Diagnoza i wspomaganie + CD
-
Autor: Wrońska Irmina Skarbek Karolina
- ISBN: 9788364631672
- EAN: 9788364631672
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola
- Format: 16.9x24.2
- Język: polski
- Liczba stron: 192
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
31,48złCena detaliczna: 45,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,48 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zgodnie z nowymi rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej z 2013 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być zapewniana na terenie placówki, do której uczęszcza dziecko.
Nowe przepisy obligują więc nauczycieli do wyodrębniania dzieci, które potrzebują pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zaplanowania form udzielanego wsparcia, a także do opracowania programów pracy terapeutycznej.
Ta książka to wsparcie dla nauczycieli w realizacji ich nowych zadań, zawierająca niezbędne wytyczne związane z przepisami oświatowymi, usystematyzowaną wiedzę merytoryczną oraz praktyczne wskazówki i gotowe projekty, które ułatwią stawienie czoła nowym wyzwaniom i obowiązkom.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
?przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
?uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
?rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
?omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
?przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
?pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne!
…czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.