Ikigami to karta niosąca śmierć. Każdy, kto ją otrzyma, umiera za 24 godziny. Taki los czeka jedną na tysiąc osób, takie jest prawo. Nikt nie wie, czy i kiedy doręczyciel zapuka do jego drzwi. Tylko od naznaczonej osoby zależy, jak spędzi swoje ostatnie godziny. Czy jej śmierć sprawi, że inni zmienią swoje postępowanie? W końcu słowo „Ikigami” można rozumieć również jako: „karta życia”.
Fujimoto jest doręczycielem Ikigami. W miarę upływu czasu coraz bardziej zastanawia się, nad sensem swojej pracy. Również otoczenie nie zawsze akceptuje jego zajęcie.
Patroni medialni" Gildia.pl, Sophisti.pl, Valkiria.net.
Motoro Mase urodził się w 1969 roku w prefekturze Aichi. W 1998 roku za komiks AREA otrzymał główną nagrodę dla debiutantów w konkursie organizowanym przez czołowe japońskie wydawnictwo Shogakukan. W 2005 rozpoczął pracę nad serią Ikigami, która, oprócz światowego uznania, przyniosła mu w 2010 nominację do prestiżowej nagrody Fauve d`Or (nagroda dla najlepszego albumu) na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Angouleme. Komiks doczekał się również filmowej adaptacji.
Okres noworoczny to okres odpoczynku, oderwania od pracy, a także wizyt w rodzinnych stronach. Wizyt, które nie zawsze upływają w sielskiej i miłej atmosferze.
Na szczęście święta to tylko kilka dni zaburzających działanie agencji reklamowej.
Po długim namyśle Yugi rozstaje się z wiecznie zapracowanym producentem Kodą. Watanabe uczy się surfować, a Sahara chce rozpocząć nowy etap w związku z Fujii. Do tego dochodzi jak zwykle pełna stresu i codziennych wyzwań praca w branży reklamowej. Do zespołu, w którym jest Minami dołącza dawna znajoma, Mizuhara - młoda, zdolna kobieta, która, tak jak większość pracowników korporacji, ma problemy w życiu osobistym.
Patroni medialni: Gidlia.pl, Poltergeist, Radio Kampus, Valkiria.net, Wirtualna Polska.
Mari Okazaki – urodzona w 1967 roku w Nagano. Ukończyła Tama Art University w Tokio. Po zakończeniu studiów do 2000 roku pracowała na pełen etat w agencji reklamowej Hokuhodo (druga co do wielkości agencja reklamowa w Japonii). Od 2000 roku zawodowo zajmuje się rysowaniem komiksów.
Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.
Japonia z okresu Edo (1600-1868) - to tam rozgrywają się opowieści zawarte w zbiorze nowel graficznych Dwie poduszki. Bohaterowie komiksu to ludzie z innej epoki, a ich sposób postępowania czy postrzegania świata czasem odbiega od współczesnych norm. Hinako Sugiura jest jedną z nielicznych osób na świecie, które tworzą sztukę sekwencyjną w stylu ukiyo e. Jej prace nawiązują w szczególności do kibyoshi – rodzaju japońskich książek z obrazkami, wydawanych w okresie Edo, których cechą rozpoznawczą były żółto-czarne okładki oraz do twórczości Kitagawy Utamaro – jednego z największych mistrzów drzeworytu japońskiego.
Prace Hinako Sugiury zaprezentowano podczas wystawy „Komiks japoński – bogactwo stylów, bogactwo treści”. Wystawę można było oglądać od końca czerwca do 31 lipca w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku.
Hinako Sugiura urodziła się w 1958 roku w Tokio, zmarła w wyniku choroby nowotworowej w 2005 roku. Jej rodzice zajmowali się sprzedażą kimon i to właśnie dzięki nim artystka zainteresowała się tradycyjną sztuką japońską. Szybko zrezygnowała ze studiów i rozpoczęła badania pod okiem Shisei Inagaki – autora wielu książek poświęconych epoce Edo (1600-1868). Była również asystentką rysowniczki, poetki i eseistki Murasaki Yamady. Pierwszy komiks zatytułowany Tsugen muro no ume opublikowała w magazynie Garo w 1980 roku. Zdobyła nagrodę Japan Cartoonists' Association w 1984 i Bungei Shunju Manga w 1988 roku. W 1993 roku zrezygnowała z rysowania komisów i skupiła się głównie na przygotowywaniu publikacji poświęconych kulturze epoki Edo, była również gościem wielu programów telewizyjnych.
Patroni medialni: Gidlia.pl, Granice.pl, Komiksomania.pl, Poltergeist, Valkiria.net, Wirtualna Polska.
Rok 1996. Hamaguchi, młody chłopak, przyjeżdża do Kioto, gdzie zatrudnia się w niewielkim zakładzie tekstylnym. Wolne chwile spędza z dala od kolegów z firmy – rysując zwierzęta w zoo. Jednak jego w miarę ułożone życie zakłóca nieposłuszna córka właściciela zakładu. Co więcej, praca nie przynosi mu zadowolenia, więc gdy znajomy z Tokio mówi mu o wakacie na pewnym stanowisku, Hamaguchi rzuca wszystko i wyjeżdża do stolicy. Tam poznaje fach twórcy komiksowego i światek bohemy.
Jiro Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie Young Comic. Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Toi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (którego spotkał po raz pierwszy w 1974) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shogakkan Manga Sho, Nihon Mangaka Kyokai Sho, Alph`Art - Festival d`Angouleme, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków.
W 2009 roku Jiro Taniguchi otrzymał kolejną nominację do Eisner Award tym razem za komiks Sosakusha (Ratownik).
Patronat medialny: Gildia.pl, Granice.pl, Poltergeist, Valkiria, Wirtualna Polska, Wywrota.
Pierwszy tom Muzyki Marie zakończył się nader dramatycznie. Początek drugiego przynosi co prawda kilka odpowiedzi, ale stawia również nowe pytania. Po co została stworzona Marie? Jak wyglądałby świat bez niej? Czy ludzie są z natury dobrzy czy źli? Czy prawdziwa wiara jest tylko jedna?
Usamaru Furuya nie tylko odsłania kolejne elementy łamigłówki, przedstawiając stworzone przez siebie uniwersum coraz dokładniej, ale przede wszystkim zmusza czytelnika do głębszego zastanowienia się nad otaczającym go światem.
Patronat medialny: Gildia.pl, Granice.pl, Poltergeist, Radio Kampus, Valkiria Network, Wirtualna Polska.
Fujii wreszcie jest z Saharą. Chociaż na pierwszy rzut oka ciężko nazwać to normalnym związkiem – oboje zapracowani, obarczeni wieloma obowiązkami, ciągle na wyjazdach służbowych. Mimo tych wszystkich niedogodności Minami czuje się spełniona.
Nie wszystkim jednak humor tak dopisuje jak Fujii. Nao próbuje odzyskać równowagę po rozstaniu z kamerzystą. Natomiast Tanaka i Yugi mają problemy osobiste.
Komiks cieszy się dużą popularnością również w Korei, Francji czy Stanach Zjednoczonych. Znalazł się wśród publikacji wyróżnionych przez "Publishers Weekly" w zestawieniu najciekawszych komiksów 2008.
Ziemia Pirito to niezwykła kraina, gdzie tolerancyjni ludzie darzą sąsiadów poszanowaniem i sumiennie wykonują swoją pracę. Nie inaczej jest w Jiru, mieście-atelier. Jego mieszkańcy to mistrzowie w wytwarzaniu urządzeń pomagających ludziom w ich codziennych zajęciach. Obywatele Jiru wierzą, że czuwa nad nimi Marie. Czuje to również Kai, chłopak obdarzony nadludzkim zmysłem słuchu. Nie tylko słyszy odległe odgłosy, lecz uderzając w skałę jest również w stanie rozpoznać, jakie minerały kryją się w jej głębi. Co więcej, słyszy muzykę Marie…
Życie Fujii jak zwykle wypełnia głównie praca: nowe zlecenia, wymagający klienci i walka o utrzymanie projektów. Mimo natłoku zajęć Minami udaje się znaleźć również czas na drobne przyjemności. Ponadto znajomość z panem Ogiwarą zapowiada się dość obiecująco. Natomiast Watanabe nie traci czasu i zbliża się do Ishidy.
Przy realizacji jednego z projektów do zespołu, w którym pracuje Fujii, dołącza Tanaka Mizuho – mężatka, która zdaniem współpracowników, świetnie łączy pracę w firmie z obowiązkami domowymi.
Suppli jest komiksem skierowanym do dorosłych czytelników, w szczególności do osób w przedziale wiekowym 20-35 lat, aktywnych zawodowo. Porusza problemy życia i pracy we współczesnej Japonii. Dzięki Mari Okazaki czytelnicy mogą poznać jak wygląda robienie kariery „po japońsku” i przekonać się, że wbrew pozorom życie korporacyjne jest bardzo podobne, bez względu na szerokość geograficzną. Główna bohaterka serii Minami Fujii pracuje w agencji reklamowej. Jest młoda, kreatywna, goni za sukcesem w pracy, jednak w życiu osobistym nie radzi już sobie tak dobrze. Tak jak większość zapracowanych ludzi na całym świecie ma problemy z ułożeniem sobie życia osobistego. Dobrze zna smak rozgoryczenia czy samotności.
Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.
Patroni medialni: Esensja, Gazeta Studencka, Gildia.pl, Radio Kampus, Wierualna Polska.
Książka ta poświęcona jest historii oraz tradycjom kulinarnym Kraju Kwitnącej Wiśni. Poza opisami produktów spożywczych i technik kulinarnych stosowanych w różnych okresach historycznych odnaleźć w niej można ciekawe informacje dotyczące roli jedzenia w życiu Japończyków na przestrzeni dziejów.
W filmach i książkach o tematyce orientalnej często można spotkać się z nietypowymi określeniami „godzina psa”, „urodzony pod znakiem świni” czy „rok konia”. Wszystkie te pojęcia związane z zodiakiem chińskim. Jest on ważnym element nie tylko kultury Kraju Środka, ale również Japonii. Niniejsza książka prezentuje głównych bohaterów zodiaku czyli zwierzęta widziane oczami mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. Publikacja przeniesie czytelnika w świat pełen mitycznych stworzeń, duchów, potworów i przybliży wyobrażenia oraz przesądy związane z poszczególnymi znakami. Podobnie jak w poprzedniej książce autorki nie zabraknie również odniesień do religii, sztuki czy nawet pop kultury japońskiej.
Tenma, który wpadł w pułapkę zastawioną przez “Johana”, jest teraz poszukiwanym seryjnym zabójcą. Za każdym razem o włos wymykając się policji, ściga “Johana”, aby zapobiec kolejnym morderstwom i udowodnić swoją niewinność. Zbliża się do monstrum, śledząc jego tajemniczą przeszłość.
Ninę złapała grupa neo-nazistów. Tenma jej szuka, gdyż Nina to jedyna osoba, która jest w stanie powiedzieć, czym jest “Johan”. W międzyczasie Tenma dowiaduje się strasznej rzeczy. Ultraprawicowcy planują uczynić “Johana” nowym Hitlerem.
Naoki Urasawa urodził się w 1960 w Tokio. Sławę przyniosła mu seria YAWARA! - opowieść o dziewczynie uprawiającej judo. Obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych japońskich twórców komiksowych. Na Zachodzie znany głównie z ostatnich dzieł – MONSTER, 20th Century Boys i PLUTO. Otrzymał wiele nagród i nominacji, w tym jako jedyny twórca zdobył dwukrotnie Tezuka Osamu Shō. Wśród swoich inspiracji wymienia prace Katsushiro Ōtomo (autora Akiry).
Anglia przez lata była areną walk, a najeźdźcy plądrowali wyspę. Wśród nich byli wikingowie, którzy na stałe zapisali się w historii. Drużyna Askellada również uczestniczy w grabieżach. Plądrują, gwałcą, mordują. Syn Thorsa, Thorfinn jest wśród nich, ale czy pozostanie bierny na te bestialstwa?
“Saga Winlandzka” to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała!
Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowieść o przyjaźni, marzeniach, dzieciństwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawiązania do wydarzeń z XX wieku wypełniają kolejne kartki. Akcja skacze między dekadami drugiej połowy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazując kolejne zmiany społeczne. 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku to zdobywca całego wachlarza nagród japońskich i najważniejszych światowych - Festiwalu w Angouleme oraz Eisnera (aż dwukrotnie!).
Po burzliwych wydarzeniach na farmie Ketila, niewolnicy będą musieli ponieść karę. Wkrótce na włości ma powrócić ich pan w towarzystwie synów oraz Leifa i jego załogi. Jednak nie będzie powodów do radości. Kanut, który przeszedł wyraźną przemianę, również zmierza do majątku Ketila i jest gotów siłą zagarnąć żyzne ziemie.
„Saga Winlandzka” to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów, elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie – Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała! W roku 2019 komiks został przeniesiony na ekrany jako serial animowany.
Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowieść o przyjaźni, marzeniach, dzieciństwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawiązania do wydarzeń z XX wieku wypełniają kolejne kartki. Akcja skacze między dekadami drugiej połowy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazując kolejne zmiany społeczne. 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku to zdobywca całego wachlarza nagród japońskich i najważniejszych światowych - Festiwalu w Angouleme oraz Eisnera (aż dwukrotnie!).
Normanowe, Danowie, Rusini... obecnie znani jako wikingowie. Niezłomni wojownicy, których bała się cała Europa. Jednym z nich jest Thorfinn, syn Thorsa. Mimo swojego młodego wieku, rzadko kto może się z nim równać w walce. Kim jest ten chłopak, w którego oczach nie ma strachu, ale płonie nienawiść? Czemu zawdzięcza swoje umiejętności? Skąd pochodzi?
Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Tenma, który wpadł w pułapkę zastawioną przez “Johana”, jest teraz poszukiwanym seryjnym zabójcą. Za każdym razem o włos wymykając się policji, ściga “Johana”, aby zapobiec kolejnym morderstwom i udowodnić swoją niewinność. Zbliża się do monstrum, śledząc jego tajemniczą przeszłość.
Ninę złapała grupa neo-nazistów. Tenma jej szuka, gdyż Nina to jedyna osoba, która jest w stanie powiedzieć, czym jest “Johan”. W międzyczasie Tenma dowiaduje się strasznej rzeczy. Ultraprawicowcy planują uczynić “Johana” nowym Hitlerem.
Kanut wraca do Danii, by spotkać się z królem tego państwa, swoim bratem. Natomiast na farmie Ketila wszystko się toczy swoim rytmem. Thorfinn i Einar pracują w pocie czoła, wciąż marząc o odzyskaniu wolności. Gdy Ketil wraz ze swoimi synami wyjeżdża do stolicy, w okolicy jego majątku pojawia się zbiegły niewolnik...
„Saga Winlandzka” to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów, elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie – Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała! W roku 2019 komiks został przeniesiony na ekrany jako serial animowany.
Twórcy Poranka ściętych głów, Kazuo Koike i Gseki Kojima, to giganci komiksu samurajskiego, autorzy m.in. serii Samotny wilk i szczenię. Ich twórczością inspirował i nadal inspiruje się cały świat. Z niebywałym pietyzmem odtwarzają realia historyczne w swoich dziełach. Nie inaczej jest w przypadku tego tytułu. Główny bohater, Yamada Asaemon, jest postacią fikcyjną, ale cała opowieść bazuje na autentycznych wydarzeniach. Asaemon obejmuje pieczę nad stanowiskiem, które dziedziczy po ojcu. Jest odpowiedzialny za testowanie mieczy. Sprawdza je podczas egzekucji zlecanych przez władzę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?