Publikacja skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, nauczycieli-praktyków oraz decydentów oświatowych, by mogli postrzegać oświatę nie tylko w wymiarze instytucjonalnym, ale także w kontekście uwarunkowań społecznych, kulturowych i etnicznych w zmieniającym się świecie. W książce zawarte są treści mające na celu ukazanie tego, co jest wymagane od szkoły w dobie globalizacji. Jakie zmiany tożsamości przechodzi młody człowiek, aby przystosować się do zmieniających warunków życia w otaczającym go społeczeństwie. Dowiadujemy się, jak wygląda kształtowanie zarówno otwartych, jak i krytycznych postaw społecznych wobec dokonujących się przemian.
Problematyka aspiracji jest stosunkowo często przedmiotem analiz przedstawicieli nauk społecznych, w tym także pedagogów. Elementem oryginalnym i nowym w recenzowanej książce jest powiązanie aspiracji z dokonująca się zmianą ustrojową w Polsce po 1990 r. oraz je konsekwencjami dla wielu obszarów życia społecznego. W książce znakomicie zaprezentowane zostały problemy regionu związane głównie z tradycjami i historią regionu, składem etnicznym mieszkańców województwa opolskiego i podwójnym obywatelstwem. Dużym atutem treści zawartych w książce jest objęcie diagnozą dwu pokoleń.
Z recenzji dr. hab. Wiesława Sikorskiego, prof. UO
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?