Od planu do realizacji. Od celu do rezultatu.
Większość liderów ma jakiś wielki, ryzykowny i śmiały cel. Jeden marzy o tym, aby jego marka stała się popularniejsza niż Coca-Cola, inny aspiruje do stworzenia najbardziej dochodowej strony internetowej w cyberprzestrzeni, a jeszcze inny chciałby tchnąć w swoją organizację ducha walki i zdeklasować swoich głównych konkurentów. Przeważająca część z nich wpada jednak w tryby ogłupiającej biurokracji, która uniemożliwia im realizację tych ambicji. W niniejszym opracowaniu Jim Collins omawia tzw. mechanizmy katalityczne – proste, a jednak niezwykle skuteczne, niezbiurokratyzowane narzędzie menedżerskie, które stanowi kluczowe ogniwo pomiędzy celem a rezultatem i ułatwia przekucie wzniosłych aspiracji w rzeczywiste osiągnięcia. Jednak ten sam mechanizm katalityczny, który zadziałał w jednej organizacji, niekoniecznie sprawdzi się w innej. Z tego względu Jim Collins oferuje czytelnikowi pewne ogólne zasady i wskazówki, jak w efektywny sposób stworzyć mechanizm właściwy dla konkretnego środowiska biznesowego.
Mechanizmy katalityczne to mobilizujące narzędzia menedżerskie, które łączą bieguny ambicji i realizacji, to kluczowe ogniwa pomiędzy naszymi pobudkami a skutecznym działaniem, to instrumenty, które pozwalają liderom przekształcać wzniosłe aspiracje w konkretną rzeczywistość. Z moich badań wynika, że tylko niewielki odsetek firm – szacunkowo między pięć a dziesięć procent – wykorzystuje mechanizmy katalityczne, a należy dodać, że niektóre z nich robią to zupełnie nieświadomie. Biorąc pod uwagę ich skuteczność, można przypuszczać, iż są one najbardziej niedocenianą – i najbardziej obiecującą – praktyką menedżerską, która pomaga organizacjom przekuwać cele w rezultaty.
***
JIM COLLINS jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest również praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna ?rma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar. Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji.
***
Seria „Klasycy Harvard Business Review” daje czytelnikowi możliwość zgromadzenia wszystkich rewolucyjnych prac docenionych przez HBR we własnej biblioteczce. Każdy poczytny tom prezentuje wybitną koncepcję, która pozostaje aktualna do dziś i wpływa na kształt współczesnej praktyki menedżerskiej.
Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący ?rmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” ?rmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną?
JIM COLLINS wraz ze swoim zespołem badaczy wydestylował taki kod DNA – kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek ?rm. W książce Od dobrego do wielkiego omawia 11 przypadków ?rm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Przeszły one drogę od przeciętności do doskonałości i osiągnęły zadziwiające wyniki. Ich łączna średnia stopa zwrotu w ciągu 15 lat od punktu zwrotnego była 6,9 razy większa niż oferowana przez rynek ogólny. Oprócz tego Collins opisuje szereg organizacji, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity.
W książce Od dobrego do wielkiego znajdziecie ponadczasowe zasady konieczne do przekształcania organizacji dobrych w wielkie. Autorzy pokazują, w jaki sposób można dobrą organizację zmienić tak, by była zdolna przez długi czas osiągać wyjątkowe wyniki.
Nasze pięcioletnie badania przyniosły wiele ciekawych spostrzeżeń, niejed-nokrotnie zaskakujących i niezgodnych z obiegowymi opiniami. Nadrzędny wniosek, jaki z nich wypływa, można zawrzeć w jednym zdaniu: wierzymy, że niemal każda organizacja może bardzo znacząco poprawić swoje wyniki i swoją pozycję, być może nawet stać się wielką firmą, jeśli konsekwentnie będzie u siebie wprowadzać pomysły, które odkryliśmy.
[fragment]
***
JIM COLLINS jest współautorem bestsellera Wizjonerskie organizacje, jednej z najlepiej sprzedających się książek biznesowych w historii. Szkoła Biznesu na Uniwersytecie Stanforda, w której Collins wykłada przywództwo, uhonorowała go nagrodą za nadzwyczajne postępy w nauczaniu. Obecnie Collins wiele czasu poświęca swojemu laboratorium badawczemu w Kolorado, gdzie prowadzi zaawansowane prace nad alchemią przywództwa.
Collins nie tylko pisze i wykłada. Jest praktykiem zarządzania. Współtworzył wiele wizjonerskich organizacji. Jedną z nich jest nadzwyczajna ?rma budowlana DPR Construction, która projektowała i wzniosła m.in. fantazyjną siedzibę studia Pijar. Z doradztwa Collinsa skorzystało ponad stu zarządzających znanych korporacji.
Inne książki Collinsa, życzliwie przyjęte przez czytelników w wielu krajach, to m.in. Jak upadają giganci oraz Wielcy z wyboru.
Wykorzystując podróż samolotem jako metaforę, Plan lotu wytycza ci kurs na osobiste szczęście i uwolnienie pełnego potencjału.
Brian Tracy zarobił fortunę, zaczynając od zera i stosując zasady przedstawione w tej książce. Przekazał je czterem milionom ludzi w 46 krajach. Stał się jednym z najwybitniejszych na świecie guru w dziedzinie rozwoju osobistego. Ludzie, którzy wprowadzili w życie zasady opisane w Planie lotu, doświadczyli szybkich pozytywnych zmian w każdym obszarze życia.
Sukces to nie przypadek
Sukces zależy od szczęścia w stopniu nie większym niż udany lot samolotem. Jeżeli lecimy z wiatrem, podróż jest szybsza. Wiatr przeciwny oznacza opóźnienie, jednak pilot i tak osiąga cel podróży, jeśli umiejętnie kieruje maszyną. Lotem rządzą prawa ?zyki. Podobnie jest z sukcesem.
Potrzebujesz planu lotu
Pewien mądry człowiek powiedział mi kiedyś: „Sukces to cele, reszta to szczegóły”. Potrzebujesz sprecyzowanych celów, planów i harmonogramu, by mieć osiągnięcia i by twoja obecna sytuacja się zmieniła. Potrzebujesz planu lotu, który stworzysz, zanim rozpoczniesz podróż, i którym będziesz się kierował. Musisz także mieć odwagę i wiarę, by wystartować bez gwarancji na sukces. W trakcie podróży musisz być przygotowany na nieustanne korekty kursu. A przede wszystkim musisz postanowić, że nie zrezygnujesz, dopóki nie osiągniesz celu.
Wystartuj
Jest dwanaście kroków, które powinieneś zrobić na drodze do szczęścia, bogactwa i dobrobytu większego, niż kiedykolwiek sobie wyobrażałeś. Dzięki nim możesz całkowicie kontrolować swoje życie, uaktywnić siłę umysłu, stać się tym, kim chcesz, i zwiększyć prawdopodobieństwo dotarcia do celu na czas.
Z tej książki nauczysz się, jak:
• określić, kim jesteś i czego pragniesz,
• obrać jasny, mierzalny cel, który będziesz mógł forsować,
• stworzyć szczegółowy plan wypracowywania sukcesu,
• zdobyć niezachwianą pewność siebie, która pozwoli ci wystartować
• utrzymać kurs mimo nieuniknionych problemów, przeszkód i turbulencji.
Poznaj prawa rozwoju życiowego i zawodowego, jakich uczy Brian Tracy, a rozwiniesz i w pełni wykorzystasz swój potencjał.
***
Brian Tracy zajmuje się tym, co dla menedżera czy właściciela firmy jest najważniejsze – jego osobistymi cechami i umiejętnościami, bez których sukces będzie wyłącznie dziełem przypadku. Jasne określenie celu, odwaga, pracowitość, wytrwałość – to cechy zarówno dobrego pilota, jak i dobrego menedżera. Książka o nich opowiada, a co ważniejsze – skutecznie motywuje do tego, by je w sobie wyrobić.
Jan Dworak, producent filmowy i telewizyjny, dziennikarz, były prezes Telewizji Polskiej
Brian Tracy podsuwa uniwersalne rady jak osiągnąć sukces, wierząc, że chcieć to móc. Posługuje się przy tym prostą i silnie przemawiającą do wyobraźni metaforą życia jako podróży. Albert Einstein powiedział kiedyś, że życie jest jak jazda na rowerze. Żeby utrzymać równowagę, trzeba jechać do przodu. Z Brianem Tracy idziemy z duchem czasu, przesiadamy się na samolot i dostajemy Plan lotu. Bo, rzeczywiście, dziś bez planu daleko się nie zajedzie.
Jan Krzysztof Bielecki, polityk i ekonomista, w latach 2003–2010 prezes zarządu Bank Pekao S.A.
Co każda matka wiedzieć powinna…
Jillian Michaels znasz przede wszystkim jako wiodącą specjalistkę w dziedzinie fitnessu oraz uznaną ekspertkę w zakresie żywienia. Być może jednak nie wiesz, że jest również dumną matką dwojga dzieci. Korzystając z najnowszych odkryć w tej dziedzinie, wraz z zespołem wybitnych ekspertów napisała książkę Będę mamą!, która całkowicie odmieni twoje przekonania dotyczące ciąży, abyś mogła podejmować jak najlepsze decyzje dla siebie i swojego maleństwa.
Informacje zawarte w tej książce pozwolą ci rozprawić się z zagrożeniami czyhającymi w twoim najbliższym otoczeniu, zrozumieć znaczenie wizyt kontrolnych, badań oraz procedur medycznych zalecanych przez twojego lekarza. Lektura niniejszej książki uzbroi cię również w wiedzę przydatną do łagodzenia wszelkich dolegliwości ciążowych od zgagi i opuchniętych stóp po poważniejsze problemy zdrowotne. Nauczysz się, jak optymalizować każdy aspekt rozwoju twojego dziecka, począwszy od dbania o jego IQ i zdolności poznawcze po przyszłą formę fizyczną, a nawet kształtowanie gustów kulinarnych!
W książce Będę mamą! znajdziesz też szczegółowy plan posiłków wraz z przepisami na pyszne, odżywcze dania oraz specjalnie opracowany zestaw ćwiczeń na każdy trymestr ciąży, abyś po porodzie odzyskała siły i wypracowała doskonalszą niż kiedykolwiek sylwetkę.
***
Jillian Michaels to ciesząca się międzynarodową renomą ekspertka i coach w dziedzinie fitnessu i zdrowego stylu życia. Ogromny sukces, jaki odniosła, wynika z faktu, iż ze swoimi klientami i czytelnikami nawiązuje wyjątkowe relacje oparte na osobistych doświadczeniach związanych z dążeniem do zdrowia i szczęścia. Ma dwoje dzieci ze swoją partnerką życiową, Heidi Rhoades: syna Phoenixa oraz córkę Lukensię. Mieszka w Los Angeles, w Kalifornii.
ZESPÓŁ EKSPERTÓW – dzięki ich profesjonalizmowi i fachowej wiedzy ogromna rzesza kobiet i dzieci będzie teraz miała dostęp do narzędzi, informacji i wsparcia, którego potrzebują, by podejmować najlepsze decyzje dla siebie i swoich rodzin.
Lek. med. Suzanne Gilberg-Lenz – ginekolog-położnik, jest lekarzem medycyny ajuwerdyjskiej oraz specjalistką w dziedzinie medycyny holistycznej.
Andrea Orbeck – specjalistka w dziedzinie ćwiczeń w ciąży, absolwentka kinezjologii oraz certyfikowanych szkoleń w zakresie połączeń międzykomórkowych.
Lek. med. Katja Van Herle – specjalistka znajdująca się na liście najlepszych lekarzy endokrynologów organizacji konsumenckiej Consumer Research Council of America.
Cheryl Forberg – licencjonowana dietetyczka, laureatka wielu nagród, szef kuchni oraz autorka bestsellerów z listy „New York Timesa”.
Lek. med. Jay Gordon – członek Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej (FAAP), lekarz pediatra specjalizujący się w żywieniu niemowląt oraz karmieniu piersią.
Książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym, łącząc treści o charakterze teoretycznym z przykładami zadań. Dzięki temu może służyć zarówno jako podręcznik akademicki, jak i do samodzielnej nauki.
Zawiera treści teoretyczne ilustrowane licznymi przykładami liczbowymi, zadania do samodzielnego rozwiązania oraz ich rozwiązania. Każdy rozdział kończy się pytaniami otwartymi, problemami dyskusyjnymi oraz zadaniami.
Autorki koncentrują się na zagadnieniach typowych dla mniejszych firm, przy zachowaniu pełnego zakresu treści niezbędnych do pogłębiania wiedzy z dziedziny rachunkowości finansowej. Osiągają to dzięki prezentowaniu zagadnień dotyczących ewidencji księgowej i wyceny w postaci rozwiązań standardowych oraz rozwiązań uproszczonych. Omawiają także problematykę postaw etycznych w profesji księgowego, ważną z punktu widzenia poszukiwania przez firmy, także te mniejsze, zewnętrznych źródeł finansowania na rynkach kapitałowych. Autorki są profesorami w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Skąd liderzy wiedzą, co należy robić, żeby rozwijać firmę?
Skąd czerpią pewność, że klienci będą chcieli kupować ich produkty?
Czy sukces innowacji zawsze zależy tylko od szczęścia?
Wybitny autorytet w dziedzinie innowacyjności i rozwoju, profesor Harvard Business School, Clayton Christensen, wraz z Taddym Hallem, Karen Dillon i Davidem S. Duncanem, przedstawiają odpowiedzi na te pytania. Poprzednie pokolenie pamięta rewolucję, która dokonała się za sprawą koncepcji przełomowych innowacji, stworzonej przez Christensena. Na jej podstawie można było przewidywać reakcje konkurentów na różne typy aktywności innowacyjnej. W tej książce przedmiotem analizy staje się inny aspekt tej układanki, a mianowicie przyczyny wzrostu oraz sposoby jego generowania.
Na podstawie wieloletnich badań Christensen, Hall, Dillon i Duncan doszli do przełomowego wniosku. Stwierdzili mianowicie, że utrwalane przez lata przekonanie – jakoby dla innowacyjności największe znaczenie miało gromadzenie jak najszerszej wiedzy na temat klienta – jest w istocie niesłuszne. Klienci nie tyle kupują produkty czy usługi, ile raczej „zatrudniają” je do wykonania określonego zadania. Autorzy twierdzą, że sukces innowacji zależy zatem od wiedzy nie na temat samych klientów, lecz raczej na temat stojących przed nimi wyzwań. Koncepcję zadań do wykonania stosują z powodzeniem najbardziej znane firmy świata, w szczególności dynamicznie rozwijające się start-upy, takie jak Amazon, Intuit, Uber czy Airbnb. Ta książka powstała jednak nie po to, aby świętować te sukcesy, lecz raczej po to, aby pomagać przewidywać kolejne. Christensen i jego współpracownicy podkreślają, że dzięki wiedzy na temat czynników, które skłaniają klienta do „zatrudnienia” produktu bądź usługi, każdy menedżer może poprawić wyniki w dziedzinie innowacji – ponieważ może zacząć tworzyć produkty, które klient będzie chciał zatrudnić i za które będzie skłonny zapłacić wyższą cenę. Teoria zadań to nowa nadzieja dla firm, które pragną się rozwijać, ale mają już dość poszukiwania dobrych rozwiązań po omacku.
Autorzy tej książki starannie wykładają prowokacyjne założenia, w ten sposób przedstawiając kompleksowe wyjaśnienie swojej teorii. Tłumaczą, z czego wynika jej wartość prognostyczna. Co jednak szczególnie ważne, podpowiadają również, jak stosować ją w praktyce w celu tworzenia lepszych innowacji.
***
Clayton Christensen jest profesorem w Harvard Business School, autorem dziewięciu książek i pięciokrotnym laureatem McKinsey Award za najlepszy artykuł opublikowany na łamach „Harvard Business Review”. Jest również współzałożycielem czterech firm, w tym firmy konsultingowej Innosight, specjalizującej się w dziedzinie innowacji. W ramach sporządzanego co dwa lata rankingu Thinkers50 w 2011 i 2013 roku uznano go za najbardziej wpływowego autora myśli biznesowej.
Taddy Hall jest dyrektorem Cambridge Group oraz liderem projektu Breakthrough Innovation realizowanego przez firmę Nielsen. Pomaga menedżerom wysokiego szczebla w tworzeniu udanych nowych produktów i doskonaleniu procesów generowania innowacji. Poza tym blisko współpracuje z menedżerami z rynków rozwijających się jako doradca Endeavor.
Karen Dillon pracowała jako redaktor w „Harvard Business Review”, jest również współautorką bestsellerowej książki Co będzie miarą twojego życia?. Ukończyła Cornell University oraz Medill School of Journalism na Northwestern University. W 2011 roku organizacja Ashoka zaliczyła ją do grona najbardziej wpływowych i inspirujących kobiet na świecie.
David S. Duncan jest starszym partnerem w firmie Innosight. Jest wiodącym teoretykiem i doradcą służącym wsparciem menedżerom wyższego szczebla w kwestiach strategii innowacyjnych i rozwoju. Pomaga im we wprowadzaniu przełomowych zmian i osiąganiu stabilnego wzrostu, jak również w skutecznej transformacji organizacji z myślą o pomyślności w długim okresie. Ukończył studia na Duke University i uzyskał doktorat w dziedzinie fizyki na Harvardzie.
Zjedz tę żabę! Wszystko, cokolwiek wiąże się z planem, ustaleniem priorytetu i organizacją pracy, sprowadza się do tych trzech słów.
Brian Tracy
Zjedz tę żabę! to książka dla ludzi biznesu, to prawdziwe vademecum podnoszenia wydajności pracy i osiągania z niej zadowolenia.
Ta przekonująca metafora, „ogromna żaba” czekająca na zjedzenie, to twoje największe, najważniejsze zadanie, z którego realizacją będziesz prawdopodobnie zwlekać, jeśli nie zajmiesz się nim od razu. Jest ona również tym zadaniem, które w danym momencie może mieć najkorzystniejszy wpływ na twoje życie i pomóc ci w szybkim osiągnięciu oczekiwanych rezultatów. Rozpoczęcie pracy od połknięcia „żaby” gwarantuje przez cały dzień poczucie zadowolenia wynikające ze świadomości, że już nic gorszego nie może ci się dzisiaj przytrafić.
Dwadzieścia jeden opisanych tu metod osiągania sukcesu ma za cel poprawę ogólnej wydajności i wzmocnienie twojej pozycji w pracy. Wiele z podanych w książce pomysłów można też zastosować w życiu prywatnym. Obecne wydanie zostało uaktualnione w częściach dotyczących rozwoju techniki, jaki nastąpił od pierwszego wydania w roku 2001.
***
Brian Tracy jest jednym z czołowych specjalistów w dziedzinie zarządzania za-sobami ludzkimi i organizacji czasu. Ekspert psychologii sprzedaży, charyzmatyczny mówca, uznany na świecie autorytet i konsultant w zakresie rozwoju osobistego oraz sukcesu zawodowego. Ponad 1000 firm na świecie skorzystało już z jego wykładów.
Nowa książka autorów, którzy podarowali nam jedną z najbardziej ikonicznych i wpływowych książek poświęconych strategii, jakie w ogóle zostały napisane, książkę, która na zawsze zmieniła język biznesowy, wprowadzając ważne pojęcia „czerwonych oceanów” i „błękitnych oceanów”.
Książka Przemiana błękitnego oceanu pełna jest inspirujących, zaczerpniętych z rzeczywistego świata przykładów, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach dokonali przemian czerwonych oceanów zatłoczonych przez konkurentów w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej, stosując procesy i narzędzia, które tu opiszemy. Książka pokazuje, jak krok po kroku budować u swoich ludzi wiarę w siebie i zapewniać sobie nowy wzrost.
Dowiesz się z niej:
• DLACZEGO skupianie się na konkurowaniu prowadzi do utraty szans na wzrost i JAK zacząć myśleć o strategii szerzej, wybiegając myślami poza konkurowanie.
• DLACZEGO myślenie o kreatywnej destrukcji i zakłóceniu jako źródłach innowacji jest ograniczające i JAK można rosnąć dzięki kreacji niedestruktywnej.
• JAK każdy w każdej organizacji może przejść z czerwonego do błękitnego oceanu w systematycznym, pięcioetapowym procesie Przemiany błękitnego oceanu – nie tylko przedsiębiorcy.
• DLACZEGO wiara w siebie jest kluczowa w tworzeniu i realizacji strategii wzrostu i JAK ją budować.
• DLACZEGO nie powinniśmy budować swojej strategii wzrostu na bazie istniejących warunków środowiskowych i branżowych oraz JAK można je kształtować, aby sprzyjały naszemu wzrostowi.
***
Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
- Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Drive i To Sell is Human (wyd. polskie Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację i Jak być dobrym sprzedawcą)
Wyzwaniem dla każdej firmy jest osiąganie wzrostu na zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, skuteczny i ludzki. W książce Przemiana błękitnego oceanu znajdziesz to wszystko i jeszcze więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na niewykorzystane możliwości wzrostu twojej firmy, bez względu na to, czy jest start-upem, małym biznesem, czy korporacją z listy Fortune 500.
- Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów oraz autor bestsellera „New York Timesa” Execution (wyd. polskie Realizacja)
***
W. Chan Kim i Reneé Mauborgne są profesorami strategii w INSEAD i współdyrektorami Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD. Są autorami światowego bestsellera Strategia błękitnego oceanu, książki uznawanej za najbardziej ikoniczną i najbardziej wpływową książkę o strategii, jaka kiedykolwiek powstała. Strategia błękitnego oceanu jest bestsellerem w pięciu krajach i ukazała się w rekordowej liczbie czterdziestu czterech wersji językowych. Kim i Mauborgne są zaliczani do pierwszej trójki światowych guru zarządzania na liście Thinkers50 i otrzymali na całym świecie wiele nagród i wyróżnień. Są członkami Światowego Forum Ekonomicznego i założycielami Globalnej Sieci Błękitnego Oceanu blueoceanshift.com.
Jesteś telesprzedawcą zawodowcem: działasz na pierwszej linii frontu, w boju o dominację twojej firmy, walcząc
o uwagę dzisiejszych zapracowanych i wycofanych klientów. Musisz znaleźć głównych graczy, zyskać ich uwagę w trakcie rozmowy telefonicznej i wymiany e-maili oraz sfinalizować transakcję - i to szybko. Treściwy i wszechstronny program inteligentnej i skutecznej telesprzedaży autorstwa Josiane Feigon pomoże ci osiągnąć to wszystko, a nawet więcej.
Program bazuje na dziesięciu łatwych do nauczenia się, niezbędnych umiejętnościach dopasowanych do cyklu sprzedaży. Proste procesy, przedstawione krok po kroku w poradniku pomogą ci:
• pokonać "paraliż w zakresie sprzedaży" - i to na dobre!
• poznać i stosować szybkie "zajawki dźwiękowe", które przykuwają uwagę potencjalnych klientów.
• zadawać pytania, które odkrywają prawdziwe potrzeby klientów.
• nawigować wokół przeszkód i "stróżów dostępu", aby dotrzeć do decydentów i osób z kompetencjami zakupu!
• poświęcać więcej czasu na to, co potrafisz najlepiej - sprzedawanie - i wyeliminować żmudne, nieprzynoszące zysków czynności.
• przekształcić frustrację w sukces - i sprzedaż!
Czy jesteś gotów stać się prawdziwym wojownikiem telesprzedaży?
Przeczytaj Techniki skutecznej sprzedaży przez telefon i internet i podbij świat sprzedaży!
Telesprzedawcy wykonują tygodniowo średnio dwieście wychodzących rozmów telefonicznych i e-maili, w każdej chwili ryzykując odrzucenie. Będąc telesprzedawcą w labiryncie boksów, z telefonem jako jedynym towarzyszem, możesz się czuć odizolowany i pozbawiony motywacji.
Ta książka będzie twoim prawdziwym przyjacielem i kompanem, towarzysząc ci w twoim boksie i pomagając wprowadzić kilka prostych zmian - takich jak opracowanie nowego zdania otwierającego, przygotowanie oryginalnego szablonu poczty elektronicznej czy ułożenie świeżych pytań które pozwolą powstrzymać odkładanie słuchawek i spotykanie się z odmową oraz przekształcić kontakty w nowych potencjalnych klientów i sfnalizowane sprzedaże.
[fragment]
Zbiór najlepszych artykułów autorstwa W. Chan Kima i Renée Mauborgne poświęconych strategii błękitnego oceanu.
Niezwykle ważna książka zatytułowana Strategia błękitnego oceanu została wydana w 44 językach i sprzedała się na całym świecie w ponad 3,6 miliona egzemplarzy. Znaczna część wniosków, które W. Chan Kim i Renée Mauborgne formułowali na temat tworzenia nowych przestrzeni rynkowych, ukazywała się pierwotnie w postaci artykułów w „Harvard Business Review”. Niniejsza książka gromadzi w jednym miejscu najlepsze z tych publikacji.
Kolejne artykuły pozwalają krok po kroku prześledzić proces tworzenia „błękitnych oceanów”, czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. Kim i Mauborgne proponują narzędzia, dzięki którym można tę przestrzeń zagospodarowywać, a które ostatecznie stały się fundamentem modelu strategicznego błękitnego oceanu (należą do nich krzywa wartości, kanwy strategii, masowy korytarz cenowy oraz przewodnik po modelach biznesowych). Niniejszy zbiór zawiera również najnowszy artykuł autorów, zatytułowany Pułapki czerwonego oceanu.
Zarówno czytelnikom zaznajomionym z założeniami strategii błękitnego oceanu, jak i tym, którzy ich nie znają, ta książka pozwala w nowym świetle przeanalizować ten jakże ważny model – i pomaga wcielić go w życie w konkretnych warunkach organizacyjnych.
***
Żadna inna książka dotycząca planowania biznesowego nie odniosła w ostatnich latach tak wielkiego sukcesu, jak Strategia błękitnego oceanu.
„The Economist”
***
W. Chan Kim oraz Renée Mauborgne wykładają na INSEAD i wspólnie kierują INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Napisali razem Strategię błękitnego oceanu, zaliczaną do najważniejszych i najbardziej wpływowych książek o strategii, jakie kiedykolwiek powstały. Kim i Mauborgne znajdują się na 3. pozycji listy guru zarządzania na świecie według Thinkers50, są też laureatami licznych światowych nagród. Współpracują ze Światowym Forum Gospodarczym.
Więcej informacji na temat autorów i ich pracy można znaleźć na stronie blueoceanstrategy.com.
Co by było, gdyby się okazało, że u podstaw konfliktów w domu, w pracy, a także na świecie leży ta sama przyczyna?
A co, jeśli wciąż błędnie diagnozujemy tę przyczynę?
A co, jeśli w rezultacie pogłębiamy problemy, które rzekomo staramy się rozwiązywać?
Każdego dnia.
Nowy międzynarodowy bestseller autorów książki Przywództwo i oszukiwanie samego siebie dodaje otuchy i zachęca do pojednania. Za sprawą poruszającej opowieści o rodzicach borykających się z własnymi dziećmi i problemami zatruwającymi ich wspólne życie uczymy się od niegdysiejszych wrogów, jak zażegnać konflikty w życiu osobistym, zawodowym oraz te o zasięgu globalnym, nawet jeśli już znaleźliśmy się w stanie wojny.
***
Anatomia pokoju to książka, która daje moc do przeprowadzenia transformacji. Zdejmuje z nas brzemię zarządzania organizacją, ucząc nas, jak powinniśmy troszczyć się o współpracowników i wziąć odpowiedzialność za stworzenie organizacji, która ostatecznie wyniesie naszą dbałość o klienta na wyższy poziom.
- Don Serrat, założyciel i prezes Life Works UK
Anatomia pokoju to błyskotliwie napisana, inspirująca książka, której rzadko spotykana prostota przekazu skłania do refleksji i do działania. Polecam ją bez wahania każdemu, kto pragnie znaleźć rozwiązanie konfliktów – zarówno tych osobistych, jak i globalnych.
- Gilead Sher, były szef kancelarii premiera Izraela oraz główny negocjator w rozmowach z Palestyną
***
The Arbinger Institute to międzynarodowa organizacja szkoleniowa, konsultingowa i coachingowa, której programy i metody powstały na podstawie 45 lat badań naukowych w dziedzinie psychologii ludzkich zachowań oraz motywacji, a także 35 lat doświadczeń w pracy z organizacjami na całym świecie.
Główna siedziba firmy mieści się w Stanach Zjednoczonych, ale oddziały Arbingera znajdują się obecnie na całym świecie: w obu Amerykach, w całej Europie, na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Azji i Oceanii. Aby uzyskać więcej informacji na temat działalności Arbingera i możliwości wsparcia twojej organizacji, odwiedź stronę internetową arbinger.com
Publikacja stanowi unikalny zbiór dydaktycznych studiów przypadków polskich organizacji: małych, średnich i dużych polskich firm oraz podmiotów sektora publicznego i pozarządowego. Studia przypadków to jedna z najskuteczniejszych technik uczenia się zarządzania – pozwala wcielić się w rolę faktycznych decydentów, w rzeczywistych sytuacjach, w konkretnym, znanym nam kontekście. Na polskim rynku wydawniczym dotychczas brakowało profesjonalnych case studies – przygotowanych we współpracy z praktykami, z myślą o potrzebach dydaktycznych.
Ta publikacja przynajmniej częściowo wypełnia tę lukę.
W książce znajdują się trzy rodzaje studiów przypadków. Po pierwsze, są to case studies realizowane we współpracy z praktykami i przez nich autoryzowane. Opowiedziane w nich zostały historie prawdziwych wyzwań zarządczych i sposobów ich rozwiązywania. Po drugie, są to studia przypadków opisujące ciekawe i powszechnie znane zdarzenia z rzeczywistości gospodarczej, oparte na ogólnodostępnych danych. Zarówno opisywane zdarzenia, jak i podmioty będą Czytelnikom choćby pobieżnie znane. Po trzecie, zbiór zawiera studia przypadków, które po przygotowaniu zostały zanonimizowane – przedstawiają faktyczne osoby, firmy i sytuacje, jednak ze względu na wrażliwość pewnych danych autorzy musieli ukryć prawdziwą tożsamość bohaterów i kontekst ich działalności.
Case studies zawarte w tym zbiorze są atrakcyjnym narzędziem dla uczestników szkoleń, studentów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Mogą służyć także jako inspirujący materiał w wewnętrznych programach rozwojowych firm. Wykładowców autorzy publikacji zapraszają na stronę studiomprzypadku.edu.pl, gdzie można uzyskać dostęp do notatek dydaktycznych. Zawierają one gotowe scenariusze zajęć, schematy pracy ze słuchaczami oraz omówienie najważniejszych koncepcji i teorii przydatnych w pracy nad konkretnym case study.
Publikacja jest efektem projektu badawczego realizowane-go w latach 2013–2017 w Akademii Leona Koźmińskiego
i finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Lider IV”.
Pocałuj tę żabę to książka napisana wspólnie przez Briana Tracy i jego córkę, Christinę Tracy Stein, która jest wziętym psychoterapeutą. Nawiązują oni do tematu „żab w naszym życiu”, ale tym razem chodzi o nieco inne sprawy.
Punktem wyjścia jest znana bajka o księżniczce całującej żabę, która zamienia się w pięknego księcia. Żaba uosabia tu wszelkie negatywne myśli, emocje i postawy, które utrudniają nam albo zupełnie uniemożliwiają osiągnięcie szczęścia, spokoju oraz sukcesów w pracy i w życiu prywatnym. Autorzy analizują przyczyny negatywnych cech, myśli i emocji, które są zmorą wielu ludzi, pomagają w odkryciu ich źródeł i podają konkretne środki zaradcze.
Książka zawiera też szereg ćwiczeń, które warto zastosować, aby raz na zawsze zostawić za sobą „żaby naszego życia” i osiągnąć szczęście i równowagę duchową.
Książka Wycena spółek z WIG30 stanowi kontynuację i uzupełnienie poprzednich publikacji wydanych przez Poltext (Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki oraz Dylematy wyceny przedsiębiorstwa). Tym razem przedmiotem analizy jest wycena kilkunastu największych spółek giełdowych notowanych na GPW w Warszawie, takich jak: Bogdanka, JSW, TVN, KGHM Polska Miedź, PKO BP, Pekao, PKN Orlen, czy PZU. Jest to pierwsza publikacja tego typu na rynku polskim. Autorzy niniejszej publikacji pokazują, jak – opierając się na powszechnie dostępnych informacjach – przeprowadzić rzetelną analizę i wycenę spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pozycja ta ma niewątpliwe walory edukacyjne i przyczynia się do wzrostu świadomości jej czytelników, a tym samym powinna być lekturą obowiązkową, zarówno dla studentów zainteresowanych tematyką finansową, jak i praktyków rynku kapitałowego. Giełda papierów wartościowych tym lepiej będzie odgrywać swoją rolę w gospodarce, im bardziej świadome będą decyzje inwestycyjne podejmowane przez jej uczestników. Jestem przekonany, że lektura książki, którą trzymacie Państwo w rękach, pomoże w świadomym podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, a w skali makro przyczyni się do dalszego rozwoju rynku kapitałowego w Polsce. Paweł Boksa, partner, Abris Capital Partners Szacowanie wartości przedsięwzięć gospodarczych, zwłaszcza w globalnej gospodarce niepewności oraz wysokiej zmienności, jest dużym wyzwaniem. Wyzwaniem, które na co dzień podejmuje tysiące inwestorów giełdowych, podejmując i wykonując jak najbardziej realne decyzje inwestycyjne i ponosząc konsekwencje tych decyzji. Jestem przekonany, że zaprezentowane w tej książce wyceny 19 spółek giełdowych z WIG30 mogą być pomocne w lepszym zrozumieniu czynników wpływających na wartość przedsiębiorstwa i podejmowaniu bardziej świadomych decyzji. Na pewno jednak nie oznacza to, że będą to decyzje gwarantujące sukces. Ogromna złożoność procesów współczesnego świata, nie tylko procesów gospodarczych, nie pozwala na opracowanie jednego, najwłaściwszego modelu wyceny. Gdyby tak było, świat przestałby się rozwijać. Naszym przeznaczeniem jest zatem ciągłe poszukiwanie. I ta książka z pewnością w tych poszukiwaniach pomoże. Takiej książki na polskim rynku jeszcze nie było i gorąco polecam ją zarówno analitykom, inwestorom, zarządzającym aktywami i funduszami, jak i menedżerom budującym wartość spółek. Adam Maciejewski, prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA Książka jest bardzo wartościową, interesującą oraz ważną publikacją z zakresu wyceny przedsiębiorstwa. O jej wyjątkowości decyduje kilka czynników. Po pierwsze jest to pierwsza polskojęzyczna publikacja, w której w sposób całościowy, pełny zaprezentowano wycenę większości spółek wchodzących w skład indeksu WIG-30. Po drugie zarówno prezentacja samego procesu wyceny jak i wyników została wystandaryzowana, co bardzo ułatwia porównywanie wycen poszczególnych spółek. Po trzecie część analityczna jest uzupełniona ciekawymi rozdziałami opisującymi funkcjonowanie polskiego rynku kapitałowego. Publikacja na pewno zasługuje na reprezentacyjne miejsce w bibliotece każdej osoby zajmującej się wycenami zarówno profesjonalnie jak i osoby, która dopiero chce poznać tajniki sztuki wyceny wartości przedsiębiorstwa. dr hab., prof. SGH, Waldemar Rogowski, kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji, KNoP, SGH Unikalne na polskim rynku opracowanie, podejmujące próbę oszacowania wartości dla szerokiej grupy największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Autorzy wykazali się dużą starannością w przedstawieniu modelu biznesowego oraz ukazaniu specyfiki sektora analizowanych spółek. Jest to wartościowa pozycja dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć problematykę wycen przedsiębiorstw, a może nawet pokusić się o własne próby wycen, wychodząc poza proste kalkulacje i mając świadomość, że rzetelna wycena powinna być oparta na naukowych podstawach, lecz w pewnej części zawsze pozostanie sztuką. Tomasz Wiśniewski, FCCA, CBV, partner i szef Zespołu Wycen Przedsiębiorstw w firmie doradczej KPMG w regionie Europy Środkowej i Wschodniej
Język angielski
Poziom B2
Lubisz czytać dobre powieści a jednocześnie chcesz doskonalić swój angielski?
Mamy dla Ciebie idealne połączenie!
Klasyka literatury światowej w wersji do nauki języka angielskiego.
CZYTAJ – SŁUCHAJ - ĆWICZ
CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści The Adventures of Sherlock Holmes przyswajasz nowe słówka, uczysz się ich zastosowania w zdaniach i poszerzasz słownictwo. Wciągająca fabuła książki sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki.
Czytanie tekstów po angielsku to najlepsza metoda nauki angielskiego.
SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu The Adventures of Sherlock Holmes dostępne na librivox.org. Czytaj jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę.
ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia
na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością,
której nie sposób się oprzeć.
POSZERZAJ SŁOWNICTWO – UTRWALAJ – UCZ SIĘ WYMOWY
Wejdź do świata detektywa z Baker Street i rozwiązuj z nim skomplikowane przypadki kryminalne.
W tle przewijają się zło, chciwość, drogocenne klejnoty, zagadkowe morderstwa i żmudne dedukcyjne dochodzenie do prawdy przez Sherlocka Holmesa i doktora Watsona.
***
Marta Fihel – anglistka, nauczycielka z wieloletnim stażem. Współautorka książek do nauki języka angielskiego i słowników.
Prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego, pracował jako tłumacz agencyjny i książkowy, współautor kilkunastu podręczników do nauki języka angielskiego, twórca największego polskiego darmowego słownika internetowego ling.pl.
Grzegorz Komerski – absolwent filozofii, tłumacz, współautor książek do nauki języka angielskiego. Prowadzi blog komerski.pl, poświęcony historii języków i etymologii.
Maciej Polak - z wykształcenia filozof, z zamiłowania historyk obyczajowości i kultury w czasach nowożytnych, prowadzi blog poświęcony historii.
Każda porażka może być początkiem zwycięstwa!
Każde niepowodzenie – zawodowe czy osobiste – może stać się impulsem do rozwoju, jeśli tylko będziesz dysponować odpowiednimi narzędziami i nastawieniem, by przeistoczyć porażkę w źródło korzyści.
Na podstawie blisko pięćdziesięciu lat doświadczeń przywódczych dr Maxwell kreśli mapę sukcesu. Prowadzi ona przez jedenaście punktów, które wpisują się w DNA ludzi zdolnych odnosić sukcesy w obliczu problemów, porażek i strat:
Pokora – duch nauki
Fakty – fundament nauki
Odpowiedzialność – pierwszy krok nauki
Doskonalenie się – zasadniczy cel nauki
Nadzieja – motywacja do nauki
Przyswajanie wiedzy – ścieżka nauki
Przeciwności losu – katalizator nauki
Problemy – okazja do nauki
Złe doświadczenia – perspektywa sprzyjająca nauce
Zmiana – cena nauki
Dojrzałość – wartość nauki
W chwilach słabości nauka przychodzi z trudem. Gdy coś idzie nie tak, potrzeba nie lada samodyscypliny i siły woli, by ujrzeć w porażce możliwości oraz wiedzę, jaką ona ze sobą niesie. Dzieje się tak, ponieważ samo doświadczenie porażki nie jest cenne – największą wartość osiągniesz wtedy, gdy poddasz je analizie i wyciągniesz wnioski.
Gdy tylko poznałem Johna Maxwella, od razu wiedziałem, że wyznajemy te same wartości. Jemu zależy na ludziach, stara się im pomóc. Do skuteczniejszych form takiej pomocy zalicza się przekazywanie ludziom wiedzy o tym, jak można przezwyciężyć porażki i przeciwności losu. Opanowanie tej umiejętności spowodowało, że moje życie zupełnie się odmieniło. Dzięki lekturze książki Czasami się wygrywa… a czasami można się czegoś nauczyć ty również przyswoisz sobie tę cenną umiejętność. Gorąco polecam tę książkę.
Ben Carson, M.D.,neurochirurg dziecięcy i autor bestsellerów America the Beautiful oraz Cudowne ręce
LEAN / KAIZEN
Office Samurai to książka napisana przez praktyków wdrażających Lean w środowisku biurowym dla praktyków chcących:
• zacząć usprawniać procesy biurowe wykonywane codziennie w pracy,
• doskonalić się w obszarze wdrażania Lean,
• uporządkować swoją wiedzę.
Zapraszamy cię do wejścia na ścieżkę samodzielnego wdrożenia Lean.
Podpowiemy ci, w jaki sposób możesz zacząć, wskażemy praktyczne narzędzia i gotowe materiały, które będziesz mógł wykorzystać przy obserwacji, analizie czy wreszcie usprawnianiu procesów. Przygotujemy cię do samodzielnego przeprowadzenia twojego pierwszego warsztatu Kaizen.
Fascynująca przygoda ciągłego usprawniania stoi przed tobą otworem. Chodźmy razem i zmieńmy twoją firmę (albo chociaż jej mały kawałek)!
***
Andrzej Kinastowski - od dziesięciu lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie Continuous Improvement, Process Excellence, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Praktyk wdrażania Lean w procesach usługowych za pomocą projektów w formacie Lean Workout. Fan koncepcji Kaizen. Uważa, że najlepsze procesy i projekty opierają się na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener Lean i Six Sigma. Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prezes i członek założyciel stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Świetnie sprawdza się podczas występów na konferencjach.
Prywatnie mąż, ojciec, fotograf i początkujący budowniczy minirobotów.
Michał Wolak - prowadzi projekty doradczo-wdrożeniowe i szkoli z zakresu Lean Management zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych (SSC i BPO). Ma wieloletnie doświadczenie trenerskie, coachingowe oraz doradcze. Z pasją przekazuje swoją wiedzę i umiejętności, prowadząc szkolenia z takich zagadnień, jak Lean Management, techniki Kaizen, umiejętności przywódcze, efektywna komunikacja. Jako prezes zarządu odpowiada za rozwój strategiczny firmy Lean Action Sp. z o.o., która od 2004 roku podnosi efektywność polskich przedsiębiorstw. Przeprowadził liczne projekty, osiągając dzięki nim wymierne efekty.
Od młodości interesuje się Dalekim Wschodem – Chinami i Japonią. W wolnym czasie chodzi po górach, jeździ na nartach i tańczy tańce latynoamerykańskie. Jest też pasjonatem żeglarstwa.
EFEKTYWNOŚCI MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ
Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.
- Peter F. Drucker
Jedna z najważniejszych książek Petera F. Druckera teraz w formie audio!
Rozwój własny skutecznego menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Tędy wiedzie droga do osiągnięć organizacji. Menedżerowie, pracując nad swoją efektywnością, podnoszą poziom osiągnięć całej organizacji. Zwiększają bowiem aspiracje - zarówno swoje własne, jak i innych. W rezultacie organizacja staje się zdolna nie tylko do lepszego funkcjonowania, ale i do robienia wielu różnych rzeczy, których nie robiła, a także do sięgania po nowe cele.
Książka ta próbuje przedstawić różne wymiary menedżerskich osiągnięć w takiej sekwencji, by zachęcić Czytelnika do nauczenia się skuteczności w zarządzaniu. Nie jest to oczywiście podręcznik - choćby dlatego, że jeśli nawet skuteczności może się ktoś nauczyć, to uczyć jej z pewnością nie można. Skuteczność nie jest bowiem „przedmiotem”, lecz kwestią dyscypliny.
***
Peter Drucker jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r. Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. książka Menadżer skuteczny do dzisiaj uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian.
Bardzo niewielu ludzi potrafi jednocześnie dobrze gospodarować pieniędzmi i budować życie, które by ich zachwycało.
____________________________________
Doradca finansowy oraz certyfikowany trener sukcesu Beau Henderson proponuje nowe spojrzenie na kwestię budowania majątku i inwestowania. Powie ci o pieniądzach coś, czego nie usłyszysz od nikogo innego. Wyjaśni ci, czym pieniądze są i czy one mają służyć tobie, czy ty im. Przedstawi też wpływ pieniędzy na różne sfery twojego życia, w tym na twoje zdrowie, relacje z innymi ludźmi i działalność biznesową.
Nie ma znaczenia, jak się w tej chwili przedstawia stan twoich finansów. W każdej sytuacji możesz zdecydować się na dziesięć inwestycji i zastosować główną zasadę przedstawioną w tej książce, aby w ten sposób podnieść swoje finansowe IQ i wejść na ścieżkę, która prowadzi do budowania prawdziwego bogactwa oraz spuścizny dla przyszłych pokoleń. Co najlepsze, wcale nie jest to ani tak trudne, ani tak skomplikowane, jak się powszechnie wydaje.
Ta książka pomoże ci inaczej spojrzeć na świat, omawiając między innymi następujące kwestie:
• Jak mądrze gospodarować swoim stanem posiadania i tworzyć sobie warunki sprzyjające osiągnięciu sukcesu?
• Jak nakreślić mapę pieniędzy, która pozwoli ci się znaleźć w górnych 5 procentach?
• Jaki wpływ pieniądze mają na nasze relacje z innymi ludźmi?
• Jak przestać w kółko powtarzać te same błędy?
• Jak tworzyć portfel, który umożliwi nam osiągnięcie prawdziwego bogactwa?
• Jakie zależności występują między pieniędzmi a stanem naszego zdrowia?
• Jak osiągnąć bezcenny spokój ducha?
***
Beau Henderson przedstawił kwestię bogactwa w zupełnie nowym świetle, pomagając nam zrozumieć, czym jest tak naprawdę jego Bogate życie. Proponuje nam proste i skuteczne, głębokie, ale jednocześnie łatwe do realizacji, a nade wszystko spersonalizowane podejście do budowania bogactwa, które pozwoli nam nie marnować czasu i energii na inwestowanie zgodnie z cudzymi zasadami. Jeśli chcesz zaznać w życiu spełnienia, powinieneś koniecznie wysłuchać Beau.
Sean Smith, CEO, MVP Success Systems
Beau Henderson rozumie, na czym tak naprawdę polega bogate życie. Za sprawą jego programu w radiu WDUN mogliśmy poznać prawdziwych ludzi i ich prawdziwe historie o tym, jak rodzina, społeczność i finanse współistnieją obok siebie jako składniki bogatego życia.
Joel Williams, WDUN
Beau potrafi w jasny sposób wyłożyć różne koncepcje, które wielu ludziom wydają się skomplikowane lub zagmatwane. Zastanawiając się nad relacją z klientem, często posługujemy się hasłem „Poznać, polubić, zaufać”. Beau świetnie sobie z tym radzi, zwłaszcza zaś z tym, co w tym najtrudniejsze – czyli ze zdobywaniem zaufania.
Sharon O’Day
Beau to spełnienie marzeń każdego laika. Finanse to coś, na czym wielu ludzi po prostu się nie zna. Tymczasem ty, Beau, jesteś kimś, do kogo my – zwykli zjadacze chleba – możemy zwrócić się po pomoc i radę. Ty na pewno o nas zadbasz. To się w świecie doradców rzadko zdarza. Dziękuję Ci!
Danny Hagel
W dzisiejszym świecie finansów nie brakuje doradców, którzy twierdzą, że chcą nam pomóc. Beau Henderson mocno się jednak na tym tle wyróżnia, ponieważ jego program „bogatego życia” zakłada dopasowanie tej pomocy do indywidualnych potrzeb danego człowieka. Na coś takiego może się zdobyć tylko człowiek, który się nie boi ciężkiej pracy i jest gotów pomagać innym, nawet jeśli w zamian miałby się cieszyć wyłącznie sukcesem klienta. Beau Henderson to naprawdę ktoś, kto pomaga swoim klientom zmienić podejście do finansów i zacząć budować dobrobyt na solidnym fundamencie prawdziwych praw i zasad sukcesu.
Deana Baum, prezes i CEO, The Baum Group, LLC
Żyjemy w czasach, w których zachodzą najbardziej dynamiczne zmiany w historii. Dzisiaj innowacyjna zmiana modelu działania jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces lub porażkę. Według ekspertów osiemdziesiąt procent firm stara się przetrwać i rozwijać, stosując przestarzałe modele biznesowe.
Strategia biznesowa to pełna potencjału książka, która pomoże ci przejąć pełną kontrolę nad przyszłością firmy.
Dowiesz się z niej, jak:
• Zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego.
• Formułować misję firmy, której celem jest inspirowanie ludzi.
• Wyciągać ważne wnioski przy pomocy matrycy produkt/rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych.
• Definiować firmę w odniesieniu do konkurencji.
• Zmienić pozycję firmy przy pomocy nowych produktów, usług i technologii.
• Mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych.
I wiele, wiele więcej.
***
Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji. Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako „inspirujące, zabawne, informujące i motywujące”. Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?