Nauka przez zabawę? Oczywiście! Bo to dobre emocje, świetna atmosfera i zachwycający efekt końcowy. I temu właśnie ma służyć publikacja Naucz mnie piosenką. Jej Autorki od wielu lat pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w ramach zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju. Dzięki temu mogły empirycznie potwierdzić w prowadzonych przez siebie grupach, że informacje podawane w formie wierszowanej, w ruchu, zabawie, a zwłaszcza podczas śpiewania, przynoszą fenomenalne efekty. Dzieci bawiąc się i śpiewając piosenki, mimochodem nabywają wiedzę o otaczającym je świecie oraz szybko i trwale zapamiętują podane w ten sposób wiadomości. Dlatego też Autorki różne treści edukacyjne zaczęły ubierać w melodie.Publikacja przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Można ją wykorzystać na zajęciach indywidualnych i grupowych w przedszkolu, ale przyda się także rodzicom podczas zabaw w domu. Korzystając z piosenek i proponowanych zabaw, dorośli pomogą opanować dzieciom m.in. trudną umiejętność przeliczania, nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku i kolorów. Dodatkowo przekażą wiedzę o zjawiskach pogodowych, rozwiną orientację w przestrzeni i schemacie ciała, a u najmłodszych wesprą rozwój mowy poprzez śpiewanie piosenek z wyrazami dźwiękonaśladowczymi. Sprawdzi się również w pracy z dziećmi starszymi, które wymagają objęcia specjalnymi działaniami wspomagającymi ich rozwój. Wśród piosenek zawartych w publikacji znalazła się atrakcyjna propozycja na powitanie oraz piosenka urodzinowa, która może stać się częścią rytuału z tej okazji praktykowanego w danej grupie przedszkolnej. W piosenkach nie zabrakło także elementów humoru i abstrakcji tak cenionych przez dzieci i pedagogów. Aranżacje zostały przygotowane specjalnie dla najmłodszych są wyraziste i jednoznacznie nawiązują do treści danej piosenki. Choć niektóre piosenki towarzyszące publikacji początkowo mogą wydawać się trudne są one tak atrakcyjne dla dzieci, że zaczynając zabawę z nimi od ilustrowania ich ruchem, szybko nauczą się słów i melodii.
Książka z propozycjami zabaw do płyty CD Przedszkolne nutki, wraz z podkładami muzycznymi do piosenek Publikacja, którą trzymasz w ręku, powstała jako uzupełnienie płyty Przedszkolne nutki. Piosenki dla dzieci w wieku przedszkolnym. Jest więc odpowiedzią na potrzeby nauczycieli, którzy otrzymują kompleksowo opracowane i zebrane propozycje zabaw do piosenek lubianych przez ich podopiecznych. Częścią publikacji jest płyta CD z podkładami muzycznymi do piosenek z płyty Przedszkolne nutki. Teraz każdy utwór możesz wykorzystać do zaaranżowania zabaw różnego rodzaju ? między innymi ruchowo-naśladowczych, rytmiczno-ruchowych bądź orientacyjno-porządkowych. Nie zabraknie zabaw plastycznych, integracyjnych czy matematycznych, inspirowanych owymi piosenkami. Propozycje zabaw zostały tak skonstruowane, by mogli z nich korzystać również nauczyciele i dzieci, którzy nie znają jeszcze utworów z Przedszkolnych nutek ? część z nich skupia się na nauce tekstu piosenki poprzez zabawę, a wiele propozycji opiera się na uważnym wysłuchaniu treści utworu. Zabawy zostały opracowane zarówno do nagrań piosenek, jak i do podkładów muzycznych do nich.
Żeby dziecko czuło się komfortowo w otaczającym je świecie, musi znać swoje ciało i jego możliwości oraz dobrze orientować się w przestrzeni. To pomaga zarówno we wszystkich czynnościach dnia codziennego (od ubierania i mycia się, poprzez chodzenie, bieganie, jedzenie, aż po zabawę), jak i w nauce takich czynności, jak rysowanie, pisanie, czytanie czy chociażby opisywanie, co widać wokół lub na obrazku.Dzieci najlepiej poznają części ciała, rozwijają świadomość własnego ciała i poznają najbliższą przestrzeń poprzez ruch i dotyk. Ruch ułatwia im też uczenie się takich określeń, jak: nad, przed, obok, za, na, pod, dookoła, góra, dół, mały, duży, wysoko, nisko itp. Wspomaga także opanowanie pojęć lewy i prawy, co wielu dzieciom sprawia sporą trudność.Orientuj się! to zbiór propozycji zabaw do piosenek, które rozwijają orientację w schemacie ciała i przestrzeni właśnie poprzez ruch. W skład publikacji wchodzą:książeczka zawierająca opisy ćwiczeń;2 płyty CD z 16 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich.Publikacja nadaje się zarówno do zabawy grupowej, jak i indywidualnej, a więc bardzo dobrze sprawdzi się nie tylko w przedszkolu czy w szkole, ale także w domu. Mogą z niej z powodzeniem korzystać nauczyciele oraz rodzice. Przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym (część zabaw nadaje się także dla dzieci ze starszych grup żłobkowych), ale warto również proponować ją młodszym uczniom oraz tym dzieciom, których rozwój jest zaburzony bądź spowolniony. Całość została skonstruowana tak, że wraz z każdą kolejną zabawą zwiększa się poziom trudności.
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły wzorując się na nich mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych łatwych w realizacji zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.
Muzyczno-ruchowe zabawy grupowe to zbiór 16 propozycji zabaw integrujących grupę i rozwijających sprawność motoryczną. Wszystkie zabawy zostały opracowane w oparciu o wpadające w ucho, autorskie piosenki. Zabawy te, skupiające się na ruchu i rytmie, integrują dzieci, dają poczucie sprawstwa, uczą współdziałania, zaufania do innych, umiejętności naśladowania, wczuwania się w przeżycia innych oraz przestrzegania reguł. Wprawiają w dobry humor, a przy okazji doskonalą motorykę, orientację w schemacie ciała i przestrzeni, koncentrację uwagi, samokontrolę, pamięć i rozwijają poczucie rytmu.W skład publikacji wchodzą:- książeczka zawierająca opisy zabaw;- 2 płyty CD z 16 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich.Opracowane propozycje dają nauczycielowi możliwość oglądu, jak dzieci radzą sobie w interakcjach społecznych. Pozwalają także na prowadzenie przez nauczyciela dyskretnej obserwacji rozwoju fizycznego w jaki sposób dziecko wykonuje ćwiczenie ruchowe na danym poziomie trudności. Umożliwiają także ocenę tego, czy dzieci robią postępy (zdecydowana większość zabaw powtarzana jest kilka razy, niektóre dodatkowo w coraz szybszym tempie, dzięki czemu nauczyciel łatwiej zauważy nawet niewielkie zmiany).Publikacja ta przeznaczona jest przede wszystkim do pracy z grupą przedszkolaków, ale warto proponować ją również dzieciom w wieku wczesnoszkolnym oraz takim, których rozwój jest zaburzony bądź spowolniony.
Muzyczne scenki dla przedszkolaków to zbiór krótkich inscenizacji na różne okazje, inspirowanych piosenkami. Autorką tekstów jest znana i ceniona poetka tworząca dla dzieci, Ewa Stadtmller. Dzięki temu można mieć pewność, że przedstawienia tu zawarte będą atrakcyjne dla najmłodszych są pełne nieskomplikowanych rymów i ciepłego humoru.Publikacja zawiera inscenizacje o różnorodnej tematyce: nauczyciel znajdzie w niej przedstawienia odpowiednie na wiosnę, lato, jesień i zimę; takie, które można wykorzystać w dowolnym momencie roku (przed)szkolnego bądź dopasować do danego okresu (karnawał, wakacje) lub wybranego nietypowego święta (na przykład Dzień Kota, Dzień Lasu, Dzień Książki, Dzień Przyjaźni). Teksty te są krótkie i nieskomplikowane, aby dzieci z łatwością mogły opanować swoje role i bez długich, obciążających przygotowań wystąpić w przedstawieniu.Książce towarzyszy 2 płyty CD z 16 piosenkami oraz podkładami muzycznymi do nich. Dla ułatwienia pracy reżyserom, do publikacji dołączono również zapisy nutowe utworów.
Książka z płytą CD ZOO w filharmonii. Wprowadzenie muzyki poważnej na zajęciach w przedszkolu.Jeśli chcesz, aby dzieci: zainteresowały się muzyką poważną i z wybranymi utworami literatury muzycznej; zauważały zmiany charakteru i brzmienia muzyki; posiadły podstawową wiedzę o instrumentach muzycznych; podejmowały działania związane z ekspresją ruchową i plastyczną... to ta publikacja jest dla Ciebie!Publikacja jest skierowana do nauczycieli dzieci pięcio- i sześcioletnich (i może być wykorzystana także do pracy z najmłodszymi uczniami). Składa się z książki zawierającej konspekty zajęć oraz z towarzyszących jej pomocy dydaktycznych:- 19 utworów muzyki klasycznej nagranych na płytę CD;- kompletu kilkudziesięciu wydrukowanych fotografii (25 kart A4 i 20 kart A5);- zestawu kart prac i innych pomocy przeznaczonych do samodzielnego wydruku.
Vademecum przedszkolnych zabawto zbiór ponad 350 krótkich form literackich oraz propozycji zabaw wszelkiego rodzaju w tym opowieści słowno-ruchowych, masażyków, zabaw logopedycznych, paluszkowych, poznawczych, muzyczno-ruchowych, zabaw w języku angielskim, zagadek.Na podstawie tak bogatego zbioru propozycji każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego jest w stanie przeprowadzić zajęcia o ciekawej i niepowtarzalnej treści.Publikacji towarzyszą 2 płyty CD z 20 piosenkami i podkładami muzycznymi do nich!Potrzeba wydania tego zbioru zrodziła się z kilku bardzo ważnych powodów. Jednym z nich było niezwykłe powodzenie książek z cyklu Zabawy ogólnorozwojowe do piosenek (Jesień w Przedszkolu, Zima w Przedszkolu, Wiosna w Przedszkolu i Lato w Przedszkolu) opublikowanych przez nas w latach 20162017. Z informacji, które do nas docierały, wynikało, że nadszedł czas, by odświeżyć piosenki z tamtych publikacji, co też uczyniliśmy. W efekcie większość utworów dołączonych do tej części Vademecum pochodzi z płyty Jesień w Przedszkolu, jednak wszystkie zostały przez nas nagrane raz jeszcze: z nowymi aranżacjami i udziałem nowych wykonawców a co najważniejsze: w tym także dzieci. W treści książki znajdziecie opisy propozycji zabaw do piosenek zarówno tych z płyty Jesień, jak i takich, które publikowane są po raz pierwszy.Chcielibyśmy, abyście podeszli do podanych tu propozycji jak do swego rodzaju klocków tak jak dziecko z identycznych elementów kreuje własną, niepowtarzalną i odrębną rzeczywistość, tak i Wy, zestawiając w dowolny sposób propozycje podane w tej książce, z łatwością i w kilka chwil będziecie mogli opracować scenariusz zajęć skrojony według własnego gustu i dostosowany do potrzeb Waszych dzieci.W Vademecum zamieszczone zostały utwory opublikowane w miesięczniku Bliżej Przedszkola z lat 20122018, propozycje zabaw z książki Jesień w Przedszkolu oraz nowe pomysły powstałe na potrzeby tej publikacji.Aby ułatwić Wam pracę spis treści podzieliliśmy na grupy rodzajowe (Opowiadania, Wiersze, Opowieści rytmiczno-ruchowe i słowno-ruchowe, Zabawy logopedyczne, Zabawy paluszkowe i masażyki itd.). Ponadto na końcu książki znajdziecie spis treści, w którym zabawy uszeregowane są w kolejności alfabetycznej tytułów.Najważniejszą częścią Vademecumjest skorowidz klasyfikujący to spis treści, w którym propozycje zabaw przypisane są do zakresu umiejętności określonego w aktualnie obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Dzięki temu szybko i bez problemu możecie odnaleźć zabawę, która realizuje aktualnie stojące przed Wami zadanie pedagogiczne czy wychowawcze i połączyć ją z kolejną o zbliżonej tematyce czy założeniach edukacyjnych.
Przedszkolak choć ma dopiero kilka lat, stawia przed rodzicami i nauczycielami niebagatelne wyzwania wychowawcze: jak wychowywać i uczyć przedszkolaka? Misja, powołanie, odpowiedzialność, przygoda, zadanie, praca, sens życia... Pojęcia te zdają się wymykać definicjom. Ale przecież nie o definicje tu chodzi.Książka jest inspirującą i przydatną lekturą dla rodziców i nauczycieli, którzy chcieliby się dowiedzieć więcej o tym, jak wychowujemy dzieci we współczesnym świecie, kto w rodzinie sprawuje władzę, w jaki sposób skutecznie komunikować się z dzieckiem, w czym może pomóc mediacja, jak funkcjonuje dziecko w odniesieniu do środowiska szkolnego, jak pomagać dziecku w osiąganiu gotowości szkolnej, jak rozpoznać symptomy przemocy wobec dziecka.Publikacja warta jest polecenia również tym rodzicom i nauczycielom, którzy poszukują wsparcia w radzeniu sobie z trudnościami rozwojowymi występującymi u przedszkolaków, takimi jak zaburzenia w rozwoju mowy, odmowa jedzenia, zachowania masturbacyjne, agresja dziecięca, problemy adaptacyjne w środowisku przedszkolnym.W wydaniu drugim uaktualniono treści rozdziałów, które tego wymagały, ponadto książka została poszerzona o praktyczne propozycje ćwiczeń wspomagających rozwój mowy oraz wiadomości dotyczące ryzyka jąkania. Wydanie to zostało wzbogacone o rozdział traktujący o rozpoznawaniu symptomów przemocy wobec dziecka. Czytelnik znajdzie tu także rozważania dotyczące współpracy rodziców z nauczycielami oparte na wieloletniej praktyce doświadczonego psychologa.
Come and play with me to publikacja składająca się z książeczki z opisami zabaw do piosenek lub inspirowanych ich tematyką oraz płyty CD z 17 dynamicznymi piosenkami w języku angielskim (dopasowanymi do percepcji dzieci wwieku przedszkolnym). Na płycie CD znajdują się też podkłady muzyczne do piosenek, dzięki którym po opanowaniu tekstu dzieci będą mogły samodzielnie śpiewać w języku angielskim.
Zgromadzone tu zabawy i piosenki wspierają rozwój kompetencji językowych, doskonalą koordynację ruchową, uczą współpracy, rozładowują nadmiar energii, rozwijają świadomość własnego ciała, kształtują słuch muzyczny i wrażliwość muzyczną, a co najważniejsze, sprawiają dzieciom wiele radości.
Odpowiedni dobór tematów pomaga dodatkowo w opanowaniu takich umiejętności jak: liczenie, określanie i odczytywanie godzin na zegarze, rozpoznawanie emocji, kolorów i kształtów, dostosowywanie ubioru do warunków pogodowych, nazywanie zwierząt, owoców czy wyposażenia szkolnego plecaka.
„Zabawy z książką w przedszkolu, w domu i w szkole” to skarbnica pomysłów na zabawy związane z literaturą dziecięcą. Skierowana jest do nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przydatna będzie również osobom prowadzącym warsztaty czytelnicze dla dzieci w bibliotekach czy domach kultury.
Czytelnik znajdzie tu wiele przykładów zabaw inspirowanych książkami dla dzieci – tematycznych, językowych, muzyczno-ruchowych, tropiących itp., jak i wykorzystujących różnorodne techniki plastyczne (m.in. kreatywne opowieści, tworzenie albumu przyrodniczego, księgi emocji, komiksu, kalendarza, książki kucharskiej, książki skojarzeń, recyklingowej).
Publikacja ta stanowić może także doskonały punkt wyjścia do pedagogizacji rodziców.
Wydanie wzbogacają wywiady z Ewą Stadtmüller (autorką ponad stu książek dla dzieci) oraz osobami, które, robiąc to na co dzień, podają przykłady, w jaki sposób można pomysłowo promować czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców.
Jeśli chcesz w nietypowy sposób rozbudzić u dzieci miłość do literatury, sięgaj śmiało po tę pozycję!
ing Along All Year Long. Piosenki wspomagające naukę języka angielskiego w przedszkolu to publikacja składająca się z płyty CD z 16 dynamicznymi piosenkami (w wersji wokalnej i instrumentalnej) oraz z książeczki z opisem zabaw do piosenek.Do wykorzystania w każdym przedszkolu niezależnie od przyjętego programu nauczania.Jej celem jest wspomaganie nauki języka angielskiego w przedszkolu. Jest wynikiem połączenia pasji oraz wieloletniego doświadczenia w nauczaniu. Tematyka utworów dotyczy najbliższego otoczenia, jednocześnie skorelowana jest z zagadnieniami wdrażanymi w edukacji przedszkolnej.Proste rymy i rytmy ułatwiają nabywanie umiejętności językowych, a zabawa przy nich sprawia dzieciom radość.
Kontynuacja bestsellerowej powieści „Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem”!
"Jutro o tym pomyślę. Przecież jutro tak wiele może się jeszcze wydarzyć... – tak kończy swoją podróż przez pasję i zagubienie bohaterka książki „Nauczycielka przedszkola. Pomiędzy pasją a zagubieniem”. Dzisiaj Iza i jej bliscy powracają znowu, aby zmierzyć się z nowym wyzwaniem, jakim jest jutro. Czym „jutro” okaże się dla nich w drugiej części książki, w której autorka z jednakowym zaangażowaniem prowadzi wrażliwych i ambitnych ludzi do wytyczonych przez siebie celów? Dołączyli do nich nowi bohaterowie, pełni życia, wątpliwości i pragnień, dla których „jutro” miało przygotowane niełatwe historie. Czy Izabela pozostała sobą w obliczu jutra, które przyniosło jej nowe wyzwania, porwało na strzępy marzenia Piotra i wystawiło na próbę ich dotychczasowy ład?
„Jutro” stawia wymagania. Może być początkiem czegoś nowego. Wydarzeniem. Albo końcem, rozczarowaniem, stratą. W jutrze możesz zakochać się nastoletnią miłością lub szczerze angażować się w każdą jego minutę. Bywa tak, że nie możesz się go doczekać i tęsknisz, niecierpliwie licytując się z nocą, by przeminęła jak najszybciej. Może potrzebujesz czasu, aby dojrzeć do tego, co ma nadejść jutro. Starannie przygotowujesz się na spotkanie ze swoim jutrem, przypisując mu setki twarzy, emocji i traktując jak przyjaciela albo wroga. Możesz z nim walczyć lub mu się poddać. Każde jutro kryje w sobie niepewność, rodzi odwagę. Jak więc nazwiesz swoje jutro? Konsekwencją, marzeniem, epizodem, sukcesem, cierpieniem? Nadzieją...?"
Chcesz się wycofać? Jeszcze nie teraz. Poczekaj chwilę. Bo jutro może okazać się, że temperatura się podniesie, a nocą spadnie ciepły deszcz. Poczekaj jeszcze z jednego powodu: każdego następnego dnia stajesz się nauczycielką o jeden dzień dłużej. To jak przybywanie dnia na wiosnę. Cieszy każda minuta... – książkę, którą trzymasz w rękach, napisały trzy kobiety, które wypełniają mnie od dziewięciu lat: żona, mama i nauczycielka przedszkola. Jestem szczęśliwa, że przytulasz do serca tę książkę. Bo to oznacza, że jesteś przygotowana na to, co przyniesie twoje „jutro”.
Autorka
„Jak kochać dziecko? (w przedszkolu i w domu)” to napisana przez cenionego specjalistę pozycja przydatna zarówno nauczycielom dzieci w wieku przedszkolnym, jak i rodzicom.
Książka, będąca zbiorem doświadczeń psychologa z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, zawiera wiele z życia wziętych przykładów, przybliżających nieuświadomione niekiedy problemy wychowawcze. Na konkretnych przykładach Autorka uzmysławia Czytelnikowi, z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć w wychowaniu dzieci i do czego prowadzą niewłaściwe postawy.
Ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie i możliwość spojrzenia perspektywicznego, Autorka łączy i wiąże oddziaływanie ludzi dorosłych na dzieci z postawami tych dzieci na różnych etapach ich rozwoju. Autorka prezentuje długofalowe skutki podjętych przez nas decyzji wychowawczych.
Przedstawiono w niej także charakterystykę człowieka w kolejnych stadiach jego rozwoju – od niemowlęcia do wieku dorosłego. Dowiesz się z niej, jak postrzega on świat, z jakimi trudnościami musi się mierzyć oraz jak zachowania wyuczone i utrwalone w dzieciństwie rzutują na naszą przyszłość.
Czym są trudności rozwojowe?
Jakie są skutki stosowania kar i nagród oraz w jaki sposób je stosować, by odniosły zamierzony skutek?
Jak kształtować system wartości u dziecka?
Jak wspomagać rozwój jego osobowości?
Jak wspierać dziecko w trudnych dla niego momentach?
Tego (i o wiele więcej) dowiesz się sięgając po tę fachową, a zarazem napisaną łatwym w odbiorze językiem, publikację!
Jej fragmenty możesz wykorzystać w ramach tzw. pedagogizacji rodziców!
Piosenki z charakterem to publikacja wspierająca kształtowanie się dojrzałości społeczno-emocjonalnej przedszkolaków oraz dzieci w wieku wczesnoszkolnym.Pubikacja jest wydana w formie digipacku, czyli książeczki z dołączoną na 3 stronie okładki płytą CD.Na płycie CD zamieszczono 14 piosenek w różnych stylach muzycznych (m.in. pop, rock, country, a nawet hip-hop!) mających za zadanie rozwijać u dziecka m.in.:poczucie własnej wartości i optymizmsamodzielność i odwagęzdolność współdziałania z innymiwrażliwość i szacunek do innych ludzicierpliwość, spokój i opanowanieumiejętność komunikowania sięwytrwałość w dążeniu do celu.W książeczce znajdziemy słowa piosenek, propozycje zagadnień do poruszenia z dziećmi oraz propozycje pracy plastycznej do wykonania przez dzieci.Piosenki świetnie nadają się do codziennych wspólnych zabaw w przedszkolu i domu, a ich rytmy i teksty zachęcają do aktywności. Można przy nich tańczyć, można ilustrować ich treść ruchem i gestem. Można też usiąść i w skupieniu ich wysłuchać.
Publikacja „Radzę sobie śpiewająco” zawiera 14 piosenek, które pomogą dzieciom radzić sobie z różnymi sytuacjami dnia codziennego w przedszkolu. Walorem tych utworów jest to, że zachęcają najmłodszych do wykonywania różnych gestów, ruchów i wydawania dźwięków (np. do wygrywania rytmu za pomocą własnego ciała, naśladowania odgłosów) oraz do bezsłownego porozumiewania się. Tego typu zabawy zazwyczaj wprawiają dzieci w dobry humor, odprężają je, dają też tak ważne dla ich rozwoju poczucie sprawstwa. Są również ważnym elementem w nauce komunikacji.
Dzięki dobrze dobranym ćwiczeniom ruchowym i dźwiękonaśladowczym dziecko może także dotlenić organizm i zrytmizować jego funkcjonowanie. Będzie to korzystnie działało na jego układ nerwowy i zachodzące w nim procesy.
Wskazane jest, by wszystkie zabawy towarzyszące piosenkom przeprowadzać w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Szczególnie dotyczy to piosenek, które mają pomóc dzieciom się zrelaksować i ułatwić im odpoczynek. Po publikację warto sięgnąć szczególnie wtedy, kiedy chce się pomóc dzieciom:
zaczynać z radością nowy dzień w przedszkolu;
łatwiej nawiązywać kontakty społeczne;
poczuć się w przedszkolu bezpiecznie i obdarzyć zaufaniem grupę;
lepiej skoncentrować się przed zajęciami wymagającymi skupienia;
rozluźnić się po okresie wzmożonej koncentracji;
zrelaksować się i wyciszyć, kiedy zaczynają być zmęczone i rozdrażnione;
zmniejszyć tęsknotę za domem;
poradzić sobie ze złością w sposób akceptowany społecznie;
„rozćwiczyć buzię” i opanować tremę przed publicznymi występami;
łatwiej komunikować się werbalnie i niewerbalnie.
Mam nadzieję, że dzięki korzystaniu z materiałów zawartych w tej publikacji codzienny komfort przedszkolaków będzie stale wzrastał, a nauczycielom będzie się pracowało łatwiej i przyjemniej.
Piosenki autorstwa Izabelli Klebańskiej z płyty „A kura stroszy pióra” w zamierzeniu autorki miały służyć zabawie.
Tak też jest, niemniej jednak jest to zabawa mądra – edukująca, służąca rozwijaniu wszelkiego rodzaju umiejętności, od muzycznych, przez plastyczne i ruchowe, a nawet rozwiązująca problemy natury psychologicznej.
Dzieje się to naturalnie, jakby mimochodem, zaczynając już od warstwy muzycznej, nieczęsto spotykanej w twórczości dla dzieci.
Oprócz typowych form, takich jak polka czy walczyk, na płycie można znaleźć na przykład tango, boogie, bluesa, a nawet szantę. Również melodycznie i harmonicznie brzmi to bardzo ciekawe.
Kompozytorem większości utworów jest Tomasz Kmiecik, pianista i kompozytor Piwnicy pod Baranami. Partie wokalne wykonali niezwykli artyści Piwniczni: Kamila Klimczak, Agata Ślazyk i Tadeusz Kwinta, którzy stworzyli wspaniałe kreacje aktorsko-wokalne.
Całość jest zabawna i wdzięczna. Zachwyci każdego słuchacza, a dzieciom przyniesie sporą dawkę wiedzy.
Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zgodnie z nowymi rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z 2013 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być zapewniana na terenie placówki, do której uczęszcza dziecko.
Nowe przepisy obligują więc nauczycieli do wyodrębniania dzieci, które potrzebują pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zaplanowania form udzielanego wsparcia, a także do opracowania programów pracy terapeutycznej.
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
?przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
?uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
?rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
?omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
?przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
?pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne!
…czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.
Publikacja Kapelusz pełen nut składa się z płyty zawierającej 20 piosenek oraz książki z opisami zabaw do tych utworów. Kompozycje zostały stworzone z myślą o dzieciach najmłodszych, a więc przeznaczone są dla dwu- i trzylatków czyli dla młodszych przedszkolaków oraz dzieci uczęszczających do starszych grup żłobkowych. Teksty piosenek nawiązują do doświadczeń dzieci i są zgodne z ich zainteresowaniami. Utwory zostały wzbogacone zabawami muzycznymi, ruchowymi, manualnymi lub plastycznymi, dzięki czemu każdy temat wynikający z treści piosenki może być realizowany na wiele sposobów, a zajęcia dadzą wiele radości zarówno dzieciom jak i prowadzącemu je nauczycielowi.W książce zostały zamieszczone piosenki autorskie Marii Zaofii Tomaszewskiej o zróżnicowanej tematyce, które można proponować dzieciom w ciągu całego roku, utwory okolicznościowe towarzyszące świętom czy uroczystościom rodzinnym, piosenki związane są z porami roku, a także muzyczne opowieści o zwierzątkach domowych. W publikacji nie mogło także zabraknąć utworów przeznaczonych do maszerowania, tańczenia z lalami i misiami oraz rozwijających u dziecka świadomość własnego ciała.
Od przedszkola do Doliny Krzemowej to książka ponadczasowa, tak jak ponadczasowe są Twoje wysiłki wychowawcze. Zmagasz się z humorami dziecka, cieszysz się z jego osiągnięć, podpowiadasz sposoby na dobre życie, a wszystko po co, by za wiele lat wyszedł spod Twoich skrzydeł mądry i samodzielny dorosły człowiek. Od tego, co i jak poukładasz w głowie i w sercu dziecka, będzie zależała jego przyszłość. W książce odnajdziesz połączenie wizji świata za kilka lub kilkanaście lat z podpowiedziami narzędzi i działań wychowawczych, które warto podjąć tu i teraz, by wyposażyć dziecko we wszystko, czego potrzebuje do skutecznego wejścia w dorosłe życie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?