Uczenie się dzieci
Myślenie i działanie
-
Autor: Joanna Malinowska-Parzydło
- ISBN: 978-83-89538-02-4
- EAN: 9788389538024
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: EPIDEIXIS
- Format: 16,7x23,5 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 288
- Rok wydania: 2016
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
32,73złCena detaliczna: 38,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,16 zł
x
Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstał w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
(…)niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym.
Prof. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
Swój wkład w powstanie tego opracowania mieli m. in.
Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Stanisław Dylak, Jolanta I. Kruk, Danuta Borecka - Biernat.