na kółkach". Wspaniałą wiadomością jest również to, że techniki i wskazówki Briana Tracy można już ugruntowywać na szkoleniach oferowanych przez Brian Tracy International Sp. z o.o. – firmę założoną przez Briana w Polsce.
- Marek Stelmaszak przewodniczący rady nadzorczej Brian Tracy
To działa! Bez względu na to, czy jesteś odpowiedzialny za gospodarstwo domowe, przedsiębiorstwo, rodzinę czy fabrykę!
Jednominutowy Menedżer odniósł jeden z najbardziej spektakularnych sukcesów w historii. Tytuł ten osiągnął wielką popularność nie tylko w kręgach związanych z wielkimi korporacjami, ale również wśród właścicieli małych film, przedstawicieli handlowych, gospodyń domowych i nauczycieli. Został doceniony przez reprezentantów zarządów wielu firm znajdujących się na liście Fortune 500, którzy często określali go jako lekturę obowiązkową. Jednominutowy Menedżer opanował teoretyczne i praktyczne aspekty uzyskanej wiedzy – wyznacza jednominutowe cele, wygłasza jednominutowe pochwały oraz udziela jednominutowych reprymend. Teraz oddajemy kolejną odsłonę światowego bestsellera – praktyczny poradnik umożliwiający zamianę tych trzech tajemnic w umiejętności i natychmiastowe zastosowanie ich w codziennej pracy! Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce to kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Każdy może zostać Jednominutowym Menedżerem! Program opisany w książce Jednominutowy Menedżer odniósł nieprawdopodobny sukces, szturmem zajmując pierwsze miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa” i wykraczając poza świat wielkiego biznesu. Zawartą w nim wiedzę wykorzystały gospodynie domowe, studenci, niezależni fachowcy i wszyscy ci, którzy również chcieli efektywniej zarządzać swoim czasem i zasobami. Kolejna część serii zawiera opisy technik pozwalających w praktyce zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe reprymendy. Dzięki niej każdy będzie mógł skorzystać z osiągnięć tego rewolucyjnego programu!
O AUTORACH Dr Kenneth Blanchard wraz ze Spencerem Johnsonem napisał książkę Jednominutowy Menedżer. Jest przewodniczącym zarządu w firmie Blanchard Training and Development, Inc. Oraz profesorem przywództwa i behawioryzmu organizacyjnego na uniwersytecie w Amherst, Massachusetts. Zyskał międzynarodową sławę jako jeden z twórców modelu Przywództwa Sytuacyjnego. Od tego czasu szkolił wielu spośród najlepszych menedżerów na świecie. Mieszka wraz ze swoją rodziną w San Diego, w Kalifornii. Dr Robert Lorber to międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie zwiększania wydajności. Jest prezesem firmy RL Lorber & Associates, Inc. W ciągu ostatnich dziesięciu lat pod jego kierownictwem wiele małych, średnich i dużych firm z listy Fortune 500 na całym świecie rozpoczęło programy mające na celu zwiększenie wydajności, bezpieczeństwa, jakości oraz ilości produkowanych towarów. W rezultacie przedsiębiorstwa te zaoszczędziły miliony dolarów. Dr Robert Lorber mieszka wraz ze swoją rodziną w Villa Park, w Kalifornii.
OPINIE Wyznaczanie celów, kontrola realizacji i ocena wykonanych zadań to trzyetapowy proces zarządzania, który stale towarzyszy menedżerowi. Najważniejszym ogniwem tego procesu są ludzie, warto zatem poświęcić trochę czasu i zapoznać się z Technikami Jednominutowego Menedżera w praktyce, by efektywnie prowadzić swój zespół do celu i osiągać jak najlepsze wyniki. - Dorota Wilkanowicz, specjalista ds.. Public relations, serwis
Sensotwórczość to książka, która pokazuje, jak doskonalić działanie jednostek, zespołów i organizacji. Pomaga w rozwiązywaniu problemów, z jakimi borykają się liderzy współczesnych firm i członkowie zespołów. Doktorzy biznesu Joanna Heidtman i Piotr Piasecki biorą pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań. Dokonując wielostronnej analizy i korzystając z własnej wieloletniej praktyki, wskazują na sposoby otwierania nowych możliwości efektywnego działania, pokonywania konkurencji, a nade wszystko autentycznego zaangażowania potencjału pracowników wiedzy.
„Sensotwórczość” to idea nadawania sensu działaniu – zarówno jednostkowemu, jak i organizacyjnemu. Współcześni pracownicy wiedzy nie chcą pracować w miejscach z pozoru nowoczesnych, a w rzeczywistości przypominających obozy pracy podporządkowane partykularnym interesom. Dlatego warto przyjrzeć się własnemu działaniu, zespołowi czy całej organizacji pod kątem „sensotwórczości” – tego, czy i jak można zwiększyć spójność działania, komunikacji, celów i rozwoju, by ostatecznie tworzyć autentyczną wartość dla klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczeństwa.
Książka jest tak skonstruowana, aby czytelnik mógł odwoływać się na bieżąco do swojego własnego świata, który tworzy i w którym funkcjonuje zawodowo albo prywatnie (jako jednostka, członek zespołu lub organizacji). Dzięki temu może on sukcesywnie poddawać refleksji wszelkie własne i cudze działania. W każdym rozdziale można znaleźć problemy do rozważenia, wskazówki oraz elementy praktyczne do zastosowania.
***
Joanna Heidtman - psycholog i socjolog, trener biznesu, doradca, coach, wykładowca akademicki. Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w University of South Carolina i Cornell University w USA. Jest współzarządzającym w firmie Heidtman & Piasecki (Businessdoctors) i współzałożycielem Fundacji na rzecz Kapitału Intelektualnego, wykładowcą SWPS i Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Od wielu lat realizuje projekty głębokiej diagnozy kultury organizacyjnej, rozwoju przywództwa oraz umiejętności i kompetencji menedżerskich. Jako coach pracuje indywidualnie z menedżerami wyższego szczebla, specjalistami i szefami zespołów projektowych. Jej publikacje pojawiały się w magazynach: „Harvard Business Review Polska”, „Marketing & More”, „Think Tank”, „Sens”, „Charaktery”, „Coaching” i „Leader’s Magazine”. Współpracuje jako ekspert z telewizją TVN, TVN24 oraz TVN 24 BiŚ. Jej pasje to podróże po Azji, przyglądanie się ludziom różnych kultur i fotografia socjologiczna.
Piotr Piasecki - doświadczony menedżer, konsultant, trener i coach. Jest współzarządzającym w firmie Heidtman & Piasecki (Businessdoctors). Specjalizuje się w zmianach organizacyjnych i planowaniu strategii. Jako konsultant i coach wspomaga menedżerów w osiąganiu celów i rozwoju przywództwa. Jest propagatorem idei Lifelong Learning i Kapitału Intelektualnego, co zaowocowało wieloma projektami badawczymi i publikacjami, m.in. dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jako ekspert na co dzień współpracuje z wieloma instytucjami otoczenia biznesu i administracją. Pasjonuje się przyrodą, życiem rodzinnym i fotografią podróżniczą.
Większości ludzi się wydaje, że ich wybory i zachowania stanowią odzwierciedlenie ich indywidualnych, osobistych gustów i opinii. Masz dzisiaj na sobie tę, a nie inną kurtkę, ponieważ akurat ta ci się podobała. Wybrałeś taki, a nie inny zawód, ponieważ akurat ta praca wydawała ci się interesująca. Wydaje nam się dość oczywiste, że różne życiowe decyzje podejmujemy na podstawie własnych przemyśleń oraz opinii. Jak się jednak okazuje, to wcale nie jest prawda.
Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ inni ludzie mają na to, co się dzieje w każdej chwili naszego życia – i na nasze różne decyzje, od tych zupełnie błahych po te najbardziej doniosłe. Nawet zupełnie obcy ludzie mogą w zaskakująco dużym stopniu oddziaływać na nasze opinie i wybory. Okazuje się, że nasz stosunek do polityki społecznej może się zmienić w zależności od tego, czy zostanie nam ona przedstawiona jako pomysł obozu demokratów, czy republikanów (nawet jeśli jej założenia będą w obu przypadkach takie same).
Pod wpływem bodźców o charakterze społecznym robimy często to samo, co inni. W niektórych przypadkach dostosowujemy się do większości albo zaczynami naśladować ludzi wokół nas. Zdarzają się jednak również i takie sytuacje, w których staramy się odróżnić i wręcz unikamy pewnych rozwiązań czy zachowań, ponieważ obserwujemy je u innych. Ktoś może na przykład przestać słuchać jakiegoś zespołu, gdy ten zacznie zyskiwać zbyt dużą popularność. Ktoś inny może się nie zdecydować na zakup minivana, żeby nie wyglądać jak matka, która całymi dniami wozi dzieci z jednych zajęć dodatkowych na drugie.
W swojej zaskakującej i przemawiającej do przekonania książce Nieświadome wybory Jonah Berger zestawia ze sobą wnioski z badań naukowych prowadzonych w dziedzinie biznesu, psychologii oraz nauk społecznych, aby pomóc nam lepiej zrozumieć subtelne i niewidzialne siły kształtujące nasze indywidualne wybory. Uzmysłowienie sobie istnienia takich sił pomaga nam przytomnie decydować, kiedy chcemy ulec ich oddziaływaniu, a kiedy należy im się oprzeć. Dzięki tej wiedzy możemy dokonywać bardziej świadomych rozstrzygnięć i w większym stopniu kontrolować własne zachowania.
***
„Jonah Berger napisał kolejną fascynującą książkę, pełną pomysłów i narzędzi, które pomogą nam odnaleźć się we współczesnym świecie”.
– Charles Duhigg, autor książek Siła nawyku oraz Mądrzej, szybciej, lepiej
***
„Ta książka podpowiada, jak skutecznie oddziaływać na innych ludzi i jak podejmować lepsze decyzje. Pomaga też lepiej zrozumieć tajemnicę ludzkich zachowań. To niesamowita lektura pełna ciekawych spostrzeżeń”.
– Tony Hsieh, dyrektor generalny firmy Zappos
***
„Podobnie jak w przypadku książki Efekt wirusowy w biznesie Jonah Berger proponuje nam bardzo wnikliwą analizę poruszanych zagadnień. Nieświadome wybory to książka, które może zmienić nasze postrzeganie samych siebie i naszego miejsca w świecie”
– Arianna Huffington, autorka książki Spełnienie
***
„Jeśli chcesz wiedzieć, skąd się tak naprawdę biorą twoje zachowania, przeczytaj najnowszą, odkrywczą książkę Jonah Bergera. Znajdziesz w niej wyniki badań, które skłaniają do myślenia, i historie, które zapadają w pamięć, a także liczne przekonujące spostrzeżenia. To świetna lektura!
– William Ury, autor książki Dochodząc do tak ze sobą
***
„Jonah Berger z właściwą sobie przenikliwością demaskuje potężne czynniki kształtujące nasze postępowanie i odkrywa fascynujące tajemnice ludzkich zachowań”.
– Robert Cialdini, autor książki Wywieranie wpływu na ludzi
Jednominutowy Menedżer odniósł tak wielki sukces w życiu zawodowym, że zapomniał o czymś niezwykle ważnym – o zdrowiu. Wciąż rozchwytywany, jadł w biegu i nie miał czasu na ćwiczenia fizyczne. Bardzo szybko przybrał na wadze, a jego oddech stał się krótki i urywany. Wkrótce odkrył, że sukces w biznesie drogo go kosztuje. W jego życiu brak było równowagi między karierą a zdrowiem. Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione „ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami”. Opisane są w niej cztery ważne zasady, dzięki którym każdy może szybko wrócić do formy i ponownie spojrzeć na życie z odpowiedniej perspektywy. Prowadząc zdrowszy tryb życia zwiększysz swoją produktywność, obniżysz poziom stresu i osiągniesz większą satysfakcję we wszystkim, co robisz.
01. Symbol – Wprowadzenie 0:03:39
02. Przedmowa 0:01:26
03. Zbyt wiele możliwości 0:02:23
04. Nietypowy telefon 0:01:59
05. Strach 0:04:25
06. Stres i wydajność 0:03:15
07. Zależność między stresem i zmęczeniem 0:02:38
08. Czynniki wpływające na poziom stresu 0:05:54
09. Efekt domino 0:01:14
10. Samopoczucie – pierwszy krok do odzyskania równowagi 0:02:56
11. Początek 0:01:15
12. Wizyta na uniwersytecie 0:06:37
13. Charakterystyka zdrowego człowieka 0:08:42
14. Odpowiedzialność za zdrowie 0:05:03
15. Zdrowy tryb życia 0:01:31
16. Identyfikacja zagrożeń 0:05:31
17. Informacje zdrowotne 0:03:16
18. Kolejny krok 0:04:14
19. Promocja zdrowia w przedsiębiorstwie 0:01:28
20. Logika 0:01:54
21. Fakty 0:03:18
22. Zyski dla organizacji 0:02:50
23. Zmiany w organizacji 0:21:15
24. Łatwiej powiedzieć niż zrobić 0:00:53
25. Wsparcie 0:02:54
26. Opracowanie planu 0:07:15
27. Zmiana stylu życia 0:06:01
28. Osobisty trener 0:03:04
29. Pomoc bliskich 0:02:54
30. Nowy styl życia 0:03:20
31. Wierność zobowiązaniom 0:03:13
32. Pomagać innym 0:07:43
33. Samodyscyplina 0:01:23
34. Program dla pracowników 0:02:39
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?