Książka ma formę przewodnika po różnych metodach prowadzących do szeroko pojętego żywienia. Dotyczy to takich zagadnień, jak: co jeść, jak jeść, gdzie jeść, z kim jeść. Spośród dziesiątków warsztatów realizowanych przez Autorów wybranych zostało kilkanaście, na których przykładzie można zaobserwować sposoby radzenia sobie z emocjami, pokonywania barier, autorefleksji. Każdy opis warsztatu zawiera założenia, koncepcję warsztatu, polecenia, krótki opis realizacji, sposób prezentacji i konfrontacje uczestników na temat metody, jej efektywności i odczuć związanych z realizacją.
Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy (teoretyczny) poświęcony jest rozważaniom na temat jedzenia w ujęciu historycznym. Rozdział drugi to dziesięć przykładów realizacji posiłków autorów publikacji wraz z rodziną. Rozdział trzeci to kilkanaście przykładów różnych posiłków, jedzenia realizowanego przez studentów arteterapii na studiach podyplomowych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w oddziałach w Łodzi i Warszawie. Rozdział czwarty to przykłady warsztatów zrealizowanych przez studentów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na Wydziale Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej. Każdy z prezentowanych warsztatów zamieszczonych w publikacji był realizowany w różnych miejscach, z różnymi uczestnikami, jak i z różnymi przesłaniami. Warsztaty uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów.
Książka ta nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem przykładów działań arteterapeutycznych, które mogą stać się pretekstem, inspiracją do wykorzystania dla prowadzących rozmaite warsztaty z grupami biorącymi udział w zajęciach arteterapii. Może być kierunkowskazem dla poszukujących wyboru, na czym się skupić. Jest też ofertą dla wszystkich, którzy poszukują zmiany w życiu codziennym, pracy, środowisku, w którym żyją.
Patronat: Fabryka Kreatywności, Stowarzyszenie Arteterapeutów Polskich Kajros, Centrum Arteterapii SensArte, Centrum Arteterapii Katarzyna Góralczyk, Polski Instytut Ericsonowski, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
Książka przedstawia autorską koncepcję przywództwa pozytywnego. Jest to pierwsze całościowe i empirycznie zweryfikowane podejście do stylu przywództwa, którego badacze pozytywnej nauki o organizacji poszukiwali od dłuższego czasu. Pozytywny lider dąży do doskonałości, czym dzieli się ze swoimi współpracownikami, zarazem umacniając ich i poświęcając się dla nich oraz stanowiąc dla nich etyczny wzór do naśladowania. Koncepcja przywództwa pozytywnego odpowiada na zapotrzebowanie naukowe, ale również praktyczne. Przeprowadzone badania wskazują na to, że pozytywni liderzy swoimi zachowaniami i podejściem pomagają pracownikom lepiej wykorzystać ich talenty i pracować z witalnością i zaangażowaniem, w tym samym czasie osiągając wysoki stopień dobrostanu, kapitału psychologicznego (nadziei, optymizmu, poczucia skuteczności i rezyliencji) oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich.
Ekonomika transportu to dziedzina ekonomii, która zajmuje się analizą i zarządzaniem kosztami oraz efektywnością transportu towarów i osób. W kontekście logistyki, ekonomika transportu odgrywa kluczową rolę, ponieważ transport jest jednym z podstawowych elementów łańcucha dostaw. W 11 rozdziałach książki zaprezentowano problematykę transportu z punktu widzenia potrzeb logistyka i logistyki, mając na uwadze funkcjonowanie globalnych łańcuchów dostaw. Książka jest skierowana do studentów kierunku logistyka pierwszego (licencjackiego i inżynierskiego) oraz drugiego stopnia, słuchaczy studiów podyplomowych oraz menedżerów logistyków różnych szczebli zarządzania.
Książka ma na celu poszerzenie u czytelnika wiedzy z zakresu złożoności funkcjonowania człowieka, który będąc rodzicem, poszukuje pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dla siebie lub swojego dziecka. W związku z coraz większym dostępem do psychologów i psychoterapeutów oraz istnieniem wielu modalności psychoterapii powstają liczne wątpliwości utrudniające podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze specjalisty. Autorka zwraca uwagę na konieczność dopasowania rodzaju psychoterapii do odczuwanego problemu. Uzupełnieniem rozważań teoretycznych jest możliwość skorzystania z wielu ćwiczeń i porad psychologiczno-terapeutycznych. Publikacja nie jest jednak typowym poradnikiem, ponieważ, poza ćwiczeniami dla rodziców, znajduje się w niej dużo przydatnej wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej na temat kształtowania się osobowości oraz całościowego funkcjonowania człowieka.
Patronat: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Książka powstała z potrzeby zrozumienia jednej z najważniejszych i najbardziej skomplikowanych kwestii współczesnego prawa rodzinnego - pieczy współdzielonej. Jest to temat, który dotyczy nie tylko specjalistów z dziedziny prawa, socjologii czy psychologii, lecz przede wszystkim rodziców, którzy każdego dnia mierzą się z wyzwaniami związanymi z uregulowaniem i realizowaniem opieki nad dziećmi po rozstaniu. Publikacja dotyka nie tylko przepisów prawnych, ale głównie ludzkich emocji, relacji i codziennych wyborów. Piecza naprzemienna to nie tylko kwestia regulacji prawnych, ale realne wyzwanie dla rodzin, społeczeństwa i instytucji, które je wspierają.
W publikacji podano analizie wątki tanatologiczne odnoszące się do definicyjnych ujęć śmierci i umierania w kontekście rozmaitych dyscyplin naukowych, w tym jej wymiaru indywidualnego, społecznego i kulturowego. A także postawy wobec śmierci, znaczenie tanatopedagogiki, zagadnienie wsparcia społecznego w sytuacji umierania i śmierci, szczególnie w kontekście osób starszych. Ważnym elementem jest część empiryczna, w której przedstawiono założenia badań własnych, ich wyniki i wnioski dotyczące dobrej praktyki wdrażania rozwiązań o charakterze tanatoedukacyjnym do instytucji opieki długoterminowej, jaką jest dom pomocy społecznej sprofilowany na osoby starsze. Spis treści: Wprowadzenie 1. Śmierć jako doświadczenie indywidualne i społeczne 1.1. Umieranie i śmierć jako naturalny proces życiowy jednostki - próba zdefiniowania zjawiska 1.1.1. Rola śmierci w społeczności - kulturowy wymiar śmierci 1.1.2. Śmierć w kontekście religijnym 1.1.3. Obrzędowość wokół śmierci 1.2. Postawy wobec śmierci 1.3. Edukacja tanatologiczna jako przejaw filozofii umierania 1.4. Wsparcie społeczne dla osób umierających i ich rodzin 2. Domy pomocy społecznej w walce z odium instytucji totalnej 2.1. Domy pomocy społecznej w kontekście instytucji systemu pomocowego dla osób starszych 2.2. Dom pomocy społecznej jako instytucja systemu opieki długoterminowej dla osób starszych 2.3. Koncepcja instytucji totalnej 2.4. Śmierć w domu pomocy społecznej dla osób starszych i przewlekle somatycznie chorych 3. Założenia metodologiczne badań własnych 3.1. Obszar i przedmiot badań 3.2. Cele, pytania i problemy badawcze 3.3. Metoda, technika, narzędzie badawcze 3.4. Charakterystyka instytucji wybranej jako podmiot badań 3.5. Organizacja i teren badań 4. Na czym polega dobra śmierć w domu pomocy społecznej - analiza wyników badań własnych 4.1. Śmierć w perspektywie mieszkańców i pracowników DPS-u - analiza wyników badań własnych 4.1.1. Śmierć w narracjach mieszkańców 4.1.2. Śmierć w narracjach pracowników 4.2. Dyskusja wokół wywiadów z mieszkańcami 4.3. Wnioski z wywiadów (indywidualnych i grupowego) z pracownikami 4.4. Przestrzenie tanatoedukacyjne w domu pomocy społecznej 4.5. Autorefleksja badacza Zakończenie Bibliografia Aneks Załącznik 1. Narzędzia badawcze wykorzystane w badaniach własnych
W książce przedstawiono prawne i organizacyjne aspekty prywatyzacji zadań państwa w obszarze bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce, z uwzględnieniem zastosowanych rozwiązań innych państw, w szczególności państw anglosaskich, a także regulacji prawnomiędzynarodowych i prawa Unii Europejskiej. Monografia przedstawia także – na płaszczyźnie etiologicznej – zakres i charakterystykę relacji zachodzących pomiędzy jednostką, aparatem władzy państwowej a prywatnym sektorem bezpieczeństwa, w kontekście praw i wolności człowieka. Jest to szczególnie ważne w aspekcie wskazania kierunków rozwoju prywatnego sektora bezpieczeństwa, ale również zmian w obszarze prawa konsumenckiego adresowanego do nabywców usług świadczonych przez prywatny sektor.
Monografia adresowana jest do przedstawicieli nauki i środowiska akademickiego, zajmujących się tematyką prywatyzacji bezpieczeństwa, z perspektywy nauk prawnych, nauk o bezpieczeństwie oraz politologii i socjologii. Stanowić może także kompendium wiedzy dla przedstawicieli branży prywatnego sektora bezpieczeństwa i osób planujących rozpoczęcie takiej działalności biznesowej.
STEAM-owa szkoła to pojęcie, które odnosi się do edukacji opartej na metodzie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Inicjatywy STEAM w szkołach mają na celu zachęcanie uczniów do kreatywnego myślenia, rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy w zróżnicowanych dziedzinach.
W ramach programu STEAM uczniowie uczestniczą w projektach, które łączą różne przedmioty i promują aktywne uczenie się. Na przykład, mogą tworzyć projekty inżynieryjne, które wymagają umiejętności z zakresu matematyki i sztuki, lub prowadzić badania naukowe, które angażują technologie.
Prezentowana książka ma na celu zgłębienie koncepcji STEAM w kontekście edukacji, analizę jego korzyści oraz zaprezentowanie konkretnych strategii i narzędzi, które mogą być stosowane w szkołach na różnych poziomach nauczania. Poprzez interdyscyplinarną perspektywę ukazuje, jak łączenie nauki ścisłej ze sztuką może pobudzić kreatywność, rozwijać umiejętności praktyczne i przygotować uczniów do wyzwań XXI wieku.
Partner merytoryczny: Steam Polska.
Książka prezentuje nowe osiągnięcia w badaniach nad uzdrawianiem dzieci z traumy. Pomaga klinicystom w łączeniu terapii przez zabawę z innymi skutecznymi sposobami reagowania na potrzeby skrzywdzonych dzieci. Model TraumaPlay TM , wcześniej znany jako Flexibly Sequential Play Therapy, wyposaża praktyków w umiejętność zarządzania i dostosowywania warunków miejsca i procesu prowadzonej terapii, włączając w nią zabawę, aby pomóc dzieciom opowiedzieć swoje historie, jednocześnie usuwając toksyczność emocjonalną z traumatycznych doświadczeń. W poszczególnych rozdziałach zostały omówione neurobiologiczne i rozwojowe podstawy terapii przez zabawę, a także strategie radzenia sobie z traumą u dzieci w odniesieniu do konkretnych aspektów terapii przez zabawę, takich jak integracja sensoryczna, metafora i humor. Książka wzbogacona jest o zbiór przypadków i opisy metod stosowanych przez terapeutów.
Karty pracy zawierają zadania dedykowane dla osób doświadczających łagodnych zaburzeń funkcji poznawczych. Ćwiczenia znajdujące się w książce mają na celu usprawnianie:
- procesów pamięciowych – angażują pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy, mogą być doskonalone poprzez wykonywanie ćwiczenia z drzewem genealogicznym czy przypominaniem sobie składników do podanego przepisu; pamięć krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest zaangażowana np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego, która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje wzrokowe, oraz pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie informacji;
- procesów uwagowych – umożliwiają doskonalenie koncentracji uwagi (nakierowanie uwagi na jeden wskazany bodziec); przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami;
- funkcji wykonawczych – zadania są osadzone w życiu codziennym, dotyczą rozwijania naszych zainteresowań i pasji. Wymagają m.in. zaplanowania i przygotowania prac na działce, imprezy w plenerze, zabawy słownej w detektywa, tworzenia obrazów lub scen z podanych kształtów i słów z wybranych liter.
Perfekcjonizm to zjawisko, które może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje dla jednostki. W prezentowanej książce autor analizuje różne aspekty tego zjawiska, wskazując na jego wpływ na zdrowie psychiczne, relacje międzyludzkie oraz osiągnięcia zawodowe. Dzięki tej książce czytelnicy będą mogli lepiej zrozumieć swoje emocje i myśli związane z perfekcjonizmem oraz nauczyć się akceptować i cieszyć się z własnych osiągnięć.
Książka porusza tematykę zachowania równowagi pomiędzy pracą zawodową i życiem prywatnym. Problematyka ujęta jest z różnych perspektyw, zarówno pracownika, jak również menedżera zarządzającego zespołami ludzkimi. Autorzy opisują działania na rzecz zachowania równowagi praca-życie w odniesieniu do strategii społecznej odpowiedzialności biznesu i budowania zaangażowania pracowników. Charakteryzują instrumenty wspomagające równowagę, takie jak uelastycznianie pracy, ale także podkreślają rolę współczesnego lidera w realizacji polityki work-life balance. Ponadto publikacja ma uzmysłowić czytelnikowi skutki, jakie niesie brak zachowania równowagi praca-życie. Dzięki kompleksowemu przeanalizowaniu problematyki, książka może stanowić istotne wsparcie merytoryczne dla menedżerów w codziennej pracy oraz być istotnym źródłem wiedzy dla studentów studiów ekonomicznych.
Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne. To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych.
W wielu mediach pobrzmiewają dyskusje nierzadko dewaluujące zarówno wartości romantycznej kultury, jak i jej twórców, już zdaniem wielu nieaktualnych i niepotrzebnych polskiemu społeczeństwu. Na pewno nie jest to obojętne dla świadomości humanistów, w tym pedagogów, także i studentów, którzy kształtując swój pedagogiczny warsztat sięgają do tradycji i tworzą nowe jej wyrazy w czasach szybkiego kulturowego i cywilizacyjnego rozwoju. I choć spotkać się można z medialnie nagłaśnianą opinią, iż już pora, by Mickiewicza złożyć w mauzoleum, to polskie społeczeństwo w jego różnorodnych środowiskach, nierzadko przeciwstawia się poruszającym słowom, pobrzmiewającym w publicznej przestrzeni. W książce autorzy podejmują wielkie wyzwanie merytoryczne, tak bardzo potrzebne wielopokoleniowym odbiorcom kultury, zarówno tym najmłodszym, będącymi uczestnikami i świadkami wielkich transgresji kulturowo-cywilizacyjnych naszych czasów, jak i tym, którzy we współczesnym kształceniu i wychowaniu odgrywają i odgrywać będą jako pedagodzy bezcenną rolę kompetentnych przewodników po nowych światach kultury.
W dwunastu rozdziałach odniesiono się m.in. do takich zagadnień jak:
- trwałość i zmienność kulturowych wartości romantyzmu,
- niezmienność romantycznych kodów kulturowych w kulturze polskiej i światowej – w tradycji i współczesności,
- romantyzm w dialogach kulturowych,
- romantyzm w odbiorze młodych pokoleń i ich współczesne opinie o romantyzmie – czy już czas złożyć Mickiewicza do mauzoleum?
- romantyzm we współczesnych koncepcjach kształcenia i wychowania,
- romantyzm we współczesnej debacie pedagogicznej.
Publikacja kierowana jest do naukowców, studentów, nauczycieli przedmiotów humanistycznych i społecznych, dziennikarzy, organizatorów życia kulturalnego i społeczno-oświatowego w różnych środowiskach socjalizacyjnych oraz w instytucjach oświatowo-wychowawczych czy organizacjach pozarządowych.
Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów.
Książka analizuje specyficzne relacje rodzinne, jakie występują w rodzinach jedynaków oraz ich wpływ na społeczne funkcjonowanie jednostki. Autor przygląda się różnym aspektom życia jedynaków, takim jak relacje z rodzicami, rozwój osobowości, samodzielność, relacje z rówieśnikami oraz zdolności społeczne. Książka podkreśla, że jedynacy często mają specyficzne relacje z rodzicami, które mogą wpływać na ich rozwój emocjonalny i społeczny. Wskazuje również na to, że brak rodzeństwa może wpłynąć na umiejętności społeczne jedynaka, utrudniając mu nawiązywanie relacji z innymi osobami. Autor analizuje także korzyści i wyzwania, jakie mogą towarzyszyć życiu jedynaka w społeczeństwie. Wskazuje na to, że jedynacy często muszą radzić sobie z większą presją społeczną oraz oczekiwaniami innych osób, co może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki dla ich funkcjonowania społecznego.
Ze wstępu:
Widziałam dłonie z powyrywanymi przez oprawcę paznokciami. Delikatną, kobiecą skórę przypalaną papierosem. Przerażone oczy dzieci i nastolatkę wykorzystywaną seksualnie przez ojca, do której matka mówiła: „toć to nie mydło, to się nie wymydli…”. Widziałam obezwładniający strach, zaczesane starannie włosy, by nie było widać pustych miejsc po wyrwanych puklach, tomy akt z zaschniętymi łzami na zapisanych drobnym drukiem kartach. Usłyszałam dziesiątki przesiąkniętych dymem papierosowym historii o strachu, krzywdzie, cierpieniu, bezradności. Gdzieś pod powiekami pozostaną na zawsze twarze kobiet z bliznami na skroni, dzieci do krwi obgryzających paznokcie, o?ar, które niejednokrotnie przed przyjazdem interweniującej policji sprzątały mieszkanie po domowej awanturze, w amoku zacierających ślady przestępstwa. (…) Ceń, co masz. Rodzina to nie zbiór osób zamieszkujących wspólną powierzchnię mieszkalną. To miłość, szacunek, zaufanie, troska. Ci, którym udało się stworzyć bezpieczny, kochający dom i dać dzieciom szczęśliwe dzieciństwo, dali im największy skarb. Tym, którym odebrano dzieciństwo, wyrządzono nieodwracalną krzywdę. (…)
Jeśli teraz ktoś Cię krzywdzi, poniża, upokarza, pamiętaj, wokół Ciebie są ludzie, którzy mogą pomóc, daj im szansę. Każdy dzień daje Ci szansę na nowy początek, walcz! A jeśli ta książka pomoże choć jednej z o?ar domowej przemocy, warto było o nią powalczyć. Każdy dzień daje Ci szansę na nowy początek!
Patronat: Niebieska Linia, Centrum Praw Kobiet, Instytut Przeciwdziałania Wykluczeniom, Fundacja Na Przekór Przeciwnościom, Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej, diversityPL, Fundacja Grow Space, TAK! Dla Prewencji Suicydalnej, Stowarzyszenie WAGA, Marta Frej, Stowarzyszenie 180 Stopni, Kongres Kobiet, Sukces Pisany Szminką.
Edukacja zrównoważonego rozwoju to temat, który wymaga upowszechniania z uwagi na jego wieloaspektowość. Mimo dostępności do wiedzy, społeczeństwo cechuje się niewystarczającym poziomem świadomości i aktywności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia w życiu codziennym. Edukacja jest wyzwaniem pedagogicznym, powinna uwzględniać koncepcję kształcenia przez całe życie (lifelong learning). Książka przedstawia metody i techniki współpracy animatorów ze społecznością lokalną - współpracy mającej na celu podnoszenie poziomu kultury proekologicznej mieszkańców. Konieczne wydaje się stworzenie roli animatora edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, który wyznaczy kierunki trwałych zmian, polegających na zarządzaniu ochroną lokalnej przyrody w obliczu problemów środowiskowych.
W codziennym funkcjonowaniu wykorzystujemy wszystkie rodzaje zmysłów, najczęściej zupełnie nie będąc tego świadomym, choć to dzięki nim możliwe jest pobieranie wszelkich informacji płynących z otoczenia, a także ze swojego ciała. Możemy rozpoznawać smaki, zapachy, odbierać wrażenia wzrokowe, słuchowe, a także dotykowe. Często zapominamy o tym, że do narządów zmysłowych zaliczamy także czucie głębokie i zmysł równowagi. To one wraz z receptorami dotykowymi stanowią tak zwane zmysły pierwotne, zwane także bliskimi, gdyż ich intensywny rozwój następuje już w okresie płodowym. Są niezbędne do tego, by nowo narodzone dziecko mogło poradzić sobie w zupełnie nowych warunkach. Stopniowo, w miarę rozwoju i dojrzewania układu nerwowego, do pracy dołączają pozostałe zmysły, jednak w pierwszych dwóch latach życia zmysły bazowe pełnią najistotniejszą rolę w procesie uczenia się. W książce Czytelnik odnajdzie nie tylko informacje na temat funkcjonowania zmysłów pierwotnych, ale także sposoby diagnozowania preferencji dotykowych oraz cały pakiet zabaw i sytuacji, które sprzyjają ich stymulacji. Można je wykorzystać zarówno w przypadku dzieci w normie rozwojowej, jak i tych, które borykają się z różnego rodzaju problemami przetwarzania sensorycznego.
Publikacja jest wynikiem badań nad siedmioma różnymi przypadkami praktycznymi, które zostały wyselekcjonowane, aby zaprezentować różnorodne aspekty i wyzwania innowacyjnego zarządzania. Każdy przypadek to unikalna historia, pokazująca, jak firmy różnej wielkości i z różnych branż zastosowały innowacyjne podejścia do rozwiązywania problemów, doskonalenia procesów i dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych. Analizowane są studia przypadków, które okazały się skuteczne oraz lekcje, które można z nich wyciągnąć. Dzięki temu Czytelnicy mogą zyskać cenne wskazówki i inspiracje, jak wdrożyć innowacyjne myślenie i praktyki w ich własnych organizacjach. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów logistyki i zarządzania oraz przedsiębiorczości, jak i dla praktyków biznesu, którzy szukają świeżych perspektyw i skutecznych strategii wdrażania innowacji w swoich przedsiębiorstwach. Jest nie tylko przeglądem teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym przewodnikiem po świecie innowacyjnego zarządzania. Produkty polecane
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?