W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach – propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań.
Przedstawiono w niej:
- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);
- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);
- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;
- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.
„Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji”.
dr hab., prof. UW, Dominika Maison
„Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest – choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron – konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym”.
dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?