Największym wyzwaniem pracodawców na obecnym rynku pracy jest zatrudnienie, a później utrzymanie pracownika. Jak wynika z badań firmy ManpowerGroup, prawie 60 proc. pracodawców, zwłaszcza z północnej i wschodniej Polski, ma problemy z rekrutacją odpowiednich osób do pracy. Najczęściej brakuje tam wykwalifikowanych pracowników fizycznych, a także operatorów produkcji i maszyn. Z kolei firmy z Polski centralnej i północnej mają trudności z rekrutacją inżynierów.Naprzeciw potrzebom pracodawców wychodzi książka Skuteczna rekrutacja. Jest to pozycja, która zawiera kompleksową wiedzę przydatną rekruterom poszukującym pracowników na trudnym rynku kandydata. Czytelnik dowie się z niej m.in.:jak pracodawcy powinni formułować ofertę i gdzie ją zamieszczać, żeby trafić do jak największej liczby odpowiednich kandydatów;jak poprzez właściwą komunikację z kandydatami wpływać na skuteczność procesów rekrutacji w organizacji;w jaki sposób poprowadzić rozmowę rekrutacyjną, aby proces rekrutacji okazał się sukcesem;gdzie poszukiwać kandydatów o unikatowych kompetencjach;w jaki sposób przeprowadzić proces rekrutacji na stanowiska produkcyjne i wysokospecjalistyczne.Ponadto w publikacji można dowiedzieć się, jakie kompetencje powinien posiadać profesjonalny rekruter, a także jak powinno być przeprowadzone wdrożenie nowego pracownika do firmy.Autorami drugiej części książki są prawnicy praktycy, którzy co dzień zajmują się wyzwaniami związanymi z rekrutacją. Na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń przygotowali kompendium wiedzy pozwalające uniknąć rekruterom wielu pułapek. Czytelnik dowie się np. jak prawidłowo skonstruować ogłoszenie dla kandydatów do pracy oraz jak przeprowadzić procedurę pozyskiwania zatrudnionych bez narażania się na oskarżenia o ich dyskryminację. W książce znajdują się też unikalne na polskim rynku informacje dotyczące wpływu procesów big data na sytuację prawną kandydatów do pracy.
Coraz częściej w przestrzeni biznesu pojawia się tajemnicze pojęcie wellbeing. W dosłownym tłumaczeniu oznacza dobre samopoczucie, dobrobyt, powodzenie, dobro. Jak to odnieść do biznesu i o co chodzi? Czy to jakaś nowa moda, która przeminie tak jak inne trendy? Czy może konieczność i strategia na wygraną?Na polskim rynku zjawisko wellbeingu w organizacji zdecydowanie jest nowe. Najczęściej kojarzy się ściśle z problemami BHP. Kwestie, takie jak promowanie zdrowia lub pozytywne środowisko pracy, są nadal na marginesie debaty publicznej. Obserwuje się jednak rosnące zainteresowanie dobrostanem pracowników, a na naszym rynku znane są firmy, które rozpoznały temat wellbeingu i skutecznie wdrażają go u siebie. Praktyki te znajdzie Czytelnik w książce. Ponadto dostosowywanie prawa polskiego do dyrektyw UE, która dostrzega znaczenie wellbeingu w rozwoju Europy, również wskazuje na zwiększenie znaczenia tego zjawiska w przyszłości.Książka Wellbeing w organizacji pomoże czytelnikom w pełni zrozumieć istotę wellbeingu, czyli:czym jest,po co warto go wdrażać zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym,dlaczego ważne jest strategiczne podejście do wellbeingu w organizacji,jak dokonywać pomiaru wdrożonych praktyk.
Żyjemy w szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej i trudno nie zauważyć, że modele zarządzania, jakie sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, przestają funkcjonować. Kadra kierownicza i działy personalne odczuwają silną presję, aby od nowa wypracować zasady strategii biznesowych, funkcjonowania organizacji, pozyskiwania klientów, czy rozwoju i motywowania pracowników XXI wieku. A to już zupełnie inni ludzie, niż jeszcze kilka lat temu. W pracy nastawieni na nowości technologiczne, doskonale czują się w świecie mediów społecznościowych, są zwolennikami różnorodności a wirtualna rzeczywistość czy sztuczna inteligencja nie jest im obca. Jednocześnie zupełnie inne wartości są dla nich istotne: zaufanie w stosunku do bezpośredniego przełożonego, wiara w jego kompetencje, życzliwość, uczciwość. Te zmiany wymagają przede?niowania dotychczasowych koncepcji zarządzania ludźmi i przewodzenia im. Pomoże w tym ta książka.Proponujemy Czytelnikom zbiór najciekawszych wywiadów, które ukazały się w latach 2015-2018 w miesięczniku Personel i Zarządzanie, który od 1994 roku towarzyszy menedżerom i specjalistom personalnym w kształtowaniu efektywnej polityki zarządzania ludźmi w organizacji.W książce znajdą Państwo rozmowy z uznanymi psychologami, autorami bestsellerów, konsultantami biznesowymi czy mówcami motywacyjnymi z Polski i zagranicy. Nie zabraknie inspiracji ze świata nauki reprezentowanego przez wykładowców prestiżowych uczelni europejskich. Polecamy także rozmowy z menedżerami praktykami prezesami, dyrektorami zarządzającymi i menedżerami personalnymi firm, które odniosły sukces biznesowy. Można się od nich wiele nauczyć. I temu właśnie służy ta książka.Czytelnicy znajdą w niej wiele inspiracji nie tylko w zakresie efektywnego zarządzania firmą i pracownikami, ale także w zakresie rozwoju zawodowego i osiągania stawianych sobie celów osobistych.
Pierwsza część książki „Praktyki HRM”, która ukazała się w 2017 roku, spotkała się z dużym odzewem Czytelników. Może to świadczyć, że HR-owcy potrzebują dobrych praktyk, by inspirować się nimi w swojej codziennej pracy.
Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, przedstawiamy Państwu drugą część „Praktyk HRM”. Jest to zbiór nowych studiów przypadku, które pokazują, jak radzą sobie organizacje z obecnymi wyzwaniami w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Wybór pochodzi z czasopisma „Personel i Zarządzanie’, które od 1994 roku prezentuje najlepsze praktyki firm, wyznacza trendy i komentuje najistotniejsze wyzwania w świecie HRM.
W książce znajdą Państwo przykłady organizacji, które z sukcesem wdrażają wiele projektów związanych z zarządzaniem pracownikami - od rekrutacji, przez rozwój, po tworzenie angażującego i innowacyjnego środowiska pracy.
„Praktyki HRM 2” to obowiązkowa pozycja nie tylko dla działów personalnych. Może także być pomocna wszystkim, którzy poszukują inspiracji w dziedzinie zarządzania pracownikami. Z kolei dla studentów kierunków zarządzania personelem, chcących związać swoją przyszłość z działem HR, może stanowić cenny poradnik, który wskaże, jak przeprowadzać procesy HRM z sukcesem.
Pozycja rekomendowana przez : Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development (PSTD)
Patronat medialny: BiznesTuba.pl
Książkę gorąco polecamy wszystkim wójtom, burmistrzom i prezydentom miast, starostom, wojewodom, marszałkom, sekretarzom, skarbnikom, naczelnikom wydziałów, kierownikom referatów, pracownikom urzędów samorządowych, kadrze zarządzającej i pracownikom jednostek organizacyjnych podległych jednostkom samorządu terytorialnego, radnym i przewodniczącym rad.
UWAGA!
Będzie przydatna także kadrze zarządzającej i specjalistom w innych jednostkach administracji publicznej oraz wszystkim osobom startującym w zbliżających się wyborach samorządowych.
W jedynej tego typu na rynku publikacji znajdą Państwo odpowiedzi na pytania np.:
Jak zachowywać się w urzędzie jako miejscu pracy
Jak przyjmować a jak zachowywać się w delegacji (również jak się ubrać, przywitać, siadać itd.)
Jakie są zasady precedencji
Jak organizować służbowe przyjęcia, bankiety
Czy i jakie prezenty można przyjmować a jakie dawać
Jak wykorzystywać telefon w urzędzie (służbowy i prywatny)
Jak kontaktować się z wyborcami
Jak pogodzić prace w urzędzie (wójt, radny, urzędnik) z kandydowaniem w kolejnych wyborach
W książce porady przeplatają się z przykładami postępowania oraz grafikami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?