Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Skale obserwacyjne dotyczą:
percepcji wzrokowej i słuchowej,
dużej i małej motoryki,
koordynacji wzrokowo-ruchowej,
rozwoju społecznego i emocjonalnego,
rozumienia mowy,
wokalizacji i mówienia,
naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego,
rozwoju poznawczego,
samodzielności dziecka.
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Skale obserwacyjne dotyczą:
percepcji wzrokowej i słuchowej,
dużej i małej motoryki,
koordynacji wzrokowo-ruchowej,
rozwoju społecznego i emocjonalnego,
rozumienia mowy,
wokalizacji i mówienia,
naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego,
rozwoju poznawczego,
samodzielności dziecka.
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki. Skale obserwacyjne dotyczą: • percepcji wzrokowej i słuchowej, • dużej i małej motoryki, • koordynacji wzrokowo-ruchowej, • rozwoju społecznego i emocjonalnego, • rozumienia mowy, • wokalizacji i mówienia, • naśladownictwa bezpośredniego i odroczonego, • rozwoju poznawczego, • samodzielności dziecka.
Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów, którzy podejmują się nauczania i terapii dzieci z umiarkowaną, znaczną oraz głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy przedstawiają tajniki pracy terapeuty dzieci z tymi dziećmi - począwszy od diagnozy i konstruowania indywidualnego programu nauczania, poprzez dobór i zastosowanie odpowiednich metod i ćwiczeń, aż po właściwą atmosferę pracy w placówce oraz chęć utrzymywania kontaktów z rodziną dziecka i włączenie jej w proces terapeutyczny. Nie wzbraniają się przy tym przed poruszaniem tematów problematycznych, takich jak trudne zachowania uczniów, które dla nauczycieli są szczególnym wyzwaniem. Prezentują też perspektywę neuropsychologiczną, niezwykle przydatną zwłaszcza w diagnozowaniu poszczególnych zaburzeń.
Publikacja została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli i wychowawców pracujących z dziećmi upośledzonymi, ze złożoną niepełnosprawnością. Skale przedstawione w książce powstawały przez kilka lat. Okazały się niezwykle przydatne przy konstruowaniu programów pracy i śledzeniu postępów rozwojowych, jakie czynią dzieci wymagające szczególnej opieki.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor tej książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?