Sukcesy samolotów myśliwskich Fiat CR.32 w czasie wojny domowej w Hiszpanii miały duże znaczenie dla rozwoju włoskiego przemysłu lotniczego i koncepcji rozbudowy lotnictwa myśliwskiego. Zwycięstwa dwupłatowych CR.32 utwierdziły dowództwo włoskie w przekonaniu o celowości kontynuowania produkcji takich samolotów o umiarkowanej prędkości, przeznaczonych do walki manewrowej.
Powstanie samolotu Reggiane (właściwie Caproni-Reggiane) RE. 2000 "Falco" I to bezpośredni wynik realizacji rozpoczętego już w styczniu 1933 roku programu rozwoju Regia Aeronautica tzw. "Programma R".Jednym z wykonywanych zadań, było wprowadzenie do jednostek nowoczesnego samolotu myśliwskiego. Pod koniec lat trzydziestych XX wieku rozwój włoskich samolotów myśliwskich hamował brak nowoczesnego silnika o odpowiedniej mocy, dlatego przewidywano, że do napędu myśliwców zostaną użyte silniki Fiata: A.74 o mocy 618 kW (840 KM) i A.80 o mocy 736 kW (100 KM) oraz silniki Piaggio P.XI także o mocy 736 kW (1000 KM). Wszystkie wymienione typy to silniki gwiazdowe, chłodzone powietrzem.
Powstanie samolotu myśliwskiego Reggiane (Caproni-reggiane) RE. 2001 ,,Falco" Il to bezpośredni wynik zakupu w 1938 roku przez firmę Alfa-Romeo licencji niemieckiego silnika lotniczego Daimler-Benz 601Aa, później produkowanego we Włoszech jako Alfa Romeo RA 1000 RC 41 la ,,Monsone". Natomiast samolotu myśliwskiego Reggiane (Caproni-Reggiane) RE. 2005 ,,Sagittario" to uruchomienie produkcji licencyjnej w zakładach Fiat niemieckiego silnika Daimler Benz DB 605A, we Włoszech oznaczonego Fiat RA. 1050 RC.581 - ,,Tifone".
Powstanie samolotu myśliwskiego Reggiane (Caproni-Reggiane) RE. 2001 "Falco" II to bezpośredni wynik zakupu w 1938 przez firmę Alfa-Romeo licencji niemieckiego silnika lotniczego Daimler-Benz 601Aa, później produkowanego we Włoszech jako Alfa Romeo RA 100 RC 41 la "Monsone" (...) Fragment wstępu
Przed II wojną światowa praktycznie wszystkie sowieckie myśliwce znajdujące się w uzbrojeniu WWS RKKA powstały w biurze konstrukcyjnym kierowanym przez Nikołaja N. Polikarpowa. W okresie od 1934 roku do 1942 roku sowiecki przemysł lotniczy wyprodukował ponad 16000 samolotów myśliwskich typu I-16, I-17, I-15, I-15bis i I-153.
Niniejsza publikacja opisuje wzory malowania i system oznaczeń pojazdów pancernych, zmechanizowanych, kawalerii i piechoty w okresie od września 1939, do września 1945 roku.
Niniejsze opracowanie jest przeznaczone dla modelarzy wykonujących modele czołgów używanych przez jednostki Panzerwaffe walczące w Afryce Pólnocnej w latach 1941-1943.
Najsłynniejszą armaą przeciw - pancerną armii niemieckiej była osławiona ""75"", czyli armata 7,5 cm Pak 40 L/46 kalibru 75 mm. Dopełnieniem arsenału niemieckiej artylerii przeciwpancernej były armaty kalibru 75 mm, a potem 88 mm, nie wyparło całkowicie armat 5 cm Pak 38/L60 z jednostek, bowiem ""50"" były używane, choć w ograniczonym zakresie, aż do końca wojny. Armaty 50 mm z powodzeniem były używane do zwalczania celów naziemnych, ponieważ została do nich opracowana odpowiednia amnicja. - fragment ze wstępu
Czołg średni PzKpfw IV Sd Kfz 161 był podstawowym wozem bojowym niemieckich jednostek pancernych w okresie II wojny światowej. Był produkowany od 1936 roku do ostatnich dni II wojny światowej. Powstało dziewięć podstawowych wersji produkcyjnych czołgu, Ausfuhrung A, B, C, D, E, F, G, H i J różniących się grubością opancerzenia i uzbrojeniem. W niniejszej publikacji omówiono wersje F-G.
W okresie II wojny światowej jednostki armii niemieckiej były uzbrojone w działa szturmowe. Najbardziej powrzechnie używane były działa szturmowe Sturmgeschutz III/40 Sd Kfz 142 zbudowane na podwoziu czołgów PzKpfw III Sd Kfz 141. W mniejszych ilościach były produkowane inne działa szturmowe, np. Sturmgeschutz IV Sd Kfz 167, skonstruowane na podwoziu czołgu PzKpfw IV Sd Kfz 161. Sturmgeschutz III/40 był najliczniej produkowanym niemieckim wozem bojowym, w latach 1940-1945 wyprodukowano około 9800 pojazdów, uzbrojonych w armatę kalibru 75 mm i w haubicę kalibru 105 mm.
Czołg Panzerkampfwagen III Sd Kfz 141 był podstawowym typem czołgu średniego armii niemieckiej. PzKpfw III Sd Kfz141 stanowiły główne uzbrojenie jednostek Panzerwaffe i Waffen-SS w latach 1939 - 1943. ""Trójki"" były, obok czołgów PzKpfw V Sd Kfz 171 ""Panther"" najliczniej produkowanymi niemieckimi czołgami. Niniejsze opracowanie przedstawia czołgi tzw. wersji specjalnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?