Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Seria "Logopedyczne potyczki" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
Dla przedszkolaków 4. Zabawy i ćwiczenia dla najmłodszych to książeczka PUS należąca do mini serii Dla przedszkolaków i będąca kontynuacją wydanych wcześniej części 1 i 2.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce wspomagają u najmłodszych doskonalenie sprawności umysłowych. Pomagają rozwijać spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność analizy i syntezy wzrokowej; uczą porównywania, klasyfikowania i uogólniania. Są okazją do ćwiczenia logicznego myślenia oraz koncentracji, a to wszystko w formie dobrej zabawy.Dla przedszkolaków 4. Zabawy i ćwiczenia dla najmłodszychto książeczka pełna pięknych ilustracji, które zachwycą dzieci i zagadek, które skutecznie przyciągną ich uwagę. Można korzystać z niej zarówno w czasie zajęć w przedszkolu, jak i w gabinecie psychologiczno-pedagogicznym oraz w edukacji domowej.Rozwiązywanie kolejnych zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka, a formuła PUS umożliwia mu samodzielną kontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. Dobrze ułożony wzór kontrolny to dla dziecka jego osobisty sukces, który zachęca go do dalszych samodzielnych działań.
Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu.Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowaniaKodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie.Książeczka Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności.Kodowanie kojarzy sięnajczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka Koduj, szyfruj pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień.Zawarte w książeczce Koduj, szyfruj zadaniastworzone zostały z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu. Te pierwsze gry i zabawy z kodowaniem odpowiadają potrzebom rozwojowym dzieci. Ich celem jest rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Ułożone są one zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Dzieci nie muszą rozwiązywać ich po kolei, mogą wybierać te, które są dla nich ciekawe i które przyciągają ich uwagę. Zgodnie z zasadą PUS, czyli pomyśl ułóż sprawdź, pracują samodzielnie, we własnym tempie i samodzielnie sprawdzają poprawność wybranych odpowiedzi.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnych.
Seria „Logopedyczne potyczki” powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak , aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące
Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
MoMo – gra logiczna, której celem jest rozwijanie i ćwiczenie myślenia logicznego i kombinatorycznego.
MoMo
to uniwersalna gra logiczna dla 2 – 6 graczy powyżej 6. roku życia. Polega ona na manipulowaniu kolorowymi patyczkami i na układaniu ich w taki sposób, aby odtworzyć wzór z wylosowanej karty. Podczas rozgrywki gracze ćwiczą koncentrację, intuicje geometryczne, orientację na płaszczyźnie oraz myślenie kombinatoryczne.
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. A zdobywa się je za ułożenie patyczków zgodnie z wylosowanym wzorem. W swojej kolejce gracz może zmienić położenie tylko 1 patyczka. I właśnie za ten prawidłowo ułożony wzór dostaje punkty. Jak je liczymy? Za ułożenie patyczków w takim samym kształcie, jaki pokazuje karta, gracz otrzymuje 2 punkty. A jeśli jeszcze kolor któregoś z patyczków pasuje do ułożenia z karty, to za każdy taki kolor gracz otrzymuje po 1 punkcie. Zebrane punkty zapisujemy na kartce i losujemy kolejną kartę. Wygrywa gra, który zdobędzie najwięcej punktów.
MoMo – na czym polega atrakcyjność gry?
Ponieważ każdy gracz ma w ręku kartę z innym wzorem, dąży do innego celu. Czyli przekładając patyczki tak, aby pasowały do naszego wzoru, jednocześnie przeszkadzamy innym graczom i utrudniamy im otrzymanie wzoru z karty, którą wylosowali oni. ??
Zabawy z młodszymi dziećmi
Niektóre elementy gry mogą być wykorzystywane w zabawach z młodszymi dziećmi. Mogą one na przykład za pomocą patyczków po prostu odtwarzać wzory z kart. Tę zabawę można utrudnić poprzez układanie takiego wzoru z pamięci albo na czas.
MoMo należy do serii gier logicznych,
których autorem jest dr Jan Amos Jelinek z Katedry Pedagogiki Małego Dziecka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Wcześniej w tej serii ukazały się gry:
LABIrynt
Mistrz GETRIKO
KUBIK
Wszystkie one wspierają rozwój koncentracji i myślenia logicznego oraz uczą zasad fair play. Oprócz swoich walorów edukacyjnych są także doskonałymi grami towarzyskimi, po które można sięgać w czasie wolnym.
Piramida to wspaniała zabawa połączona z nauką, ponieważ rozwija u dziecka zdolność do myślenia i zapamiętywania, uczy wytrwałości, wzmacnia koncentrację i skutecznie pomaga przezwyciężyć trudności w procesie uczenia się. Budowanie piramidy jest proste i odbywa się na zasadzie gry w domino, w efekcie rozwiązania wszystkich zadań otrzymujemy imponującą piramidę.
Piramida matematyczna M3 to nieoceniona pomoc, która dzięki swojej zabawowej formie służy poznawaniu podstaw techniki rachunkowej, utrwaleniu pojęcia liczby i odejmowania. Rozwiązywanie zadań nie służy pamięciowemu opanowaniu umiejętności liczenia. Jest raczej propozycją aktywnej nauki, opartej na kształceniu zdolności formułowania wniosków i samodzielnemu dochodzeniu do wyniku działania. Taki model uczenia się sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i wzmacnia ich odporność emocjonalną. Dzięki prawidłowemu rozwiązaniu 45 zadań dzieciom uda się stworzyć imponującą piramidę, która zrekompensuje wysiłek umysłowy poniesiony przy odejmowaniu. Zabawa i nauką z piramidą z pewnością przyniosą wymierne korzyści w szkole, domu i w przyszłym życiu codziennym.
W zestawie znajduje się 36 trójkątów.
Piramida jest rekomendowana przez logopedów, pedagogów i psychologów jako wartościowy materiał edukacyjno-terapeutyczny.
Oferta tematyczna Piramid:
Logopedyczna L1: ś – ź – ć – dź;
Logopedyczna L2: b – p , d – t , w – f;
Ortograficzna P1: zasady pisowni – ó, u, rz, ż, ch, h;
Ortograficzna P2: zasady pisowni – wymienne;
Matematyczna M1: dodawanie do 100;
Matematyczna M2: tabliczka mnożenia;
Matematyczna M4: dodawanie/odejmowanie do 100;
Matematyczna M5: mnożenie/dzielenie do 100;
Język angielski JA1: dla najmłodszych.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETANajwiększą zaletą PALETY jest to, że dziecko, bawiąc się, przyswaja wiadomości, samodzielnie rozwiązuje zadania, sprawdza wynik, koryguje ewentualne błędy. Robi to wszystko pod kontrolą dorosłego, ale bez jego pomocy. W ten sposób respektowane jest prawo dziecka nie tylko do popełniania błędów, lecz także do ich samodzielnego korygowania.Podręcznik metodyczny ukazuje, jak praktycznie wykorzystać PALETĘ w nauczaniu: języka polskiego, matematyki, środowiska a także innych przedmiotów, inspiruje do układania własnych zadań z wykorzystaniem tarcz blanko.Zawiera gry i zabawy z PALETĄ, przykłady zastosowania tarcz na zajęciach w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dla każdego zestawu tematycznego tarcz ćwiczeń przygotowano cele ogólne i szczegółowe oraz polecenia i tematykę, a także wybrano ilustracje siedmiu reprezentatywnych tarcz. Szczegółowy przebieg zabawy przedstawiono w sposobach realizacji. Znajdują się tam wskazówki, jak poprowadzić zabawę, żeby wzbudzała zainteresowanie dzieci, oraz jak przygotować ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową, ćwiczenia językowe poszerzające słownictwo i wspomagające rozwój mowy dziecka, ćwiczenia zawiązane z liczeniem itp.Wzbogaceniem i cennym uzupełnieniem treści podręcznika metodycznego PALETA jest artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu prometejskiej edukacji. Profesor wyjaśnia w nim, dlaczego tak ważne w rozwoju człowieka są samoświadomość, samodzielna nauka, samokontrola i samoocena oraz że rozwój tych cech wspierają właśnie pomoce dydaktyczne z elementami samokontroli i samooceny.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej, poradnik do Mozaiki 40-elementowej.Mozaika to pomoc dydaktyczna, która doskonale sprawdza się zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej w przedszkolach i szkołach oraz na zajęciach terapeutycznych. Służy rozwijaniu zainteresowań i twórczości dziecka, ale można ją też zastosować przy diagnozowaniu jego uzdolnień.Ćwiczenia z MOZAIKĄ są szczególnie wskazane dla dzieci dyslektycznych ze słabą analizą wzrokową i orientacją przestrzenną oraz dla dysgrafików. Ponieważ wymagają koncentracji uwagi przez pewien czas, stanowią korzystną formę terapii dzieci nadpobudliwych.Zabawa klockami MOZAIKI daje możliwość dokonywania operacji myślowych, począwszy od prostego postrzegania na konkretach, poprzez porównywanie, wykrywanie różnic i podobieństw w wielkości, ilości i stosunkach przestrzennych, kończąc na łączeniu w grupy i klasyfikowaniu według pojęć ogólnych.Podręcznik metodyczny, adresowany jest do nauczycieli, terapeutów, a także rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, zawiera propozycje zabaw gier i ćwiczeń z zastosowaniem MOZAIKI. Można je wykorzystać w przedstawionej formie lub wzbogacić i uzupełnić zgodnie z potrzebami. Ich opisy są przejrzyste: wyodrębniono w nich części, które ułatwiają znalezienie niezbędnych treści.
Książeczka O ciekawskim kotku należy do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie przez dzieci czytania ze zrozumieniem. Zawarte w niej zagadki i zadania pomagają także ćwiczyć znajomość zasad ortografii i gramatyki języka polskiego. Kolejne ćwiczenia opierają się na wybranych z tekstu wyrazach, za pomocą których dziecko utrwala poprawną pisownię. Inne pozwalają wprowadzać pojęcia części mowy i dostrzegać różnice między nimi. Pojawiają się również zadania z synonimamii antonimami, dzięki czemu dziecko nie tylko potrafi je wskazać, ale również wzbogaca zasób swojego słownictwa. Umiejętność czytania ze zrozumieniem, nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej, jest bardzo ważna i niezbędna na późniejszych etapach edukacji. Jej rozwijanie to podstawa, która umożliwia dziecku dalsze systematyczne uczenie się i pogłębianie wiedzy.Dobrze wyćwiczona umiejętność czytania ze zrozumieniem pozwala dziecku na posługiwanie się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Brak tej umiejętności powoduje, że dziecko potrzebuje więcej czasu na czytanie, obniża się poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje u niego zniechęcenie i rezygnacjaz czytania.W opowieści O ciekawskim kotku dzieci znajdą sympatycznych bohaterów, którzy przeżywają ciekawe przygody. Ich losy na pewno zainteresują małych czytelników. Dodatkowo książeczka zawiera wiele odniesień do dobrze znanych dzieciom baśni, co pozwala na ćwiczenie skojarzeń i logicznego myślenia. Interesująca fabuła pomaga dziecku bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstał w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
(…)niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym.
Prof. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
Swój wkład w powstanie tego opracowania mieli m. in.
Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Stanisław Dylak, Jolanta I. Kruk, Danuta Borecka - Biernat.
Książeczka „O szarym motylku” należy do serii tytułów PUS, których celem jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem.
Umiejętność czytania ze zrozumieniem nabyta w młodszych klasach szkoły podstawowej jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Kształtowanie tej umiejętności to podstawa, która otwiera przed dzieckiem możliwości dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy.
Istotą czytania jest zrozumienie treści poprzez analizę znaczenia poszczególnych słów, wyrażeń i zdań. Dziecko potrafiące czytać ze zrozumieniem umie wyodrębnić główną myśl tekstu, wskazać bohaterów, prawidłową kolejność wydarzeń. Takie dzieci szybciej i lepiej się uczą, chętnie przyswajają nowe informacje i umieją je wykorzystywać.
Dzieci powinny ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem, gdyż w ten sposób zdobywają umiejętności posługiwania się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Brak tej umiejętności powoduje, że dziecko potrzebuje na czytanie więcej czasu, znacznie obniża się poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje zniechęcenie i rezygnacja z czytania.
Książeczka PUS „O szarym motylku” to interesująca dla dzieci opowieść,
w której znajdą one sympatycznych bohaterów przeżywających ciekawe przygody. Wciągająca – Interesująca fabuła pomaga małemu czytelnikowi bardziej zaangażować się w proces czytania i przyswoić więcej informacji, a zadania
i ćwiczenia przygotowane zgodnie z metodą Pomyśl – Ułóż – Sprawdź, którymi przeplatany jest tekst, pozwalają sprawdzić poziom zrozumienia przeczytanego tekstu oraz ilość zapamiętanych informacji. Jednoczesne układanie klocków tworzy atmosferę zabawy i sprzyja efektywnej nauce.
Dodatkowym atutem książeczki „O szarym motylku” jest jej niewątpliwy walor wychowawczy, który pomaga zrozumieć dziecku, jak ważne i potrzebne jest pomaganie innym.
Książeczka Czytanie ze zrozumieniem 1 – Lektury przeznaczona jest dla dzieci w klasach I-III. Zawiera bogaty materiał językowy służący doskonaleniu czytania ze zrozumieniem; opiera się na znanych dzieciom utworach literackich lub ich fragmentach.
W oparciu o teksty literackie opracowane zostały rożne formy ćwiczeń, zabaw i quizów sprawdzających rozumienie i zapamiętywanie przeczytanego tekstu:
– uzupełnianie tekstu brakującymi wyrażeniami i zwrotami, pasującymi logicznie i gramatycznie
– doskonalenie zdolności kojarzenia faktów i zdarzeń, analizowania i zapamiętywania treści
– wzbogacanie słownictwa dziecka i rozwijanie jego zdolności porozumiewania się.
Opracowane w książeczce ćwiczenia służą również jako forma wspierająca analizę lektur i sprawdzenie opanowania zagadnień gramatycznych.
Atrakcyjna szata graficzna zachęca dziecko do zapoznania się z treścią lektur i wspiera proces rozumienia przeczytanego tekstu.
Najnowsza książeczka w rodzinie "Matematyka na wesoło" to bogaty zbiór ćwiczeń, zabaw i łamigłówek matematycznych przeznaczonych dla dzieci w nauczaniu początkowym.
Ćwiczenia zawarte w książeczce:
- doskonalą umiejętność i biegłość w wykonywaniu działań matematycznych: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie w zakresie 100 i przekraczającym 100;
- stanowią atrakcyjną i innowacyjną formę nauki, nie przez żmudne ćwiczenia, ale dzięki zróżnicowanym i zaskakującym formom łamigłówek i zabaw;
- ułatwiają kształtowanie nowych pojęć matematycznych;
- sprzyjają wielostronnej aktywności, rozbudzają zainteresowania;
- ćwiczą procesy myślowe, takie jak: analizę i syntezę, uogólnienie, abstrahowanie, myślenie logiczne;
- stwarzają możliwości i warunki do samodzielnej pracy;
- rozwijają zdolność do intensywnego wysiłku intelektualnego.
Wyprawka Pierwszoklasisty PUS, to komplet na dobry początek: dwie tematyczne książeczki z serii PUS
To już potrafię 1
100 Pytań i odpowiedzi 1
dla dzieci nauczania zintegrowanego oraz plastikowe pudełko z 12 kwadratowymi klockami, nazywane Zestawem Kontrolnym. Klocki służą do zabawy manualnej; do układania w oparciu o ćwiczenia zawarte w książeczkach. W końcowej fazie, poprzez porównanie wzoru ułożonego w Zestawie Kontrolnym z wzorem w książeczce, otrzymuje się informację o poprawności wybranych odpowiedzi.
Zestaw Kontrolny "rośnie razem z dzieckiem" - raz zakupiony, służy przez wiele lat do zabawy z wszystkimi książeczkami z serii PUS. Licząca ponad 60 tytułów biblioteczka książeczek, między innymi do nauczania przedszkolnego, zintegrowanego, matematyki, środowiska, języka polskiego i języków obcych powiększa się rocznie o minimum 10 nowych tytułów.
Słowniczek poprawnej polszczyzny to piąta książeczka w serii Słowniczków.
Książeczka dla dzieci w nauczaniu zintegrowanym:
zawiera ponad 300 wyrazów, wyrażeń i zwrotów językowych, w których najczęściej popełniane są błędy;
w prosty i przystępny sposób przybliża zasady pisowni, odmiany, składni, znaczeń związków frazeologicznych i poprawnego użycia wyrazów;
daje dzieciom możliwość samodzielnego rozstrzygnięcia różnego typu wątpliwości językowych;
atrakcyjna szata graficzna,;
ponad 120 rysunków autorstwa Mirosława Stankiewicza, które śmieszą i intrygują swoją dowcipną formą;
w pracy z dziećmi klas młodszych zalecana jest dodatkowa aktywność nauczyciela, prowadzenia ukierunkowanych zajęć, ze szkolnym słownikiem poprawnej polszczyzny.
Łatwe zagadki Jacka i Agatki 2 to druga z serii nowych książeczek przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych.
Dzięki książeczce dzieci poznają swoje najbliższe otoczenie.
W książeczce znajdziemy :
Natura o wiosennej porze,
W wodzie i nad wodą,
Jaka to cyferka, a jaka literka?
W lesie,
Wiersze i zagadki,
Muzyczne zagadki Jacka,
Szarady i zagadki przyrodnicze,
Przydatne urządzenia w domu,
W co się ubieramy?
My się zimy nie boimy!
Nasze podróże.
Pierwsze lektury to książeczka przeznaczona dla dzieci w klasach I - II
Lekturę dla najmłodszych zaczyna się zwykle od poezji. W wierszach dla dzieci pojawiają się zabawy i żarty językowe, formy posługujące się rymem i rytmem, które łatwo "wpadają w ucho". Dzięki temu dzieci szybko przyswajają sobie pojedyncze wyrażenia lub fragmenty, potrafią określić nastrój, połączyć fakty, czy skojarzyć bohatera z konkretnym wierszem. Dlatego trzon tematyki książeczki stanowią dynamiczne i pełne humoru wiersze j. Tuwima i J. Brzechwy.
Autorzy, posługując się prostym i jednocześnie bogatym słownictwem, inspirują wyobraźnię dziecka. W prosty i przystępny sposób przekazują treści, które sprawiają, że nawet najmłodsze dzieci bez trudu potrafią ustalić myśl przewodnią utworu i wskazać zawarte w nim przesłanie.
Tematyka ćwiczeń nawiązuje do znanych bajek i baśni mówiących o dziecięcych przeżyciach i marzeniach, ich stosunku do świata przyrody i najbliższego środowiska.
Dla nauczycieli i rodziców Pierwsze lektury, to starannie przygotowany i uporządkowany materiał dydaktyczno - wychowawczy. Zadania zawarte w książeczce służą między innymi:
•utrwalaniu znajomości treści przeczytanych utworów
•sprawdzaniu stopnia zrozumienia czytanych tekstów
•odczytywaniu intencji autora tekstu i ilustratora
•rozpoznawaniu bohaterów na podstawie ilustracji lub opisu
•tworzeniu opowieści nawiązujących do przedstawionych ilustracji.
Słowniczek ortograficzny dla dzieci to książeczka dla dzieci w nauczaniu zintegrowanym:
•zawiera bogaty materiał językowy służący utrwaleniu zasad poprawnej pisowni w języku polskim: ponad 300 wyrazów, wyrażeń i zwrotów językowych;
•w prosty i przystępny sposób przybliża podstawowe zasady pisowni wyrazów z "ó", "u", "rz", "ż", "ch", "h": wymiennymi i niewymiennymi, w pozycji po i przed spółgłoskami, na końcu wyrazu, w charakterystycznych zakończeniach i wyrazach pokrewnych; utrwala również wyrazy, których pisownia nie opiera się na żadnej z reguł ortograficznych;
•atrakcyjna szata graficzna, ponad 160 rysunków autorstwa Mirosława Stankiewicza, które śmieszą i intrygują swoja dowcipną formą;
•w pracy z dziećmi klas młodszych zalecana jest dodatkowa aktywność nauczyciela, prowadzenia ukierunkowanych zajęć ze szkolnym słownikiem ortograficznym.
Łatwe zagadki Jacka i Agatki to pierwsza z serii nowych książeczek przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych.
Dzięki książeczce dzieci poznają swoje najbliższe otoczenie.
W książeczce znajdziemy :
•krótkie zagadki o zwierzętach,
•co można zobaczyć na wiejskim podwórku,
•kim są nasi najbliżsi - zawody,
•smaczne i zdrowe owoce i warzywa z ogródka,
•tajemnice przyrody,
•lato co ty na to ? - skarby przywiezione z wakacji,
•w domu użyteczne i potrzebne sprzęty,
•czystość to zdrowie - jak każdy przedszkolak może sam o sobie zadbać,
•ulubione zabawki - świat wyobraźni,
•przy urodzinowym stole,
•szkolne skarby.
Zbiór ćwiczeń i zabaw językowych kształtujących i utrwalających pojęcie rzeczownika.Przeznaczony jest dla dzieci, które poznały tę część mowy w podstawowym zakresie i potrafią odnaleźć rzeczownik w grupie innych wyrazów, określić pytanie, na które odpowiada, i liczbę, w której występuje.Zawarte w nim ćwiczenia poszerzają i utrwalają wiadomości na temat rzeczownika i jego roli w języku polskim. Pokazują tożsamość wyrazu pomimo jego różnych form deklinacyjnych, bogactwo języka wynikające z możliwości tworzenia wyrazów pochodnych, a także przybliżają podstawowe zasady ortograficzne zawiązane z pisownią rzeczowników. Wskazują związki i zależności zachodzące pomiędzy rzeczownikiem a innymi częściami mowy. Wszystkie ćwiczenia mają formę zabaw językowych, łamigłówek i komiksów, są barwnie i humorystycznie ilustrowane.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?