Dwudziesty czwarty tom jednej z najpopularniejszych europejskich serii fantasy. Potworna burza odcięła Thorgala wraz z córeczką od reszty rodziny. Trafiają na przepiękną i tajemniczą wyspę, szczelnie otoczoną Mgłami Niebytu, którą włada nieśmiertelna Arachnea. W zamian za przeróżne dobrodziejstwa świadczone mieszkańcom wyspy, dwa razy w roku, w równonoc wiosenną i jesienną, okrutna królowa żąda od nich młodego, silnego mężczyzny. To daje jej energię niezbędną do wiecznego życia. Jednak żaden z kochanków Arachnei nigdy nie wrócił do żywych. Czy Thorgal będzie miał odwagę podjąć takie ryzyko, by ratować córkę porwaną przez spragnioną jego osoby królową?
Wznowienie w twardej oprawie kolejnego tomu klasycznej podserii fantasy o Thorgalu, rozgrywającej się w Nowym Świecie we wczesnym średniowieczu. Jolan, syn Thorgala, i Drewniana Noga próbują uciec z miasta Xinjinów, ale nie są w stanie przebrnąć przez pustynię. Z kolei Thorgal, jego żona Aaricia, Tjall i podstępna Kriss przedzierają się przez dżunglę, by dostać się do wielkiego miasta Czaamów, którym rządzi demoniczny król-bóg - Ogotai. Ich zadaniem jest kradzież magicznego hełmu władcy miasta, nie przypuszczają jednak, że zarówno po drodze, jak i w samej stolicy napotkają tak liczne przeszkody Władca Xinjinów z kolei odkrywa, kim tak naprawdę jest Thorgal, i uświadamia sobie, że musi zająć się "magiczną" edukacją jego syna. Kontynuacja znakomitej podserii o Thorgalu, która do dziś jest uważana za jedną z najlepszych komiksowych opowieści fantastycznych.
Thorgal powraca na rodzinną wysepkę. W drodze powrotnej zaskakuje go sztorm. Wzburzone fale powodują, że jego łódź zderza się z łodzią młodzieńca Tjalla i tonie. Tjall chce pomóc Thorgalowi i zawozi go do swego wuja, który jest znanym w całej okolicy wytwórcą broni i dlatego też zaopatrują się u niego najemnicy, chcący wystąpić na mających się niedługo odbyć zawodach łuczniczych. Nagroda jest na tyle duża, że Thorgal mógłby za nią kupić nową łódź i wrócić do rodziny, dlatego też decyduje się przystąpić do turnieju. Właśnie w tym albumie główny bohater poznaje młodą, piękną i krwiożerczą wojowniczkę Kriss de Valnor, która jeszcze nie raz pojawi się w jego życiu…
Loty statkami kosmicznymi, przenoszenie się w czasie, komputery opanowujące ludzkie mózgi czy dziwne istoty zdobywające kontrolę nad światem wszystko to fascynowało artystów w drugiej połowie XX wieku i znalazło swoje odzwierciedlenie także w komiksie. W stworzonych przez Grzegorza Rosińskiego kadrach Najdłuższej podróży bohaterowie nurkują w oceanach, obserwują walki dinozaurów i latają w niezwykłych bolidach. Jerzy Wróblewski w tytułowej Vahanarze! rozrysowuje kilkuczęściową opowieść o międzyplanetarnych pilotach, którzy stracili kontrolę nad swoją świadomością. Z kolei Bogusław Polch konstruuje światy w światach, postacie w postaciach i tak w Spotkaniu w wybitny sposób wprowadza czytelniczą percepcję w zachwianie i zachwyt nad dynamiką i barwą swoich kadrów. Przypominając te trzy historie, w większości publikowane pierwotnie w pierwszych numerach słynnego magazynu Relax, przyglądamy się, jak kiedyś myślano o komiksowym medium, budowano plansze i prowadzono historie. I choć scenariusze tych opowieści zapewne napisalibyśmy dziś zupełnie inaczej, warto pamiętać, jak kształtował się polski komiks i jakimi tematami żyli jego twórcy niemal pół wieku temu.
Piąty tom kultowej serii fantasy rozgrywającej się w średniowiecznej Europie. Ponad Krainą Cieni to druga część trzytomowej podserii rozpoczętej albumem Czarna Galera, opowiadającej o walce Thorgala z władcą wyspy Brek Zarith, Shardarem Potężnym. Po śmierci żony Thorgal spadł na dno rozpaczy. W nędznym ubraniu włóczy się od osady do osady, żebrząc o miskę strawy. Gdyby nie pomoc towarzyszącej mu i zakochanej w nim nastolatki (tej samej, która w tomie Czarna Galera doprowadziła do wszystkich nieszczęść związanych z zemstą ludzi z Brek Zarith), już dawno odebrałby sobie życie. W takim stanie odnajduje go dwójka tajemniczych mężczyzn, którzy nie tylko sypią złotem, ale znają też tajniki zapomnianej magii. Potrzebują pomocy Thorgala, ale w zamian coś mu oferują: twierdzą, że jego żona i niedawno narodzone dziecko żyją. Uważają też, że Thorgal może uratować jej życie i odzyskać rodzinę, jeśli zdecyduje się na podróż na kraniec światów, dalej nawet niż leży mityczna Kraina Cieni, którą włada śmierć. Jaki cel mają owi tajemniczy ludzie w wysyłaniu Thorgala do innych światów? Czego oczekują w zamian od Dziecka z Gwiazd?
Zakończenie opowieści o zmaganiach Thorgala z Shardarem znajduje się w tomie Upadek Brek Zarith.
Drugi tom najsłynniejszej serii fantasy. Thorgal wreszcie uzyskuje zgodę na zaślubiny z Aaricią. Niestety, tuż przed ceremonią jego przyszła żona zostaje porwana. Ślad prowadzi na tajemniczą wyspę Lodowych Mórz - zamieszkaną przez mściwą, rudowłosą czarodziejkę. To właśnie tam Thorgal po raz pierwszy dowiaduje się o swoim tajemniczym pochodzeniu.
Następny tom jednej z najpopularniejszych europejskich serii fantasy. Podczas swojej wędrówki Thorgal i Aaricia trafiają do tajemniczego kraju Aran. Mieszkańcy właśnie obchodzą osobliwe święto. Istnieje proroctwo, że ten, kto uwolni legendarny naszyjnik Thjazi z więzów jedną strzałą, zostanie władcą kraju Aran. Aarcia bez większego namysłu podejmuje się próby... i właśnie w tym momencie bohaterowie wpadają w prawdziwie tarapaty...
Dwudziesty drugi tom sagi o Thorgalu, kontynuujący historię z części "Korona Ogotaia". Thorgal, który stracił pamięć i znany jest teraz jako wódz piratów, Shaigan Bezlitosny, zostaje zdetronizowany przez swoich wojowników. Uciekając, dostaje się do Asgardu. Za wstawiennictwem Frigg, żony boga Odyna, najwyższy z niebian obiecuje przywrócić Thorgalowi pamięć, jeśli ten zdobędzie w krainie olbrzymów czarodziejski pierścień. Czy Thorgal wreszcie odzyska wspomnienia i odnajdzie rodzinę?
Pewnego dnia Jolan odkrywa na dryfującej łodzi zwłoki o dziwnym - sinoniebieskim kolorze. Zmarłemu towarzyszą tylko szczury. Jeden z nich boleśnie gryzie Jolana w ramię. Nieco później cała rodzina zostaje zaatakowana przez hordę karłowatych piratów. Z opresji ratuje ich tajemniczy nieznajomy. Arkan, ich wybawca, jest dziedzicem wspaniałego królestwa. Aaricia, oczarowana galanterią Arkana, nie zdaje sobie sprawy, że na jej rodzinę czyha prawdziwe niebezpieczeństwo. Tymczasem rana na ramieniu Jolana zaczyna się zaogniać. Szarmancki do tej pory gospodarz staje się śmiertelnie niebezpiecznym monstrum. Czy Thorgalowi uda się wyrwać rodzinę ze szponów niechybnej śmierci? I czym naprawdę jest Błękitna Zaraza?
Dwudziesty tom przygód Thorgala, kontynuacja wydarzeń z tomu "Niewidzialna forteca". Jego rodzina przebywa w rodzinnej wiosce wikingów. Pewnego dnia okazuje się, że prawie wszyscy mężczyźni ze wsi, którzy wyruszyli na łupieską wyprawę, zostali zabici przez wodza piratów, Shaigana Bezlitosnego i jego pomocnicę, Kriss de Valnor. A Shaiganem jest... Thorgal! W efekcie Aaricia i jej dzieci zostają skazani na wygnanie. W drodze ku południowemu fiordowi wpadają w ręce łowców niewolników, którzy sprzedają ich Kriss...
Dwudziesty pierwszy tom przygód Thorgala, kontynuacja historii z tomu "Piętno wygnańców". Na początku komiksu giną wszyscy - Shaigan, Thorgal, Kriss, Aaricia, Louve, Jolan... I co dalej z serią, która traci bohaterów? Otóż to samo pytanie zadali sobie bogowie, zatem zesłali tajemniczego Jaaxa, który ożywia Jolana i nakazuje mu odnaleźć przepełnioną mocą koronę Ogotaia, którą kiedyś Thorgal zatopił. Za jej pomocą można odwrócić los, cofnąć czas, a w rezultacie uratować nie tylko rodzinę Thorgala, ale nawet złą Kriss de Valnor...
Thorgal wraz z rodziną szukają krainy, gdzie mogliby zamieszkać i żyć z dala od przemocy i tyranii. Dobijają łodzią do piaszczystych brzegów Afryki. Pustynia jest tak niegościnna, że postanawiają zawrócić. Wtedy napotykają dwójkę tubylców i wraz z nimi udają się do ich osady. Ale okazuje się, że miejscowi wcale nie są zwykłymi koczownikami... Thorgal znów poznaje kolejny element układanki, która mówi, kim jest i skąd przybył, kim byli jego rodzice oraz jakie plany względem Ziemi mieli spokrewnieni z nim przybysze z kosmosu. Van Hamme i Rosiński postanowili w tym albumie zamknąć pewien niedopowiedziany rozdział z "gwiezdnej" przeszłości Thorgala. Wiele wyjaśnili, ale też pozostawili kilka zagadek...
Bezpośrednia kontynuacja losów Thorgala i jego rodziny z tomu 26: "Królestwo pod piaskiem". Autorzy wprowadzają czytelnika w świat średniowiecznego Cesarstwa, ukazanego na wzór bizantyjski. Bohaterowie nadal przebywają w Afryce, tyle że nie są już wolnymi ludźmi - trafili w ręce łowców niewolników. Zostali sprzedani zarządcy prowincji należącej do Cesarstwa. Thorgal zostaje zmuszony do wzięcia udziału w zawodach polegających na polowaniu na ludzi, ale dzięki swojej niepospolitej umiejętności posługiwania się łukiem wychodzi z nich cało. Gubernator dostrzega talent Thorgala i rozkazuje mu reprezentować swoją prowincję w zawodach łuczniczych. Osiągnięcie sukcesu nie będzie jednak wcale łatwe...rzy okazji Thorgal musi uwolnić swoją rodzinę, która jest gwarantem jego wierności wobec gubernatora.
Thorgal wciąż poszukuje swojego młodszego syna Aniela porwanego przez Czerwonych Magów. Udało mu się dotrzeć do końca wschodniego szlaku kupieckiego. Ma wsparcie w towarzyszach podróży: niezawodnym Petrowie, młodej Lehli i Salumie - niewiolnicy, którą udało mu się ocalić. Dalsza część wyprawy wiedzie przez pustynie do siedziby tajemniczego bractwa, które porwało chłopca. Thorgal dowiaduje się, jaki mógł być cel uprowadzenia dziecka i dociera do niego, że na ocalenie chłopca pozostało bardzo mało czasu. Tymczasem Aniel został wciągnięty w skomplikowaną lokalną intrygę, co dodatkowo utrudnia oswobodzenie go z rąk czarowników... Kah-Aniel to trzydziesty czwarty tom serii przygód Thorgala, najpopularniejszej komiksowej serii fantasy w Polsce i jednej z najsłynniejszych w Europie. Stworzyli ją w drugiej połowie lat 70. XX wieku belgijski scenarzysta Jean Van Hamme (który skonstruował fabułę dwudziestu dziewięciu części cyklu) i polski rysownik Grzegorz Rosiński. Saga liczy obecnie kilkadziesiąt tomów, ma kilka pobocznych serii i została przetłumaczona z francuskiego na ponad 40 języków. Scenariusz tego tomu napisał belgijski autor Yves Sente, który współpracował również z Grzegorzem Rosińskim nad komiksem historycznym Zemsta hrabiego Skarbka.
Szkarłatny ogień to kolejny tom przygód Thorgala, w którym główny bohater stara się ocalić młodszego syna Aniela porwanego przez Czerwonych Magów. Wikingowi udaje się wreszcie dotrzeć do legendarnego Bag Dadhu, ale czarownicy przenoszą już w ciało chłopca duszę wielkiego mistrza swojego bractwa - Kahilima. Thorgal zostaje schwytany i uwięziony, na szczęście jednak ma w mieście cennych sprzymierzeńców. Sprzyjającą okolicznością jest również zamieszanie związane z dotarciem pod mury Bag Dadhu armii krzyżowców cesarza Magnusa. O pomoc poprosił kalif zaniepokojony działaniami Czerwonych Magów. Kto ocali wielkie miasto? Wśród ludności rozchodzi się wieść, że mógłby to uczynić Aniel, który dysponuje nadnaturalną mocą. Niektórzy z kolei twierdzą, że młodziutki prorok mógłby ściągnąć na wszystkich zagładę. Kto ma rację? I co w tej sytuacji powinien uczynić Thorgal? To pierwszy album serii, do którego scenariusz napisał francuski autor Xavier Dorison (współautor m.in. popularnego cyklu historycznego z elementami fantasy Trzeci testament). Plastyczna strona tej opowieści to tradycyjnie dzieło polskiego artysty Grzegorza Rosińskiego.
„Szninkiel” – arcydzieło i legenda światowej sztuki komisowej. Opowieść, która od wielu lat niezmiennie zachwyca czytelników oraz recenzentów. Historia czerpiąca pełnymi garściami zarówno z prastarej tradycji religijnej, jak i XX-wiecznej popkultury: od mitów germańskich, przez świat Tolkiena po „2001: Odyseję kosmiczną” Kubricka, z kluczową rolą zreinterpretowanego chrześcijańskiego motywu zbawiciela. Album znany najpierw w formie czarno-białej, a później kolorowej – i w obu tych postaciach znakomity graficznie! Miał powstać jako miły przerywnik dla autorów w tworzeniu kolejnych tomów serii „Thorgal”, a okazał się kamieniem milowym w kulturze popularnej naszych czasów. Słynny belgijski scenarzysta Jean Van Hamme, współtwórca dziesiątków serii przygodowych, sensacyjnych, historycznych i fantastycznych (m.in. „Largo Winch”, „XIII”), i znakomity polski rysownik Grzegorz Rosiński („Skarga Utraconych Ziem”, „Zemsta hrabiego Skarbka”, „Western”) stworzyli w latach 1986–1987 album wybitny, choć planowany tylko jako forma odpoczynku od równie znanych w całej Europie przygód czarnowłosego wikinga... Na planecie Daar od niepamiętnych czasów trwa wojna między trzema potęgami, w której najbardziej cierpią masy niewinnych stworzeń, w tym lud niewysokich, pokojowo nastawionych Szninkieli. Ale to właśnie spośród nich O’n, jedyny Bóg, Stworzyciel Światów, wybiera młodzieńca, który dostaje zadanie doprowadzenia do zakończenia wiecznej wojny i ocalenia świata. J’on przemierzy pół planety i zobaczy cuda oraz okropności, jakich istnienia nawet nie podejrzewał. Czy jednak będzie w stanie unieść ciężar roli zbawiciela? I co jeden mały Szninkiel, nawet wspierany przez przyjaciół wierzących w jego daną od Boga misję, może zdziałać przeciw największym potęgom świata? Scenarzysta stawia przed czytelnikiem mnóstwo trudnych, podstawowych wręcz, pytań dotyczących religii, cywilizacji czy pragnień istot śmiertelnych – lecz nie daje na nie jednoznacznych ani nacechowanych ideologicznie odpowiedzi. Każdy musi je znaleźć samodzielnie. A że album został zilustrowany w sposób mistrzowski, plastycznie obrazujący każdy aspekt ukazanego świata, czujemy, że ta historia dzieje się naprawdę i dotyczy nie tylko wymyślonych na potrzeby komiksu postaci, ale nas samych – dzisiejszych ludzi. Czy waga przedstawionych w „Szninkielu” treści sprawia, że historia ta opowiedziana jest smutno i ponuro? Absolutnie nie! Obok fragmentów wymagających użycia patosu czy ukazania tragicznych aspektów życia, autorzy komiksu nie skąpią elementów humorystycznych czy parodystycznych, tak w warstwie dialogu i wydarzeń, jak i rysunku. Nie brakuje też zróżnicowanych estetycznie scen erotycznych. Przede wszystkim jednak mamy do czynienia z czystą, emocjonującą przygodą, trzymającą w napięciu do ostatniej planszy – aż po sam kres historii J’ona, gdy jesteśmy świadkami spełnienia woli Boga. Tej opowieści nie można zapomnieć. Takie opowieści na dekady kształtują obraz współczesnej sztuki.
Kapitan Żbik, porucznik Marzena oraz Major Kertysz tropią międzynarodową szajkę przemytników. Posługując się znakiem rozpoznawczym – zapalniczką z pozytywką – Żbik przeniknął do struktury siatki i odkrywa kolejne jej ogniwa. Z Budapesztu tropy prowadzą do Bukaresztu i Pragi. Czy przestępcy zdemaskują Żbika? Jak zakończy się ta rozgrywka?
Osiemnastego lipca 1868 r. Ambrosius Van Deer po długich poszukiwaniach odnalazł swojego czternastoletniego bratanka Eddiego. Chłopak przebywał wśród Siuksów przez dziesięć lat, czyli od dnia, gdy Indianie zamordowali jego rodziców i braci. Ani stryj, największy hodowca bydła na Dzikim Zachodzie, ani bratanek nie spodziewali się, że to rodzinne spotkanie zakończy się prawdziwą tragedią. I na zawsze odmieni ich życie...Oto początek Westernu albumu autorstwa mistrzów komiksu Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hamme'a.Pomysłodawcą projektu był Grzegorz Rosiński: Pewnego dnia zasugerowałem Jeanowi Van Hamme'owi, żeby powtórzyć doświadczenie Szninkiela i stworzyć album, dzięki któremu będziemy mogli oderwać się na chwilę od świata Thorgala. Zaproponowałem mu trzy tematy, których nigdy jeszcze nie rysowałem: historię erotyczną, opowieść o piratach i western...Okazało się, że Van Hamme od wielu lat marzył, żeby napisać scenariusz westernu. Koncentrując się na przedstawianiu losów białych osadników, Van Hamme zachował większość elementów występujących w klasycznych westernach.Jest więc samotny traper, skorumpowany szeryf, banda braci Bass, przed którymi drży cała okolica, śliczna właścicielka rancza, tragiczna miłość, a główny bohater, mimo że nie ma jednej ręki, to niezrównany strzelec. Jednak Western w odróżnieniu od filmowych klasyków nie zachowuje tradycyjnego podziału na dobrych i złych, i nie sławi hollywoodzkich cnót. Niczym w greckiej mitologii bohaterowie Van Hamme'a bezskutecznie usiłują uciec od swojego przeznaczenia i popadają przez to w coraz większe tarapaty. Ta niezwykła opowieść została w oryginalny sposób zilustrowana przez Rosińskiego. Kolorystyka plansz utrzymana jest w piaskowej tonacji, dzięki czemu rysunki przywodzą na myśl stare fotografie. Jedynymi elementami ożywiającymi niektóre plansze są intensywnie czerwone plamy krwi, która zresztą leje się w tym komiksie dość obficie.
Kontynuacja historii z zeszytów „Zapalniczka z pozytywką” oraz „Spotkanie w »Kukerite«”.
Kapitan Żbik, porucznik Ola oraz Major Bonew w Złotych Piaskach tropią międzynarodową szajkę przemytników. Posługując się znakiem rozpoznawczym – zapalniczką z pozytywką – Żbik umówił się na spotkanie z kolejnym ogniwem siatki.
Dokąd zaprowadzi go zapalniczka? Czy uda mu się zlikwidować całą szajkę?
Ciąg dalszy tej opowieści w części czwartej pt. „Porwanie”.
Thorgal to wielokrotnie nagradzana i najpopularniejsza seria komiksowa na kontynencie europejskim.Tytułowy bohater serii posiada wiele cech, które sprawiają, że nie jest zwyczajnym człowiekiem, m.in. niezwykłą siłę, zręczność, intelekt i niebywałe szczęście. Dodatkowo, dzięki przychylności bogów, trzykrotnie udaje mu się powrócić ze świata zmarłych do Midgartu - świata ludzi.Oprócz nadludzkich atrybutów Thorgala odróżniają, zarówno od pozostałych postaci występujących w tej, jak i wielu innych seriach komiksowych, takie cechy charakteru, jak niezłomna uczciwość, niechęć do przemocy i zamiłowanie do ""świętego spokoju"". Dzieje Thorgala to historia człowieka, który w wyniku dramatycznych boskich wyroków tego spokoju jednak nie może odnaleźć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?