KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Wydawnictwo Key Text

Opakowanie Innowacje społeczne

58,80 zł 42,31 zł


Publikacja jest prezentacją holistycznej, ewolucyjno-problemowej analizy innowacji społecznych. Autorzy, praktycy innowacji i naukowcy, nowe procesy społeczne i gospodarcze prezentują w sposób przystępny, ilustrując je przykładami z wielu różnych dziedzin i wskazując na możliwości coraz szerszego spektrum rozwoju tych innowacji. Opisane studia przypadków pokazują, że rozwój innowacji społecznych nie jest efemerydalnym odkryciem końca XX wieku, ale efektem ewolucyjnych zmian w systemie gospodarczym i społecznym. W książce podjęto próbę wskazania możliwej intensyfikacji dalszego rozwoju opartego na innowacjach, dzięki kształtowaniu ekosystemu rozwoju innowacyjnego, w którym mogą uczestniczyć różnorodne podmioty niezależnie od własności kapitału, jego rodzaju i wielkości, ale zawsze kompetentne, kreatywne i przedsiębiorcze.
Okładka książki Czas w życiu i pracy

48,30 zł 34,75 zł


Książka składa się z dwóch części. Pierwsza część prezentuje filozoficzne podejście do czasu. Znajduje się tu przegląd wielu interesujących koncepcji związanych z definicją czasu, jego mierzeniem, kategoriami i związkami z przestrzenią. Przedstawia się postrzeganie czasu przez pryzmat jego ograniczenia, kalendarzy, względności w odczuwaniu czasu, koncepcji wykorzystywania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, zwraca się uwagę na pośpiech i przyspieszenie, jakie pojawia się współcześnie w naszym życiu. Znajdują się tu także propozycje pozyskiwania czasu, a przynajmniej jego lepszego wykorzystywania poprzez organizację przestrzeni, zarządzanie projektami i własne doskonalenie. Druga część ma ścisły związek z czasem pracy. Z jednej strony przedstawia się czas jako atut funkcjonowania organizacji w znaczeniu szybkości ich działania, konkurencji, strategii i sposobów jego kompresji. Z drugiej jako przedmiot zarządzania. Szczególną uwagę zwraca się na czas pracy menedżerów, sposób analizy i doskonalenie ich pracy poprzez planowanie i organizowanie działań.
Opakowanie Biznes międzynarodowy

12,60 zł 9,07 zł


Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych, korporacji transnarodowych. Uwzględniają w szerszym zakresie, niż to się zwykle dzieje, problematykę zarządzania finansowego. Wiążą kwestie decyzji finansowych z całokształtem decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwami. Książka kończy się rozważaniami na temat wizerunku inwestycyjnego Polski, jej atrakcyjności dla zagranicznych inwestorów i roli naszego systemu finansowego w przyciąganiu inwestycji zagranicznych. Poszczególne rozdziały napisane zostały według wspólnego planu dydaktycznego. Struktura każdego rozdziału jest następująca: - Synteza; - Wskazanie problematyki, którą powinno się opanować po przestudiowaniu rozdziału; - Wykład podstawowych pojęć, procesów, problemów, tendencji; - Przykład lub przykłady praktyczne ze wskazaniem problemów do dyskusji; - Pytania kontrolne; - Literatura zalecana
Okładka książki Problemy organizacji

27,30 zł 19,65 zł


Książka przybliżająca, głównie praktycznie, problematykę z zakresu funkcjonowania organizacji. Treść została skoncentrowana wokół ośmiu zagadnień wyszczególnionych w rozdziałach poświęconych: - Organizacji jako dyscyplinie naukowej, - Strategii w organizacji i zarządzaniu strategicznym, - Źródłom innowacji i procesom innowacyjnym w przedsiębiorstwie, - Podejmowaniu decyzji w organizacji, - Interpersonalnemu charakterowi organizacji, - Kulturze w kontekście organizacji, - Etyce w kontekście organizacyjnym, - Koncepcji teoretycznej organizacji i zarządzania. Opracowanie oparto na bogatej literaturze przedmiotu zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Teoretyczny dorobek klasyków organizacji i zarządzania został zamieszczony w ostatniej części publikacji. W książce każdy rozdział kończy się pytaniami kontrolnymi. Książka została napisana z myślą o studentach tych kierunków studiów, w których jest omawiana problematyka organizacji. Może być ona również istotnym źródłem wiedzy i pomocą przy pisaniu wszelkiego rodzaju prac, m.in. referatów, prac licencjackich i magisterskich. Pracownikom wszystkich szczebli przedsiębiorstw i organizacji będzie przydatna jako poradnik organizacyjny.
Okładka książki Od niekontrolowanej globalizacji do zinstytucjonalizowanej gospodarki światowej

34,65 zł 24,93 zł


Książka o procesie kształtowania się i o stanie gospodarki światowej. Autorka wykazuje, że nie może istnieć globalna gospodarka światowa, która nie ma ram instytucjonalnych. Nadzór nad przestrzeganiem ustalonych norm muszą mieć organizacje, do których przynależność przynosi państwom narodowym pożytki. W przeciwnym wypadku gospodarka globalna będzie targana światowymi kryzysami finansowymi, których kilka już wystąpiło w tej erze; bądź powróci do strategii protekcjonistycznych, które – jak pokazuje historia – kończą się konfliktami zbrojnymi. Zwiększona regulacja gospodarki światowej powinna w szczególności dotyczyć: - SFERY POLITYKI FINANSOWEJ. Przekonanie, że globalizacja wyręcza banki centralne w prowadzeniu polityki antyinflacyjnej okazało się fałszywe wobec skali kryzysu finansowego w 2008 r. - DZIAŁALNOŚCI KORPORACJI MIĘDZYNARODOWYCH. Na świecie działa obecnie prawie 100 tys. korporacji międzynarodowych, mających ponad milion zagranicznych filii, a wartość sprzedaży wytworzonych przez nie wyrobów i usług (czyli produkcji międzynarodowej) jest ponad 2,5 razy wyższa od światowego eksportu. Działania nadzorcze, podejmowane przez państwa narodowe, przy wielkości współczesnych korporacji nie są wystarczająco skuteczne.
Okładka książki Menedżeryzm, strategie, zarządzanie

15,75 zł 11,34 zł


Podręcznik przeznaczony dla studentów wyższych szkół zarządzania, marketingu i biznesu oraz praktyków zainteresowanych pełniejszą wiedzą o zarządzaniu. Jego tematyka została ujęta w trzech częściach. 1. Menedżeryzm - historia i syntetyczna charakterystyka zarządzania w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. 2. Strategie - powstanie, rozwój, modele. 2. Zarządzania - struktury organizacji przyszłości, kontrola strategiczna, konkurujące koncepcje.
Okładka książki Pharmacon

39,99 zł 28,77 zł


Autorzy, tworząc fikcję skutecznego wykorzystania nanorobotów w medycynie, napisali intrygującą historię ze znakomitą fabułą i umiejętnie wykreowanymi, realistycznymi bohaterami. Akcja, osadzona w świecie pracowników nauki, korporacji farmaceutycznych i medycyny, prezentuje częsty problem ich konfliktu interesów oraz wpływ polityki na te środowiska. Tom 2 to kontynuacja fabuły tomu 1.
Okładka książki Pharmacon

39,99 zł 28,77 zł


Autorzy, tworząc fikcję skutecznego wykorzystania nanorobotów w medycynie, napisali intrygującą historię ze znakomitą fabułą i umiejętnie wykreowanymi, realistycznymi bohaterami. Akcja, osadzona w świecie pracowników nauki, korporacji farmaceutycznych i medycyny, prezentuje problem wpływów politycznych na te środowiska. Biolog Niv Sokol, wierzący, że dobry pomysł poparty ciężką pracą gwarantuje sukces, wynajduje wykorzystującą nanoboty technologię, która ma szansę przedłużyć ludzkie życie. Kiedy orientuje się, że firmy farmaceutyczne nie cofną się przed niczym, żeby przejąć wyniki jego rewolucyjnych badań, decyduje się na niespodziewany ruch, który ma zapewnić wszystkim równy dostęp do końcowego produktu. Pięć lat później okazuje się, że ten szlachetny gest doprowadził do dramatycznych wydarzeń, które ponownie krzyżują losy naukowca i jego korporacyjnych adwersarzy. Bohaterowie zostają wciągnięci w sieć intryg, w której przeplatają się i ścierają interesy przedstawicieli farmaceutycznego światka i finansjery, dziennikarzy i blogerów, terrorystów i agentów tajnych służb, a także waszyngtońskich gangsterów i polityków najwyższej rangi. Czy zdołają zakopać wojenny topór i wspólnie zmierzyć się z siłami, które mogą wywrócić do góry nogami globalny ład? Czy taka współpraca jest w ogóle możliwa, jeśli na drodze do zgody stoją dawne urazy, zawodowe ambicje, a także... kobieta? Pharmacon to pełen rozmachu, ale wciąż będący przede wszystkim opowieścią o człowieku, thriller socjologiczny. Wiele z opisanych w nim zjawisk może wydać się Czytelnikowi aż nazbyt znajomych: utrata zaufania do autorytetów, rozkwit teorii spiskowych i fake newsów, postępujące nierówności, korupcja, populizm, rozkład demokracji, czyli wszystko to, co składa się na współczesny pejzaż.
Okładka książki Ryzyko w eksporcie. Metody i sposoby ograniczania

34,86 zł 25,09 zł


Książka jest poświęcona istocie, źródłom i sposobom ograniczania ryzyka w działalności eksportowej. Składa się z pięciu rozdziałów: Istota ryzyka w działalności międzynarodowej, Zabezpieczenie przed ryzykiem w eksporcie, Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie eksportującym, Działalność eksportowa w obszarach o podwyższonym stopniu ryzyka, Skuteczność zabezpieczenia eksportu na rynkach o podwyższonym stopniu ryzyka. Autorka, Iwona Gorzeń-Mitka, jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Pozycja przeznaczona jest dla studentów, ekonomistów i praktyków gospodarczych, dla których istotna jest znajomość źródeł ryzyka w eksporcie i sposobów ich ograniczania.
Okładka książki Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa

12,60 zł 9,07 zł


Tematem książki są ograniczenia, bariery oraz przeszkody wewnętrzne i zewnętrzne, przed jakimi staje przedsiębiorstwo w procesie umiędzynarodowienia działalności. Autorzy przedstawiają je w szerokim kontekście, a jednocześnie zwracają uwagę na wszechstronność i złożoność ich istoty. W procesie tym postrzegają szanse rozwojowe polskich przedsiębiorstw, ale również podkreślają zagrożenia i problemy, jakie niesie internacjonalizacja, przede wszystkim zaś bezrobocie, zagrożenia ekologiczne oraz konflikty kulturowe. Autorzy rozważają możliwości ich pokonywania istniejące w sferze zarządzania, dając wiele przykładów rozwiązań z praktyki gospodarczej krajów wysoko rozwiniętych, a także sprawnie działających firm międzynarodowych z udziałem kapitału polskiego na naszym rynku.
Okładka książki Ciągłość i transformacja gospodarki

8,82 zł 6,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest analizą potencjału produkcyjnego gospodarki polskiej, istniejącego na początku procesu transformacji (przełom 1989 i 1990 r.), jego zmian i wykorzystania do 2000-2010 roku. Przez potencjał produkcyjny rozumie się tu zasoby obejmujące trzy elementy: majątek trwały, zasoby pracy i zasoby energetyczne kraju. Każdy z tych elementów jest przedmiotem oddzielnych opracowań stanowiących części książki. 1. Reprodukcja majątku trwałego - prof. dr hab. Paweł Glikman. 2. Zasoby pracy, zatrudnienie i bezrobocie. Elementy prozatrudnieniowej dualnej strategii rozwoju gospodarczego - prof. dr hab. Mieczysław Kabaj. 3. Potencjał energetyczny Polski i jego wykorzystanie. Diagnoza i prognoza do 2010 r. - doc. dr inż. Tadeusz Muszkiet. W prezentowanej pracy wspólna jest jej konstrukcja, jednak opinie wyrażane przez autorów nie są wynikiem uzgodnionych stanowisk, lecz własnych przemyśleń i ocen analizowanych zjawisk.
Okładka książki Strategiczne zarządzanie marketingiem

18,90 zł 13,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem podstaw zarządzania strategicznego: studentów, konsultantów i menedżerów oraz tych, którzy pragną zaktualizować swoją wiedzę i budować przyszłość swoich firm z większa precyzją i wyobraźnią. Tworzenie i wdrażanie strategii marketingowych stanowi podstawę zarządzania strategicznego, które jest powszechnie uznaną filozofią nowoczesnego zarządzania. Kształtowanie przyszłości firmy wymaga bowiem myślenia strategicznego o wyraźnej orientacji rynkowej, w którym priorytet zyskują obecnie i przyszłe potrzeby klientów oraz ich zaspokajanie w sposób bardziej efektywny niż robi to konkurencja. W budowie strategii powinna im pomóc niniejsza książka. Zawiera ona, oprócz ogólnych wiadomości na temat marketingu strategicznego, szczegółową procedurę formułowania i wyboru strategii marketingowej, jej implementacji, a także auditingu i kontroli jej skutecznego wdrażania.
Okładka książki Poza autorytetem

18,90 zł 13,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka dotyczy kryzysu wartości, jaki nurtuje nasze społeczeństwo od wielu lat. Powszechne odrzucenie autorytetu, przybierając nieraz dramatyczne formy, jest jednym z istotnych znamion tego kryzysu. Ale czy tak naprawdę Polacy odrzucają autorytet? Czy nie ożywia ich tęsknota za nim i swoisty „głód wartości”? Czy nie chcieliby odbudowy autorytetu i stojącego za nim ładu moralnego? Czy potrafią żyć „poza autorytetem”?
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj