Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Pospiszyla:
Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Wielu autorów z różnych punktów widzenia, zarówno przez pryzmat wyników badań empirycznych, jak i poprzez próby stworzenia wartościowych konceptualizacji stara się wyjaśnić mechanizmy powstawania i funkcjonowania tego niepokojącego zjawiska. Dotykowym atutem recenzowanej pracy jest to, że zawiera ona także prace autorów zagranicznych, przez co niepokojący problem narastania agresji dzieci i młodzieży zyskuje szersze, międzykulturowe ujęcie.
Z recenzji prof. dr. hab. Mieczysława Cioska:
Oto literatura polska poświęcona problematyce agresji dzieci i młodzieży wzbogaca się o pozycję godną bacznej uwagi Czytelników. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że prace zawarte w zbiorze „Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania“ starannie zredagowanym przez Danutę Borecką-Biernat spotkają się z życzliwym przyjęciem szerokiego kręgu Czytelników i będą dla nich bardzo cennym i użytecznym materiałem do przemyśleń. Zaprezentowane artykuły bardzo dobrze świadczą o dociekliwości poznawczej i wysokim poziomie kompetencji ich Autorów.
Książka przeznaczona jest dla podwójnego odbiorcy. Łączy wymagania stawiane monografii naukowej z ujęciem popularyzatorskim, przeznaczonym do szerszej rzeszy odbiorców. Adresowana jest zarówno do dydaktyków, jak i studentów oraz nauczycieli polonistów w dobie reformy, z myślą o maturze 2015 roku. Jednak jej szczególna wartość polega na pokazaniu nauczycielom i wychowawcom sposobu na eliminowanie agresji i patologii wśród młodzieży.
W ramach nowych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.
Z recenzji prof. UAM dra hab. Jerzego Kaniewskiego
Zakład Dydaktyki IFP UAM w Poznaniu
Książka Beaty Prościak jest bez wątpienia propozycją wartościową poznawczo i nowatorską dydaktycznie, (?) może wywołać zainteresowanie zarówno praktykujących nauczycieli języka polskiego, jak i badaczy dydaktyki polonistycznej. (...) Wspominałem już o nowatorstwie dydaktycznym, które sprowadza się nie tylko do zaproponowania nowej w kształceniu polonistycznym metody pracy z tekstem (do praktykowania nie tylko zresztą na lekcjach literackich), ale i do przekonującej propozycji działań nakierowanych na rozwiązywanie konfliktów (przeciwdziałanie agresji), dających się wykorzystać również podczas lekcji innych przedmiotów. Obok zalet praktycznych, za które uważam przede wszystkim obszerną prezentację lekcyjnych rozwiązań dostosowanych do prezentowanego przez grupę uczniów typu inteligencji czy też propozycję nowego formułowania tematów wypracowań w pracy szkolnej i na maturze pisemnej (istotną zwłaszcza w perspektywie zmian zapowiadanych na 2015 rok), książka odświeża również u praktykujących nauczycieli niezbędną w pracy z uczniem wiedzę teoretyczną z dziedziny psychologii, a zwłaszcza komunikacji społecznej.
z recenzji prof. UEK dr hab. Alicji Miś:
Podjęta problematyka ma charakter nowatorski; nie ma bowiem w polskiej literaturze przedmiotu podobnego opracowania. Znaleźć można jedynie przyczynki, w postaci nielicznych artykułów, częściej dotyczących twórczości i talentów w organizacji niż pracoholizmu (?).
Sformułowany przez Autorów przedmiot opracowania sprowadza się do ?dokładniejszego określenia możliwych relacji pomiędzy aktywnością twórczą a pracoholizmem?. Sposób dojścia do tak nakreślonego wyniku obejmuje także wykorzystanie metody biograficznej jako podstawy prowadzonych badań ? co ujawnia dodatkowy walor pracy: jej wkład w metodologię badawczą nauk o zarządzaniu, w których metoda biograficzna jako sposób gromadzenia informacji jest śladowo wykorzystywana jedynie w procesie pozyskiwania pracowników do organizacji (?). Stojąc na gruncie koncepcji zasobowej organizacji Autorzy skonstatowali, iż tworzywem aktywności twórczej jest wiedza poddająca się kształtowaniu i transformowaniu w konkretne produkty, a duże zaangażowanie pracowników w pracę, odczuwanie przymusu pracy i satysfakcji z pracy jest pożądane z punktu widzenia organizacji. Jednak pewien specyficzny układ wymienionych charakterystyk aktywności twórczej prowadzi do zachowań nieefektywnych i swoistego ?nadużycia? zasobu ludzkiego. Przyjęto zatem, iż ?pracoholizm? wcale nie jest mniej groźny w skutkach tylko dlatego, że odnosi się do wykonywania pracy twórczej a nie odtwórczej (?). Rozdział IV ?Wypowiedzi twórców jako źródło informacji o ich pracoholizmie? jest najbardziej spektakularny w całym opracowaniu. Sam w sobie niezwykle twórczy zarówno jeśli chodzi o pomysł, jak i jego realizację, że nie wspomnę o ciekawej zawartości. Zaproponowany tu algorytm poszukiwania elementów pracoholizmu jest nowatorski i otwiera nowe możliwości metodologiczne w zarządzaniu.
Zaletą książki jest przejrzystość, przystępność i spójność, co nie jest łatwe w książkach pisanych pod redakcją. Niewątpliwym atutem są liczne opisy z praktyki Autorów, raporty z badań, przykłady bajek, utworów literackich, opisy zabaw, wskazówki dla rodziców i nauczycieli. Dzięki temu Autorzy swobodnie przechodzą od założeń teoretycznych i definicji do rozwiązań praktycznych, które wychowawcy i rodzice mogą wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi. To wszystko czyni książkę RODZICE, NAUCZYCIELE, MEDIA. KTO PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYCHOWANIE I EDUKACJĘ DZIECI? pod redakcją naukową dr Anety Jegier ważną, ciekawą publikacją, która z pewnością znajdzie swoich odbiorców wśród osób zajmujących się wychowaniem i kształceniem małego dziecka. Bowiem celem każdego z nas powinna być odpowiedzialność za rozpoznawanie i rozwijanie niepowtarzalności i potencjału każdego dziecka oraz troska o wychowanie w duchu uniwersalnych wartości.
dr Beata Szurowska
Niniejsza praca zawiera wysoce profesjonalną, szeroko zakrojoną prezentację zagadnień charakteryzujących procesy spostrzegania wzrokowego człowieka z punktu widzenia neuropsychologii. (?) Stanowi perfekcyjne opracowanie i prezentację zagadnień wyeksponowanych w tytule, a pochodzących z rozeznania w literaturze, z badań własnych oraz ich interpretacji. (?) Monografię tę Autorka kieruje zarówno dla osób zaangażowanych w rozwój wiedzy o mózgowych mechanizmach funkcjonowania człowieka w normie i w patologii, jak również do osób działających w praktyce klinicznej z pacjentami neurologicznymi.
prof. zw. dr hab. Danuta Kądzielawa
Współcześnie młodzi ludzie doświadczają różnorodnych problemów związanych z wchodzeniem w dorosłość, których nie napotkały starsze generacje. Toteż bywa, że młoda osoba często pozostaje sama wobec trudności otaczającego ją świata, co może stać się źródłem poczucia osobistego niespełnienia. Część młodych nie jest w stanie podołać nadmiernym wymaganiom społeczeństwa, presji otoczenia na osiąganie sukcesu – przy jednoczesnej nieczytelności społecznych norm, braku wsparcia ze strony starszych dorosłych, osłabieniu więzi rodzinnych. (...) Niniejsza monografia obrazuje kluczowe problemy młodych Polaków z perspektywy współczesnych przemian społeczno-kulturowych. Ogromna skala zmian zachodzących w kontekście życia skutkuje przemianami funkcjonowania młodych ludzi, niekiedy bardzo drastycznymi i niepokojącymi z punktu widzenia ich dobrostanu. W jednej monografii nie sposób ukazać wszystkich szans rozwoju jednostek tkwiących we współczesnej rzeczywistości ani wszystkich zagrożeń z jakimi stykają się, bądź mogą zetknąć się młodzi ludzie. Toteż mamy świadomość, że zostawiamy Czytelnika z pewnym niedosytem w tej kwestii, ale taki był też nasz zamiar: pobudzić Jego wrażliwość na potrzeby i problemy młodzieży i młodych dorosłych i zainspirować do poszukiwań nad możliwością wsparcia ich w trudzie stawania się odpowiedzialnym uczestnikiem i kreatorem nowej rzeczywistości.
Rodzina polska XXI wieku przeżywa zmiany i trudności w wymiarze, jaki trudno było wcześniej przewidzieć. Problemy te są konsekwencją dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego w XX wieku i dotyczą jej istoty, struktury, modelu funkcjonowania, zwłaszcza zadań, z których szczególne miejsce zajmują szeroko rozumiane funkcje wychowawcze. Przyczyn owych zmian i trudności należy poszukiwać w różnych obszarach życia: od przemian cywilizacyjnych, przez postęp kulturowy, gospodarczy, ekonomiczny, technologiczny po zmiany w sferze moralnej i egzystencjalnej. Nie bez znaczenia dla funkcjonowania rodziny pozostają takie zjawiska, jak proces postindustrializacyjny i urbanizacyjny oraz dynamiczny postęp naukowy, który powodując liczne zmiany w systemie wartości, kreując przy tym nowe potrzeby człowieka, wymusza nową jakość życia jednostki i funkcjonowania rodziny. Celem opracowania jest inspirowanie do refleksji nad związkami pomiędzy różnymi wymiarami funkcjonowania rodziny a oddziaływaniem mediów na jednostkę i jej styl życia. W książce została przedstawiona wieloaspektowa analiza rodziny w kategoriach twórcy i odbiorcy treści medialnych. Autorzy szukają w niej odpowiedzi na pytania: Czy media zmieniały rodzinę? Jak, w jaki sposób, dlaczego i po co?
Z recenzji prof. dr hab. Wioletty Tuszyńskiej-Boguckiej:
Analizując całą listę zagrożeń, jakie wiążą się z korzystaniem przez młodych ludzi z mediów elektronicznych, możemy ulec pokusie skierowania całego wysiłku na maksymalne ograniczenie korzystania z nich. Wydaje się jednak, że kluczową sprawą jest stworzenie takiej kultury domowej, nakierowanej na bycie z innymi, rozmowę, wzajemną pomoc i wreszcie naukę i własny rozwój, która spowoduje, że dziecko/dorastający nie będzie liczył czasu do kolejnego filmu lub kolejnej sesji z komputerem. Jest to więc stworzenie swoistej ?kultury domowej?, czyli zbioru rozsądnych zasad korzystania z mediów. Niniejsza praca jest cennym przyczynkiem właśnie do takiej pracy i stanowi cenną pozycję wydawniczą.
Prof. nadzw. dr hab. Stanisław WITKOWSKI ? Uniwersytet Wrocławski:
Książka pod redakcją Zbigniewa Antczaka to znakomite studium teoretyczno-empiryczne ukazujące wyzwania, jakie pojawiają się w związku z dynamicznymi zmianami zachodzącymi we współczesnych organizacjach. Zmiany te dotyczą nie tylko charakteru pracy, dominacji struktur sieciowo-wirtualnych, ale również konieczności wielowariantowego opracowywania misji i strategii firm w oparciu o nowe metodologie prognozowania (foresight). Do ważnych zagadnień podjętych przez Autorów zaliczam przede wszystkim: zagospodarowanie kapitału ludzkiego w postaci coraz większej liczby pracowników w wieku senioralnym, rewizję dotychczasowych poglądów na temat planowania karier pracowników wiedzy, nowe wymagania kompetencyjne dotyczące pracowników wykonawczych i menedżerów. Autorzy nie tylko krytykują dominujące obecnie podejścia teoretyczne, przedstawiają także nowe propozycje rozwiązywania problemów praktycznych na bazie zaprezentowanych własnych badań empirycznych. Praca zainteresuje zarówno naukowców, jak i adeptów zarządzania, specjalistów HR oraz psychologów zarządzania. Jest źródłem ważnej refleksji nad współczesnymi organizacjami oraz stanowi kopalnię pomysłów, które ukierunkowują dalsze badania.
Dzięki tej książce poznasz sposoby komunikowania się i prowadzenia negocjacji z przedstawicielami różnych narodowości. Znajdziesz w niej wskazówki:
- jak przygotować spotkanie,
- jak posadzić gości przy stole,
- kiedy wręczyć wizytówki, a kiedy prezenty,
- jak zyskać sympatię i zaufanie partnera,
- jak uniknąć gaf towarzyskich,
- jaką przyjąć postawę negocjacyjną i techniki, aby odnieść sukces.
Kluczem do sukcesu jest poznanie świata wielokulturowego. Każdy naród ma swoją kulturę i historię, własny sposób myślenia i styl życia, coś co moglibyśmy nazwać jego duszą. Książka pomaga zajrzeć w myśli Rosjan, Niemców, Anglików, Włochów, Hiszpanów, Szwedów, Francuzów, Arabów, Hindusów. Latynosów, mieszkańców Dalekiego Wschodu, mieszkańców Kaukazu, a także obywateli USA. Temu zagadnieniu poświęcony jest najbardziej obszerny rozdział książki, zatytułowany: ?Portrety narodów. Podpatrywanie zachowań?. Choć książka eksponuje różnice w zachowaniach przedstawicieli różnych kultur, to jednak nie ocenia i nie dokonuje osądów. Żadnej kultury nie stawia wyżej od innej. Celem Autora jest, aby Czytelnik postarał się zrozumieć innych, zanim zasiądzie do stołu negocjacyjnego.
W publikacji podejmowane sa kwestie fundamentalne dla organozacji gospodarczych, autor od podstaw bada tzw. życiowe, elementarne zależności istnienia i rozwoju organizacji uwarunkowane aktywnością i relacjami człowieka w zespole.
Szczególną wartość interpretacyjną mają stawiane kwestie wymagające włączenia do programów kształcenia ekonomicznego, takie jak mechanizm intuicji, motywacji, kreatywności, stresu, konfliktów, patologii, entropii organizacji oraz szereg zagadnień dotyczących kultury, etyki, współdziałania, zaufania itp.
Sukces w biznesie to połączenie wielu elementów: dobrego pomysłu na biznes, zorganizowania go w formie firmy i fachowego zarządzania nią w burzliwych czasach.
Autorzy wskazują w książce, co jest istotą zarządzania, jak ważny jest kontekst, w jakim się ono odbywa, jakie umiejętności i narzędzia pomagają menedżerom w ich codziennej pracy oraz jak rozwiązywać typowe problemy firmy.
Nowe zmienione i uzupełnione wydanie podręcznika składa się z dwóch części: teoretycznej, (przewodnika po sprawozdaniu finansowym) i części drugiej - zbioru zadań, który ułatwi sprawdzenie przyswojonej wiedzy. Autorka przygotowała też robocze arkusze kalkulacyjne dostępne na stronie www.ksiegarniasgh.pl korzystając z których można obserwować zmiany po każdej operacji..
Głównym celem niniejszej książki jest opisanie fenomenu zjawiska inwestycji odpowiedzialnych społecznie. Ideę inwestowania społecznie odpowiedzialnego (Socially Resonsible Investing SRI) można scharakteryzować jako etyczną, socjalną i odpowiedzialną działalność ukierunkowaną na długookresowe zyski.
Inwestorzy są zainteresowani nie tylko maksymalizacją zysków, lecz innymi pozaekonomicznymi czynnikami, które wpływają na ich decyzje inwestycyjne. Czynniki te związane są głównie z ochroną środowiska naturalnego, kwestiami społecznymi i etycznymi oraz zachowaniem ładu korporacyjnego.
Inwestycje społecznie odpowiedzialne można skrótowo określić jako inwestycyjny odpowiednik idei CSR (społecznej odpowiedzialności firm).
Jest to pierwsza książka napisana przez polskiego autora, która w tak oryginalny sposób przedstawia rozważania na temat inwestowania społecznie odpowiedzialnego (...).
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Janusza Ostaszewskiego
Prezentowana publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat skomplikowanej problematyki dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych. W książce szczegółowo omówiono problematykę związaną z tego typu zdarzeniami, poczynając od ich zdefiniowania, poprzez szczegółowe omówienie rodzajów wypadków przy pracy, a także przedstawienie sposobu ustalania okoliczności i przyczyn takich wypadków. Opracowanie opisuje problematykę świadczeń, jakie przysługują pracownikom, w związku z tego typu zdarzeniami, jak również procedurę dotyczącą stwierdzenia choroby zawodowej, uwzględniając w szczególności bogate orzecznictwo sądowe.
Książka adresowana jest do szerokiego spektrum Czytelników, zajmujących się wypadkami przy pracy i chorobami zawodowymi, począwszy od praktyków prowadzących postępowania powypadkowe i dokumentację związaną z tego typu zdarzeniami, jak również do pracowników oraz studentów.
Książka powstała w wyniku zapotrzebowania na podręcznik do przedmiotu bezpieczeństwo społeczne na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne.Celem tego podręcznika jest zapoznanie studentów z wieloaspektową problematyką bezpieczeństwa społecznego: z podstawowymi zagrożeniami bezpieczeństwa społecznego (problemem biedy, wykluczenia społecznego itp.), rolą administracji publicznej w odniesieniu do prowadzonej polityki społecznej oraz perspektywami poprawy bezpieczeństwa społecznego w Polsce.Jednym z zadań tej pracy jest wskazanie na rosnące znaczenie bezpieczeństwa społecznego jako składnika bezpieczeństwa państwa (narodowego). W pracy podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: jak państwo rozwiązuje liczne problemy związane z bezpieczeństwem społecznym i czy istnieje spójny system bezpieczeństwa w ramach obowiązujących przepisów prawa i przyjętych strategii.
Jak powinna wyglądać i na czym opierać się diagnoza dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Co to jest wczesna interwencja i czym się różni od wczesnego wspomagania rozwoju? Jakie przedszkole będzie najlepsze dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną? Jakie możliwości edukacyjne ma do wyboru uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną, a jakie z umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Co to są zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniesie lektura książki.Z recenzji prof. dr hab. Marzenny Zaorskiej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu:(...) wyrażam pełne przekonanie, że recenzowane opracowanie przyczyni się do lepszych i bardziej efektywnych działań realizowanych w instytucjach edukacyjnych, a wyznaczanych przez obowiązujące unormowania prawa oświatowego, których adresatem są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną. Ponadto pozwoli nauczycielom pracującym w szkolnictwie ogólnodostępnym, integracyjnym i specjalnym działać w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb konkretnego ucznia, w oparciu o podbudowę teoretyczną i praktyczną.
recenzji prof. dr. hab. Stanisław Korenika:
Jest to interesujące i wartościowe opracowanie na temat zarządzania projektami unijnymi. Z punktu widzenia praktyki gospodarczej łączy w sobie dwa istotne i aktualne zagadnienia: pozyskiwanie środków w ramach funduszy strukturalnych oraz zarządzanie projektami unijnymi. Autorki, jako osoby zaangażowane teoretycznie i praktycznie w zarządzanie projektami unijnymi, przystępnie prezentują najważniejsze kwestie z omawianego obszaru.
Książka adresowana jest do podmiotów, organizacji oraz instytucji planujących pozyskiwanie funduszy unijnych, jak również dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu (np. studenci, doktoranci, właściciele firm, kadra zarządzająca wyższego szczebla, osoby zarządzające instytucjami non profit, pracownicy instytucji publicznych, w tym nauczyciele, dyrektorzy szkół, urzędnicy komórek ds. funduszy europejskich, itp.). Ze względu na poruszaną problematykę, a przede wszystkim całościowy i uniwersalny charakter prezentowanych zagadnień, pozycja ta może służyć wskazanym wyżej odbiorcom. Wzbogacenie ich wiedzy wpłynie z kolei na skuteczność wykorzystania w naszym kraju dostępnych obecnie oraz w przyszłości środków z funduszy unijnych.
Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że proces zatrudnienia pracownika to w praktyce skomplikowany mechanizm działań, którego finalnym efektem jest podpisanie umowy nakładającej szereg praw i obowiązków, zarówno po stronie pracodawcy jak też pracownika.
Przygotowany poradnik uwzględnia aktualne przepisy oraz orzecznictwo w tym zakresie, a poszczególne zagadnienia wybrane i przedstawione zostały w oparciu o wieloletnie doświadczenie Autorów.
Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów związanych z zatrudnieniem tym wszystkim, którzy w tym procesie uczestniczą tj. kandydatom do pracy, pracownikom, jak również pracodawcy reprezentowanym przez właściciela, dyrektora personalnego, kadrowca, doradcę podatkowego itp.
Advances in intelligent methods have significantly modified the business organization of enterprises and the way they do business. The efficient management of the new form of business needs new tools. Therefore, this book presents an optimization method with genetic algorithms for operating decision making in supply networks.
This book focuses on both the theory and applications of genetic algorithms for planning and scheduling in supply networks and is divided into two parts. Part I presents the general aspects of the supply network management, with background information on the planning and scheduling methods. The main objective of studies presented in Part I is to analyze the concept and forms of inter-organizational cooperation from a viewpoint of the operating decision making.
Part II introduces to genetic algorithms and presents their applications. The theoretical side deals with the procedures of genetic algorithms, representation, selection and genetic operators. The purpose of this book is to pay special attention to applications of genetic algorithms to the supply network planning and scheduling. The applications of genetic algorithms concern mainly production environments.
Współczesne organizacje składają się z wzajemnie ze sobą połączonych części (systemów), w których czynnik ludzki jest najważniejszy, bowiem realizuje wspólne określone cele dla powodzenia organizacji jako całości. W systemie społecznym organizacji dokonują się sieci interakcji współpracujących ze sobą ludzi, którzy w ten sposób przyczyniają się do osiągnięcia celów organizacji i zaspokajania potrzeb osobistych. Wymagania stawiane pracownikom we współczesnych organizacjach stale rosną, ludzie (pracownicy) będący uczestnikami danej organizacji nie tylko tworzą to, co jest widoczne na zewnątrz, łatwe do zbadania – czyli definiują role organizacyjne, układają je w struktury, wypracowują strategie działania, ale przede wszystkim wytwarzają w organizacji to, co jest z zewnątrz niezauważalne, niełatwe do określenia i zdefiniowania, budując m.in. klimat i kulturę organizacji, wartości i postawy. Tworzą to, co w organizacji najważniejsze, a mianowicie system społeczny zakładu pracy. Współcześnie pojęcie pracownika zostało zastąpione pojęciem członka organizacji, właściwe relacje międzyludzkie, budowane są bowiem na zasadzie partnerstwa i harmonii pomiędzy człowiekiem a środowiskiem pracy. Szczególna rola przypada tutaj kadrze kierowniczej, która powinna kreować zarówno zachowania pracowników jak i wizerunek samej organizacji. Nie jest to zadanie łatwe, z uwagi na fakt, iż duża dynamika zmian w otoczeniu zewnętrznym organizacji, oddziałuje bezpośrednio na samą organizacje, a co za tym idzie na zasoby ludzkie. Podejmowana problematyka książki ma charakter interdyscyplinarny, występuje w niej bowiem problematyka socjologiczna, psychologiczna, ekonomiczna czy nauk o zarządzaniu. Książka adresowana jest zarówno do kadry menedżerskiej, zajmującej różne szczeble zarządzania we współczesnych organizacjach gospodarczych, instytucjach administracji rządowej i samorządowych, jak i studentów nauk społecznych i humanistycznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?