Matematyka na starcie 1. to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera zagadki i ćwiczenia matematyczne, które w formie ciekawej zabawy pozwalają przedszkolakom wejść w świat zagadnień matematycznych.Pierwsze zabawy matematyczneMatematyka może być dla małego dziecka wspaniałą przygodą i ciekawą formą odkrywania świata, w którym matematykę spotyka się niemal na każdym kroku. Jeśli w atrakcyjny sposób pokażemy przedszkolakowi, że matematyka otacza nas zewsząd i że mamy z nią do czynienia każdego dnia, to on ją polubi. Przedszkolak przelicza podczas spaceru drzewa w parku i uzbierane kasztany; przelicza misie na swojej półce z zabawkami i kredki w pudełku; przelicza, a czasem nawet dodaje samochodziki we własnym zabawkowym garażu. Liczy, ile jabłek mama daje do ulubionej szarlotki, a także ile szklanek mąki do niej wsypuje. A przecież to wszystko to matematyka.Jeśli przedszkolak polubi takie zabawy, to wkrótce sam zacznie ,,bawić się"" w matematykę. Temu właśnie celowi służy ta książeczka; ma pomóc najmłodszym zaprzyjaźnić się z matematyką i dostrzegać ją w realnym świecie.Pierwsze zabawy matematyczneA kiedy zaprzyjaźniony z matematyką przedszkolak staje się uczniem i rozpoczyna naukę w szkole, jego naturalne zainteresowania matematyczne mogą się rozwijać i poszerzać, a jego matematyczne umiejętności mogą się pogłębiać.Matematyka na starcie 1.zawiera zagadnienia takie jak: przeliczanie elementów, zapoznanie się z cyframi, łączenie cyfry z odpowiadającą jej liczbą elementów, cyfry pisane, liczby i liczebniki główne, zastępowanie symbolu liczbą.Materiał ćwiczeniowyzawarty w tej książeczce oparty jest na podstawie programowej w zakresie edukacji matematycznej na poziomie przedszkola. Może być wykorzystywany zarówno przez nauczycieli przedszkola, jak i przez rodziców uczących swoje dzieci w domu, czy choćby tylko pragnących zainteresować dzieci matematyką. Książeczkę można także stosować na zajęciach świetlicowych, wyrównawczych, jak też tych prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej.PUS w edukacji matematycznej najmłodszychSystem edukacji PUS pozwala dziecku przede wszystkim na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy i poszerzaniu własnych umiejętności. Rozwiązując zawarte w książeczkach zadania przy jednoczesnym układaniu klocków PUS w zestawie kontrolnym, dziecko jest zaciekawione, skoncentrowane i zaangażowane. Utworzony z klocków kolorowy kod pozwala mu po zakończeniu pracy samodzielnie sprawdzić, czy wszystkie zadania zostały rozwiązane poprawnie. To daje ogromną satysfakcję i motywuje do sięgania po kolejne, coraz trudniejsze ćwiczenia.Z serii PUS Matematyka na starcie polecamy również: Matematyka na starcie 2 Dreptuś Matematyk 1 Dreptuś Matematyk 2 korale matematyczne 20, które wykorzystane zostały w kilku ćwiczeniach
Klocki Dienesa Przewodnik metodyczny to nowa publikacja adresowana głównie do tych nauczycieli, terapeutów, jak i rodziców, którzy w pracy z dziećmi korzystają z Klocków Dienesa. Zainteresuje ona jednak także psychologów, historyków oświaty, matematyków, ale i studentów. Sięgnąć po nią może również każda osoba, której zależy na wspomaganiu uczniów w rozwijaniu precyzyjnego rozumowania, a przez to na zapewnieniu im sukcesów w nauce.Klocki Dienesa Przewodnik metodycznynosi podtytuł Jak wspomagać rozwój logicznego myślenia uczniów. Publikacja poświęcona jest wspieraniu rozwoju intelektualnego dzieci w zakresie klasyfikowania i wiązania przyczyny ze skutkiem. Przedstawiono w niej prawidłowości w kształtowaniu się klasyfikacji w umysłach dzieci. Na przykładzie Klocków Dienesa pokazano, dlaczego i jak należy tę umiejętność kształtować.Przewodnik metodycznydo klocków Dienesa składa się z trzech części. Część I i II napisana została przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską. Autorką części III jest Małgorzata Zambrowska.O burzliwej historii stosowania Klocków Dienesa w edukacji matematycznej polskich dzieci.O konieczności wspomagania dzieci w rozwoju klasyfikacji, nim zastosuje się Klocki Dienesa w doskonaleniu tej ważnej umiejętności.Jak stosować Klocki Dienesa w doskonaleniu umiejętności klasyfikowania u starszych uczniów, studentów i dorosłych.Autorki przewodnika wyjaśniają:Pisząc tę książkę, świadomie umieściłyśmy w niej rozdziały, w których omawiamy ważniejsze problemy modernizacji edukacji matematycznej. Zależy nam bowiem na tym, aby nauczyciele stosujący Klocki Dienesa uniknęli pułapek, które spowodowały wycofanie tej znakomitej pomocy z edukacji matematycznej. () Zależy nam na tym, aby jak najwięcej nauczycieli i pedagogów szkolnych korzystało z tej znakomitej pomocy dydaktycznej, wspierając uczniów w rozwoju precyzyjnej klasyfikacji i wiązaniu przyczyny ze skutkiem. Takie sprawności intelektualne są bowiem zaliczane do nośników człowieczej inteligencji. Jeżeli pomoże się uczniom je rozwinąć, będzie się im lepiej wiodło w szkole i w codziennych sytuacjach.
Gry i zabawy znane i lubiane - Matematyka to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki, które adresujemy przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób popularne i znane gry można wzbogacić w treści edukacyjne. Podpowiadają także, jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka. Gry i zabawy znane i lubiane - Matematykapodobnie jak każdy z pozostałych tomów tej serii, zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania gier edukacyjnych. W niektórych przypadkach należy wykonać tylko wybrane elementy, ale są i takie, w których trzeba przygotować nawet całe gry. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność współdziałania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Wspólny cel, jakim jest gotowa do rozegrania gra, wzmacnia motywację wewnętrzną. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Zabawy ogólnorozwojowe to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie oraz umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowane zostały z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych, przy realizacji programów wychowawczych, podczas zajęć świetlicowych, w pracy w specjalistycznych poradniach, w domu.
Gry i zabawy znane i lubiane. Środowisko społeczno-przyrodnicze to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodnikówzachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów.Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Język polski to część nowej serii 4 praktycznych przewodników kierowanych głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne oraz jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy i rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów, a nawet całych gier. Już sam ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze podejście do problemu, jak również rozwija umiejętność współdziałania w grupie. Ważne jest przy tym, żeby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu.
Od kropki do kodu 2 jest kontynuacją części pierwszej.Książeczki PUS pod tytułem Od kropki do kodu kierujemy do dzieci w wieku od 6 lat wzwyż. Zawierają one ćwiczenia wprowadzające do kodowania. To kodowanie w trybie off line, którego celem jest nauczenie dzieci określonego sposobu myślenia. Ten sposób myślenia polega na poszukiwaniu optymalnych rozwiązań oraz dostrzeganiu określonych reguł i analogii.Od kropki do kodu 2 to książeczka, która opiera się przede wszystkim na dobrej zabawie. Ale przy tej dobrej zabawie dziecko utrwala też umiejętność rozróżniania kierunków, jak też poruszania się w tabelach oraz na układzie współrzędnych. Ponadto doskonale ćwiczy koncentrację wzrokową i logiczne myślenie. Uczy się dostrzegać i eliminować te rozwiązania, które nie prowadzą do celu, a wybierać te prawidłowe.Kodowanie i elementy programowania są obecnie w szerokim zakresie włączane w codzienną edukację szkolną. Zostały nawet wpisane do postawy programowej edukacji wczesnoszkolnej. A to dlatego, że umiejętność twórczego rozwiązywania problemów jest dzisiaj jedną z tych najbardziej cenionych i pożądanych. Trzeba ją ćwiczyć i rozwijać od najmłodszych lat. Temu właśnie służą książeczki Od kropki do kodu.W książeczce Od kropki do kodu 2 znalazły się ciekawe i uniwersalne zadania, które mogą być atrakcyjnym materiałem uzupełniającym edukację szkolną. Nadają się do stosowania zarówno na lekcjach, jak i w trakcie zajęć pozalekcyjnych. Doskonale sprawdzą się w edukacji domowej.Trzeba tu podkreślić, że ćwiczenia, z jakimi będzie miało do czynienia dziecko w tej książeczce, są co najmniej o jeden poziom trudniejsze od tych znajdujących się w części pierwszej, czyli Od kropki do kodu 1. Dlatego zabawy z kodowaniem warto zaczynać właśnie od niej. Pewnym zaskoczeniem dla dzieci mogą być znajdujące się w książeczce, w kilku ćwiczeniach, znaki i symbole graficzne, tzw. emoznaki tak powszechnie używane obecnie i znane dzieciom z nowoczesnych form i sposobów komunikacji.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Zawarte w drugiej części Sylabowych potyczek ćwiczenia pomagają dziecku w zdobywaniu nowych umiejętności w przygodzie z czytaniem. Dziecko poznaje kolejne sylaby, które naturalnie pojawiają się w rozwoju w takiej kolejności. Ćwiczenia pozwalają dziecku na doskonalenie różnicowania, syntezy i analizy. Wśród ćwiczeń pojawiają się również ćwiczenia z kodowaniem oraz ćwiczenia globalnego odczytywania wyrazów. Nauka w takiej formie jest nie tylko atrakcyjna dla dziecka, ale pozwala też na minimalizowanie liczby błędów podczas czytania.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Cześć trzecia Sylabowych potyczek umożliwia dziecku poznanie kolejnych sylab oraz utrwalania samodzielnego czytania. Dzieci mają tu już możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami czytelniczymi w zabawach sylabowych. Mogą je doskonalić w ćwiczeniach polegających na wydzielaniu sylab w wyrazach, samodzielnym układaniu wyrazów i prostych zdań oraz na zabawach w kodowanie sylabowe.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Koduj, szyfruj 2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to kontynuacja cieszącej się wielkim zainteresowaniem książeczki PUS Koduj, szyfruj 1, która skierowana jest do dzieci starszych. Podobnie jak część pierwsza, i ta książeczka zawiera ona zadania opracowane z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu i szyfrowaniu.Koduj, szyfruj 2Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczniowie kla I III uczestniczą w zajęciach z kodowania i podstaw programowania. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych. Jest to również ten element edukacji, który przygotowuje dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie.Kodowanienajczęściej kojarzy się ze skomplikowanymi operacjami informatycznymi i programami komputerowymi, czy też z zawiłymi wzorami lub schematami. Tymczasem kodowanie może być proste i może dostarczać dobrej zabawy. Pokazuje to niniejsza książeczka. Zawiera ona przykłady kodowania, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Zawarte w pierwszej części Sylabowych potyczek ćwiczenia zaczynają się od nauki samogłosek, które początkowo odczytuje osoba dorosła. W następnych ćwiczeniach dziecko poznaje sylaby w takiej kolejności, w jakiej pojawiają się one w miarę rozwoju mowy. Tekst jest napisany czcionką bezszeryfową co powoduje lepszą koncentrację za zadaniu. Ćwiczenia mają atrakcyjną i różnorodną formę i służą doskonaleniu analizy i syntezy wzrokowej oraz słuchowej, pamięci, koncentracji uwagi, obserwowania i kojarzenia pojęć oraz umiejętności logicznego myślenia.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książeczki z serii Sylabowe potyczki mają służyć dzieciom w wieku przedszkolnym, które z rozpoczynają przygodę z czytaniem oraz dzieciom w wieku wczesnoszkolnym, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy. Mogą z nich korzystać dzieci z dysleksją.
Czwarta część Sylabowych potyczek to utrwalanie umiejętności czytelniczych i ciekawe zabawy sylabowe. Ćwiczenia w atrakcyjnej formie zachęcają dziecko do zabawy w „sylabowego detektywa” oraz odszukiwanie zakodowanych wyrazów i zdań, odpowiedzi na zadane pytania i rozwiązywanie logicznych zagadek. Wszystko po to, żeby pokazać, że czytanie jest atrakcyjne i niezbędne w naszym życiu i rozwoju.
Sylabowe potyczki. Ćwiczenia do nauki czytania powstały w oparciu o bogate doświadczenie autorki – Olgi Wielińskiej – Jachymiak, która jako neurologopeda i fizjoterapeuta prowadzi terapię dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.
Dyslektyczne potyczki 3. Zadania językowe to trzecia z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania
doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii „Dyslektyczne potyczki”
zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych.
w części 1 znajdują się zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii „Dyslektyczne potyczki”
to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane
przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki
to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką
serii „Dyslektyczne potyczki” jest Katarzyna Knopik, pedagog, logopedka, specjalista terapii ręki, autorka znanego i cenionego bloga „LoogoMOWA”.
Dyslektyczne potyczki 2. Zadania obrazkowe-językowe to druga z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania
doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii „Dyslektyczne potyczki”
zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych.
w części 1 znajdują się zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii „Dyslektyczne potyczki”
to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane
przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki
to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką
serii „Dyslektyczne potyczki” jest Katarzyna Knopik, pedagog, logopedka, specjalista terapii ręki, autorka znanego i cenionego bloga „LoogoMOWA”.
Dyslektyczne potyczki 1. Zadania obrazkowe to pierwsza z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej.
Zawarte w książeczkach zadania doskonalą - niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania - umiejętności ogólnorozwojowe takie jak:
analizę i syntezę wzrokową
analizę i syntezę słuchową
pamięć
koncentrację
myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe.
Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
Zadania w kolejnych książeczkach serii "Dyslektyczne potyczki" zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności - od łatwiejszych do trudniejszych.
część 1 zawiera zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, nie wymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające zanjomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii "Dyslektyczne potyczki" to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
Dyslektyczne potyczki to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
Pomysłodawczynią i autorką serii "Dyslektyczne potyczki" jest Katarzyna Knopik, logopedka, autorka znanego i cenionego bloga "LoogoMOWA".
Czytanie ze zrozumieniem 4. Wiersze to jedna z tych książeczek PUS, których celem jest ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Adresujemy ją do dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej.Umiejętność czytania ze zrozumieniemnabyta w pierwszych latach nauki jest bardzo ważna i niezbędna na wyższych poziomach edukacji. Otwiera ona przed dzieckiem możliwość samodzielnego czytania, jak też dalszego systematycznego i skutecznego uczenia się oraz pogłębiania wiedzy.Istotą czytaniajest zrozumienie treści poprzez analizę znaczenia poszczególnych słów, wyrażeń i zdań. Dziecko czytające ze zrozumieniem umie wyodrębnić główną myśl tekstu, wskazać bohaterów i prawidłową kolejność wydarzeń. Szybciej i lepiej się uczy. Chętnie też przyswaja nowe informacje i umie je wykorzystywać.Praktyczne ćwiczenia czytania ze zrozumieniem pozwalają dzieciom zdobyć umiejętność posługiwania się tekstem jako podstawowym źródłem informacji. Jej brak powoduje, że dziecko potrzebuje na czytanie więcej czasu. Znacznie się też obniża poziom jego zainteresowania tekstem, a często następuje nawet zniechęcenie i rezygnacja z czytania.Czytanie ze zrozumieniem 4. Wierszeto książeczka, która zawiera zbiór znanych i lubianych wierszy dla dzieci napisanych przez Juliana Tuwima, Jana Brzechwę czy Wandę Chotomską. To zwykle od tych wierszy zaczyna się dziecięca przygoda z czytaniem. Pojawiają się w nich bowiem żarty i zabawy językowe, które łatwo wpadają w ucho. Rymy i rytmy ułatwiają dzieciom przyswojenie pojedynczych wyrażeń lub fragmentów. Pomagają łączyć wydarzenia czy skojarzyć bohatera z konkretnym wierszem. Dzięki temu potrafią one określić nastrój wiersza, ustalić myśl przewodnią utworu i wskazać zawarte w nim przesłanie.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
Seria "Logopedyczne potyczki" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:
1. Głoski ciszące
2. Głoski syczące
3. Głoski szumiące
4. Głoski L-R
Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące
Autorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.
Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.
PUS Logopedyczne potyczki 2. Głoski syczące, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
PUS Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące to książeczka PUS należąca do nowej serii książeczek logopedycznych, skierowanych do dzieci w wieku wczesnoszkolnym.Seria ""Logopedyczne potyczki"" powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z automatyzacją głosek w ich wymowie już wywołanych. Składa się z 4 części:1. Głoski ciszące2. Głoski syczące3. Głoski szumiące4. Głoski L-RĆwiczenia zawarte w książeczkach tej serii zostały skonstruowane tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Ich różnorodność pozwala dziecku ćwiczyć nie tylko wymowę, ale także szereg innych umiejętności, jak na przykład: myślenie logiczne i analityczne, koncentrację i uwagę, analizę wzrokową i słuchową, kategoryzowanie, szeregowanie, układanie sekwencji. Celem tych książeczek jest utrwalanie prawidłowej wymowy trudnych głosek podczas świetnej zabawy.Logopedyczne potyczki 1. Głoski cisząceAutorką tej książeczki jest Magdalena Rybka, logopedka pracująca na co dzień z dziećmi mającymi trudności z prawidłową wymową i jednocześnie popularna blogerka, poruszająca na swoim blogu wiele tematów związanych z logopedią i rozwojem dziecka.Przygotowała ona także charakterystyczne czarno-białe ilustracje na okładkę i do kilku ćwiczeń zawartych w książeczce.PUS Logopedyczne potyczki 1. Głoski ciszące, to książeczka, z której można korzystać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Rozwiązywanie zawartych w niej zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka oraz umożliwia samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To świetny motywator do dalszych ćwiczeń.
Książeczka PUS Od kropki do kodu 1 to świetna propozycja dla dzieci w wieku 6-8 lat, lubiących łamigłówki i chętnie rozwiązujących zadania, w których zachodzą reguły i analogie. Zawarte w niej ćwiczenia utrwalają kierunki, wprowadzają w świat sekwencji oraz pozwalają na zapoznanie się z układem współrzędnych, a wszystko to poprzez zabawy z kolorami i strzałkami. Kodowanie i elementy programowania w szerokim zakresie włączane są w codzienną edukację szkolną. Proponowane w tej książeczce uniwersalne zadania mogą być ciekawym materiałem uzupełniającym zajęcia z tego zakresu i mogą stanowić inspirację dla nauczyciela. Ten tytuł w serii PUS jest też doskonałą propozycją do pracy w domu. Ze względu na konieczność przeliczania, odnajdywania się w przestrzeni i określania kierunków przy rozwiązywaniu zadań, a tym samym jednoczesne ćwiczenie uważności, spostrzegawczości i logicznego myślenia, jest interesującą propozycją w biblioteczce terapeuty.
Dla przedszkolaków 3. Zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla najmłodszych to książeczka PUS będąca kontynuacją wydanych wcześniej części 1 i 2.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce wspomagają doskonalenie sprawności umysłowych. Pomagają rozwijać spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność analizy i syntezy wzrokowej; uczą porównywania, klasyfikowania i uogólniania. Są okazją do ćwiczenia logicznego myślenia oraz koncentracji, a to wszystko w formie dobrej zabawy.Dla przedszkolaków 3. Ćwiczenia i zabawy ogólnorozwojowe dla najmłodszychto książeczka pełna pięknych ilustracji, które zachwycą dzieci. Można korzystać z niej zarówno w czasie zajęć w przedszkolu, jak i w gabinecie psychologiczno-pedagogicznym oraz w edukacji domowej.Rozwiązywanie kolejnych zadań przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS mocno angażuje uwagę dziecka, a formuła PUS umożliwia dziecku samodzielną kontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. Poprawnie ułożony wzór kontrolny to dla dziecka jego osobisty sukces, który zachęca go do dalszych samodzielnych działań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?