Pracownik socjalny powinien legitymować się szerokim wachlarzem kompetencji, od wiedzy począwszy na różnego rodzaju umiejętnościach społecznych skończywszy. Kompetencje mediacyjne jest to jeden z aspektów, który jest niezbędny w profesji pracownika socjalnego, biorąc pod uwagę szeroki wachlarz problemów, z jakimi przychodzą klienci do ośrodków pomocy społecznej. Książka ma na celu pokazanie, jaka jest wiedza pracowników socjalnych nt. mediacji oraz diagnoza kompetencji mediacyjnych w tej grupie zawodowej.
Książka jest przewodnikiem po gąszczu przepisów prawa pracy kierowanym głównie do osób zarządzających przedsiębiorstwem, które muszą na co dzień postępować wedle obowiązujących norm prawnych. Innymi słowy poradnik pokazuje jak stosować prawo pracy w praktyce od samego początku, tj. od nawiązania stosunku pracy aż do jego zakończenia. W książce można znaleźć charakterystykę i niezbędne wskazówki dotyczące postępowań sądowych, które mogą mieć miejsce w przedsiębiorstwie. Wszystkie zagadnienia są zaopatrzone w orzeczenia sądowe oraz szereg przykładów dla lepszego zrozumienia. Dzięki takiej formie przekazu menedżer będzie mógł bez problemów stosować prawo w toku pracy bez narażenia się na niezbędne spory z pracownikami. Co za tym idzie zakład pracy będzie mógł funkcjonować zgodnie z najwyższymi standardami i obowiązującymi przepisami prawa.
Opracowanie m.in. omawia:
- Procedurę rekrutacji pracownika do pracy;
- Nawiązanie i przebieg zatrudnienia pracowniczego;
- Warunki współpracy z zakładowymi organizacjami związkowymi;
- Kontrolę przestrzegania przepisów prawa pracy w przedsiębiorstwie;
- Postępowanie w sprawach z zakresu prawa pracy;
- Kontrakt menedżerski jako cywilnoprawną formę świadczenia pracy;
- Wzory pism i niezbędnych przepisów prawa.
Jak wskazuje sam tytuł głównymi odbiorcami książki są menedżerowie przedsiębiorstw, którzy muszą stosować prawo pracy na co dzień. Opracowanie może także znaleźć adresatów w kręgu sędziów, adwokatów, jak również radców prawnych.
Głównym celem opracowania jest ukazanie możliwości organizacji procesów zaopatrzenia medycznego szpitali publicznych na drodze tworzenia Szpitalnych Grup Zakupowych, których rolą jest konsolidacja zakupów większej liczby podmiotów agregujących swój popyt.
Poprzez wyeksponowanie roli efektywności przebiegu samych procesów zakupowych, jak również poziomu kosztów zaopatrzenia medycznego, ukazano wpływ tych dwóch elementów na konkurencyjność szpitali publicznych w Polsce. W tym celu dokonano analizy organizacji i przebiegu procesów zakupowych w szpitalach publicznych oraz poziomu i struktury kosztów zaopatrzenia w zakresie produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
Autorzy przedstawili zbiór praktycznych zasad i warunków organizacji zakupów grupowych szpitali publicznych funkcjonujących w polskich realiach, dla których racjonalizacja kosztów osiągnięta w ten sposób może stanowić fundament strategii konkurowania w sektorze ochrony zdrowia. Po ustaleniu praktycznego schematu zorganizowania procesów konsolidacji zakupów szpitali publicznych oraz w odniesieniu do doświadczeń na rynkach niemieckim i amerykańskim wskazano potencjalne korzyści do uzyskania w analogicznych procesach zachodzących w podmiotach w polskim sektorze ochrony zdrowia.
Książka poświęcona jest problematyce funkcjonowania współczesnych ludzi w obliczu spotykających ich dylematów. Zawiera najnowsze naukowe wyjaśnienia sposobów funkcjonowania ludzi w kontekście realizowanych przez nich ról i zadań, z jakimi zmagają się na co dzień. Ten obszar nauki w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin: psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, biologów, ekonomistów, informatyków, prawników, politologów i rozwija się bardzo dynamicznie. Wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczne, ekonomiczne, technologiczne powodują, że w życiu ludzi pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne z tej perspektywy zagadnienia.
Wśród autorów znajdują się uznani polscy badacze oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia współczesnych ludzi. Ze względu na interdyscyplinarny charakter książki stanowi ona połączenie różnych punktów widzenia na problem ról i zadań współczesnych ludzi.
W książce dokonano analizy funkcjonowania G20 na poziomie przywódców państw jako relatywnie nowego, istniejącego od 2008 roku, klubu współpracy międzynarodowej, będącego zarazem systemowym centrum globalnej sieci powiązań. Signum specificum grupy jest umiejętność łączenia się i wspólnego działania przez państwa na różnych poziomach, co stanowi zmianę jakościową w porównaniu do powolnego i mało elastycznego funkcjonowania organizacji międzynarodowych powstałych po II wojnie światowej.
Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich została skoncentrowana na warunkach wyłonienia się globalnego zarządzania, wyjaśnieniu tego fenomenu od strony pojęciowej, teoretycznej, a także ukazaniu głównych jego aren, aktorów i zależności.
W drugiej części ukazano genezę i ewolucję G20, począwszy od jej form zalążkowych, za które uznano G7 i G8, koncentrując się na roli grupy dwudziestu jako „kotwicy” antykryzysowej. Ukazano też podobieństwa i różnice między G8 a G20 na szczeblu liderów, perspektywy rozwoju relacji między tymi klubami państw w oparciu o trzy modele interakcji, a także wskazano na propozycje usprawnienia działania G20. Ponadto w tej części pracy spojrzenie na grupę zostało poszerzone o próbę umieszczenia jej w przestrzeni pojęciowej i teoretycznej.
W trzeciej części pracy zanalizowano i poddano ocenie funkcjonowanie grupy dwudziestu w praktyce, to znaczy na kolejnych szczytach przywódców oraz w czasie przypadającym między ich przeprowadzeniem.
Przedsiębiorstwo jest jednym z głównych podmiotów gospodarki narodowej. Procesy zachodzące wewnątrz przedsiębiorstwa są bardzo istotne z punktu widzenia wzrostu i rozwoju gospodarczego. Umiejętność prawidłowego odczytywania i analizowania sprawozdań finansowych oraz szybkiego reagowania na niekorzystne wyniki stanowi o jego dalszym rozwoju.
Prezentowana publikacja odnosi się właśnie do takich problemów, opisując podstawową wiedzę na temat podstaw finansów przedsiębiorstw. Wiedzę taką powinni posiąść przede wszystkim uczniowie szkół średnich oraz studenci studiów o profilu ekonomicznym, a także wewnętrzni (zarządzający, właściciele, pracownicy, kontrolerzy i analitycy) i zewnętrzni użytkownicy sprawozdań finansowych (inwestorzy, kredyto- i pożyczkodawcy, klienci, dostawcy, konkurenci, agendy rządowe, ubezpieczyciele, agencje informacyjne, wywiadownie handlowe).
Książka ma na celu zrozumienie zachowań patologicznych, które wpływają destrukcyjnie na rozwój społeczny i gospodarczy. Pierwsze rozdziały poświęcone zostały patologiom z perspektywy socjologicznej, prawnej oraz krytycznego nurtu zarządzania. Czytelnik może zapoznać się z problematyką mobbingu i konformizmu. W książce nie mogło zabraknąć analizy rozwiązań służących przeciwdziałaniu patologiom organizacji. Czytelnika zainteresują takie zagadnienia, jak: uczciwość w sferze finansów i patologie dotyczące życia akademickiego, nieprawidłowości w rachunkowości, polityce i bezpieczeństwie narodowym. Bezcenne są rozważania na temat problemów w policji, geodezji oraz w zamówieniach publicznych. Nie zapomniano również o fizjoterapii, informatyce i public relations. Należy podkreślić, że prezentowana książka jest antologią, można ją zatem czytać rozdział po rozdziale lub według własnych, wybranych zainteresowań. Wszystko to sprawia, że publikacja - jak zauważa jeden z jej recenzentów – „jest ze wszech miar pożądaną pozycją na polskim rynku wydawniczym”.
Rosnąca rola ekspertów w komunikacji skłania do refleksji. Teoretycznej – aby podjąć wy zwanie opisania nowych zjawisk – oraz praktycznej – aby przygotować profesjonalistów do skutecznych działań w przestrzeni komunikacyjnej. Książka obejmuje szeroki obszar ich działań – od praktycznych sugestii w zakresie współpracy z mediami, po teoretyczne aspekty miejsca i roli specjalisty public relations w organizacji. Ważną część zajmują zagadnienia prawne oraz dyplomatyka firmowa. Całość składa się na obraz dobrego specjalisty do spraw komunikacji, który sprawnie buduje relacje ze światem zewnętrznym, a dla przełożonych i współpracowników jest autorytetem i ekspertem. Także zawsze wówczas, kiedy niełatwe jest znalezienie równowagi pomiędzy możliwościami, jakie pozostają w zasięgu rzecznika prasowego, a oczekiwaniami organizacji, którą reprezentuje.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, ze szczególnym ukierunkowaniem na prowadzenie działalności usługowej. Adresowany jest przede wszystkim do uczniów, słuchaczy oraz nauczycieli kursów kształcących w ramach kwalifikacji A 35. w zakresie PDG i OMZ.
Treści zawarte w książce to konkretny zestaw wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim wynik wieloletniego doświadczenia dydaktycznego i wiedzy praktycznej z zakresu zarządzania firmą, organizacji małych zespołów, zarządzania czasem menedżera i działaniami marketingowymi w uwarunkowaniach gospodarczych XXI wieku. Rozbudowane treści dotyczące kształtowania środowiska pracy, obsługi klienta i rachunkowości podatkowej oparte są na aktualnych aktach prawnych i gwarantują osiąganie założonych celów edukacyjnych.
Książka jest napisana przystępnym językiem, a treści obrazowane są przykładami z praktyki gospodarczej. Treści teoretyczne wsparte zostały zadaniami projektowymi oraz ćwiczeniami, umożliwiającymi osiąganie zakładanych efektów kształcenia i nabywanie umiejętności zawodowych.
Publikacja stanowi znakomite kompendium wiedzy na temat zjawiska przemocy w rodzinie w kontekście Konwencji Rady Europy z 2011 roku w sprawie zapobiegania i zwalczania przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, budzącej w Polsce wiele kontrowersji i będącej przedmiotem niekończącej się dyskusji politycznej i społecznej. Treści zawarte w opracowaniu przełamują wiele stereotypów, pokazując obiektywny obraz zjawiska przemocy w Polsce, nie stroniąc od trudnej problematyki ideologii gender, która w naszym kraju budzi szczególne emocje. Należy podkreślić, że w publikacji udało się bez emocji oraz bez populizmu, posługując się argumentami merytorycznymi, dokonać trafnej analizy problematyki regulacji prawnych przyjętych przez polskiego ustawodawcę w kontekście zobowiązań tzw. Konwencji Stambulskiej.
W publikacji autorzy opisali sposób zarządzania przedsiębiorstwem szarej strefy. Zwrócono uwagę na genezę tworzenia szarej strefy oraz implikacje gospodarcze. Przedstawiono typowe strategie zarządzania. Podkreślono znaczenie otoczenia biznesowego. W każdej gospodarce występuje szara strefa, różnie też jest oceniana. Przytoczono poglądy na ten temat i odniesiono się także do wyników badań.
Krytyczne nastawienie młodzieży polskiej do zasad etycznych moralności katolickiej oraz do metod upowszechniania ich przez Kościół instytucjonalny wśród katolików świeckich było w dotychczasowych badaniach socjologicznych ukazywane rzadko i z wąskiej perspektywy. Zdecydowanie częściej prezentowano i szerzej popularyzowano wskaźniki młodzieży akceptującej w pełni i bezkrytycznie te zasady etyczne, jak i jej uległość wobec Kościoła jako dysponenta tych norm. Ta grupa młodzieży deklarowała chęć stosowania zasad moralności katolickiej w swoim życiu, a Kościół jej gotowość upowszechniał w różny sposób. Książka ukazuje, jak wielkie odsetki kontestują zasady moralności katolickiej w formie sprzeciwu, oporu czy buntu, których pełny obraz dały postawy i oceny moich respondentów. Dotyczą one wszystkich istotnych sfer moralności katolickiej, ukazanych w kolejnych częściach książki.
Książka zawiera to, czego najbardziej brakuje osobom pracującym z seniorami – propozycje konkretnych zajęć. W codziennym zabieganiu, konieczności zapewnienia jak najlepszej opieki i zaspokajania indywidualnych potrzeb każdego seniora nie zawsze jest czas na kreatywne podejście do przygotowania zajęć terapeutycznych czy wypełnienia wolnego czasu podopiecznych. Publikacja jest odpowiedzią na tę potrzebę. Oferuje pomysły na zajęcia skierowane do osób starszych o różnych możliwościach intelektualnych i psychoruchowych. Jest propozycją dla osób pracujących z seniorami nie tylko w stacjonarnych domach pomocy społecznej czy zakładach opiekuńczo-leczniczych, lecz także w placówkach i instytucjach oferujących zajęcia pozostającym w swoich domach seniorom takich jak dzienne domy pomocy, kluby seniora, domy kultury, uniwersytety trzeciego wieku, fundacje i stowarzyszenia korzystające ze środków unijnych.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
W publikacji opisane zostało miejsce zarządzania publicznego w rodzinie nauk o zarządzaniu, metody zarządzania służbami publicznymi oraz ich zastosowania w wybranych typach działalności.
Tytułowe „instrumentarium” rozumiane jest metaforycznie i szeroko, jako istota zarządzania publicznego, ale także metody organizacyjne oraz ich aplikacje w odniesieniu do sfery publicznej. Autorzy publikacji najwięcej uwagi poświęcili metodom zarządzania jakością, zarządzania projektami oraz strategii i kulturze organizacyjnej. Analizy zostały zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z sektorów opieki zdrowotnej i szkolnictwa wyższego. Książka przeznaczona jest dla menedżerów sektora publicznego, badaczy i studentów zainteresowanych zarządzaniem oraz pracowników administracji i służb publicznych.
W opracowaniu przedstawiono wybrane metody badań rynku, metody statystyczne oraz inne metody ilościowe. Analizę przypadków dobrano tak, by ukazać łatwość ich stosowania w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz możliwość ich praktycznego zastosowania. Dzięki zaprezentowaniu odpowiednich metod ilościowych czytelnik może w sposób racjonalny podejmować decyzje dotyczące różnych aspektów działalności logistycznej.
Do najważniejszych zagadnień poruszanych w publikacji zaliczamy m.in. metody:
- prognozowania popytu, warunkujące prawidłowe funkcjonowanie sfery logistyki,
- badania potrzeb przewozowych,
- wyboru partnerów w łańcuchu dostaw,
- badania zachowań nabywców.
Między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład część materiałów w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach. Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest znacznie więcej, o czym świadczy również to, że w uczelniach kształcących dziennikarzy są wykładane przedmioty związane z public relations.W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.Książka zawiera artykuły specjalistów mających doświadczenie w jednej, jak i w drugiej dziedzinie, zarówno praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony różnorodnych form działalności w tych dziedzinach.Dlatego tematyka jest bardzo zróżnicowana: od etycznych aspektów pracy w obydwu zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych oraz w pracy urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem rodzaj panoramicznego ujęcia tej problematyki.Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie), Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.
Publikacja przedstawia złożony problem fuzji i wrogich przejęć, jaki pojawia się we współczesnych finansach. Autorzy omówili metody i narzędzia obrony firmy przed wrogimi przejęciami, które są dość powszechnie stosowane w gospodarce rynkowej. Dzięki analizie case study czytelnik może dowiedzieć się, jaką ścieżkę powinno wybrać przedsiębiorstwo, aby uniknąć wrogiego przejęcia.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany.
Budowanie i kształtowanie konkurencyjności nie należy do prostych zadań przedsiębiorstwa. Świat nauki i praktyki gospodarczej ulega ciągłym zmianom i zmianie też musi ulec spojrzenie na konkurencyjność przedsiębiorstw. Skuteczność i efektywność konkurencyjności miękkiej generuje rozwój oraz stoi na straży bezpieczeństwa przedsiębiorstwa na rynku.
W książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw
W prezentowanej książce autorki przedstawiają przedsiębiorczość przez pryzmat narzędzi i otoczenia zaawansowanych technologii. To kompendium wiedzy dla studentów, przedsiębiorców i naukowców, ale także dla tych, którzy zakładają lub chcą w przyszłości założyć własny biznes. Sektor technologii jest szansą na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa i regionu. Lektura książki pozwoli przełamać czytelnikom bariery przed otwieraniem działalności gospodarczej w obszarze nowoczesnych technologii. Pamiętając, iż przełomowe technologie są zwykle skutkiem współpracy nauki i biznesu, służą rozwiązywaniu problemów globalnych i poprawie jakości życia. Efektem takiej współpracy jest w ostatnich dziesięcioleciach szybki rozwój nauki, przyczynienie się do znacznych postępów w komunikacji, ochronie zdrowia, obronności, infrastrukturze i produkcji. Książka umożliwia zrozumienie procesów takiej współpracy, zasad oraz uczestników procesu transferu technologii z uczelni do biznesu. Lektura książki pozwoli inżynierom, technologom i naukowcom na zrozumienie podstaw biznesu, ułatwi również rozwiązywanie problemów w samodzielnie zarządzanej firmie nastawionej na aktywny rozwój.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?