Utwór opisuje jedną z najważniejszych i najbardziej niezwykłych bitew husarii oraz polskiego oręża. Opowiada o tym, jak hetman Stanisław Żółkiewski został dowódcą armii, a także o przebiegu starcia polsko-moskiewskiego.
Ilustracje Jakuba Kozaka rewelacyjnie obrazują opisywane wydarzenia historyczne i wprowadzają w klimat bitwy kłuszyńskiej.
Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłumaczyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi. Co roku rodzi się więcej dzieci z autyzmem. Zdaniem autora niniejszej publikacji – doktora Roberta Melillo – ASD jest efektem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS), czyli braku równowagi mózgu. FDS to według doktora Melillo stan nie tylko odwracalny, ale także taki, któremu można zapobiec.
Niniejsza publikacja to program prekoncepcji, czyli środków zaradczych, które należy przedsięwziąć, by zminimalizować bądź też nawet całkowicie wykluczyć ryzyko wystąpienia ASD u niepoczętego lub nienarodzonego dziecka. Jeszcze nigdy stan zdrowia przyszłych rodziców nie był tak ważny jak teraz – w czasach epidemii autyzmu.
Doktor Robert Melillo prowadzi praktykę lekarską od ponad 25 lat i jest jednym z najbardziej uznanych światowych autorytetów w dziedzinie dziecięcych zaburzeń neurologicznych. Specjalizuje się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, zaburzeniu koncentracji uwagi (ADD) i ADHD, dysleksji, zespole Aspergera, zespole Tourette’a, zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym oraz innych trudnościach związanych z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się.
Publikacja Szlaczki po śladzie została przygotowana dla dzieci, które rozpoczynają naukę pisania lub się do niej przygotowują. Szlaczki ułożono według wzrastającego stopnia trudności. Na początku znajdują się szlaczki składające się z linii prostych i ukośnych oraz kształty z kątami ostrymi, a potem szlaczki z elementami kolistymi: laseczkami, półokręgami, kołami, pętelkami i na końcu ślimaczkami. Wszystkie szlaczki zaczynają się od czarnego wzoru. Obok niego znajduje się strzałka, która wskazuje początek i kierunek rysowania. Po czarnym wzorze następuje dalszy ciąg szlaczka, ale jest on jasnoszary. Uczeń rysuje więc po śladzie, co ułatwia mu zadanie.
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
W deszczu i w słońcu jest pierwszą publikacją z serii Czytaj i Rozmawiaj. Czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zamieszczone w publikacji książeczki: Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz pozwalają na aktywne czytanie, zawierają proste, krótkie historie z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książek symbole obrazkowe (PCS) pozwalają dziecku brać czynny udział w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć. Dziecko uczy się zadawać pytania, odpowiadać na nie, komentować. Może samodzielnie zdecydować, którą książkę chce przeczytać, czy chce czytać jeszcze, czy już skończyć. Książki są doskonałym pretekstem do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Publikacja składa się z 53 wierszy – łamańców językowych oraz 4 płyt CD z nagraniami tekstów w dwóch wersjach: jako standardowe nagrania lektorskie oraz nagrania zawierające przerwy. Książka zawiera także praktyczne porady dotyczące ćwiczeń z tego typu tekstami oraz odautorskie komentarze do niektórych utworów zawierające wyjaśnienia zagadnień będących osnową treści.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
Książka Co oni mówią? Co oni myślą? powstała z myślą o osobach, głównie dzieciach, które mają problemy z rozpoznawaniem myśli i emocji innych. Pomaga ona odczytywać to, co niewypowiedziane, to, co widać dzięki mimice twarzy oraz ruchom i postawie ciała. W publikacji opracowano 54 fotografie. Na stronach parzystych znajdują się zdjęcia dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Dodatkowo uczeń musi określić, co mówi lub myśli oraz czuje każda z osób przedstawionych na zdjęciu.
Publikacja została przygotowana z myślą o tych, którzy poszukują materiałów do ćwiczenia się w sztuce kaligrafii artystycznej. Dzięki zawartym w niej przykładom użycia pisma w stylu retro czytelnik ma szansę nie tylko przyjrzeć się kształtowi ozdobnych liter, ale także samodzielnie poćwiczyć ich wykonanie. Ułatwia to układ książki prezentacji każdej litery alfabetu (małej i wielkiej) towarzyszy liniatura, w której można doskonalić umiejętność prowadzenia ręki, a przykłady znanych formuł i imion napisanych w stylistyce retro umożliwią stworzenie własnych, niepowtarzalnych zaproszeń, życzeń świątecznych i innych kartek okolicznościowych.
KSIĘGA JUBILEUSZOWA Z OKAZJI 70-LECIA URODZIN PROFESORA EDWARDA ŁUCZYŃSKIEGO
[…] artykuły i rozprawy przeznaczone do Jubileuszowej Księgi Profesora Edwarda Łuczyńskiego reprezentują […] bardzo wysoki poziom naukowy. […] Zarówno teoretyczne, jak i praktyczne (empiryczne, terapeutyczne) teksty potwierdzają wyjątkową klasę i znakomitą europejską renomę Gdańskiego Ośrodka Logopedycznego. Wręczenie Księgi […] będzie zapewne istotnym punktem Uroczystości Jubileuszowej […] nawiązującej do siedemdziesięciolecia urodzin Profesora […] – teoretyka i popularyzatora kultury języka polskiego oraz zagadnień związanych z diagnozą i terapią logopedyczną w europejskim i unijnym wydaniu.
Z recenzji prof. dra hab. Jana Ożdżyńskiego
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek.Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych.
Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
Historyjki obrazkowe z życia wzięte to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 3 zdjęć, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematem historyjek jest życie codzienne i sytuacje, w których uczeń bierze udział lub które obserwuje. Historyjki obrazkowe zostały przygotowane tak, aby bawić i edukować. Przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć zdjęcia w poprawnej kolejności, dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Uczy się także spostrzegawczości, rozwija mowę oraz wzbogaca słownictwo.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach.
Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak:
Nienaruszanie przestrzeni innych osób
Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy
Dołączanie do zabawy
Dzielenie się
Osiąganie kompromisu
Czekanie na swoją kolej w zabawie
Radzenie sobie z przegraną
Zachowanie spokoju
Akceptowanie odmowy
Próbowanie nowych rzeczy
Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych!
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka, co ułatwia zrozumienie otaczającej rzeczywistości.Podręcznik zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane dużymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, aby nauczyciel miał wiele możliwości jego zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o zróżnicowanym poziomie uczniów w grupie i dostosowaniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układać pytania do tekstu, przepisywać je do zeszytu i udzielać pisemnych odpowiedzi. Uczniom, którzy nie opanowali techniki czytania, teksty i pytania czyta nauczyciel. Etykiety umożliwiają nabycie umiejętności czytania globalnego. Uczniowie niżej funkcjonujący mogą wskazywać zdjęcia i ilustracje oraz ich elementy, co pozwoli rozwijać zakres rozumienia mowy, nazywać osoby, przedmioty, czynności i zjawiska.Uzupełnieniem podręcznika są karty pracy Funkcjonowanie osobiste i społeczne (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?