Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym:
zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację;
dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli;
nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
Uważam, że ta książka jest bardzo dobra i niezwykle życiowa. Zawiera analizę konkretnych przypadków i sporą dawkę humoru, szczególnie we fragmentach, gdy dr Baker zdradza, w jaki sposób jego początkowe podejście do małych klientów obróciło się przeciwko niemu. Autor zachęca, abyśmy stali się świadomi, elastyczni i pełni nadziei – aby nasze zachowanie było wzorem dla naszych dzieci. Przede wszystkim wyraża swoje współczucie wobec młodych „władców” panujących w naszych domach i klasach szkolnych. Dzieci te robią wszystko, co jest w ich mocy, aby sobie poradzić. Dr Baker zapewnia nas, że mogę one i będą się lepiej zachowywać, kiedy ich rodzice oraz nauczyciele wezmą sprawy w swoje ręce i zastosują strategie proponowane przez autora.
Carol Kranowitz, autorka książki Nie-zgrane dziecko
Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku.Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.
Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako eksperymenty natury, które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.
Prezentowane ćwiczenia angażują pamięć wzrokową dziecko musi zapamiętać wzór, dokonać jego analizy, a potem syntezy. Dodatkowo rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną na płaszczyźnie uczeń, odwzorowując materiał, musi zachowań jego układ, położenie linii i obiektów względem siebie. Jest to zbiór ćwiczeń, których od lat brakowało na rynku wydawniczym w zakresie terapii pedagogicznej. Zestaw 64 ćwiczeń podzielony jest na osiem poziomów, ułożonych ze względu na stopień trudności mierzony liczbą mniejszych elementów we wzorze. Im więcej elementów, tym wzór jest trudniejszy do zapamiętania i odtworzenia.
W niniejszej książce omówione zostały różne przedmioty z otoczenia dziecka takie, które dziecko prawdopodobnie widziało, ale może nie znać ich nazwy i zastosowania. Jeśli je zna, utrwali swoją wiedzę. Wśród omówionych przedmiotów są między innymi narzędzia używane w kuchni, przyrządy wykorzystywane w domu, narzędzia ogrodnicze, przyrządy medyczne, narzędzia kreślarskie, przyrządy powiększające. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem
Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.
Notatki z rodzicielstwa bliskości to książka napisana przez rodziców i dla rodziców. Przybliżają oni swoje doświadczenia oraz dzielą się wiedzą na temat zyskujących na popularności nurtów i trendów w rodzicielstwie. Każdemu z nich poświęcony jest osobny rozdział. Autorzy wzbogacają swoje zwierzenia o krótkie wyjaśnienia teoretyczne oraz polecają przydatne lektury. W książce znajdziesz informacje dotyczące: - rodzicielstwa bliskości, - karmienia piersią (także dłuższego niż powszechnie przyjęte), - chustonoszenia, - Porozumienia bez Przemocy (NVC), - metody rozszerzania diety BLW, - roli ojca w rodzicielstwie bliskości. To książka osobista i prosta pomaga oswoić zjawiska, które mogą wydawać się zbyt nowoczesne lub ekstrawaganckie. Nie stanowi teoretycznego wywodu psychologów czy pedagogów, ale przystępnym językiem opowiada o tym, jak wygląda codzienne życie wielu współczesnych polskich rodzin.Rodzicielstwo bliskości to więcej niż moda i więcej niż metoda wychowawcza to postawa, sposób patrzenia na dziecko i relację z nim.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją cyklu o przygodach Antosia (Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz z publikacji W deszczu i w słońcu) z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię.
Tematem niniejszej książki są zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Omówione w niej zostały zagadnienia dotyczące ekologii, pomocy chorym i potrzebującym, tolerancji, zdrowego trybu życia, a także problemów typu terroryzm i wojna. Pokazano wpływ, pozytywny lub negatywny, przedstawionych działań na środowisko oraz życie ludzi i zwierząt. W książce zamieszczono 56 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego typu myślenie nadaje ich życiu. Największą wartość takiego wychowania stanowi sposób, w jaki zaspokaja ono potrzeby rozwojowe dzieci w wieku od sześciu do dwunastu lat stymuluje wyobraźnię, wzbudza ciekawość, wykorzystuje pragnienie wyjścia z dotychczasowego środowiska czy wreszcie stara się sprostać ciągłym pytaniom jak? i dlaczego?
Niniejsza książka zawiera sto dwadzieścia fabularyzowanych zabaw, dzięki którym można wielorako zaktywizować mięśnie rąk kilkulatków. Zabawy można wykorzystać, prowadząc zajęcia dla sześciolatków i dzieci młodszych. Nietrudno będzie zainteresować nimi także uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Po zaprezentowane ćwiczenia można sięgnąć również w trakcie usprawniania dzieci z deficytami rozwojowymi. Adresatami książki są przede wszystkim wychowawcy przedszkoli i nauczyciele kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Opisany materiał ćwiczeniowy mogą jednak z powodzeniem wykorzystywać także pedagodzy specjalni oraz fizjoterapeuci, którzy usprawniają dłonie kilkulatków.
Publikacja będzie przydatnym narzędziem diagnostycznym przy badaniu artykulacji przede wszystkim dzieci pięcioletnich, ale także starszych, młodzieży i dorosłych, jeśli z jakiegoś powodu ich wymowa jest niepoprawna, nieutrwalona, nieukończona w swym rozwoju lub opóźniona czy głęboko zaburzona. Zawarty w segregatorze obszerny kwestionariusz obrazkowo-wyrazowy służy ocenie ilościowej i jakościowej wymawianych głosek w mowie kontrolowanej i spontanicznej oraz tych, które uległy elizji, substytucji i deformacji.
Domek terapeutyczny… ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby – poza radością obu stron – przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
A kiedy... to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają ""leczyć"" słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka ""językiem serca"", sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
W niniejszej książce znajduje się 50 zabaw plastycznych. Do wykonania większości z nich potrzebne są płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne oraz papier. Ta nieskomplikowana i niedroga forma spędzania wolnego czasu z pewnością ucieszy dzieci. Rozwinie ich wyobraźnię, cierpliwość, sprawność manualną, wrażliwość, a także zwiększy poczucie własnej wartości. Proponowane zabawy zainspirują nie tylko najmłodszych, ale również nauczycieli przedszkolnych, wczesnoszkolnych, rodziców, dziadków, opiekunów. Mogą posłużyć im jako dydaktyczna pomoc w pracy z najmłodszymi.
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt Szale czy sale? obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu syczącego oraz szumiącego: s i sz. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
Oddajemy do rąk czytelników kolejną – po Kaligrafii artystycznej – książkę służącą nabywaniu trudnej sztuki artystycznego pisania. Retrokaligrafia ma w zamierzeniu odgrywać rolę przewodnika po dawnych krojach pisma – eleganckich i znakomicie nadających się do przygotowania okolicznościowych kartek, zaproszeń czy życzeń. Dzięki umieszczonej w publikacji liniaturze czytelnik może zapoznać się z kształtem ozdobnych liter i cyfr oraz poćwiczyć ich samodzielne wykonanie. Dodatkowo w książce zawarte zostały porady i ciekawostki dotyczące sztuki kaligrafii, a także inicjały i finaliki – czyli ornamentacyjne elementy pozwalające rozpocząć i zakończyć retrokartkę w sposób niebanalny i uczynić z tekstów miniaturowe dzieła sztuki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?