Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Kristina A. Hedtke (Bertzos) – doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci.
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u dzieci w wieku 8–13 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie dziecka w terapię. Postać kotka, który ze Strachusia przemienia się w Zaradnego Kota, przemawia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się dobrą zabawą. Dzieci uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi, poznają techniki relaksacyjne oraz skuteczne strategie rozwiązywania problemów i rozluźniania się w sytuacjach stresowych. Zeszyt ćwiczeń i podręcznik składają się na program terapeutyczny „Zaradny Kot”.
Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Kristina A. Hedtke (Bertzos) – doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów, którzy podejmują się nauczania i terapii dzieci z umiarkowaną, znaczną oraz głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy przedstawiają tajniki pracy terapeuty dzieci z tymi dziećmi - począwszy od diagnozy i konstruowania indywidualnego programu nauczania, poprzez dobór i zastosowanie odpowiednich metod i ćwiczeń, aż po właściwą atmosferę pracy w placówce oraz chęć utrzymywania kontaktów z rodziną dziecka i włączenie jej w proces terapeutyczny. Nie wzbraniają się przy tym przed poruszaniem tematów problematycznych, takich jak trudne zachowania uczniów, które dla nauczycieli są szczególnym wyzwaniem. Prezentują też perspektywę neuropsychologiczną, niezwykle przydatną zwłaszcza w diagnozowaniu poszczególnych zaburzeń.
Pierwsze polskie opracowanie metody przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD! Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami wykazującymi objawy stresu pourazowego. Terapia przedłużonej ekspozycji jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod leczenia skutków traumy - jej efektywność została wielokrotnie potwierdzona w badaniach naukowych i praktyce klinicznej. Autorki, uznane autorytety w tej dziedzinie, opisują zasady i założenia swojej autorskiej metody, dokładny plan terapii, jej cele i strategie, a także kwestionariusze diagnostyczne. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta.
Pierwsze polskie opracowanie metody przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD nastolatków! Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z nastolatkami, którzy doświadczyli traumy. Zawiera wprowadzenie teoretyczne do terapii metodą przedłużonej ekspozycji, jednej z najskuteczniejszych technik leczenia skutków traumy. Krok po kroku opisuje program terapeutyczny – jego poszczególne etapy i moduły, cele, narzędzia i strategie pracy, a także praktyczne wskazówki, jak postępować w sytuacjach bardziej i mniej typowych. Wszystko jest dostosowane do specyficznej grupy klientów, jaką są nastolatki. Całość uzupełniają kwestionariusze niezbędne przy realizowaniu poszczególnych modułów.
Niniejsza książka to poradnik dla osoby, która doświadczyła traumy i zmaga się z jej skutkami psychologicznymi. Autorki, uznane autorytety w tej dziedzinie, w przystępny sposób objaśniają kolejne etapy terapii. Wyjaśniają, czym jest zespół stresu pourazowego, prezentują opisy przypadków, narzędzia samooceny i zadania domowe ? kompletny program terapeutyczny. Czytelnik nauczy się stosować techniki przedłużonej ekspozycji, jednej z najskuteczniejszych metod leczenia skutków traumy. Poszczególne ćwiczenia pomogą mu zredukować stres i lęk, skonfrontować się ze wspomnieniami dotyczącymi traumatycznego zdarzenia i przetworzyć związane z nim emocje. To bezcenny przewodnik na drodze do wyzdrowienia.
Wszystkie dzieci sprawiają kłopoty wychowawcze.Nieumiejętnie je karząc lub zbytnio im pobłażając, popełniamy błąd. Książka ta uczy: jak ustanawiać jasne granice, jak asertywnie wskazywać im właściwe postępowanie, jak uczyć odpowiedzialności.
Bez względu na to, czy zarządzasz międzynarodową korporacją, czy też jesteś szefową małej firmy, możesz odnieść sukces dzięki świadomemu działaniu. To, kim i jaka jesteś, zależy tylko od ciebie. Sztuka polega na tym, byś przewodząc grupie ludzi, nie zapomniała, że jesteś po to, by ich słuchać i im pomagać. Dzięki tej książce poznasz styl przewodzenia, który jest skuteczny w każdych warunkach. Dowiesz się, jak stać się świadomą liderką i wydobywać potencjał z osób podążających za tobą. Dopasuj się do otoczenia, korzystaj z inteligencji emocjonalnej i przebudź się do świadomego działania. Pamiętaj: nie każdy rodzi się liderem, ale każdy może nim zostać.
Jeśli twoje dziecko: nie słucha, gdy prosisz je o sprzątnięcie zabawek, nie chce położyć się spać, gdy jest już na to pora, ucieka Ci, gdy jesteś z nim w sklepie, miewa napady złości lub agresji - ta książka jest właśnie dla Ciebie!
Książka profesora George’a M. Kapalki to niezwykle praktyczny i pouczający poradnik dla rodziców, nauczycieli, terapeutów, który pomaga zrozumieć, dlaczego dzieci są nieposłuszne, i nauczy, jak należy sobie z tym radzić. Autor przedstawia sprawdzony program wychowawczy składający się z 9 odrębnych etapów postępowania, w prosty i zrozumiały sposób wyjaśnia poszczególne etapy i proponuje metody, które są skuteczne przez wiele kolejnych lat. W trakcie lektury czytelnik pozna praktyczne porady dotyczące rozmaitych niuansów skutecznego wychowania, na przykład nawiązywania kontaktu wzrokowego, mówienia odpowiednim tonem głosu, przybierania właściwej postawy ciała i doboru słów. Pozna również wyjątkowo efektywną strategię ułatwiającą zapanowanie nad nieposłusznym dzieckiem, zwaną kontraktem behawioralnym. Rodzic zawierając umowę ze swoją pociechą, jasno określa, czego od niej oczekuje, i uzmysławia jej, jakie mogą być następstwa zarówno posłuszeństwa, jak i jego braku. Wystarczy odrobina cierpliwości i wysiłku oraz mnóstwo miłości, by dzięki temu poradnikowi odnaleźć spokój i pomóc nieposłusznemu dziecku.
Niniejsza książka stanowi próbę opisania tożsamości psychoanalizy. Autor pokrótce przedstawia historię psychoanalizy na świecie i w Polsce, a także środki, jakimi dysponuje psychoanalityk w trakcie swojej pracy, opierając się przy tym na konkretnych przypadkach. Porusza między innymi takie zagadnienia, jak objaśnianie marzeń sennych, relacje rodzinne, anoreksja u mężczyzn czy wpływ procesu starzenia się na różne aspekty życia pacjentów. Opisuje też trudne sytuacje impasu w terapii. Dodatkowej wartości książce przydają odwołania do bohaterów literackich i filmowych, które również stanowią swoiste studia przypadku. Autor doskonale pokazuje, jak z pozornego bezładu skojarzeń, snów i opowieści pacjentów wydobyć ukryty w nich sens i porządek.
Doktorowi Brazelton zaufało już ponad milion rodziców na świecie!
Przekonaj się, na czym polega jego fenomenalne podejście!
To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
Doktorowi Brazelton zaufało już ponad milion rodziców na świecie!
Przekonaj się, na czym polega jego fenomenalne podejście!
W drugiej części znakomitego poradnika dla rodziców autorzy - światowej sławy specjaliści: pediatra Thomas B. Brazelton i psychiatra dziecięcy Joshua D. Sparrow - w sposób przyjazny i fachowy omawiają rozwój fizyczny, emocjonalny i poznawczy dziecka w wieku od 3 do 6 lat. Skupiają się zwłaszcza na trudnych momentach w rozwoju, takich jak okresy zahamowania czy nawet regresji, które budzą u rodziców największy niepokój. Jednocześnie uspokajają, że każde dziecko rozwija się w indywidualnym tempie i nie istnieje tak zwany rozwój książkowy. W tym przystępnym i praktycznym poradniku poruszone zostały najważniejsze problemy wychowawcze i rozwojowe. Całość napisana z empatią i humorem stanowi doskonały przewodnik dla współczesnych rodziców.
Thomas B. Brazelton – doktor nauk medycznych, założyciel Oddziału Rozwoju Dziecka przy Szpitalu Dziecięcym w Bostonie, zasłużony emerytowany profesor pediatrii Szkoły Medycznej na Uniwersytecie Harvarda. Pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, wprowadził do szkolenia pediatrycznego koncepcję „przewidywać i prowadzić”. Autor ponad 200 prac naukowych i 30 książek, przeznaczonych zarówno dla specjalistów, jak i dla laików, między innymi: Infants and Mothers, Toddlers and Parents, On Becoming a Family oraz seria "The Brazelton Way". Jego program telewizyjny „What Every Baby Knows” był emitowany przez dwanaście lat i zdobył nagrodę Emmy oraz trzy Ace Awards. Nagrodzony licznymi odznaczeniami, między innymi Nagrodą C. Andersona Aldricha za wybitny wkład w dziedzinie rozwoju dziecka, przyznaną przez Amerykańską Akademię Pediatrii, oraz Nagrodą Woodrowa Wilsona za wybitną służbę na rzecz społeczeństwa, przyznaną przez Uniwersytet Princeton.
Joshua D. Sparrow – doktor nauk medycznych, psychiatra dziecięcy i ogólny, profesor nadzwyczajny na wydziale psychiatrii Szkoły Medycznej Uniwersytetu Harvarda, kierownik przychodni w Szpitalu Dziecięcym w Bostonie oraz dyrektor inicjatyw specjalnych w Brazelton Touchpoints Center. Współautor ośmiu książek napisanych wspólnie z T. Berrym Brazeltonem, w tym serii książek "The Brazelton Way".
Nienawidzę cię – kochaj mnie!
Tak w skrócie można opisać relacje z osobą cierpiącą na zaburzenie osobowości typu borderline. Skrajne emocje, wykorzystywanie słabości innych, by osiągnąć swoje cele, czułość przeplatana ze złością. Jak odzyskać kontrolę nad swoim życiem, gdy ktoś z bliskich cierpi na borderline? To pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka podejmująca ten trudny temat. Zawiera wiele historii rodzin i partnerów osób z tym zaburzeniem. Autorzy przedstawiają sprawdzone wskazówki i porady, które można wprowadzić w życie praktycznie od zaraz.
Szlachetne zdrowie… Zdrowie to nie tylko „brak choroby”, ale także dobrostan emocjonalny, mentalny i duchowy. Autorki stawiają przed nami wiele pytań, na które sami musimy sobie szczerze odpowiedzieć. To pierwszy krok do tego, by uporządkować wszystkie ważne w życiu obszary. Książka stanowi znakomity materiał do pracy nad samorozwojem i aspektami psychiki powodującymi różne dolegliwości fizyczne. To doskonały przewodnik zarówno dla osób, które pragną samodzielnie zadbać o dobre samopoczucie, jak i dla profesjonalistów – coachów, trenerów oraz psychologów i terapeutów.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.
Całość powstała pod redakcją dr. n. med. Artura Kołakowskiego, znakomitego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuty poznawczo – behawioralnego, współautora książki SPOSÓB NA TRUDNE DZIECKO Przyjazna terapia behawioralna, pozycji wyróżnionej Nagrodą Teofrasta w kategorii Najlepsza Psychologiczna Książka Popularnonaukowa 2011 r.
Postaraliśmy by książka kompleksowo i jak najbardziej praktycznie przedstawiała problem trudnych zachowań, agresji i zaburzeń zachowania, począwszy od obrazu klinicznego, wyników badań, sposobu prowadzenia diagnozy, poprzez budowanie kompleksowego modelu pomocy, prowadzenie terapii do trudności w pracy z takimi pacjentami w szkole, świetlicy terapeutycznej czy domu dziecka. Dla mnie ważne jest, że opisywane w tej książce praktyczne programy nie są jedynie wynikami badań akademickich, ale realnymi działaniami, które prowadzonymi w polskiej rzeczywistości, dającymi zauważalne, pozytywne efekty.
Ze Wstępu dr. n. med. Artura Kołakowskiego
Dzięki lekturze książki:
Psycholodzy i psychoterapeuci otrzymają nie tylko najnowsze wyniki badań nad agresją i zaburzeniami zachowania, ale także opisy praktycznych, realnie realizowanych w polskiej rzeczywistości programów terapeutycznych.
Pedagodzy przekonają się, że można zrobić jeszcze więcej w kierunku powrotu do społeczeństwa nastolatków z problemami z zachowaniem – np. tych, którzy trafili do ośrodków wychowawczych, szpitali psychiatrycznych czy domów dziecka.
Nauczyciele poznają efektywne sposoby radzenia sobie ze zjawiskiem bullingu oraz pozyskają informacje o praktycznym zastosowaniu przykładowych procedur interwencyjnych.
Pracownicy placówek wychowawczych dowiedzą się, jak w sensie praktycznym funkcjonują ośrodki szkolno-wychowawcze w całej Polsce. Otrzymają także informacje o regulacjach prawnych i praktycznych kwestiach prowadzenia instytucji tego typu.
Rodzice dowiedzą się skąd wynikają trudności wychowawcze i szkolne dzieci. Będą także w stanie budować ze swoimi pociechami bezpieczne i chroniące przed trudnymi zachowaniami więzi.
Lekarze otrzymują doskonałe programy profilaktyczne, związane z zaburzeniami rozwoju, a także zapoznają się z sądowo –psychiatrycznymi aspektami zaburzeń zachowania.
Właśnie dowiedziałeś się, że wkrótce na świecie pojawi się twój wnuk lub wnuczka? Gratulujemy! Pora więc wziąć się do pracy i przygotować się do nowej roli! Ten znakomity poradnik to jednak doskonała pozycja nie tylko dla świeżo upieczonych dziadków, ale także dla doświadczonych weteranów.
Ta napisana z humorem i lekkim przymrużeniem oka książka, stanowi także świetny pomysł na prezent, mówiący: mamo, tato, będziemy mieli dziecko! Podczas gdy zasadnicza odpowiedzialność za pociechy leży po stronie rodziców, dziadkowie są osobami, które przynoszą wnukom czekoladę i po prostu rozpieszczają. Ale to, co brzmi jak sielanka, może nieść ze sobą kilka problemów: także dziadkowie czują się odpowiedzialni za wnuki, chcą mieć swój wkład w ich wychowywanie, a także o wiele więcej – krótko mówiąc, chcą wszystko robić dobrze.
Można wygrać dzięki inteligencji, a nie przemocy – kontrolując siebie. Robert Mayer przedstawia w swojej książce skuteczną metodę rozwiązywania konfliktów, prowadzenia dyskusji i sporów – umiejętność, którą w starożytności nazywano sztuką. Możesz nauczyć się wygrywać w różnych sytuacjach, nie sprzeczając się, nie podnosząc głosu i bez zbędnych emocji, bez zastraszania czy niszczenia przeciwnika.
Książka "Bajki, które leczą. Część 2" jest skierowana do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w rozwiązywaniu nurtujących je problemów Doris Brett przedstawia w niej opowiadania, które rodzice mogę opowiadać (lub czytać) swoim pociechom.Książka "Bajki, które leczą. Część 2" jest skierowana do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom w rozwiązywaniu nurtujących je problemów Doris Brett przedstawia w niej opowiadania, które rodzice mogę opowiadać (lub czytać) swoim pociechom. Historie dotyczą jedenastu zagadnień, między innymi stosunków pomiędzy rodzeństwem, rozwodu, nowej rodziny, nieśmiałości i popędliwości. Autorka tworzy bajki, które same w sobie stanowią prostą, skuteczną, a co najważniejsze, domową technikę terapii dzieci. Terapeutami są w tym wypadku rodzice, którzy mogą nie tylko przeczytać swoim pociechom przykładowe opowiadanie o Ani, lecz również na podstawie książki nauczyć się zasad tej techniki, dostosowywania jej do potrzeb własnego dziecka, a wreszcie - samo-dzielnego opowiadania historii.
"Choć rodzicielstwo to jeden z uroków życia, może stać się również jedną z życiowych prób. Trudno jest czasem odkryć, jak dotrzeć dc dzieci i jak im pomóc w ujawnieniu tego, co w nich najlepsze. Dobrze, że mamy takich ekspertów, jak Doris Brett, którzy dostarczając nam skutecznych i łatwych w użyciu narzędzi, czynią rodzicielstwo łatwiejszym".
Jeffrey K. Zeig, Dyrektor Fundacji Miliona H. Ericksanc
Doris Brett jest psychologiem klinicznym, a także uznaną poetką, pis-arką, autorką wielu książek. Mieszka w Melbourne, w Australii, wraz z mężem, córeczką i wielkim psem.
Bajki które leczą część 2
Spis treści
Przedmowa 7
Rozdział 1
Wprowadzenie 9
Jak dzieci się uczą? 11
Przekazywanie informacji poprzez opowiadanie historii 13
W jaki sposób oddziałują te opowiadania 14
Sztuka opowiadania a psychoterapia 21
Rozdział 2
Jak wykorzystywać opowiadania o Ani i na ich podstawie tworzyć własne 23
Rozdział 3
Jak uczyć techniki opowiadania 29
Rozdział 4
Lęk przed ciemnością -jak się z nim uporać 41
Opowiadanie o Ani 43
Rozdział 5
Moczenie nocne -jak sobie poradzić z tym problemem. ... 50
Opowiadanie o Ani 54
Rozdział 6
Dzieci kompulsywne i perfekcjonistyczne - jak im pomóc 71
I. Opowiadanie o Ani 75
II. Opowiadanie o Ani 87
Rozdział 7
Nieśmiałość -jak nauczyć dziecko pewności siebie 97
Opowiadanie o Ani 99
Rozdział 8
Dokuczanie -jak temu zaradzić 112
Opowiadanie o Ani 113
Rozdział 9
Rozwód -jak pomóc dziecku przetrwać trudne chwile . . . 122
Reakcje dzieci na rozwód 122
Dziecięce lęki i fantazje 125
Jak powiedzieć dzieciom o rozwodzie 127
Problemy i pułapki 129
Co zrobić, aby dziecku ułatwić przeżycie tych dni 132
Opowiadanie o Ani 136
Rozdział 10
Nowa rodzina -jak ułatwić dziecku przystosowanie się do nowej sytuacji 151
Opowiadanie o Ani 156
Rozdział 11
Dzieci impulsywne -jak je nauczyć działania bez pośpiechu 170
Opowiadanie o Ani 174
Rozdział 12
Rodzeństwo -jak ułatwić dziecku trudne życie z bratem lub siostrą 183
Opowiadanie o Ani 186
Rozdział 13 Dzieci alkoholików -jak udzielić im pomocy i wsparcia. . 193
Opowiadanie o Ani 196
Rozdział 14
Relaksacja -jak nauczyć dziecko się odprężać 206
Opowiadanie o Ani 208
Bibliografia 218
Nasze maluchy, tak kochane i cudowne, czasem mają problemy, o których trudno im mówić. Jeszcze trudniej wytłumaczyć dziecku, ze jego lęki nie łączą się z realnym zagrożeniem, że przedszkole wcale nie musi być koszmarem i że zdarzają się w życiu chwile bólu i cierpienia, ale z nimi też można sobie poradzić.Nasze maluchy, tak kochane i cudowne, czasem mają problemy, o których trudno im mówić. Jeszcze trudniej wytłumaczyć dziecku, ze jego lęki nie łączą się z realnym zagrożeniem, że przedszkole wcale nie musi być koszmarem i że zdarzają się w życiu chwile bólu i cierpienia, ale z nimi też można sobie poradzić.
Kiedy nasze dziecko czegoś się boi lub czymś martwi, a my właściwie nie bardzo wiemy, jak mu pomóc, doskonałym środkiem okazuje się specjalnie skonstruowane opowiadanie.
Doris Brett pokazuje, w jaki sposób nawiązać kontakt z dzieckiem, stosując metodę, która nie tylko rozwiązuje problemy dziecka, ale też umacnia więź pomiędzy nim a jego rodzicami. Do nich właśnie adresowana jest ta książka (choć jej lekturę można polecić wszystkim osobom, które pracują z dziećmi). Zamieszczone w niej opowiadania autorka wymyśliła kiedyś dla własnej córki. Każde z nich można jednak bez trudu przekształcić i dostosować do potrzeb swojego dziecka, które z radością przyjmie opowiadanie stworzone specjalnie dla niego.
Doris Brett jest psychologiem klinicznym, a także uznaną poetką, pisarką, autorką wielu książek. Mieszka w Melbourne, w Australii, wraz z mężem, córeczką i wielkim psem.
Bajki które leczą część 1
Spis treści
Przedmowa 11
Rozdział 1
Jak opowiadać dziecku historie 13
Postaw się na jego miejscu 14
Spraw, by mogło się identyfikować z bohaterem 16
Opowiadanie historii jest łatwiejsze niż myślisz 18
Wybierz odpowiednie imię i dostosuj okoliczności 20
Opowiadania pomagają również rodzicom 22
Rozdział 2
Spójrz na świat oczami swego dziecka 24
Zabawa i wyobraźnia - czyli jak dzieci się uczą 24
Uczenie się przez naśladowanie 28
Magia baśni 29
Twoje dziecko jest wyjątkowe 31
Dziecięcy punkt widzenia 34
Terapia wyobrażeniowa 38
Odwrażliwianie 41
Modelowanie 43
Rozdział 3
Jak korzystać z historii zawartych w tej książce 45
O czym warto pamiętać 46
Zastosowanie opisanych technik 47
Rozdział 4
Koszmary i lęki nocne -jak się z nimi uporać 50
Więcej o snach , 62
Rozdział 5
Lęki -jak pomóc dziecku w ich pokonaniu 67
Część I 70
Część II 82
Sukces pewnej matki 91
Rozdział 6
Następne dziecko w rodzinie -jak przygotować swoją pociechę do tego wydarzenia 93
Rozdział 7
Pierwsze dni w przedszkolu - jak ułatwić dziecku przeżywanie nowej sytuacji 115
Rozdział 8
Rozwód - jak pomóc dziecku przetrwać trudne chwile 127
Reakcje dziecka na rozwód 127
Dziecięce lęki i fantazje 129
Jak powiedzieć dzieciom 131
Problemy i pułapki 134
Co możesz zrobić, by ułatwić dziecku przeżycie tego okresu. . 137
Rozdział 9
Śmierć kogoś bliskiego - jak pomóc dziecku przeżyć stratę 156
Rozdział 10
Odprężenie -jak nauczyć dziecko technik odprężających 178
Rozdział 11
Ból - jak nad nim zapanować 189
Opowiadanie I:
Ból przewidywany 191
Opowiadanie II:
Ból, który już jest obecny, oraz ból długotrwały 204
Rozdział 12
Pobyt w szpitalu -jak przygotować dziecko do tego doświadczenia 209
Słownik 231
Zalecane lektury 233
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?