Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Cześć trzecia Sylabowych potyczek umożliwia dziecku poznanie kolejnych sylab oraz utrwalania samodzielnego czytania. Dzieci mają tu już możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami czytelniczymi w zabawach sylabowych. Mogą je doskonalić w ćwiczeniach polegających na wydzielaniu sylab w wyrazach, samodzielnym układaniu wyrazów i prostych zdań oraz na zabawach w kodowanie sylabowe.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Zawarte w pierwszej części Sylabowych potyczek ćwiczenia zaczynają się od nauki samogłosek, które początkowo odczytuje osoba dorosła. W następnych ćwiczeniach dziecko poznaje sylaby w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się one w miarę rozwoju mowy. Tekst jest napisany czcionką bezszeryfową co powoduje lepszą koncentrację za zadaniu. Ćwiczenia mają atrakcyjną i różnorodną formę i służą doskonaleniu analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, pamięci, koncentracji uwagi, obserwowania i kojarzenia pojęć oraz umiejętności logicznego myślenia.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Czwarta część Sylabowych potyczek to utrwalanie umiejętności czytelniczych i ciekawe zabawy sylabowe. Ćwiczenia w atrakcyjnej formie zachęcają dziecko do zabawy w „sylabowego detektywa” oraz odszukiwanie zakodowanych wyrazów i zdań, odpowiedzi na zadane pytania i rozwiązywanie logicznych zagadek. Wszystko po to, żeby pokazać, że czytanie jest atrakcyjne i niezbędne w naszym życiu i rozwoju.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Dyslektyczne potyczki 3. Zadania językowe to trzecia z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania
doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii „Dyslektyczne potyczki”
zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych.
w części 1 znajdują się zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii „Dyslektyczne potyczki”
to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane
przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki
to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką
serii „Dyslektyczne potyczki” jest Katarzyna Knopik, pedagog, logopedka, specjalista terapii ręki, autorka znanego i cenionego bloga „LoogoMOWA”.
Dyslektyczne potyczki 2. Zadania obrazkowe-językowe to druga z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania
doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii „Dyslektyczne potyczki”
zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych.
w części 1 znajdują się zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii „Dyslektyczne potyczki”
to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane
przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki
to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką
serii „Dyslektyczne potyczki” jest Katarzyna Knopik, pedagog, logopedka, specjalista terapii ręki, autorka znanego i cenionego bloga „LoogoMOWA”.
Dyslektyczne potyczki 1. Zadania obrazkowe to pierwsza z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania doskonalą - niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania - umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii "Dyslektyczne potyczki" zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych.
część 1 zawiera zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające zanjomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii "Dyslektyczne potyczki" to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką serii "Dyslektyczne potyczki" jest Katarzyna Knopik, logopedka, autorka znanego i cenionego bloga "LoogoMOWA".
Czytanie ze zrozumieniem 4. Wiersze to jedna z tych książeczek PUS, których celem jest ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Adresujemy ją do dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej.Umiejętność czytania ze zrozumieniemnabyta w pierwszych latach nauki jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Otwiera ona przed dzieckiem możliwość samodzielnego czytania, jak też dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy.Istotą czytaniajest zrozumienie treści poprzez analizę znaczenia poszczególnych słów, wyrażeń i zdań. Dziecko czytające ze zrozumieniem umie wyodrębnić główną myśl tekstu, wskazać bohaterów i prawidłową kolejność wydarzeń. Szybciej i lepiej się uczy. Chętnie też przyswaja nowe informacje i umie je wykorzystywać.Praktyczne ćwiczenia czytania ze zrozumieniem pozwalają dzieciom zdobyć umiejętność posługiwania się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Jej brak powoduje, że dziecko potrzebuje na czytanie więcej czasu. Znacznie się też obniża poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje nawet zniechęcenie i rezygnacja z czytania.Czytanie ze zrozumieniem 4. Wierszeto książeczka, która zawiera zbiór znanych i lubianych wierszy dla dzieci napisanych przez Juliana Tuwima, Jana Brzechwę czy Wandę Chotomską. To zwykle od tych wierszy zaczyna się dziecięca przygoda z czytaniem. Pojawiają się w nich bowiem żarty i zabawy językowe, które łatwo wpadają w ucho. Rymy i rytmy ułatwiają dzieciom przyswojenie pojedynczych wyrażeń lub fragmentów. Pomagają łączyć wydarzenia czy skojarzyć bohatera z konkretnym wierszem. Dzięki temu potrafią one określić nastrój wiersza, ustalić myśl przewodnią utworu i wskazać zawarte w nim przesłanie.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Seria "Logopedyczne potyczki" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące
Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
PUS Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.Seria ""Logopedyczne potyczki"" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:1. Głoski ciszące2. Głoski syczące3. Głoski szumiące4. Głoski L-RĆwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.Logopedyczne potyczki 1. Głoski cisząceAutorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.PUS Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
Książeczka PUS Od kropki do kodu 1 to świetna propozycja dla dzieci w wieku 6-8 lat, lubiących łamigłówki i chętnie rozwiązujących zadania, w których zachodzą reguły i analogie. Zawarte w niej ćwiczenia utrwalają kierunki, wprowadzają w świat sekwencji oraz pozwalają na zapoznanie się z układem współrzędnych, a wszystko to poprzez zabawy z kolorami i strzałkami. Kodowanie i elementy programowania w szerokim zakresie włączane są w codzienną edukację szkolną. Proponowane w tej książeczce uniwersalne zadania mogą być ciekawym materiałem uzupełniającym zajęcia z tego zakresu i mogą stanowić inspirację dla nauczyciela. Ten tytuł w serii PUS jest też doskonałą propozycją do pracy w domu. Ze względu na konieczność przeliczania, odnajdywania się w przestrzeni i określania kierunków przy rozwiązywaniu zadań, a tym samym jednoczesne ćwiczenie uważności, spostrzegawczości i logicznego myślenia, jest interesującą propozycją w biblioteczce terapeuty.
Dla przedszkolaków 3. Zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla najmłodszych to książeczka PUS będąca kontynuacją wydanych wcześniej części 1 i 2.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce wspomagają doskonalenie sprawności umysłowych. Pomagają rozwijać spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność analizy i syntezy wzrokowej; uczą porównywania, klasyfikowania i uogólniania. Są okazją do ćwiczenia logicznego myślenia oraz koncentracji, a to wszystko w formie dobrej zabawy.Dla przedszkolaków 3. Ćwiczenia i zabawy ogólnorozwojowe dla najmłodszychto książeczka pełna pięknych ilustracji, które zachwycą dzieci. Można korzystać z niej zarówno w czasie zajęć w przedszkolu, jak i w gabinecie psychologiczno-pedagogicznym oraz w edukacji domowej.Rozwiązywanie kolejnych zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka, a formuła PUS umożliwia dziecku samodzielną kontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. Poprawnie ułożony wzór kontrolny to dla dziecka jego osobisty sukces, który zachęca go do dalszych samodzielnych działań.
Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Seria "Logopedyczne potyczki" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
Logopedyczne potyczki 4. Głoski L-R, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
Dla przedszkolaków 4. Zabawy i ćwiczenia dla najmłodszych to książeczka PUS należąca do mini serii Dla przedszkolaków i będąca kontynuacją wydanych wcześniej części 1 i 2.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce wspomagają u najmłodszych doskonalenie sprawności umysłowych. Pomagają rozwijać spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność analizy i syntezy wzrokowej; uczą porównywania, klasyfikowania i uogólniania. Są okazją do ćwiczenia logicznego myślenia oraz koncentracji, a to wszystko w formie dobrej zabawy.Dla przedszkolaków 4. Zabawy i ćwiczenia dla najmłodszychto książeczka pełna pięknych ilustracji, które zachwycą dzieci i zagadek, które skutecznie przyciągną ich uwagę. Można korzystać z niej zarówno w czasie zajęć w przedszkolu, jak i w gabinecie psychologiczno-pedagogicznym oraz w edukacji domowej.Rozwiązywanie kolejnych zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka, a formuła PUS umożliwia mu samodzielną kontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. Dobrze ułożony wzór kontrolny to dla dziecka jego osobisty sukces, który zachęca go do dalszych samodzielnych działań.
Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu.Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowaniaKodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie.Książeczka Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności.Kodowanie kojarzy sięnajczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka Koduj, szyfruj pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień.Zawarte w książeczce Koduj, szyfruj zadaniastworzone zostały z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu. Te pierwsze gry i zabawy z kodowaniem odpowiadają potrzebom rozwojowym dzieci. Ich celem jest rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Ułożone są one zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Dzieci nie muszą rozwiązywać ich po kolei, mogą wybierać te, które są dla nich ciekawe i które przyciągają ich uwagę. Zgodnie z zasadą PUS, czyli pomyśl ułóż sprawdź, pracują samodzielnie, we własnym tempie i samodzielnie sprawdzają poprawność wybranych odpowiedzi.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnych.
Seria „Logopedyczne potyczki” powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak , aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące
Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
Logopedyczne potyczki 3. Głoski szumiące to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
MoMo – gra logiczna, której celem jest rozwijanie i ćwiczenie myślenia logicznego i kombinatorycznego.
MoMo
to uniwersalna gra logiczna dla 2 – 6 graczy powyżej 6. roku życia. Polega ona na manipulowaniu kolorowymi patyczkami i na układaniu ich w taki sposób, aby odtworzyć wzór z wylosowanej karty. Podczas rozgrywki gracze ćwiczą koncentrację, intuicje geometryczne, orientację na płaszczyźnie oraz myślenie kombinatoryczne.
Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów. A zdobywa się je za ułożenie patyczków zgodnie z wylosowanym wzorem. W swojej kolejce gracz może zmienić położenie tylko 1 patyczka. I właśnie za ten prawidłowo ułożony wzór dostaje punkty. Jak je liczymy? Za ułożenie patyczków w takim samym kształcie, jaki pokazuje karta, gracz otrzymuje 2 punkty. A jeśli jeszcze kolor któregoś z patyczków pasuje do ułożenia z karty, to za każdy taki kolor gracz otrzymuje po 1 punkcie. Zebrane punkty zapisujemy na kartce i losujemy kolejną kartę. Wygrywa gra, który zdobędzie najwięcej punktów.
MoMo – na czym polega atrakcyjność gry?
Ponieważ każdy gracz ma w ręku kartę z innym wzorem, dąży do innego celu. Czyli przekładając patyczki tak, aby pasowały do naszego wzoru, jednocześnie przeszkadzamy innym graczom i utrudniamy im otrzymanie wzoru z karty, którą wylosowali oni. ??
Zabawy z młodszymi dziećmi
Niektóre elementy gry mogą być wykorzystywane w zabawach z młodszymi dziećmi. Mogą one na przykład za pomocą patyczków po prostu odtwarzać wzory z kart. Tę zabawę można utrudnić poprzez układanie takiego wzoru z pamięci albo na czas.
MoMo należy do serii gier logicznych,
których autorem jest dr Jan Amos Jelinek z Katedry Pedagogiki Małego Dziecka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Wcześniej w tej serii ukazały się gry:
LABIrynt
Mistrz GETRIKO
KUBIK
Wszystkie one wspierają rozwój koncentracji i myślenia logicznego oraz uczą zasad fair play. Oprócz swoich walorów edukacyjnych są także doskonałymi grami towarzyskimi, po które można sięgać w czasie wolnym.
Piramida to wspaniała zabawa połączona z nauką, ponieważ rozwija u dziecka zdolność do myślenia i zapamiętywania, uczy wytrwałości, wzmacnia koncentrację i skutecznie pomaga przezwyciężyć trudności w procesie uczenia się. Budowanie piramidy jest proste i odbywa się na zasadzie gry w domino, w efekcie rozwiązania wszystkich zadań otrzymujemy imponującą piramidę.
Piramida matematyczna M3 to nieoceniona pomoc, która dzięki swojej zabawowej formie służy poznawaniu podstaw techniki rachunkowej, utrwaleniu pojęcia liczby i odejmowania. Rozwiązywanie zadań nie służy pamięciowemu opanowaniu umiejętności liczenia. Jest raczej propozycją aktywnej nauki, opartej na kształceniu zdolności formułowania wniosków i samodzielnemu dochodzeniu do wyniku działania. Taki model uczenia się sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci i wzmacnia ich odporność emocjonalną. Dzięki prawidłowemu rozwiązaniu 45 zadań dzieciom uda się stworzyć imponującą piramidę, która zrekompensuje wysiłek umysłowy poniesiony przy odejmowaniu. Zabawa i nauką z piramidą z pewnością przyniosą wymierne korzyści w szkole, domu i w przyszłym życiu codziennym.
W zestawie znajduje się 36 trójkątów.
Piramida jest rekomendowana przez logopedów, pedagogów i psychologów jako wartościowy materiał edukacyjno-terapeutyczny.
Oferta tematyczna Piramid:
Logopedyczna L1: ś – ź – ć – dź;
Logopedyczna L2: b – p , d – t , w – f;
Ortograficzna P1: zasady pisowni – ó, u, rz, ż, ch, h;
Ortograficzna P2: zasady pisowni – wymienne;
Matematyczna M1: dodawanie do 100;
Matematyczna M2: tabliczka mnożenia;
Matematyczna M4: dodawanie/odejmowanie do 100;
Matematyczna M5: mnożenie/dzielenie do 100;
Język angielski JA1: dla najmłodszych.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETANajwiększą zaletą PALETY jest to, że dziecko, bawiąc się, przyswaja wiadomości, samodzielnie rozwiązuje zadania, sprawdza wynik, koryguje ewentualne błędy. Robi to wszystko pod kontrolą dorosłego, ale bez jego pomocy. W ten sposób respektowane jest prawo dziecka nie tylko do popełniania błędów, lecz także do ich samodzielnego korygowania.Podręcznik metodyczny ukazuje, jak praktycznie wykorzystać PALETĘ w nauczaniu: języka polskiego, matematyki, środowiska a także innych przedmiotów, inspiruje do układania własnych zadań z wykorzystaniem tarcz blanko.Zawiera gry i zabawy z PALETĄ, przykłady zastosowania tarcz na zajęciach w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dla każdego zestawu tematycznego tarcz ćwiczeń przygotowano cele ogólne i szczegółowe oraz polecenia i tematykę, a także wybrano ilustracje siedmiu reprezentatywnych tarcz. Szczegółowy przebieg zabawy przedstawiono w sposobach realizacji. Znajdują się tam wskazówki, jak poprowadzić zabawę, żeby wzbudzała zainteresowanie dzieci, oraz jak przygotować ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową, ćwiczenia językowe poszerzające słownictwo i wspomagające rozwój mowy dziecka, ćwiczenia zawiązane z liczeniem itp.Wzbogaceniem i cennym uzupełnieniem treści podręcznika metodycznego PALETA jest artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu prometejskiej edukacji. Profesor wyjaśnia w nim, dlaczego tak ważne w rozwoju człowieka są samoświadomość, samodzielna nauka, samokontrola i samoocena oraz że rozwój tych cech wspierają właśnie pomoce dydaktyczne z elementami samokontroli i samooceny.
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej, poradnik do Mozaiki 40-elementowej.Mozaika to pomoc dydaktyczna, która doskonale sprawdza się zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej w przedszkolach i szkołach oraz na zajęciach terapeutycznych. Służy rozwijaniu zainteresowań i twórczości dziecka, ale można ją też zastosować przy diagnozowaniu jego uzdolnień.Ćwiczenia z MOZAIKĄ są szczególnie wskazane dla dzieci dyslektycznych ze słabą analizą wzrokową i orientacją przestrzenną oraz dla dysgrafików. Ponieważ wymagają koncentracji uwagi przez pewien czas, stanowią korzystną formę terapii dzieci nadpobudliwych.Zabawa klockami MOZAIKI daje możliwość dokonywania operacji myślowych, począwszy od prostego postrzegania na konkretach, poprzez porównywanie, wykrywanie różnic i podobieństw w wielkości, ilości i stosunkach przestrzennych, kończąc na łączeniu w grupy i klasyfikowaniu według pojęć ogólnych.Podręcznik metodyczny, adresowany jest do nauczycieli, terapeutów, a także rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, zawiera propozycje zabaw gier i ćwiczeń z zastosowaniem MOZAIKI. Można je wykorzystać w przedstawionej formie lub wzbogacić i uzupełnić zgodnie z potrzebami. Ich opisy są przejrzyste: wyodrębniono w nich części, które ułatwiają znalezienie niezbędnych treści.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?