W swoim komiksie Joanna Karpowicz i Magdalena Lankosz pokazują zderzenie wyobrażeń o życiu aktorki z tym, co kryje się za kulisami filmowego biznesu. Opowiedziana w kryminalnej konwencji historia pełna jest suspensu i tajemnic. Dotyczą one zarówno przeszłości bohaterek, jak i mrocznych praktyk Złotej Ery Hollywood.Opowiadając o czasach, kiedy Fabryka Snów przypominała stojące ponad prawem bizantyjskie imperium, autorki zostawiają czytelnikom wiele tropów, które odsyłają do ponurych legend Miasta Aniołów, takich jak samobójstwo Peg Entwistle, proces Fatty'ego Arbuckle czy morderstwo Czarnej Dalii. W tej opowieści o kręgu zła, który zacieśnia się wokół tytułowej bohaterki, jest bardzo wiele z prawdziwej - oficjalnej i nieoficjalnej - historii Hollywood, największego przemysłu rozrywkowego na świecie.
Postać, stworzona przez Tomka Leśniaka i Rafała Skarżyckiego, zawsze była głosem młodego pokolenia, a autorzy znani z bezlitosnego wyśmiewania naszych narodowych wad i słabości. Przygody Jeża Jerzego to historie o piętnowaniu głupoty, nietolerancji i ksenofobii. Bohater konfrontował się m.in. ze skinami, niekompetentnymi dziennikarzami, pazernymi politykami, mafią, a nawet samym Szatanem.W tomie drugim Jeża Jerzego znajdują się albumy Ścigany, Ziom, In Vitro, a także dodatkowe ilustracje, szkice, czy alternatywne okładki.""Dziś Tomek i Rafał z goryczą komentują polskie realia w paskach drukowanych na łamach ""Dużego Formatu"", reporterskiego dodatku do ""Gazety Wyborczej"", ale warto pamiętać, że dwadzieścia lat temu ich spostrzeżenia były nie mniej celne - tyle że kazały czytelnikom patrzeć na świat oczami bohatera palącego jointy i pijącego browary. Jerzy miał może wzrok nieco od tych używek zamglony, ale pewne rzeczy widział naprawdę ostro. Nie twierdzę, że komiksy o Jeżu miały wielkie społeczne ambicje. Nie, to była czysta rozrywka, ale dzięki inteligencji twórców okazała się także komentarzem do rzeczywistości"" - fragment wstępu Jakuba Demiańczuka.
Trzeci tom autobiograficznego komiksu Riada Sattoufa, w którym opowiada on o swoim dzieciństwie spędzonym w cieniu trzech dyktatorów – Muammara Kaddafiego, Hafiza al-Asada i własnego ojca.
„Arab przyszłości” to prawdziwa historia pewnej ekscentrycznej rodziny, pokazująca zaskakujący, pełen niuansów i absurdów obraz Bliskiego Wschodu. Kipiący życiem i nie stroniący od czarnego humoru komiks to popis niesamowitego talentu Riada Sattoufa i dzieło, które już dziś porównuje się do „Mausa” Arta Spiegelmana i „Persepolis” Marjane Satrapi.
Autorowi udaje się fascynująco uchwycić dziecięce spojrzenie na świat i gorączkę politycznego idealizmu. Wspomina więc wczesne lata, spędzone zarówno na francuskiej wsi, jak i w Libii Muammara Kaddafiego czy w Syrii dynastii Asadów, niezależnie jednak od kraju, zawsze pod dachem domu rządzonego przez ojca – Syryjczyka, zwolennika panarabizmu, który ciągnie rodzinę w pogoni za wspaniałym snem o jednym narodzie arabskim.
I znowu tutaj! Wracamy do Odessy gwiaździstą nocą. Otwarte okna wytwornej kamienicy pozwalają żydowskiej muzyce rozlać się po uśpionych uliczkach. Skorzystajmy z tej dziwnej uroczystości. Zapamiętajmy na długo tę cudowną noc, ponieważ w tym czasie nasi muzycy naprawdę zostali przyjaciółmi.No Davidovitch, Baron Tyłka Swego i towarzyszący mu muzycy Hava, Yaakov, Vincenzo, Tchokola wracają w drugim tomie niezwykłej opowieści Joanna Sfara Klezmerzy. Wszystkiego najlepszego, Scyllo!Twórca słynnego Kota rabina tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o muzykach, którzy wędrują od jednego sztetla do drugiego. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego Klezmerzy to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Poznajcie No Davidovitcha, Barona Tyłka Swego, i towarzyszącą mu wyjątkową grupę muzyków: Havę, która opuszcza swą rodzinną wieś, by wyruszyć jego śladem; Yaakova, którego rabin wyrzuca z jesziwy, choć ten jest jego najlepszym uczniem; Vincenzo, lunatyka i doskonałego skrzypka oraz Tchokolę, Cygana, który zbiegł przed pewną śmiercią z rąk Kozaków.Wszyscy oni spotykają się na kartach komiksu Klezmerzy. Podbój wschodu, pierwszego tomu serii Joanna Sfara. Twórca słynnego Kota rabina tym razem umieszcza akcję przed II wojną światową w Europie Wschodniej. W brawurowym stylu snuje barwną, zabawną i wzruszającą opowieść o muzykach, którzy wędrują od jednego sztetla do drugiego. Nie bacząc na przeciwności losu, szukają kolejnego wesela, bar micwy bądź zwykłej popijawy, by grać i zarobić trochę grosza.Sfar czerpiąc z opowiadań Isaaca Bashevisa Singera, żydowskich podań, a także z malarstwa Marca Chagalla, nie tylko odtwarza atmosferę świata, który już nie istnieje, ale także nieustannie zaskakuje. Jego Klezmerzy to komiks jednocześnie zabawny i pełen tragicznych wydarzeń, optymistyczny i smutny, czuły i okrutny. Jest tylko jeden twórca, który z takiej szalonej mozaiki nastrojów jest w stanie stworzyć spójną i wciągającą bez reszty opowieść. Jest nim Joann Sfar.
Wyobraźcie sobie skarbiec tak przepastny, że może pomieścić najwspanialsze skarby świata – od zmumifikowanych ciał starożytnych władców, po lśniące ostrza mieczy, którymi walczyli niegdyś legendarni wojownicy. Jak to się stało, że ktoś zgromadził taką kolekcję? Kim jest profesor Brownstone?
Poznajcie historię pierwszego eksponatu z jego zbiorów, wyruszcie z jej bohaterem w podróż do krainy Wikingów. Miejsca pełnego magicznych artefaktów, potężnych bogów i mitycznych bestii, którym trzeba stawić czoła!
„Artur i złoty sznur” to pierwszy tom przeznaczonej dla młodych czytelników serii „Kolekcja mitów profesora Brownstone’a”, autorstwa niezwykle utalentowanego brytyjskiego rysownika i pisarza Joe Tooda-Stantona. Prawa do ekranizacji serii kupiła amerykańska wytwórnia DreamWorks Animation znana z takich filmów, jak „Shrek”, „Kung Fu Pana”, „Madagaskar”, czy „Jak wytresować smoka”.
„Wartości rodzinne” ukazywały się pierwotnie w czterech zeszytach publikowanych od 2008 do 2010 roku. W zbiorczym wydaniu znajdą się oczywiście wszystkie odcinki cyklu, ale też liczne materiały dodatkowe, zarówno te towarzyszące premierom poszczególnych części, jak i te przygotowane specjalnie z myślą o nowej edycji.
Głównymi bohaterami „Wartości rodzinnych” są członkowie rodziny Królów. To modelowa polska familia 2+2: tata Edgar pracujący w zbrojeniówce, mama Elżbieta przesiadująca w domu z najlepszym przyjacielem, kieliszkiem wina oraz dwójka dzieci w wieku szkolnym - Tobiasz (fan strongmenów) i Tara (emo dziewczyna). Oczywiście mają również psa. Gdy ich poznajemy wiodą sielskie życie w jednorodzinnym domku, nie wiedząc, że wkrótce wszystko się zmieni. A katalizatorem zmian, będzie niespodziewany gość, którego Królowie przygarnęli pod swój dach. Jezus.
Choć w „Wartościach rodzinnych” w centrum wydarzeń znajduje się rodzina, wokół niej pojawiają się liczne postaci drugiego planu. W komiksie Śledzia będą nimi m.in. ekscentryczny generał Grot i jego adiutant pracujący nad tajemniczym i złowieszczym Projektem „Sobieski”, czy Masza – ukraińska pani od sprzątania, która jest nie tylko tym, za kogo się podaje.
Tworząc dziejąca się we współczesnej Polsce komediową serię Śledziu inspirował się kultowymi amerykańskimi serialami – „Głową rodziny” i oczywiście „Simpsonami”. Jednak dzięki swojemu niebanalnemu poczuciu humoru, wyczulonemu zmysłowi obserwacji i niezwykłej wyobraźni udało mu się stworzyć opowieść oryginalną i wyjątkową.
Akcja „Nie przebaczaj” osadzona jest w dwudziestoleciu międzywojennym na Kresach Wschodnich. Komiks gatunkowo jest mrocznym westernem, którego inspiracji można szukać w filmach Quentina Tarantino, oryginalnej trylogii „Gwiezdnych Wojen” czy w westernach, takich jak „The Unforgiven” czy „Deadwood”.
„Nie przebaczaj” opowiada o losach rodziny – Eustachego, Marii i ich syna Tadeusza, którzy po pierwszej wojnie światowej powracają do majętności na Kresach Wschodnich. Tam przez lata wiodą spokojne życie, aż do momentu, kiedy do ich domu wdziera się banda Łazara. Rodzice Tadeusza zostają zamordowani, a on sam uratowany przez Widunję cudem uchodzi z życiem. Główna fabuła komiksu koncentruje się na zemście chłopaka.
Skoro kobieta może zgodnie z prawem zawisnąć na szubienicy, winna również mieć prawo stanąć na mównicy - to słynny cytat z Olimpii de Gouges, francuskiej abolicjonistki, niezależnej myślicielki i prekursorki feminizmu. Bohaterki komiksu Catel oraz Jose-Louisa Bocqueta, duetu któremu sławę przyniosła głośna biografia Kiki z Montparnasse'u.Olimpia, a w zasadzie Marie Gouzes, wyszła za mąż w wieku 18 lat, niedługo potem została matką, ale także wdową. Chyba nie ubolewała nad tym specjalnie, skoro zasłynęła także takim zdaniem: małżeństwo to grób dla zaufania i miłości. Dopiero po śmierci męża poczuła się prawdziwie wolna. Porzuciła dawne nazwisko i została Olimpią de Gouges.Nazywano ją córą Oświecenia, libertynką i republikanką. Jej ścieżki przecięły się z większością tych, których nazwiska znajdują się w każdej książce o francuskiej rewolucji. Byli wśród nich Wolter, Rousseau, Mirabeau, Lafayette, Benjamin Franklin, Philippe Egalit, Condorcet Theroigne de Mricourt, Desmoulins Marat, Robespierre...Przeszła do historii nie tylko jako autorka sztuki Zamor i Mirza, czyli szczęśliwe zatonięcie, krytykującej niewolnictwo i będącej pochwałą wolności oraz równości wszystkich ludzi bez względu na kolor skóry, ale przede wszystkim jako autorka Deklaracji Praw Kobiety i Obywatelki z 1791 roku. Jej pierwszy artykuł brzmiał: ""kobieta rodzi się i pozostaje wolna i równa w prawach mężczyźnie"". W tym wyprzedzającym swój czas dokumencie domagała się równości płci i praw wyborczych dla kobiet. Postulaty te w wielu miejscach świata pozostają rewolucyjne do dziś.W fascynującej komiksowej biografii Olimpii de Gouges Catel oraz Jose-Louis Bocquet w blisko 300 scenach prowadzą nas przez życie tej niezwykłej kobiety, jednej z najważniejszych postaci w walce o prawa kobiet. Walki, za którą zapłaciła najwyższą cenę.
Do Hotelu Dziwnego zawitała jesień, a jesień to czas robienia konfitur! Nie da się jednak zrobić konfitur jeżynowych bez jeżyn, które właśnie się skończyły. W ich poszukiwaniu zostaje wysłany do lasu Kaki, który tego zadania – jak zresztą wszystkich zadań – podejmuje się bardzo niechętnie. Przez całą drogę marudzi i narzeka na swój okropny los.
Humor poprawia mu się, gdy zamiast jeżyn znajduje w leśnym poszyciu… berło i koronę! Zakłada ją na głowę i natychmiast zostaje uznany za Jego Wysokość Króla Grzybów, co podoba mu się niezmiernie, szczególnie że poddani wypełniają każdy jego rozkaz we wszystkim go wyręczając. Gorzej, że będąc królem musi stawić czoła wyzwaniu o wiele trudniejszemu niż szukanie jeżyn – Królestwu Grzybów grozi wielkie niebezpieczeństwo i może je uratować tylko król!
„Jego Wysokość Król Grzybów” to trzeci tom niezwykle popularnej serii dla młodych czytelników. Jej bohaterami są mieszkańcy tytułowego hotelu: Kaki – puchaty, fioletowy i bardzo leniwy stworek; pan Snarf – recepcjonista duch; pan Leclair – szczur książkowy oraz Marietta, pozornie zwyczajna dziewczynka. W ich fantastycznych przygodach pomaga im także Celestyn, chłopiec z sąsiedztwa noszący kapelusz w kształcie grzyba.
Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska. Jak okiem sięgnąć – nieprzytulne widoki. Świat po wielkim wybuchu to zdecydowanie nie miejsce dla dziewczynki i psa. Ale jeśli już mamy tam dziewczynkę i psa, pozostaje nam trzymać za nie kciuki!
„Bajka na końcu świata. Opowieść gołębia” to już czwarty tom postapokaliptycznej serii dla najmłodszych autorstwa Marcina Podolca, jednego z najzdolniejszych polskich twórców komiksów i animacji. Prawa do serii zostały sprzedane do Francji, a na jej podstawie powstaje właśnie animowany serial.
„Od razu polubiłem Bajkę za jej psie poczucie humoru. Ona i Wiktoria mają dużo śmiesznych przygód”.
Mateusz Sokół (lat osiem)
Helena pracuje w sklepie z ubraniami. Pewnego dnia w jednej z przebieralni znajduje noworodka. Postanawia go zatrzymać, ale utrzymuje to w tajemnicy przed wszystkimi, nawet przed swoim partnerem Antoinem, który dzieci mieć nie chce. Woli za to kupić Helenie psa. Ale Antoine też ma sekret romans ze swoją studentką Vicky. Ta z kolei obżera się, by utyć, co pozwoli jej ukryć niechcianą ciążęTo punkt wyjścia do Nieznajomego Anny Sommer, obyczajowego dramatu pełnego skrywanych pragnień i emocji. Szwajcarska rysowniczka i pisarka w swoim najnowszym komiksie, który znalazł się w oficjalnej selekcji festiwalu Angouleme w 2018 roku, porusza tematy bliskie jej twórczości już od debiutanckich Damskich dramatów: międzyludzkie relacje, miłość, seks, zaufanie, kłamstwa, nieporozumienia. Wszystko to opisane i pokazane zostaje z kobiecej perspektywy, nie bez ostrego i frywolnego poczucia humoru.s
Fantastycznie ilustrowana księga baśniowych opowieści o wczesnej i zapomnianej historii świata. Nim nadeszły nasze czasy, na świecie kwitła inna, dziś już zapomniana cywilizacja. Mieszkańcy Wczesnej Ziemi byli całkiem do nas podobni: ciekawscy, uczuciowi, zabawni, ambitni i delikatni.Spisane i zilustrowane przez Isabel Greenberg historie składają się na porywającą opowieść o licznych przygodach pewnego młodzieńca, który opuszcza swój dom na Biegunie Północnym, by powiosłować na Biegun Południowy i spotkać najprawdziwszą miłość. Pech w tym, że kapryśne i zdumiewające pole magnetyczne Wczesnej Ziemi sprawia, że chłopak nigdy nie będzie mógł dotknąć swej wybranki.Książka ta zawiera wiele historii, krótszych i dłuższych, odnoszących się do takich zjawisk jak: bóstwa, monstra, obłąkani królowie, stare mądre wiedźmy, szamani i uzdrawiacze, bracia i siostry, zmagania, tajemnice, zła nauka i jeszcze gorsza geografia, oraz, jak już chyba wspomnieliśmy, najprawdziwsza miłość.
Pierwszy tom ekskluzywnego wydania zbiorczego komiksowych pasków Janka Kozy, które ukazywały się w ciągu ostatnich lat m.in. w ""Polityce"", czy ""Gazecie Wyborczej"".Koza, znany m.in. z albumów ""Erotyczne zwierzenia"" i ""Wszystko źle"" to baczny i wrażliwy obserwator naszej codzienności, który swoje spostrzeżenia zamienia w gorzkie, ale i niezwykle zabawne komiksowe miniatury.W pierwszy tomie ""Złotej kolekcji"" znajdą się rozdziały traktujące o następujących zawsze aktualnych tematach: Polska, wybory, władza, czas.
Zbiorcze i kompletne wydanie pierwszych punkowych pasków komiksowych!Blixa i Żorżeta, bohaterowie stworzeni pod koniec lat 90. przez Krzyśka Prosiaka Owedyka, to para pięknych dwudziestoletnich punkowców w ich pełnych humoru przygodach odbijają się problemy ówczesnej młodzieży, ale i całego społeczeństwa.Pierwotnie perypetie punkowej pary i ich przyjaciół ukazały się w wydawnictwie Pasażer w postaci trzech zeszytów, które spotkały się ze świetnym przyjęciem recenzentów i czytelników. Po 15 latach od premiery trzeciego zeszytu pora zaprezentować Blixę i Żorżetę nowym czytelnikom, w nowej odsłonie i oprawie graficznej, z bonusowymi paskami wydobytymi z archiwum autora i z, a jakże!, nową okładką.
Fascynujące zakończenie powstającej blisko dwadzieścia lat trylogii, śledzącej losy mieszkańców Berlina w czasach, gdy naziści zdobywali władzę.Trzeci i ostatni akt historycznego komiksu o Republice Weimarskiej zaczyna się od przybycia Hitlera do Berlina. Narodowi Socjaliści już kontrolują parlament, a społeczeństwo jest coraz bardziej podzielone. Jason Lutes za pomocą powiązanych historii niewielkiej grupy niemieckich obywateli koncentruje się na tym, by pokazać jak rosnący w siłę faszyzm może łatwo zastąpić demokrację. Syci bogacze, naiwna burżuazja i walczące o przetrwanie niższe klasy wszyscy mają nadzieję, że ich życie zorganizuje i nada mu sens, któraś z walczących politycznych frakcji. Ale pośród ciągle podsycanych konfliktów i pogłębiających się różnic nie ma miejsca na spokojny dialog. Jest za to miejsce na ekstremizm.Przerażająco aktualny i mistrzowsko opowiedziany Berlin jest uznawany za jedno z najwybitniejszych osiągnięć komiksowego medium.
W swoim krótkim życiu Ivan Kotowicz był świadkiem wielu niezwykłych zjawisk, ale niezmierzone tereny radzieckiej Rosji skrywają jeszcze niejedną tajemnice. Od wydarzeń mających miejsce w pierwszym tomie minęło kilka lat, a nasz bohater obudził się w świecie znacząco różniącym się od tego, który znał. Czy wpojone przez ojca zasady i niezłomny hart ducha wystarczą mu, aby wyjść cało z czyhających na niego niebezpieczeństw?W nowej części przygód Ivana Kotowicza, zatytułowanej Trumna chłysta, czytelnicy ponownie znajdą unikalną mieszankę gatunków, która wraz z intrygująca fabułą i charakterystycznymi rysunkami przyczyniła się do sukcesu poprzednika.Komiks Niesłychane Losy Ivana Kotowicza powstał w celu zapełnienia pewnej luki na rodzimym rynku. Chcieliśmy stworzyć tytuł przygodowy mający na celu dostarczenie rozrywki zarówno znawcom komiksu, jak i tym początkującym. Chcemy, żeby czytelnik dobrze się bawił dzięki dopieszczonym rysunkom i wciągającej fabule, która nie obraża jego inteligencji.Autorzy
U schyłku średniowiecza papież wezwał rycerzy świata chrześcijańskiego do nawrócenia pogańskich ludów Europy, ustanawiając krucjaty północne. Na wezwanie odpowiedziało wielu mężnych rycerzy, przybywając w niedostępne, zimne krainy wielkich lasów. Najpotężniejszą i najbardziej oddaną siłą zbrojną był zakon Krucyferian, zwanych również Krzyżakami.Lud Popiołów rdzenne plemię tych ziem musi żyć w ukryciu przed najeźdźcami, którzy przynieśli na jego ziemię zarazę ze Wschodu, jak tubylcy nazwali nową religię.Syn, pierwszy tom cyklu Woda i ogień, to nowy komiks Benedykta Szneidera, autora słynnego Diefenbacha. Mistrzowsko narysowana, mroczna opowieść o poszukiwaniu własnej drogi.
W „Berlin. Miasto dymu” wracamy do stolicy Republiki Weimarskiej po dramatycznych wydarzeniach z maja 1929, ukazanych w pierwszej odsłonie trylogii. Coraz większy mur niechęci rośnie między komunistami i nacjonalistami, Żydami i resztą społeczeństwa, a wkrótce nastąpią wydarzenia zwiastujące nadejście II wojny światowej.
Tymczasem w kontraście do politycznych podziałów nocne życie Berlina rozkwita i wydaje się dla jego mieszkańców jedyną ucieczką od problemów dnia codziennego. Z serią koncertów przyjeżdża z Ameryki jazzowy zespół Cocoa Kids, którego występy szybko stają się wydarzeniem w rozgorączkowanym Berlinie. Uczestniczą w nich również główni bohaterowie trylogii Lutesa.
Ponownie śledzimy losy Marthe Müller i dziennikarza Kurta Severinga. On przeprowadza wywiady ze świadkami tragicznych majowych zajść, próbując dotrzeć do prawdy o nich. Ona nocami odkrywa świat berlińskich lesbijek i dekadenckie oblicze miasta. Oboje są dla autora soczewkami, przez które obserwujemy społeczeństwo w czasach kryzysu i gwałtownych zmian.
Berlińska trylogia Lutesa mocno zakorzeniona jest w tradycjach literackiego modernizmu. Nieustająco zmieniającą się, kalejdoskopowa narracja nawiązuje do „Berlin Alexanderplatz” Alfreda Döblina z 1929 roku, wyraźnie widać także inspiracje twórczością Ezry Pounda, T. S. Eliota i Jamesa Joyce’a.
„Berlin. Miasto dymu”, którego akcja kończy się w momencie wyborów do Reichstagu we wrześniu 1930 roku, to złożony zbiorowy portret miasta i jego mieszkańców, a zarazem jedno ze szczytowych osiągnięć powieści graficznej.
Najnowsza książka Shauna Tana to historia cykady, pracownika biurowego, którego nikt nie ceni. Cykada pracuje w biurowcu, dzień w dzień sumiennie wykonując nudne i powtarzalne czynności.
Cykada pracuje w wysoki budynek.
Wprowadza dane.
Siedemnaście roków.
Bez chorobowe.
Bez pomyłka. Tok, tok, tok!
Nie ma jednak co liczyć na wdzięczność szefostwa, a współpracownicy go prześladują. Aż pewnego dnia cykada udaje się na dach wysokiego budynku, gdzie wydarzy się coś niezwykłego...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?