KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Difin

Okładka książki Wyuczona bezradność

58,00 zł 44,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,40 zł

W książce Autor porusza wiele aktualnych i istotnych społecznie zagadnień związanych z koncepcją wyuczonej bezradności, wskazując między innymi na wyzwania psychologii uzależnień, psychologii zadłużenia, a także dylematy związane z szeroko pojętą praktyką pomagania, również w czasach pandemii. W pierwszej części dokonano przeglądu wiedzy na temat przyczyn i mechanizmów powstawania syndromu wyuczonej bezradności, jego groźnej dynamiki i postępującego charakteru. Omówiono specyfikę szkód powstających w wyniku utraty kontroli nad istotnymi aspektami życia człowieka - tzw. treningu bezradności. Druga część to przegląd możliwych zastosowań proponowanego podejścia w różnych obszarach pomocy: terapii uzależnień, wsparcia osób zadłużonych, w działaniach penitencjarnych, procesie edukacji, czy przeciwdziałania bezrobociu, wypaleniu zawodowemu. Część tą kończy dygresja dot. wykluczenia społecznego i zagrożeniem społeczną bezradnością. W trzeciej części Autor rekomenduje praktyczne wskazania dla wykorzystania teorii wyuczonej bezradności. Książka została napisana przystępnym językiem, wsparta licznymi przykładami i odwołaniami. W książce Autor porusza wiele aktualnych i istotnych społecznie zagadnień związanych z koncepcją wyuczonej bezradności, wskazując między innymi na wyzwania psychologii uzależnień, psychologii zadłużenia, a także dylematy związane z szeroko pojętą praktyką pomagania, również w czasach pandemii. W pierwszej części dokonano przeglądu wiedzy na temat przyczyn i mechanizmów powstawania syndromu wyuczonej bezradności, jego groźnej dynamiki i postępującego charakteru. Omówiono specyfikę szkód powstających w wyniku utraty kontroli nad istotnymi aspektami życia człowieka - tzw. treningu bezradności. Druga część to przegląd możliwych zastosowań proponowanego podejścia w różnych obszarach pomocy: terapii uzależnień, wsparcia osób zadłużonych, w działaniach penitencjarnych, procesie edukacji, czy przeciwdziałania bezrobociu, wypaleniu zawodowemu. Część tą kończy dygresja dot. wykluczenia społecznego i zagrożeniem społeczną bezradnością. W trzeciej części Autor rekomenduje praktyczne wskazania dla wykorzystania teorii wyuczonej bezradności. Książka została napisana przystępnym językiem, wsparta licznymi przykładami i odwołaniami.
Okładka książki Przestrzeń w kształtowaniu relacji międzyludzkich

69,00 zł 51,20 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,71 zł

W książce omówiono zagadnienia dotyczące bardziej świadomego korzystania z otaczającej nas przestrzeni do kształtowania naszego życia i codziennych relacji z innymi ludźmi. Przestrzeń wpływa bowiem na nasze emocje, tożsamość, postawy i zachowania, a w konsekwencji na sposoby porozumiewania się. Otoczenie fizyczne, w którym przebywamy, nie zawsze nam sprzyja, jednak po lekturze prezentowanej książki możemy mieć większy wpływ na to, żeby środowisko, w którym żyjemy, było nam bardziej przyjazne. Przestrzeń jest bowiem jak ukryty program sterujący naszym postępowaniem. Jest to program, który niejednokrotnie tworzymy sami, decydując się mieszkać i pracować w konkretnym miejscu, obcować z danymi ludźmi czy aranżować w określony sposób wnętrza naszych domów. Spis treści: Wprowadzenie Rozdział 1. Przestrzeń w codziennym życiu i porozumiewaniu się 1.1. Postrzeganie i organizowanie przestrzeni 1.2. Percepcja czasu 1.3. Imponderabilia środowiskowe Rozdział 2. Przestrzeń miasta i jej modernizacja 2.1. Wysokie budynki 2.2. Skutki zatłoczenia 2.3. Uszlachetnianie i "recykling urbanistyczny" Rozdział 3. Zagospodarowywanie i wykorzystywanie przestrzeni 3.1. Znaczenia ukryte w przestrzeni 3.2. Trzy rodzaje przestrzeni 3.3. Funkcjonalność różnych przestrzeni 3.4. Wybór miejsca i aranżacja przestrzeni 3.5. Psychologia architektury Rozdział 4. Znaczenie komunikacyjne obiektów ruchomych 4.1. Wzbogacone środowisko fizyczne 4.2. Bariery i ułatwienia przestrzenne 4.3. Układ i projekt wnętrza 4.4. Elementy przestrzeni służące wzajemnym kontaktom i wygodzie Rozdział 5. Spotkania przy różnych stołach 5.1. Stół okrągły 5.2. Stół kwadratowy i prostokątny 5.3. Usadowienie przy stołach w miejscach publicznych 5.4. Stoły konferencyjne Rozdział 6. Dystans konwersacyjny - najlepsza odległość w czasie rozmowy 6.1. Przestrzeń interpersonalna 6.2. Pomiar dystansu konwersacyjnego 6.3. Czynniki demograficzne i cechy indywidualne warunkujące zachowania przestrzenne Rozdział 7. Różnice międzykulturowe w zachowaniach przestrzennych 7.1. Kultury kontaktowe i niekontaktowe 7.2. Zwyczaje przestrzenne Amerykanów i Europejczyków 7.3. Korzystanie z przestrzeni przez Azjatów 7.4. Czas w różnych kulturach Zakończenie Bibliografia
Okładka książki Zarządzanie organizacją w sytuacjach kryzysowych

75,00 zł 55,41 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,89 zł

W publikacji Autorzy przedstawili związki teorii i praktyki zarządzania z perspektywy sytuacji kryzysowych, z jakimi przyszło się mierzyć organizacjom w XXI w. Część teoretyczną monografii wzbogacono wynikami oryginalnych badań oraz danymi wtórnymi. Zamieszczone teksty podzielono na trzy wzajemnie się przenikające obszary tematyczne. Pierwsza część opracowania skupia się na problematyce zarządzania w obliczu pandemii COVID-19. W części drugiej zgromadzono wyniki badań dotyczących zarządzania sytuacją kryzysową z perspektywy strategicznych i funkcjonalnych poziomów działania organizacji. W szczególności analizowane są kwestie przywództwa, komunikacji, finansów i bezpieczeństwa. Ostatnia część monografii poświęcona jest uwarunkowaniom technologicznym sytuacji kryzysowych, w tym m.in.: technologii cyfrowych, sztucznej inteligencji, systemów informatycznych i cyberbezpieczeństwa. Książka, ze względu na wszechstronność i jednocześnie szczegółowość podjętej tematyki, jest kierowana zarówno do środowisk naukowych, jak i szeroko związanych z praktyką gospodarczą.
Okładka książki Trauma u młodzieży

58,00 zł 44,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,40 zł

Współczesne czasy są źródłem licznych zagrożeń i kryzysów, związanych z różnego rodzaju wypadkami, kataklizmami, zagrażającymi życiu chorobami, aktami przemocy, a ostatnio także pandemią COVID-19 czy wojną w Ukrainie. Doświadczenie traumy w okresie dzieciństwa czy adolescencji może mieć istotny wpływ na funkcjonowanie jednostki w okresie dorosłości. Zważywszy na fakt coraz większego rozpowszechnienia zdarzeń traumatycznych i pogarszającego się zdrowia psychicznego nastolatków, rośnie zapotrzebowanie na badania w tym obszarze. Można także przewidywać, że wzrośnie liczba młodych osób wymagających profesjonalnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Monografia podejmuje niezwykle ważną problematykę, jaką jest doświadczanie traumy przez młodzież, jej konsekwencje i czynniki warunkujące. Monografia jest przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką traumy, w tym rodziców/opiekunów dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych, profesjonalistów (głównie terapeutów) pracujących z młodzieżą po traumie. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
Okładka książki Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk

55,00 zł 44,43 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,26 zł

W książce zawarto podstawy teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej, jak również dokładny opis, jak można ją stosować – do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu. Pokazano przykłady zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem pomysłów dla nauczycieli akademickich i superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację metodyki pracy socjalnej. Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla studentów pracy socjalnej i pracowników socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji. Patronat: ops.pl, czasopismo Praca Socjalna.
Okładka książki Share  Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych

79,00 zł 74,59 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 74,48 zł

Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Okładka książki Kontraktowanie projektowania obiektów budowlanych

69,00 zł 65,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,05 zł

Usługi projektowania obiektów budowlanych na ogół uważane są za skomplikowane. Zespół projektujący ma za zadanie odpowiednio przetworzyć i połączyć informacje pochodzące z różnych źródeł i zaproponować zamawiającemu projekt obiektu spełniający jego oczekiwania, bezpieczny, atrakcyjny funkcjonalnie i estetycznie, o korzystnej relacji wartości do ceny oraz o innych współcześnie wymaganych walorach. Jak do tego doprowadzić? Książka odpowiada na to pytanie. Stanowi swego rodzaju przewodnik dla stron zainteresowanych zawarciem umowy o prace projektowe, wyjaśnia jak się w podejmowanych w tym zakresie działaniach "nie pogubić", doprowadzając do uzyskania obopólnych korzyści. Publikacja adresowana jest do szerokiego spektrum klientów na rynku usług projektowych, od dużych instytucji, w tym publicznych, po indywidualne osoby fizyczne. Kierowana jest również do wykonawców usług projektowych - architektów, konstruktorów, projektantów różnego rodzaju instalacji związanych z obiektami budowlanymi, a także do studentów architektury i budownictwa.
Okładka książki Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój

59,00 zł 55,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,16 zł

Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monograa prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Od kamiennej tabliczki do mobilnego komputera 1.1. Małpa ze smartfonem 1.2. Wiedza to potęga 1.3. Od krosna do sztucznej inteligencji, czyli pięć fal rewolucji przemysłowych Rozdział 2. Rola kompetencji przyszłości we współczesnym świecie 2.1. Współczesny cyfrowy świat 2.2. Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie Rozdział 3. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe w świetle opinii młodych pracowników - wyniki badań 3.1. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników w kontekście rynku pracy 3.2. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników - wyniki autooceny Rozdział 4. Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości 4.1. Kompetencje cyfrowe - przegląd definicji 4.2. Kompetencje cyfrowe - przegląd popularnych modeli Rozdział 5. Kompetencje cyfrowe i ich rozwój z wykorzystaniem technik i narzędzi e-learningowych w obliczu pandemii COVID-19 i zmian, które wywołała - wyniki badania 5.1. Technologie wykorzystywane w edukacji online w czasie pandemii COVID-19 5.2. Analiza czynników wpływających na wybór dostawcy szkoleń e-learningowych w czasie pandemii COVID-19 5.3. Tryby i narzędzia pracy w czasie epidemii COVID-1 5.4. Kompetencje cyfrowe pracowników po okresie pandemii COVID-19 5.5. Cyfrowe działania rozwojowe preferowane przez pracowników po okresie pandemii 5.6. Porównanie wykorzystania narzędzi e-learningowych w latach 2018-2021 5.7. Główne wnioski uzyskane z badania Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Załączniki
Okładka książki Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu

55,00 zł 42,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym). Publikacja skierowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów-rewalidatorów, psychologów-terapeutów, rodziców i opiekunów dzieci autystycznych, studentów pedagogiki specjalnej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz ośrodków interwencji. Spis treści: Wstęp Podziękowanie Rozdział 1. Autyzm dziecięcy - charakterystyka odmienności rozwojowych 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych 1.2. Charakterystyka stanów ze spektrum autyzmu oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna 1.3. Objawy mogące świadczyć o rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Pierwsze lata życia 1.4. Charakterystyka odmienności rozwojowych w zespole Aspergera, jako jednego ze stanów w autyzmie, oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu odmienności rozwojowych charakterystycznych dla zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych Rozdział 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do odmienności rozwojowych 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych względem dzieci w spektrum autyzmu 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego względem dzieci rozwijających się ze spektrum autyzmu w zależności od istniejących dysfunkcji rozwojowych 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z odmiennościami rozwojowymi w spektrum autyzmu Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków Podsumowanie Zakończenie Bibliografia
Okładka książki Manipulacja. Rewizja stereotypów

105,00 zł 80,52 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 80,38 zł

To książka o tym, czym bywa - ale być nie musi - manipulacja, a czym naprawdę jest. Manipulacja to podstępne oddziaływanie na innych. Podstępne – to znaczy: pokrętne, nawet przewrotne, oparte na przebiegłości, umiejętności przechytrzenia innych. Manipulacja może być wzajemna, wielostronna. Manipulować można również do spółki albo wykorzystywać cudzą manipulację. I manipulować… ostrzegając przed manipulacją. Podstępnie sterujemy nie tylko ludźmi nieświadomymi tego, ale równie dobrze tymi, którzy aż za dobrze rozumieją, co się święci, czym to pachnie. Ich można sprowokować do decyzji i czynów sprzecznych z ich zasadami, początkowymi zamiarami, do reakcji mimowolnych – wbrew własnym wątpliwościom i oporom. Narzędziem manipulacji jest nie tylko ukrywanie czegoś, oszustwo, kłamstwo, dezorientacja, ale równie dobrze ostentacja, nawet natręctwo i bezczelność, zaskakiwanie innych, umiejętność wzbudzania wyobrażeń i oczekiwań, którym następnie się zaprzecza. Manipulacja nie jest „zła z natury”. Może być wyjątkowo złośliwa i szkodliwa, ale i wręcz przeciwnie - opiekuńcza, a nawet – w rozrywce, w grach miłosnych ludzi zakochanych z wzajemnością – niewinna. Słowem, to słowo trzeba odczarować z egzorcyzmów.
Okładka książki Komunikowanie się a jakość bliskiego związku

55,00 zł 43,33 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,26 zł

Książka ta jest źródłem wiedzy o komunikacji i jakości bliskich związków, jak również zostały w niej przedstawione wyniki badań empirycznych i wnioski z nich płynące. Jest to znakomita lektura zarówno dla studentów psychologii, pedagogiki czy socjologii, ale także dla praktyków pragnących pogłębić znajomość poruszanego zagadnienia. Niemniej również inne osoby pragnące pogłębić swoje rozumienie komunikowania się i jakości związków międzyludzkich znajdą tu wiele interesujących informacji i wskazówek.
Okładka książki Aspekty duchowe w tle psychoterapii

50,00 zł 38,34 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,28 zł

W książce autorka przedstawia aspekty duchowości/religijności chrześcijańskiej związane z psychoterapią. Ukazuje miejsce doświadczenia duchowego człowieka w procesie rozwoju psychologicznego, co może być pomocne w rozumieniu i integracji kontekstu psychologicznego i duchowego życia. Autorka wskazuje na obecny trend psychoterapii i psychiatrii na świecie w kierunku integracji wymiaru duchowo-religijnego w procesie leczenia problemów i zaburzeń psychicznych. Przedstawia specyficzne techniki opisane w literaturze naukowej i omawia chrześcijańskie rozumienie wybranych tematów. Książka zawiera również opinie pacjentów związane z tym tematem, a nawet fragmenty podsumowań psychoterapii, w których pacjenci odnoszą się do korzyści psychicznych, ale i duchowych. Autorka syntetycznie opisuje przeżycia psychiczne w procesie rozwoju duchowego. Jest to pozycja niespotykana na rynku polskim. Patronat: Weekend Małżeński, Fundacja Theosis, Fundacja W Innym Świetle, Studio K2, Stowarzyszenie Psychologów Chrześcijańskich, Mistrzowska Akademia Miłości, Fundacja Dla Rodziny, Wreszcie Żyć (12 kroków ku pełni życia), Jest Nadzieja.
Okładka książki Psychoedukacja w terapii uzależnienia od alkoholu

55,00 zł 42,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

Na początku procesu zdrowienia zachęca się osoby uzależnione do mówienia o swoich doświadczeniach, nawiązywania trzeźwych relacji czy odbudowywania tych, które zaniedbali podczas aktywnego picia. Potrzebują jednak konkretnych narzędzi, którymi będą mogli posłużyć się w budowaniu dobrej komunikacji i zapobiegną nawrotom. Pomocne w tym są dwa filary procesu zdrowienia komunikacja i motywacja. Prezentowana książka składa się z dwóch części: odpowiednio dla komunikacji i motywacji. Część pierwsza porusza tematykę komunikacji, zwracając szczególną uwagę na: - cechy dobrej komunikacji, skupiając się na tym, czym jest, co jej sprzyja, co ją utrudnia; - aktywne słuchanie w praktyce, czyli doskonalenie takich umiejętności jak dowartościowanie, odzwierciedlanie uczuć czy zadawanie pytań otwartych. Część druga skupia się na motywacji oraz porusza tematy w zakresie: - powodów powrotu do picia oraz pogłębiania ambiwalencji; - znaczenia i roli wartości oraz zasobów w procesie zdrowienia; - nabycia umiejętności wyznaczania i realizacji celów. Książka to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii uzależnienia od alkoholu. Przystępny język, sytuacje z życia codziennego oraz przykłady rozmów terapeutycznych w prosty sposób wprowadzają pacjenta w świat komunikacji i motywacji. Na końcu książki znajduje się obszerny zbiór załączników i streszczeń poszczególnych edukacji, które mogą być wykorzystane jako arkusze w trakcie prowadzonych zajęć. Spis treści: Wstęp Część I. KOMUNIKACJA 1. Rozmowy (nie)kontrolowane. Komunikacja - czym jest, co jej sprzyja i co ją utrudnia 2. Słyszę czy słucham? Aktywne słuchanie w praktyce 3. Parafrazuj i się dogaduj 4. Akcentowanie pozytywnych stron, czyli kilka słów o dowartościowaniu 5. Odzwierciedlenie uczuć 6. Czy pytania mają znaczenie? O znaczeniu pytań w komunikacji 7. "Przyganiał kocioł garnkowi". O komunikatach typu Ja i Ty 8. STOP! Bariery komunikacyjne Część II. MOTYWACJA 9. Za, a nawet przeciw. Dlaczego osoba uzależniona wraca do nałogu 10. Sprawdź, co dla ciebie jest ważne i co motywuje cię do działania. Odszukaj swoje "dlaczego", cz. I 11. Poznaj swoją hierarchię wartości. Odszukaj swoje "dlaczego" cz. II 12. Co chciałbym/chciałabym zmienić w swoim życiu 13. Jak dbać o swoje cele i skutecznie je realizować Bibliografia Załączniki Ćwiczenia Streszczenia edukacji dla pacjentów Noty o autorach
Okładka książki Podróż do świata uczuć

55,00 zł 42,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz? Program pt. Podróż do świata uczuć jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć: - scenariusze zajęć, - bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe, - karty pracy "Kartki z pamiętnika", - elementy diagnozy ericksonowskiej, - strategie i metody pracy z dziećmi, - opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia, - analizę procesu indywidualnego i grupowego, - zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju. Patronat: Polski Instytut Ericsonowski, Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii.
Okładka książki Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i..

55,00 zł 42,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

Rozmawiając z bliskimi osób, które podjęły próbę samobójczą, nieraz można usłyszeć: "Skąd mieliśmy wiedzieć?". Co powinno nas niepokoić? Jakie są pierwsze oznaki tego, że dziecko przeżywa kryzys? Jak pomóc i gdzie szukać pomocy? W książce znajdziemy m.in. informacje dotyczące tego, jak aktywnie reagować i wspierać osobę w kryzysie oraz jak wygląda pomoc specjalistów. Dodatkowo uwzględnione zostały najnowsze wyzwania, z jakimi przychodzi nam się mierzyć, takie jak m.in. hejt w sieci, "rzeczywistość" mediów społecznościowych, świat w/po pandemii. Obserwujmy, słuchajmy, pytajmy..., aby WIEDZIEĆ. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Dlaczego? 1.1. Skala problemu 1.2. Przyczyny samobójstw 1.2.1. Dlaczego młode osoby popełniają samobójstwa? 1.3. Kto jest najbardziej zagrożony? Wybrane grupy ryzyka 1.3.1. Kim jestem? O poszukiwaniu siebie 1.3.2. Różne oblicza przemocy 1.3.3. Pandemia samotności 1.3.4. Co się dzieje w mojej głowie? Dzieci i młodzież z zaburzeniami psychicznymi 1.4. To więcej niż smutek 1.4.1. Różne twarze depresji 1.4.2. Obawa o przyszłość. Jak my będziemy żyć? Rozdział 2. Martwię się 2.1. Niepokojące wypowiedzi 2.2. Zmiana zachowania 2.3. Problemy w szkole 2.4. Trudności w relacjach 2.5. Samouszkodzenia i zaburzenia odżywiania 2.6. Dolegliwości bólowe Rozdział 3. Jak mogę pomóc? 3.1. Obserwuj, pytaj, słuchaj i rozmawiaj 3.2. Gdy dzieje się najgorsze 3.4. Czynniki ochronne 3.4.1. Jak budować odporność psychiczną? 3.5. Nie zapomnij o sobie Rozdział 4. Kto może mi pomóc? 4.1. Centra, punkty i ośrodki interwencji kryzysowej 4.2. Pedagog, terapeuta, psycholog, a może psychiatra? Jaka jest różnica? 4.3. Pierwsze spotkanie 4.4. Historia 17-letniej Ewy Rozdział 5. Gdzie mogę szukać pomocy? Lista kontaktów 5.1. Kontakty do miejsc udzielających bezpłatnego wsparcia psychologicznego 5.2. Co warto (bezpłatnie) obejrzeć, posłuchać i poczytać? Bibliografia Spis rysunków i tabel
Okładka książki Godziny wychowawcze z nastolatkami

55,00 zł 42,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,11 zł

Książka została napisana z myślą o wychowawcach i pedagogach szkół ponadpodstawowych. Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie. Książka zawiera 30 scenariuszy, a każdy z nich - ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu. Spis treści: Kilka słów od autorek Scenariusz 1. Temat: Integracja grupy klasowej Scenariusz 2. Temat: Kultura dyskusji i szacunek dla jej uczestników Scenariusz 3. Temat: Zachowania kulturalne - savoir-vivre Scenariusz 4. Temat: Prawa i obowiązki ucznia Scenariusz 5. Temat: Odpowiedzialność prawna uczniów Scenariusz 6. Temat: Rola mediacji w szkole i życiu Scenariusz 7. Temat: Bezpieczeństwo w sieci Scenariusz 8. Temat: Cyberprzemoc - jedno z wielu zagrożeń Internetu Scenariusz 9. Temat: Przemoc relacyjna Scenariusz 10. Temat: Asertywność, czyli jak powiedzieć "nie" w sposób stanowczy, a nie agresywny Scenariusz 11. Temat: Konflikty - jak sobie z nimi radzić? Scenariusz 12. Temat: Komunikacja werbalna i niewerbalna Scenariusz 13. Temat: Komunikat Ja i komunikat Ty Scenariusz 14. Temat: Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna - która jest ważniejsza? Scenariusz 15. Temat: Jak prawidłowo i efektywnie się uczyć? Scenariusz 16. Temat: Rola wykształcenia i wiedzy w życiu Scenariusz 17. Temat: Studia jako kolejny etap w rozwoju człowieka Scenariusz 18. Temat: Rola współpracy i pomoc grupy w osiągnięciu celów indywidualnych oraz grupowych Scenariusz 19. Temat: Kim jestem? - pojęcie godności ludzkiej Scenariusz 20. Temat: Samorealizacja Scenariusz 21. Temat: Samoświadomość Scenariusz 22. Temat: Niepowodzenie - porażka, czy kolejny etap w rozwoju człowieka? Scenariusz 23. Temat: Transseksualizm a transpłciowość Scenariusz 24. Temat: Inny nie znaczy gorszy - tolerancja i akceptacja Scenariusz 25. Temat: Depresja - choroba cywilizacyjna Scenariusz 26. Temat: Stres i techniki relaksacyjne Scenariusz 27. Temat: Zdrowy styl życia Scenariusz 28. Temat: Anoreksja, bulimia, nadwaga, otyłość Scenariusz 29. Temat: Uzależnienie - tytoń, alkohol i narkotyki Scenariusz 30. Temat: Czego może nauczyć praca w wolontariacie? Zamiast zakończenia Bibliografia
Okładka książki W pułapce piękna

40,01 zł 29,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,28 zł

Lubię ludzi pięknych, ich wygląd jest mi całkowicie obojętny Przez ostatnie kilkadziesiąt lat kanon piękna wciąż ulegał zmianom. Żyjemy w kulturze, która stawia nas przed dylematem, czy piękno jest osobiste czy też uniwersalne? Wygląd jest częścią człowieka i każdy, kreując siebie, stara się w jakimś stopniu dostosować do obecnych kanonów piękna, często decydując się na konkretne, trwałe modyfikacje ciała. Dążenie do piękna w ten sposób z czasem może przynieść odwrotne do pożądanych skutki. To, co miało ozdabiać, wyrażać, zachwycać - budzi przerażenie. To, co miało służyć zdrowiu, wzmacniać - szkodzi. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań związanych z modyfikacją ciała. Wśród zagadnień znalazły się m.in.: - operacje plastyczne, które niejednokrotnie nazywane są chirurgią spełniania pragnień. Istnieje jednak spora grupa osób, która nigdy nie będzie zadowolona z osiągniętego rezultatu. Chcąc stale zmieniać swój wygląd, wpadają w pułapkę uzależnienia; - tatuowanie ciała i piercing - czy jest to sposób na wyrażanie siebie, poszukiwanie nowych doświadczeń czy po prostu moda?; - tanoreksja, czyli opalanie, które staje się nałogiem. Mimo ostrzeżeń zdrowotnych, wiele osób nadal chętnie odwiedza "gabinety światło- terapii"; - ortoreksja i bigoreksja, opisujące tematy zdrowego odżywiania i dbałości o sylwetkę, które zaczynają szkodzić. Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych. Przywołane wypowiedzi osób dzielących się swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a także rodzicom lepiej zrozumieć dane zachowania. Spis treści: Wstęp 1. Uzależnienie od piękna. Wciągający wir operacji plastycznych 1.1. Co kraj, to obyczaj - popularność operacji plastycznych 1.2. Czym jest uzależnienie od operacji plastycznych? 1.3. Portret osoby z dysmorfofobią 1.4. Czynniki ryzyka rozwoju "uzależnienia od operacji plastycznych" 1.5. Okiem eksperta Bibliografia 2. Tatuowanie ciała. Wyrażanie siebie czy chwilowa moda? 2.1. Skala zjawiska 2.2. Dlaczego ludzie się tatuują? 2.3. Cechy osób z tatuażami 2.4. Czy można uzależnić się od robienia tatuaży? Bibliografia 3. Piercing - ozdabianie czy okaleczanie ciała? 3.1. Piercing - czym jest? 3.2. Motywy piercingu 3.3. Rodzaje piercingu 3.4. Czy kolczykowanie uzależnia? 3.5. Charakterystyka osób kolczykujących się 3.6. Zagrożenia związane z piercingiem Bibliografia 4. "Kobiety lubią brąz". Tanoreksja - kiedy opalanie staje się nałogiem 4.1. Czym jest tanoreksja? 4.2. Skala zjawiska 4.3. Motywacja do korzystania z solarium 4.4. Opalanie jako uzależnienie 4.5. Fizjologiczne dowody na uzależnienie od opalania 4.6. Rozpoznawanie tanoreksji 4.7. Interwencje terapeutyczne 4.8. Solarium oczami użytkowników Bibliografia 5. Ortoreksja - kiedy zdrowe odżywianie zaczyna szkodzić 5.1. Czym jest ortoreksja 5.2. Co jedzą osoby z ortoreksją? 5.3. Po jakich zachowaniach rozpoznać ortoreksję? 5.4. Życie w pułapce ortoreksji 5.5. Co sprzyja rozwojowi ortoreksji? 5.6. Leczenie ortoreksji 5.7. Czym bada się występowanie ortoreksji? Bibliografia 6. "Kłopoty" z ciałem - bigoreksja 6.1. Czym jest bigoreksja? 6.2. Początki - jak to się zaczyna? 6.3. Po czym rozpoznać bigoreksję? 6.4. Życie z kompleksem Adonisa 6.5. Bigoreksja a inne używki 6.6. Co sprzyja rozwojowi bigoreksji? 6.7. Bigoreksja a inne zaburzenia 6.8. Narzędzia pomagające w stwierdzeniu bigoreksji Bibliografia Zakończenie Noty o Autorach
Okładka książki Nastolatek w kryzysie

85,00 zł 65,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,06 zł

We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: DEPRESJA, PRZEMOC, CYBERPRZEMOC, AGRESJA, STRATA BLISKIEJ OSOBY. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: TALENTY, PRAGNIENIA, MARZENIA, CELE W ŻYCIU oraz rozwijania zachowań prospołecznych: EMPATIA, ŻYCZLIWOŚĆ, WDZIĘCZNOŚĆ.
Okładka książki Retoryka - zapomniany fragment szkoły

60,00 zł 46,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,93 zł

Książkę kierujemy do nauczycieli uczących na wszystkich etapach kształcenia polonistów i innych, pedagogów, psychologów, ze szkół publicznych i społecznych, którzy w pracy z dziećmi/młodzieżą dbają o poprawność, etykę i kulturę języka ojczystego, zwłaszcza mówionego. Kierujemy ją też do studentów pedagogiki. Odchodząc od encyklopedycznego przekazywania wiedzy na rzecz twórczego rozwiązywania problemów, nauczyciele muszą podjąć trud kształcenia umiejętności ponadprzedmiotowych mówienia, słuchania, czytania, pisania, logicznego myślenia, analizowania, argumentowania, wnioskowania, kultury wypowiedzi publicznej oraz współpracy w grupie. Zwracamy się do nauczycieli, którzy dążą do holistycznego rozwoju osobowości uczniów, pragną wychować człowieka kulturalnego, twórczego, myślącego, przedsiębiorczego, a jednocześnie wrażliwego i tolerancyjnego, mówiącego piękną, poprawną polszczyzną.
Okładka książki Przywództwo a innowacyjność organizacji

42,00 zł 33,93 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,87 zł

Jednym z najcenniejszych zasobów organizacji są jej pracownicy. To ludzie tworzą i wprowadzają innowacje, ich postawa wobec innowacji jest najważniejsza. Bardzo dużą rolę w kształtowaniu postaw innowacyjnych w firmie odgrywa przywódca. Przywódcy powinni być otwarci na pomysły, inicjatywy pracowników, powinni je wspierać, a nie hamować. Muszą także ufać swoim pracownikom, tworząc odpowiednią atmosferę w pracy, opartą na wzajemnej współpracy, lojalności i zaufaniu. Pracownicy muszą natomiast mieć świadomość rzeczywistego wpływu na procesy innowacyjne w firmie. Im bardziej kadra kierownicza sama rozumie istotę i charakter innowacji, tym łatwiej jest jej przygotować i przekonać do tego pracowników. Wiele organizacji szuka sposobów stymulowania i promowania innowacyjności pracowników, jedną z nich jest przywództwo, które może wzmagać zachowania innowacyjne pracowników. Powyższe okoliczności uzasadniają potrzebę badań nad rolą przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej, co stanowi cel niniejszej publikacji. Książka uzupełnia i rozszerza dotychczasową wiedzę na temat różnych rodzajów przywództwa i jego wpływie na innowacyjność. Autorka w swoich badaniach nie przyjęła żadnej konkretnej teorii przywództwa, lecz przeanalizowała problem z trzech odmiennych perspektyw dotyczących roli przywódców w stymulowaniu innowacyjności pracowników. W pierwszej zbadała własne podejście liderów do zmian, rozwiązywania problemów, wyznaczanie przez nich celów i komunikowania się. Drugi aspekt objął styl kierowania pracownikami. W trzecim przeanalizowano podejście kadry zarządzającej do pracowników, metody pobudzania ich kreatywności, poszerzania wiedzy, propagowania zachowań innowacyjnych czy nadzoru nad pracą zespołową. Książka adresowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych, doktorantów w obszarze nauk o zarządzaniu i jakości oraz menedżerów, przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy w zakresie roli przywództwa w stymulowaniu działalności innowacyjnej pracowników.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,42 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

9. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Okładka książki Misja

44,99 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj