Psychologiczne portrety człowieka to znakomity podręcznik z zakresu psychologii rozwoju, prezentujący najnowsze osiągnięcia tej dyscypliny w sposób nowoczesny, interakcyjny i dynamiczny. Jego autorzy, współpracownicy i uczniowie prof. Anny I. Brzezińskiej, to zarówno teoretycy, jak i praktycy psychologii. Taki dobór autorów przekłada się na treść książki, która nie tylko ukazuje teorie rozwoju człowieka, ale również jego wymiar praktyczny.
Seria Aktywność Zawodowa Osób z Ograniczeniami Sprawności to 13 tomów prezentujących wyniki badań przeprowadzonych w ramach systemowego projektu badawczego ”Ogólnopolskie badanie sytuacji, potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych„.
Celem projektu było opracowanie rekomendacji dla ogólnokrajowej strategii na rzecz zwiększenia aktywności społeczno-zawodowej osób z ograniczeniami sprawności, szczególnie z rzadko występującymi oraz sprzężonymi (złożonymi). Badania przeprowadzono w 2009 roku w dwóch etapach. Etap I został zrealizowany przez Zespół Badawczy SWPS w Warszawie, etap II przez Instytut Badania Rynku i Opinii Millward Brown SMG/KRC.
W etapie I zbadano ponad 2 tys. osób. Analizowano różne obszary funkcjonowania dorosłych osób niepełnosprawnych, m.in. podleganie działaniu stereotypów społecznych, spostrzeganie swojego życia, orientacja temporalna, tożsamość i poczucie dorosłości, etapy radzenia sobie z utratą sprawności, funkcjonowanie w społecznościach lokalnych i wirtualnych, samoakceptacja, jakość życia, partycypacja społeczna i obywatelska, komunikacjai funkcjonowanie w grupie, poczucie więzi, planowanie swego życia. W etapie II pomiarem objęto grupę 100 tys. osób niepełnosprawnych z różnymi ograniczeniami sprawności. W badaniach kwestionariuszowych pytano o sytuację gospodarstwa domowego, ograniczenia sprawności i ich przyczyny, sytuację rodzinną, wykształcenie i aktywność zawodową oraz potrzeby i rodzaj otrzymywanego wsparcia. Wszystkie tomy w serii kończą się rekomendacjami dotyczącymi warunków koniecznych dla (1) pełniejszej integracji społecznej osób z ograniczeniami sprawności w ich środowisku życia i (2) skuteczniejszej aktywizacji zawodowej, przede wszystkim na otwartym rynku pracy.
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?