W tomie drugim omówiono najczęstsze problemy, z którymi klienci zwracają się do terapeutów, przyczyny tych problemów i stosowane w ich przypadku techniki terapii. Przedstawiono także sposoby pracy z rożnymi grupami pacjentów.
Książka znakomicie łączy w sobie elementy zarówno psychologii, jak i teologii oraz religii. Znajdziemy w niej badania empiryczne dotyczące religijnych strategii radzenia sobie ze stresem. Autorka skupiła się przede wszystkim na młodzieży i tym, jakie miejsce w ich życiu zajmuje religia. Temat trudny, szczególnie ważny obecnie, w czasach kryzysu wiary.
Człowiek stosuje cały szereg strategii radzenia sobie zorientowanych religijnie. Jakie one są? Czy istnieje ich specyfika związana z okresem rozwojowym? Kiedy religijne radzenie sobie ze stresem ma wartość adaptacyjną, a kiedy nie? Czy zależy to od stopnia religijnej dojrzałości człowieka, czy może od rodzaju sytuacji, z którą przychodzi sobie radzić? Na te i im podobne pytania można znaleźć odpowiedź w książce Elżbiety Talik. O specyfice tej ciekawej monografii stanowi, po pierwsze, powiązanie tematyki radzenia sobie z religijnością człowieka. Po drugie, nowatorska eksploracja tych zależności w grupie młodzieży. Po trzecie, znakomity warsztat badawczy i statystyczny zaproponowany przez Autorkę. Książka z całą z pewnością znajdzie wielu odbiorców, porusza bowiem zagadnienia słabo dotąd przebadane, a jednocześnie niezwykle intrygujące.
Fragment recenzji prof. dr hab. Piotra Olesia
Elżbieta Talik - dr psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Autorka publikacji naukowych oraz popularnonaukowych z zakresu psychologii stresu i strategii radzenia sobie ze stresem w różnych okresach rozwojowych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki okresu dorastania. Podejmuje również zagadnienia dotyczące roli religijności w życiu człowieka, a także kwestie metodologiczne związane z konstrukcją oraz kulturową adaptacją testów psychologicznych. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Towarzystwa Naukowego Franciszka Salezego.
W tomie pierwszym omówiono relacje między psychoterapią a poradnictwem, znaczenie społeczno-kulturowego kontekstu psychoterapii, praktyczne kwestie pojawiające się w pracy klinicznej, zagadnienia związane z osobistym i zawodowym rozwojem terapeuty, a także najważniejsze podejścia i szkoły terapeutyczne.
Drugie, poszerzone i uaktualnione wydanie doskonałego podręcznika! Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się wychowaniem do twórczości i rozwijaniem postawy twórczej człowieka. Podręcznik profesora Szmidta to pierwsza w polskiej literaturze przedmiotu tak szeroka próba przedstawienia problematyki i zainteresowań badawczych tej subdyscypliny. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia teorie twórczości, główne metody badawcze, czynniki utrudniające rozwinięcie się procesów twórczych i najważniejsze programy nauczania twórczości. To książka przeznaczona dla studentów licznych kierunków pedagogicznych, dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, konsultantów i trenerów twórczości. Dla wszystkich osób, które zainteresowane są fascynującym i jakże złożonym zjawiskiem twórczości.
Każdy z nas doświadcza radości, gniewu, smutku, niepokoju. Emocje wzbogacają nasze życie, nadają mu znaczenie, ale mogą też podtrzymywać zły nastrój i podsycać konflikt; są goryczą i słodyczą ludzkiej egzystencji.
Ta książka pomoże ci kontrolować silne nieprzyjemne emocje - poczucie winy, złość, przygnębienie, napięcie, niepokój - a zarazem częściej odczuwać radość i szczęście. Odkryjesz, że to Ty decydujesz jakich uczuć chcesz doświadczać, że to od Ciebie zależy, jak się czujesz!
Książka ukazuje istotną rolę procesów nieświadomych w życiu codziennym- przedstawia źródła i rozwój psychoanalizy- wskazuje na obszary, które wciąż budzą kontrowersje- próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy psychoanaliza jest nauką- omawia psychoanalityczną teorię osobowości, chorób i postępowanie diagnostyczne- w sposób przystępny prezentuje patomechanizm zaburzeń- konfrontuje psychoanalizę z innymi formami terapii.
Steven Pinker omawia moralne, emocjonalne i polityczne zabarwienie pojęcia natury ludzkiej we współczesnym świecie. Próbuje odtworzyć bieg historii, który doprowadził do tego, że naturę ludzką zaczęto spostrzegać jako pojęcie niebezpieczne. Zaprzeczanie istnieniu natury ludzkiej porównuje do wiktoriańskiego zażenowania w sprawach seksu. Uważa je jednak za znacznie bardziej szkodliwe - zniekształca bowiem współczesną naukę i oświatę, wypacza dyskusje publiczne i wpływa na nasze życie codzienne. Teoria, zgodnie z którą własne dzieci można kształtować jak glinę, narzuciła rodzicom nienaturalne, a czasem nawet okrutne metody wychowawcze. Spotęgowała cierpienia rodziców, których dzieci nie spełniły pokładanych w nich nadziei. Przekonanie zaś, że ludzkość można przemodelować dzięki prowadzonym na wielką skalę projektom inżynierii społecznej, doprowadziło do okrutnych zbrodni w historii naszego gatunku.
Czy zdrowie psychiczne wpływa na zdrowie fizyczne? Czy hipnoza naprawdę działa? Czy lekarz może wywołać chorobę? W jaki sposób trwale pozbyć się nadwagi? Co zrobić, aby zredukować stres? Jak rozpoznać różnicę między "smutkiem" a prawdziwą depresją? Jaki rodzaj terapii wybrać?
Autorka podjęła w swojej pracy próbę wyjaśnienia nierozerwalnych związków pomiędzy miłością i przemocą, które pojawiają się w rodzinie. Rozważania na ten temat zilustrowała wieloma przykładami z praktyki terapeutycznej. Zapisy poszczególnych sesji odsłaniają problemy trudne i bolesne, zwłaszcza tam, gdzie mowa o wykorzystywaniu seksualnym i maltretowaniu psychicznym dzieci.
Książka zawiera ciekawe i kreatywne propozycje wspólnych zabaw z dzieckiem. Każda zabawa jest opatrzona wierszykiem i rysunkiem, które wyjaśniają, jak się bawić. Przedstawione zabawy pomagają nawiązywać więzi z dzieckiem już od pierwszych tygodni życia. Doskonała książka dla rodziców i opiekunów.
Czy Twoje dziecko ma napady złości, zwłaszcza w miejscach publicznych? Czy maluch często bije, gryzie lub szczypie inne dzieci? Czy nie potrafisz dać sobie z tym rady? W takim razie ta książka jest właśnie dla Ciebie! Złość to naturalne uczucie towarzyszące każdemu z nas. Tego, jak nad nią zapanować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim skutecznie poradzić. Współautorem książki jest Thomas B. Brazelton – wybitny profesor pediatrii z ponad czterdziestopięcioletnią praktyką.
Dzieci pełne złości
Spis treści:
Przedmowa
Podziękowania
Rozdział 1
Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew
Pierwsza złość
Demonstracja niezależności
Rozpoznawanie i nazywanie gniewu
Radzenie sobie z gniewem
Temperament i indywidualność
Duchy z przeszłości
Wyrażanie gniewu w różnych kulturach
Radzenie sobie z gniewem - punkty zwrotne
Co utrudnia samokontrolę?
Rozdział 2
Agresja - punkty zwrotne
Czy płód jest w stanie się uczyć?
Noworodek
3 tygodnie
8-12 tygodni
4-5 miesięcy
8 miesięcy
12 miesięcy
16-18 miesięcy
2-3 lata
4 lata
5-6 lat
Rozdział 3
Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach
Gniew
Gryzienie
Docinki i tyranizowanie słabszych
Bicie, kopanie i drapanie
Samoobrona i sztuki walki
Agresja a uprawianie sportu
Napady wściekłości i samokontrola Telewizja, gry wideo i komputerowe
Zabawki dziecka a agresja
Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy
Bibliografia
Czy schizofrenia jest dziedziczna? Jak ją zdiagnozować? Czy stres może wywołać epizod tej choroby? Czy osoby chore rzeczywiście przejawiają większą skłonność do agresji i przemocy? Książka zawiera opisy wielu przypadków choroby, od świadectw ludzi zmagających się z nią w XVIII i XIX wieku, po charakterystykę jej współczesnego obrazu. Nie są to jednak suche fakty, a słowa dokładnie przytoczone przez samych pacjentów. Przez to są autentyczne, widać w nich emocje i trud człowieka walczącego z chorobą. Możemy się także dowiedzieć, jak typowy schizofrenik funkcjonuje intelektualnie podczas choroby i kto ze znanych osobistości zmagał się z tym schorzeniem. Autorzy na szeroką skalę przeprowadzili badania dotyczące schizofrenii. Przez wiele lat obserwowali pacjentów, ich krewnych oraz ich środowiska społeczne, by stworzyć dokładny raport na temat choroby. Dokładnie analizują czynniki zwiększające ryzyko zachorowań, przedstawiają standardowe kryteria diagnostyczne oraz wskazują, jakie leki się stosuje, by zahamować postęp choroby. Odpowiadają również na pytania, czy używki, zwłaszcza alkohol i narkotyki, wpływają na postęp choroby i czy chorzy mają szansę na normalne życie.
Dlaczego psychiatria przeraża i fascynuje? Jak rozpoznawać poważne zaburzenia? Kiedy popełnione przestępstwo może być wynikiem zaburzonej równowagi psychicznej? Czy każda choroba psychiczna wymaga leczenia w szpitalu? Jakie prawa mają osoby chore umysłowo?
Niniejsza książka to doskonałe wprowadzenie do dziedziny medycyny, jaką jest psychiatria. Autor prezentuje jej początki i rozwój na przestrzeni epok, najważniejszych przedstawicieli, a także współczesne dokonania. Wskazuje, które choroby zaliczamy najczęściej do zaburzeń psychicznych, jakie czynniki mogą je wywoływać, co robiono kiedyś i obecnie dla osób dotkniętych chorobą umysłową.
Mózg to jeden z najbardziej fascynujących tworów. Żaden inny organ nie wzbudza takiej ciekawości naukowców i nie pozostaje jednocześnie tak tajemniczy. Książka stanowi znakomite kompendium wiedzy na temat ewolucji tego organu, jego budowy, funkcjonowania, najpowszechniejszych chorób i urazów. Dokładnej analizie poddano proces czytania, tworzenia się pamięci i wyobraźni. Przedstawiono również wyniki najnowszych badań, prezentujące stymulację uszkodzonego mózgu przez systemy komputerowe i opis prób jego ?naprawy?.
Dlaczego w różnych miejscach na świecie emotikony wyglądają inaczej? Czy istnieje gen szczęścia? Czy pięknie uśmiechająca się modelka może sprzedać każdy produkt? Jak uśmiechają się do siebie kochankowie? Uśmiech, choć kojarzy nam się z pozytywnymi emocjami, ma też swoją drugą naturę. Może maskować złość, zakłopotanie czy kłamstwo. Jak odróżnić szczery uśmiech od udawanego? To proste! Wystarczy tylko odpowiednia instrukcja obsługi. Książka zawiera także wiele zabawnych anegdot i jest doskonałym przewodnikiem po różnicach kulturowych w podejściu do uśmiechu. Całość stanowi esencję wiedzy na temat uśmiechu, podaną w niezwykle przystępny i ciekawy sposób.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Czy potrafisz traktować porażkę jako naturalny etap na drodze do doskonałości? Czy wiesz, jak konfrontować się z niepowodzeniem? Czy zastanawiasz się, jak nauczyć dziecko radzić sobie z porażką? Czy wiesz, czego możesz się nauczyć dzięki porażce?
Porażki wytrącają nas z życiowej równowagi, wzbudzają trudne emocje i blokują dalszą aktywność. Czy zawsze musi tak być? Autor niniejszej książki przekonuje nas, że porażka to doskonała informacja zwrotna, umożliwiająca zweryfikowanie celów życiowych i sposobów ich realizacji, a także jakości relacji z bliskimi osobami, od których oczekujemy wsparcia. Nie należy więc traktować jej negatywnie, gdyż jest niezastąpionym elementem doskonalenia siebie, kształtowania pokory i poczucia własnej wartości. Porażka pobudza nas do refleksji nad własnym życiem, dzięki czemu może ono stać się przyjemniejsze, bardziej zaangażowane i przepełnione sensem.
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania.Kiedy Pozwolić? Kiedy Zabronić?
Spis treści:
Podziękowania
Wstęp
Rozdział 1
Dlaczego granice są takie ważne
Rozdział 2
W jaki sposób rodzice uczą dzieci określonych zasad?
Rozdział 3
W jaki sposób dzieci uczą się zasad rodziców?
Rozdział 4
Rodzinny taniec
Rozdział 5
Czy wytyczane przez ciebie granice są stałe,
czy ruchome?
Rozdział 6
Zejście z parkietu
Rozdział 7
Zachęta: język współpracy
Rozdział 8
Uczenie umiejętności rozwiązywania problemów
Rozdział 9
Wyciąganie konsekwencji
Rozdział 10
Wytyczanie granic w stosunkach z nastolatkami
Rozdział 11
Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami uwagi i nadaktywnością?
Rozdział 12
Obowiązki domowe
Rozdział 13
Taniec przy odrabianiu lekcji
Rozdział 14
Przygotowanie do zmian
Dodatek
Tworzenie grupy warsztatowej dla rodziców Bibliografia
Nowe wydanie bestsellera! Ponad milion sprzedanych egzemplarzy! Bezczelna czy pewna siebie? Asertywny czy agresywny? Cienka jest granica pomiędzy tymi postawami. Jak więc wyrażać swoje uczucia i potrzeby, nie raniąc innych? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą autorzy tej książki. Asertywność zapoczątkowała rewolucję w relacjach partnerskich. Psychologowie polecają ją jako najbardziej kompletny, praktyczny i kompetentny kurs asertywności. Najnowsze wydanie zostało poszerzone o nowy materiał: podejmowanie decyzji, aby wyrazić siebie, wyrażanie gniewu, leczenie lęków. Ten przetłumaczony na kilkanaście języków poradnik krok po kroku prezentuje pokonywanie przeszkód na drodze do asertywnego myślenia i działania. Nie daj się! Tak w skrócie można opisać sztukę bycia asertywnym. Przede wszystkim jest to umiejętność tworzenia zdrowych relacji, której trzeba się po prostu nauczyć. A do nauki potrzebny jest DOBRY podręcznik!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?