Książka analizuje specyficzne relacje rodzinne, jakie występują w rodzinach jedynaków oraz ich wpływ na społeczne funkcjonowanie jednostki. Autor przygląda się różnym aspektom życia jedynaków, takim jak relacje z rodzicami, rozwój osobowości, samodzielność, relacje z rówieśnikami oraz zdolności społeczne. Książka podkreśla, że jedynacy często mają specyficzne relacje z rodzicami, które mogą wpływać na ich rozwój emocjonalny i społeczny. Wskazuje również na to, że brak rodzeństwa może wpłynąć na umiejętności społeczne jedynaka, utrudniając mu nawiązywanie relacji z innymi osobami. Autor analizuje także korzyści i wyzwania, jakie mogą towarzyszyć życiu jedynaka w społeczeństwie. Wskazuje na to, że jedynacy często muszą radzić sobie z większą presją społeczną oraz oczekiwaniami innych osób, co może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki dla ich funkcjonowania społecznego.
Ze wstępu:
Widziałam dłonie z powyrywanymi przez oprawcę paznokciami. Delikatną, kobiecą skórę przypalaną papierosem. Przerażone oczy dzieci i nastolatkę wykorzystywaną seksualnie przez ojca, do której matka mówiła: „toć to nie mydło, to się nie wymydli…”. Widziałam obezwładniający strach, zaczesane starannie włosy, by nie było widać pustych miejsc po wyrwanych puklach, tomy akt z zaschniętymi łzami na zapisanych drobnym drukiem kartach. Usłyszałam dziesiątki przesiąkniętych dymem papierosowym historii o strachu, krzywdzie, cierpieniu, bezradności. Gdzieś pod powiekami pozostaną na zawsze twarze kobiet z bliznami na skroni, dzieci do krwi obgryzających paznokcie, o?ar, które niejednokrotnie przed przyjazdem interweniującej policji sprzątały mieszkanie po domowej awanturze, w amoku zacierających ślady przestępstwa. (…) Ceń, co masz. Rodzina to nie zbiór osób zamieszkujących wspólną powierzchnię mieszkalną. To miłość, szacunek, zaufanie, troska. Ci, którym udało się stworzyć bezpieczny, kochający dom i dać dzieciom szczęśliwe dzieciństwo, dali im największy skarb. Tym, którym odebrano dzieciństwo, wyrządzono nieodwracalną krzywdę. (…)
Jeśli teraz ktoś Cię krzywdzi, poniża, upokarza, pamiętaj, wokół Ciebie są ludzie, którzy mogą pomóc, daj im szansę. Każdy dzień daje Ci szansę na nowy początek, walcz! A jeśli ta książka pomoże choć jednej z o?ar domowej przemocy, warto było o nią powalczyć. Każdy dzień daje Ci szansę na nowy początek!
Patronat: Niebieska Linia, Centrum Praw Kobiet, Instytut Przeciwdziałania Wykluczeniom, Fundacja Na Przekór Przeciwnościom, Towarzystwo Edukacji Antydyskryminacyjnej, diversityPL, Fundacja Grow Space, TAK! Dla Prewencji Suicydalnej, Stowarzyszenie WAGA, Marta Frej, Stowarzyszenie 180 Stopni, Kongres Kobiet, Sukces Pisany Szminką.
Edukacja zrównoważonego rozwoju to temat, który wymaga upowszechniania z uwagi na jego wieloaspektowość. Mimo dostępności do wiedzy, społeczeństwo cechuje się niewystarczającym poziomem świadomości i aktywności w zakresie ochrony środowiska i zdrowia w życiu codziennym. Edukacja jest wyzwaniem pedagogicznym, powinna uwzględniać koncepcję kształcenia przez całe życie (lifelong learning). Książka przedstawia metody i techniki współpracy animatorów ze społecznością lokalną - współpracy mającej na celu podnoszenie poziomu kultury proekologicznej mieszkańców. Konieczne wydaje się stworzenie roli animatora edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, który wyznaczy kierunki trwałych zmian, polegających na zarządzaniu ochroną lokalnej przyrody w obliczu problemów środowiskowych.
W codziennym funkcjonowaniu wykorzystujemy wszystkie rodzaje zmysłów, najczęściej zupełnie nie będąc tego świadomym, choć to dzięki nim możliwe jest pobieranie wszelkich informacji płynących z otoczenia, a także ze swojego ciała. Możemy rozpoznawać smaki, zapachy, odbierać wrażenia wzrokowe, słuchowe, a także dotykowe. Często zapominamy o tym, że do narządów zmysłowych zaliczamy także czucie głębokie i zmysł równowagi. To one wraz z receptorami dotykowymi stanowią tak zwane zmysły pierwotne, zwane także bliskimi, gdyż ich intensywny rozwój następuje już w okresie płodowym. Są niezbędne do tego, by nowo narodzone dziecko mogło poradzić sobie w zupełnie nowych warunkach. Stopniowo, w miarę rozwoju i dojrzewania układu nerwowego, do pracy dołączają pozostałe zmysły, jednak w pierwszych dwóch latach życia zmysły bazowe pełnią najistotniejszą rolę w procesie uczenia się. W książce Czytelnik odnajdzie nie tylko informacje na temat funkcjonowania zmysłów pierwotnych, ale także sposoby diagnozowania preferencji dotykowych oraz cały pakiet zabaw i sytuacji, które sprzyjają ich stymulacji. Można je wykorzystać zarówno w przypadku dzieci w normie rozwojowej, jak i tych, które borykają się z różnego rodzaju problemami przetwarzania sensorycznego.
Publikacja jest wynikiem badań nad siedmioma różnymi przypadkami praktycznymi, które zostały wyselekcjonowane, aby zaprezentować różnorodne aspekty i wyzwania innowacyjnego zarządzania. Każdy przypadek to unikalna historia, pokazująca, jak firmy różnej wielkości i z różnych branż zastosowały innowacyjne podejścia do rozwiązywania problemów, doskonalenia procesów i dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych. Analizowane są studia przypadków, które okazały się skuteczne oraz lekcje, które można z nich wyciągnąć. Dzięki temu Czytelnicy mogą zyskać cenne wskazówki i inspiracje, jak wdrożyć innowacyjne myślenie i praktyki w ich własnych organizacjach. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów logistyki i zarządzania oraz przedsiębiorczości, jak i dla praktyków biznesu, którzy szukają świeżych perspektyw i skutecznych strategii wdrażania innowacji w swoich przedsiębiorstwach. Jest nie tylko przeglądem teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym przewodnikiem po świecie innowacyjnego zarządzania. Produkty polecane
Niezależnie od tego, czy formalnie zdiagnozowano u ciebie uzależnienie, czy też nie, jeśli czujesz, że straciłeś kontrolę nad używaniem alkoholu, narkotyków czy nałogowymi zachowaniami i chcesz coś z tym zrobić, ta książka może być dla ciebie pomocna. W tej książce nauczysz się metod, które mogą pomóc ci wzmocnić motywację do zmiany, a także wyposażyć cię w umiejętności radzenia sobie z uzależnieniem. Opracujesz swój unikalny zestaw narzędzi, które mogą stanowić pomoc w coraz lepszym rozumieniu własnych problemów, a następnie w coraz skuteczniejszym zarządzaniu własnymi myślami, emocjami i reakcjami związanymi z nałogiem. Poradnik ten jest programem samodzielnej pracy nad sobą dla osób doświadczających problemów związanych z nałogami. Składa się z trzech części. W pierwszej czytelnik krok po kroku wprowadzany jest najpierw w założenia terapii poznawczo-behawioralnej, z kolejnymi stronami wprowadzane są opisy przypadków oraz przykłady z życia, które mają pomóc w odniesieniu zaleceń terapeutycznych do własnej sytuacji. Drugi dział obejmuje tematy związane z rozwojem uzależnienia, a w szczególności odpowiedzi na pytanie: Dlaczego sięgam po używki? Trzecia część koncentruje się wokół kluczowych umiejętności niezbędnych w utrzymaniu abstynencji. Książka jest cennym wsparciem dla osób, które mają już świadomość własnych problemów związanych z nałogiem i są gotowe do podjęcia pracy nad sobą i wprowadzania zmian w swoim życiu.
Strategiczne zarządzanie własnością intelektualną może być dla wielu przedsiębiorstw źródłem trwałej przewagi konkurencyjnej. Monografia skupia się na problematyce wyboru skutecznych strategii, taktyk oraz działań i procesów zmierzających do powstania nowatorskiego rozwiązania lub nowego produktu, czy pozyskiwania ich na zewnątrz, np. w drodze nabycia licencji bądź praw wyłącznych na produkt lub technologię już istniejące na rynku. Autorzy analizują strategię własności intelektualnej jako ogólną strategię przedsiębiorstwa, strategię biznesu, a także strategię funkcjonalną spójną z innymi strategiami funkcjonalnymi w przedsiębiorstwie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych zarządzaniem własnością intelektualną w różnych przedsiębiorstwach. Będzie to wartościowa publikacja dla menedżerów, zwłaszcza tych, którzy są odpowiedzialni za formułowanie i wdrażanie strategii innowacji opartych na zasobach własności intelektualnej, oraz dla akademików zajmujących się teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami efektywnego wykorzystania zasobów intelektualnych w organizacjach.
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, cyfryzacja jest kluczowym elementem sukcesu dla organizacji. Aby sprostać wyzwaniom cyfrowej transformacji, organizacje muszą być elastyczne i gotowe do adaptacji do nowych technologii i trendów. Zwinność organizacyjna oznacza zdolność do efektywnego reagowania na zmiany w otoczeniu i szybkiego dostosowania się do nowych warunków. Wyzwania cyfryzacji mogą obejmować rosnące oczekiwania klientów co do personalizacji usług, konkurencję ze strony nowych graczy na rynku, oraz konieczność ciągłego aktualizowania i rozwijania infrastruktury technologicznej. Organizacje, które nie są wystarczająco zwinne, mogą mieć trudności z utrzymaniem konkurencyjności i zapewnieniem długoterminowego sukcesu. Zwinność organizacyjna jest również kluczowa wobec problemów współczesnego świata, takich jak zmiany klimatyczne, pandemie, czy napięcia społeczne. Organizacje muszą być gotowe do szybkiego reagowania na takie kryzysy i adaptacji swoich procesów, aby przetrwać i prosperować w trudnych warunkach. Prezentowana publikacja zawiera szereg analiz i interpretacji, które mają na celu wzbogacenie zrozumienia roli zwinności organizacyjnej w dobie cyfryzacji. Książka ta ma na celu służyć zarówno badaczom, jak i praktykom, oferując nowe perspektywy na temat zwinności organizacyjnej i jej roli w dzisiejszych organizacjach.
Książka omawia strategie i techniki outsourcingu w dziedzinie informatyki w kontekście zmian zachodzących na rynku i postępującej digitalizacji. Autor analizuje korzyści wynikające z outsourcingu IT, takie jak obniżenie kosztów, zwiększenie efektywności i skupienie się na kluczowych obszarach działalności. Książka porusza również kwestie związane z bezpieczeństwem danych, zarządzaniem projektem i wyborem odpowiedniego partnera outsourcingowego. Jest to cenna lektura dla menedżerów IT i decydentów zainteresowanych rozwojem swojej organizacji w dobie cyfrowej transformacji.
Pierwsza publikacja z serii Studia z pedagogiki szkoły, w której Autor przedstawia specykę przyszłości i jej znaczenie dla dalszego rozwoju społeczeństwa i edukacji. Wyodrębnia elementy zmiany społecznej, które wpłyną na jakościową zmianę edukacji przyszłości. Dokładny obraz przyszłości w gwałtownie zmieniającym się społeczeństwie jest trudny do skonstruowania, możliwe jest jednak określenie kompetencji, które w tych warunkach powinni mieć absolwenci szkół w XXI wieku.
Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech zarówno w domu, jak i w żłobku jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju malucha. Odpowiednia opieka i stymulowanie rozwoju dziecka w tym okresie ma kluczowe znaczenie dla jego przyszłego rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego i fizycznego. W domu rodzice powinni dbać o stymulujące i bezpieczne środowisko dla dziecka, zapewniając mu wsparcie i miłość. Ważne jest codzienne czytanie dziecku, rozmowy, zabawy interakcyjne, spacery na świeżym powietrzu oraz dbanie o zdrową i odpowiednio zbilansowaną dietę. W żłobku również powinno się przestrzegać tych zasad. Opiekunowie powinni zapewnić dziecku rozwijające i atrakcyjne zabawki, zachęcać do ekspresji emocji, wspierać samoistność i rozwijać umiejętności społeczne poprzez zabawy z rówieśnikami. Wspomaganie rozwoju dzieci do lat trzech w domu i żłobku powinno być prowadzone w sposób holistyczny, czyli uwzględniać wszystkie sfery rozwoju dziecka. Ważne jest również współpraca między rodzicami a opiekunami, aby razem działać na rzecz jak najlepszego rozwoju malucha. Prezentowana książka może stanowić inspirację do podejmowania działań z zakresu wczesnego wspierania rozwoju dzieci. Skierowana jest do opiekunów małych dzieci, rodziców, kadry żłobka, jak również studentów pedagogiki i psychologii.
Książka podejmuje tematykę cyberuzależnień oraz możliwości zastosowania technologii w walce z zagrożeniami cyfrowymi, łącząc w elastyczny sposób perspektywę badawczą nauk o komunikacji społecznej i mediach, psychologii, pedagogiki oraz nauk o bezpieczeństwie. Wyjaśnia istotę, znaczenie i uwarunkowania tożsamości w erze cyfrowej: między rzeczywistością a wirtualnością oraz wykorzystanie technologii jako stymulatora niezależności i jednocześnie źródła zagrożeń dla młodego pokolenia. W monografii przedstawiono Internet i cyfryzację w świetle teorii ponowoczesności. Opisano główne przyczyny, symptomy oraz skutki uzależnień cyfrowych. Zaprezentowano działanie innowacyjnej aplikacji monitorującej aktywność online, wspierającej profilaktykę uzależnień z wbudowanymi automatycznymi algorytmami rekomendacji działań i prewencji zagrożeń. Książka polecana jest szerokiemu kręgowi odbiorców, ze szczególnym wskazaniem na psychologów, socjologów, pedagogów, specjalistów ds. bezpieczeństwa cyfrowego oraz studentów kierunków pokrewnych. Jest również cennym poradnikiem dla rodziców oraz opiekunów dzieci i nastolatków, w którym można zapoznać się z najnowszymi danymi z dziedziny cyberuzależnień i budowania tożsamości w czasach ponowoczesnych.
Książka wprowadza czytelników w świat złożonych kontekstów zmieniającego się charakteru pracy, które powodują powstanie nowego typu relacji pracodawca-pracownik w warunkach nowej organizacji. Stanowi ona próbę zebrania nowatorskich współczesnych myśli oraz rozwinięcia dotychczasowych prac nad kontraktem psychologicznym. Autorki analizują naturę kontraktu psychologicznego i jego znaczenie w kontekście zachodzących relacji w organizacji oraz wskazują, jak zarządzać kontraktem psychologicznym we współczesnej organizacji poprzez użycie różnorodnych narzędzi. Opracowanie podzielone jest na dwie części, które składają się na, z początku teoretyczne, a następnie praktyczne, inspirujące, nowatorskie rozważania na temat przyczyn, konsekwencji i aspektów nowego, wyłaniającego się kontraktu psychologicznego. Kolejne rozdziały są ilustrowane teorią i wynikami badań empirycznych, a także przykładami praktycznych metod rozwiazywania problemów. Unikatowa perspektywa teoretyczna oraz wiedza praktyczna na temat zarządzania kontraktem psychologicznym dedykowane są menadżerom, specjalistom HR, trenerom, coachom, chcącym zastosować kontrakty psychologiczne w swojej praktyce zawodowej oraz rozwijać bardziej świadomie i empatycznie relacje z pracownikami. Praca może okazać się również przydatna pracownikom akademickim, studentom i absolwentom studiów na kierunkach ekonomicznych, psychologicznych i społecznych.
Przestrzeń do zabawy w żłobku jest bardzo ważna dla rozwoju dzieci. Dzięki odpowiednio dostosowanym przestrzeniom i zabawkom, maluchy mogą rozwijać swoje umiejętności motoryczne, poznawać świat i uczyć się poprzez zabawę. W książce znajdziesz wiele pomysłów i inspiracji dotyczących kreowania atrakcyjnych i bezpiecznych przestrzeni zabaw dla najmłodszych. Autorki dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi organizacji czasu wolnego. Cennym dodatkiem jest bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci. Dzięki tej książce dzieci będą mogły cieszyć się aktywnością fizyczną, rozwijać zdolności społeczne i kreatywne, a także rozwijać się w sposób holistyczny. To cenne narzędzie dla wszystkich pracowników żłobków, którzy chcą stworzyć dzieciom przyjazne i inspirujące miejsce do zabawy i nauki.
Książka wyznacza ścieżki rozwoju, inspirując do działań, które przyczynią się do większego zrównoważenia i efektywności gospodarki, odpowiadających na dynamiczne zmiany rynkowe i środowiskowe. Autorka analizuje monitorowanie gospodarki obiegu zamkniętego, identykując wyzwania oraz proponując konkretne rozwiązania. Przedstawia propozycje wykorzystania zarówno klasycznych, jak i alternatywnych narzędzi zarządzania kosztami, w tym metod i technik koncepcji lean management, w nowym modelu biznesu - gospodarce obiegu zamkniętego. Publikacja jest cennym źródłem wiedzy dla praktyków, menedżerów, a także naukowców i studentów zainteresowanych problematyką zarządzania kosztami i zrównoważonego rozwoju.
Przedstawiana monografia stanowi przegląd dominujących sposobów rozumienia dojrzałości osobowościowej we współczesnej psychologii z perspektywy różnych podejść do interpretacji samej w sobie osobowości. Autor monografii wskazuje także na szczególnie istotne kryteria dojrzałości akcentowane we współczesnych analizach psychologicznych. Te kryteria są najczęściej sprowadzane do normatywności rozwojowej, do dobrostanu czy moralnej strony osobowości. Kluczowe jednak w interpretacji dojrzałości osobowościowej staje się autorskie personalistyczne podejście, analizowane wcześniej w innych opracowaniach. Jest to oryginalna, dotychczas niepodejmowana forma interpretacji dojrzałości i jej kryteriów.
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19.
Transformacja organizacyjna to proces zmiany w strukturze, kulturze, procesach i działaniach organizacji, mający na celu zwiększenie efektywności, adaptacyjności i konkurencyjności firmy. Transformacja organizacyjna może być spowodowana zmianami w otoczeniu firmy, takimi jak zmiany technologiczne, społeczne lub rynkowe, a także wewnętrznymi czynnikami, takimi jak zmiana strategii czy restrukturyzacja firmy. Proces transformacji organizacyjnej często wymaga zmiany mindsetu pracowników, wprowadzenia nowych technologii, restrukturyzacji zespołów, a także zmiany procedur i procesów pracy. Kluczowy jest tutaj także udział i zaangażowanie pracowników w procesie zmiany. Transformacja organizacyjna może wymagać czasu i inwestycji, ale może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie efektywności procesów, poprawa relacji z klientami, zwiększenie innowacyjności czy poprawa wyników finansowych firmy. Na rynek pracy wchodzą nowe pokolenia, myślące o swojej przyszłości inaczej niż poprzednicy, komunikujące się czy postrzegające świat w zupełnie nowy sposób. Jednym z wyzwań liderów jest więc obecnie dbanie o to, aby przyciągać talenty, budować zrozumiałe plany, włączać współpracowników w dyskusję na temat przyszłości firmy. Opisany w niniejszej książce przypadek dotyczy spółki i branż (kolej, energetyka), które w powszechnym odbiorze postrzegane są jako raczej konserwatywne. Autorzy koncentrują się na zespole menedżerów, który potrafił zaprosić pracowników do przeprowadzenia gruntownej transformacji i efektywnie zaangażować ich w budowę spółki, w której osiągnięto dojrzałość wdrażanych rozwiązań na poziomie światowym.
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12-14 lat.
Profesjonaliści, w tym funkcjonariusze policji, pracujący z osobami po doświadczeniach traumatycznych są narażeni na traumę o charakterze pośrednim. Oznacza to, że częsty kontakt z osobami poszkodowanymi, udzielanie im pomocy, wsparcia, może powodować, że pracujący z ofiarami traumy zaczynają patrzeć na świat oczami swoich podopiecznych, odczuwać i przejawiać podobne emocje i zachowania. Zagadnienie to wydaje się niezwykle istotne, zważywszy na fakt, iż jednym z warunków udzielania skutecznej pomocy osobom poszkodowanym jest dobry stan zdrowia psychicznego pomagających. Książka przedstawia problematykę wtórnej traumatyzacji, głównie jej konsekwencje, zarówno negatywne, występujące w postaci objawów wtórnego stresu traumatycznego, jak i pozytywne, ujawniane w postaci wtórnego wzrostu po traumie. Omawia także czynniki warunkujące występowanie negatywnych i pozytywnych następstw wtórnej ekspozycji na traumę. Ponadto prezentuje pierwsze w Polsce wyniki badań dotyczące występowania objawów wtórnego stresu i wtórnego wzrostu wśród funkcjonariuszy policji oraz ich uwarunkowań, wśród których uwzględniono zarówno czynniki środowiskowo-organizacyjne, jak i podmiotowe. Monografia jest przeznaczona przede wszystkim dla funkcjonariuszy policji, ale także dla innych profesjonalistów pracujących z osobami po doświadczeniach traumatycznych. Może być również przydatna dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką wtórnej traumy. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, nauk o bezpieczeństwie, a także słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?